Connect with us

Actualitate

Programul Rabla Plus 2024: O nouă etapă de înscrieri a început la ora 10:00. Mașinile achiziționate vor avea aplicat un autocolant

Publicat

Publicitate

Potrivit ghidului de finanțare, autovehiculele nou achiziţionate prin program vor avea aplicat pe lunetă un autocolant.  O nouă etapă de înscrieri începe luni, la ora 10:00. Administrația Fondului pentru Mediu organizează începând de luni o nouă sesiune de înscriere pentru persoanele juridice, unitățile administrativ-teritoriale și instituțiile publice în cadrul Programului Rabla Plus, informează alba24.ro.

Potrivit AFM, sumele alocate pentru etapa a II-a de înscrieri, organizată în perioada 22 iulie – 18 august 2024, sunt următoarele:

  • persoane juridice – 240.000.000 lei;
  • unități administrativ-teritoriale și instituțiile publice – 120.000.000 lei.

Înscrierile se realizează prin încărcarea în aplicația informatică a documentelor necesare, în limita sumelor alocate.

De asemenea, în cadrul Programului Rabla Plus va fi organizată a III-a sesiune de înscriere, astfel:

Etapa a III-a: 19 august – 19 septembrie 2024

  • Persoane juridice – 100.000.000 lei
  • UAT-uri și instituții publice – 100.000.000 lei

Etapa a III-a: 19 august – 25 noiembrie 2024

Publicitate
  • Persoane fizice – 100.000.000 lei

Noul calendar de desfășurare a sesiunilor de înscriere în cadrul programului și sumele alocate solicitanților sunt disponibile pe site-ul AFM.

Vezi AICI Ghidul de finanțare.

În cadrul Programului Rabla Plus, solicitantul beneficiază de ecotichet la achiziţionarea unui autovehicul nou în schimbul predării spre casare a cel puţin unui autovehicul uzat. Se pot preda spre casare maximum două autovehicule uzate.

Programul Rabla Plus 2024: O nouă etapă de înscrieri începe luni, 22 iulie. Valoarea ecotichetului

Cuantumul ecotichetului, indiferent de numărul de autovehicule uzate predate spre casare, este de:

  • 25.500 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric sau a unui autovehicul nou cu pilă de combustie cu hidrogen, exceptând motocicleta;
  • 13.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou electric hibrid, exceptând motocicleta, care generează maximum 80 g CO_2/km în sistem WLTP;
  • 13.000 lei pentru achiziţionarea unei motociclete electrice.

Ecotichetul se acordă pentru achiziționarea unui autovehicul electric a cărui valoare nu depășește suma de 70.000 euro, cu TVA inclus.

Instituțiile publice și unitățile administrativ-teritoriale beneficiază de ecotichet în cuantum de 120.000 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou, fără a fi obligate să predea spre casare un autovehicul uzat.

Autovehiculele nou achiziţionate prin program vor avea aplicat pe lunetă un autocolant

Potrivit ghidului de finanțare, producătorii validaţi sunt obligaţi să aplice pe luneta autovehiculelor comercializate în cadrul programului un autocolant, fără a restrânge sau estompa vizibilitatea sub limita legal admisă.

Beneficiarii sunt obligați să menţină şi să întreţină autocolantul aplicat pe autovehiculele noi în bună stare până la finalizarea perioadei de monitorizare a proiectului.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Administratie

Comuna Avrămeni încheie un an plin de investiții: Asfaltări pe 10,7 km, centru de zi, sistem de supraveghere și un nou parc fotovoltaic

Publicat

Publicitate

Comuna Avrămeni încheie un an cu investiții importante, în ciuda începutului marcat de dispariția fostului primar, Ioan Bucatariu. Actualul edil, George Telișcă, ales în luna mai după ce anterior a ocupat funcția de viceprimar, transmite că 2025 a devenit un an al continuității și al proiectelor duse până la capăt.

„Chiar dacă anul a început trist pentru întreaga comunitate, am decis să continui toate proiectele începute de domnul Bucatariu și să aduc noi investiții care să ajute comuna să se dezvolte”, a declarat primarul Telișcă.

Cel mai mare proiect aflat în lucru – asfaltarea drumurilor din toate satele – este realizat în proporție de 85%. Lucrările acoperă 10,7 kilometri de drumuri comunale, o modernizare așteptată de localnici de foarte mulți ani.

Un alt proiect major finalizat în 2025 este centrul de zi pentru copiii expuși riscului de separare, spațiu care urmează să fie pus în funcțiune anul viitor și care va oferi sprijin real familiilor vulnerabile din Avrămeni.

În paralel, administrația locală continuă instalarea sistemului de supraveghere cu 65 de camere, amplasate în toate satele comunei, pentru creșterea siguranței publice. „Este un pas important pentru liniștea oamenilor”, spune edilul.

Publicitate

În domeniul educației, toate școlile din comună au fost modernizate complet: mobilier nou, echipamente electronice și dotări care asigură condiții moderne pentru desfășurarea orelor.

Tot în acest an, comuna se pregătește pentru demararea lucrărilor la un parc fotovoltaic de 250 kW, proiect ce va reduce semnificativ costurile administrației cu energia electrică. Lucrările sunt programate să înceapă în luna decembrie.

„Dacă anul 2025 a început prost, noi l-am continuat cu proiecte bune pentru comunitate, și așa vom merge înainte. Le mulțumesc tuturor locuitorilor pentru sprijin și vă doresc sărbători fericite!”, a transmis primarul George Telișcă.

Citeste mai mult

Eveniment

Creștere cu 36% a înmatriculărilor de autoturisme noi, în noiembrie; mașinile electrice, salt de 114%

Publicat

Publicitate

Înmatriculările de autoturisme noi se află pe un trend crescător în România la nivelul lunii noiembrie, fiind înregistrat un salt de 36% față de aceeași perioadă din 2024, arată datele preliminare ale Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI), analizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Potrivit sursei citate, în intervalul analizat a fost consemnat un volum de 13.817 de autoturisme noi înmatriculate.

În același timp, categoria autoturismelor pur electrice înregistrează o creștere de 114%, în noiembrie 2025 vs noiembrie 2024, până la 1.052 de exemplare înmatriculate.

Însă, la nivelul primelor 11 luni din acest an, înmatriculările de autoturisme noi au fost în scădere cu 0,6% față de perioada similară a anului trecut, atingând 134.653 de unități.

APIA este o organizație non-profit, înființată în anul 1994, iar din 1996 membră a Organizației Mondiale a Constructorilor de Automobile – OICA. AGERPRES

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

CNAIR: Emiterea rovinietelor și a peajelor poate fi îngreunată miercuri din cauza unor lucrări la sistemul informatic

Publicat

Publicitate

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță că miercuri, în intervalul orar 15.00 – 16.00, pot apărea dificultăți în emiterea rovinietelor și a peajelor. Motivul îl reprezintă lucrările programate la infrastructura de comunicații din centrul de date care găzduiește sistemul informatic responsabil de emitere, gestiune și monitorizare.

Reprezentanții CNAIR transmit că aceste lucrări sunt necesare pentru modernizarea și securizarea platformei, astfel încât sistemul să funcționeze în condiții optime. Totuși, șoferii ar putea întâmpina întârzieri în procesul de achiziție a rovinietei sau la efectuarea plății pentru utilizarea unor sectoare de drum cu taxă.

Pentru a evita problemele, CNAIR recomandă achiziția rovinietei în avans. Șoferii au posibilitatea de a o cumpăra cu până la 30 de zile înainte de data la care aceasta devine valabilă, o opțiune utilă mai ales pentru cei care călătoresc frecvent sau au trasee planificate.

Totodată, compania reamintește că peajul poate fi achitat până cel târziu la ora 24.00 a zilei următoare trecerii efectuate. Astfel, chiar dacă pot apărea dificultăți temporare în intervalul menționat, șoferii au în continuare timp pentru a achita tariful fără a risca sancțiuni.

CNAIR a tranîși cere scuze pentru eventualul disconfort creat și dă asigurări că operațiunile din centrul de date sunt gestionate astfel încât impactul asupra utilizatorilor să fie cât mai redus. Compania subliniază că aceste lucrări fac parte din procesul continuu de modernizare a infrastructurii digitale, esențială pentru un sistem rutier eficient și sigur.

Conducătorii auto sunt îndemnați să verifice din timp valabilitatea rovinietei și să folosească platformele oficiale pentru achiziție, pentru a evita eventualele probleme tehnice din perioada lucrărilor.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Guvernul Bolojan și-a ASUMAT răspunderea asupra legii privind pensiile magistraților

Publicat

Publicitate

Guvernul și-a angajat marți răspunderea în Parlament pentru legea privind pensiile magistraților, relatează agerpres.ro.

În plenul reunit, premierul Ilie Bolojan a declarat că proiectul de lege privind pensiile de serviciu ale magistraților îndreaptă o inechitate socială, dar, în același timp, creează premisele unui sistem de pensii sustenabil și răspunde unui angajament luat de țara noastră prin PNRR.

‘Guvernul își angajează răspunderea pe proiectul de lege privind pensiile de serviciu ale magistraților, în condițiile în care, așa cum știți, Curtea Constituțională, cu un vot de 5 la 4, la prima angajare, a considerat că termenul de așteptare de 10 zile pentru primirea unui aviz de la CSM nu a fost suficient. De data aceasta, avem și avizul CSM, e adevărat, negativ’, a afirmat Bolojan.

El a menționat elementele importante ale proiectului.

‘În primul rând, crește vârsta de pensionare a magistraților de la 48-50 de ani, cât este acum, la 65 de ani. Introduce o creștere a vechimii în muncă, care acum era de 25 de ani, de minim 35 de ani. Asta înseamnă că nu va mai fi posibilă o pensionare sub 58 de ani, astăzi avem pensionare la 48 de ani. De asemenea, introduce o limitare a pensiei la 70% din ultimul salariu net. Astăzi, pensia este cât ultimul salariu. De asemenea, față de primul proiect, extinde perioada de tranziție de la 10 ani la 15 ani, asta înseamnă că în fiecare an de acum înainte, fiecare generație de magistrați va trebui să lucreze un an în plus, în așa fel încât, treptat-treptat, de la 50 până la 65 de ani, să crească vârsta de pensionare în următorii 15 ani’, a explicat Bolojan.

Publicitate

Acesta a punctat că proiectul răspunde și unui angajament asumat de România prin PNRR.

Marți dimineață, Guvernul a aprobat, într-o ședință extraordinară, forma finală a proiectului de lege privind pensiile magistraților, fără amendamente.

‘Au fost analizate în cadrul procedurii de angajare a răspunderii Guvernului amendamentele depuse de senatori și deputați. Mai precis, au fost analizate cele 42 de amendamente, cele mai multe, 19, au venit de la Partidul Oamenilor Tineri, 12 amendamente a depus deputatul Dumitru Coarnă, în continuare deputata Raisa Enachi – 6 amendamente, urmează Partidul Alianța pentru Unirea Românilor – 5 amendamente. Toate amendamentele au fost respinse de Guvern’, a anunțat purtătorul de cuvânt al Executivului, Ioana Dogioiu, la Palatul Victoria.

Vinerea trecută, Executivul a aprobat noul proiect de modificare a pensiilor magistraților, care prevede creșterea etapizată a vârstei de pensionare la 65 de ani iar cuantumul pensiei nu poate depăși 70% din indemnizația netă primită în ultima lună de activitate. Proiectul se va aplica și personalului auxiliar din instanțe și parchete, angajaților de la Institutul Național de Expertize Criminalistice, precum și magistraților asistenți și personalului de specialitate juridică de la Curtea Constituțională.

Potrivit Constituției, Guvernul își poate angaja răspunderea în fața Camerei Deputaților și a Senatului, în ședință comună, asupra unui program, a unei declarații de politică generală sau a unui proiect de lege. Executivul este demis dacă o moțiune de cenzură, depusă în termen de trei zile de la prezentarea proiectului de lege, a fost votată. Dacă moțiunea de cenzură nu trece de Parlament, Guvernul nu este demis iar proiectul de lege prezentat se consideră adoptat.

Liderul senatorilor AUR, Petrișor Peiu, a anunțat marți că proiectul privind pensiile magistraților, pentru care Guvernul și-a angajat răspunderea în Parlament, nu va fi atacat la Curtea Constituțională de partidul său și nici nu va face obiectul unei moțiuni de cenzură.

O eventuală contestare la CCR ar putea să vină din partea Înaltei Curți. Pe 27 noiembrie, Consiliul Superior al Magistraturii a dat aviz negativ proiectului de lege pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu.

Proiectul inițial al reformei pensiilor magistraților a fost declarat neconstituțional de CCR pe 20 octombrie. Motivul invocat de Curte a fost că Guvernul nu a solicitat, în intervalul de timp prevăzut de lege, aviz de la CSM, chiar dacă acesta este consultativ.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending