Connect with us
Publicitate

Educație

Rezultate FINALE la concursul de directori de școli în BOTOȘANI. LISTA cu candidații care vor prelua funcțiile de conducere

Publicat

Inspectoratul Școlar Județean Botoșani a publicat astăzi, vineri, 17.12.2021, lista finală cu rezultatele candidaților la concursul pentru funcțiile de directori de școli, după validarea notelor și opțiunilor.

La concursul pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct  în unitățile de învățământ preuniversitar din județul Botoșani s-au înscris 202 candidați.

Concursul a constat în două probe: proba scrisă și proba de interviu.

Într-un comunicat, ISJ Botoșani a anunțat că la proba scrisă a concursului au fost prezenți 191 de candidați, din care 145 au obținut note mai mari de 7, cu o promovabilitate de 77% la nivel județean, comparativ cu media națională care a fost de 65,8%, ceea ce a situat județul nostru pe locul IV la nivel național și demonstrează o bună pregătire teoretică și reale competențe de management educațional ale candidaților.

S-au obținut: 10 note mai mari de 9, 50 de note între 8.00-8.99, 85 de note între 7,00-7.99, 35 de note între 6.00-6.99, 9 note între 5.00-5.99 și două note sub 5.

Și-au exprimat opțiunile pentru funcția dorită și pentru unitatea de învățământ preferată un număr de 143 de candidați dintre cei 145 care au promovat proba scrisă.

Cea mai mare concurență a fost la Colegiul Național „A.T. Laurian” Botoșani, Colegiul Național „Mihai Eminescu” Botoșani și Școala Gimnazială „Al. I. Cuza” Dorohoi unde au fost câte 3-4 candidați pentru funcțiile de director și director adjunct. Au fost 20 de unități de învățământ pentru care nu s-a înregistrat nicio opțiune, 12 din mediul rural și 8 din mediul urban.

Candidați singuri pe loc au fost 71 (30 în mediul urban și 41 din mediul rural), câte 2 candidați pentru aceeași funcție au fost în 28 de unități de învățământ (16 în mediul rural  și 12 în mediul urban).

În perioada 15 noiembrie – 03 decembrie s-a susținut proba de interviu. Primii candidați care au susținut interviul au fost cei care nu au avut contracandidați. Important de menționat este faptul că unii dintre candidații care și-au depus opțiuni pentru mai multe școli nu s-au prezentat la proba de interviu pentru toate unitățile/funcțiile, ci doar acolo unde au considerat că au șanse maxime.

În ziua de 13  decembrie candidații care au promovat concursul pentru mai multe funcții/școli și-au depus opțiunile, în scris, pentru funcția/unitatea  dorită.

În perioada următoare (20-22 decembrie) vor fi emise deciziile de numire în funcție, începând cu data de 17 ianuarie 2022, dată la care începe al doilea semestru al anului școlar curent.

Lista nominală a directorilor, pe unități de învățământ este publicată pe site-ul IȘJ.

Vezi LISTA finală candidați rezultate concurs directori Botoșani 2021.

“Conducerea Inspectoratului Școlar Județean Botoșani felicită participanții la concurs pentru că au demonstrat reale competențe manageriale, atât în practică, prin exercitarea atribuțiilor corespunzătoare funcției de director/director adjunct în ultimii ani, cât și cunoștințe teoretice temeinice care vor asigura un management mai performant al unităților de învățământ din județul nostru.

Deviza noastră, “Școli sigure, școli curate, școli performante” devine astfel mai tangibilă, concretă și realizabilă. Mai mult, ne dorim ca fiecare director să își asume rolul complet de lider al școlii pe care o reprezintă și să se implice total în realizarea obiectivelor școlii, astfel încât elevii să participe cu drag la activitățile școlare și extrașcolare, iar părinții să simtă schimbarea în bine și să colaboreze mai strâns cu școala pentru binele copiilor”, a precizat Inspector Școlar General, Prof. Dr. Ada Alexandrina Macovei.

Iată și care a fost CALENDARUL CONCURSULUI:

15 octombrie – Desfășurarea probei scrise

15 noiembrie – 8 decembrie – Desfășurarea probei de interviu

16 noiembrie – 10 decembrie – Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu

13 decembrie – Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ

17 decembrie – Validarea rezultatelor finale

20–22 decembrie – Emiterea deciziilor de numire (cu aplicare de la 10 ianuarie 2022)

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

„Dragobetele”, sărbătoarea iubirii la români. Este unul dintre cele mai frumoase obiceiuri străvechi ale poporului român

Publicat

„Dragobetele” este unul dintre cele mai frumoase obiceiuri străvechi ale poporului român. De fapt, este o sărbătoare cu semnificații adânci în cultura românească, având rădăcini încă din era dacică. Dochia, fiica lui Decebal, ultimul rege dac, a avut un fiu cu numele de Dragobete.

Dochia era păstoriță și își conducea miorele la păscut prin Munții Orăștie. După cucerirea Daciei de către împăratul Traian în anul 106, regele Decebal rămăsese asediat în cetatea Sarmizegetusa. Văzând primejdia, păstorița Dochia, a înaintat în fruntea unei oștiri spre cetate, în ajutorul tatălui. A ajuns prea târziu ca să despresoare cetatea, a fost și ea înfrântă de armata lui Traian și a fugit cu o parte de oaste în munți.

Împăratul Traian, care a văzut-o luptând și a fost impresionat de curajul și frumusețea ei, a urmărit-o cu soldații și era aproape să o prindă. Speriată, Dochia a ridicat mâinile spre cer şi a şoptit: „Stană de piatra mă fac, dar nu voi cădea în mâinile dușmanilor!”. Într-adevăr, cât ai clipi din ochi, Dochia cea preafrumoasă, cu toate mioarele ei, răspândite pe pajişte, s-au prefăcut în stânci, înfipte în piatra muntelui.

Iar Dragobete, fiul Dochiei, a fugit din acele ținuturi ocupate de romani, în partea dinspre răsărit. Pentru că era un tânăr frumos, puternic și bun, a reușit să inspire oamenilor fiorul iubirii sincere și al veseliei. Toate fetele erau îndrăgostite de el, dar băiatul îşi dăruise iubirea doar uneia. Dragobete nu și-a folosit calitățile pentru a-i face pe oameni să se îndrăgostească, ci pentru a le aminti mereu oamenilor să nu înceteze să sărbătorească dragostea. Din istorie și legendă, s-a născut această sărbătoare, numită „Dragobetele”, descendentă din era dacică, continuată din timpul formării poporului român și până astăzi.

Tradiția spune că în această zi, de „Dragobete”, bărbații însurați nu trebuie să le supere pe femei: „Nu e bine să te cerţi cu soţia în casă nici c-o altă femeie, că-ţi va merge rău”. În unele zone ale țării există un obicei, unde tinerii necăsătoriți se îmbracă în haine curate, de sărbătoare, și pornesc la cules ghiocei și viorele pe care să le așeze apoi la icoane. La întoarcere fetele pornesc în fugă spre sat, iar băieții aleargă pentru a prinde fata care le este dragă. Dacă își prind aleasa, aceștia îi fură o sărutare în văzul tuturor, sărutare ce simbolizează legământul lor pe durata întregului an. De aici și zicala: „Dragobetele sărută fetele”.

Tot în această zi, păsările se adună în stoluri, ciripesc, își aleg perechea și încep să-și construiască cuiburile. Sunt câteva zone ale țării în care, în ajun de „Dragobete”, fetele tinere, curioase să-şi afle partea, îşi pun busuioc sub pernă, având credinţa că „Dragobetele” le va ajuta să găsească iubirea adevărată. Pentru omul „agricol”, sărbătoarea reprezintă începutul primăverii, ziua când natura se trezește, păsările își caută cuiburi, iar omul participă și el la bucuria înviorării naturii.

Citeste mai mult

Eveniment

Elicopterul SMURD a fost chemat la Dorohoi pentru un bărbat în stare gravă

Publicat

Elicopterul SMURD A fost chemat la Dorohoi, vineri, pentru a prelua un pacient în stare gravă.

Dorohoianul de 68 de ani a fost diagnosticat de medici cu afecțiuni cardiace și avea nevoie de intervenție de specialitate în cel mai scurt timp, impunându-se transferul pe cale aeriană.

Aeronava sanitară a aterizat pe Stadionul 1 Mai din municipiul Dorohoi.

Citeste mai mult

Administratie

Ambulatoriu de recuperare neuromotorie de la DGASPC, modernizat cu bani din PNRR

Publicat

Centrul de servicii și recuperare neuromotorie de tip ambulatoriu pentru persoanele adulte cu dizabilități din cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) va fi reabilitat și modernizat cu fonduri atrase din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Doina Nacu, directorul general al DGASPC, instituție subordonată Consiliului Județean Botoșani, a semnat contractul de finanțare a proiectului depus în cadrul Componentei 13  a PNRR, Reforme sociale. Este un proiect cu o valoare de peste 1,3 milioane lei, care prevede atât lucrări de reabilitare, cât și dotările necesare pentru creșterea șanselor de recuperare a persoanelor cu dizabilități. Consiliul Județean Botoșani va asigura o cofinanțare de 23.800 lei, reprezentând contravaloarea cheltuielilor neeligibile.

„Consiliul Județean Botoșani și instituțiile din subordine valorifică toate oportunitățile de finanțare ce se ivesc. Prin implementarea acestui proiect, în care dotările reprezintă aproape o treime din valoarea totală, vom crește șansele de recuperare neuromotorie a persoanelor cu dizabilități. Acordăm o atenție deosebită domeniului social, drept dovadă investițiile pe care le-am făcut în ultimii ani în instituțiile din subordine, atât din fonduri proprii, cât și guvernamentale și europene”, a declarat Doina Federovici, președintele Consiliului Județean Botoșani, felicitând, totodată, echipa care a lucrat la acest proiect.

„Obiectivul nostru, al Consiliului Județean, este să demarăm și să ducem la bun sfârșit cât mai multe investiții, pentru a asigura cele mai bune condiții persoanelor care au nevoie de serviciile specialiștilor Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului”, a spus vicepreședintele Dorin Birta.

DGASPC Botoșani a lansat achiziția publică pentru realizarea documentației de avizare a lucrărilor de intervenție, necesară pentru realizarea proiectului tehnic și a execuției lucrărilor de modernizare.

Valoarea proiectelor de dezvoltare și modernizare a DGASPC din ultimii trei ani, implementate sau aflate în curs de implementare, se ridică la aproximativ 15 milioane euro.

 

 

Citeste mai mult

Eveniment

Paşaportul simplu temporar: Noi condiții pentru eliberarea acestui document

Publicat

Guvernul a adoptat, joi, proiectul de lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate. Prin acest act normativ, sunt revizuite condiţiile în care poate fi eliberat paşaportul simplu temporar, în acord cu tendinţele europene, informează observatornews.ro.

Astfel, paşaportul simplu temporar ar urma să fie emis doar în situaţii speciale, de excepţie, care presupun o urgenţă în care este necesară deplasarea în străinătate sau, după caz, continuarea călătoriei ori reglementarea şederii/situaţiei juridice a cetăţenilor români aflaţi în străinătate care nu mai posedă documente de călătorie valabile.

De asemenea, actul normativ reglementează posibilitatea ca datele biometrice şi datele cetăţenilor români să fie preluate o singură dată de personalul consular, la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României, dar să poată fi utilizate atât pentru eliberarea paşaportului simplu electronic, cât şi pentru eliberarea titlului de călătorie sau a cărţii electronice de identitate, conform solicitărilor adresate de cetăţenii români, mai arată comunicatul de presă al Executivului.

Întrucât au existat situaţii în care hotărârile instanţelor de judecată de suplinire a acordului unuia dintre părinţi pentru eliberarea paşaportului minorului lasă loc de interpretări, nefiind clar dacă suplinirea a avut în vedere eliberarea unui singur document de călătorie sau eliberarea paşapoartelor până la dobândirea de către minor a capacităţii de exerciţiu, prin acest act normativ se reglementează ca eliberarea succesivă a mai multor paşapoarte simple electronice pentru minori să se efectueze numai dacă în cuprinsul hotărârii judecătoreşti sau al ordonanţei preşedinţiale de suplinire a acordului unuia dintre părinţi, instanţa a stabilit, în mod expres, acest aspect.

Totodată, sunt reevaluate situaţiile excepţionale în care cetăţenii români vor putea deţine, concomitent, fie un paşaport simplu electronic şi un paşaport simplu temporar valabile, fie două paşapoarte simple electronice valabile, precum şi obligaţiile ce le revin acestora, mai spune sursa citată.

Actul mai prevede anularea informatică a paşapoartelor eliberate anterior persoanelor care au pierdut cetăţenia română, în situaţia în care acestea nu au respectat obligaţia legală de a preda documentele de călătorie în termen de 5 zile de la data pierderii cetăţeniei obligaţia legală de a preda documentele de călătorie în termen de 5 zile de la data pierderii cetăţeniei. Este reglementat şi faptul că Direcţia Generală de Paşapoarte este autoritatea care ţine evidenţa cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate
Publicitate

Trending