Connect with us

Eveniment

PSD Botoșani: Drumul Botoșani – Ștefănești, o promisiune realizată

Publicat

Publicitate

Procesul de modernizare a Drumului Național 29D, Botoșani – Ștefănești, principala legătură rutieră între municipiul reședință de județ și Vama Stânca – Costești, una dintre porțile estice de acces în Uniunea Europeană s-a finalizat.

Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și ai Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași au făcut recepția sectorului care a fost modernizat prin fonduri europene. „Modernizarea Drumului Național Botoșani – Ștefănești este un proiect generos, de peste 60 de milioane de euro! Un proiect pentru care, alături de colegii mei social-democrați, am luptat foarte mult și în care ne-am implicat de la prima etapă, obținerea finanțării, și până la final. Este o promisiune pe care am făcut-o botoșănenilor și pe care astăzi o onorăm. Noi, echipa social-democrată, suntem convinși că investind în drumuri, investim în viitor”, a declarat Doina Federovici, președintele organizației județene a PSD Botoșani, adăugând că acest proiect face parte din viziunea de dezvoltare integrată a județului pe care echipa social-democrată o promovează: „Avem proiecte majore pentru dezvoltarea județului! Pe lângă modernizarea celor două drumuri naționale, Botoșani – Ștefănești și Botoșani – Târgu Frumos, în ultimii trei ani, Consiliul Județean a modernizat și reabilitat 220 de kilometri de drum județean, adică peste o treime din rețeaua de drumuri a județului. De asemenea, județul Botoșani va fi conectat la drumurile de mare viteză, Autostrada A7, care va tranzita comuna Tudora, și Drumul Expres Botoșani – Suceava, care va lega centura municipiul Botoșani de A7 în dreptul Aeroportului Salcea”.

Implementarea proiectului a presupus modernizarea a 42,739 de kilometri de drum național, care are acum o cale de rulare conform standardelor. Lățimea drumului este de 9 metri, iar grosimea celor trei straturi de asfalt totalizează 18 centimetri. În zonele afectate de alunecări de teren au fost construite trei viaducte, pe o lungime totală de 1,7 kilometri. Acestea beneficiază de iluminat pe timp de noapte, alimentarea fiind realizată prin panouri fotovoltaice. De asemenea, au fost refăcute 8 poduri și 72 de  podețe și s-au realizat lucrări de hidraulică a drumului, șanțuri și rigole, pe 62 de kilometri. În localități s-au realizat 21 de kilometri de trotuare și s-au montat parapete metalice pietonal pe 4,5 kilometri. Pe alți 29 de kilometri au fost montate parapete metalice cu protecție ridicată și foarte ridicată.

„Modernizarea DN29D, Botoșani – Ștefănești, este un proiect care contribuie la dezvoltarea economico-socială a județului. Proiectul, gestionat de Ministerul Transporturilor, care a început și s-a implementat în timpul guvernărilor social-democrate arată că PSD este garantul marilor investiții în infrastructura rutieră din Moldova și în mod special a celor din județul Botoșani”, a declarat, la rândul său, deputatul PSD Marius Budăi.

 

Scurt istoric al proiectului modernizării DN29D Botoșani – Ștefănești

Publicitate

10 aprilie 2019: Guvernul PSD aprobă indicatorii tehnico-economici pentru realizarea Drumului Național 29D, Botoșani – Ștefănești.

4 iunie 2019: CNAIR scoate la licitație execuția lucrărilor.

31 octombrie 2019:  Se finalizează procedura de achiziție, iar ministrul PSD al Transporturilor semnează raportul final al licitației.

4 noiembrie 2019: Conducerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii este preluată de către PNL. În perioada guvernării PNL – USR, timp de 17 luni, proiectul este întârziat, ordinul de începere a lucrărilor fiind dat abia pe 29 martie 2021.

25 noiembrie 2021: Conducerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii este preluată de către PSD.

23-24 noiembrie 2023: Se recepționează lucrările la DN29D, Botoșani – Ștefănești.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

FC Botoșani și-a reziliat contractul cu Lorand Fulop

Publicat

Publicitate

FC Botoșani și jucătorul Lorand Fulop au reziliat astăzi înțelegerea contractuală în condiții amiabile.

Revenit la FC Botoșani în noiembrie 2023, Lorand Fulop a bifat în această a doua sa experiență în tricoul „roș-alb-albastru”, 25 de partide și a marcat un gol.

“Mulțumim Lorand Fulop!  Mult succes mai departe în carieră Lorand și la cât mai multe realizări!”, a transmis clubul de la Botoșani pe pagina de socializare.

Decizia FC Botoșani vine după ce zilele trecute, clubul din nordul României, a reziliat înțelegerea contractuală în condiții amiabil și cu antrenorul Liviu Ciobotariu, iar la Botoșani a fost așteptat să ajungă ca antrenor principal Leo Grozavu, cel care s-a prezentat la primul meci de pregătire al FC Botoșani din Antalya .

Citeste mai mult

Eveniment

În câte case este veselie în aceste clipe: Aproape 2 milioane de români îşi sărbătoresc onomastica de Sfântul Ioan Botezătorul

Publicat

Publicitate

Aproape 2 milioane de români îşi sărbătoresc onomastica marţi, la praznicul Sfântului Ioan Botezătorul, relatează agerpres.ro.

Potrivit datelor furnizate de Direcţia pentru Evidenţa Persoanei, este vorba despre 1.953.014 români, dintre care 1.296.437 bărbaţi şi 656.577 femei.

Cei mai mulţi sărbătoriţi sunt cei cu prenumele Ioan – 436.873 şi Ionuţ – 366.329.

Lor li se adaugă cei care se numesc Ion – 319.994, Ionel – 131.634, Nelu – 19.867, Ivan – 7.931, Jan – 4.363, Ionică – 4.361, Jean – 3.307 şi Ioniţă – 1.778.

Dintre femei, cele mai multe sărbătorite poartă numele de Ioana – 394.552.

De Sfântul Ioan mai sunt sărbătorite şi cele care se numesc Ionela – 148.488, Oana – 71.757, Ionica – 19.006, Nela – 10.645, Ionelia – 6.752, Jana – 4.665, Ionuţa – 579 şi Onuţa – 133.

Publicitate

Citeste mai mult

Cultura

Se apropie „Zilele Eminescu” la Memorialul Ipotești și Botoșani: Eveniment de referință pentru Cultura Română

Publicat

Publicitate

La Botoșani se apropie „Zilele Eminescu”, care vor avea loc ca în fiecare an la Memorialul Ipotești și în municipul Botoșani, un eveniment de referință pentru cultura românească. Mai exact, în perioada 14-17 ianuarie 2025, Memorialul Ipotești și diverse locații din Botoșani vor găzdui manifestările culturale dedicate „Zilelor Eminescu, ediția ianuarie – Ziua Culturii Române”.

Evenimentul include o gamă variată de activități, precum dezbateri, lecturi, expoziții, ateliere și recitaluri, ce celebrează moștenirea culturală a marelui poet național.

Un punct central al evenimentului este Gala Premiilor Culturii Naționale, care se va desfășura pe 14 ianuarie. În cadrul acesteia, Memorialul Ipotești va acorda trei premii prestigioase:

– Premiul Național pentru Excelență în Cultură,

– Premiul Național pentru Promovarea Culturii Române și a Operei Eminesciene,

– Premiul Național pentru Traducere și Dezvoltarea Studiilor Românești în Mediul Internațional.

Publicitate

– Premiile vor fi decernate de un juriu național și vor celebra contribuțiile remarcabile ale unor personalități culturale de prestigiu.

Evenimentul reunește poeți, pictori, actori și alte figuri marcante ale culturii române, propunându-și să devină o referință în peisajul cultural național. Organizarea este susținută de Consiliul Județean Botoșani, în parteneriat cu Primăria Botoșani, Teatrul „Mihai Eminescu”, instituții de învățământ, ONG-uri și mediul privat.

Ca în fiecare an, publicul este invitat să participe la acest eveniment dedicat celebrării culturii române și operei eminesciene, într-un context ce îmbină tradiția cu perspective contemporane.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Câți bani a cheltuit un roman pentru a transforma o Dacia 1300, într-o mașină electrică. Ce viteză maximă prinde

Publicat

Publicitate

Un român a investit 26.000 de euro pentru a-și transforma Dacia 1300 într-o mașină electrică.

Vehiculul, care a fost prezentat luni pe Bulevardul Eroilor din centrul Clujului, atrage privirile trecătorilor prin combinația dintre designul retro și tehnologia modernă. 

Mașina este dotată cu un motor electric de 40 kW și o baterie de 20 kWh, care îi oferă o putere de 41 de cai putere și o viteză maximă de 110 km/h. Deși funcționează cu o singură treaptă de viteză, mașina păstrează cutia mecanică originală, adaptată de la o Dacia Papuc diesel, potrivit Cluj24.ro.

Sursa foto: Cluj24.ro

Mașina a fost omologată la RAR și are o autonomie de aproximativ 155 km. Proprietarul a obținut și numere verzi de înmatriculare și a subliniat mândru că este vorba de o „Dacia 1300 electrică”.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending