Connect with us

Actualitate

Reguli noi la grădiniță: Educatorii vor trebui să facă raport de evaluare a copiilor, pentru înscrierea la clasa pregătitoare

Publicat

Publicitate

Reguli noi la grădiniță: Educatorii vor trebui să întocmească un raport de evaluare a copiilor, ce va fi util pentru înscrierea la clasa pregătitoare. Detaliile se regăsesc într-un proiect pus în dezbatere de Ministerul Educației, scrie alba24.ro.

Potrivit sursei citate, raportul descriptiv de evaluare va fi completat pentru copii, la finalul grupei mari de grădiniță.

Acesta include date referitoare la dezvoltarea fizică și la formarea competențelor cognitive și socio-emoționale ale copilului.

Raport descriptiv de evaluare se completează pentru toți copiii din grupele mari din cadrul unităților de învățământ cu grupe de nivel preșcolar.

Obiectivul documentului este orientarea și optimizarea procesului de predare-învățare a copiilor în etapa școlară următoare, respectiv în clasa pregătitoare.

Acesta este menit să sprijine profesorul pentru învățământ primar/învățătorul, în procesul de personalizare a abordării didactice în funcție de interesele, nevoile și potențialul fiecărui copil.

Publicitate

Raport de evaluare a copiilor. Când este completat raportul

La finalul grupei mari de la grădiniță, procesul de evaluare a copiilor se desfășoară pe tot parcursul anului școlar. Acesta se încheie în lunile mai-iunie, dar nu mai târziu de ultima zi de grădiniță.

În acest interval se completează Raportului descriptiv de evaluare. Documentul include aspecte privind nivelul realizării/dobândirii comportamentelor stabilite în:

Profilul de formare al absolventului

Curriculumul pentru educație timpurie

Reperele fundamentale în învățarea și dezvoltarea timpurie a copilului de la naștere la 7 ani

sau în urma înregistrărilor consemnate în caietul de observații și în Fișa de apreciere a progresului.

Raport de evaluare a copiilor. Ce informații conține

Raportul descriptiv de evaluare este un document-tip, structurat pe următoarele secțiuni:

date de identificare ale preșcolarului
conținutul raportului, cu următoarele delimitări:Dezvoltare fizică
Competențe cognitive (în care se realizează consemnări ale indicatorilor comportamentali realizați/îndepliniți de copil, specifici Domeniului cognitiv și cunoașterea lumii, Dezvoltarea limbajului, comunicării și a premiselor citirii și scrierii)
Competențe socio-emoționale (în care se realizează consemnări ale indicatorilor comportamentali realizați/îndepliniți de copil, specifici Domeniului socio-emoțional și Capacități și atitudini în învățare) din Curriculumul pentru educație timpurie din Profilul de formare al absolventului și din Reperele fundamentale în învățarea și dezvoltarea timpurie a copilului de la naștere la 7 ani
observații, aprecieri si recomandări
Raport de evaluare a copiilor. Procedura
La începutul anului școlar, educatorul informează familia fiecărui preșcolar din grupa mare, despre raportul descriptiv de evaluare, despre utilitatea și structura acestuia.

Educatorii consemnează în Caietul de observații și în Fișa de apreciere a progresului copilului, înainte de intrarea în învățământul primar, informații privind comportamentele manifestate de copii pe durata parcurgerii învățământului preșcolar.

Raportul este completat de către educatorul de la grupa respectivă, în colaborare cu consilierul școlar (angajat al unității sau desemnat de CJRAE/CMBRAE). Va apela la informațiile colectate din Caietul de observații și din Fișa de apreciere a progresului copilului, precum și la cele colectate în urma discuțiilor cu părinții copilului.

Raportul de evaluare este tipărit, semnat de cadrul didactic, de profesorul consilier școlar, de părinți. Este înregistrat în unitatea de învățământ și, ulterior, la unitatea de învățământ unde copilul frecventează clasa pregătitoare.

Raport de evaluare a copiilor. Cine are acces la informațiile din document
Raportul descriptiv de evaluare poate fi consultat de către:

conducerea unității de învățământ cu grupe de nivel preșcolar
cadrele didactice care desfășoară activități cu copilul la grupă
profesorul consilier școlar pe toată durata frecventării grupei mari a grădiniței de către copil, pentru coordonarea demersurilor de urmărire și sprijin acordat acestuia pentru a-și atinge potențialul propriu
Mai poate fi consultate de către:

conducerea unității de învățământ cu clase de nivel primar
cadrul didactic care a preluat copilul la clasa pregătitoare pe toată durata frecventării clasei pregătitoare de către copil/elev, pentru coordonarea demersurilor de cunoaștere a copilului, de adaptare a acestuia la cerințele școlare și de proiectare a demersului didactic corespunzător nevoilor acestuia
părintele copilului preșcolar, în momentul înmânării acestuia de către educatorul de la grupăcu mențiunea obligativității transmiterii acestuia unității de învățământ la care este înscris elevul pentru a frecventa clasa pregătitoare, respective învățătorului/profesorului pentru învățământul primar, în prima săptămână de școală
reprezentanți ai inspectoratului școlar/ME, în vederea monitorizării și analizei performanțelor preșcolarilor
Raportul de evaluare a copiilor. Ce trebuie să facă părinții
Raportul este utilizat pentru optimizarea procesului educativ și fundamentarea deciziilor de orientare și consiliere educațională. Va fi la baza întocmirii/actualizării planului individualizat de învățare, pentru fiecare copil.

O copie a raportului este înmânată părinților/ reprezentanților legali ai copilului, cu mențiunea că aceștia au primit un exemplar și că raportul reprezintă un document obligatoriu, care vine în completarea dosarului de înscriere a copilului în clasa pregătitoare.

Părintele înmânează cadrului didactic din învățământul primar care a preluat copilul, în prima săptămână de școală, Raportul descriptiv de evaluare.

Raportul descriptiv de evaluare se încarcă pe platforma informatică dedicată, conform unei proceduri elaborate de către CNPEE.

Acesta face parte integrantă din portofoliul educațional al copilului.

Conținutul raportului este confidențial. Unitatea școlară are obligația de a respecta Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea privește prelucrarea datelor cu caracter personal.

Vezi integral: Proiect_Raport_evaluare_gradinita

Anexa_1_Raport evaluare grădiniță

Anexa_2_Instructiuni_completare

foto: arhivă, rol ilustrativ

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

DNSC avertizează asupra unei tentative de fraudă, prin apeluri false în numele unor instituții sau autorități

Publicat

Publicitate

Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează asupra faptului atacatorii folosesc frecvent identitatea vizuală a unor instituții precum Interpol, Europol, Poliția Română, ANAF sau chiar DNSC pentru a crea aparența de credibilitate în tentativele de fraudă online.

‘Atenție la mesajele, link-urile și documentele primite din surse necunoscute sau suspecte! Atacatorii folosesc frecvent identitatea vizuală a unor instituții precum Interpol, Europol, Poliția Română, ANAF sau chiar DNSC pentru a crea aparența de credibilitate în tentativele de fraudă online. Victimele sunt adesea intimidate prin acuzații grave (ex. pornografie juvenilă, pedofilie, exhibiționism, cyberpornografie) și prin impunerea unui termen scurt de răspuns (48 de ore), pentru a induce presiune și panică. În aceste condiții, capacitatea de analiză scade, iar atacatorii încearcă să obțină date sensibile printr-un simplu ‘reply’ la e-mail-ul inițial’, arată DNSC într-o postare pe propria pagină de Facebook.

În context, specialiștii DNSC recomandă utilizatorilor de internet să analizeze cu atenție conținutul mesajului, să verifice adresa reală a expeditorului și să evite accesarea link-urilor sau atașamentelor suspecte. De asemenea, aceștia sunt sfătuiți să marcheze astfel de e-mail-uri ca SPAM.

‘Dacă ați interacționat deja și ați oferit date personale, de autentificare sau financiare, contactați de urgență banca pentru blocarea cardului, Poliția pentru deschiderea unei investigații și DNSC (prin numărul 1911 sau pe pnrisc.dnsc.ro) pentru a informa și alți utilizatori despre tipul acesta de atac’, recomandă instituția.

AGERPRES

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Ministrul Sănătății anunță că va urma o reclasificare a spitalelor. „Din opt categorii vor rămâne doar patru”

Publicat

Publicitate

Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rogobete, a declarat sâmbătă că va urma o reclasificare a spitalelor. Măsura presupune o reaşezare a serviciilor pe care unităţile sanitare le pot oferi pacienţilor, dar acest lucru nu înseamnă că vor fi închise unităţi medicale.

„Nu toate spitalele trebuie să ofere toate tipurile de servicii. Cu această gândire sovietică am ajuns acum în situaţia în care să avem foarte multe unităţi sanitare care nu îşi pot acoperi gărzile, care nu au toate specialităţile, care nu oferă de fapt servicii pacienţilor şi acesta este un motiv discutat de ani de zile de nemulţumire din partea pacienţilor. Practic, noi nu am reuşit în ultimii zece ani, în anumite zone, să creştem accesul oamenilor la servicii de sănătate”, a precizat ministrul Alexandru Rogobete, citat de Agerpres.

Ministrul Sănătății a explicat că în prezent în România există opt categorii de spitale publice, iar fiecare are un alt plan de tarifare şi propriile reguli.

„Nimeni nu mai înţelege nimic din ce se întâmplă acolo. Ideea de bază este una simplă, de a simplifica lucrurile cât se poate de mult.

Vom avea spitale de importanţă strategică, adică acele spitale care au infrastructura necesară pentru a putea răspunde unei catastrofe, de exemplu, pentru a putea extinde capacitatea ATI, capacitatea blocului operator, capacitatea de intervenţie în caz că ne întâlnim cu victime multiple. Sunt acele spitale care pot oferi toate tipurile de servicii medicale de urgenţă”, a detaliat ministrul Rogobete.

El a mai subliniat că reclasificarea spitalelor nu înseamnă închiderea lor.

Publicitate

„Reclasificarea spitalelor înseamnă că din opt categorii de spitale vom avea doar patru, iar toate vor fi reclasificate, remonitorizate şi încadrate acolo unde le este locul în funcţie de infrastructură, capacitatea de a oferi servicii şi, foarte important, dorinţa lor de a-şi dezvolta zona de ambulatoriu de specialitate, care este absolut necesară”, a mai menţionat ministrul Rogobete.

sursa: Agerpres

Citeste mai mult

Eveniment

Săptămâna Educației Globale la Școala Gimnazială Nr. 2 Tudor Vladimirescu Albești

Publicat

Publicitate

În perioada 17–21 noiembrie 2025, elevii și cadrele didactice din cadrul Școlii Gimnaziale Nr. 2 Tudor Vladimirescu- Albești au luat parte la Săptămâna Educației Globale, o inițiativă europeană dedicată formării unei generații responsabile, informate și implicate în problemele lumii moderne.

Tema oficială a ediției din acest an – „Construirea unui viitor just, pașnic și sustenabil” – a fost un punct de plecare pentru reflecție și acțiune. Așadar, pornind de la această temă, școala noastră a adaptat tema locală a proiectului: „Planeta în schimbare – acționăm acum!”, punând accent pe protejarea mediului și responsabilitatea fiecăruia în raport cu planeta.

Activitățile au avut ca scop promovarea responsabilității față de mediu, conștientizarea provocărilor globale și asumarea unui rol activ în protejarea planetei, oferindu-le elevilor posibilitatea să caute soluții concrete pentru protejarea mediului, dezvoltarea durabilă și implicarea comunității.

Sub coordonarea echipei de proiect: prof. Chitic Mihaela, prof. Ciocan Camelia, prof. Ghileschi Gabriela, prof. Maicariu Dana, prof. Zănoagă Loredana și cu implicarea cadrelor didactice: Buneanu Roxana, Ciocan Mihai, Ghileschi Manuela, Herghiligiu Simona, Hrișcă Gabriela, Istina Ana- Maria, Luchian Carmen, Maicariu Dana, Marcu Anca, Miron Mihaela, Neculau Vasilica, Solcan Iuliana, Șurghin Mihaela, elevii participanți au format o echipă dedicată schimbării pozitive. Fiecare membru a prezentat propria perspectivă asupra responsabilității ecologice prin mini-proiecte și mesaje cu impact:

 „Ajutați Pământul să zâmbească!”
Activitatea a evidențiat importanța gesturilor mici și constante, precum reciclarea și reducerea consumului de plastic.

 „Speranța începe cu mine – primul pas spre schimbare”
Elevii au discutat despre importanța responsabilității individuale în protejarea planetei și au realizat afișe motivaționale.

Publicitate

 „Planeta Pământ – casa noastră”
Proiectul a inclus prezentări interactive și materiale vizuale care au subliniat fragilitatea ecosistemelor.

 „Împreună pentru o dezvoltare durabilă – noi suntem generația următoare”
Elevii au analizat exemple de bune practici ecologice la nivel global și au formulat propuneri pentru comunitatea locală.

 „Puterea cuvintelor în schimbarea lumii”
Atelierul realizat a demonstrat cum mesajele pozitive, discursurile publice și comunicarea pot transforma mentalități.

Săptămâna Educației Globale a demonstrat că tinerii sunt pregătiți să devină o generație responsabilă, implicată și conștientă, capabilă să influențeze pozitiv viitorul, înțelegând că schimbarea începe cu fiecare dintre noi, iar planeta are nevoie de acțiuni urgente, nu doar de promisiuni.

Cu perseverență, solidaritate și educație, putem transforma prezentul într-o lume mai curată, mai echitabilă și mai prietenoasă cu mediul.

Acționăm acum — pentru că Pământul nu mai poate aștepta!

 

Citeste mai mult

Eveniment

Razie de amploare a polițiștilor, în municipiul Botoșani

Publicat

Publicitate

În noaptea de 20 înspre 21 martie 2025, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Botoșani, împreună cu polițiști de investigații criminale, acțiuni speciale, rutieră și cu jandarmi din cadrul Inspectoratului Județean de Jandarmi, au organizat o acțiune pentru prevenirea și combaterea faptelor antisociale și pentru impunerea unui climat de ordine și siguranță publică, în rândul cetățenilor.

 

Astfel, au fost vizate zonele în care se formează aglomerări de persoane, cele din proximitatea localurilor publice, precum și arterele rutiere adiacente, prilej cu care au fost legitimate peste 250 de persoane, 22 dintre acestea fiind supuse controlului corporal, fără a fi identificate bunuri interzise.

 

De asemenea, au fost controlate 148 de autovehicule. 48 dintre conducătorii auto au fost supuși testării cu aparatul etilotest, iar în unul dintre cazuri rezultatul a fost pozitiv.

 

Publicitate

În cadrul activităților desfășurate au fost aplicate 76 de sancțiuni contravenționale, în valoare de aproximativ 24.000 de lei. Dintre acestea, 12 sancțiuni au fost aplicate pentru nerespectarea normelor de conviețuire socială și 63 de sancțiuni pentru abateri la regimul rutier.

 FOTO: arhivă, rol ilustrativ

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending