Connect with us

Eveniment

Ziua Brâncuşi este sărbătorită în fiecare an la 19 februarie

Publicat

Publicitate

Ziua Brâncuşi este sărbătorită în fiecare an la 19 februarie, data aniversării marelui sculptor român Constantin Brâncuşi, amintește AGERPRES.

Personalitate marcantă în mişcarea artistică a veacului al XX-lea şi unul dintre cei mai mari sculptori ai acestei perioade, Constantin Brâncuşi face parte dintre artiştii de seamă care au modificat gândirea plastică, având o contribuţie esenţială în transformarea sculpturii tradiţionale în sculptură modernă. Criticul de artă Mircea Deac aminteşte, în volumul „Constantin Brâncuşi” (Editura Meridiane, 1966), de cuvintele unuia dintre biografii artistului, David Lewis, care spunea că „dintre sculptori, Brâncuşi a fost primul care a făcut o ruptură radicală cu trecutul imediat. (…) Formele sale simple, liniştite, ieşite din comun, totuşi pregnante şi aproape abstracte, reflectă o serie de atitudini creatoare care au devenit fundamentale în dezvoltarea artei plastice moderne”.

 

Iniţiativa instituirii unei zile dedicate marelui artist român a aparţinut scriitorului Laurian Stănchescu, preşedinte al Fundaţiei Ideea Contemporană, care, încă de la 2 februarie 2015, a solicitat, printr-o scrisoare publică adresată preşedintelui Klaus Iohannis, Puterii şi Opoziţiei, şi transmisă AGERPRES, să declare Ziua Naţională Constantin Brâncuşi, pe data de 19 februarie: „Vă cer în numele memoriei lui Constantin Brâncuşi să declaraţi ziua de 19 februarie ‘Ziua Naţională Constantin Brâncuşi'”. În opinia sa, ziua de naştere a sculptorului Constantin Brâncuşi, 19 februarie 1876, „este înscrisă în Calendarul Culturii Universale ca o dată biblică, se năştea cel care avea să fie ‘Patriarhul şi Părintele Sculpturii Moderne’, ‘Titanul din Hobiţa’, Constantin Brâncuşi, gorjeanul care ne-a dus în universalitatea lumii şi ne-a înrudit cu Dumnezeu”.

Propunerea legislativă privind instituirea acestei zile a fost iniţiată de mai mulţi parlamentari, care, în expunerea de motive, publicată pe site-ul www.cdep.ro, susţineau că declararea datei de 19 februarie drept „Ziua Brâncuşi” – sărbătoare naţională legală lucrătoare, reprezintă „o reparaţie morală faţă de refuzul şi umilirea sculptorului de către statul român atunci când a vrut să doneze toată opera sa poporului nostru”. „Constantin Brâncuşi ne-a dus în universalitatea lumii făcând din naţiunea română o mitologie. Drept urmare, este datoria noastră pentru a nu fi mai prejos de omagiul pe care îl aduce lumea contemporană lui Brâncuşi să declarăm ziua lui de naştere sărbătoare naţională. (…) Această iniţiativă onorează spiritul nostru şi în acelaşi timp arată dragostea şi recunoştinţa noastră faţă de valoarea lui Brâncuşi”.

Publicitate

 

 

Cocoşul, operă a sculptorului Constantin Brâncuşi.

 

Foto: (c)  LUCIAN TUDOSE/AGERPRES FOTO

 


La 16 iunie 2015, propunerea legislativă a fost respinsă de Plenul Senatului, în calitate de primă Cameră sesizată, după ce Comisia pentru cultură dăduse un raport de respingere, motivând că „a institui prin lege o nouă sărbătoare naţională, în condiţiile în care există deja o Zi a Culturii Naţionale în cadrul căreia pot fi omagiate toate personalităţile culturii române, ar putea duce lucrurile în derizoriu”. Câteva luni mai târziu, însă, la 4 noiembrie 2015, proiectul legislativ a fost adoptat de Camera Deputaţilor, în calitate de for decizional, iar la 27 noiembrie 2015, legea prin care data de 19 februarie a fost declarată Ziua Brâncuşi ca sărbătoare naţională a fost promulgată de preşedintele Klaus Iohannis. Potrivit Legii nr. 305/2015, autorităţile administraţiei publice centrale şi locale pot organiza şi/sau sprijini logistic şi material manifestări cultural-artistice dedicate acestei zile.

* * *

Născut la 19 februarie/2 martie 1876, în Hobiţa, judeţul Gorj, Constantin Brâncuşi a urmat Şcoala de Arte şi Meserii din Craiova (1894-1898), Şcoala de Belle-Arte din Bucureşti, pe care a absolvit-o în 1902, apoi a plecat spre Paris, unde a luat concursul de admitere la École Nationale Supérieure des Beaux-Arts şi a lucrat în atelierul lui Antonin Mercié. A fost angajat de Rodin ca practician, dar nu a rămas aici mult timp, convins fiind că ”La umbra marilor copaci nu creşte nimic” (”Rien ne pousse a l’ombre des grands arbres”), notează site-ul centrulbrancusi.ro. Şi-a închiriat un spaţiu pe strada Montparnasse, unde şi-a amenajat propriul atelier.

 

Constantin Brâncuşi a lăsat posterităţii o operă impresionantă, de o mare complexitate tematică, lucrările sale numărându-se, în prezent, printre marile creaţii artistice ale lumii. Încă din primul an de studenţie, respectiv în 1898, lucrarea sa ”Bustul lui Vitellius” obţine ”menţiunea onorabilă”, în 1900 ”Capul lui Laocoon” îi aduce artistului medalia de bronz, iar ”Studiu”, din 1901, câştigă medalia de argint. Beneficiind de sprijinul doctorului Dimitrie Gerota, în perioada următoare (1900-1902), realizează ”Ecorşeu”, un studiu pentru reprezentarea corpului omenesc, operă distinsă cu o medalie de bronz şi folosită, ulterior, în şcolile româneşti de medicină. A realizat apoi bustul medicului Carol Davila, care avea să fie aşezat în curtea Spitalului Militar Central din Bucureşti, în 1912, reprezentând singurul monument public al lui Brâncuşi din Bucureşti, potrivit site-ului www.crestinortodox.ro. În 1907, realizează, în atelierul său din Paris, „Sărutul” (1907), temă ce avea să fie reluată de mai multe ori până în 1940, când finalizează ”Poarta sărutului”, amplasată în Parcul Central din Târgu Jiu. Tot în 1907, a primit comanda unui monument funerar pentru cimitirul din Buzău, lucrare pe care o va numi „Rugăciunea”.

 

 

Domnişoara Pogany, operă a sculptorului Constantin Brâncuşi.

 

Foto: (c)  ALEX MICSIK / AGERPRES FOTO

 


După 1908, Brâncuşi dă o nouă expresie sculpturii, originală, proprie lui, preocupare ce va fi strâns legată de alegerea materialului în care lucrează. Într-un timp relativ scurt, artistul elimină detaliile din sculpturile sale, făcând trecerea către o artă sintetică, intelectualistă, cu forme aproape abstracte. În această evoluţie a artei sale se înscriu lucrări precum „Muza adormită”, „Sărutul”, „Cuminţenia pământului”, „Domnişoara Pogany”, „Prinţesa X” sau „Pasărea măiastră”. Vorbind despre „Muza adormită”, Mircea Deac aminteşte de pictorul belgian Michel Seuphor, care scria, în „La peinture abstraite” (1962), că „A fost începutul unui lucru când Brâncuşi, plictisit de „a face cadavre” concepe „Muza adormită”, care se transformă puţin câte puţin în ovoid simplu; a fost începutul unui lucru când nu era nimic”.

 

 

Cuminţenia pământului, operă a sculptorului Constantin Brâncuşi.

 

Foto: (c)  ALEX MICSIK / AGERPRES FOTO


Anul 1915 marchează o premieră în cariera artistului, primele lucrări în lemn: „Cariatide”, „Fiul risipitor” şi altele. A realizat apoi „Vrăjitoarea”, „Himera”, „Cariatidă” şi „Adam” şi primele versiuni în lemn ale „Coloanei fără sfârşit” (1918), aşa cum îi plăcea artistului să o numească. În 1938, a finalizat ansamblul artistic din Târgu Jiu, alcătuit din „Masa tăcerii”, „Scaunele”, „Poarta sărutului” şi „Coloana infinitului”, închinat eroilor români care, la 14 octombrie 1916, au căzut în bătălia de la Jiu împotriva nemţilor.

 

 

Masa Tăcerii din Târgu Jiu, creaţie a sculptorului Constantin Brâncuşi.

 

Foto: (c)  CRISTIAN NISTOR/ AGERPRES FOTO

 


După ce, în 1909, a expus lucrări atât la Paris, cât şi la Bucureşti, artistul organizează prima sa expoziţie în America, într-o galerie de artă din New York, în anul 1914. În 1919, apare, la Paris, volumul „La Roumanie en Images”, cuprinzând cinci reproduceri după operele sale. Brâncuşi începe să-şi expună lucrările în cele mai celebre galerii de artă din Franţa, Anglia, America, Elveţia şi Olanda, fiind elogiat în numeroase publicaţii din întreaga lume. În 1931, a fost decorat, la propunerea lui Nicolae Iorga, cu ordinul „Meritul cultural pentru artă plastică”. Până în 1940, activitatea creatoare a lui Brâncuşi s-a desfăşurat în toată măreţia ei, din această perioadă datând operele din ciclul ”Pasărea în văzduh”, ciclul ”Ovoidului”, precum şi sculpturile în lemn.

Cu toate că se bucura deja de recunoaştere artistică în lumea întreagă, Constantin Brâncuşi şi-a dus viaţa ca un simplu ţăran român, sursa sa de inspiraţie fiind, de altfel, chiar elementul popular, folcloric, natural. Lucrările sale au o puternică încărcătură spirituală, provenită din viaţa satului românesc, artistul reuşind să îmbine simplitatea artei populare româneşti cu rafinamentul avangardei pariziene. Brâncuşi renunţă la elementele secundare prezente până atunci în sculpturi, în favoarea evidenţierii esenţei lucrurilor. Este artistul care a asimilat în opera sa ”toată istoria sculpturii pe care a dominat-o şi a depăşit-o”, după cum remarca criticul de artă Mircea Deac, în volumul „Constantin Brâncuşi” (Editura Meridiane, 1966).

Artistul a murit la 16 martie 1957, cu sufletul întristat pentru că nu se putea întoarce în ţara natală, iar la 19 martie a fost înmormântat în cimitirul Montparnasse din Paris.

În România, în prima perioadă comunistă, Brâncuşi a fost contestat, fiind considerat „un reprezentant al burgheziei decadente”, se arată pe site-ul webcultura.ro. Abia în 1964, Brâncuşi a fost ”redescoperit” în ţara natală, iar ansamblul monumental de la Târgu Jiu a putut fi restaurat, după ce fusese abandonat şi aproape dărâmat. La 3 iulie 1990, a fost ales membru post-mortem al Academiei Române. La aniversarea a 125 de ani de la naşterea sculptorului, anul 2001 a fost declarat, prin hotărâre a Guvernului României, Anul Brâncuşi, sărbătorit şi în cadrul UNESCO.

Unul dintre cele mai importante evenimente dedicate sculptorului român în ultimele decenii a fost expoziţia „Brâncuşi. Sublimarea formei”, principalul eveniment din cadrul celei de-a 27-a ediţii a Festivalului de artă Europalia, organizat la Bruxelles în perioada 2 octombrie 2019 – 2 februarie 2020, la care România a avut statutul de ţară invitată de onoare. Expoziţia dedicată acestuia a abordat ambele direcţii ale lucrărilor sale, respectiv sculptura şi fotografia, proiectul cuprinzând opere importante de la muzee şi din colecţii private din jurul lumii, incluzând „Muza adormită”, „Sărutul” sau „Leda”. Pe lângă sculpturi, fotografii şi documente extraordinare ale lui Brâncuşi, au fost expuse şi opere ale contemporanilor săi, cum ar fi Marcel Duchamp, Medardo Rosso sau Auguste Rodin. „Brâncuşi. Sublimarea formei” a cuprins peste 25 de sculpturi expuse pe o suprafaţă de 1.500 mp, alături de alte 200 de obiecte, fotografii, documente.

* * *

În 2023, o amplă expoziţie intitulată „Brâncuşi: surse româneşti şi perspective universale” a fost anunţată şi, apoi, deschisă în parteneriat cu Institutul Francez din România, la Muzeul Naţional de Artă Timişoara, în cadrul programului „Timişoara – Capitală Europeană a Culturii”, în perioada 30 septembrie 2023 – 28 ianuarie 2024. Expoziţia găzduită de Muzeul Naţional de Artă Timişoara a avut un imens succes, reuşind să strângă peste 130.000 de vizitatori, potrivit organizatorilor. S-a dovedit a fi unul dintre cele mai semnificative evenimente culturale din cadrul programului Timişoara 2023 – Capitală Europeană a Culturii, atrăgând, fără îndoială, un număr mare de turişti din ţară şi din străinătate. Pragul expoziţiei a fost trecut şi de aproape 30.000 de elevi organizaţi în 900 de excursii şcolare, copii veniţi din judeţ, din ţară, dar şi din întreg spaţiul european (Germania, Austria, Franţa, Italia, Polonia, Bulgaria, Canada, Cehia, Ungaria).

La închidere expoziţiei, Guvernatorul Băncii Naţionale a României, Mugur Isărescu, a prezentat moneda de argint dedicată lui Constantin Brâncuşi, într-un tiraj limitat de 5.000 de exemplare. Moneda înfăţişează portretul marelui artist pe avers şi clădirea Muzeului Naţional de Artă din Timişoara pe revers.

O expoziţie consacrată lui Constantin Brâncuşi, cea mai importantă din ultimii 50 de ani din România dedicată precursorului sculpturii moderne, a atras zeci de mii de vizitatori, nota AFP.

Capitala Europeană a Culturii TM 2023 păstrează până în anul 2025 siajul expoziţiei „Brâncuşi: resurse româneşti şi perspective universale” (30 septembrie 2023 – 28 ianuarie 2024) de la Muzeul Naţional de Artă Timişoara, cu lucrarea „Ecorşeul”, mai puţin cunoscută publicului, care a deschis expoziţia dedicată părintelui sculpturii moderne. AGERPRES/(Documentare – Andreea Onogea, Cristian Anghelache, editor: Mariana Zbora-Ciurel, editor online: Alexandru Cojocaru)

 

* Explicaţie foto din deschidere: Casa-muzeu ”Constantin Brâncuşi”, Hobiţa, comuna Peştişani, judeţul Gorj, 26 iulie 2016.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

FOTO: Cabinet Parlamentar Elisabeta Lipa, la Dorohoi

Publicat

Publicitate

Vineri, 7 martie 2025, s-a deschis în Dorohoi un Cabinet parlamentar unde sunt invitați toți cetățenii din municipiu și din celelalte localități ale județului la un dialog apropiat.

„Cabinetul parlamentar l-am inaugurat în prezența președintelui organizației Județene a Partidului Social Democrat, doamna Doina Federovici. Au venit alături de mine domnul deputat Marius Budăi, domnii Bogdan Morariu, primar comuna George Enescu, , Laurențiu Barbacariu, primar comuna Mihăileni, Viorel Lozneanu, primar comuna Lozna, Coțofrec Ștefan, primar comuna Cândești, Cristian Dumitraș, comuna Cordăreni, Mihai Cazacu, comuna Dersca, colegi parlamentari PSD.

Deschiderea oficială a avut parte și de binecuvântarea creștinească concretizată într-o slujbă de sfințire ținută de părintele Petre Ionuț.

Prin intermediul cabinetului meu parlamentar vreau să preiau într-un mod eficient și rapid problemele tuturor cetățenilor județului Botoșani, precum și cele ale administrațiilor locale, asumându-mi astfel și misiunea de a găsi soluții pentru fiecare în parte.

Așa cum pe parcursul întregii mele cariere sportive am luptat pentru atingerea celor mai înalte obiective și în cariera politică voi face tot ce îmi stă în puteri pentru ca drepturile și interesele botoșănenilor să fie protejate și promovate.

Îmi doresc ca cetățenii și reprezentanții administrațiilor locale să privească acest cabinet parlamentar ca fiind locul în care vor găsi sprijin și îndrumare în soluționarea problemelor lor. Dincolo de aceste aspecte, o componentă importantă a misiunii acestui cabinet va fi aceea de a uni forțe, idei și proiecte pentru transformarea județului Botoșani într-un centru al sportului pentru întreaga regiune a Moldovei.

Publicitate

Mi-am asumat acest obiectiv încă de la începutul mandatului de deputat și îl voi duce la îndeplinire, pentru că suntem un județ al campionilor, un județ cu un potențial sportiv extraordinar, care trebuie valorificat.

Țin să le mulțumesc tuturor celor care au fost prezenți alături de mine, chiar am simțit că mă aflu între prieteni”, se arată într-un comunicat remis redacției.

Cabinetul parlamentar se află în Municipiul Dorohoi, strada A. I. Cuza nr. 2.

Citeste mai mult

Eveniment

Singurul județ din România în care sunt mai puține femei decât bărbați

Publicat

Publicitate

Cu ocazia Zilei Femeii, Institutul Național de Statistică (INS) a publicat o serie de informații inedite care aduc în prim-plan realitatea demografică și socială a femeilor din România, scrie playtech.ro.

În cadrul acestui raport, INS subliniază atât aspecte legate de structura populației feminine, cum ar fi speranța de viață, vârsta medie, dar și datele referitoare la natalitate, căsătorii și divorțuri. Una dintre cele mai interesante constatări este legată de județul Vaslui, singurul județ din România în care femeile sunt mai puține decât bărbații.

Județul Vaslui, un caz aparte

Într-o țară în care populația feminină este predominantă, cu un procent de 51,4% femei din totalul populației rezidente, județul Vaslui iese din tipar. Aici, pentru fiecare femeie, există mai mulți bărbați, un fenomen rar în România.

Deși național femeile trăiesc în majoritate în mediul urban (52,8%), acest județ pare să aibă o structură demografică diferită, ceea ce face ca datele statistice despre Vaslui să fie cu adevărat remarcabile, scrie playtech.ro

Cu ocazia Zilei Femeii, Institutul Național de Statistică (INS) a publicat o serie de informații inedite care aduc în prim-plan realitatea demografică și socială a femeilor din România. În cadrul acestui raport, INS subliniază atât aspecte legate de structura populației feminine, cum ar fi speranța de viață, vârsta medie, dar și datele referitoare la natalitate, căsătorii și divorțuri. Una dintre cele mai interesante constatări este legată de județul Vaslui, singurul județ din România în care femeile sunt mai puține decât bărbații.

Publicitate

Județul Vaslui, un caz aparte
Într-o țară în care populația feminină este predominantă, cu un procent de 51,4% femei din totalul populației rezidente, județul Vaslui iese din tipar. Aici, pentru fiecare femeie, există mai mulți bărbați, un fenomen rar în România.

Deși național femeile trăiesc în majoritate în mediul urban (52,8%), acest județ pare să aibă o structură demografică diferită, ceea ce face ca datele statistice despre Vaslui să fie cu adevărat remarcabile. Diferențe în creșterea fizică: Bărbații au crescut de două ori mai mult decât femeile în ultimul secol. Ce spun cercetătorii
Vârsta medie a femeilor: o diferență semnificativă față de bărbați
Potrivit INS, vârsta medie a femeilor din România este semnificativ mai mare decât a bărbaților, o diferență de 3,6 ani. Astfel, în 2024, vârsta medie feminină era de 44,3 ani, comparativ cu 40,7 ani în cazul bărbaților.

Acesta este un semnal clar al longevității femeilor, care, în ciuda contextului național general, continuă să reprezinte o majoritate a populației vârstnice din România. De asemenea, datele arată că femeile trăiesc mai mult decât bărbații, cu o speranță de viață de 79,16 ani în 2023.

Natalitate și căsătorii: femeile în centrul societății românești

În ceea ce privește natalitatea, INS a observat o ușoară scădere a numărului de nașteri în 2023, față de 2022, dar România rămâne totuși peste media Uniunii Europene, cu o rată a natalității de 8,4 născuți-vii la 1.000 de locuitori.

Cele mai mari rate de fertilitate au fost înregistrate în județele Suceava, Sălaj și Ialomița, în timp ce cele mai scăzute valori au fost în Mehedinți și Ilfov.

În ceea ce privește căsătoriile, INS menționează o ușoară scădere a ratei nupțialității, însă România rămâne în continuare cu un nivel mai ridicat decât media europeană. Astfel, în 2023, vârsta medie la căsătorie a femeilor a fost de 31,7 ani, iar cea la prima căsătorie de 29,1 ani.

În ciuda acestor statistici, datele arată că România încă se confruntă cu o instabilitate demografică, iar raportul dintre bărbați și femei continuă să fie un subiect important în analiza structurilor sociale.

De asemenea, ponderea femeilor care intră pe piața muncii crește treptat, iar participarea acestora în domenii diverse, inclusiv în conducerea administrației publice și în domeniul educațional, se îmbunătățește constant.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Luni, Sfânta Liturghie de la Biserica Sfântul Mare Mucenic Gheorghe Botoșani va preceda şedinţa lunară a preoţilor din Protopopiatul Botoşani

Publicat

Publicitate

În această zi, are loc şedinţa preoţilor Protopopiatului Botoşani, care va fi precedată de slujba Sfintei Liturghii la Biserica Sfântul Mare Mucenic Gheorghe Botoșani, care va începe la ora 08.00.

Întâlnirea lunară a preotilor va avea la sediul Protopopiatului si vor fi luate în discutie si alte probleme cu caracter administrativ – bisericesc. Printre problemele de pe ordinea de zi se regăsește organizarea Marșului pentru Viață 2025, sâmbătă, 29 martie. Evenimentul, care se va desfășura simultan în sute de localități din România și Republica Moldova, are anul acesta ca temă „Fiecare om contează”.

Marșul pentru Viață 2025 face parte din campania națională „Luna pentru Viață”, care cuprinde o serie de evenimente dedicate informării, educației și sprijinului pentru femeile însărcinate și copiii nenăscuți.

La Botoșani, evenimentul va reuni oameni din toate categoriile sociale, reprezentanții cultelor, dar și credincioși. Cu toții vor să demonstreze că fiecare viață are valoare, iar sprijinul oferit femeilor aflate în dificultate poate face o diferență majoră.

Inspirat de povestea campioanei olimpice la canotaj Magdalena Rusu, Marșul pentru Viață dorește să sublinieze importanța sprijinului familial și social pentru femeile însărcinate. Magdalena Rusu este un exemplu de curaj și determinare, mama sa alegând să o aducă pe lume în ciuda tuturor dificultăților.

 

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

O casă din Rădeni și 50 de hectare de rapiță de la marginea satului Balta Roșie, la un pas să se facă scrum din cauza unor incendii de vegetație uscată

Publicat

Publicitate

O casă din localitatea Rădeni și 50 de hectare de rapiță de la marginea satului Balta Roșie au fost în pericol, astăzi, din cauza unor incendii de vegetație uscată. Pompierii din cadrul Punctului de Lucru Flămânzi au intervenit prompt și au stins flăcările înainte de a extinde.

Cauza probabilă a incendiile a fost stabilită ca fiind utilizarea focului deschis în spații deschise.

Reamintim faptul că potrivit legislației privind protecția mediului, este interzisă arderea miriștilor, a turbăriilor, a litierei pădurii, a stufului, a tufărișurilor sau a vegetației ierboase.

Atragem atenția asupra faptului că folosirea focului deschis pentru igienizarea terenurilor, arderea gunoaielor, a deșeurilor și a altor materiale combustibile pot avea consecințe grave, atât asupra mediului înconjurător, cât și asupra proprietății sau chiar vieții oamenilor.

În astfel de cazuri, flăcările se pot întinde cu repeziciune pe o suprafață mare, iar în condiții de vânt, incendiile de vegetație uscată sau de deșeuri menajere pot deveni și mai periculoase dacă se manifestă aproape de locuințe, de rețele de electricitate sau de locuri cu pericol de explozie.

Recomandăm fumătorilor să nu arunce resturile de la țigară la întâmplare (de exemplu pe geamul autoturismului) pentru că pot incendia vegetația uscată de pe marginea drumului sau copacii, iar incendiile pot ajunge la proprietăți sau, în cele mai grave situații, pot provoca și victime.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending