Connect with us
Publicitate

Actualitate

Programul „Masa caldă” va continua și în anul școlar 2023-2024. Doar pentru elevii prezenți la cursuri

Publicat

Publicitate

Programul ”Masa caldă” va continua și în anul școlar 2023-2024, în 450 de unități de învățământ din țară. Proiectul a fost aprobat de Guvern, joi, 28 septembrie, la trei săptămâni de la începerea cursurilor.

Actul normativ prevede acordarea cu titlul gratuit a unui suport alimentar – masă caldă sau pachet alimentar – preșcolarilor și elevilor din 450 de unități de învățământ preuniversitar de stat,  în limita unei valori zilnice de 15 lei/beneficiar, inclusiv taxa pe valoarea adăugată.

Numărul unităților de învățământ și valoarea pachetului alimentar sunt aceleași cu cele de anul trecut.

Limita valorică cuprinde prețul produselor, cheltuielile de transport, de distribuție și de depozitare a acestora, după caz, potrivit documentului.

Masa caldă în școli 2023-2024. Bugetul

Finanțarea, în anul 2023, a Programului-pilot, se asigură de la bugetul de stat, din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanțarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, orașelor, municipiilor, sectoarelor și municipiului București, aprobate într-o poziție distinctă în anexa la Legea bugetului de stat pe anul 2023 nr. 368/2022.

Valoarea totală a finanțării este 195.000.000 lei.

Publicitate

Masa caldă în școli 2023-2024. Cum pot fi suplimentate sumele

Sumele prevăzute pot fi suplimentate din veniturile proprii ale bugetelor locale ale unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor sau din alte surse de finanțare, legal prevăzute, în următoarele situații:

  • stabilirea prin hotărâre a consiliului local a unei valori zilnice mai mari decât cea prevăzută
  • creșterea, în perioada aplicării Programului-pilot, a numărului de preșcolari și elevi beneficiari din unitățile-pilot
  • asigurarea unor spații pentru prepararea, depozitarea sau servirea mesei
  • asigurarea transportului către beneficiarii suportului alimentar, dacă cheltuielile aferente depășesc bugetul alocat inițial, după caz

Masa caldă în școli 2023-2024. Lista unităților va fi aprobată ulterior

Lista unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor și a unităților-pilot în care se implementează programului, numărul de beneficiari și sumele alocate pentru finanțarea programului în anul 2023 se aprobă prin hotărâre a Guvernului, inițiată de Ministerul Educației, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, se mai arată în proiect.

Masa caldă în școli 2023-2024. Condiții speciale

La cererea motivată a părinților/reprezentantului legal, formulată în scris și susținută de un document-suport, înregistrată la secretariatul unității de învățământ în care este înmatriculat preșcolarul/elevul, preșcolarii și elevii care, din considerente de natură medicală, culturală sau religioasă nu pot beneficia de masa caldă sau, după caz, de pachetul alimentar, vor beneficia de produse alimentare adecvate situației acestora, în limita valorii zilnice prevăzute.

Publicitate

În cazul preșcolarilor și elevilor care din considerente de natură culturală sau religioasă nu pot beneficia de masa caldă sau, după caz, de pachetul alimentar, documentul-suport este reprezentat de declarația pe propria răspundere a părinților/reprezentantului legal.

Masa caldă în școli 2023-2024. Ajutorul alimentar, doar pentru elevii prezenți la cursuri

Dreptul de a beneficia masa caldă îl au elevii și preșcolarii prezenți la activitățile didactice pe perioada cursurilor, conform structurii anului școlar.

Autoritățile administrației publice locale, instituțiile și autoritățile cu atribuții în domeniul educației au obligația să urmărească și să verifice buna desfășurare a procesului de aprovizionare privind distribuția către elevi și preșcolari a pachetului alimentar sau, după caz, a mesei calde.

Controlul respectării prevederilor legislației în vigoare privind condițiile igienico-sanitare prin care masa caldă sau, după caz, pachetul alimentar este oferită/oferit elevilor și preșcolarilor, precum și al respectării unei alimentații sănătoase în unitățile de învățământ preuniversitar se exercită de către personalul împuternicit de Ministerul Sănătății, din cadrul Inspecției Sanitare de Stat și al direcțiilor de sănătate publică județene și a municipiului București, pentru masa caldă distribuită sau, după caz, pachetul distribuit în spațiul unității de învățământ preuniversitar de stat

Variante de meniu

Variante orientative de meniu care includ sugestiile Institutului Naţional de Sănătate Publică:

  • 1. ciorbă de legume;
  • 2. supă de pui cu legume;
  • 3. ciorbă de văcuţă cu legume;
  • 4. legume cu piept de pui la grătar;
  • 5. mâncare de mazăre cu piept de pui;
  • 6. pilaf cu legume şi ficăţei de pui;
  • 7. piure de morcov cu grătar de pui;
  • 8. piure de cartofi cu piept de curcan;
  • 9. mâncare de varză dulce cu friptură la cuptor;
  • 10. ghiveci de legume cu pui;
  • 11. orez cu legume şi pui la tavă;
  • 12. sufleu de broccoli cu brânză;
  • 13. cartofi gratinaţi cu piept de pui la grătar;
  • 14. tocană de legume cu orez brun;
  • 15. piure de cartofi cu sfeclă şi chifteluţe de legume;
  • 16. omletă cu legume – ardei, ciuperci, ceapă verde şi brânză telemea;
  • 17. sufleu de conopidă, broccoli şi brânză la cuptor;
  • 18. dovlecel umplut cu brânză la cuptor;
  • 19. ciuperci la cuptor umplute cu brânză, pentru copiii cu vârsta mai mare de 7 ani;
  • 20. macaroane cu brânză;
  • 21. cartofi franţuzeşti, la cuptor, cu brânză şi ou;
  • 22. quinoa cu legume;
  • 23. sandvici cu unt, şuncă, caşcaval şi legume – roşii, castravete, salată;
  • 24. sandvici cu piept de pui la grătar sau pulpă de pui dezosată la grătar cu legume crude – gogoşar, varză, morcov;
  • 25. un fruct întreg.

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a anunţat, pe 8 septembrie, că Programul „Masă caldă” va continua să fie acordat pentru aceleaşi 450 de şcoli de până acum, cu circa 180.000 beneficiari.

Deca a precizat că, de anul viitor, conform noii legi a învăţământului preuniversitar, acest program va fi înlocuit cu Programul „Masă sănătoasă”, cu 1 milion de beneficiari.

„Până se pot pregăti actele normative secundare şi se vor face licitaţiile în teritoriu pentru un milion de beneficiari, ne dorim să continuăm cu formula de până acum cu 450 şcoli în programul pilot masă caldă şi aşteptăm toate avizele de pe circuitul interministerial pentru a intra în şedinţă de Guvern şi a fi aprobată. Deci, ne dorim cât de repede să putem pentru şcolile care au fost incluse până acum în program să continuăm programul şi apoi în anul următor să putem extinde la numărul asumat prin legea învăţământului”, mai afirma ministrul Educaţiei, potrivit Agerpres.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Educație

Lege pentru românii cu studii superioare: Procedura de recunoaștere a diplomelor a fost simplificată

Publicat

Publicitate

Românii care au studiat în străinătate primesc vești bune. Un nou document, publicat pe 16 iulie în Monitorul Oficial, aduce modificări importante în ceea ce privește recunoașterea și echivalarea diplomelor de studii superioare, relatează playtech.ro.

Simplificarea procesului de echivalare a studiilor
Noul Ordin al Ministerului Educației, nr. 5.508/2023, introduce modificări esențiale în metodologia de recunoaștere și echivalare a diplomelor de studii superioare, facilitând astfel procesul de angajare în România pentru cei care au studiat în străinătate. Până acum, românii care obțineau diplome de studii în afara țării întâmpinau numeroase dificultăți în recunoașterea acestora.

Noile reglementări se aplică atât diplomelor de studii de scurtă durată, cât și celor postuniversitare, acoperind o gamă largă de specializări și niveluri de educație. Ordinul stipulează clar categoriile de persoane care pot beneficia de aceste facilități: cetățenii români, cetățenii Uniunii Europene, ai Spațiului Economic European și ai Confederației Elvețiene, precum și cetățenii terți cu statut de rezident permanent în România. De asemenea, sunt incluși și cei care beneficiază de statut de protecție internațională în România.

Pașii necesari pentru recunoașterea diplomelor
Pentru a obține recunoașterea sau echivalarea diplomelor, solicitanții trebuie să depună documentația necesară la Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor (CNRED). Aceasta poate fi transmisă prin poștă, online sau depusă fizic la sediul Ministerului Educației.

upă depunerea documentației, CNRED va analiza dosarele și, dacă totul este în ordine, va elibera documentul de recunoaștere sau echivalare a studiilor. Termenul obișnuit pentru analizarea documentelor este de maxim 30 de zile, dar acesta poate fi prelungit în cazuri justificate. În astfel de situații, solicitantul va fi notificat în prealabil.

Excepții de la recunoașterea diplomelor
Cu toate că noul cadru legal recunoaște majoritatea diplomelor obținute în străinătate, există anumite excepții. Cetățenii europeni pot solicita echivalarea diplomelor obținute în afara UE, cu excepția celor care atestă următoarele profesii: farmacist, moașă, medic veterinar, doctor medic specialist, stomatolog, asistent medical generalist și arhitect cu drept de semnătură.

Publicitate

Aceste măsuri vin ca un răspuns la solicitările numeroșilor români care au studiat în străinătate și doresc să se întoarcă în țară pentru a-și continua cariera. Noul ordin reprezintă un pas important pentru simplificarea procesului de recunoaștere a studiilor și pentru facilitarea integrării acestor absolvenți pe piața muncii din România.

Prin aceste modificări, România își propune să valorifice experiența și cunoștințele acumulate de cetățenii săi în instituțiile de învățământ din întreaga lume, contribuind astfel la dezvoltarea economică și socială a țării.

Sursa: playtech.ro

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Patriarhul Daniel, sărbătorit la împlinirea vârstei de 73 de ani. „Mulţumim autorităţilor de stat care ajută constant

Publicat

Publicitate

Patriarhul Daniel a fost felicitat la Palatul Patriarhiei, luni, la împlinirea vârstei de 73 de ani, de prim-ministrul Marcel Ciolacu, de preşedintele Senatului, Nicolae Ciucă, de primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, şi de alţi reprezentanţi ai autorităţilor, în cadrul unui eveniment desfăşura în Sala “Europa Christiana”.

Potrivit unui comunicat transmis AGERPRES, evenimentul aniversar a fost moderat de părintele Varlaam Ploieşteanul, episcop vicar patriarhal.

Preşedintele Senatului a afirmat că aniversarea Patriarhului Daniel este o zi “a recunoştinţei” şi a “bucuriei pentru noi toţi”.

“Este o zi a bucuriei pentru noi toţi, este o zi a recunoştinţei, aşa cum am putut să vedem şi să auzim astăzi la Te Deum-ul dedicat acestei zile. Şi la rândul meu doresc să folosesc acest prilej pentru a-l felicita pe Întâistătătorul Bisericii Ortodoxe Române, pe Părintele Patriarh, pentru truda de zi cu zi, pentru întărirea în credinţă a neamului românesc, pentru slujirea lui Dumnezeu şi pentru tot ceea ce a înfăptuit prin rugăciune şi prin faptă în toţi aceşti ani’, a spus Ciucă.

Prim-ministrul Ciolacu a vorbit despre “energia şi determinarea” Patriarhului Daniel în edificarea Catedralei Naţionale.

“Energia şi determinarea Preafericirii Voastre actualizează permanent năzuinţe de veacuri ale poporului român. Poate cel mai important proiect este acela al construirii Catedralei Naţionale sau Catedralei Neamului, un vis de peste 140 de ani, care se înfăptuieşte astăzi sub ochii noştri, simbolizând viziunea şi devotamentul Preafericirii Voastre pentru unitatea şi identitatea spirituală a poporului român. Sfinţirea acesteia în anul 2025, cu ocazia centenarului Patriarhiei Române, va fi un moment de mare bucurie şi împlinire pentru întreaga comunitate ortodoxă şi pentru toţi românii”, a afirmat Ciolacu.

Publicitate

Secretarul de stat pentru Culte din cadrul Guvernului, Ciprian Olinici, a amintit de eforturile Preafericitului Părinte Patriarh Daniel oglindite în prestigiul actual al Bisericii Ortodoxe Române.

“Prestigiul actual al Bisericii nu ar fi fost posibil în absenţa implicării şi activităţii Patriarhului ei. Echilibrul şi înţelepciunea Preafericirii Voastre, realismul şi pragmatismul hrănite de seva creştinismului viu, fidelitatea faţă de Scriptură şi de tradiţia patristic-filocalică mereu actuală prin traducerea ei în termenii gândirii prezentului, rafinamentul teologic şi adecvat la realitate ridică Biserica Ortodoxă Română la demnitatea de reper în cultivarea eredităţii şi identităţii creştine a Europei actuale”, a spus Ciprian Olinici.

Patriarhul Daniel a mulţumit celor prezenţi şi a subliniat rolul Bisericii în societate şi importanţa formatoare a orei de religie în şcoli.

Publicitate

“În mod deosebit mulţumim autorităţilor de stat care ajută constant şi consistent Biserica la diferite niveluri, atât naţional, cât şi regional, judeţean sau local. Această cooperare, care nu este totdeauna scoasă suficient în evidenţă, este bazată pe convingerea că fiecare dintre noi, numai împreună cu alţii, poate ajuta în mod eficient poporul român în această perioadă. (…) Copiii de la şcoală, mai ales cei care au beneficiat de ora de religie, au o bucurie deosebită de a participa, în fiecare an, tot mai mulţi, la Olimpiada de religie, pentru că Religia este deosebită de celelalte discipline din şcoală, dând o viziune pentru viaţă, mai ales prin faptul că fiecare tânăr învaţă că este iubit de Dumnezeu”, a afirmat Patriarhul Daniel.

Preafericirea Sa a explicat şi faptul că roadele cooperării dintre Biserică şi stat se văd în bisericile noi construite, în bisericile monument istoric restaurate şi în cooperarea dintre familie, biserică şi şcoală.

La finalul evenimentului, membrii Permanenţei Consiliului Naţional Bisericesc şi ai Administraţiei eparhiale a Arhiepiscopiei Bucureştilor i-au oferit Patriarhului un frumos aranjament floral.

În cadrul manifestării au transmis, de asemenea, mesaje de apreciere Alfred-Robert Simonis – preşedintele interimar al Camerei Deputaţilor, Marian Enache – preşedintele Curţii Constituţionale a României, Corina Alina Corbu – preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Mihai Busuioc – preşedintele Curţii de Conturi a României, acad. Ioan Aurel Pop – preşedintele Academiei Române, prof. Marian Preda – rectorul Universităţii din Bucureşti. AGERPRES

Citeste mai mult

Educație

Admitere liceu 2024: Repartizarea computerizată va avea loc miercuri, 24 iulie

Publicat

Publicitate

Admitere liceu 2024: repartizarea computerizată va avea loc miercuri, 24 iulie. Repartizarea computerizată a absolvenților clasei a VIII-a care au susținut examenul de evaluare națională va avea loc miercuri, 24 iulie. Dosarele de înscriere se vor putea depune începând de joi, 25 iulie, până marți, 30 iulie, în funcție de programul de lucru anunțat de fiecare liceu în parte.

Fișele cu opțiunile pentru admiterea la liceu 2024 mai pot fi completate până luni, 22 iulie, prevede calendarul dedicat, scrie edupedu.ro.

Perioada vineri, 19 iulie – luni, 22 iulie este alocată și elevilor romi și celor cu CES care renunță la locurile repartizate joi, 18 iulie, sau nu au prins loc în etapa specială, pentru a putea participa la repartizarea generală din 24 iulie.

Admitere liceu 2024. Repartizarea computerizată are loc miercuri, 24 iulie

Admitere liceu 2024: repartizarea computerizată va avea loc miercuri, 24 iulie. Repartizarea computerizată a absolvenților clasei a VIII-a care au susținut examenul de evaluare națională va avea loc miercuri, 24 iulie. Dosarele de înscriere se vor putea depune începând de joi, 25 iulie, până marți, 30 iulie, în funcție de programul de lucru anunțat de fiecare liceu în parte.

Publicitate

Fișele cu opțiunile pentru admiterea la liceu 2024 mai pot fi completate până luni, 22 iulie, prevede calendarul dedicat, scrie edupedu.ro.

Perioada vineri, 19 iulie – luni, 22 iulie este alocată și elevilor romi și celor cu CES care renunță la locurile repartizate joi, 18 iulie, sau nu au prins loc în etapa specială, pentru a putea participa la repartizarea generală din 24 iulie.

Admitere liceu 2024. Repartizarea computerizată are loc miercuri, 24 iulie

Publicitate

Admitere liceu 2024: repartizarea computerizată va avea loc miercuri, 24 iulie. Acte necesare pentru înscrierea la liceu
Înscrierea la liceu a candidaţilor declaraţi admişi în urma repartizării computerizate se efectuează pe baza următoarelor acte:

cererea de înscriere (se descarcă de pe site-ul liceului/se ridică de la Comisia de înscrierea a liceului);
cartea de identitate (dacă este cazul) și certificatul de naștere – copie după ambele și te prezinţi la înscriere cu documente în original);
adeverinţă cu notele şi media generală obţinute la Evaluarea Naţională, în original – clasa a VIII-a – se obține de la școala de pe care ai absolvit-o;
foaia matricolă pentru clasele V – VIII (cu calculul mediei generale), în original – se obține de la școala de pe care ai absolvit-o;
fișa medicală, în original – se obține de la școala pe care ai absolvit-o sau de la medicul de familie, care conține și lista vaccinurilor administrate elevului, potrivit mai multor medici consultați de Edupedu.ro.
Elevii cu cerințe educaționale speciale, CES, depun și certificatul de orientare școlară și profesională și elevii romi depun recomandarea de apartenență la etnia romă.

Calendar admitere liceu 2024 – prima etapă

24 iulie 2024 – Repartizarea computerizată în învățământul liceal a absolvenților clasei a VIII-a care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2024 – 2025
24 iulie 2024 – Comunicarea rezultatelor candidaților repartizați computerizat în învățământul liceal Afișarea în unitățile de învățământ gimnazial a listei cu locurile neocupate în unitățile de învățământul liceal din județ/municipiul București
25 – 30 iulie 2024 – Depunerea dosarelor de înscriere la școlile la care candidații au fost repartizați
30 iulie 2024 – Transmiterea de către unitățile de învățământ liceal a situației locurilor rămase libere în urma neînscrierii candidaților admiși în această etapă de admitere
31 iulie – 2 august 2024 – Rezolvarea de către comisia de admitere județeană / a municipiului București, a situațiilor speciale apărute după etapa de repartizare computerizată
A doua etapă de admitere în învățământul liceal pentru candidații din seria curentă, precum și pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2024-2025, începe pe 2 august, potrivit ordinului de ministru.

Citeste mai mult

Eveniment

Inspectoratul de Jandarmi Botoşani recrutează candidaţi pentru admiterea la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” Bucureşti

Publicat

Publicitate

VREI SĂ URMEZI O CARIERĂ DE OFIȚER ÎN JANDARMERIA ROMÂNĂ?
Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Botoşani desfăşoară activităţi de recrutare a candidaţilor în  vederea participării la concursul de admitere organizat în anul 2024 la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” Bucureşti, astfel:
NUMĂRUL DE LOCURI LA ACADEMIA DE POLIŢIE „ALEXANDRU IOAN CUZA” BUCUREŞTI ÎN ANUL UNIVERSITAR 2024 – 2025
Locurile la Academia de Poliție ,,Alexandru Ioan Cuza”, comune pentru femei și bărbați, sunt:

-10 locuri alocate Jandarmeriei Române la Facultatea de Poliţie pentru învăţământul cu frecvenţă (4 ani) – domeniul de licenţă „Drept”, programul de studii universitare de licenţă/specializare „Drept”, specialitatea „Jandarmi”;

-60 de locuri alocate la Facultatea de Poliţie pentru învăţământul cu frecvenţă (3 ani) –
domeniul de licenţă „Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică”, programul de studii  universitare de licenţă/specializarea „Ordine şi siguranţă publică”, specialitatea „Jandarmi” (dintre care 2 locuri pentru romi, 2 locuri pentru maghiari şi 2 locuri pentru alte minorităţi).

Candidații recrutați pentru admiterea la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” Bucureşti, pentru specializările ,,Drept” și ,,Ordine și siguranță publică” pot participa la concursul de admitere la o singură specializare/program de studii universitare de licență din cadrul unei singure facultăți.

Cererea-tip de înscriere, descărcată de pe site-ul Inspectoratului de Jandarmi Județean Botoșani – www.jandarmeriabotosani.ro, secțiunea ,,Carieră”, se completează de către candidat în mod lizibil, se datează și se semnează, se scanează în format pdf. și se transmite, exclusiv în format electronic, la adresa de e-mail a inspectoratului contact@jandarmeriabotosani.ro, până la data de 28.07.2024, inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică.

La primirea cererii-tip de înscriere, structura de resurse umane atribuie candidaților codul unic de identificare, precum și centrul zonal la care sunt arondați, o scanează și o comunică la adresa de e-mail indicată de către candidați, în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data înregistrării acesteia.

Publicitate

ATENŢIE – Adresa de e-mail permite transmiterea/primirea simultană a maxim 10 fișiere cu o dimensiune totală de 10 MB.

Inspectoratul de Jandarmi Județean Botoșani primește în vederea înregistrării doar cererile de înscriere care aparțin exclusiv candidaților cu domiciliul sau reședința pe raza județului Botoșani.
Depunerea documentelor pentru constituirea dosarului de recrutare se va face la sediul Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Botoşani din mun. Botoşani, str. I.C. Brătianu, nr. 110-112, jud. Botoşani – până la data de 09.08.2024.

Toate informațiile și documentele necesare celor interesați pot fi vizualizate în anunțul de concurs postat în data de 22.07.2024 pe site-ul inspectoratului – www.jandarmeriabotosani.ro , în secțiunea Carieră.

Publicitate

Relații suplimentare, precum și indrumarea candidaților se face prin structura de resurse umane, la sediul Inspectoratului de Jandarmi Județean Botoșani din municipiul Botoșani, str. I.C. Brătianu, nr.110 – 112 sau la telefon 0231/511533, interior 24527.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending