Connect with us

Actualitate

Un nou model pentru cărțile de identitate ale autovehiculelor. Ce se întâmplă cu cele vechi

Publicat

Publicitate

Ordinul ministrului Transporturilor nr. 211/28/391/2024, pentru modificarea Instrucțiunilor privind cartea de identitate a vehiculului, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, al ministrului afacerilor interne și al ministrului finanțelor publice nr. 26/36/542/2016, a fost publicat pe 13 martie în Monitorul Oficial, relatează alba24.ro.

Un nou model pentru cărțile de identitate ale autovehiculelor. În noile cărți de identitate ale autovehiculelor nu va mai fi menționat numele proprietarilor anteriori și nici al celui curent. Conținutul acestora a fost stabilit într-un ordin al ministrului Transporturilor, publicat recent în Monitorul Oficial. Potrivit acestuia, vechile cărți de identitate își vor păstra valabilitatea.

Potrivit documentului, la eliberarea cărților de identitate, Registrul Auto Român (RAR) va completa aceste înscrisuri numai cu datele de identificare și caracteristicele vehiculelor, iar numele proprietarilor nu va mai fi trecut în CIV. De asemenea, rubrica <Mențiuni> poate conține referiri cu privire la anumite particularități specifice ale vehiculului, de ordin tehnic sau administrativ.

Măsurile au fost luate după ce anul trecut, Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 38/2023 a adus modificări și completări unor acte normative, pentru a facilita furnizarea serviciilor publice electronice legate de înmatricularea vehiculelor în România.

Scopul principal a fost acela al digitalizării sistemului de înmatriculare a vehiculelor rutiere. Printre aceste modificări s-a numărat eliminarea obligației ca datele despre proprietarii vehiculelor rutiere să fie înscrise de către autoritățile competente care efectuează înmatricularea.

Noile cărți de identitate se eliberează după epuizarea stocului de cărți de identitate a vehiculului existent la data intrării în vigoare a ordinului (13 martie 2024).

Publicitate

Cărțile de identitate a vehiculului eliberate până la data intrării în vigoare a prezentului ordin, precum și cele eliberate până la epuizarea stocului rămân valabile.

Un nou model pentru cărțile de identitate ale autovehiculelor. Cum vor arăta

Potrivit documentului citat, prima pagină a CIV va conține înscrisul <REGISTRUL AUTO ROMÂN>, precum și elementul grafic sigla Registrului Auto Român.

Titlul primei pagini a CIV este <CARTE DE IDENTITATE A VEHICULULUI>, urmat de traducerea acestuia în limba engleză, <Vehicle Identity Card>.

Prima pagină a CIV conține următoarele rubrici privind datele de identificare ale vehiculului:

  • D.1. Marcă
  • D.2. Tip
    • Variantă
    • Versiune
  • D.3. Denumire comercială
  • E. Număr de identificare vehicul
  • 1. An fabricație
  • J. Categorie de omologare
  • 2. Categorie de folosință
  • 3. Clasă (numai pentru M2, M3)
  • 4. Caroserie
  • K. Număr omologare de tip
  • 5. Număr național de registru
  • Reprezentanță RAR
  • Dată eliberare

Prima pagină a CIV conține, de asemenea, în partea de jos, următoarele elemente:

  • un cod QR, prin scanarea căruia pot fi obținute în format electronic anumite date despre vehicul, existente în baza de date a Registrului Auto Român, precum și date suplimentare, după caz;
  • denumirea C.I.V., reprezentând abrevierea denumirii CARTE DE IDENTITATE A VEHICULULUI;
  • un cod de bare, aferent seriei CIV.

A doua și a treia pagină a CIV conțin următoarele rubrici privind caracteristicile tehnice ale vehiculului:

  • L. Număr axe
  • F.1. Masă maximă tehnic admisibilă, cu excepția motocicletelor (kg)
  • 6. Masă maximă tehnic admisibilă a ansamblului de vehicule (kg)
  • N.1. Masă maximă tehnic admisibilă a axei 1 (kg)
  • N.2. Masă maximă tehnic admisibilă a axei 2 (kg)
  • N.3. Masă maximă tehnic admisibilă a axei 3 (kg)
  • N.4. Masă maximă tehnic admisibilă a axei 4 (kg)
  • N.5. Masă maximă tehnic admisibilă a axei 5 (kg)
  • G. Masă în ordine de mers (kg)
  • 7. Masă reală (kg)
  • O.1. Masă maximă remorcabilă cu dispozitiv de frânare (kg)
  • O.2. Masă maximă remorcabilă fără dispozitiv de frânare (kg)
  • 8. Masă maximă tehnic admisibilă în punctul de cuplare (kg)
  • 9. Lungime (mm)
  • 10. Lățime (mm)
  • 11. Înălțime (mm)
  • 12. Distanță între axe (mm)
  • 13. Cod motor
  • P.1. Capacitate cilindrică (cm3)
  • P.2. Putere (kW)
  • P.3. Tip combustibil sau sursă de energie
  • P.4. Turație nominală (min-1)
  • P.5. Serie motor
  • 14. Sistem de propulsie
  • 15. Putere motor electric (kW)
  • V.9. Normă de poluare
  • 16. Cod național de emisii
  • R. Culoare vehicul
  • S.1. Număr locuri, inclusiv locul conducătorului auto
  • S.2. Număr locuri în picioare
  • T. Viteză maximă (km/h)
  • U.1. Nivel sonor în staționare [dB (A)]
  • U.2. Turație motor (min-1)
  • U.3 Nivel sonor în mers [dB (A)]
  • Q. Raport putere/masă (kW/kg) (numai pentru motociclete)
  • V.7. CO2
  • 17. Tracțiune
  • 18.1. Anvelope/jante axe față
  • 18.2. Anvelope/jante axe spate
  • 19.1. Suspensie axe față
  • 19.2. Suspensie axe spate
  • W. Capacitate rezervor (l)

De asemenea, a treia pagină a CIV include, în partea de jos, un text pretipărit cu traducerea în limba engleză a rubricilor din primele trei pagini ale CIV.

A patra pagină a CIV conține rubrica <Mențiuni>.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Poșta Română cumpără timbrele pe care tot ea le produce. Ministrul Economiei: „Mi se pare un exemplu de așa nu”

Publicat

Publicitate

Poșta Română este nevoită să cumpere propriile timbre, produse în propria tipografie, din cauza unui circuit birocratic impus de stat. Romfilatelia, compania care realizează designul timbrelor și le vinde ulterior către Poștă, a raportat pierderi record în 2024.

Instituția care intermediază procesul rămâne cu 61 de angajați și un director plătit cu 4.500 de euro lunar. Ministrul Economiei, Radu Miruță, anunță că actuala structură ar putea fi reorganizată, potrivit Digi24.

Romfilatelia a fost inițial o sucursală a Poștei Române și a devenit companie de sine stătătoare în 2004, printr-o decizie a Guvernului condus de Adrian Năstase. De atunci, funcționează cu proprii șefi și angajați, iar singurul acționar este tot Poșta Română.

În același timp, Romfilatelia a primit dreptul exclusiv de a emite timbre și emisiuni filatelice în România. Așadar, Poșta Română a ajuns în postura de a achiziționa timbre de la propria companie, ceea ce implică un transfer de bani între două instituții publice.

Ministrul Economiei: „Mi se pare un exemplu de așa nu”

„Nu sunt convins că statul român are nevoie de acest lucru. (…) Mie mi se pare un exemplu de așa nu în statul român. Este un ping-pong cu 10 serve în aceeași cameră. Și pentru asta exită și în Poșta Română și în Romfilatelia conduceri paralele”, a declarat Radu Miruță, ministrul Economiei.

Totodată, deși Romfilatelia facturează timbrele către Poșta Română, tot Poșta le tipărește. Practic, angajații Romfilatelia se ocupă exclusiv de partea grafică, de designul acestora.

Publicitate

„În clipa în care am dat comanda, Romfilatelia ne trimite bunul de tipar, tipizatul, pe care noi în cadrul Poștei, la fabrica de timbre îl printăm. Pentru acest efort Romfilatelia achită o sumă Poștei Române, după care timbrele printate se întorc la Romfilatelia.

În clipa în care Romfilatelia a primit timbrele, poate să își onoreze comanda primită de la Poșta Română și să ne dea timbrele înapoi, tot nouă celor care le-am printat, în schimbul unui comision, un procent din suma totală, doi la sută, trei la sută”, a explicat Valentin Ștefan, directorul general al Poștei Române.

Deși compania mai are și alți clienți, anume instituții publice sau firme private, valoarea contractelor este redusă, pe fondul unei piețe filatelice în scădere continuă.

Pierderi financiare și salarii uriașe

Cu toate acestea, Romfilatelia are:

  • 61 de angajați,
  • un director general,
  • un consiliu de administrație format din cinci membri, fiecare cu o indemnizație lunară netă de 2.500 de lei.

Romfilatelia a raportat pierderi financiare, iar cele mai mari au fost în 2024, cu peste 2,1 milioane de lei: „Aici mi-a sărit în ochi faptul că așa procentual ei au pierdere cam un sfert din valoarea bugetului pe 2024 și de acolo am început să cobor în adâncime, să mă uit cam cum este situația”, a spus ministrul Economiei, Radu Miruță.

Directorul general al Romfilatelia este Cristina Popescu, care se află în această funcție de 21 de ani, încă de când compania a fost separată de Poșta Română.

În anii ’90 a fost ofițer SRI, iar ulterior a avut mai multe funcții, inclusiv în instituții de stat, se arată în CV-ul său. În ciuda pierderilor, veniturile sale anuale au fost consistente.

În 2024 a încasat o indemnizație de 276.746 lei, echivalentul a aproximativ 4.500 de euro lunar. La această sumă se adaugă pensia anuală de 162.624 lei, adică aproape 2.700 de euro pe lună.

„Nici sumele nu sunt chiar de neglijat, directorul la Romfilatelia are undeva pe la 38, 39 de mii de lei brut pe lună, mai este și membru în consiliul de administrație, nu îl cunosc, o fi un om performant”, a adăugat Radu Miruță.

Pe lângă salariu, directoarea are la dispoziția sa și o mașină cu șofer, primă de vacanță echivalentă cu un salariu net și asigurare completă de sănătate, valabilă atât în țară, cât și în străinătate. Contactată de jurnaliștii Digi24 pentru un punct de vedere în scris, Cristina Popescu nu a oferit niciun răspuns.

Tentative de reorganizare eșuate pentru că „Fiecare vrea să fie stăpân la el în sat”

De-a lungul timpului, au existat mai multe tentative de a reintegra Romfilatelia în structura Poștei Române, dar toate au eșuat din cauza reticenței interne și a lipsei de voință politică: „Fiecare vrea să fie stăpân la el în sat și atunci a fost refuzată ideea aceasta de a fi comasată și integrată în cadrul Poștei Române”, a mai spus Valentin Ștefan.

„Dintr-un punct de vedere strict comercial, această companie nu își are justificarea, activitatea ei poate fi integrată în activitatea Poștei Române, nu mai ai salarii de… deci a indemnizațiilor membrilor de CA, nu mai ai salariile conducerii și activitatea poate fi foarte bine realizată în cadrul companiei Naționale Poșta Română, cum este de altfel peste tot prin lume”, a declarat Valentin Ștefan, director general Poșta Română.

Citeste mai mult

Eveniment

Lângă noi: Angajat al unui spital, arestat pentru că ar fi agresat sexual o pacientă minoră

Publicat

Publicitate

Un bărbat în vârstă de 45 de ani, angajat al Spitalului pentru copii ”Sf. Maria” din Iași, a fost arestat preventiv de polițiștii de la Investigații Criminale din cadrul IPJ, după ce ar fi încercat să agreseze sexual o minoră care era internată în unitatea medicală.

”Din cercetările făcute până în prezent s-a constatat că, pe data de 10 iulie, bărbatul ar fi agresat sexual o fată în vârstă de 17 ani. În prezent, acesta se află în Arestul IPJ Iași, fiind arestat preventiv pentru 30 de zile”, a transmis purtătorul de cuvânt al IPJ Iași, Ioana Bîlea.

Surse din rândul anchetatorilor spun că bărbatul a chemat fata într-o cameră tehnică de la Spitalul pentru copii ”Sf Maria”, sub pretextul că trebuie să îi dea fișa cu rezultatele analizelor medicale efectuate, iar acolo ar fi început să o atingă pe zonele intime.

Directorul medical al spitalului, dr Ileana Ioniuc, a declarat, pentru AGERPRES, că a fost demarată și o anchetă internă la nivelul unității medicale unde bărbatul era angajat ca registrator.

AGERPRES

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Spitalul de Urgență „Mavromati” Botoșani: Precizări privind modul de programare pentru consultații în Ambulatoriul Integrat, locația Marchian

Publicat

Publicitate

Consultatiile / alte servicii medicale în Ambulatoriul Integrat se acordă pacienților asigurați care au o recomandare – bilet de trimitere / bilet de externare și programare.

 

Pentru a beneficia de serviciile medicale oferite în Ambulatoriul Integrat pacientții se pot programa astfel:

 

Prin apel la numerele de telefon alocate fiecarei specialitati în intervalele orare stabilite și

afișate la punctele de informare din Ambulator, pe ușa fiecărui cabinet și la adresa: spital@spitalulmavromati.roProgramari telefonice cabinete ambulatoriu

Publicitate

În perioada cînd medicul este în concediu de odihnă nu se fac programari telefonice, acestea vor fi efectuate după reluarea activitatii la cabinet.

Pentru a nu crea timpi foarte mari de așteptare, vă rugăm să respectați orele de preluare a apelurilor afișate pentru fiecare specialitate. Este suficient un singur apel, dacă acesta nu poate fi preluat veți fi contactat de persoana responsabilă pentru efectuarea programării. Numărul mare de apeluri chiar și de la același număr de telefon poate genera omisiuni în gestionarea apelurilor nepreluate și reapelarea solicitanților

Dacă intervin modificări în programul medicului veți fi anuntati și vi se va face o nouă programare. Daca dumneavostra nu mai doriti consultatia pentru care ati fost programat vă rugăm să comunicati acest lucru în timp util pentru a nu bloca un loc la medicul respectiv. Pacienții care la data consultației sunt internati, indiferent de forma de internare, nu pot beneficia de consultație în Ambulator.

Rugăm pacienții cronici sau cei care primesc indicații de a reveni la control la un anumit interval de timp să solicite din timp aceasta programare.

După efectuarea programarii, sunteți informați despre documentele medicale necesare pentru a va prezenta la consult. Verificați valabilitatea biletului de trimitere și specialitatea pentru care este emis acesta înainte de a va prezenta la consultație.

 

 

On – line accesând spital@spitalulmavromati.ro, programare online Ambulatoriu.

 

Prin e-mail la adresa programari.cabinete.m@spitalulmavromati.ro

Pentru aceasta varianta de programare vă rugam sa furnizati un numar de telefon de contact pentru facilitarea comunicarii cu persoana desemnata pentru efectuarea programarii.

Citeste mai mult

Eveniment

Sindicatele din Educație îi cer președintelui să nu promulge legea asumată de Guvern în Parlament

Publicat

Publicitate

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație ”Spiru Haret” și Federația Națională Sindicală ”Alma Mater” îi solicită președintelui Nicușor Dan să nu promulge legea privind unele măsuri fiscal-bugetare în forma asumată în fața Parlamentului de către Guvern.

Domnule Președinte, nu fiți părtaș la distrugerea învățământului românesc!

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație ‘SPIRU HARET’ și Federația Națională Sindicală ‘ALMA MATER’ îi solicită domnului Nicușor Daniel Dan – Președinte al României – să nu promulge Legea privind unele măsuri fiscal-bugetare în forma asumată în fața Parlamentului României de către Guvern.

Măsurile în domeniul învățământului preuniversitar și superior stabilite de Executiv, dacă vor fi puse în practică, vor afecta grav atât angajații, cât și beneficiarii educației. În susținerea demersului nostru este și răspunsul pentru mass-media dat de Institutul de Științe ale Educației – singura instituție publică având ca atribuții cercetarea, dezvoltarea și inovarea în educație, pentru cunoașterea și înțelegerea contextelor, fenomenelor și proceselor educaționale, în vederea fundamentării deciziilor de politici publice în domeniul educației, pe baza datelor de cercetare.

Acest răspuns arată exact ceea ce am susținut și noi:

– Actuala norma didactică de predare este la nivelul mediu al UE și nicidecum în mod diversionist ‘cea mai mică’, așa cum a afirmat public ministrul Educației, Daniel David, iar, prin majorarea normei didactice cu două ore, România se va plasa peste media înregistrată la nivel european;

Publicitate

– creșterea numărului de elevi la clasă va aduce deservicii atât actului didactic, cât și beneficiarilor primari ai educației.

– aglomerarea claselor va conduce la o scădere a rezultatelor elevilor, inclusiv la evaluările internaționale, așa cum rezultă și din studiile internaționale TIMSS și PIRLS.

Având în vedere cele prezentate mai sus, considerăm ca este obligatoriu ca Președintele României să retrimită Parmentului Legea privind unele măsuri fiscal-bugetare și să solicite eliminarea articolelor care vor afecta grav sistemul educațional pe termen lung. Sperăm ca măcar acum, în al doisprezecelea ceas, măsurile contra educației să fie stopate.

Mâine, 25 iulie 2025, ora 11.00, o delegație a celor trei federații sindicale vor depune și un material în acest sens la Președintele României.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending