Connect with us

Eveniment

Senatorul PNL Botoșani Cristian Achiței: Se caută vinovați pentru incompetența primarului Cosmin Andrei

Publicat

Publicitate

“Eșec după eșec, este descrierea cea mai exactă a primilor ani din mandatul de primar al lui Cosmin Andrei”, susține senatorul liberal de Botoșani, Cristian Achiței.

Concluziile acestuia vin după ce ieri, primarul municipiului Botoșani, Cosmin Andrei, a precizat într-o conferință de presă, că bugetul municipiului Botoșani a fost afectat de o hotărâre judecătorească, iar administra locală va trebui să plătească nu mai puțin de 16 milioane de euro către fosta societate de termoficare de la Botoșani, în timp ce alte investiții nu se mai pot derula.

Incapacitatea primarului de a face lucruri concrete, de a derula proiecte de dezvoltare a orașului se răsfrânge asupra tuturor botoșănenilor. Ratăm cu toții șanse de dezvoltare, de a ne putea asigura un trai mai bun și pierdem ani din viață ascultând explicațiile ridicole ale lui Cosmin Andrei de ce NU POATE el să facă nimic și de ce sunt mereu alții vinovați pentru asta, precum și promisiuni fără număr, cai verzi pe pereți, despre ce va face el CÂNDVA. Oricând, numai NU ACUM!

Orice botoșănean ar fi fost un primar mai bun decât Cosmin Andrei în acești ani! Trebuia doar să nu pună bețe în roate proiectelor de peste 100 de milioane de euro, bani europeni, primiți gratis, proiecte pe care le-a găsit pe birou la instalarea în funcție. Și mai trebuia, de asemenea, să decidă ce va face și cu grămada de bani pe care nu sconta nimeni în 2020 și care se revarsă asupra municipiului prin PNRR. Atât! Nimic mai mult! Iar mersul înainte al municipiului ar fi fost asigurat.

Nu este cazul pentru că se demonstrează din plin că primarul Cosmin Andrei devine, cu fiecare zi care trece, etalonul maxim de incompetență administrativă cunoscut vreodată la Botoșani, peste cel căruia i-a fost ucenic, Ovidiu Portariuc. Credeam cu toții că mai rău nu se poate. Ei, iată că se poate! Ne-o demonstrează, din nefericire pentru Botoșani, Cosmin Andrei”, e explicat senatorul PNL de Botoșani Cristian Achiței.

Acesta mai susține că acțiunile lui Cosmin Andrei sunt un atentat la patrimoniul orașului.

Publicitate

ȚMenirea elementară a unui primar este aceea de a face, de a dezvolta, atât cât poate, comunitatea. Iar dacă nu poate, măcar să nu o distrugă, sărăcind patrimoniul moștenit de la generațiile care au muncit înainte pentru a ne fi nouă, tuturor, un pic mai bine.

Un primar normal, așa cum sunt toți ceilalți din țară care beneficiază în această perioadă de proiecte identice, nu poate da cu piciorul la 80 de milioane de euro, primiți gratis pentru a rezolva pentru zeci de ani, adică pentru minim două generații, problema transportului în comun.

Foarte bine, ia de la zero și proiectul autobuzelor electrice (dacă poți, ceea ce nu ai demonstrat până acum!), dar pune în operă și proiectele de modernizare a tramvaiului moștenite, gata semnate și cu finanțare asigurată! Nu poți da vrabia din mână pe cioara din par nici măcar dacă ești Cosmin Andrei și singura ta grijă este să nu cumva să transformi orașul într-un șantier la viitoarele alegeri, în 2024! Nu-ți mai bate capul cu asta, oricum nu te va mai alege nimeni niciodată!

Scuze inventate pentru a NU face

Cât despre scuza puerilă că ”nu mai este timp” pentru implementarea proiectelor în valoare de 80 de milioane de euro, acesta este doar un pretext ridicol, invocat de un primar fricos, incapabil să ia decizii ferme, corecte pentru binele comunității. Toate proiectele importante cu finanțare europeană de până acum au fost fazate, adică s-au finalizat în exercițiul financiar următor, dacă nu au putut fi duse la bun sfârșit în calendarul programat inițial.

Dar aici este vorba doar de scuze inventate pentru a-și masca propria incompetență! Primarul lucrărilor mici, minuscule, microscopice nu are cum să se ia la trântă cu o realizare într-adevăr majoră, cu un proiect important pentru comunitate! NU POATE!

Distrugere mai scumpă decât construirea

Cosmin Andrei preferă să ia în calcul distrugerea patrimoniului municipiului Botoșani prin demolarea unor structuri existente, rod al muncii generațiilor anterioare, liniile de tramvai, chiar dacă acestea au o valoare contabilă de patrimoniu de zeci de milioane, chiar dacă eliminarea lor presupune cheltuieli mai mari pentru bugetul local decât ar fi cota de cofinanțare a proiectelor de modernizare, chiar dacă în ultimii zece ani aleșii locali ai tuturor partidelor au votat în unanimitate, în frunte cu el, aproape 30 de hotărâri de consiliu pentru varianta modernizării tramvaielor, chiar dacă planul urbanistic al orașului prevede altceva decât vrea Cosmin Andrei pentru viitorul acestui oraș.

Iar atunci când i se atrage atenția că legea nu îi permite (pe bună dreptate!) să facă distrugerile imaginate, pentru incompetentul primar al Botoșaniului asta înseamnă o ”amenințare”. Nu, domnule primar Cosmin Andrei, a respecta legea este obligație și o datorie pentru orice cetățean, de la vlădică la opincă, nu o amenințare!

Declinul municipiului se suprapune cu apariția lui Cosmin Andrei

De 10 ani, de când a apărut în peisajul politic local Cosmin Andrei, iar PSD a beneficiat încontinuu de o majoritate în consiliul municipal, orașul Botoșani a intrat într-un declin vizibil. Nu doar o stagnare a dezvoltării din perioada 2004-2012, ci un declin! Cu chiu, cu vai, a reușit Cătălin Flutur, în ciuda opoziției politicianiste din consiliu, să mai salveze ce mai putea fi salvat, finalizând proiectul Cornișa, reasigurând finanțarea europeană pentru teatru și întocmind proiectele pe bani europeni pe care ar fi trebuit să le implementeze astăzi Cosmin Andrei. Cosmin Andrei își încununează în acest mandat eforturile continue de distrugere.

Declinul acestui oraș nu va putea fi stopat – devine tot mai clar pentru orice botoșănean – până când Cosmin Andrei, fost viceprimar timp de două mandate, între 2012 și 2020, actualmente primar ales cu voturile a mai puțin de unul din zece botoșăneni, nu va mai avea nicio legătură cu destinele municipiului Botoșani și ale celor care locuim aici”,  a mai adăugat Cristian Achiței.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Proiect: Tichet electronic de energie de 50 lei/lună pentru persoanele vulnerabile, după 1 iulie. Vizează 2,1 milioane de gospodării

Publicat

Publicitate

Persoanele vulnerabile ar urma să beneficieze de un tichet electronic de energie în valoare de 50 lei pe lună, după data de 1 iulie, când încetează schema de compensare/plafonare, conform unui proiect de Ordonanță de Urgență publicat joi pe site-ul Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, relatează agerpres.ro.

Ar urma să beneficieze de acest sprijin persoana singură cu un venit net lunar de maximum 1.940 lei și familiile cu un venit net lunar/membru de maximum 1.784 lei. Perioada de aplicare este 1 iulie 2025 – 31 martie 2026, iar impactul bugetar total pentru cele nouă luni de aplicare este estimat la 1,041 miliarde lei.

Nu beneficiază de acordarea sprijinului material persoanele care la data solicitării sprijinului nu au domiciliul în România sau care nu fac dovada că locuiesc în România, potrivit legii, persoanele care nu au un act de identitate valabil și persoanele care execută pedepse privative de libertate ori beneficiază de servicii sociale în regim rezidențial organizate ca structuri publice sau private.

Sprijinul se acordă pentru un singur loc de consum, indiferent dacă solicitantul este sau nu este titular al contractului de furnizare de energie electrică, iar membrii familiei declarați de solicitant nu se regăsesc la alt loc de consum.

”Sprijinul se acordă la solicitarea persoanei singure sau a unui membru major al familiei, care poate fi depusă exclusiv online într-o aplicație dezvoltată de Serviciul de Telecomunicații Speciale, dedicată implementării mecanismului de sprijin. Pentru solicitanții care nu au posibilitatea să utilizeze această aplicație, se propune ca aceștia să fie ajutați de către autoritățile administrației publice locale sau de către oficiile poștale; sprijinul se acordă sub forma unui tichet fără valoare nominală, care va fi încărcat lunar cu suma reprezentând sprijinul acordat, atât timp cât se mențin condițiile de eligibilitate; determinarea eligibilității persoanei singure sau familiei se realizează în mod automat în aplicație, atât pe baza celor declarate de către solicitant, cât și pe baza informațiilor din bazele de date disponibile cu privire la evidența populației și veniturile persoanelor”, se menționează în Nota de fundamentare a proiectului.

Emiterea, tipărirea, distribuirea tichetului și plata către furnizor a facturii de energie electrică prin serviciul de mandat poștal se va realiza prin intermediul Companiei Naționale Poșta Română (CNPR).

Publicitate

În vederea asigurării plății prin serviciul de mandat poștal a cheltuielilor cu energia electrică, CNPR deschide pentru fiecare titular în parte cont de sume în mandat poștal prin intermediul cărora se vor desfășura operațiunile de plăți, iar pentru realizarea de către CNPR a serviciilor se va încheia o convenție între aceasta și Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS).

Sumele reprezentând sprijinul acordat beneficiarilor, precum și cele necesare pentru plata contravalorii serviciilor prestate de CNPR, vor fi suportate din bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, prin Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială.

”Având în vedere următoarele: prag de venit 1.784 lei/persoană în cazul familiilor și 1.940 lei în cazul persoanei singure, reprezentând în ambele situații pragul de sărăcie relativă pentru anul 2024 conform datelor Eurostat; un număr maximal de aproximativ 2,1 milioane gospodării; sprijin lunar în valoare de 50 lei, rezultă un cost al acordării sprijinului de 949,5 milioane lei pe cele 9 luni de aplicare, din care 633 milioane lei în anul 2025 (6 luni) și 316,5 milioane lei în 2026 (3 luni). La costul acordării sprijinului se adaugă costul serviciilor ce vor fi furnizate de Compania Națională Poșta Română SA, care, potrivit estimărilor acestei instituții, se ridică la 91,83 milioane lei, din care 72,7 milioane lei în anul 2025 și 19,1 milioane lei în 2026. Astfel, impactul bugetar total este de 1.041,3 milioane lei pentru cele 9 luni de aplicare, din care 705,7 milioane lei în anul 2025 și 335,6 milioane lei în anul 2026”, se mai arată în Nota de Fundamentare.

Citeste mai mult

Eveniment

Proiectil exploziv găsit în pădurea Rediu. Intervenție URGENTĂ a pirotehniștilor ISU Botoșani

Publicat

Publicitate

Un proiectil de artilerie, rămas neexplodat din timpul unui conflict armat, a fost descoperit în această după-amiază în pădurea Rediu, de un bărbat pasionat de detecția metalelor. Acesta a dat dovadă de responsabilitate și a alertat imediat autoritățile.

La fața locului a intervenit echipa pirotehnică a Inspectoratului pentru Situații de Urgență Botoșani, cu autospeciala de intervenție specifică. Specialiștii au identificat obiectul ca fiind un proiectil exploziv de calibru 105 mm, aflat în perfectă stare de funcționare. Potrivit ISU, orice atingere mecanică ar fi putut declanșa o explozie.

Muniția a fost ridicată și transportată în condiții de siguranță către poligonul militar de la Copălău, unde urmează să fie distrusă controlat.

ISU Botoșani: Nu atingeți muniția neexplodată!

Pentru prevenirea unor accidente grave, autoritățile reamintesc cetățenilor că, în cazul descoperirii unor obiecte metalice suspecte care ar putea fi elemente de muniție, trebuie respectate următoarele reguli:

  • Nu atingeți, mutați sau loviți obiectele;
  • Nu încercați să le deschideți sau să le demontați;
  • Nu le introduceți în locuințe sau alte spații închise;
  • Nu le folosiți în scop decorativ ori ca unelte improvizate;
  • Evitați focul deschis în apropierea lor;
  • Anunțați imediat autoritățile la 112.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Botoșaniul fără cișmele. Orașul în care setea se stingea altădată cu o cană de tablă sau direct de la robinet

Publicat

Publicitate

Vă mai amintiți cișmelele copilăriei? Cele de la colțul blocului, din parc sau de la școală, unde ne potoleam setea după o fugă cu bicicleta sau o repriză de fotbal printre garaje? Apa era rece, curgea direct din țeavă, și o beam cu nesaț, din palme sau dintr-o cană legată cu sârmă.

La Botoșani, toate astea au dispărut. După mai bine de 35 de ani, orașul nu mai are nicio cișmea funcțională pe domeniul public, accesibilă oamenilor de rând. Nici pentru bătrâni, nici pentru copii, nici măcar pentru cei care aleargă în parc ori așteaptă autobuzul în arșiță. Capitalismul cu sucul și apa de la magazin a învins.

E o tăcere apăsătoare în locul unde altădată picura viața. Am rămas doar cu amintirea fierbinte a verilor în care o gură de apă la cișmea însemna răgaz, joacă și apartenență. Azi, plasticul din sticlă a înlocuit sunetul apei care lovea trotuarul.

În alte orașe însă, amintirile noastre au supraviețuit. La Cluj-Napoca, de pildă, sunt peste 100 de cișmele cu apă potabilă, răspândite în tot orașul. O hartă interactivă te ghidează către cea mai apropiată. În zilele de caniculă, există și puncte de hidratare unde trecătorii primesc apă gratuită. O formă firească de grijă pentru oameni. Și la Iași sunt încă multe cișmele pentru oamenii locului.

La Botoșani, nu e doar despre apă. E despre tăcerea cu care ne-am obișnuit, despre lipsa firească a lucrurilor care altădată erau simple și bune. Cișmelele nu erau doar funcționale. Ele ne țineau împreună, ca o comunitate.

Poate nu e prea târziu să le revedem pe străzile noastre.

Publicitate

Municipalitatea ar putea începe cu puțin. O cișmea în fața unui parc, alta lângă o școală, una în Piața Mare, acolo unde soarele arde cel mai tare și trecătorii privesc lung spre nicio sursă de apă. Poate nu ar fi prea mult – doar un strop de normalitate, ca în alte orașe. O hartă simplă, publicată online, unde botoșănenii să găsească rapid cel mai apropiat loc în care pot bea apă, gratuit și în siguranță.

Se pot folosi materiale simple, rezistente, se pot reactiva cișmele vechi sau construi unele noi, poate chiar în parteneriat cu societatea de apă și canal. Nu pentru a impresiona, ci pentru a repara o lipsă care se simte cu fiecare vară. Și mai ales pentru verile ce vin. Tot mai calde și tot mai ferbinți.

Ar fi un gest mic cu impact mare. Pentru sănătate, pentru demnitate, pentru apartenență.
Pentru orașul în care încă mai trăim cu dorul celor mai bune lucruri simple.

Sursa foto ilustrativ: Captură de ecran

Citeste mai mult

Economie

Vine “MARELE VAL” al scumpirilor: Ce alimente de bază se vor scumpi și cât vor crește prețurile de la 1 iulie

Publicat

Publicitate

Românii se pregătesc pentru un nou val de scumpiri începând cu 1 iulie, când expiră măsurile de plafonare a prețurilor la alimentele de bază, energia electrică și polițele auto RCA.

„Costurile cu energia au un impact direct asupra prețurilor de producție, transport și depozitare. În lipsa plafonării, estimăm creșteri de cel puțin 5%, iar dacă adăugăm și efectul scumpirii energiei, prețurile pot urca rapid cu 10–15%”, a declarat Feliciu Paraschiv, vicepreședinte al Asociației Naționale a Magazinelor Mici și Mijlocii din România (ANMC), potrivit Antena3.ro.

Măsura afectează în mod direct prețul a 17 alimente de bază, printre care pâinea, carnea, laptele, fructele și legumele, produse esențiale în coșul zilnic al majorității românilor.

Acestea au fost până acum protejate printr-o limitare a adaosului comercial la maximum 20%, însă odată cu încetarea măsurii, prețurile ar putea crește cu procente cuprinse între 5% și 15%, în funcție de sezon și de cheltuielile din lanțul de distribuție, relatează și alba24.ro.

Val de scumpiri din 1 iulie: Ce alimente de bază se vor scumpi

Potrivit aceleiași surse, produsele sunt:

  • Pâine albă simplă (300-500 g, fără specialități)
  • Lapte de vacă de consum (1 l, grăsime 1,5%, cu excepția UHT)
  • Brânză telemea de vacă vrac
  • Iaurt simplu din lapte de vacă (3,5% grăsime, maxim 200 g)
  • Făină albă de grâu „000” (maxim 1 kg)
  • Mălai (maxim 1 kg)
  • Ouă de găină calibrul M
  • Ulei de floarea-soarelui (maxim 2 l)
  • Carne proaspătă de pui (pui întreg, tacâmuri, pulpe cu os, aripi, varianta standard)
  • Carne proaspătă de porc (carne porc lucru, pulpă porc cu/fără os, spată de porc)
  • Legume proaspete vrac (roșii, ceapă, castraveți, fasole uscată, morcovi, ardei gras Bianca, ardei capia, usturoi)
  • Fructe proaspete vrac (mere roșii, mere golden, prune, pere, struguri de masă)
  • Cartofi proaspeți albi vrac
  • Zahăr alb tos (maxim 1 kg)
  • Smântână (12% grăsime)
  • Unt (maxim 250 g)
  • Magiun (maxim 350 g)

De asemenea, nu se mai aplică plafonarea prețurilor la energie electrică și la polițele RCA, fapt ce va influența costurile de producție și distribuție. Situația este influențată de creșterea inflației.

Publicitate

Când expiră plafonarea, comercianții vor putea crește prețurile în funcție de costuri și cerere. Astfel, prețurile vor reflecta mai bine costurile reale, care au crescut mult în ultimii ani.

Pe termen scurt, asta va afecta bugetele familiilor, mai ales pe cele cu venituri mici și medii.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending