Connect with us

Economie

Toți angajații firmelor private pot primi din acest an TICHETE de VACANȚĂ. Valoarea maximă poate ajunge la 13.800 de lei

Publicat

Publicitate

Este oficial: voucherele de vacanţă pot fi acordate şi angajaţilor din sectorul privat, relatează alba24, iar valoarea maxima poate ajunge la 13.800 de lei, echivalentul a şase salarii minim brute garantate pe ţară. 

Anunțul a fost făcut astzi într-un comunicat transmis de Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului.

Diferența este însă că angajații din sectorul privat vor putea primi vouchere din bugetele firmelor la care lucrează, în timp ce voucherele pentru angajații la stat, din bugetul public.

Există însă câteva avantaje oferite angajatorilor care acordă vouchere de vacanţă. Printre acestea, deductibilitate fiscală în procent de 100%, în limita a 13.800 lei/angajat/an fiscal şi scutirea de contribuţia asiguratorie pentru muncă, în valoare de 2,25% din salariul brut al angajatului.

De asemenea, sunt scutite de la plata contribuţiilor sociale datorate de angajat.

Precizările ministrului Antreprenoriatului şi Turismului, Constantin-Daniel Cadariu:

Publicitate

„Voucherele de vacanţă pot fi acordate şi salariaţilor din privat, direct de către angajator, pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de efectuarea concediului de odihnă în regim de turism intern.

Mai mult, pe durata acestui an, prin comparaţie cu angajaţii din sectorul public, cei care lucrează la privat au putut beneficia de aceste vouchere de vacanţă.

Datorită impactului pozitiv de pe plan economic şi social, încurajez companiile să le ofere în continuare, iar pe viitor îmi propun să identific metode prin care să poată creşte atractivitatea acordării acestora, fără a afecta, însă, bugetul de stat”.

La ce pot fi folosite

Voucherele de vacanţă primite de salariaţi pot fi folosite pentru achiziţionarea serviciilor de cazare, iar în pachetele turistice care includ obligatoriu cazare pot fi adăugate şi alte servicii precum masă, transport sau tratament balnear. Legislaţia în vigoare privind acordarea acestora este: OUG nr. 8/2009, cu modificările şi completările ulterioare.

Emiterea voucherelor de vacanţă poate fi făcută doar de către entităţile autorizate de Ministerul Finanţelor Publice. În perioada 2022-2026, acestea vor fi acordate exclusiv pe suport electronic.

Mai mult, în vederea digitalizării, sunt disponibile aplicaţii mobile gratuite pentru utilizatori, cât şi platforme online de comandă pentru angajatori, prin care se asigură accesul rapid la informaţii sau se pot plasa comenzi rapide şi se pot vizualiza statistici, rapoarte, istoric de operaţiuni şi tranzacţii.

Obligații pentru operatorii de turism

Aceptarea voucherelor de vacanţă, acordate de instituţiile publice, se adresează doar unităţilor afiliate care nu înregistrează obligaţii fiscale restante la bugetul general consolidat, de natura celor administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, mai vechi de 90 de zile.

Totodată, de la 1 aprilie 2022, unităţile afiliate sunt obligate să transmită facturile emise titularilor în sistemul naţional RO e-Factura.

„În actualul context epidemiologic, a fost necesară şi prelungirea valabilităţii voucherelor de vacanţă emise în ianuarie 2019 – decembrie 2020, indiferent de suport, până la data de 30 iunie 2022.

Decizia a fost luată în condiţiile în care o parte dintre vacanţele achiziţionate de români în perioada pandemică, prin această metodă de plată, nu au putut fi derulate corespunzător. De asemenea, măsura va încuraja practicarea turismului intern în extrasezon”, se precizează în comunicat.

Bugetarii vor primi tichete de vacanță în fiecare an până în 2026

Tichetele de vacanță care urmează să fie folosite în concedii sau în zilele libere din 2022 de către bugetari se vor acorda din nou de anul viitor. Acestea urmează să fie emise doar pe suport electronic, potrivit proiectului de Ordonanță de Urgență lansat în dezbatere publică joi de Ministerul Turismului.

Potrivit documentului, voucherele se vor acorda până în 2026, iar valoarea lor va rămâne aceeași, 1.450 lei pentru fiecare salariat. Acestea se pot folosi doar pe teritoriul României, iar celor nefolosite emise anul trecut li se va prelungi termenul până în decembrie 2022.

Ministerul Turismului a anunţat că acordarea voucherelor de vacanţă pentru angajaţii din sectorul bugetar în 2022 a fost principala temă de discuţie în cadrul primei întâlniri de lucru pe care Constantin Cadariu, ministrul Antreprenoriatului şi Turismului, a convocat-o la sediul instituţiei cu reprezentanţi ai mediului asociativ de profil.

„Sistemul românesc de acordare a voucherelor de vacanţă este un exemplu de bună practică şi aş menţiona o parte din beneficiile pe care acest program le are, cum ar fi stimularea circulaţiei turistice interne, sprijinirea comunităţii locale, refacerea forţei de muncă, reducerea practicilor ilegale sau pe cele aflate la limita legii, dar şi crearea unor noi oportunităţi de angajare.

Din aceste motive, chiar astăzi am publicat în transparenţă decizională proiectul de act normativ care prevede reluarea acordării acestora în 2022”, a declarat Daniel Cadariu.

Vouchere de vacanță în 2022: Măsura a adus beneficii turismului românesc

Potrivit proiectului OUG, acordarea, în perioada 1 iulie 2017 – 31 decembrie 2020, a indemnizaţiilor de vacanţă sau a primelor de vacanţă, după caz, sub forma voucherelor de vacanţă, în valoare de 1.450 lei „s-a dovedit a fi o măsură cu efecte benefice asupra industriei turismului din România încurajând un număr de circa un milion de salariaţi români din cadrul instituţiilor de stat sau al societăţilor în care statul este acţionar unic sau majoritar, să-şi petreacă concediile în ţară”.

„Această măsură a atenuat o mare parte din efectele negative ale pandemiei COVID 19 asupra sectorului turistic, cetăţenii români posesori de vouchere de vacanţă achiziţionând pachete turistice în ţară în perioadele în care structurile de primire turistice nu au avut activitatea suspendată.

De altfel, un efect complementar al acestei măsuri a fost creşterea numărului de solicitări de autorizare a unităţilor de cazare.

La nivel naţional, creşterea a fost de 10% comparativ cu anii precedenţi”, se arată în expunerea de motive.

Având în vedere menţinerea efectelor negative ale pandemiei precum şi faptul că numărul cazurilor de infectaţi cu virusul SARS-CoV-2 este foarte crescut în continuare, este necesară prelungirea valabilităţii voucherelor emise în perioada ianuarie – decembrie 2020 până la data de 31 decembrie 2022.

Sursa: Agerpres

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

În Mai pensiile și prestațiile sociale se dau mai devreme. Important pentru pensionari: Distribuirea pensiilor începe pe 2 mai

Publicat

Publicitate

Pensiile și prestațiile sociale aferente lunii mai 2025 vor fi distribuite începând cu data de 2 mai, a anunțat marți Compania Națională ”Poșta Română”, relatează agerpres.ro.

‘Pensiile și prestațiile sociale aferente lunii mai 2025 vor fi distribuite începând cu data de 2 mai 2025! Ne asigurăm beneficiarii că toate pensiile și prestațiile sociale vor fi livrate la timp și în condiții de maximă siguranță’, au precizat reprezentanții companiei.

Compania Națională Poșta Română este operatorul național din domeniul serviciilor poștale și se află în proprietatea statului român, reprezentat de Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (93,52% din pachetul de acțiuni) și Fondul Proprietatea (6,48% din pachetul de acțiuni).

Poșta Română participă pe piața liberă a serviciilor de poștă și presă cu valoare adaugată în calitate de concurent și desfășoară și alte activități colaterale, necesare realizării în condiții de rentabilitate a obiectului său principal de activitate, respectiv comerț exterior, aprovizionare, cercetare și proiectare tehnologică și informațională, servicii medicale, învățământ, social-culturale etc.

Compania este organizată în nouă sucursale, respectiv: opt sucursale regionale (41 de oficii județene de poștă și curierat și Oficiul de Poștă și Curierat București) și Sucursala Fabrica de Timbre. La nivelul întregii țări există 41 hub-uri (dintre care șapte hub-uri Logistic și Curierat Regional și 34 hub-uri Curierat).

Poșta Română deține, în prezent, o rețea de peste 5.000 de subunități poștale la nivel național, distribuind săptămânal peste 11 milioane de trimiteri poștale. Dintre acestea, 676 sunt oficii poștale și 1054 ghișee poștale. Rețeaua informatizată permite efectuarea de operațiuni în condiții optime de siguranță, fiind utilizate sisteme informatice securizate și rețele private de comunicații, potrivit informațiilor de pe site-ul CNPR.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Peste 50 de străini care lucrează în domeniul confecțiilor la Botoșani, controlați de Poliția de Imigrări și ITM

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Serviciului pentru Imigrări Botoșani, împreună cu lucrători ai Inspectoratului de Poliție Județean și reprezentanți ai Inspectoratului Teritorial de Muncă, au desfășurat recent o acțiune comună pe raza municipiului Botoșani.

Scopul acesteia a fost prevenirea și combaterea șederii și muncii ilegale a cetățenilor străini pe teritoriul județului.

În cadrul activităților de control, au fost vizate două societăți comerciale din domeniul confecțiilor, unde autoritățile au legitimat 52 de străini. Dintre aceștia, 51 sunt cetățeni din Sri Lanka, iar unul provine din Bangladesh.

O parte dintre aceștia, mai exact 17 persoane, au fost supuse unor verificări suplimentare prin aplicația eDAC, un instrument digital utilizat de polițiștii de imigrări pentru identificarea rapidă și eficientă a eventualelor încălcări ale legislației privind regimul străinilor.

Potrivit reprezentanților Biroului de Informare și Relații Publice, în urma controalelor nu au fost identificate nereguli sau abateri legale.

Autoritățile au transmis că astfel de acțiuni vor continua și în perioada următoare, în vederea asigurării respectării legislației române în ceea ce privește șederea, încadrarea și desfășurarea activităților lucrative de către cetățenii străini.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Un nou tip de fraudă online. Infractorii se folosesc de apeluri telefonice FALSE în numele Poliției și BNR

Publicat

Publicitate

Autoritățile au semnalat un nou tip de fraudă, bazat pe apeluri telefonice în care infractorii se dau drept reprezentanți ai Poliției Române sau ai Băncii Naționale a României (BNR). Potrivit Directoratului Național de Securitate Cibernetică (DNSC), atacatorii folosesc tehnici avansate de manipulare pentru a obține date bancare confidențiale de la victime, relatează alba24.ro.

În scenariul raportat, presupusa „agentă de la poliție” susține că un infractor internațional căutat prin Interpol s-ar fi prezentat la o bancă din România și ar fi încercat să contracteze un împrumut folosind identitatea persoanei vizate. Se menționează că este vorba despre o situație gravă, de natură penală, și că este în desfășurare o anchetă oficială.

Persoanei i se comunică faptul că urmează să primească o citație pentru a se prezenta la secția de poliție. Se invocă o serie de articole de lege și se creează presiune psihologică prin limbaj formal și grav. Pentru a “dovedi” identitatea, atacatorii trimit o fotografie a unei legitimații de poliție prin WhatsApp – document falsificat, dar credibil vizual.

Victima este redirecționată către un “specialist” din cadrul Băncii Naționale a României, care pretinde că se ocupă de monitorizarea operațiunilor bancare.

Se transmite apoi o scrisoare oficială pretins emisă de către guvernatorul Mugur Isărescu, care susține gravitatea cazului.

În continuare, victima este întrebată dacă utilizează aplicații precum Telegram, pentru a continua comunicarea într-un „mediu securizat”. Prin aceste canale, se solicită ulterior extrasul de cont bancar, sub pretextul necesității pentru emiterea asigurării.

Publicitate

În tot acest timp, persoana este avertizată în mod repetat că nu are voie să discute cu nimeni despre investigație, nici măcar cu un avocat, sub amenințarea unei presupuse arestări imediate. Ca „măsură suplimentară de verificare”, i se spune că va fi supusă unui test poligraf pentru a se confirma că nu a divulgat informații.

Aceasta este o schemă de vishing (voice phishing) extrem de elaborată, combinată cu:

  • apeluri cu număr falsificat (caller ID spoofing)
  • trimiterea de documente false în format digital
  • manipulare emoțională și juridică
  • utilizarea de canale alternative de comunicare (WhatsApp, Telegram, Signal)
  • colectarea treptată a datelor personale și bancare

Scenariul de fraudă descris a fost notificat inițial de către ATTACK Simulator.

Recomandări de securitate:

  • Nu oferi date personale sau bancare prin telefon.
  • Închide apelul și sună înapoi la numărul oficial al instituției.
  • Nu continua discuția pe WhatsApp, Telegram sau Signal.
  • Verifică imaginile primite cu reverse image search.
  • Nu instala aplicații de control la distanță.
  • Nu te lăsa intimidat de ton autoritar sau „articole de lege”.
  • Monitorizează conturile și setează alerte de tranzacție.

În cazul în care suspectați un apel de tip vishing, acționați rapid: întrerupeți conversația și raportați incidentul către Poliția Română, Prevenirea Criminalității – ICPC sau DNSC.
Intervenția timpurie limitează riscul și contribuie la protejarea întregului ecosistem digital.

Citeste mai mult

Cultura

În inima orașului. Târgul Meșterilor Populari revine la Botoșani: Deschiderea oficială are loc mâine, de Sfântul Gheorghe

Publicat

Publicitate

Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Botoșani organizează, în perioada 23-25 aprilie 2025, cea de-a XVIII-a ediție a Târgului Meșterilor Populari. Evenimentul, devenit deja o tradiție, va avea loc în Parcul „Mihai Eminescu” din Botoșani, cu prilejul hramului municipiului, sărbătorit de Sfântul Gheorghe.

Deschiderea oficială a târgului este programată pentru miercuri, 23 aprilie, la ora 13:00, pe Pietonalul Unirii, și va fi urmată, la ora 14:00, de o prelegere susținută de doamna Doina Ișfănoni, în sala de conferințe a Hotelului Maria. Tema acesteia – „Rolul creației populare contemporane în promovarea identității culturale românești” – aduce în prim-plan valoarea patrimoniului meșteșugăresc în contextul actual.

La ediția din acest an sunt așteptați meșteri populari din toată țara, dar și din județul Botoșani, selecția acestora fiind realizată în baza unor fotografii sau înregistrări video trimise în prealabil organizatorilor. Cei interesați au avut termen de înscriere până la 1 aprilie 2025, participarea fiind condiționată de trimiterea materialelor specifice și completarea unei fișe de participare.

Organizatorii oferă spații de expunere gratuite și asigură masa de prânz tuturor participanților. Meșterii din alte județe beneficiază, de asemenea, de cazare și masă pe durata târgului. Transportul este suportat fie de participanți, fie de instituțiile care îi trimit, cu mențiunea că meșterii din județul Botoșani vor avea transportul asigurat de organizatori, în limita bugetului disponibil.

Repartizarea participanților în corturi va fi realizată exclusiv de organizatori, iar cei care vin cu propriile corturi vor trebui să se consulte cu aceștia înainte de montare. De asemenea, meșterii sunt încurajați să își aducă masa și scaunele proprii, acolo unde este posibil.

Târgul Meșterilor Populari rămâne un punct de atracție esențial pentru publicul botoșănean și o ocazie de a celebra arta populară autentică în inima orașului.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending