Connect with us

Actualitate

Taxa pe marile averi, amânată de Guvern. Este necesar un schimb de informații între primării și ANAF

Publicat

Publicitate

Ministrul a spus că ”s-a aprobat amânarea acestui termen până la data de 30 septembrie, pentru ca sistemul informațional referitor la marile proprietăți să poată să permită accesul la informații privind valoarea impozabilă a clădirilor, scrie alba24.ro.

Taxa pe marile averi a fost amânată de Guvern. Noul termen de aplicare este 30 septembrie. Până atunci, sistemul informaţional referitor la marile proprietăţi ar trebui să permită accesul la datele privind valoarea impozabilă a clădirilor.

Anunțul a fost făcut marţi, de ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, la finalul şedinţei de Guvern.

După cum se cunoaște, pentru clădirile mai mari de 2,5 milioane lei și mijloacele de transport cu o valoare de peste 375.000 lei, impozitul de 0,5% era un impozit cu termenul scadent pentru 30 aprilie.

În acest context, pentru a avea acces la aceste categorii de informații pe care le-am menționat, dar și pentru a putea continua ceea ce înseamnă sistemul informatic necesar pentru acest tip de impozit, termenul s-a amânat până pe data de 30 septembrie 2024”.

Taxa pe marile averi: este necesar schimb de informații între primării și ANAF
Marcel Boloș susține că ”taxa pe lux” are nevoie de anumite informații care nu sunt la îndemâna contribuabilului: valoarea impozabilă a clădirii.

Publicitate

”Știm că pentru clădiri valoarea este de peste 2,5 milioane de lei, iar pentru mașini 375.000 de lei. În deciziile de impunere, pe care le emit autoritățile locale, această valoare impozabilă, care se comunică contribuabilului, nu există. Și atunci, omul nu știe dacă datorează sau nu datorează, fiindcă n-are informații cu privire la valoarea impozabilă.

Mecanismul de astăzi, pe care îl avem pentru operaționalizarea acestui tip de impozit, presupune ca autoritățile locale în evidența cărora se găsesc contribuabilii și care au clădiri cu o valoare mai mare de 2,5 milioane de lei să înștiințeze contribuabilii. Pentru ca mai apoi, ANAF-ul, cu tot ce înseamnă structurile teritoriale județene, să poată să emită deciziile de impunere și să putem să purcedem la încasarea banilor.

Deci e prematur de spus care este suma pe care o vom încasa. Deocamdată, mecanismul trebuie pus la punct, încât autoritățile locale să comunice cu ANAF-ul și, în același timp, contribuabilul să știe că în evidențele autorităților locale figurează acele proprietăți imobiliare cu valori de peste 2,5 milioane de lei”, a precizat ministrul.

Taxa pe marile averi: ce se va întâmpla în cele cinci luni
În cele cinci luni în care a fost amânată aplicarea taxei pe marile averi, autoritățile locale vor notifica contribuabilii care au proprietăți cu o valoare impozabilă mai mare de 2,5 milioane lei.

”Autoritățile locale comunică ANAF-ului care este situația acestor proprietari. ANAF-ul emite deciziile de impunere pentru proprietarii a căror proprietăți imobiliare sunt cu valoarea mai mare de 2,5 milioane lei. Și pe 30 septembrie ar trebui să avem primele încasări din impozitul pe marile averi. Cam aceste activități le vom desfășura în perioada următoare.

Repet, primăria notifică contribuabilul: ai o proprietate cu valoare mai mare de 2,5 milioane lei. În același timp, primăria notifică ANAF-ul: vezi că la adresa x există o proprietate cu o valoare mai mare de 2,5 milioane”, a precizat ministrul.

”Mecanismul pe care l-am avut ne-a dus în imposibilitatea în care nu știam cine deține proprietăți cu valoare mai mare de 2,5 milioane lei. Ba mai mult, contribuabilii erau cei care nu cunoșteau dacă datorează sau nu impozitul pe marile averi. (…)

Noi când am impus măsura, bazele de date și toată informația era la autoritatea locală. Impozitul urma să fie administrat și implementat de către ANAF, autoritate centrală.

Încă n-am ajuns la cloud-ul guvernamental ca să asigure interoperabilitatea bazelor de date. Încât ANAF-ul să se uite în PatrimVen, care este baza de date a autorității locale sau invers, autoritatea locală să se uite în baza de date a ANAF-ului. Și de aceea avem aceste tipuri de măsuri. Sigur că în momentul în care vom avea cloud-ul guvernamental operaționalizat, dintr-o simplă tastare se va putea vedea informația și se va putea ajunge la fundamentarea deciziilor mai rapid”.

Taxa pe marile averi. Prevederile din lege
Potrivit reglementărilor, românii care dețin locuințe cu o valoare mai mare de 500.000 de euro sunt obligați să plătească un impozit de 0,3% din suma care depășește acest prag.

Același impozit se aplică și pentru cei care dețin autoturisme cu o valoare de peste 75.000 de euro.

Potrivit Legii 296/2023, sunt obligate la plata impozitului special pe bunurile imobile și mobile de valoare mare, contribuabilii:

a) persoanele fizice care, la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior, au în proprietate/proprietate comună clădiri rezidențiale potrivit definiției de la art. 453 lit. f), situate în România, dacă valoarea impozabilă a clădirii, calculată potrivit art. 457, depășește 2.500.000 lei
b) persoanele fizice și persoanele juridice care au în proprietate autoturisme înmatriculate/înregistrate în România a căror valoare de achiziție individuală depășește 375.000 lei.
Taxa pe lux: Neclarități mari în lege. Cine sunt românii care vor trebui să o plătească

Impozitul se datorează pe o perioadă de 5 ani începând cu anul fiscal în care are loc predarea-primirea autoturismului sau pentru fracțiunea de ani rămasă până la împlinirea perioadei de 5 ani de la această dată pentru cele la care predarea-primirea autoturismului a avut loc anterior.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Cristian Popescu Piedone, descindere în județul Suceava de Ziua Mondială a Consumatorului

Publicat

Publicitate

Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului, Cristian Popescu Piedone, a declarat, sâmbătă, la Suceava, că a fost declanșat un maraton de verificări începând cu județele din nordul Moldovei după care verificările vor continua spre sudul țării, Focșani, Buzău, scrie newsbucovina.ro.

„Vrem în primul rând să verificăm comisariatele în baza sesizărilor care au fost primite și să verificăm cu sesizările cu care am venit de la București de la sediul central pe anumite domenii de specialitate de la alimentație publică, panificație, metale prețioase. Mai cam toate vedem”, a spus Popescu-Piedone.

Președintele ANPC a menționat că în județul Suceava sunt făcute verificări în mai multe domenii, fără să detalieze.

El a subliniat că 15 martie este e o zi importantă, Ziua Mondială a Consumatorilor, care a fost inițiată și proclamată de președintele SUA J.F. Kennedy și este astăzi este una dintre prioritățile întregii lumi.

„Consumatorul trebuie să fie protejat. Consumatorul are nevoie de securitate, consumatorul are nevoie să mănânce sănătos. El consumă și aduce acei bănuți în toate domeniile de activitate celor care se dezvoltă pe chiar seama consumatorilor”, a spus președintele ANPC.

Cristian Popescu Piedone a subliniat că nu a venit să-și facă imagine.

Publicitate

„Eu nu am venit să candidez, eu nu am venit să îmi doresc ceva. Am dorit să protejez  prin ANPC să aducem lucrurile în normalitate, într-o normalitate în care consumatorul trebuie să meargă în siguranță pe stradă, să nu se împiedice în vreo groapă, la siguranța clădirilor care sunt construite pe repede înainte, nu se folosesc materiale de calitate, la siguranța alimentară”, a spus președintele ANPC.

El a mai declarat că își dorește să nu găsească probleme.

„Unde am găsit bine am felicitat. Nu sunt Gică Nebunul să fac, să dreg”, a spus Popescu Piedone.

El a dat ca exemplu produsele de panificație arătând că sunt fabrici care ar fi trebuit demolate cu totul și nu ar fi trebuit să mai funcționeze ținând cont de în ce condiții mizere și în ce condiții livrează niște produse, fiind vorba de „pâinea cea de toate zilele”,

„Să ne-o dea în halul acesta? Reacția, în condițiile nu numai nelegale și de nesiguranță alimentară, face ca acest produs pe care îl mâncăm zi de zi să producă efecte în timp. Nu mănânc o pâine și să pățesc ceva a doua zi, dar mănânc zilnic pâinea aceea și acest lucru dăunează grav sănătății”, a spus Popescu Piedone.

Citeste mai mult

Eveniment

Revolut introduce 3 noi funcții: Ce faci dacă îți pierzi telefonul

Publicat

Publicitate

Revolut continuă să își îmbunătățească serviciile, lansând trei noi funcții menite să sporească siguranța conturilor utilizatorilor. Aceste funcții sunt integrate în hub-ul de securitate Revolut Securitate și oferă protecție împotriva fraudelor și a furtului telefonului. Noile opțiuni îți permit să îți blochezi cardurile, să îți schimbi PIN-ul de la distanță și să îți protejezi contul împotriva accesului neautorizat, scrie playtech.ro.

Una dintre cele mai importante funcții noi este „Telefon pierdut”, care îți permite să raportezi imediat furtul sau pierderea dispozitivului pe care ai instalat Revolut. În acest fel, datele tale financiare rămân în siguranță, iar accesul la cont poate fi restricționat pentru a preveni orice tranzacție neautorizată.

În cazul unui furt, este esențial să acționezi rapid. Iată ce poți face:

  • Accesează contul Revolut de pe un alt dispozitiv și activează funcția „Telefon pierdut” din secțiunea de securitate.
  • Blochează cardurile pentru a preveni utilizarea lor de către persoane neautorizate.
  • Schimbă PIN-ul și parola contului tău pentru un plus de protecție.

Această funcție este extrem de utilă pentru românii care călătoresc des sau care vor să se asigure că fondurile lor sunt în siguranță, chiar și în situații neprevăzute.

Cum te protejezi împotriva accesului neautorizat?

Pentru a combate fraudele bazate pe inginerie socială și phishing, Revolut introduce și funcția „Logare echipament secundar”. Aceasta îți trimite o notificare instantanee în cazul în care cineva încearcă să se autentifice în contul tău de pe un dispozitiv necunoscut.

Dacă primești o astfel de notificare și nu ai inițiat tu logarea, ai la dispoziție următoarele măsuri de securitate:

Publicitate
  • Poți bloca accesul la cont pentru dispozitivul respectiv folosind recunoașterea facială sau amprenta.
  • Poți schimba parola pentru a împiedica alte încercări de acces neautorizat.
  • Poți verifica activitatea contului tău pentru a te asigura că nu au fost efectuate tranzacții suspecte.

Această măsură vine ca răspuns la numeroasele atacuri cibernetice asupra conturilor de mobile banking, care au devenit din ce în ce mai sofisticate.

Cum îți setezi limite de tranzacționare pentru mai multă siguranță?

O altă funcție importantă introdusă de Revolut este „Limitele de tranzacționare”, care îți permite să setezi un plafon zilnic pentru plăți și transferuri. Această opțiune este utilă pentru a limita eventualele pierderi în cazul în care cineva obține acces la contul tău.

Prin această funcție, poți:

  • Stabili o sumă maximă pe care o poți cheltui în 24 de ore.
  • Bloca automat tranzacțiile mari care depășesc pragul stabilit.
  • Modifica aceste limite doar prin identificare biometrică, pentru un plus de securitate.

Această măsură completează alte funcționalități de protecție, precum „Protecția fondurilor”, introdusă în 2024, oferind un nivel suplimentar de control asupra tranzacțiilor efectuate.

Noile funcții Revolut oferă utilizatorilor mai multă siguranță și control asupra conturilor lor, reducând riscul de fraudă sau de pierdere a fondurilor în cazul furtului telefonului. Prin implementarea acestor măsuri, fintech-ul demonstrează că securitatea utilizatorilor este o prioritate și că serviciile sale evoluează constant pentru a răspunde amenințărilor cibernetice.

Dacă folosești Revolut, merită să îți actualizezi aplicația și să explorezi aceste opțiuni de securitate, pentru a-ți proteja cât mai bine banii și datele personale.

Citeste mai mult

Eveniment

Premierul Ciolacu: Sistemul public nu mai poate fi încărcat cu salariați. „Elasticul de cheltuieli s-a întins suficient”

Publicat

Publicitate

Premierul Marcel Ciolacu a atras, sâmbătă, atenția asupra faptului că sistemul bugetar nu mai poate fi „încărcat” cu salariați, subliniind că „elasticul de cheltuieli în zona publică s-a întins suficient” și, „dacă îl mai întindem, se rupe”.

El a declarat, în cadrul unei conferințe de presă susținute la finalul unei vizite efectuate la Spitalul Județean Teleorman, că personalul disponibilizat din zona publică este absorbit de sistemul privat românesc.

„Vrem o administrație mai suplă sau vrem să dăm iarăși drumul și să o creștem cu 20%? Am fost în primării care funcționează cu 50% din organigramă și funcționează foarte bine.

Aici ține de fiecare manager în parte. Sistemul public nu mai poate fi încărcat. Elasticul de cheltuieli în zona publică s-a întins suficient. Dacă îl mai întindem, se rupe.

Eu cred că așezați, liniștiți, trebuie să pornim și să facem ceea ce trebuie făcut, mai ales că zona privată absoarbe această forță de muncă”, a afirmat șeful Executivului.

sursa: agerpres

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Cutremur cu magnitudinea 3 în județul Vrancea

Publicat

Publicitate

Un cutremur slab cu magnitudinea 3 s-a produs sâmbătă, la ora 13:42, în județul Vrancea, zona seismică Vrancea, potrivit informațiilor publicate de Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului (INCDFP).

Seismul a avut loc la adâncimea de 111,1 kilometri, în apropierea următoarelor orașe: 49 km vest de Focșani, 56 km nord de Buzău, 66 km sud-est de Sfântu – Gheorghe, 74 km est de Brașov, 85 km nord-est de Ploiești.

De la începutul lunii martie, în România s-au produs 15 cutremure, cu magnitudini cuprinse între 2 și 3,3.

Anul trecut, cel mai important cutremur a avut magnitudinea de 5,4 și s-a produs în județul Buzău în data de 16 septembrie. AGERPRES

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending