CFR Călători va oferi un program special de transport în timpul minivacanței de 1 Mai și Paște. În perioada 1-6 mai 2024, mai multe trenuri către destinații turistice și facilități suplimentare vor fi disponibile pentru călători, relatează alba24.ro.
Astfel, în timpul zilelor cu trafic intens, CFR Călători va extinde capacitatea de transport pentru a satisface cererea sporită de călătorii către cele mai populare destinații turistice din țară.
Mersul trenurilor se schimbă pentru minivacanța de 1 Mai și Paști
În intervalul 30 aprilie – 1 mai și 6 – 7 mai 2024, CFR Călători va oferi mai multe opțiuni de călătorie către Constanța și alte stațiuni de pe litoral, inclusiv Mangalia. Aceste conexiuni vor fi asigurate prin trenuri directe care pleacă din importante orașe precum București Nord, Iași, Suceava și altele.
„Cu prilejul minivacanţei de 1 Mai şi Paşti, pentru facilitarea deplasării pasagerilor spre destinaţiile de vacanţă, dar şi spre domiciliu pentru a fi alături de cei dragi de sfintele sărbători de Paşte, CFR Călători va asigura un program de transport special”, a anunțat vineri CFR.
Călătorii din diverse regiuni ale țării vor ajunge mai rapid la destinație, deoarece vor avea acces la mai multe conexiuni din București, cu trenuri care circulă la intervale de una-două ore pe ruta București Nord – Constanța și retur.
Potrivit CFR Călători, se va efectua o monitorizare atentă a traficului de pasageri, iar în cazul necesității, vagoane suplimentare vor fi incluse în trenurile către destinațiile cu cea mai mare solicitare, respectând totodată limitele resurselor de material rulant disponibile.
Publicitate
CFR recomandă ca biletele să fie cumpărate din timp
Mersul trenurilor. Pentru a planifica mai eficient cererea de transport și pentru a asigura o adaptare corespunzătoare a capacității de transport la numărul de locuri solicitat, CFR Călători încurajează pasagerii să achiziționeze anticipat biletele de călătorie.
Biletele pentru călătoriile interne pot fi procurate în avans prin diverse canale de vânzare: online, direct de pe www.cfrcalatori.ro, din aplicația mobilă, de la automatele de bilete din stații sau direct de la casele de bilete din stații, agențiile CFR Călători și distribuitorii autorizați, precum și agențiile de turism.
De asemenea, călătorii au posibilitatea de a beneficia de reduceri de până la 10% la achiziționarea anticipată a biletelor sau de o reducere de 10% pentru opțiunea dus-întors. În conformitate cu legislația în vigoare, elevii pot călători gratuit, în timp ce studenții beneficiază de o reducere de 90% la tariful de călătorie în vagoanele de clasa a 2-a.
Cum pot fi achiziţionate cu anticipație biletele în trafic intern
• din aplicația mobilă – „CFR Călători bilete online” (disponibilă în Google Play, App Store și Huawei AppGallery);
• de la automatele de vânzare bilete din stații
• direct de la casele de bilete din stații, agenții de voiaj CFR Călători și distribuitorii autorizați (agenții de turism).
Pasagerii pot beneficia de reduceri de până la 10% la cumpărarea cu anticipație sau de 10% reducere dacă optează pentru oferta dus-întors. De asemenea, conform legii, elevii pot călători gratuit, iar studenții beneficiează de 90% reducere la călătoria cu vagoane clasa a 2-a.
„Înainte de urcarea în tren, recomandăm tuturor călătorilor să se asigure că au bilet de călătorie și după caz, documentele pentru transport aferente, pentru evitarea taxării suplimentare în tren, corespunzătoare rangului de tren și zonei kilometrice și/sau suportarea costurilor amenzii conform reglementărilor în vigoare”, amintește CFR Călători.
Informații despre circulația trenurilor:
la telefon 0219521 – INFO CFR (trafic intern).
la numerele de telefon din stațiile CFR publicate pe cfrcalatori.ro la secțiunea INFORMAȚII TELEFONICE
în aplicația TRENUL MEU (https://bilete.cfrcalatori.ro/ro-RO/Itineraries), se introduce numărul exact al trenului în căsuţa indicată şi click pe Informații tren.
ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.
Un incendiu violent a izbucnit, duminică după-amiază, în parcarea unui service auto din municipiul Botoșani, provocând pagube importante și un val de panică în rândul celor aflați în zonă. Flăcările au cuprins rapid două autoturisme, extinzându-se ulterior către clădirea service-ului și amenințând să afecteze alte patru mașini aflate în apropiere. Doar intervenția rapidă și profesionistă a pompierilor a prevenit o catastrofă.
Alarma a fost dată de un bărbat care a observat coloana de fum și flăcările puternice care ieșeau din zona parcării. A sunat imediat la 112, iar la fața locului s-au deplasat, în cel mai scurt timp, echipaje din cadrul Detașamentului de Pompieri Botoșani, cu două autospeciale de stingere și o ambulanță SMURD.
Ajunși la fața locului, salvatorii au constatat că incendiul se manifesta cu violență la două autoturisme, iar căldura degajată a afectat și un al treilea vehicul. Flăcările au pătruns până la ușile și geamurile atelierului auto, deteriorând inclusiv o parte din acoperiș. Aproximativ 70 de metri pătrați din acoperișul clădirii au fost cuprinși de foc, iar fumul gros s-a ridicat deasupra cartierului, fiind vizibil de la distanță.
Pompierii au reușit să izoleze focul înainte ca acesta să se propage la restul construcției, care are o suprafață totală de aproximativ 300 de metri pătrați, precum și la alte patru autoturisme parcate în vecinătate. Intervenția promptă a echipajelor a fost crucială pentru limitarea dezastrului și evitarea unui incendiu de proporții mai mari.
Potrivit primelor concluzii, cel mai probabil, incendiul a fost provocat de un scurtcircuit electric la unul dintre autoturisme.
Reprezentanții ISU Botoșani fac apel la responsabilitate și reamintesc șoferilor câteva măsuri esențiale pentru prevenirea incendiilor auto:
Publicitate
Verificați în mod regulat instalația electrică a vehiculului;
Nu efectuați improvizații la sistemele electrice;
Nu neglijați eventualele scurgeri de carburanți sau uleiuri;
Asigurați-vă că instalațiile de iluminat nu sunt defecte sau neizolate;
Verificați periodic valabilitatea stingătorului din autovehicul.
„Astfel de incidente pot degenera rapid și pot pune în pericol nu doar bunurile materiale, ci și viețile celor aflați în apropiere. Recomandăm tuturor cetățenilor să trateze cu maximă seriozitate verificările tehnice și să intervină la primele semne de nereguli”, a transmis Inspectoratul pentru Situații de Urgență.
Pompierii botoșăneni rămân mobilizați 24 de ore din 24 pentru gestionarea tuturor situațiilor de urgență din județ. Evenimentele de acest tip sunt atent monitorizate de Centrul Operațional Județean, care are ca principal obiectiv coordonarea operativă a intervențiilor în sprijinul cetățenilor.
Ancheta privind cauza exactă a incendiului este în desfășurare. În paralel, se evaluează și pagubele materiale produse. Din fericire, nu au fost înregistrate victime.
Noul Guvern care va fi condus de Ilie Bolojan va avea cinci vicepremieri, șase miniștri de la PSD, patru – PNL, patru – USR și doi – UDMR, relatează agerpres.ro.
PSD, PNL, UDMR și USR au stabilit în acest sfârșit de săptămână propunerile de miniștri care vor face parte din Guvernul Bolojan.
O rubrică realizată de profesor Georgică Manole, scriitor, epigramist:
EMINESCU PEDAGOG (VIII)
În preocupările lui Eminescu privind didactica se pot întâlni și puncte de vedere privind personalitatea învățătorului. În raportul nr. 217 / 76 pe care Eminescu îl adresează Ministerului Instrucției de atunci, Toma Chiricuță găsește o atitudine tranșantă: „Asupra unui învățător nu trebuie însă să atârne nici măcar pretextul unei desconsiderări din partea concetățenilor și a școlarilor săi”. În „Raportul asupra conferințelor cu învățătorii din județul Iași” (vezi „Opere complete”) atrage atenția că învățătorii buni nu sunt doar produsul școlilor care i-au format, ci mai mult ai naturii, care i-a înzestrat cu un adânc simț pedagogic: „aceștia sunt învățătorii născuți”. Și față de școlile care i-au format ca învățători, Eminescu este destul de realist: „Cunoștințele lor consistă în genere în vorbe moarte, a căror realitate vie n-o pricep”. Sensul acestei fraze este întărit de o explicație a autorului studiului, Toma Chiricuță: „Școlile au dat acestor învățători mai mult cunoștințe superficiale și o metodă insuficientă”. Din raportul amintit, Toma Chiricuță extrage: 1) „lipsa absolută de mijloace pedagogice”; 2) „lipsa unei foi învățătorești”; 3) „cărțile didactice, câte sunt la noi, sunt pentru licee. Învățătorii rurali n-au ce citi, chiar dacă vor”; 4) „deși programul școalelor noastre rurale e încărcat cu aceste științe, totuși pentru a-i face apți pe învățători la propunerea unor asemenea cunoștințe, nu există până astăzi un singur mijloc, nici măcar un organ periodic”.
Toma Chiricuță descoperă în finalul raportului amintit o idee eminesciană cu privire la „desăvârșirea culturii profesionale a oamenilor școalei”, reluând acest pasaj: „Atrăgându-vă atenția asupra acestor lipsuri, vă rog totodată, Domnule Ministru, să binevoiți a hotărî dacă n-ar fi bine ca aceste conferințe să se ție pe viitor în feriile Crăciunului și ale Paștelor. Atunci petrec în genere în Iași profesorii de la institutele secundare, din mijlocul cărora s-ar găsi mulți a căror metodă ar servi de model învățătorilor rurali și ale căror prelegeri le-ar putea îmbogăți cunoștințele”. Observând prezența unui mare număr de suplinitori în învățământ, Eminescu scrie în raportul către ministru: 1. „Totdeauna am crezut că în locul unor suplinitori inepți e mai bine să nu fie de fel”; 2. „Școala să fie școală, Statul stat și omul om”. În fapt Eminescu dorea ca primăriile de comune să aloce sumele necesare școlilor și salariului învățătorului, „popa să fie bun”, „dările să fie mici”, iar „învățătorii pedagogi” ca cea mai înaltă accepție în care se poate lua cuvântul învățător. În recenzia la „Manualul de Istoria românilor” a lui Gr. Cristescu, Eminescu cere învățătorilor să fie colaboratori științifici la munca pedagogilor: „O recomandăm cartea învățătorilor și dorim ca fiecare să-și facă observațiile sale asupra ei, căci autorul, după câte știm, va da edițiilor sale viitoare toate schimbările, câte i s-ar propune de către învățătorii practici și competenți. Căci numai astfel se creează o adevărată literatură didactică: prin munca comună a întregului corp învățătoresc”. Adevărul este, observă Toma Chiricuță, că marele nostru poet are meritul de a fi enunțat câteva idei mari: 1) că pedagogia nu este o știință creată numai de câțiva, ci este o muncă colectivă care se adună și se desăvârșește necontenit; 2) că se gândește numai la un câmp restrâns, pe care ar trebui să se afirme colaborarea profesorilor: câmpul literaturii didactice; 3.) are meritul de a pune problemapedagogiei experimentale; 4) este, până la un punct, un creator în domeniul educației; 5) are contribuții pe tărâmul istoriei pedagogiei și culturii românești; 6) a propus crearea unei biblioteci pedagogice pentru învățători; 7) propune întemeierea unei publicații periodice pentru învățători; 8) recomandă instituirea unor cursuri de vacanță în vederea perfecționării culturii învățătorilor. Și să nu uităm, toate acestea la nivelul anului 1875. (VA URMA)