Connect with us

Actualitate

Trei unități de învățământ din Botoșani, înscrise în competiție anul acesta, au primit titlul de „Școală Europeană”

Publicat

Publicitate

Aflată la a XIX-a ediție, Competiția națională „Școală Europeană” și-a desemnat câștigătorii în urma evaluării dosarelor de candidatură depuse de unitățile de învățământ înscrise.

La ediția din acest an s-au înscris 134 de unități de învățământ preuniversitar din 38 de județe și din municipiul București. Dintre acestea, primele 104 primesc certificatul și trofeul „Școală Europeană”.

La nivelul județului Botoșani, toate cele trei unități de învățământ înscrise în competiție anul acesta au primit titlul de „Școală Europeană”:

  • COLEGIUL NAȚIONAL „A. T. LAURIAN” BOTOȘANI
  • LICEUL CU PROGRAM SPORTIV BOTOȘANI
  • COLEGIUL NAȚIONAL „MIHAI EMINESCU” BOTOȘANI

„Felicit toate cele trei unități de învățământ pentru managementul coerent și performant demonstrat în cadrul competiției și pentru curajul și profesionalismul cu care derulează proiecte de parteneriat școlar la nivel național și european.” a declarat Bogdan Gheorghe SURUCIUC, inspector școlar general.

Competiția națională „Școală Europeană”  este una dintre inițiativele Ministerului Educației pe care instituțiile europene au recunoscut-o ca exemplu de bună practică în materie de sprijin oferit de instituțiile guvernamentale naționale pentru punerea în practică și dezvoltarea politicilor europene din domeniu. Prin această inițiativă, lansată în 2004, Ministerul Educației încurajează și motivează participarea unităților de învățământ preuniversitar din România la programele europene din domeniul educației și formării profesionale (Socrates 1997 – 2006, Lifelong Learning 2007-2013, Erasmus+ 2014 – 2020 și Erasmus+ 2021 – 2027) și contribuie la dezvoltarea mobilității internaționale și la schimbul intercultural, obiective asumate pentru construirea Spațiului European al Educației.

Concursul „Școală Europeană” se adresează tuturor unităților de învățământ preuniversitar care au fost și sunt implicate în programele europene din domeniul educației și formării profesionale și constă în evaluarea calității și coerenței managementului școlii, reflectat în documentele manageriale, precum și a impactului pe care activitățile derulate în cadrul proiectelor europene l-a avut asupra culturii organizaționale și a ethosului școlii.

Publicitate

Evaluarea candidaturilor școlilor înscrise în competiție s-a realizat după următoarele criterii:

  • coerența activităților derulate în cadrul proiectelor/programelor europene cu politica generală a instituției școlare;
  • integrarea activităților derulate în cadrul proiectelor/programelor europene în programul curent al școlii;
  • performanțele școlare reflectate în rezultatele elevilor;
  • asigurarea egalității de șanse și facilitarea accesului la educație;
  • continuitate și constanță în derularea de activități/proiecte/programe europene;
  • strategie și modalități de implementare și evaluare;
  • strategie și modalități de valorizare (diseminare și exploatare a rezultatelor/produselor);
  • dezvoltarea dimensiunii europene a educației și integrarea valorilor europene în cultura organizațională a unității de învățământ prin activitățile de cooperare europeană;
  • calitatea documentelor de candidatură (documentele manageriale pentru perioada 2021-2024, formularul de candidatură și portofoliul ilustrativ).

 

Certificatul „Școală Europeană” este valabil trei ani, după care școala trebuie să candideze din nou pentru a reconfirma titlul obținut.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Economie

Cât de puternică a ajuns România în Europa. Surse Reuters: OMV a bătut palma şi va furniza gaz românesc Germaniei

Publicat

Publicitate

Compania OMV a încheiat un acord pentru a furniza companiei germane Uniper gaz românesc din proiectul său din Marea Neagră. Acest lucru se va întâmpla începând cu 2027, au declarat pentru Reuters trei persoane familiarizate cu această chestiune, relatează mediafax.ro.

OMV a fost de acord să furnizeze gaz românesc Germaniei începând cu anul 2027, au spus trei persoane familiarizate cu situaţia în exclusivitate pentru Reuters.

Acordul este încheiat pentru o perioadă de cinci ani şi prevede furnizarea de 15 terawaţi/oră de gaze naturale din proiectul Neptun Deep, care nu a fost dezvăluit anterior.

Volumul total al contractului reprezintă aproximativ 1,5% din importurile de gaze ale Germaniei în 2024 şi ar fi primul acord care susţine mult-aşteptatul proiect de mare adâncime, la mai mult de un deceniu după ce gazul a fost descoperit pentru prima dată în secţiunea românească a Mării Negre.

Neptun Deep, a cărui producţie ar trebui să înceapă în 2027, deţine o cantitate de gaze recuperabile estimată la 100 de miliarde de metri cubi, fiind unul dintre cele mai importante zăcăminte de gaze naturale din UE.

Odată ce va intra în funcţiune, România va deveni pentru prima dată cel mai mare producător de gaze din UE şi un exportator net de gaze.

Publicitate

Această mişcare vine după ce luna trecută Rusia a încetat să livreze gaze prin Ucraina şi după o reducere mai amplă a achiziţiilor de energie ale Uniunii Europene de la Moscova din cauza invaziei Ucrainei.

Citeste mai mult

Eveniment

Deținuții de la Penitenciarul Botoșani, aproape de Dumnezeu în cadrul slujbei de Bobotează

Publicat

Publicitate

Pocăința poate începe la orice vârstă și în orice moment, iar acest adevăr s-a reflectat în trăirile deținuților care au participat la slujba de Bobotează oficiată de preotul capelan Brașoveanu Sergiu, la Penitenciarul Botoșani, a transmis Penitenciarul Botoșani.

Slujba a oferit un moment de introspecție și spiritualitate pentru cei privați de libertate, marcând un pas simbolic spre îndreptare și părăsirea păcatelor.

Astfel de activități sprijină dezvoltarea celor trei virtuți creștine fundamentale – nădejdea, dragostea și credința – piloni esențiali pentru schimbare și reintegrare socială.

Prin aceste inițiative, Biserica joacă un rol important în procesul de reabilitare, oferind deținuților șansa de a-și regăsi echilibrul spiritual și de a construi o cale nouă în viață, a mai adăugat Penitenciarul Botoșani.

Publicitate
Citeste mai mult

Educație

Ministerul Educaţiei estimează o SCĂDERE alarmantă a numărului de elevi care susţin examenele naţionale

Publicat

Publicitate

Ministerul Educaţiei a publicat Planul Strategic Instituţional 2024-2027, semnat în perioada Ligia Deca, care estimează un număr tot mai scăzut de elevi care vor participa la examenele naţionale. Documentul arată un număr mai mic cu trei mii de elevi a celor care ar trebui să susţină examenele naţionale în 2025 faţă de anul trecut, iar numărul scade şi pentru 2026 şi 2027, relatează mediafax.ro.

Dacă în 2023 peste 345.000 de elevi erau înscrişi, pentru 2025 cifra scade la 302.000. În 2024, doar 271.000 de elevi au participat la Evaluare şi Bacalaureat, conform datelor oficiale. Ministerul Educaţiei nu menţionează în document şi care sunt motivele pentru care estimează că va scădea numărul de elevi care susţin examenele naţionale.

„Cred că motivele sunt mult mai prozaice, dacă îmi pot permite să spun aşa. Este de fapt o constatare, nu mi se pare că este nici o strategie, nici un obiectiv. Asta este demografia în România. Numărul elevilor scade de la un an la altul. Iar în acest an, în 2025, în mod excepţional, la bacalaureat vom avea cea mai mică cohortă din istoria învăţământului, din istoria bacalaureatului, pentru că sunt cei care au făcut 13 ani de şcoală. E prima generaţie care a avut clasa pregătitoare. Iar atunci, la intrarea în clasa pregătitoare, s-au înscris mai puţini decât în anii următori, pentru că generaţia s-a împărţit în două. Puteau să se înscrie în clasa întâi sau în clasa pregătitoare. Deci există o explicaţie foarte logică pentru scăderea numărului în acest an 2025. Mai puţin elevi au intrat în clasa pregătitoare acum 13 ani şi, în plus, pe fiecare an, numărul de elevi scade de la un an la altul, pentru că asta este demografia. Avem mai puţini copii şi această scădere se va vedea, de fapt, dacă ne uităm la câţi elevi se înscriu acum în anii de început a şcolii obligatorii, clasa pregătitoare, respectiv ulterior la liceu, numărul acesta va scădea în continuare. Este o constatare, nu poate fi o strategie, pentru că, evident, ministerul nu are cum să-şi dorească să scadă numărul celor prezenţi. Ar fi foarte bine dacă, între obiective, ar fi ca toţi aceşti 302.000 chiar se vor prezenta şi vor participa la evaluarea naţională şi vor avea rezultate bune şi la evaluarea şi la bacalaureat. Dar acolo trebuie intervenit. Obiectivul este să participe toţi. Câţi vor participa, vom vedea în iunie. Pentru că şi anul trecut doar 270 din 300 şi ceva de mii au participat. Deci nu cred că cifra în sine este problema. Este o constatare, cum spuneam. Reflectă realitatea din teritoriu. Atâţia copii sunt înscrişi în clasa 12 şi a 8-a în acest moment”, declară Radu Szekely, expert în educaţie, pentru Aleph News.

Aceste rapoarte arată absenteismul care rămâne ridicat la examenele naţionale.

„În primul rând, relevanţa evaluării naţionale ar trebui regândită. De ce avem nevoie de acest examen de etapă în cazul învăţământului obligatoriu? Atâta vreme cât el nu condiţionează decât repartizarea la un liceu sau altul, el devine, de fapt, un examen nu de evaluare naţională, ci un concurs de repartizare. Şi atunci, cei care nu doresc să participe la acest concurs, pentru că ori nu sunt motivaţi, nu-i interesează un liceu bun sau ştiu că nu au nicio şansă să ia, nu vor participa. Se autoscutesc de acest stres al unei competiţii care îi repartizează. Din păcate, scopul iniţial, acela de a da o imagine clară a situaţiei în învăţământul românesc la finalizarea învăţământului obligatoriu, la acea vreme, de 9 ani, de la pregătitoare până la clasa 8-a, nu se îndeplineşte acest obiectiv în momentul de faţă. Majoritatea elevilor învaţă exclusiv la acele două discipline, dacă vor să intre la un liceu bun. Evaluarea naţională a fost deturnată oarecum şi regândită de către public, nu de către minister, ci de către public, într-un examen de repartizare. Deci, ce se poate face este să vedem în ce măsura acest examen mai este necesar în forma actuală, având în vedere că acum, conform legii, învăţământul este obligatoriu până la finalul clasei a 12-a”, încheie Szekely.

Citeste mai mult

Eveniment

FC Botoșani, egal în meciul de revenire al lui Leo Grozavu pe bancă

Publicat

Publicitate

FC Botoșani a încheiat la egalitate, scor 1-1, partida împotriva echipei PFC Ludogorets 1945, în primul meci al anului 2025 din pregătirile din Antalya.

Partida a marcat revenirea antrenorului Leo Grozavu pe banca tehnică a „roș-alb-albaștrilor”.

Jocul a fost unul echilibrat, cu momente de intensitate de ambele părți, iar echipa botoșăneană a demonstrat dorința de a începe noul an competițional cu o prestație solidă sub coordonarea tehnicianului revenit.

Acest rezultat oferă speranțe fanilor și promite un sezon interesant pentru FC Botoșani, sub conducerea unui antrenor experimentat și cunoscut pentru stilul său energic, dar abia de la viitoarele partide vom vedea dacă revenirea acestuia este un plus sau un minus pentru echipa din nordul Moldovei.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending