Connect with us
Publicitate

Eveniment

RCA 2023. Nicolae Ciucă: Dacă va fi nevoie, Guvernul va plafona prețurile la asigurări pentru câteva luni. Îngrijorare în piață

Publicat

Publicitate

Guvernul ar putea interveni prin plafonarea prețului asigurărilor RCA, „dacă va fi nevoie”. Declarația îi aparține premierului Nicolae Ciucă.

Acesta a precizat că plafonarea se poate face doar pentru o perioadă determinată de timp, pentru „câteva luni”.

Ciucă spune că a discutat cu președintele ASF despre „efectele pe care intrarea în insolvență a Euroins le poate produce asupra cetățenilor”, potrivit Agerpres.

Publicitate

Citește și: RCA 2023: De ce cresc tarifele la asigurările auto obligatorii. Calcul în funcție de vârstă și tipul de mașină

„Discutăm de o companie care are o cotă de piață consistentă și este nevoie să vedem care sunt măsurile pe care le ia ASF și care sunt măsurile cu care Guvernul ar putea să vină să compenseze din efecte”, spune premierul.

Discuțiile din spațiul public despre o nouă insolvență pe piața asigurărilor au fost deschise de președintele PSD Marcel Ciolacu, care a vorbit săptămână trecută la Parlament despre „posibilitatea unui nou faliment RCA”.

Publicitate

Grupul bulgar Eurohold, proprietarul Euroins Insurance Group, a anunțat vineri „legat de cele mai recente afirmații și speculații din spațiul public, că a consolidat recent poziția financiară a Euroins România, potrivit Digi24.ro

Potrivit tarifelor de referinţă pentru 2023, publicate de ASF, asigurările obligatorii auto s-au scumpit pentru toate categoriile.

Cea mai ieftină este pentru şoferii cu vârste între 51 şi 60 de ani, cu maşini cu o capacitate cilindrică sub 1200 de centimetri cubi.

Publicitate

Dar şi aceasta depăşeşte cu puţin 1.000 de lei. Iar cea mai scumpă poliţă, poate ajunge până la 4.700 de lei.

Ar urma să o achite proprietarii de maşini cu vârsta sub 30 de ani, dacă autoturismul are o capacitate cilindrică peste 2.500 de centimetri cubi.

Şi dacă ar avea o maşină electrică, asigurarea RCA este tot foarte scumpă – 2.740 de lei.

  • În funcție de categoria autovehiculelor și vârsta șoferului, creșterile primelor RCA variază între 10 și 40% față de tarifele de referință din februarie 2022.

De ce se majorează tarifele la RCA

Deși nimeni nu explică de ce se scumpește RCA, este destul de clar că asta se întâmplă mai ales din cauza politizării.

Președintele Camerei Deputaților și șeful PSD, Marcel Ciolacu, a trădat din greșeală felul în care arată aranjamentele susținerilor politice la o autoritate unde independența e impusă prin lege.

La PNL a revenit președintele ASF, iar vicepreședintele la PSD.

Politizarea excesivă a instituției a generat probleme mari în sistem, de-a lungul anilor.

Sistemul a fost zguduit de mai multe scandaluri generate de falimente. În ultimă instanță au plătiti oamenii.

De remarcat că deodamdată nimeni nu a oferit nici o explicație economică pentru care tarifele RCA trebuie să crească mai mult decât în țările dezvoltate ale UE.

Tarife de referință pentru asigurarea RCA – persoane fizice

Pe segment de vârstă, creșterea cea mai mare este pentru mașini puternice, conduse de tineri sub 30 de ani.

Tarifele de referință pentru șoferii sub 30 de ani

  • <= 1200 cmc – 1.822 lei
  • 1201-1400 cmc – 1.931 lei
  • 1401-1600 cmc – 2.187 lei
  • 1601-1800 cmc – 2.327 lei
  • 1801-2000 cmc – 2.505 lei
  • 2001-2500 cmc – 3.304 lei
  • >2500 cmc – 4.709 lei
  • electric – 2.742 lei

Tarifele de referință pentru șoferii între 31 și 40 de ani

  • <= 1200 cmc – 1.114 lei
  • 1201-1400 cmc – 1.123 lei
  • 1401-1600 cmc – 1.236 lei
  • 1601-1800 cmc – 1.364 lei
  • 1801-2000 cmc – 1.481 lei
  • 2001-2500 cmc – 1.972 lei
  • >2500 cmc – 2.832 lei
  • electric – 1.643 lei

Tarifele de referință pentru șoferii între 41 și 50 de ani

  • <= 1200 cmc – 1.076 lei
  • 1201-1400 cmc – 1.129 lei
  • 1401-1600 cmc – 1.265 lei
  • 1601-1800 cmc – 1.356 lei
  • 1801-2000 cmc – 1.445 lei
  • 2001-2500 cmc – 1.974 lei
  • >2500 cmc – 2.912 lei
  • electric – 1.509 lei

Tarifele de referință pentru șoferii între 51 și 60 de ani

  • <= 1200 cmc – 1.006 lei
  • 1201-1400 cmc – 1.048 lei
  • 1401-1600 cmc – 1.195 lei
  • 1601-1800 cmc – 1.337 lei
  • 1801-2000 cmc – 1.410 lei
  • 2001-2500 cmc – 1.899 lei
  • >2500 cmc – 2.853 lei
  • electric – 1.397 lei

Tarifele de referință pentru șoferii peste 60 de ani

  • <= 1200 cmc – 1.036 lei
  • 1201-1400 cmc – 1.079 lei
  • 1401-1600 cmc – 1.204 lei
  • 1601-1800 cmc – 1.325 lei
  • 1801-2000 cmc – 1.392 lei
  • 2001-2500 cmc – 1.966 lei
  • >2500 cmc – 2.767 lei
  • electric – 1.440 lei

Tarifele de referință pentru asigurarea RCA – persoane juridice

  • <= 1200 cmc – 1.755 lei
  • 1201-1400 cmc – 1.527 lei
  • 1401-1600 cmc – 1.435 lei
  • 1601-1800 cmc – 1.354 lei
  • 1801-2000 cmc – 1.408 lei
  • 2001-2500 cmc – 1.626 lei
  • >2500 cmc – 1.895 lei
  • electric – 2.736 lei

Tarife de referință – autovehicule pentru transportul bunurilor

Tarife de referință – persoane fizice

  • < 3500 kg – 1.677 lei
  • 3500-15999 kg – 2.342 lei
  • >16000 kg – 6.313 lei

Tarife de referință – persoane juridice

  • < 3500 kg – 1.972 lei
  • 3500-15999 kg – 3.181 lei
  • >16000 kg – 8.794 lei

Majorarea RCA: Plafonarea tarifelor

Daniel Apostol, purtător de cuvânt al ASF, spune că Autoritatea ia în calcul plafonarea tarifelor RCA.

”ASF ia în calcul plafonarea tarifelor RCA pentru o perioadă determinată de timp. Vom vedea exact care va fi soluția concretă. Analizăm toate datele necesare unei astfel de decizie”, a spus Apostol, la Digi24.

Anterior, acesta a recunoscut că este justificată îngrijorarea oamenilor referitoare la creșterea tarifelor RCA.

” Este drept ca oamenii să fie îngrijorați cu privire la creșterea tarifelor RCA. Autoritatea de Supraveghere Financiara atrage atenția tuturor companiilor de asigurări să nu speculeze piața, să nu impună tarife exagerate la RCA”.

ASF a luat în calcul toate categoriile de vârstă la fiecare categorie de motorizare.

Tarifele de referință nu sunt prețuri de vânzare. Acest tarif este calculat în funcție de dauna medie, frecvența medie a acesteia, factorul de creștere pentru daune mari, cheltuielile asigurătorului (procent din prima brută), încărcarea prin sistem Bonus-Malus

Majorarea RCA: Sistemul Bonus-Malus

Prețurile finale ale asigurărilor RCA în România sunt influențate și de sistemul Bonus-Malus. Acesta poate influența prețul asigurării, care poate fi mai mic cu 50% sau mai mare cu până la 80%, pentru anul următor.

La început de istoric de asigurare, este nivel B0 (preț 100%). Apoi, pe 8 niveluri Bonus, se poate ajunge, cu câte un nivel de 5% sau 10%, la preț mai mic cu până la 50%.

La Malus, crește cu câte 10%, în funcție de daunele provocate de șofer (dacă au existat daune ce au trebuit suportate de asigurări), până la 80% (8 niveluri).

De regulă pentru asigurările RCA, daunele mari rezultă din evenimente asociate cu vătămări corporale sau decese din accidente de autovehicule, iar celelalte, din evenimente asociate cu pagube materiale asupra autovehiculelor sau a altor bunuri, potrivit ASF.

În raportul Autorității, factorul Bonus-Malus rezultat pentru categoria Autoturisme este 32,3% pentru persoane fizice, 16,6% pentru persoane juridice, respectiv 30,2% per total categorie.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Bosch, cel mai mare furnizor de componente auto, anunță concedieri la nivel global. Care sunt motivele

Publicat

Publicitate

Bosch, cel mai mare furnizor de componente auto, anunță concedieri. Compania a anunţat vineri că intenţionează să concedieze până la 5.500 de angajaţi, scrie alba24.ro. Este cel mai recent indiciu al dificultăţilor din industria auto germană, afectată de cererea slabă şi de concurenţa din China, citează Reuters.

Bosch, cel mai mare furnizor mondial de piese auto, ar urma să renunţe la 3.500 de angajaţi, până la finalul lui 2027, de la divizia sa de servicii informatice. Jumătate sunt la unităţile din Germania. Decizia vine pe fondul cererii slabe pentru sisteme de asistenţă de conducere inteligentă şi soluţii pentru conducere automată.

De asemenea, 750 de angajaţi ar urma să fie concediaţi până în 2032 la uzina din Hildesheim, în Germania. În plus, vor fi concedieri la divizia de mecanisme de direcţie la fabrica din Schwaebisch Gmuend, lângă Stuttgart. Compania vrea să concedieze acolo până la 1.300 de angajaţi, în perioada 2027 – 2030.

Publicitate

Consiliul angajaţilor Bosch şi sindicatul IG Metall şi-au exprimat opoziţia faţă de concedieri. „Ne vom organiza rezistenţa la acele fabrici la toate nivelurile”, a afirmat Frank Sell, adjunctul şefului Consiliului angajaţilor.

Continental, Robert Bosch GmbH şi ZF Friedrichshafen AG îşi reduc cheltuielile pentru a face faţă declinului din sectorul auto. Clienţii lor, inclusiv Volkswagen AG şi Mercedes-Benz Group AG, îşi reduc eforturile de electrificare, ca răspuns la cererea slabă, astfel încât furnizorii care investesc în noile tehnologii se confruntă cu dificultăţi.

Giganţii industriali germani sunt afectaţi de tranziţia la o economie mai curată. Tranziţia este una deosebit de dificilă pentru sectorul auto german, care a crescut graţie producţiei unor automobile de calitate, echipate cu motoare cu combustie, şi care beneficia de sute de producători locali de componente, scrie Reuters.

Publicitate

Bosch deține fabrici și în România, la Cluj Napoca și în Blaj (județul Alba).

Citeste mai mult

Eveniment

(P) Cătălin Silegeanu: Este timpul să ne unim forțele și să facem împreună o schimbare reală, care să asigure un viitor mai bun și mai prosper pentru toți cetățenii acestei țări

Publicat

Publicitate

Într-o zi încărcată de emoție și speranță, pe 22 noiembrie 2024, Botoșaniul a fost martorul unui moment semnificativ în cadrul campaniei electorale, chiar înainte de turul 1 al alegerilor. Cătălin Silegeanu, prim-vicepreședinte AUR Botoșani și candidat la Senat, a făcut o declarație de presă în care a subliniat importanța acestei zile.

 

Silegeanu a declarat: „În această zi importantă, am avut plăcerea de a oferi botoșănenilor câte un exemplar din Planul Simion, document care cristalizează viziunea noastră pentru un viitor mai bun al României. Am fost profund impresionat de discuțiile deschise cu cetățenii și de dorința lor sinceră de schimbare.”

Publicitate

 

El a continuat, subliniind că „mulți dintre cei cu care am discutat simt că a venit momentul ca România să fie condusă de un președinte patriot, muncitor și responsabil. George Simion este persoana care poate readuce demnitatea națiunii noastre pe scena internațională. Pentru unii, el poate părea o surpriză în politica românească, dar pentru cei care i-au urmărit parcursul, el reprezintă viitorul Președinte al României.”

 

Publicitate

Silegeanu a concluzionat cu un apel la unitate: „Este timpul să ne unim forțele și să facem împreună o schimbare reală, care să asigure un viitor mai bun și mai prosper pentru toți cetățenii acestei țări.”

 

Această zi marchează un moment de cotitură pentru AUR și susținătorii săi, care privesc cu încredere spre viitoarele alegeri. CMF : 11240014

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

(P) Marcel Ciolacu președinte și PSD la guvernare reprezintă garanția creșterii veniturilor botoșănenilor și continuarea investițiilor pentru județul Botoșani

Publicat

Publicitate

PSD Botoșani îndeamnă locuitorii județului Botoșani să voteze candidații PSD la alegerile parlamentare pe 1 decembrie și să-l voteze pe 24 noiembrie și 8 decembrie pe Marcel Ciolacu pentru funcția de președinte.

Marcel Ciolacu va fi un președinte al tuturor românilor, indiferent de orientările lor politice sau de categoriile sociale din care fac parte, care propune unirea românilor în jurul obiectivelor naționale, nu dezbinarea lor cum au procedat ultimii doi președinți de dreapta.

În programul de guvernare pentru următorul mandat, PSD se angajează să ducă salariul mediu net, în mână, la peste 1.500 de euro lunar, salariul minim net va crește la peste 750 de euro pe lună, iar  pensia medie la 810 euro pe lună. Atingerea acestor obiective este garantată de prestația PSD, cu Marcel Ciolacu premier, când a asigurat creșteri importante ale pensiilor și salariilor! Aceasta este diferența dintre PSD și celelalte partide. Aceasta e diferența între Marcel Ciolacu și ceilalți candidați la alegerile prezidențiale.

Publicitate

Marcel Ciolacu este prim-ministru care a alocat cele mai multe fonduri pentru începerea investițiilor din regiunea Moldovei și județul Botoșani. Premierul social-democrat este cel care a început construcția la Autostrada Moldovei, care leagă județul Botoșani la dezvoltarea României, care va aduce investitori și locuri de muncă pentru județul nostru și oportunități pentru tineri să nu mai plece în străinătate!

Marcel Ciolacu este un patriot, un bun român, care a pus interesul țării lui pe primul loc, nu a plecat capul și a obținut pentru România intrarea în spațiul de liberă circulație Schengen, care va aduce importante beneficii economice pentru companiile românești, a stabilit parteneriate economice cu cele mai puternice state din Uniunea Europenă și recunoșterea dublei cetățenii pentru români din Spania, cea mai mare comunitate din diaspora.

Votați candidații PSD pentru alegerile parlamentare și pe Marcel Ciolacu președinte al României pentru că este singurul candidat la Președinție care are în programul său măsuri prin care să susțină tinerii să se se angajeze pentru prima dată! Marcel Ciolacu va fi președintele tuturor tinerilor din România! Studenții și masteranzii cu vârsta mai mică de 26 ani, care lucrează vor fi scutiți de la plata contribuției de asigurări de sănătate și de impozitul pe venit pentru cei cu salariul minim, iar absolveții de facultate vor beneficia de prime de stabilitate pe 2 ani, de 1.000 lei/lună în primele 12 luni și de 1.250 lei/lună în anul următor”, a declarat Doina Federovici.

Publicitate

PSD la guvernare și Marcel Ciolacu președintele României este garanția că Moldova și județul Botoșani se dezvoltă!

Votați Marcel Ciolacu președinte pe 24 noiembrie, candidații PSD Botoșani la alegerile parlamentare pe 1 decembrie!

CMF1124001

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Celulele adipoase „țin minte” obezitatea după dietă. Cum se întorc kilogramele pierdute după cura de slăbire

Publicat

Publicitate

Un studiu recent dezvăluie că celulele adipoase păstrează modificări epigenetice asociate cu obezitatea, favorizând, astfel, recâștigarea rapidă a greutății după diete, scrie Science Alert, care citează revista Nature.

Studiu publicat  în revista Nature a identificat un mecanism important care explică dificultatea menținerii pierderii în greutate la persoanele care au suferit de obezitate. Cercetarea sugerează că țesutul adipos reține o „memorie epigenetică” a stării de obezitate, care influențează răspunsul organismului la schimbările de greutate și poate contribui la efectul „yo-yo” al dietei.Cercetători de la ETH Zurich au descoperit că celulele adipoase din organism păstrează o „memorie” epigenetică a obezității, explicând astfel de ce este atât de greu să menținem greutatea după o pierdere semnificativă.

Articolul din Nature poate fi citit AICI

Publicitate

Descoperiri Cheie

Pierderea în greutate și memoria obezității:

  • După pierderi semnificative în greutate, atât la oameni cât și la șoareci, țesutul adipos continuă să manifeste schimbări transcripționale asociate cu obezitatea.
  • Această „memorie” epigenetică afectează funcția adipocitelor și răspunsul lor la stimuli metabolici.

Modificările epigenetice și transcripționale:

  • Studiul a identificat modificări stabile în epigenomul adipocitelor (celule grase), inclusiv la nivelul genelor implicate în metabolism și inflamație.
  • Aceste schimbări persistă chiar și după pierderea în greutate, contribuind la probleme metabolice recurente.

Impactul asupra sănătății:

Publicitate
  • Șoarecii cu memorie epigenetică a obezității au prezentat o creștere rapidă în greutate atunci când au fost expuși din nou la o dietă bogată în grăsimi.
  • Modificările epigenetice în țesutul adipos au fost corelate cu inflamație cronică și disfuncții metabolice, ambele având implicații asupra sănătății pe termen lung.

Studiul, făcut pe șoareci și susținut de analize ale țesutului adipos uman, sugerează că această „memorie” contribuie la recâștigarea rapidă a kilogramelor pierdute.

Science Alert scrie că în cadrul experimentelor, șoarecii care au pierdut în greutate și au fost ulterior hrăniți cu o dietă bogată în grăsimi au recâștigat rapid greutatea, comparativ cu șoarecii care nu au fost obezi anterior. Modificările epigenetice identificate influențează activitatea genelor implicate în inflamație și funcțiile normale ale celulelor adipoase.

Manifestări similare și la persoanele care au suferit intervenții chirurgicale pentru pierderea în greutate

Fenomenul a fost observat și la oameni. Țesutul adipos colectat de la persoane care au suferit intervenții chirurgicale pentru pierderea în greutate a arătat modificări similare.

Publicitate

Din cauza limitărilor tehnice, studiul nu a stabilit o relație cauzală directă la oameni, însă rezultatele indică o persistență a schimbărilor induse de obezitate chiar și după pierderea semnificativă în greutate.

Cercetătorii sugerează că viitoarele tratamente ar putea ținti aceste modificări epigenetice pentru a îmbunătăți gestionarea greutății pe termen lung.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending