Connect with us

Eveniment

România a câștigat locul I pe medalii la Olimpiada Europeană de Informatică pentru Juniori

Publicat

Publicitate

România a ocupat locul I pe medalii la Olimpiada Europeană de Informatică pentru Juniori, a anunţat Ministerul Educaţiei.

În 13 septembrie 2023, la Kutaisi, Georgia, a avut loc festivitatea de premiere a celei de a VII-a ediții a Olimpiadei Europene de Informatică pentru juniori.

Au participat 96 de concurenți din 24 de țări.

România ocupă locul I pe medalii în clasamentul celor 24 de țări participante și rămâne, în continuare, singura țară care reușește să cucerească medalia de aur la fiecare dintre cele șapte ediții anterioare, potrivit Ministerului Educației.

Echipa României a obținut o medalie de aur și trei de argint:

Andrei Paul Iorgulescu, Liceul Teoretic Internaţional de Informatică, Bucureşti – medalie de aur

Publicitate

Matei Neacşu, Liceul Teoretic Internaţional de Informatică, Bucureşti – medalie de argint

Roland Petrean, Şcoala Gimnazială „Simion Bărnuţiu” Zalău – medalie de argint

Luca Valentin Mureşan, Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Satu Mare – medalie de argint

Echipa a fost coordonată de reprezentanţii Societăţii pentru Excelenţă şi Performanţă în Informatică, care a asigurat selecţia şi pregătirea loturilor reprezentative.

foto: Ministerul Educației / Facebook

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Și deținuții din Penitenciarul Botoșani au votat și în turul al doilea al alegerilor prezidențiale

Publicat

Publicitate

Peste 680 de persoane private de libertate din Penitenciarul Botoșani și-au exercitat dreptul la vot în turul al doilea al alegerilor prezidențiale, dând dovadă de responsabilitate civică și implicare democratică, a transmis unitatea penitenciară de la Botoșani.

Așa cum s-a întâmplat și în primul tur, aceștia au fost sprijiniți să voteze prin intermediul urnelor mobile, puse la dispoziție de secțiile de votare nr. 68, 79, 80 și 85.

Deși libertatea de mișcare le este restrânsă, deținuții care îndeplinesc condițiile legale au ales să participe activ la procesul electoral, demonstrând că spiritul civic poate fi prezent chiar și în spatele gratiilor.

“Gestul lor este un exemplu de asumare a valorilor democratice și subliniază importanța votului ca instrument fundamental al cetățeniei. Participarea consistentă din mediul penitenciar arată că educația civică poate fi eficientă și în contexte mai puțin convenționale, contribuind la consolidarea unei societăți incluzive și responsabile”, a transmis Penitenciarul Botoșani.

Citeste mai mult

Eveniment

Alegeri Prezidențiale 2025: Botoșaniul, între ultimele două județe din țară la prezența la vot la ora 19.00, puțin peste 40%

Publicat

Publicitate

Județul Botoșani se află pe unul dintre ultimele locuri la nivel național în privința prezenței la urne în turul al doilea al alegerilor prezidențiale, însă a reușit totuși să depășească pragul de 40%.

Până la ora 19.00, în cele 434 de secții din județ au votat 152.898 de persoane, reprezentând 40,80% din totalul celor 374.762 de alegători înscriși pe listele permanente.

Dintre aceștia, 135.758 au votat pe listele permanente, 15.339 pe liste suplimentare, iar 1.801 au solicitat urna mobilă. Distribuția pe medii arată că 69.776 de alegători provin din urban, iar 83.122 din mediul rural.

Chiar dacă se află în coada clasamentului național, alături de județul Vaslui (care are o prezență de doar 34,87%), Botoșaniul a înregistrat o mobilizare vizibil mai bună decât în primul tur, semn că miza acestui tur decisiv a fost percepută mai clar de electoratul local.

Citeste mai mult

Eveniment

Accident la Baranca: Trei tinere au ajuns la spital după ce mașina în care se aflau s-a răsturnat

Publicat

Publicitate

Un grav accident rutier a avut loc, în urmă cu puțin timp, pe un drum din localitatea Baranca, comuna Hudești. Un autoturism în care se aflau patru persoane s-a răsturnat în afara părții carosabile, aterizând pe cupolă.

La fața locului au intervenit rapid pompierii din cadrul Punctului de Lucru Darabani, cu o autospecială de stingere dotată cu modul de descarcerare, precum și două ambulanțe ale Serviciului Județean de Ambulanță din Darabani și Dorohoi.

Echipajele de intervenție au constatat că toate persoanele implicate în accident erau ieșite din autoturism și conștiente. Trei tinere, cu vârste cuprinse între 19 și 25 de ani, au suferit diferite traumatisme și au fost transportate la spital pentru îngrijiri medicale de specialitate.

Pompierii au acționat și pentru înlăturarea pericolului de incendiu, având în vedere faptul că autoturismul se afla răsturnat și putea reprezenta un risc în trafic.

Inspectoratul pentru Situații de Urgență Botoșani reamintește conducătorilor auto importanța respectării regulilor de circulație și a unei conduite prudente la volan, pentru a preveni astfel de incidente care pot avea urmări grave.

Publicitate

Citeste mai mult

Cultura

MOMENTUL DE CULTURĂ. CU GEORGICĂ MANOLE (352)

Publicat

Publicitate

O rubrică realizată de profesor Georgică Manole, scriitor, epigramist:

EMINESCU  PEDAGOG ( V ) 

Într-o discuție despre Eminescu în calitatea lui și de pedagog, Toma Chiricuță consideră că  această calitate implică și o abordare  privind pe Eminescu didacticianul. Studiind atent, după cum am mai afirmat,  articolele, rapoartele oficiale și notele din ziare ale lui Eminescu, Toma Chiricuță găsește patru idei fundamentale care vizează didactica poetului:  1) „Învățământul trebuie să fie adaptat naturii copilului, și pentru aceasta el trebuie să fie: intuitiv, afectiv și activ”; 2) „Disciplina și în general atmosfera morală a școlii sunt elemente esențiale în educația făcută prin învățământ”; 3) „Învățătorul în specie, și educatorul în general,  trebuie să fie personalități bine pregătite și suficient prețuite din partea statului și a societății”; 4) „Organizarea temeinică a școlii este un lucru esențial pentru ajungerea scopurilor educației”.  Pentru extragerea acestor patru idei,  Toma Chiricuță a apelat la: articolul „Instrucție și educație”, raportul asupra conferințelor cu învățătorii rurali din județul Iași, raportul privitor la inspecția făcută Școlii de Fete nr. 1 din Roman având ca directoare pe doamna Z. Livescu și  raportul asupra cărții lui I. Creangă și G. Ienăchescu.

Privind „Instrucție și educație”, Toma Chiricuță  concluzionează: 1) „găsim o interesantă critică adusă de Eminescu sistemului de instrucție a vremurilor sale”; 2) „păcatul fundamental  al acestui sistem stă în aceea că el se întemeiază pe memorarea de reguli abstracte și cuvinte”; 3) „Eminescu are un punct de vedere psihologic  destul de temeinic”.  Autorul acestui studiu reține din Eminescu  propunerea ca  limbile să fie abordate mai mult cu memoria, în timp ce matematica ar trebui predată apelând la judecată, ca cea mai importantă idee pentru didactica lui.  Dar ele n-ar trebui predate în mod continuu, ci, după cum interpretează Toma Chiricuță „într-un anumit moment din procesul învățământului să predomine mai mult una din  facultăți, cum le zice Eminescu memoriei, judecății etc. În timp ce copilul  mai mult memorează, în chip fatal judecata va trebui să ia o parte mai mică în procesul învățării. Nu este cu putință ca într-un chip egal și simultan să se întrebuințeze toate facultățile copilului”, concluzionând că o astfel de gândire  îl apropie de psihologia contemporană.  Completăm interpretarea lui Toma Chiricuță cu un citat din Eminescu: „…în privirea judecății trebuie pur și simplu stabilit ca regulă, de la care nu-i permis nimănuia să se abată: nu vei da copilului să opereze decât cu lucruri pe care le-a înțeles deplin. Pe deplin fără umbră de îndoială, fără umbră de nesiguranță”.

Din  teoria lui Eminescu privind didactica, Toma Chiricuță  constată  activismul poetului în spiritul școlii,  pornit și din propria experiență de școlar. Spune Eminescu:  „Eu știu chinul ce l-am avut însumi cu matematicile în copilărie, din cauza modului rău în care mi se propunea, deși de altfel eram unul din capetele cele mai deștepte. N-ajunsesem nici la vârsta de douăzeci de ani să știu tabla pitagoreică, tocmai pentru că nu mi se pusese în joc judecata, ci memoria. Și deși aveam o memorie fenomenală, numere nu puteam învăța de loc pe de rost, întrucât îmi intrase în cap ideea  că matematicile sunt științele cele mai grele de pe fața pământului. În urmă am văzut că-s cele mai ușoare, desigur, pe de-o mie de părți mai ușoare decât limbile, care cer memorie multă.  Ele sunt un joc cu cele mai simple legi  ale judecății omenești, numai acele legi nu trebuie puse în joc goale și fără nici un cuprins, ci totdeauna aplicate asupra unor icoane văzute ochilor”.

Eminescu face și o caracterizare a obiectelor de învățământ: „La științele care se memorează (respectiv la partea lor care se memorează), cartea-i tot, pedagogu-i nimic. La științele (respectiv la părțile lor), care cer dezvoltarea judecății copilului, cartea trebuie alungată din școală, ca un ce periculos, căci pedagogul i-aicea tot”.

Publicitate

Activismul eminescian de care vorbeam este descoperit de Toma Chiricuță și în raportul înaintat ministerului cu privire la  manualul propus de Creangă, din care reține: 1) „Chiar pagina întâia ne arată marea deosebire de metodă. Nu mai întâlnim pe învățătorul sever și țeapăn cu vergile în mână, ci un suflet uman, care se coboară la treapta sufletelor copilărești și le disciplinează, nu le siluiește. Prin jocuri copiii învață a iubi orânduiala”; 2) „C-un cuvânt, autorii cărții aplică în privirea spiritului omenesc aceeași metodă binecuvântată, pe care naturaliștii o recomandă pentru corp. Nici un om nu se întărește citind un tratat de gimnastică, ci făcând exerciții; nici un om nu se învață a judeca citind judecăți scrise gata de alții, ci judecând singur și dându-și  singur sama de natura lucrurilor.” (VA URMA)

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending