Connect with us

Actualitate

Tehnologie 4G și 5G la serviciul 112: Persoanele în situații de urgență vor putea fi localizate cu o precizie de câțiva metri

Publicat

Publicitate

Persoanele aflate în situații de urgență vor putea fi localizate cu o precizie de câțiva metri, datorită utilizării noilor tehnologii bazate pe c. Acest lucru după ce ANCOM a lansat în consultare publică un proiect de revizuire a deciziei privind conectarea la Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență (SNUAU), relatează alba24.ro. Acest proiect are ca scop facilitarea implementării comunicațiilor de urgență prin intermediul tehnologiilor 4G și 5G.

Folosind rețelele IP, în contextul noilor reglementări, furnizorii de rețele mobile împreună cu administratorul SNUAU vor asigura o localizare a apelantului considerabil îmbunătățită, care poate fi, în multe situații, de ordinul a câțiva metri” precizează reprezentanții ANCOM.

De asemenea, se deschide calea utilizării de noi servicii multimedia de comunicații de urgență prin rețele IP: NG eCall, Text în Timp Real și Conversație Totală.

ANCOM are rolul de a stabili condițiile tehnice și economice pentru realizarea comunicațiilor către SNUAU și condițiile tehnice pentru transmiterea informațiilor de localizare şi identificare a apelantului.

Schimbare la serviciul 112: Modificări propuse

În contextul închiderii rețelelor 3G și, ulterior, a rețelelor 2G, complementar cu dezvoltarea rețelelor 4G și 5G care folosesc o altfel de tehnologie pentru a transmite date, proiectul propune utilizarea tehnologiei IMS, bazată pe tehnologia IP.

Publicitate

Documentul complet poate fi consultat AICI.

Tehnologia IP va asigura preluarea apelurilor de urgență și a informațiilor de localizare corespunzătoare, inclusiv prin tehnologia 4G și, de asemenea, poate asigura accesul utilizatorilor finali cu dizabilități la serviciile de urgență în condiții echivalente cu cele de care beneficiază ceilalți utilizatori finali, prin realizarea unei infrastructuri adecvate pentru facilitarea acestor comunicații de urgență multimedia.

Interconectarea bazată pe comutarea de circuite va mai fi folosită o perioadă ca soluție de rezervă, până la migrarea totală a apelurilor la noile tehnologii.

Operatorii de telefonie vor trimite date de două ori pe an la ANCOM

Capabilitățile terminalelor inteligente cu funcționalități avansate contribuie în mod radical la o mai bună localizare.

În acest sens, proiectul de decizie prevede și o nouă obligație a operatorilor mobili de a transmite de două ori pe an către ANCOM câte o listă cu terminalele conectate la rețea, una din perioada septembrie – martie, iar cealaltă din perioada martie – septembrie.

Operatorii vor trebui să precizeze denumirea producătorului, denumirea terminalului, modelul terminalului și versiunea sistemului de operare a terminalului, precum și anumite capabilități ale acestora.

Aceste informații vor fi utilizate pentru evaluarea dinamică, prin statistici, a procentajului terminalelor din piață, capabile de localizări performante.

Proiectul de decizie vine în continuarea demersurilor inițiate prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 48/2023 privind unele măsuri în domeniul Sistemului național unic pentru apeluri de urgență, care impune implementarea unui cumul de soluții tehnice în premieră la nivelul serviciilor de urgență europene în vederea îmbunătățirii localizării apelurilor la numărul de urgență 112.

Procesul de consultare publică

Având în vedere că modificările propuse au fost testate și că mare parte dintre obligațiile ce revin operatorilor au fost deja agreate între părți, proiectul de decizie pentru modificarea și completarea Deciziei președintelui Autorității Naționale pentru Comunicații nr. 1023/2008 privind realizarea comunicaţiilor către Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă este supus consultării publice în regim de urgență, pentru o perioadă de 10 zile.

Proiectul de decizie poate fi consultat aici, persoanele interesate fiind invitate să formuleze şi să transmită observaţii şi propuneri până la data de 04.04.2024, pe adresa sediului central al ANCOM (Str. Delea Nouă nr. 2, sector 3, Bucureşti), prin intermediul Registraturii online sau prin intermediul direcţiilor regionale ale Autorităţii. Observaţiile pot fi transmise şi prin fax la numărul +40 372 845 402 sau prin e-mail pe adresa consultare@ancom.ro.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Check-in-ul și biletul de îmbarcare ar putea fi eliminate. Schimbări majore propuse la călătoriile cu avionul

Publicat

Publicitate

Călătoriile cu avionul ar putea suferi transformări importante în viitorul apropiat. Organizația Internațională a Aviației Civile (ICAO), agenția specializată a ONU responsabilă cu reglementarea aviației civile la nivel global, propune un nou sistem digital care ar putea schimba radical modul în care pasagerii tranzitează aeroporturile, informează alba24.ro.

Noua inițiativă vizează introducerea unui „permis de călătorie” digital, menit să înlocuiască parțial documentele fizice actuale și să eficientizeze procesele de check-in, securitate și control al frontierelor. Permisul ar urma să conțină toate informațiile esențiale despre pasageri, fiind integrat într-un sistem digital securizat accesibil autorităților și companiilor aeriene.

Propunerea ICAO face parte dintr-un efort mai amplu de modernizare a infrastructurii aeriene globale și de creștere a siguranței și eficienței în contextul noilor provocări tehnologice și de securitate. Dacă va fi adoptată, măsura ar putea duce la un nou standard internațional pentru călătoriile cu avionul.

Acesta ar permite pasagerilor să stocheze informațiile din pașaport pe dispozitivele lor pentru a fi utilizate în călătorii. Pașaportul digital va elimina obligația de check-in și de bilet de îmbarcare. Modificările ar putea intra în vigoare în următorii trei ani, potrivit publicației TheTimes.

Schimbări majore propuse la călătoriile cu avionul

În prezent, cei care zboară trebuie să facă check-in, care poate fi realizat online sau la aeroport. Apoi li se eliberează un bilet de îmbarcare cu cod de bare. Acesta este scanat de pasageri în mai multe puncte din aeroport, inclusiv la poarta de acces spre avion, înainte de îmbarcare.

Schimbările ar face ca biletele de îmbarcare și necesitatea de a face check-in pentru zboruri să fie eliminate. În schimb, călătorii vor descărca un „permis de călătorie” pe telefonul lor când rezervă un zbor. Permisul va fi actualizat automat dacă se fac modificări la rezervare.

Publicitate

Pasagerii vor putea, de asemenea, să își încarce pașapoartele pe telefon și să treacă prin aeroporturi folosind fața acestora pentru verificare. În loc să facă check-in manual, care permite companiilor aeriene să știe cine intenționează să se îmbarce în zborurile lor, companiile aeriene vor fi alertate când pasagerii sosesc la aeroport și fața acestora este scanată.

Pentru ca planurile să fie implementate cu succes, sunt necesare modernizări ale infrastructurii aeroporturilor, inclusiv tehnologia de recunoaștere facială și capacitatea de a citi un pașaport de pe un dispozitiv mobil.

Schimbări propuse și în modul de gestionare a întârzierilor și zborurile de legătură

Modul în care sunt gestionate întârzierile și zborurile de legătură ar putea, de asemenea, să se schimbe.

Pasagerii care pierd zborurile de legătură din cauza întârzierilor care nu pot fi controlate ar putea primi automat o notificare pe telefoanele lor cu detalii despre noul zbor.

Permisul lor de călătorie s-ar actualiza automat și li s-ar permite îmbarcarea în noul zbor.

sursa: thetimes.com

Citeste mai mult

Educație

Ministrul Educației, despre temele pentru acasă: Ce recomandări are și ce ar trebui să facă diriginții

Publicat

Publicitate

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a făcut recomandări în ceea ce privește temele date elevilor pentru acasă. Potrivit acestuia, dirigintele ar trebui să se preocupe de coordonarea între profesori, „pentru a nu încărca mai mult decât este cazul copiii”, scrie alba24.ro.

Ministrul mai spune că „temele n-ar trebui la nivelul învățământului primar să depășească o oră pe zi, 2 ore la gimnaziu și la învățământul liceal.”

„Temele: am discutat și despre acest lucru, există reglementări, sunt reglementări mai vechi. Temele n-ar trebui la nivelul învățământului primar să depășească o oră pe zi, 2 ore la gimnaziu și la învățământul liceal. De aceea, îi încurajez pe profesori să se coordoneze între ei și pe diriginte să aibă grijă de această coordonare, pentru a nu încărca, într-adevăr, mai mult decât este cazul copiii”, a precizat Daniel David, potrivit edupedu.ro.

Recent, ministrul le-a transmis părinților îngrijorați că elevii primesc prea multe teme „să sesizeze dirigintele, directorul școlii” sau să se adreseze inspectoratului și în cele din urmă ministerului.

Citeste mai mult

Eveniment

O tânără de 25 de ani, din Ștefănești este de negăsit. Dacă aveți informații, sunați la 112

Publicat

Publicitate

Polițiștii botoșăneni efectuează verificări pentru localizarea unei tinere, de 25 de ani, din orașul Ștefănești, care, la data de 11 aprilie a.c., in jurul orei 12:00, a părăsit domiciliul, iar până în prezent, nu a revenit.

Stoica Antonita are următoarele semnalmente: 1,70 m înălțime, 50 de kg, păr brunet.
Vestimentația la momentul plecării: bluză albastră, pantaloni de culoare neagră, în picioare purta șlapi de culoare albastră.

Rugăm cetățenii care dețin informații cu privire la această persoană să apeleze 112 sau să se adreseze celei mai apropiate unități de poliție!

Citeste mai mult

Eveniment

Noi criterii pentru indemnizațiile de merit ale personalului medical din spitalele publice, propuse de Minister

Publicat

Publicitate

Spitalele publice au posibilitatea de a acorda indemnizații de merit personalului medico-sanitar de specialitate, din veniturile proprii. Acordarea acestora se face în limita fondurilor aprobate prin buget, pe baza evaluării performanțelor profesionale, fără a depăși 2% din cheltuielile alocate pentru salariile de bază, scrie alba24.ro.

Cuantumul anual nu poate depăși șase salarii minime brute pe economie, prevede un proiect de ordonanță de urgență pus în consultare de Ministerul Sănătății.

”Adoptarea acestei ordonanțe este esențială pentru crearea unui sistem medical performant, motivant pentru profesioniști și sustenabil din punct de vedere financiar, respectând în același timp angajamentele asumate de România în cadrul PNRR”, se explică în nota de fundamentare, potrivit Agerpres.

Indemnizații de merit pentru personalul din spitale. Condiții
Spitalele publice au obligația de a monitoriza și evalua anual indicatorii de performanță la nivel de secție, compartiment, laborator, serviciu medical și ambulatoriu integrat, precum și la nivelul personalului de specialitate medico-sanitar din cadrul acestora.

Proiectul prevede că indicatorii de performanță, metodologia de evaluare, precum și condițiile de acordare a indemnizațiilor de merit se aprobă prin ordin al ministrului Sănătății.

Actul normativ mai stipulează că autoritățile publice locale pot participa la finanțarea cheltuielilor de personal aferente indemnizațiilor de merit în limita creditelor bugetare aprobate cu această destinație în bugetele locale, indiferent de subordonarea spitalelor publice.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending