Connect with us

Actualitate

Un nou model pentru cărțile de identitate ale autovehiculelor. Ce se întâmplă cu cele vechi

Publicat

Publicitate

Ordinul ministrului Transporturilor nr. 211/28/391/2024, pentru modificarea Instrucțiunilor privind cartea de identitate a vehiculului, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, al ministrului afacerilor interne și al ministrului finanțelor publice nr. 26/36/542/2016, a fost publicat pe 13 martie în Monitorul Oficial, relatează alba24.ro.

Un nou model pentru cărțile de identitate ale autovehiculelor. În noile cărți de identitate ale autovehiculelor nu va mai fi menționat numele proprietarilor anteriori și nici al celui curent. Conținutul acestora a fost stabilit într-un ordin al ministrului Transporturilor, publicat recent în Monitorul Oficial. Potrivit acestuia, vechile cărți de identitate își vor păstra valabilitatea.

Potrivit documentului, la eliberarea cărților de identitate, Registrul Auto Român (RAR) va completa aceste înscrisuri numai cu datele de identificare și caracteristicele vehiculelor, iar numele proprietarilor nu va mai fi trecut în CIV. De asemenea, rubrica <Mențiuni> poate conține referiri cu privire la anumite particularități specifice ale vehiculului, de ordin tehnic sau administrativ.

Măsurile au fost luate după ce anul trecut, Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 38/2023 a adus modificări și completări unor acte normative, pentru a facilita furnizarea serviciilor publice electronice legate de înmatricularea vehiculelor în România.

Scopul principal a fost acela al digitalizării sistemului de înmatriculare a vehiculelor rutiere. Printre aceste modificări s-a numărat eliminarea obligației ca datele despre proprietarii vehiculelor rutiere să fie înscrise de către autoritățile competente care efectuează înmatricularea.

Noile cărți de identitate se eliberează după epuizarea stocului de cărți de identitate a vehiculului existent la data intrării în vigoare a ordinului (13 martie 2024).

Publicitate

Cărțile de identitate a vehiculului eliberate până la data intrării în vigoare a prezentului ordin, precum și cele eliberate până la epuizarea stocului rămân valabile.

Un nou model pentru cărțile de identitate ale autovehiculelor. Cum vor arăta

Potrivit documentului citat, prima pagină a CIV va conține înscrisul <REGISTRUL AUTO ROMÂN>, precum și elementul grafic sigla Registrului Auto Român.

Titlul primei pagini a CIV este <CARTE DE IDENTITATE A VEHICULULUI>, urmat de traducerea acestuia în limba engleză, <Vehicle Identity Card>.

Prima pagină a CIV conține următoarele rubrici privind datele de identificare ale vehiculului:

  • D.1. Marcă
  • D.2. Tip
    • Variantă
    • Versiune
  • D.3. Denumire comercială
  • E. Număr de identificare vehicul
  • 1. An fabricație
  • J. Categorie de omologare
  • 2. Categorie de folosință
  • 3. Clasă (numai pentru M2, M3)
  • 4. Caroserie
  • K. Număr omologare de tip
  • 5. Număr național de registru
  • Reprezentanță RAR
  • Dată eliberare

Prima pagină a CIV conține, de asemenea, în partea de jos, următoarele elemente:

  • un cod QR, prin scanarea căruia pot fi obținute în format electronic anumite date despre vehicul, existente în baza de date a Registrului Auto Român, precum și date suplimentare, după caz;
  • denumirea C.I.V., reprezentând abrevierea denumirii CARTE DE IDENTITATE A VEHICULULUI;
  • un cod de bare, aferent seriei CIV.

A doua și a treia pagină a CIV conțin următoarele rubrici privind caracteristicile tehnice ale vehiculului:

  • L. Număr axe
  • F.1. Masă maximă tehnic admisibilă, cu excepția motocicletelor (kg)
  • 6. Masă maximă tehnic admisibilă a ansamblului de vehicule (kg)
  • N.1. Masă maximă tehnic admisibilă a axei 1 (kg)
  • N.2. Masă maximă tehnic admisibilă a axei 2 (kg)
  • N.3. Masă maximă tehnic admisibilă a axei 3 (kg)
  • N.4. Masă maximă tehnic admisibilă a axei 4 (kg)
  • N.5. Masă maximă tehnic admisibilă a axei 5 (kg)
  • G. Masă în ordine de mers (kg)
  • 7. Masă reală (kg)
  • O.1. Masă maximă remorcabilă cu dispozitiv de frânare (kg)
  • O.2. Masă maximă remorcabilă fără dispozitiv de frânare (kg)
  • 8. Masă maximă tehnic admisibilă în punctul de cuplare (kg)
  • 9. Lungime (mm)
  • 10. Lățime (mm)
  • 11. Înălțime (mm)
  • 12. Distanță între axe (mm)
  • 13. Cod motor
  • P.1. Capacitate cilindrică (cm3)
  • P.2. Putere (kW)
  • P.3. Tip combustibil sau sursă de energie
  • P.4. Turație nominală (min-1)
  • P.5. Serie motor
  • 14. Sistem de propulsie
  • 15. Putere motor electric (kW)
  • V.9. Normă de poluare
  • 16. Cod național de emisii
  • R. Culoare vehicul
  • S.1. Număr locuri, inclusiv locul conducătorului auto
  • S.2. Număr locuri în picioare
  • T. Viteză maximă (km/h)
  • U.1. Nivel sonor în staționare [dB (A)]
  • U.2. Turație motor (min-1)
  • U.3 Nivel sonor în mers [dB (A)]
  • Q. Raport putere/masă (kW/kg) (numai pentru motociclete)
  • V.7. CO2
  • 17. Tracțiune
  • 18.1. Anvelope/jante axe față
  • 18.2. Anvelope/jante axe spate
  • 19.1. Suspensie axe față
  • 19.2. Suspensie axe spate
  • W. Capacitate rezervor (l)

De asemenea, a treia pagină a CIV include, în partea de jos, un text pretipărit cu traducerea în limba engleză a rubricilor din primele trei pagini ale CIV.

A patra pagină a CIV conține rubrica <Mențiuni>.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Administratie

Simion pregătește concedieri în masă: 500.000 de bugetari vor fi puși pe liber. „Ca să evităm falimentul”

Publicat

Publicitate

Liderul AUR, George Simion, a declarat astăzi, într-o intervenție la Digi24, că România are nevoie urgentă de o reformă a aparatului administrativ. Potrivit acestuia, pentru a evita falimentul economic, este necesară reducerea numărului de bugetari cu aproximativ 500.000 de persoane.

Simion a acuzat actuala coaliție de guvernare că a amânat o reformă esențială, pe care a invocat-o doar la nivel declarativ. Într-un comentariu citat de G4Media, liderul AUR a afirmat că la începutul anului în sistemul public erau aproximativ 800.000 de angajați, iar acum cifra a crescut la 1,3 milioane.

Trebuie să ajungem înapoi, la 800.000 de angajați. 500.000 ar trebui să plece. Dar să nu alarmăm pe cineva, se va întâmpla treptat”, a precizat Simion. El a adăugat că există funcționari, inclusiv în Senat, care reacționează negativ atunci când li se solicită un raport de activitate.

Totodată, George Simion a sugerat că mulți dintre angajații din administrația centrală și locală sunt „oameni de partid”, angajați pe criterii politice. În opinia sa, programul AUR reprezintă „singura soluție” viabilă pentru ieșirea din criza actuală, afirmând că formațiunea sa intenționează să se implice activ în desemnarea persoanelor-cheie în eventualitatea preluării guvernării.

„Soluțiile AUR nu-s departe de celelalte partide, doar că la noi chiar vor fi puse în aplicare”, a completat liderul suveraniștilor.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Minivacanța de 4 zile cu probleme la Botoșani: Amenzi de peste 6.000 de lei, grătar ilegal în Centru Istoric și zeci de șoferi sancționați

Publicat

Publicitate

Polițiștii locali din Botoșani au anunțat astăzi că au fost în teren în perioada 1–4 mai 2025, acționând pentru menținerea ordinii publice și prevenirea incidentelor în minivacanța de 1 Mai. Potrivit unui comunicat oficial, în doar patru zile au fost constatate 60 de fapte contravenționale, soldate cu amenzi în valoare totală de 6.035 de lei.

Zonele vizate de controale au fost parcurile, locurile de joacă, pietonalele și piețele din municipiu, unde s-au făcut verificări privind respectarea normelor de conviețuire socială, liniște publică și comerț stradal.

Un caz aparte s-a petrecut în data de 1 mai, în Centrul Istoric, unde polițiștii locali au identificat un grătar amplasat în fața unei firme, pregătit pentru prepararea unor produse alimentare. Administratorul nu a putut prezenta niciun acord de la municipalitate pentru desfășurarea activității de picnic, conform Legii nr. 54/2012 și HCL nr. 44/2025. În plus, acesta a reacționat agresiv verbal la adresa echipajului de control, motiv pentru care a fost sancționat și în baza Legii nr. 61/1991, pentru proferarea de injurii.

Traficul rutier a fost și el atent monitorizat în zonele predispuse aglomerării, iar polițiștii locali au aplicat 19 sancțiuni contravenționale. Dintre acestea, 14 au vizat opriri și staționări interzise (OUG nr. 195/2002), iar 5 sancțiuni au fost date pentru parcări fără tichet afișat sau ocuparea abuzivă a locurilor concesionate (HCL nr. 292/2017).

Poliția Locală transmite înyr-un comunicat că acțiunile preventive vor continua, scopul principal fiind asigurarea unui climat de ordine și siguranță publică pe întreg teritoriul municipiului Botoșani.

Publicitate
Citeste mai mult

Administratie

Colaborare România – SUA la Botoșani: Prefectul Dan Nechifor a primit vizita unei echipe mixte specializate în cooperare civil-militară

Publicat

Publicitate

Prefectul județului Botoșani, Dan Nechifor, a primit astăzi vizita unei echipe mixte România – SUA, formată din specialiști în cooperare civil-militară și afaceri civile. Întâlnirea a avut loc în contextul consolidării colaborării instituționale și a intensificării schimbului de bune practici între cele două state în domeniul gestionării situațiilor de criză.

Discuțiile s-au concentrat pe identificarea celor mai eficiente mecanisme de intervenție în cazuri de urgență, precum și pe modalitățile concrete de sprijin reciproc pe care România și Statele Unite le pot oferi în astfel de situații. Potrivit prefectului Dan Nechifor, parteneriatul cu specialiștii americani contribuie semnificativ la dezvoltarea capacităților locale de reacție rapidă și la întărirea rezilienței comunităților din județ.

„Astfel de întâlniri nu doar că ne consolidează legăturile internaționale, dar oferă și un cadru practic de pregătire și coordonare pentru eventualele situații critice cu care ne-am putea confrunta. Este un schimb de experiență extrem de valoros”, a precizat prefectul.

Reprezentanții americani au subliniat, la rândul lor, importanța unei cooperări solide între instituții civile și militare, mai ales în contextul provocărilor de securitate tot mai complexe la nivel global. România este considerată un partener strategic de încredere al Statelor Unite, cu un angajament ferm în ceea ce privește securitatea regională și capacitatea de răspuns în situații de urgență.

Evenimentul face parte dintr-o serie de acțiuni comune desfășurate la nivel național, menite să întărească relațiile bilaterale și să eficientizeze intervenția în fața amenințărilor moderne, de la dezastre naturale la situații generate de conflicte sau pandemii.

Publicitate
Citeste mai mult

Economie

Salariile românilor sunt mai MICI decât duminică dimineață: Cursul oficial euro a trecut astăzi de 5 lei

Publicat

Publicitate

După votul de duminică, românii se trezesc cu încă o veste proastă: euro a trecut astăzi oficial de pragul de 5 lei, potrivit cursului anunțat de BNR. Într-un context de incertitudine economică și ca urmare a votului românilor pentru dreapta extremistă, salariile au devenit mai mici ca niciodată, iar scumpirile care vin par mai greu de suportat, relatează alba24.ro. Ziua de leafă se topește rapid în fața unei inflații care dă semne a explodat din nou în România.

BNR cota euro la 5,0378 lei, iar dolarul la 4,4517 lei, marți în jurul prânzului.

Cursul a fluctuat pe parcursul zilei. A crescut și a scăzut succesiv. În jurul orei 12:00, acesta ajunsese la  5,1 lei, după care a scăzut din nou la 5,0985.

Luni, euro era cotat la 4,9775, iar vineri, înainte de alegeri, era 4,9773.

Fluctuațiile de curs sunt puse pe seama instabilității politice generate de primul tur al alegerilor, câștigat de George Simion, care a dus și la demisia premierului.

Reamintim că BNR a cheltuit 2 miliarde de euro într-o singură zi ca să mențină cursul stabil al leului după victoria lui George Simion în turul întâi, potrivit G4Media.

Publicitate

Dacă cursul leu-euro fluctuează semnificativ într-o singură zi, acest lucru poate avea o serie de efecte în economie, atât pe termen scurt, cât și mediu, în funcție de direcția și amploarea fluctuației.

Dacă leul se depreciază brusc față de euro, importurile se scumpesc, afectând consumatorii și firmele dependente de materii prime externe.

De asemenea, deprecierea leului crește inflația și deja se poate spune că astăzu salariile românilor sunt deja mai mici decât diminică dimineață, înainte de startul alegerilor prezidențiale.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending