Connect with us
Publicitate

Administratie

PROIECT: Zone fără poluare. Primăriile vor putea pune RESTRICȚII privind circulația mașinilor, în funcție de poluare

Publicat

Publicitate

Administrațiile publice din orașele din România se vor putea institui în curând zone cu nivel scăzut de emisii (ZNSE). În cadrul acestor zone se vor aplica restricții privind circulația vehiculelor în funcție de nivelul de poluare, relatează alba24.ro.

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației a lansat pe 26 iulie în consultare publică un proiect de hotărâre privind metodologia de elaborare a regulilor de acces, a modului de aplicare a tarifelor, precum și a excepțiilor aferente zonelor cu nivel scăzut de emisii.

Documentul reglementează modalitatea de instituire a zonelor cu nivel scăzut de emisii (ZNSE), prin elaborarea metodologiei de stabilire a regulilor de acces, a modului de aplicare a tarifelor, precum și a excepțiilor aferente.

„Orașele din România se confruntă cu o serie de probleme cauzate de extinderea urbană și de serviciile de transport public inadecvate, de rețelele rutiere incoerente, de trotuarele subdimensionate și de soluțiile de parcare inadecvate, dar problema majoră este traficul, care este foarte aglomerat și frecvent congestionat. Atunci când vorbim despre mobilitate urbană durabilă, trebuie să luăm în considerare nu numai transportul de persoane, ci și transportul de mărfuri, o componentă importantă a aglomerației urbane. (…)

Situația nu este foarte bună nici în orașele mai mici ale României. Măsurile de fluidizare a traficului și cele de reducere a poluării, a gazelor cu efect de seră sunt de primă importanță, iar crearea de zone cu nivel scăzut de emisii în interiorul orașelor este o soluție absolut necesară pentru atingerea acestor obiective”, se precizează în nota de fundamentare.

Tipuri de zone:

Zonele cu nivel scăzut de emisii din orașele mari pot fi de două tipuri:

Publicitate
  • Zonele pentru care se stabilesc tarife de acces pentru autovehicule, în funcție de clasele de autovehicule.

În acest caz, primăriile trebuie să implementeze mecanisme care să asigure accesul în mod controlat în interiorul ZNSE. De asemenea, primăriile trebuie să implementeze o platformă online unde se poate achita tariful de acces.

  • Zonele pentru care se stabilesc reguli care limitează accesul autovehiculelor în funcție de clasele de autovehicule.

În acest caz, primăriile care instituie aceste zone trebuie să asigure controlul accesului în aceste zone.

Pentru ambele tipuri de zone se asigură o abordare bazată pe monitorizare video.

Publicitate

Taxele și excepțiile aferente ZNSE, stabilite de către autoritățile publice locale

Accesul în funcție de emisii și tipul de combustibil, taxele și excepțiile aferente zonelor cu emisii scăzute se stabilesc de către primării prin regulamentul de acces în ZNSE.

În interiorul perimetrului zonelor este permis accesul doar pentru autovehiculele care îndeplinesc cel puțin una dintre următoarele condiții:

  • respectă standardele de emisii ale zonei, conform regulamentului local de acces aprobat de către consiliul local;
  • achită tariful de acces aferent;
  • aparțin persoanelor cu dizabilități dacă fac dovada prin documente justificatoare;
  • sunt exceptate conform legislației în vigoare sau conform regulamentului local de acces în ZNSE.

ZNSE nu se instituie pe zone ce cuprind drumuri naționale, drumuri județene, sau variante ocolitoare ale localităților.

Clase de autovehicule:

În vederea instituirii ZNSE, se utilizează următoarele clase de autovehicule din categoriile M și N, stabilite în funcție de norma de poluare și de tipul de combustibil:

  • clasa 1- vehicule cu norma de poluare EURO 3/III pe motorină și normele de poluare Euro 2/II, Euro 1/I și non euro;
  • clasa 2 – vehicule cu norma de poluare EURO 4/IV pe motorină și norma de poluare EURO 3/III pe benzină, GPL, GNC și GNL;
  • clasa 3 – vehicule cu norma de poluare EURO 5/V/EEV pe motorină și norma de poluare EURO 4/IV pe benzină GPL, GNC și GNL;
  • clasa 4 – vehicule cu norma de poluare EURO 6/VI pe motorină și norma de poluare EURO 5/V/EEV pe benzină, GPL, GNC și GNL;
  • clasa 5 – vehicule cu norma de poluare EURO 6/VI pe benzină, GPL, GNC și GNL;
  • clasa verde  – vehicule pur electrice, vehicule cu pilă de combustie cu hidrogen.

Instituirea ZNSE și regulamentul local de acces în zonele cu emisii scăzute se aprobă prin hotărâre de Consiliu Local.

Primăriile vor afișa pe site-ul propriu informații privind tipul ZNSE, localizarea acestora, regulile de acces și tarifele de acces.

ZNSE se marchează cu panouri de informare de către autoritățile administrației publice locale.

Sancțiuni:

Constituie contravenție și se sancționează cu amendă de 300 lei circulația pe drumurile publice din interiorul ZNSE a vehiculelor care nu respectă prevederile regulamentului local de acces în ZNSE.

Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor prevăzute se realizează de către personalul Poliției Rutiere și/sau Poliția locală.

În primul an de la înființarea ZNSE, nu se vor constata contravenții și aplica sancțiuni, iar autoritățile administrației publice locale:

  • nu vor aplica tarife pentru intrarea sau tranzitarea ZNSE;
  • vor avea campanii de informare a publicului și de promovare a ZNSE.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Președintele Alianței pentru Unirea Românilor (AUR) vine în Botoșani

Publicat

Publicitate

Președintele Alianței pentru Unirea Românilor (AUR) vine în Botoșani, sâmbătă, pentru a discuta cu liderii și aleșii locali ai partidului despre soluțiile de redresare și dezvoltare a României.

Deputatul George Simion, candidat la funcția de președinte al țării, va fi prezent începând cu ora 20:00 la Hotelul „Rapsodia” din municipiul reședință.

Sunt așteptați toți președinții și vicepreședinții organizațiilor AUR din toate unitățile administrativ-teritoriale ale județului Botoșani, membrii câștigători ai alegerilor din 9 iunie, candidații la alegerile parlamentare, dar și membrii sau simpatizanții dornici să discute personal cu liderul nostru.

Citeste mai mult

Eveniment

Stadiul lucrărilor la autostrada Buzău – Focşani. Șeful CNAIR: Deschiderea în acest an a circulaţiei este din ce în ce mai sigură

Publicat

Publicitate

Conducerea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a afirmat că lucrările evoluează foarte bine pe şantierul autostrăzii Buzău – Focşani. Se dorește deschiderea circulației în acest an, scrie Adevărul.

Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, a vizitat vineri, 4 octombrie, şantierul autostrăzii Buzău – Focşani împreună cu directorul SDN Buzău, Sorin Robu.

Lucrările evoluează foarte bine pe şantierul autostrăzii Buzău – Focşani! În acest ritm deschiderea în acest an a circulaţiei pe toate cele 4 loturi (82,44 km) este din ce în ce mai sigură”, a spus Cristian Pistol, pe Facebook.

De asemenea, directorul CNAIR a anunţat că mobilizarea constructorului UMB este foarte bună şi la podul peste râul Buzău, unde acum se fac lucrări de cofrare şi de armare a plăcii.

Acest pod va fi dat în circulaţie anul viitor şi va face legătura cu lotul 3 al Autostrăzii Ploieşti – Buzău”, a mai precizat şeful CNAIR.

De asemenea, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a precizat în luna septembrie că stadiul lucrărilor pe cele 4 loturi ale tronsonului Buzău-Focșani este, per total, de 90%.

Publicitate

„La finalul lunii octombrie, începutul lunii noiembrie, vor fi date în circulație lotul 1, fără podul de la Buzău, lotul 2 și lotul 4. Lotul 3 va fi finalizat aproximativ în luna decembrie. Iar podul de la Buzău se va finaliza tot în decembrie. Așa că, în luna decembrie, se va putea circula pe cele 4 loturi”, susținea Sorin Grindeanu.

CNAIR va ajunge în acest an la un buget record de 18 miliarde de lei după ce în 2019 acesta era de până în 4 miliarde de lei. Cristian Pistol a participat vineri, la Buzău, și la a 42-a şedinţă anuală a şefilori din întreaga ţară ai Secţiilor de Drumuri Naţionale din cadrul CNAIR.

Aş vrea să vă mulţumesc că sunteţi astăzi alături de noi la a 42-a şedinţă a şefilor de secţii, unde dezbatem toate problemele de mentenanţă şi de întreţinere, atât pe timp de vară, cât şi pe timp de iarnă. În ceea ce priveşte lucrările pe autostrada A7, pot să vă spun că ele sunt foarte avansate. Dacă vorbim de loturile de la Buzău la Focşani, în mod mai mult ca sigur ele vor fi deschise anul acesta. Constructorul este foarte bine mobilizat în şantier, lucrările se desfăşoară într-un ritm alert, iar chiar după ce voi termina această şedinţă voi merge pe şantier să văd şi eu într-o vizită lucrările cum evoluează. Dacă ne referim la secţiunea de la Ploieşti la Buzău lucrările sunt, de asemenea  foarte avansate şi premisele ca ele să fie inaugurate anul acesta sunt aproape sigure”, a declarat Cristian Pistol.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

VIDEO: „Omul anului” 2024: Ionela Tudose-Ivan, cofondator al Asociației „Happy” Botoșani. Propunerea Televiziunii Române

Publicat

Publicitate

Ionela Tudose-Ivan – „Casa de protocol a oamenilor străzii” | VIDEO

Spectacolul poveştilor emoţionante continuă la TVR în campania „Omul anului”. Pe 4 octombrie, de la ora 18.15, la TVR 1, Mădălina Dobrovolschi şi Bogdan Muzgoci ne-au prezentat două noi reportaje-portret ale unor eroi de lângă noi. Telespectatorii îşi pot vota favoriţii timp de o săptămână, scrie tvr.ro.

Al doilea reportaj al ediţiei o portretizează pe Ionela Tudose-Ivan. Într-o poveste reală, desprinsă parcă din film, tânăra jurnalistă mărturisește că dragostea pentru semeni a depășit limitele pe care credea că și le atinsese.

Nu a mai putut doar să transmită știri și să facă reportaje despre oamenii în suferință și a trecut la o implicare directă. Unde a ajuns? La descoperirea uneia dintre fostele case de protocol ale lui Ceaușescu și transformare ei  în „Casa de protocol a oamenilor străzii”.

 

Povestea Ionelei a început în urmă cu câțiva ani, în vremea când realiza materiale jurnalistice, iar suferința oamenilor pe care îi întâlnea a determinat-o să înființeze o asociație non-guvernamentală pentru a-i ajuta. S-a dăruit proiectelor care ajutau oamenii fără ajutor și fără acoperiș deasupra capului, care, nu de puține ori se îmbolnăveau și mureau de frig în iernile aspre. Cu durere în glas, Ionela mărturisea într-unul dintre primele interviuri: „Cel mai dureros eveniment a fost când un bătrân pe care l-am hrănit într-o noapte a murit înghețat a doua zi. Nu voi uita niciodată acel moment când m-am simțit complet neputincioasă și m-am întrebat dacă am fi putut face mai mult în acea noapte. Astfel, ideea de a crea un adăpost a apărut ca o necesitate, o urgență și o soluție de salvare a vieții pentru cei forțați să trăiască pe stradă”.

 

Publicitate

Așa s-a născut proiectul său de suflet: Casa Nicolae – o inițiativă caritabilă, ce oferă un adăpost pentru cei care nu au unde să locuiască sau care nu au familii care să-i poată ajuta. Construcția, însă, nu este una obișnuită, ci are o poveste parcă desprinsă și ea din filme. Aflată la 50 km de Botoșani, în Rădeni, a fost cândva una dintre casele protocolare a lui Nicolae Ceaușescu. Atunci când a descoperit-o Ioana, casa se afla în paragină, însă, cu sprijinul prietenilor, dar și susținuți de Asociația „Salvează o Inimă” și a lui Vlad Plăcintă, acum Casa Nicolae este căminul a peste 90 de suflete, majoritatea cu probleme medicale grave, însă bine îngrijiți de Asociația H.A.P.P.Y și de Asociația „Salvează o Inimă”. Aici toți rezidenții primesc nu doar o casă și o masă caldă, ci și îngrijiri medicale. De la bătrâni neajutorați, la mame cu bebeluși care nu-și permit o locuință și un trai simplu, toți cei care locuiesc în Casa Nicolae sunt, de fapt, o mare familie, ajutându-se reciproc.

 

Ionela Tudose-Ivan este propunerea Televiziunii Române pentru titlul de „Omul anului” de vineri, 4 octombrie. O cunoaştem de la ora 18.15, în episodul doi al noului sezon al campaniei TVR ce caută eroii dintre noi. „Casa de protocol a oamenilor străzii” este titlul reportajului care ne vorbeşte despre ea.

Publicitate

Emoţionanta ei poveste este discutată, în studio, de moderatorii Mădălina Dobrovolschi şi Bogdan Muzgoci, alături de cei doi invitaţi ai ediţiei: Mădălina Marcu – inițiatoarea fundraising-ului în România, consilier de filantropie, omul care îi sfătuiește pe toți cei care au resurse de donat să facă bine cu înțelepciune – și Doru Todoruț – artist complex care ne-a fermecat cu muzica sa, un romantic incurabil, care se dedică şi cauzelor nobile, devenind de curând unul dintre ambasadorii HOSPICE – Casa Speranței.

(w882)

Urmăriți pagina dedicată campaniei „Omul anului 2024” și votați favoritul vostru, construind alături de noi rețeaua faptelor bune pentru o Românie mai frumoasă și mai bună!

***

După ce, în primăvară, am aflat 20 de poveşti incredibile şi i-am cunoscut pe protagoniştii acestora, alți 20 de eroi vor fi prezentați în sezonul de toamnă al campaniei „Omul anului”. Din 27 septembrie, în fiecare vineri, de la ora 18.15, Mădălina Dobrovolschi şi Bogdan Muzgoci ne prezintă noi portrete ale campaniei: oameni-poveste și întâmplări impresionante, oameni care inspiră și care devin adevărate modele pentru comunitățile lor. Telespectatorii pot vota protagoniştii fiecărei ediţii timp de o săptămână, până la următoarea ediţie şi, în acelaşi timp, pot transmite propuneri pentru a fi înscrise în cursa pentru „Omul anului”.

 

Lansată în 2023, campania „Omul anului” a fost primită cu bucurie de telespectatorii TVR. Oameni obişnuiţi, mulţi dintre ei necunoscuţi publicului larg, au avut ocazia să fie apreciaţi de o ţară întreagă pentru fapte deosebite, pentru realizări personale de excepţie, pentru felul în care au reacţionat într-o situaţie limită, pentru modelul pe care îl oferă comunităţii lor.

Citeste mai mult

Eveniment

Marius Budăi: „Botoșănenii sunt îngrijorați de direcția în care se îndreaptă județul, după ce schimbarea promisă de Iftime se dovedește a fi o mare țeapă”

Publicat

Publicitate

Prim-vicepreședintele PSD Botoșani, deputatul Marius Budăi, l-a pus la punct pe președintele ales al CJ Botoșani, Valeriu Iftime, după ce acesta a dat vina pe PSD invocând un sondaj de opinie în care 79% dintre botoșăneni spun că județul se îndreaptă într-o direcție greșită. Social-democratul a arătat că, de fapt, întrebarea din sondaj e despre viitor și că oamenii sunt îngrijorați de direcția în care se îndreaptă județul după ce au realizat că „marea schimbare” promisă de Iftime este de fapt „o mare țeapă”.

 

„Oamenii văd că nu este deloc un „om nou”, iar MAREA SCHIMBARE este de fapt o MARE ȚEAPĂ.

Oamenii au văzut că reperul său în politică este un politician cu plagiat și cu pensie specială cumulată cu salariul. Au văzut că îi cântă ode șefului de partid, la fel cum îi cântau politicienii comuniști lui Ceaușescu și au văzut că a susținut „Legea Iohannis” făcută exclusiv pentru „tătucul de partid”.

⁠Au văzut că s-a îmbogățit din contracte cu statul, în principal de la administrațiile PNL. Și au văzut că nu s-a angajat că nu va da niciun leu de la Consiliul Județean pentru firmele sale, luând-o deja pe urmele vechilor baroni locali.

Oamenii văd că are multe contracte cu primăriile din județul Botoșani și se gândesc că de acum banii județului se vor împărți după mărimea contractelor cu firmele sale.

Publicitate

Botoșănenii au văzut că nu a venit cu nicio soluție la problema apei când a fost invitat la Consiliul Județean să își pună în practică promisiunile din campanie.

⁠Deci da, oamenii încep să regrete votul pe care i l-au dat domnului Iftime și sunt îngrijorați că Botoșaniul se îndreaptă într-o direcție greșită!

Este despre dumneavoastră, domnule Iftime.”, a scris Marius Budăi.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending