Connect with us
Publicitate

Actualitate

Reguli noi la grădiniță: Educatorii vor trebui să facă raport de evaluare a copiilor, pentru înscrierea la clasa pregătitoare

Publicat

Publicitate

Reguli noi la grădiniță: Educatorii vor trebui să întocmească un raport de evaluare a copiilor, ce va fi util pentru înscrierea la clasa pregătitoare. Detaliile se regăsesc într-un proiect pus în dezbatere de Ministerul Educației, scrie alba24.ro.

Potrivit sursei citate, raportul descriptiv de evaluare va fi completat pentru copii, la finalul grupei mari de grădiniță.

Acesta include date referitoare la dezvoltarea fizică și la formarea competențelor cognitive și socio-emoționale ale copilului.

Publicitate

Raport descriptiv de evaluare se completează pentru toți copiii din grupele mari din cadrul unităților de învățământ cu grupe de nivel preșcolar.

Obiectivul documentului este orientarea și optimizarea procesului de predare-învățare a copiilor în etapa școlară următoare, respectiv în clasa pregătitoare.

Acesta este menit să sprijine profesorul pentru învățământ primar/învățătorul, în procesul de personalizare a abordării didactice în funcție de interesele, nevoile și potențialul fiecărui copil.

Publicitate

Raport de evaluare a copiilor. Când este completat raportul

La finalul grupei mari de la grădiniță, procesul de evaluare a copiilor se desfășoară pe tot parcursul anului școlar. Acesta se încheie în lunile mai-iunie, dar nu mai târziu de ultima zi de grădiniță.

În acest interval se completează Raportului descriptiv de evaluare. Documentul include aspecte privind nivelul realizării/dobândirii comportamentelor stabilite în:

Publicitate

Profilul de formare al absolventului

Curriculumul pentru educație timpurie

Reperele fundamentale în învățarea și dezvoltarea timpurie a copilului de la naștere la 7 ani

sau în urma înregistrărilor consemnate în caietul de observații și în Fișa de apreciere a progresului.

Raport de evaluare a copiilor. Ce informații conține

Raportul descriptiv de evaluare este un document-tip, structurat pe următoarele secțiuni:

date de identificare ale preșcolarului
conținutul raportului, cu următoarele delimitări:Dezvoltare fizică
Competențe cognitive (în care se realizează consemnări ale indicatorilor comportamentali realizați/îndepliniți de copil, specifici Domeniului cognitiv și cunoașterea lumii, Dezvoltarea limbajului, comunicării și a premiselor citirii și scrierii)
Competențe socio-emoționale (în care se realizează consemnări ale indicatorilor comportamentali realizați/îndepliniți de copil, specifici Domeniului socio-emoțional și Capacități și atitudini în învățare) din Curriculumul pentru educație timpurie din Profilul de formare al absolventului și din Reperele fundamentale în învățarea și dezvoltarea timpurie a copilului de la naștere la 7 ani
observații, aprecieri si recomandări
Raport de evaluare a copiilor. Procedura
La începutul anului școlar, educatorul informează familia fiecărui preșcolar din grupa mare, despre raportul descriptiv de evaluare, despre utilitatea și structura acestuia.

Educatorii consemnează în Caietul de observații și în Fișa de apreciere a progresului copilului, înainte de intrarea în învățământul primar, informații privind comportamentele manifestate de copii pe durata parcurgerii învățământului preșcolar.

Raportul este completat de către educatorul de la grupa respectivă, în colaborare cu consilierul școlar (angajat al unității sau desemnat de CJRAE/CMBRAE). Va apela la informațiile colectate din Caietul de observații și din Fișa de apreciere a progresului copilului, precum și la cele colectate în urma discuțiilor cu părinții copilului.

Raportul de evaluare este tipărit, semnat de cadrul didactic, de profesorul consilier școlar, de părinți. Este înregistrat în unitatea de învățământ și, ulterior, la unitatea de învățământ unde copilul frecventează clasa pregătitoare.

Raport de evaluare a copiilor. Cine are acces la informațiile din document
Raportul descriptiv de evaluare poate fi consultat de către:

conducerea unității de învățământ cu grupe de nivel preșcolar
cadrele didactice care desfășoară activități cu copilul la grupă
profesorul consilier școlar pe toată durata frecventării grupei mari a grădiniței de către copil, pentru coordonarea demersurilor de urmărire și sprijin acordat acestuia pentru a-și atinge potențialul propriu
Mai poate fi consultate de către:

conducerea unității de învățământ cu clase de nivel primar
cadrul didactic care a preluat copilul la clasa pregătitoare pe toată durata frecventării clasei pregătitoare de către copil/elev, pentru coordonarea demersurilor de cunoaștere a copilului, de adaptare a acestuia la cerințele școlare și de proiectare a demersului didactic corespunzător nevoilor acestuia
părintele copilului preșcolar, în momentul înmânării acestuia de către educatorul de la grupăcu mențiunea obligativității transmiterii acestuia unității de învățământ la care este înscris elevul pentru a frecventa clasa pregătitoare, respective învățătorului/profesorului pentru învățământul primar, în prima săptămână de școală
reprezentanți ai inspectoratului școlar/ME, în vederea monitorizării și analizei performanțelor preșcolarilor
Raportul de evaluare a copiilor. Ce trebuie să facă părinții
Raportul este utilizat pentru optimizarea procesului educativ și fundamentarea deciziilor de orientare și consiliere educațională. Va fi la baza întocmirii/actualizării planului individualizat de învățare, pentru fiecare copil.

O copie a raportului este înmânată părinților/ reprezentanților legali ai copilului, cu mențiunea că aceștia au primit un exemplar și că raportul reprezintă un document obligatoriu, care vine în completarea dosarului de înscriere a copilului în clasa pregătitoare.

Părintele înmânează cadrului didactic din învățământul primar care a preluat copilul, în prima săptămână de școală, Raportul descriptiv de evaluare.

Raportul descriptiv de evaluare se încarcă pe platforma informatică dedicată, conform unei proceduri elaborate de către CNPEE.

Acesta face parte integrantă din portofoliul educațional al copilului.

Conținutul raportului este confidențial. Unitatea școlară are obligația de a respecta Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea privește prelucrarea datelor cu caracter personal.

Vezi integral: Proiect_Raport_evaluare_gradinita

Anexa_1_Raport evaluare grădiniță

Anexa_2_Instructiuni_completare

foto: arhivă, rol ilustrativ

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Cultura

MOMENTUL DE CULTURĂ. CU GEORGICĂ MANOLE (295)

Publicat

Publicitate

O rubrică realizată de profesor Georgică Manole, scriitor, epigramist

 

DIN CAIETUL MEU DE ÎNSEMNĂRI

Publicitate

 

Marius Chivu, în „Dilema veche” nr. 777 din 2019, publică o scurtă convorbire pe care a avut-o, pe 6 octombrie 2018, cu Emil Brumaru. Reţinem: 1. „Aventurile lui Tom Sawyer”  încă o am într-o ediţie foarte frumoasă. Îmi place şi acum dragostea dintre acei doi copii care nu ştiau ce-nseamnă dragostea”; 2. „Când l-am citit prima dată pe Eminescu mi-au dat lacrimile, acum îl citesc rece”; 3. „Eu sunt înconjurat de cărţi şi în pat, seara dau cărţile la o parte ca să pot dormi”; 4. „Ce carte aş lua pe-o insulă? Aş lua un autor. Opera completă a lui Shakespeare. Plus că aş avea şi notiţele mele de pe margine”; 5. „Când a murit, Cehov a cerut un pahar de şampanie”; 6. „Eu am fost de multe ori îndrăgostit, asta mi-a şi ţinut scrisul în viaţă”; 7. „Dovlecii îmi plac foarte mult, concentrează lumina, sunt noduli de lumină. Îmi place şi cuvântul: dovleac”;

Theodor Codreanu, în „Controverse eminesciene” (Ed. „Viitorul românesc”, 2000), despre demitizare: „Echivalez demitizarea cu năruirea sistemului imunitar al organismului biologic, cunoscută sub numele de SIDA. Şi merg chiar mai departe şi nu mă mir că România deţine recordul la îmbolnăvirea copiilor cu SIDA, în Europa. SIDA biologică are corespondenţe trainice cu SIDA spirituală, care e demitizarea. Ucide păstorul şi se va împrăştia turma. Eminescu o ştia prea bine, el care a întemeiat ontologia arheului şi doctrina naţională modernă”;

Publicitate

 Horia Corcheş, în „Dilema veche” nr. 777 din 2019, într-un articol despre învăţământul românesc în 2019, enunţă cinci urgenţe spre rezolvare:

  1. „problema manualelor şcolare”;
  2. “problema examenelor naţionale”;
  3. “problema lecturii în rândul elevilor”;
  4. “programele şcolare pentru liceu”;
  5. “o dezbatere naţională despre  posibilitatea modificării şi diversificării profilurilor şi filierelor şcolare”;

 

Paula Popoiu, în “Ziarul Lumina” din 18 ianuarie 2019, face o comparative între satul de ieri şi satul de azi. Reţinem: 1. “satul de azi s-a schimbat şi ca structură şi ca mentalitate, mai ales cele din sud”; 2. “satele de munte şi din nord sunt mai păstrătoare de tradiţii”; 3. “apar noi arhitecturi (clădiri mari, nefireşti, neîncadrate în mediu)”; 4. “se manifestă dorinţa de a imita Occidentul (în arhitectură,  îmbrăcăminte, modul de trai, modul de a gândi);  

Publicitate

 

Ioana Pârvulescu, în “România literară” nr. 50 din 2004, explică astfel “Divina Comedie”: 1. “ghidul călătoriei lui Dante prin Infern şi Purgatoriu este Vergiliu”; 2. “Vergiliu nu-l poate conduce mai departe, astfel că în Paradis, îi cedează  locul şi rolul Beatricei”; 3. “aşadar, drumul către Empireu şi către Dumnezeu este făcut de Dante ochi în ochi cu iubirea vieţii lui, altfel spus, drumul către Dumnezeu e iubire”; 4. “ochii Beatricei sunt cei care-l conduc şi-l ţin pe Dante în Paradis”; 5. “metafora ochilor aici e aceea că îl ajută pe Dante să aibă revelaţia, să-şi deschidă privirea interioară”;

Simion Mehedinţi, în „Creştinismul românesc”, despre folclor: „Folclorul, creaţia populară anonimă, nu păstrează tot ce sună, ci numai ceea ce răsună în alţii, adică consună cu aspectul etnic. Ceea ce nu se potriveşte cu adevărat, aşa cum îl vede şi cum îl simte un întreg popor, se pierde iute din amintire. Folclorul se cerne mereu ţi păstrează numai „floarea făinii” şi nu tărâţa”;

 

Simion Mehedinţi, în „Creştinismul românesc”,  despre Eminescu: „Cum a purtat Eminescu în sufletul său durerea românilor din toate timpurile şi din toate ţările româneşti, n-a mai purtat-o nimeni. Numai urmând învăţăturile lui mai pot afla urmaşii calea mântuirii din prăpastia în care am căzut. Cine va călca alături va rătăci…Se nenoroceşte pe sine şi va nenoroci şi pe alţii, făcând să crească ruina ţării, în loc de a o scădea!”;

 

Adrian Romilă, în „Luceafărul de dimineaţă” nr. 1 din 2006, despre cititorul de ocazie:  1. „umple printr-o plăcere snoabă un timp gol”; 2. „opţiunile sale de lectură sunt facile”; 3. „pentru el lumea e iremediabil mai săracă”; 4. „reduce lumea la o dimensiune plană”; 5. „EU-l său este mereu acelaşi, el însuşi, părăsindu-se rar şi timid, înfricoşat”;

 

Ioan Ţicalo definind geniul în cartea Elenei Condrei, „Trei destine astrale: Eminescu, Creangă, Veronica” (Editura „Geea”, Botoşani, 2018): „Nu spun nimic nou, ci doar repet că geniul, după o mărturisire eminesciană, e posesorul unei „hale” de tip labirintic, ai cărei „muri” sunt acoperiţi cu nenumărate oglinzi, acestea având un rol bine determinat, acela de armonizare a ideilor. El e precum magul din „Egipetul” în a cărui oglinzi de aur are loc o fericită întrepătrundere spaţio-temporală”;

 

Citeste mai mult

Eveniment

A început încărcarea cardurilor cu primele de carieră pentru profesori și personalul din învățământ

Publicat

Publicitate

A început încărcarea cardurilor cu primele de carieră pentru profesori și personalul din învățământ. Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a demarat miercuri procesul de încărcare a cardurilor pentru primele de carieră destinate personalului didactic și nedidactic activ în anul universitar 2023-2024, scrie alba24.ro.

Încărcarea sumelor începe de miercuri, 30 octombrie și se va face etapizat, pentru a ne asigura că ambele categorii de personal vor primi acest sprijin în cel mai scurt timp. Profesorii primesc suma de 1.500 de lei, iar personalul nedidactic (auxiliar) suma de 500 de lei.

Publicitate

Sumele alocate pentru profesori sunt destinate achiziționării de materiale și echipamente necesare activității educaționale, conform prevederilor din OUG nr. 58/2023, cu modificările ulterioare.

Cheltuielile eligibile includ cursuri de formare profesională, achiziția de echipamente IT (precum laptopuri, tablete, telefoane inteligente, ceasuri inteligente și alte dispozitive utilizabile în procesul educațional), precum și materiale didactice. Pentru personalul nedidactic, lista cheltuielilor eligibile va fi stabilită de Ministerul Educației prin intermediul unui ordin.

A început încărcarea cardurilor cu primele de carieră pentru profesori și personalul din învățământ

  • „Pentru cei care dețin deja carduri: Sumele vor fi transferate în cel mai scurt timp posibil pe cardurile existente.
  • Pentru noii beneficiari eligibili: Vor fi emise carduri noi, iar încărcarea acestora va avea loc în perioada imediat următoare.
  • Celor care nu și-au ridicat cardurile emise în anul universitar anterior, le recomandăm să ridice cardurile de la oficiile poștale pentru a putea beneficia de aceste sume în cel mai scurt timp”, au transmis reprezentanții Ministerului Investițiilor, într-un comunicat.

Acest sprijin financiar acordat personalului din învățământ este finanțat din fonduri europene și reflectă angajamentul statului român de a susține sistemul public de educație – o prioritate strategică națională.

Publicitate

Fondurile sunt dedicate modernizării și eficientizării educației publice, asigurând resurse esențiale pentru a îmbunătăți calitatea actului educațional și pentru a sprijini carierele personalului implicat în formarea tinerelor generații.

Citeste mai mult

Eveniment

Lege promulgată: Traficul de persoane săvârşit de un funcţionar public în exerciţiul de serviciu se pedepseşte cu închisoare de la 7 la 15 ani

Publicat

Publicitate

Traficul de persoane săvârşit de un funcţionar public în exerciţiul atribuţiilor de serviciu sau de către o persoană care a mai comis anterior o infracţiune contra libertăţii şi integrităţii sexuale, o infracţiune de pornografie infantilă, o infracţiune de trafic de persoane, trafic de minori sau proxenetism se pedepseşte cu închisoare de la 7 la 15 ani se arată în legea promulgată, miercuri, de preşedintele Klaus Iohannis.

Respectivul act normativ modifică şi completează Legea 286/2009 privind Codul penal. Potrivit noilor norme, este considerată exploatare de persoane şi obligarea la săvârşirea de fapte prevăzute de legea penală.

De asemenea, este pedepsită determinarea la începerea sau continuarea practicării prostituţiei dacă aceasta s-a realizat prin metode definite ca trafic de persoane.

Publicitate

Traficul de minori este pedepsit cu închisoarea de la 10 la 20 ani şi interzicerea exercitării unor drepturi atunci când fapta a fost săvârşită de către o persoană care a mai comis anterior o infracţiune contra libertăţii şi integrităţii sexuale, o infracţiune de pornografie infantilă, o infracţiune de trafic de persoane, trafic de minori sau proxenetism. AGERPRES

Citeste mai mult

Cultura

Expoziția de pictură „Culorile unui vis”, la Muzeul „Ștefan Luchian” din Ștefănești

Publicat

Publicitate

Muzeul Județean Botoșani, prin secția de Artă Plastică – Etnografie – Științele Naturii, organizează la Muzeul „Ștefan Luchian” din Ștefănești expoziția „Culorile unui vis”, cu lucrări de pictură aparținând artistei plastice amatoare Pacuța Bădașcă.

Lucrările etalate pe simeze au ca teme principale peisajul, portretul, natură moartă.

Expoziția poate fi vizitată in intervalul  2 noiembrie – 2 decembrie 2024.

Publicitate

Vernisajul va avea loc sâmbătă, 2 noiembrie 2024, la ora 11.00.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending