Connect with us
Publicitate

Administratie

PSD Botoșani condiționează susținerea noii conduceri a Consiliului Județean de realizarea „Listei 75 plus”

Publicat

Publicitate

PSD Botoșani a anunțat, în contextul constituirii noului Consiliul Județean, că va condiționa sprijinul pentru noul președinte Valeriu Iftime de angajamentul acestuia că va continua proiectele din „Lista 75 plus” care au fost inițiate în mandatul Doinei Federovici și care se află în prezent în diverse stadii de realizare.

Social-democrații consideră că abandonarea acestor proiecte de către noua conducere ar prejudicia interesul public și ar irosi banii colectați din taxele și impozitele plătite de botoșăneni.

I-am spus «Lista 75 plus», pentru că noul președinte ar trebui să vină cu proiecte dânsului în plus față de cele 75 pe care i le lăsăm în diverse faze de realizare. Dar, în primul rând, să le termine pe cele 75, pentru că s-au investit bani și mii de ore de muncă în ele. Dacă dânsul le-ar abandona, ar însemna că își bate joc de banii botoșănenilor. De aceea am condiționat sprijinul nostru în Consiliul Județean de angajamentul dânsului că va continua aceste proiecte”, a declarat Doina Federovici, președinta PSD Botoșani.

Publicitate

Printre cele mai importante proiecte din „Lista 75 plus” este și realizarea „Drumului Expres Botoșani – Suceava”, pe care noul președinte CJ, Valeriu Iftime, îl lua în râs în campania electorală.  Alte proiecte importante din „Lista 75 plus” vizează realizarea Drumului Vămii și a mai multor multe drumuri județene, construirea Ambulatoriului de Specialitate, finalizarea lucrărilor de modernizare de la Maternitatea Botoșani, achizițiile de aparatură performantă pentru dotarea Spitalului Județean, construcția de centrale fotovoltaice, proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată, construirea unui bloc ANL pentru specialiști, microbuze școlare electrice și hibride etc.

Prezentăm în continuare „Lista 75 plus” integrală:

 

Publicitate

Lista proiectelor aflate în implementare

 

  1. Drumul Expres Botoșani – Suceava
  • Stadiu: S-a realizat Analiza Multicriterială 1 (AMC1)
  • Consiliile județene Botoșani și Suceava și primăriile municipiilor reședință de județ au preluat de la CNAIR realizarea documentației tehnice și execuția lucrărilor.
  • Sursa de finanțare: fonduri europene

 

Publicitate
  1. Drumul Vămii
  • S-a obținut finanțarea europeană din Programul Regional. Consiliul Județean Botoșani este singurul din Regiunea de Nord-Est care a reușit să semneze contractul de finanțare.
  • În cadrul licitației pentru execuția lucrărilor s-au depus 17 oferte, care acum sunt în evaluarea tehnică.
  • Sursa de finanțare: fonduri europene

 

  1. Modernizare DJ294A, Avrămeni – Panaitoaia – Dimitrie Cantemir – DN24 (Mitoc)
  • Lucrările sunt realizate în proporție de 98%, urmând ca săptămâna viitoare constructorul să notifice DJDP pentru realizarea recepției
  • Sursa de finanțare: PNI „Anghel Saligny”

 

  1. Modernizare DJ294B, Dobârceni – Murguța – Ștefănești
  • Lucrările sunt realizate în proporție de 95%, urmând ca săptămânile viitoare constructorul să notifice DJDP pentru realizarea recepției
  • Sursa de finanțare: PNI „Anghel Saligny”

 

  1. Modernizare DJ291K, Lozna – Călinești – Talpa
  • Lucrările sunt realizate în proporție de 95%, urmând ca anul viitor să se toarne stratul de uzură și să se realizeze marcajele.
  • Sursa de finanțare: PNI „Anghel Saligny”

 

  1. Modernizarea DJ291D, Oroftiana; Baranca – Bajura
  • S-au realizat lărgirea și stratul de formă al căii de rulare. Lucrările au fost suspendate la solicitarea primarului de Darabani pentru realizarea rețelei de canalizare în zonă.
  • Sursa de finanțare: PNI „Anghel Saligny”

 

  1. 7. Modernizarea DJ 293, Mileanca – Codreni – Puțureni – Coțușca
  • Se lucrează la lărgirea și realizarea stratului de formă a căii de rulare
  • Sursa de finanțare: Bugetul propriu al Consiliului Județean. Am asigurat fondurile necesare pentru toate lucrările ce se pot efectua în acest an.

 

  1. Modernizarea DJ294C, Borolea – Hănești
  • Constructorul a preluat amplasamentul și a demarat lucrările de modernizare
  • Sursa de finanțare: Bugetul propriu al Consiliului Județean. Am asigurat fondurile necesare pentru toate lucrările ce se pot efectua în acest an.

 

  1. Construirea Ambulatoriului de Specialitate și Spitalizare de Zi
  • Constructorul a preluat amplasamentul și a demarat lucrările
  • Sursa de finanțare: Compania Națională de Investiții

 

  1. Modernizarea și extinderea cu un nivel a Secției de Oncologie
  • S-a realizat proiectul tehnic, care a fost aprobat de CNI și se intră în etapa a II-a, execuția lucrărilor
  • Sursa de finanțare: Compania Națională de Investiții

 

  1. Eficientizarea și Modernizarea Maternității Botoșani
  • Constructorul a preluat amplasamentul și a demarat lucrările
  • Sursa de finanțare: PNRR + bugetul propriu al Consiliului Județean

 

  1. Eficientizarea și Modernizarea Blocului alimentar, a magaziei de alimente și Spălătoriei de la Spitalul Județean
  • Lucrările sunt în derulare și au un stadiu de realizare de aproximativ 40%
  • Sursa de finanțare: PNRR + bugetul propriu al Consiliului Județean

 

  1. Consolidarea seismică și reabilitarea energetică a sediului SMURD Botoșani
  • Lucrările sunt în derulare
  • Sursa de finanțare: Programul Național de Consolidare a Clădirilor cu Risc Seismic Ridicat

 

  1. Consolidarea seismică și reabilitarea energetică a Sanatoriului Podriga
  • S-a realizat DATC-ul și urmează proiectul tehnic
  • Sursa de finanțare: Programul Național de Consolidare a Clădirilor cu Risc Seismic Ridicat

 

  1. Reabilitarea șarpantei și a hidroizolației clădirii Ambulatoriului și Farmaciei Secției de Psihiatrie
  • S-a finalizat proiectarea și începe execuția lucrărilor
  • Sursa de finanțare: Bugetul propriu al Consiliului Județean

 

  1. Îmbunătățirea capacității instituționale a Spitalului Județean de prevenire a infecțiilor nosocomiale
  • S-au realizat achizițiile în cazul a 10 loturi și s-a furnizat aparatura medicală ultraperformantă
  • Pentru 2 loturi trebuie reluate licitațiile
  • Sursa de finanțare: PNRR și Bugetul propriu al Consiliului Județean

 

  1. Îmbunătățirea programului de screening pentru retinopatia de prematuritate
  • S-a livrat kitul principal, urmează ca săptămâna viitoare să se livreze și monitoarele de funcții vitale
  • Sursa de finanțare: PNRR

 

  1. Dotarea Spitalului Județean cu aparatură performantă pentru creșterea și consolidarea capacității pentru screening populațional al cancerului de col uterin
  • proiect realizat în parteneriat cu Ministerul Sănătății și spitale din Regiunea de Nord-Est
  • Sursa de finanțare: Programul de Sănătate
  • Stadiul proiectului: Contract de finanțare semnat

 

  1. Dotarea Spitalului Județean cu aparatură performantă pentru îmbunătățirea accesului populației la servicii medicale de urgență
  • proiect realizat în parteneriat cu Ministerul Sănătății și spitale din Regiunea de Nord-Est
  • Sursa de finanțare: Programul de Sănătate
  • Stadiul proiectului: Contract de finanțare semnat

 

  1. Digitalizarea Spitalului Județean
  • Proiectul a fost admis la finanțare, urmează implementarea
  • Sursa de finanțare: PNRR

 

  1. Planul de Amenajarea Teritoriului Județului Botoșani
  • Au fost culese datele necesare și s-a realizat documentația pentru actualizarea și transformarea în format GIS a PATJ. Stadiu: 40%
  • Sursa de finanțare: PNRR
  1. 22. Proiectul Regional de Dezvoltare a Infrastructurii de Apă și Apă Uzată
  • Studiul de Fezabilitate a fost realizat și este în analiză la BEI-PASSA.
  • Sursa de finanțare: POIM, PDD

 

  1. Construirea de centrale fotovoltaice la Cătămărăști și Bucecea
  • Proiect derulat de către Nova Apaserv
  • Sursa de finanțare: POIM + fondurile operatorului

 

  1. Stabilizarea Depozitului de Deșeuri
  • Au început lucrările de consolidare a digului estic, afectat de alunecări de teren de adâncime
  • Sursa de finanțare: Fondul IID

 

  1. Achiziționarea a 8 autogunoiere
  • S-a semnat contractul de furnizare a mașinilor care vor fi repartizate tuturor zonelor de operare
  • Sursa de finanțare: Fondul IID

 

  1. Construirea locuințelor protejate „Iris” și Phoenix și a Centrului de Zi „Sfântul Andrei”
  • Lucrările sunt realizate în proporție de 90%, constructorul urmând să ceară efectuarea recepției până la finalul lunii noiembrie
  • Sursa de finanțare: Bugetul Consiliului Județean și Programul de Interes Național

 

  1. Reabilitarea și modernizarea Centrului de Servicii și Recuperare Neuromotorie
  • Se realizează proiectul tehnic și execuția lucrărilor
  • Sursa de finanțare: PNRR

 

  1. Dotarea cu mobilier și electrocasnice a centrelor sociale
  • Livrarea electrocasnice
  • Sursa de finanțare: Ministerul Muncii

 

  1. Construire bloc ANL pentru specialiști
  • A fost scoasă la licitație proiectarea și execuția cu termen de deschidere a ofertelor pe 18 noiembrie
  • Sursa de finanțare: ANL

 

  1. Reabilitare și modernizare sediu Evidența Populației
  • Lucrările sunt în plină desfășurare, stadiul execuției fiind de 50%
  • Sursa de finanțare: PNRR

 

  1. Construire monument comemorativ la Huțani
  • Lucrările sunt în desfășurare și au un stadiu de 85%
  • Sursa de finanțare: Bugetul Consiliului Județean

 

  1. Restaurarea și reabilitarea Muzeului Județean
  • Lucrările sunt în desfășurare și au un stadiu de 65%
  • Sursa de finanțare: CNI
  1. Restaurarea și reabilitarea Muzeului de Științele Naturii Dorohoi
  • S-a finalizat licitația privind execuția lucrărilor
  • Sursa de finanțare: Institutul Național al Patrimoniului
  1. Dotarea Bibliotecii Naționale de Poezie din cadrul Centrului Național de Studii „Mihai Eminescu” – Memorialul Ipotești
  • S-a finalizat licitația și urmează realizarea dotării până la finalul anului
  • Sursa de finanțare: Bugetul Consiliului Județean Botoșani

 

  1. Modernizarea și eficientizarea energetică a Școlii Speciale „Sfântul Stelian”
  • S-a finalizat proiectul tehnic și urmează execuția lucrărilor.
  • Sursa de finanțare: CNI

 

  1. Dotarea școlilor speciale și a CJRAE
  • Achizițiile și livrările sunt realizate în proporție de peste 80%.
  • Sursa de finanțare: PNRR

 

  1. Achiziția de microbuze școlare electrice
  • Etapa I: au fost livrate și alocate primăriilor primele 9 microbuze, iar în următoarele două săptămâni vor mai fi livrate 17 microbuze
  • Etapa a II-a: evaluarea ofertelor depuse pentru achiziționarea a altor 10 microbuze electrice
  • Sursa de finanțare: PNRR

 

  1. Achiziția de microbuze școlare hibride
  • A fost semnat contractul de livrare a 18 microbuze școlare hibride
  • Sursa de finanțare: AFM

 

Lista proiectelor aflate în evaluare pentru obținerea finanțării

 

  1. Consolidare versant DJ296 Botoșani – Cișmea – Roma – 2,6 kilometri
  • Studiu de fezabilitate realizat
  • Documentație depusă la CNI și inclusă în Lista Sinteză

 

  1. Consolidare versant DJ296 Roma – 1,35 kilometri
  • Studiu de fezabilitate realizat
  • Documentație depusă la CNI și inclusă în Lista Sinteză

 

  1. Consolidare versant DJ296 Nicșeni – Dorobanți – 0,5 kilometri
  • Studiu de fezabilitate realizat
  • Documentație depusă la CNI și inclusă în Lista Sinteză

 

  1. Construire și dotare Ambulatoriu Integrat Spitalului Județean de Urgență

„Mavromati” în cadrul secției exterioare Darabani

  • Proiect depus în parteneriat de orașul Darabani și Spitalul Județean de Urgență „Mavromati” în cadrul Programului de Sănătate

 

  1. Creșterea capacității de diagnosticare și tratare a pacienților cu patologie

oncologică în cadrul Spitalului Județean

  • Proiect depus la finanțare în cadrul Programului de Sănătate

 

  1. Dotarea Serviciului de Anatomie Patologică și Prosectură a Spitalului

Județean cu aparatură de diagnosticare rapidă a cancerului

  • proiect depus la finanțare în cadrul Programului de Sănătate

 

  1. Realizarea conductei de aducțiune Hănești – George Enescu
  • Studiu de fezabilitate realizat
  • Documentație depusă la CNI și inclusă în Lista Sinteză

 

  1. Realizare parc fotovoltaic la Bucecea, cu putere instalată de 1 MW
  • Studiu de fezabilitate realizat; ATR obținut
  • Documentație depusă pentru obținerea finanțării prin Programul „Fondul pentru Modernizarea României”

 

  1. Realizare centrală fotovoltaică la Sanatoriul Podriga, cu putere instalată de 100 kW
  • Studiu de fezabilitate realizat; ATR obținut
  • Documentație depusă pentru obținerea finanțării prin Programul „Fondul pentru Modernizarea României”

 

  1. Realizare centrală fotovoltaică la UAMS Sulița, cu putere instalată de 60 kW
  • Studiu de fezabilitate realizat; ATR obținut
  • Documentație depusă pentru obținerea finanțării prin Programul „Fondul pentru Modernizarea României”

 

  1. Realizarea documentației pentru restaurarea Muzeului „George Enescu” Dorohoi
  • Documentație depusă la finanțare din „Timbrul Monumentelor Istorice”

 

  1. Reabilitarea sediului Bibliotecii Județene „Mihai Eminescu”
  • S-a realizat DALI
  • Documentație depusă la CNI și inclusă în Lista Sinteză.

 

  1. Reabilitare, restaurare și valorificare durabilă a Casei Goilav în vederea

transformării în Centru Multifuncțional pentru Cultură și Artă Tradițională

  • S-a realizat DALI și se execută proiectul tehnic
  • Documentație depusă la CNI și inclusă în Lista Sinteză. Este eligibilă a fi depusă pentru finanțare și din POR.

 

  1. Construire pavilion saloane beneficiari UAMS Ștefănești
  • S-a realizat Studiul de Fezabilitate
  • Documentație depusă la CNI și inclusă în Lista Sinteză.

 

  1. CARE – Comunitate Activă pentru sprijin și Reintegrare Echitabilă
  • Proiect depus în parteneriat de DGASPC, Asociația „Clara” și Star of Hope România pe PIDS
  • Se urmărește implementarea unor programe și oferirea unor servicii sociale alternative în vederea asigurării dreptului copilului la identitate, sănătate și educație

 

  1. IDIAS – Inovare, dezvoltare, incluziune, acțiune și suport
  • Proiect depus în parteneriat de DGASPC și Institutul pentru parteneriat social Bucovina și Star of Hope România pe PIDS
  • Se urmărește implementarea unor programe și oferirea unor servicii sociale alternative în vederea asigurării dreptului copilului la identitate, sănătate și educație

 

Lista proiectelor transfrontaliere aflate în evaluare pentru obținerea finanțării


  1. Promovarea turismului digital în zona transfrontalieră
  • Proiect depus în cadrul Programului Interreg NEXT România – Moldova 2021-2027

 

  1. Reabilitarea Pavilionului 2 și construirea unei cantine la Sanatoriul de Neuropsihiatrie Podriga
  • Proiect depus în cadrul Programului Interreg NEXT România – Moldova 2021-2027

 

  1. Muzeul în continuare „Mihai Eminescu” Ipotești – Bălți. Muzeu transfrontalier
  • Proiect depus în cadrul Programului Interreg NEXT România – Moldova 2021-2027

 

  1. Biblioteca pe roți (SmartLib)
  • Proiect depus în cadrul Programului Interreg NEXT România – Moldova 2021-2027

 

  1. Reparația capitală a Corpului F al Spitalului Județean de Urgență „Mavromati” (MediCareMinds)
  • Proiect depus în cadrul Programului Interreg NEXT România – Moldova 2021-2027

 

  1. Achiziționarea de sisteme moderne de dezinfecție la Spitalul Județean de Urgență „Mavromati”
  • Proiect depus în cadrul Programului Interreg NEXT România – Moldova 2021-2027

 

  1. Achiziționarea de instrumente muzicale, echipamente de sunet și echipamente de pictură pentru Școala Populară de Artă „George Enescu”
  • Proiect depus în cadrul Programului Interreg NEXT România – Ucraina 2021-2027
  1. Grădini senzoriale terapeutice la Școala Specială „Ion Pillat” Dorohoi
  • Proiect depus în cadrul Programului Interreg NEXT România – Ucraina 2021-2027
  1. Creșterea absorbției fondurilor UE prin consolidarea capacității instituționale în Regiunea Dunării
  • proiect depus în cadrul Programului transnațional „Regiunea Dunării 2021-2027 de un consorțiu format din 11 parteneri din 3 state: România, Republica Moldova și Ucraina

 

Lista proiectelor pregătite pentru a fi depuse la finanțare

 

  1. Construirea unui spital nou de Pediatrie
  • S-a realizat Studiul de Fezabilitate
  • S-a obținut avizul de oportunitate din partea Ministerului Sănătății
  • Se lucrează la documentația de atribuire pentru scoaterea la licitație a proiectării și execuției

 

  1. Construirea unui spital nou la Săveni
  • S-a realizat Studiul de Fezabilitate
  • S-a obținut avizul de oportunitate din partea Ministerului Sănătății
  • Se lucrează la documentația de atribuire pentru scoaterea la licitație proiectării și execuției

 

  1. Construirea unui spital nou de Psihiatrie
  • S-a realizat Studiul de Fezabilitate
  • S-au aprobat indicatorii tehnico-economici

 

  1. Construirea unui Laborator de radioterapie
  • S-a realizat Studiul de Fezabilitate
  • S-au aprobat indicatorii tehnico-economici

 

  1. Reabilitarea energetică și modernizarea corpurilor centrale ale Spitalului Județean de Urgență „Mavromati” (Corpurile A, B, C)
  • S-a realizat Studiul de Fezabilitate
  • S-au aprobat indicatorii tehnico-economici

 

  1. Reabilitare, modernizare și dotare Centrul de Sănătate mintală pentru adulți
  • Depus pentru obținerea avizului de oportunitate din partea Ministerului Sănătății

 

  1. Reabilitarea energetică, consolidare și modernizarea Psihiatrie VI Cronici
  • S-au realizat expertizele pentru a fi depuse pe axele care se vor deschide

 

  1. Construire în parteneriat cu CJ Suceava a podului de la Talpa
  • S-au realizat expertizele, Studiul de Fezabilitate și studiile cerute de către ariile protejate

 

  1. Modernizarea, extinderea și valorificarea durabilă a Memorialului Ipotești
  • S-a realizat documentația tehnică și s-a identificat sursa de finanțare: New European Bauhaus (NEB), ce urmează a fi deschisă de ADR Nord-ESt anul viitor.
  • Proiectul de la Ipotești este unul dintre cele 2 din Regiune Nord-Est ce au fost declarate eligibile pe NEB.

 

  1. Reabilitarea și restaurarea Casei „Moscovici”
  • S-au realizat expertizele și este în procedură de achiziție DALI-ul pentru pregătirea documentației de a fi depusă la finanțare pe POR, în vederea mutării aici a sediului administrativ al Consiliului Județean Botoșani

 

  1. Construire pavilion saloane beneficiari UAMS Flămânzi
  • S-a realizat Studiul de Fezabilitate, iar indicatorii tehnico-economici au fost aprobați în CTE-ul Consiliului Județean Botoșani

 

  1. Investiții complementare Sistemului de Management Integrat al Deșeurilor
  • S-a pregătit documentația tehnică pentru depunerea proiectului pentru finanțare în PDD.
  • Proiectul presupune construirea unei Stații de Tratare Mecano-Biologice (TMB) cu digestie anaerobă, stații de copostare, mini stații de epurare, separator de hidrocarburi, etc.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

(P) Deputatul PSD Marius Budăi a deschis dezbaterea cu liberalii cu patru întrebări despre Programul PNL de guvernare

Publicat

Publicitate

Prim-vicepreședintele PSD Botoșani, deputatul Marius Budăi, a răspuns la cererea pentru dezbatere din partea secunzilor șefului PNL Botoșani cu adresarea a patru întrebări legate de Programul PNL de guvernare.

Social-democratul a spus că va participa la o dezbatere în direct cu șeful PNL Botoșani, dacă acesta va răspunde la întrebările de care fuge de la începutul campaniei și dacă dezbaterea va fi despre alegerile parlamentare și nu despre cele locale, cum propuneau liberalii.

Marius Budăi a deschis dezbaterea cu patru întrebări despre Programul PNL de guvernare:

Publicitate
  1. „De ce nu ați scris nimic despre sistemul public de pensii, despre Pilonul 1? Nimic despre creșterea pensiei medii? Asta înseamnă că vreți să înghețați pensiile, cum ați mai făcut-o în 2021!
  2. De ce vorbiți în programul dumneavoastră de „punctul de pensie”? Această noțiune nu mai e aplicabilă de la 1 septembrie 2024. Acum pensiile se calculează pe baza „valorii punctului de referință”.
  3. De ce promiteți în programul dvs. că nu veți coborî pragul pentru regimul de impozitare la microîntreprinderi? Tot dvs. ați scris în PNRR exact opusul! Că în 3 ani trebuie redus acest prag cu 15%, apoi cu 33% și apoi din nou cu 33%, astfel încât doar una din 5 microîntreprinderi să mai poată beneficia de impozitarea cu 1% din cifra de afaceri.
  4. De ce colegii dumneavoastră de la PNL vorbesc despre generalizarea cotei unice? Asta însemnă creșterea impozitului la salarii de la 10% la 16%, la pensiile sub 3.000 de lei, de la 0% la 16%, la pensiile de peste 3.000 de lei, de la 10% la 16%, dublarea impozitului de 8% pe dividende și desființarea impozitului de 1% pe cifra de afaceri la microîntreprinderi și trecerea lor la impozit pe profit!Ați vrut dezbatere! Poftim dezbatere! Nu circ! Răspundeți la întrebări!”, a scris Marius Budăi.

 

https://www.facebook.com/share/p/182HYhMNog/?mibextid=WC7FNe

 

Publicitate

CMF11240017

Citeste mai mult

Eveniment

Rata şomajului înregistrat în evidenţele AJOFM  Botoșani la sfârșitul lunii trecute

Publicat

Publicitate

La sfârșitul lunii octombrie 2024, în evidențele Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Botoșani erau înregistrați 4.938 șomeri (din care 2.288 femei), rata șomajului fiind de 4,49%.

Din totalul de 4.938 persoane înregistrate în evidențele AJOFM Botoșani, 897 erau beneficiari de indemnizaţie de şomaj, iar 4.041 erau șomeri neindemnizați. În ceea ce privește mediul de rezidență 3.576 șomeri provin din mediul rural și 1.362 sunt din mediul urban.

 

Publicitate

 

Grupa de vârstă Stoc la finele lunii
Total 4.938
< 25 ani    414
între 25-29    193
între 30-39    779
între 40-49       1.333
între 50-55 1.071
peste 55 ani       1.148

 

Șomerii cu nivel de instruire gimnazial au ponderea cea mai mare în totalul şomerilor înregistraţi în evidenţele AJOFM Botoșani 43,99%. Șomerii cu studii primare si fara studii cu reprezintă 21,71% din totalul șomerilor înregistrați, cei cu învățământ liceal 14,62%,  cei cu învățământ profesional 15,82%,cei cu studii superioare sunt 2,84% iar cei cu învățământ postliceal  1,03% .

Publicitate

Structura șomerilor înregistrați pe nivel de ocupabilitate, stabilit prin profilare, se prezintă astfel: 326 persoane foarte greu ocupabile, 3.358 greu ocupabile,1.227 mediu ocupabile, iar 27 sunt persoane ușor ocupabile. Încadrarea  într-o categorie de ocupabilitate se realizează ca urmare a activităţii de profilare a persoanelor înregistrate în evidenţele noastre.

Informaţii detaliate despre structura şomajului la nivelul judeţului Botoșani sunt afişate pe pagina agenției la adresa : https://www.anofm.ro/botosani/programe-statistici/.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Zi emoționantă pentru părintele profesor Grigore Diaconu, un Cetățean de Onoare al Municipiului Botoșani

Publicat

Publicitate

Astăzi, 21 noiembrie, părintele profesor Grigore Diaconu, Cetățean de Onoare al Municipiului Botoșani, își sărbătorește ziua de naștere. În finalul slujbei de la Biserica „Sfântul Gheorghe”, biserică unde părintele profesor slujește de câteva luni, viceprimarul Dana Bețenchi i-a oferit, din partea Executivului Primăriei Botoșani, flori și un mic dar, în semn de prețuire pentru întreaga activitate în slujba comunității. Vizibil emoționat, preotul Grigore Diaconu a mulțumit și s-a declarat încântat de faptul că edilii botoșăneni știu să fie alături de oameni. Sărbătoritul a mai fost felicitat de preoții Dumitru Mateciuc și Aurel Chiroșcă, dar și de botoșănenii care au participat la slujba oficiată cu prilejul marii sărbători Intrarea în biserică a Maicii Domnului.

Viață închinată Bisericii Ortodoxe Române și semenilor

Părintele Grigore Diaconu a împlinit 76 de ani de viață și 55 de ani de preoție. El și-a început activitatea de preot în comuna Santa Mare. A slujit apoi la Biserica „Sfinții Voievozi” și Biserica „Sfânta Cuvioasă Parascheva”. În perioada 1 ianuarie 1978 – 1 februarie 1990, a fost protopop al Protopopiatului Botoșani, pentru ca în perioada aprilie 1997 – septembrie 2014 să se afle la conducerea Seminarului Teologic Liceal Ortodox „Sfântul Gheorghe” Botoșani.

Publicitate

Construirea de biserici, transformarea Seminarului Teologic “Sfântul Gheorghe” într-o instituție de învățământ modernă, implicarea în multe proiecte sociale – acestea sunt coordonatele vieții preotului Grigore Diaconu.

El a îmbinat activitatea de slujitor al Bisericii Ortodoxe Române cu cea socială, de sprijinire a unor spitale, instituții de învățământ, cămine de bătrâni, parohii, elevi merituoși și familii nevoiașe.

M-am pregătit pentru a sluji Biserica, școala, familia și pe credincioși. Acolo unde am fost chemat să lucrez, n-am știut ce-i tihna și odihna, pentru ca Biserica Ortodoxă Română, pentru care m-am pregătit să o slujesc și pentru care am depus jurământ în fața lui Dumnezeu, să se întărească și să fie în slujba semenilor. Cel mai important lucru este că am reușit să zidesc biserici în inimile credincioșilor”, a declarat Grigore Diaconu.

Publicitate

Preotul Grigore Diaconu a primit Titlul de Cetățean de Onoare al Municipiului Botoșani în toamna anului trecut.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Accidentele de circulaţie vor fi mai rare după ce A7 va prelua o parte din traficul de pe „Drumul Morții”

Publicat

Publicitate

Asociaţia Victimelor Accidentelor de Circulaţie din România (AVAC) preconizează reducerea accidentelor de circulaţie cu mai bine de jumătate pe DN 2 (E85), în contextul deschiderii circulaţiei pe cele două loturi ale Autostrăzii A7, între Buzău şi Râmnicu Sărat, respectiv viitoarelor loturi din Autostrada Moldovei, drumul de mare viteză urmând să preia o mare parte din valorile de trafic înregistrate pe acest drum, scrie Adevărul.

Potrivit AVAC, deschiderea primelor loturi din Autostrada A7 vor avea un impact semnificativ asupra siguranţei rutiere şi a confortului în trafic. Specialiştii apreciază că o mare parte din traficul rutier înregistrat pe DN 2 (E85), drumul care leagă Capitala de zona Moldovei, va fi preluat de autostradă, consecinţa directă urmând să se reflecte în scăderea accidentelor grave de circulaţie, scrie Agerpres.

„Această autostradă, în primul rând va scădea presiunea pe Drumul Naţional (DN) 2, va creşte confortul pentru participanţii care se deplasează spre sau vin dinspre zona Moldovei spre Capitală şi va creşte gradul de siguranţă rutieră. Autostrăzile, deşi sunt drumuri de mare viteză, sunt cele mai sigure artere rutiere, cel puţin din Europa, conform statisticilor Comisiei Europene, doar 8% din accidentele grave de circulaţie se produc pe autostrăzi. Acelaşi lucru sigur că se va întâmpla şi la noi, va creşte gradul de siguranţă pentru că acest segment de autostradă, sau toată Autostrada Moldovei va prelua o mare parte din traficul de pe DN 2, în condiţiile în care DN 2 este considerat ‘drumul morţii’, pentru că s-au produs accidente cu consecinţe dintre cele mai grave. Din păcate, cele mai nesigure artere din România sunt cele dintre localităţi, din zona Bucureştiului spre Moldova, în această zonă se produc foarte multe accidente pe arterele din afara localităţilor. Când transferi o parte din trafic de pe astfel de artere nesigure sau cu risc ridicat de accident unde ai viteze de 90-100 km/h, dar fără a proteja participanţii la trafic, pe arterele rutiere unde ai protecţie foarte bună pentru participanţii la trafic, în opinia noastră va scădea numărul accidentelor cu consecinţe grave”, a declarat, pentru AGERPRES, preşedintele AVAC, Cătălin Radu Codescu.

Publicitate

Primele efecte generate de construirea Autostrăzii A7 din punct de vedere rutier, respectiv procentele referitoare la accidentele de circulaţie înregistrate pe celelalte sectoare de drumuri, ar urma să se modifice într-o perioadă scurtă de timp, odată cu creşterea valorilor de trafic pe sectoarele date în folosinţă.

„Vom putea vorbi de procente când toată autostrada va fi gata, dar ce putem spune acum este că autostrada este mult mai sigură decât drumurile naţionale şi probabil că vom vedea schimbări în bine în statistica accidentelor chiar de la început, probabil că procentele vor fi 10-15% la început, iar când vom avea mai mulţi kilometri de autostradă şi vom asigura conexiunea între zona de sud şi cea de nord printr-un astfel de drum de mare viteză, accidentele se pot reduce şi la jumătate, sau chiar mai mult decât atât”, a precizat preşedintele AVAC.

Cele mai multe accidente de circulaţie înregistrate pe DN 2 (E85) au drept cauză viteza excesivă, pătrunderea neregulamentară pe contrasens, neadaptarea vitezei la condiţiile de drum şi neatenţia la volan.

Publicitate

„DN 2 are o bandă pe sens şi un acostament consolidat, de aceea există o mare presiune din cauza valorilor mari de trafic în a se circula pe două benzi, pentru că acostamentul nu este bandă de circulaţie şi are dimensiuni mult reduse. Din acest motiv se produceau multe accidente pentru că lumea nici nu înţelegea bine cum să utilizeze banda de circulaţie şi mulţi ieşeau pe acostamentul consolidat pentru a face loc vehiculelor care circulau cu viteză crescută. De aceea se produceau multe accidente, pe de altă parte nu este protejată circulaţia din ambele sensuri, nu există sistem de parapete median care să prevină pătrunderea pe contrasens şi atunci, dacă vorbim de un drum deschis traficului internaţional, unde în afara localităţii se circulă cu 100 km/h, riscul producerii de accidente rutiere cu consecinţe grave este foarte mare. Ar fi trebuit să avem şi un marcaj rezonator, dar el, din păcate, nu există”, a spus Cătălin Radu Codescu.

În anul 2023, pe Drumul Naţional 2 (E85), pe raza judeţului Buzău, se puteau număra 199 de cruci ridicate în amintirea persoanelor care şi-au pierdut viaţa în accidente de circulaţie, mai multe decât cei aproximativ 85 de kilometri de drum, în ultimii 10 ani 272 de persoane decedând în această zonă în evenimente rutiere.

„DN 2 District Mărăcineni Km 114+500 – 132+000 = 41 cruci. Pe DN 2 de la Km 68 până la km 100+600 avem 88 de cruci. Ultimul sector, de la intersecţia DN 2 cu Racoviţeni, până la limita cu judeţul Vrancea, sunt 70 de cruci. În total 199 de cruci”, informa, la acea dată, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Buzău, în urma unei solicitări AGERPRES.

Publicitate

Cele mai multe accidente grave s-au produs pe DN 2 (E85) în anul 2016 (108 accidente rutiere, 21 de persoane rănite grav, 41 de persoane decedate) şi anul 2018 (105 accidente rutiere,16 persoane rănite grav, 43 de persoane decedate), potrivit datelor furnizate AGERPRES de către Inspectoratul de Poliţie Judeţean Buzău.

România se poziţionează în continuare pe locul I în ceea ce priveşte frecvenţa accidentelor rutiere şi pe locul secund la indicatorul decese.

În cursul zilei de miercuri a fost programată deschiderea circulaţiei pe loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii A7, sectorul Buzău – Râmnicu Sărat.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending