Connect with us

Eveniment

Accidentele de circulaţie vor fi mai rare după ce A7 va prelua o parte din traficul de pe „Drumul Morții”

Publicat

Publicitate

Asociaţia Victimelor Accidentelor de Circulaţie din România (AVAC) preconizează reducerea accidentelor de circulaţie cu mai bine de jumătate pe DN 2 (E85), în contextul deschiderii circulaţiei pe cele două loturi ale Autostrăzii A7, între Buzău şi Râmnicu Sărat, respectiv viitoarelor loturi din Autostrada Moldovei, drumul de mare viteză urmând să preia o mare parte din valorile de trafic înregistrate pe acest drum, scrie Adevărul.

Potrivit AVAC, deschiderea primelor loturi din Autostrada A7 vor avea un impact semnificativ asupra siguranţei rutiere şi a confortului în trafic. Specialiştii apreciază că o mare parte din traficul rutier înregistrat pe DN 2 (E85), drumul care leagă Capitala de zona Moldovei, va fi preluat de autostradă, consecinţa directă urmând să se reflecte în scăderea accidentelor grave de circulaţie, scrie Agerpres.

„Această autostradă, în primul rând va scădea presiunea pe Drumul Naţional (DN) 2, va creşte confortul pentru participanţii care se deplasează spre sau vin dinspre zona Moldovei spre Capitală şi va creşte gradul de siguranţă rutieră. Autostrăzile, deşi sunt drumuri de mare viteză, sunt cele mai sigure artere rutiere, cel puţin din Europa, conform statisticilor Comisiei Europene, doar 8% din accidentele grave de circulaţie se produc pe autostrăzi. Acelaşi lucru sigur că se va întâmpla şi la noi, va creşte gradul de siguranţă pentru că acest segment de autostradă, sau toată Autostrada Moldovei va prelua o mare parte din traficul de pe DN 2, în condiţiile în care DN 2 este considerat ‘drumul morţii’, pentru că s-au produs accidente cu consecinţe dintre cele mai grave. Din păcate, cele mai nesigure artere din România sunt cele dintre localităţi, din zona Bucureştiului spre Moldova, în această zonă se produc foarte multe accidente pe arterele din afara localităţilor. Când transferi o parte din trafic de pe astfel de artere nesigure sau cu risc ridicat de accident unde ai viteze de 90-100 km/h, dar fără a proteja participanţii la trafic, pe arterele rutiere unde ai protecţie foarte bună pentru participanţii la trafic, în opinia noastră va scădea numărul accidentelor cu consecinţe grave”, a declarat, pentru AGERPRES, preşedintele AVAC, Cătălin Radu Codescu.

Primele efecte generate de construirea Autostrăzii A7 din punct de vedere rutier, respectiv procentele referitoare la accidentele de circulaţie înregistrate pe celelalte sectoare de drumuri, ar urma să se modifice într-o perioadă scurtă de timp, odată cu creşterea valorilor de trafic pe sectoarele date în folosinţă.

„Vom putea vorbi de procente când toată autostrada va fi gata, dar ce putem spune acum este că autostrada este mult mai sigură decât drumurile naţionale şi probabil că vom vedea schimbări în bine în statistica accidentelor chiar de la început, probabil că procentele vor fi 10-15% la început, iar când vom avea mai mulţi kilometri de autostradă şi vom asigura conexiunea între zona de sud şi cea de nord printr-un astfel de drum de mare viteză, accidentele se pot reduce şi la jumătate, sau chiar mai mult decât atât”, a precizat preşedintele AVAC.

Cele mai multe accidente de circulaţie înregistrate pe DN 2 (E85) au drept cauză viteza excesivă, pătrunderea neregulamentară pe contrasens, neadaptarea vitezei la condiţiile de drum şi neatenţia la volan.

Publicitate

„DN 2 are o bandă pe sens şi un acostament consolidat, de aceea există o mare presiune din cauza valorilor mari de trafic în a se circula pe două benzi, pentru că acostamentul nu este bandă de circulaţie şi are dimensiuni mult reduse. Din acest motiv se produceau multe accidente pentru că lumea nici nu înţelegea bine cum să utilizeze banda de circulaţie şi mulţi ieşeau pe acostamentul consolidat pentru a face loc vehiculelor care circulau cu viteză crescută. De aceea se produceau multe accidente, pe de altă parte nu este protejată circulaţia din ambele sensuri, nu există sistem de parapete median care să prevină pătrunderea pe contrasens şi atunci, dacă vorbim de un drum deschis traficului internaţional, unde în afara localităţii se circulă cu 100 km/h, riscul producerii de accidente rutiere cu consecinţe grave este foarte mare. Ar fi trebuit să avem şi un marcaj rezonator, dar el, din păcate, nu există”, a spus Cătălin Radu Codescu.

În anul 2023, pe Drumul Naţional 2 (E85), pe raza judeţului Buzău, se puteau număra 199 de cruci ridicate în amintirea persoanelor care şi-au pierdut viaţa în accidente de circulaţie, mai multe decât cei aproximativ 85 de kilometri de drum, în ultimii 10 ani 272 de persoane decedând în această zonă în evenimente rutiere.

„DN 2 District Mărăcineni Km 114+500 – 132+000 = 41 cruci. Pe DN 2 de la Km 68 până la km 100+600 avem 88 de cruci. Ultimul sector, de la intersecţia DN 2 cu Racoviţeni, până la limita cu judeţul Vrancea, sunt 70 de cruci. În total 199 de cruci”, informa, la acea dată, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Buzău, în urma unei solicitări AGERPRES.

Cele mai multe accidente grave s-au produs pe DN 2 (E85) în anul 2016 (108 accidente rutiere, 21 de persoane rănite grav, 41 de persoane decedate) şi anul 2018 (105 accidente rutiere,16 persoane rănite grav, 43 de persoane decedate), potrivit datelor furnizate AGERPRES de către Inspectoratul de Poliţie Judeţean Buzău.

România se poziţionează în continuare pe locul I în ceea ce priveşte frecvenţa accidentelor rutiere şi pe locul secund la indicatorul decese.

În cursul zilei de miercuri a fost programată deschiderea circulaţiei pe loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii A7, sectorul Buzău – Râmnicu Sărat.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Locuri de muncă bine plătite în străinătate: Peste 300 de posturi pentru botoșăneni

Publicat

Publicitate

Angajatorii din Spaţiul Economic European oferă, prin intermediul reţelei EURES România, 324 locuri de muncă vacante, după cum urmează:

Austria – 7 locuri de muncă vacante pentru : operator CNC, technician electrician, technician mecanic, strungar universal, operator robot-placare cu laser. Calificare si experiență în domeniu. Cunostințe de limba engleză;

Croația – 6 locuri de muncă vacante pentru: tăietor de lemne, tractorist (operator tractor in padure). Se lucreaza in padure la taiatul lemnelor cu drujba și pe tractor forestier.

Finlanda – 6 locuri de muncă vacante pentru: sudor MIG/MAG, sudor TIG, montator de tevi in santier naval. Calificare și experienţa în domeniu. Cunoştinţe de limbă engleză;

Germania – 11 locuri de muncă vacante pentru: lucrator in productie – procesare produse din carne și fizioterapeut cu formare profesională în domeniu și cunoştinţe de limbă germană;

Irlanda – 11 loc de muncă vacante pentru îngrijitor persoane. Se solicită experiență și cunostințe avansate de limba engleză;

Publicitate

Italia – 15 locuri de muncă vacante pentru șofer autobuz. Se solicită permis de conducere categ D si atestatul CQC, experienta in domeniu cel putin 1 an. Cunoștințe de limba engleză sau italiană.

Norvegia – 50 locuri de muncă vacante pentru muncitor in productie – industria piscicola. Se solicită experienţă şi cunostințe de limba engleză sau limbă scandinavă;

Slovenia – 4 locuri de muncă vacante pentru finisor fațade exterioare cladiri. Se solicită calificare și experiență. Limba engleză/slovenă.

Spania – 210 locuri de muncă vacante pentru : supervizor de linie, operator motostivuitor, operator depozit și lucrător în agricultură. Coop. Agrícola Levante Sur are producția este împărțită în două campanii: cea de iarnă (salată verde, brocoli, conopidă) și cea de vară (pepene galben, pepene verde). Cunoștințe de limba spaniolă.

Suedia – 4 locuri de muncă vacante pentru mecanic și electrician. Candidați cu experiență în mentenanță mecanică, ideal în industria grea, și care dețin o diplomă de liceu sau calificări echivalente. Cunoștințe de limba suedeza si/sau engleza.

Persoanele interesate să ocupe un loc de muncă Spaţiul Economic European pot consulta ofertele accesând https://eures.anofm.ro/eures/solicitanti.html. Informaţii suplimentare la Consilierul EURES, telefon 0231536791 sau e-mail gabriela.drobota.bt@anofm.gov.ro.

Citeste mai mult

Eveniment

Acțiuni ale polițiștilor botoșăneni pentru siguranța elevilor: Controale în școlile din Dorohoi și Botoșani

Publicat

Publicitate

În zilele de 6, respectiv 7 noiembrie a.c., polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani – Biroul Siguranța Școlară, împreună cu polițiștii din cadrul Poliției municipiului Dorohoi, Poliției municipiului Botoșani, Serviciului Criminalistic, Serviciului Rutier, Serviciului de Investigații Criminale și polițiștii de prevenire au desfășurat acțiuni în incinta și în zonele din jurul unităților de învățământ din Dorohoi și Botoșani.
Au fost desfășurate 17 activități preventive în cinci unități de învățământ, cu participarea a peste 700 de elevi și cadre didactice, scopul acestora fiind creșterea gradului de siguranță școlară și menținerea unui climat de ordine și siguranță publică în incinta și zona adiacentă unităților de învățământ preuniversitar.
Forțele de ordine au fost sprijinite de jandarmi din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Botoșani . Atât polițiștii cât și jandarmeria au folosit echipajele canine pentru patrulare în cadrul acțiunilor.
În cadrul activităților au fost aplicate 18 sancțiuni contravenționale privind nerespectarea prevederilor Legii 61/1991 pentru sancționarea faptelor de încălcare a unor norme de conviețuire socială, a ordinii și liniștii publice, precum și pentru abateri la regimul rutier, comise în proximitatea școlilor.
Prin aceste activități, Inspectoratul de poliție Județean Botoșani urmărește asigurarea unui mediu educațional sigur, prevenirea faptelor antisociale și cosolidarea colaborării între instituțiile responsabile de siguranța elevilor și comunitate.

Citeste mai mult

Eveniment

O femeie de 39 de ani, din Botoșani, parcă a intrat în pământ. Poliția cere ajutorul cetățenilor

Publicat

Publicitate

Polițiștii botoșăneni caută o femeie din localitatea Șoldănești, comuna Blândești, care a dispărut de la domiciliu în cursul nopții de 7 noiembrie 2025.

Potrivit informațiilor transmise de Inspectoratul de Poliție Județean Botoșani, Sârbu Andreea Ramona, în vârstă de 39 de ani, ar fi părăsit voluntar locuința părinților săi în jurul orei 01:30, fără a mai reveni până în prezent. Familia a anunțat imediat dispariția la poliție.

La momentul plecării, femeia era îmbrăcată cu pantaloni negri, pantofi sport negri și hanorac gri.
Are 1,68 m înălțime, aproximativ 120 kg, păr șaten închis, scurt și drept, ochi căprui și corpolență robustă.
Persoana suferă de afecțiuni psihice – schizofrenie paranoidă decompensată.

Polițiștii desfășoară activități de căutare atât în localitate, cât și în zonele limitrofe, și solicită sprijinul populației.

Oricine poate oferi informații despre femeia dispărută este rugat să sune de urgență la 112 sau să anunțe cea mai apropiată unitate de poliție.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Încă un autoturism radiat din circulație în Lituania, descoperit de către polițiștii de frontieră botoșăneni

Publicat

Publicitate

Poliţiştii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei  Rădăuți Prut efectuează cercetări în privinţa unui bărbat, cetățean R. Moldova, care s-a prezentat la control la volanul unui autoturism ce figura radiat din circulație de către autoritățile din Lituania.

 

În data de 06 noiembrie a.c., în jurul orei 17.30, în Punctul de Trecere a Frontierei  Rădăuți Prut-ITPF Iași, s-a prezentat pentru efectuarea formalităților de control, la volanul unui autoturism înmatriculat în Lituania, un bărbat, cetățean moldovean, în vârstă de 56 de ani.

Colegii noștri au avut suspiciuni cu privire la faptul că autoturismul este radiat din circulație, motiv pentru care au efectuat verificări suplimentare în bazele de date specifice. Astfel, au stabilit faptul că autoturismul este radiat din circulație de către autoritățile din Lituania.

În cauză se efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunii de punerea în circulație sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul neînmatriculat, la finalizare urmând a se lua măsurile legale care se impun.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending