Connect with us

Actualitate

STUDIU: Ce spun părinții și elevii despre MEDITAȚII. Ce soluții propun experții

Publicat

Societatea Academică din România (SAR) și Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES), alături de Friedrich Ebert Stiftung România (FES), au lansat, în data de 3 iunie 2021, studiul național „Meditațiile în România: sistem educațional paralel sau complementar?”, se arată pe ires.ro relateză cluj24.ro.

Potrivit sursei, este primul studiu pe aceasta temă după aderarea României la Uniunea Europeană. A fost realizat pe eșantioane reprezentative la nivel național, atât în rândul părinților elevilor de vârstă școlară sau care să fi absolvit liceul anul trecut, cât și în rândul elevilor din  clasele V-XII.

Unde se poziționează părinții

Potrivit studiului, majoritatea părinților cred că elevii au nevoie de meditații pentru a dobândi cunoștințe la nivel mediu. Totodată, sunt de părere că meditațiile ar trebui fiscalizate, întrucât, în cele mai multe cazuri, plata meditatorului se face pe baza unei înțelegeri, fără o formă contractuală și/sau bonuri fiscale. Costul mediu al unei ședințe de pregătire particulară este între 50 și 100 de lei, iar o familie plătește lunar, aproximativ 300 de lei pentru un copil în scopul meditării.5

Sistemul orelor particulare/meditațiilor este accesat în mai mare măsură de către părinții din mediul urban, cu studii medii și superioare, care au unul-doi copii în familie, venituri peste medie și care sunt nemulțumiți de sistemul public de educație.

Alte rezultate ale studiului cuprind următoarele informații:

  • Unul din trei copii este cuprins în acest sistem al meditațiilor, cu o frecvență mai ridicată în clasele terminale, a VIII-a și a XII-a.
  • Matematica, limba și literatura română precum și limbile străine sunt materiile la care se solicită cel mai frecvent ore de pregătire.
  • Copiii din mediul rural, care provin din familii numeroase, mai puțin educate și cu resurse financiare limitate sunt lipsiți de posibilitatea de a dobândi cunoștințe prin achiziționarea de ore suplimentare cu un profesor.

326200911 723140376055146 9195028249683320059 n

Ce părere au elevii

Meditațiile sunt considerate ca necesare, în mai mare măsură, de către elevii din clasele terminale (a VIII-a și a XII-a) și elevii care învață în școli din mediul rural. Liceenii care urmează un profil tehnologic, comparativ cu colegii lor de la alt profil, cred că au nevoie de meditații în mai mare măsură.

Un sfert dintre elevii care cred că e nevoie de meditații nu și le permit financiar. Veniturile familiei de proveniență constituie un factor explicativ pentru diferența dintre ponderea celor care consideră meditațiile ca necesare și ponderea elevilor care sunt parte din acest sistem al meditațiilor. Unul din patru elevi care este de acord că meditațiile sunt necesare pentru a obține cunoștințe de nivel mediu, spune că nu și le permite financiar.

Dintre cei care iau meditații, cei mai mulți accesează lecții suplimentare pentru matematică (80%); aproximativ o treime iau meditații la limba română (33%) sau limbi străine (29%). În general, majoritatea elevilor iau meditații la o singură materie (56%), iar 1 din 3 elevi face meditații la 2 materii. Cei mai mulți elevi participă la meditații o dată pe săptămână, iar 1 din 4 participă de mai multe ori.

În cele mai multe cazuri (62%), orele de pregătire suplimentară sunt ținute cu un profesor din altă școală. Profesorul de la clasă este preferat de 16% dintre elevii care au făcut meditații, iar un alt profesor din școală de 13% din elevi. În majoritatea cazurilor (83%) lecțiile se derulează acasă la meditator, iar în cazul a 55% sunt 1 la 1 (meditator-elev). În 40% din cazuri, meditațiile se derulează în grup restrâns, de 2-3 elevi.

Indiferent de opinia adulților cu privire la meditații, majoritatea tinerilor evaluează că această formă de învățare i-a ajutat/îi va ajuta în viitor (94%) și apreciază meditatorul (95%). Ca urmare a participării la meditații, situația școlară s-a îmbunătățit într-o măsură semnificativă în cazul a 73% din tineri. Această percepție este justificată de notele mai mari obținute la școală și la evaluările naționale, înțelegerea materiei și creșterea stimei de sine.

326032213 866258401349097 3023529702229121862 n

Soluții pe termen scurt, mediu și lung

Realizatorii studiului au o serie de recomandări pentru decidenți, în vederea accesibilizării meditațiilor în rândul mai multor elevi.

Măsuri pe termen scurt:

crearea Voucherului Educațional, finanțat din fonduri europene, acordat tuturor elevilor care provin din familii al căror venit lunar nu depășește două salarii minime nete pe economie

  • extinderea Programului național de educație remedială de tip ,,Școală după școală” și pentru învățământul liceal
  • continuarea acestuia în timpul anului școlar 2021-2022
  • autoritățile publice locale trebuie să fie capacitate și monitorizate să organizeze programe de educație remedială/școli de vară/grădinițe estivale în vara anului 2021, unde să poată participa orice elev, iar programul să fie facilitat de către profesori având rezultate excelente din punct de vedere academic, angajați în sistemul plata cu ora
  • organizarea, de către Ministerul Educației și cel al Finanțelor Publice, cu concursul sindicatelor din domeniul educației, a unei campanii de informare care să aibă ca scop organizarea orelor de pregătire particulară în conformitate cu prevederile legale, inclusiv impozitarea acestora

326030156 877581853432902 1017399188098190413 n

Măsuri pe termen mediu:

Pentru școlile din mediul rural și zonele insuficient deservite, trebuie implementat un sistem de mentorat între profesori: profesorii din mediul urban (care predau la colegiile naționale, de exemplu) pot veni să faciliteze aceste cursuri de educație remedială în școlile de la sate, iar profesorii de la sate pot avea acces la mentorat și programe de formare continuă, organizate de către Casele Corpului Didactic.

De asemenea, se propun:

  • bugetară multianuală a programelor de educație remedială din fondurile europene – politica de coeziune, astfel încât să existe continuitate la nivel local și național
  • organizarea, de către administrațiile publice locale, a unor programe speciale de educație remedială în vacanța de vară, facilitate de profesori având rezultate excelente din punct de vedere academic, la nivelul comunității locale, între cele două sesiuni ale examenelor de Bacalaureat
  • investiții pentru dotarea centrelor de excelență de la nivel județean, inclusiv din perspectiva remunerării corespunzătoare a resursei umane, crearea unor parteneriate inovative pentru construcția de hub-uri de excelență academică pentru cei mai dotați dintre elevi

324871469 705303904465340 3550151167373873221 n

Măsuri pe termen lung:

Pe termen lung, se recomandă organizarea unor centre educaționale în mediul rural și în zonele insuficient deservite (pot fi utilizate spațiile din unitățile de învățământ care au fost închise sau care nu mai sunt utilizate din rațiuni demografice), care să fie finanțate de autoritățile publice locale, dezvoltate prin accesarea de proiecte cu finanțare externă, sub patronajul universităților din România, care să fie stimulate să participe la aceste programe prin fonduri suplimentare de la bugetul de stat.

Alte soluții prezentate sunt:

  • dezvoltarea unui sistem de creștere a capacității administrative a școlilor, pentru ca acestea să furnizeze servicii de consiliere și orientare vocațională și psihologică de calitate, în complementaritatea procesului educațional
  • centrele județene de resurse și asistență educațională trebuie optimizate
  • scăderea numărului de elevi dintr-o clasă, în special în cadrul unităților de învățământ suprapopulate, în vederea asigurării unui proces educațional calitativ
  • anumite discipline (de exemplu, cele unde sunt necesare mai multe exerciții aplicative – matematica, disciplină care este cea mai căutată pentru meditații) pot fi organizate în grupuri mai mici, pentru a facilita o mai bună interacțiune elev-profesor; acest proces poate fi aplicat atât în cadrul formal, cât și în timpul desfășurării programelor de educație remedială gestionate de către stat

Sursa: ires.ro

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Economie

Proiect: Firmele nu vor mai fi obligate să ceară anual eliberarea unor noi autorizaţii de funcţionare

Publicat

Un proiect de lege depus în Parlament arată că firmele nu vor mai fi obligate să ceară anual eliberarea unor noi autorizații de funcționare. Autorizația de funcționare va fi emisă fără termen de valabilitate.

Firmele nu vor mai fi obligate să ceară anual eliberarea unor noi autorizaţii de funcţionare, potrivit unui proiect de lege iniţiat de senatorul USR Claudiu Mureşan.

Autorizaţia de funcţionare va fi emisă fără termen de valabilitate, astfel că o cerere de reautorizare nu va fi necesară dacă în activitatea firmelor nu apar modificări care să afecteze autorizaţia existentă, iar documentele deja depuse sunt în termenul de valabilitate.

„Antreprenorii şi firmele mici sunt îngropaţi sub teancuri de hârtii şi avize.

Faptul că nu vor mai avea în sarcină şi obligaţia reînnoirii anuale a acordului/autorizaţiei de funcţionare e un ajutor mic, dar îi scuteşte să mai facă – în fiecare an – încă un dosar, încă un drum la primărie.

În acelaşi timp, funcţionarii publici cu atribuţii în emiterea autorizaţiilor/acordurilor de funcţionare vor fi degrevaţi de operaţiuni repetitive şi vor putea să se concentreze pe alte chestiuni importante pentru comunităţi”, declară Claudiu Mureşan.

Proiectul prevede ca obligaţia de a obţine un nou acord de funcţionare să existe doar dacă documentele depuse expiră în termen de 30 de zile sau dacă apar modificări în activitatea desfăşurată.

Sursa: Mediafax

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Elevii de la școlile din Botoșani s-au întâlnit cu mascații. Acțiunea s-a desfășurat în contextul Zilei Poliției Române

Publicat

În contextul Zilei Poliției Române, polițiștii botoșăneni au fost prezenți în mai multe unități de învățământ, din județ, pentru promovarea profesiei de polițist.

Astfel, în zilele de 22 și 23 martie 2023, polițiștii din cadrul Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității, împreună cu cei din cadrul structurilor de șiguranță școlară, acțiuni speciale, criminalistică și elevi ai școlilor de profil, au desfășurat activități de informare cu elevii mai multor unități școlare, din județul Boto.ani.

Elevilor le-au fost oferite informații cu privire la pașii pe care trebuie să-i urmeze pentru a deveni polițiști, care sunt condițiile ncesare pentru a se putea înscrie la școlile de profil, precum și principalele activități specifice acestei meserii

Polițiștii prezenți la activități au răspuns tuturor întrebărilor elevilor, legate de ce presupune activitatea unui om al legii.

Citeste mai mult

Eveniment

Identitate falsă cumpărată cu 250 de euro. Cum a vrut un bărbat să înșele vigilența vameșilor de la Stânca

Publicat

Poliţiştii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Stânca au descoperit asupra unui bărbat cu cetățenie R. Moldova o carte de identitate cu însemnele autorităţilor române, care era falsă.

 

În data de 22 martie a.c., în jurul orei 15.30, în Punctul de Trecere a Frontierei Stânca – I.T.P.F. Iași, s-a prezentat pentru a intra în România, pasager într-un autocar, un cetățean din R. Moldova, în vârstă de 25 de ani.

La controlul de frontieră, a fost descoperită asupra bărbatului o carte de identitate cu însemnele autorităţilor române, care avea imprimate datele de identitate și fotografia tânărului.

Cu ocazia verificărilor specifice efectuate, polițiștii de frontieră au stabilit că documentul în cauză nu îndeplinește condițiile de formă și fond ale unuia autentic, fiind fals.

Cu privire la cele constatate, bărbatul a declarat că a procurat documentul prin intermediul unor cunoştinţe, contra sumei de 250 de euro pentru a obţine un loc de muncă în Cehia.

Poliţiştii de frontieră efectuează cercetări în cauză sub aspectul săvârşirii infracţiunii de instigare la fals material în înscrisuri oficiale.

Citeste mai mult

Educație

Concurs național de informatică găzduit la Botoșani

Publicat

În perioada 24 – 26 martie 2023, municipiul Botoșani va fi gazda unui eveniment de anvergură, înscris în Calendarul concursurilor naționale școlare finanțate de către Ministerul Educației – Concursul Național de Informatică „Urmașii lui Moisil”, ce se va desfășura la Colegiul Național ”A. T. Laurian” din Botoșani.

Organizat de Ministerul Educației, prin Inspectoratul Școlar Județean Botoșani, în parteneriat cu Societatea de Excelență și Performanță în Informatică, Consiliul Județean Botoșani și Colegiul Național ”A. T. Laurian” din Botoșani, concursul va reuni elevii care au obținut punctajele cele mai mari la Olimpiada de Informatică, din 18 judeţe ale ţării și din municipiul Bucureşti. În cadrul concursului vor concura și echipe din Republica Moldova.

Competiția a fost inițiată în anul 2001 de către Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” din Iaşi, în onoarea patronului liceului, academicianul Grigore C. Moisil (1906 – 1973), fondator de şcoală de informatică în România, personalitate recunoscută pe plan mondial pentru fundamentarea informaticii ca ştiinţă. A mai fost organizat la Botoșani în 2018 și 2019, la Colegiul Național ”Mihai Eminescu”, sub coordonarea regretatei profesoare, inspector școlar la acea vreme, Liliana Chira.

Concursul de Informatică “Urmaşii lui Moisil” se desfăşoară într-o singură zi (25 martie 2023) şi constă într-o probă practică pe o platformă de concurs dedicată, realizată în parteneriat cu Societatea pentru Excelență și Performanță în Informatică. Durata de desfășurare a probei practice este de trei ore și constă  în  rezolvarea  a  două  probleme  de  natură  algoritmică,  cu  ajutorul  calculatorului.

Festivitatea de deschidere va avea loc vineri, 24 martie 2023, ora 19.00, în Aula Magna a Colegiului Național ”A.T. Laurian”.

”Le urăm succes tuturor participanților și ne dorim ca zilele petrecute la Botoșani să fie stimulante și inspirate și să marcheze un schimb autentic de experiență. Pentru informații actualizate despre eveniment îi invităm pe cei interesați să acceseze site-ul: https://moisil.sepi.ro/”, este mesajul Danielei Nour, inspectorul școlar pentru informatică.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Trending