Connect with us

Educație

Profesori din Botoșani, între cele 140 de cadre didactice care participă la Mănăstirea Oașa la întâlnirea cu tema: Generația digitală față în față cu dascălii săi

Publicat

Publicitate

Sinaxa Educațională, o comunitate a profesorilor care integrează valorile religioase creștin-ortodoxe și formarea caracterului moral al elevilor în procesul de învățare, a organizat, în perioada 18 – 20 octombrie 2024, la Mănăstirea Oașa din județul Alba, întâlnirea de toamnă cu tema Generația digitală față în față cu dascălii săi, scrie alba24.ro.

Aproximativ 140 de profesori din toate regiunile geografice ale țării și de toate disciplinele s-au întâlnit la Mănăstirea Oașa, la al V-lea eveniment organizat de Sinaxa Educațională, pentru a discuta probleme de actualitate, legate de procesul instructiv-educativ aflat sub amprenta digitalizării.

Programul întâlnirii a îmbinat armonios conferința și atelierele educaționale legate de tema evenimentului, cu participarea la slujbele și la activitățile mănăstirești.

Ziua de sâmbătă, 19 octombrie, a început cu participarea la Sfânta Liturghie și implicarea în activitățile gospodărești ale mănăstirii.

A urmat Atelierul educațional cu tema Tehnologie și digitalizare, moderat de prof. Carmen Jinariu, care a adus în discuție teme precum: Avantaje ale integrării tehnologiei în educație, Instrumente digitale folosite la clasă, Provocări întâmpinate în lucrul cu generația digitală, Abilitățile esențiale ale unui profesor care predă unei generații conectate la tehnologie, Tehnologia și digitalizarea afectează valorile educaționale tradiționale?.

Publicitate

Ideile principale ale acestor ateliere educaționale au fost detaliate și dezbătute ulterior de Prof. Univ. Dr. Adrian Opre, profesor universitar la Departamentul de Psihologie și decan al Facultății de Psihologie și Științele Educației a Universității „Babeș Bolyai” din Cluj Napoca, președinte al Asociației de Științe Cognitive din Romania, care a susținut, tot în decursul zilei de sâmbătă, conferința Generația digitală față în față cu dascălii săi.

În prima parte a întâlnirii, Prof. Univ. Dr. Adrian Opre a dezvoltat trei teme principale:

1. Nativii digitali vs. imigranții digitali;

2. Valorificarea bunelor practici din timpul pandemiei;

3. Tandemul educației digitale cu dascălii săi.

În partea a doua a întânirii, întrebările participanților au vizat rolul profesorului de a transforma învățarea nativilor digitali într-un proces cât mai relevant și atractiv, de a oferi elevilor sintaxe mentale, modele comportamentale, modele morale ce implică aplicarea valorilor tradiționale precum: curajul și patriotismul, libertatea și obiceiurile românilor, transmise prin viu grai din generație în generație.

Concluziile întâlnirii au fost dezbătute de participanți aducându-se în discuție importanța înțelegerii și a cunoașterii cât mai fidele a lumii virtuale, de către toate cadrele didactice, pentru a putea anticipa modul în care elevul se raportează la procesul de învățare și pentru a-l putea ghida pe acesta în frumoasa lui călătorie spre cunoaștere.

Întâlnirea Sinaxei educaționale s-a încheiat duminică, 20 octombrie, după Sfânta Liturghie.

Mărturii ale participanților:

”A fost o experiență deosebită, din multe puncte de vedere. M-am simțit foarte bine. Am plecat încărcată spiritual și cu încredere că viitorul nu e chiar atât de sumbru când ai colegi și colege în țară cu care împărtășești aceleași valori” – Prof. Maria Teodora Simion, Alba Iulia.

”Pentru mine, această experiență a fost inedită. La Mănăstirea Oașa am descoperit noi oportunități care au contribuit la dezvoltarea mea ca om și dascăl. Fiecare moment și-a pus amprenta asupra minții și sufletului meu. Oașa este un loc binecuvântat, încărcat de sfințenie și istorie. SINAXA EDUCAȚIONALĂ …. Dacă despart primul cuvânt, reiese : AXA (direcția) către SIN (E). O nouă abordare a EDUCAȚIEI. Mulțumim din suflet tuturor celor implicați în realizarea acestui proiect” – Prof. Viorica Verdeț, Reșița.

”Conferința domnului Profesor Adrian Opre a fost, pe de o parte, una cuminte, care mi-a dat idei de parcurs obișnuit, pentru meseria mea. Idei bune și importante, dar intenționat scoase din zona de top a abordării profesionale, pentru a putea fi ușor înțelese, ușor aplicate. Bilă albă, deci, până aici. Pe de altă parte, am extras din conferință senzația de real – autenticitatea profesională a celui care spune „Nu știu”, dar citește constant, nelăsând concepțiile deja formate să se cimenteze (dându-le o libertate aparte, aceea a posibilității de remodelare). Pentru această caracteristică a conferinței, bila albă de mai sus devine una transparentă, strălucitoare, marca memorabilității pe termen lung” – Prof. Cătălina Cocan, Cluj-Napoca.

”A fost o întâlnire de suflet, cu suflet, pentru suflet. Încă se decantează informația, dar starea de bine, de pace, persistă în fiecare celulă” – Prof. Mihaela Apostu, Caransebeș.

”La fiecare întâlnire a Sinaxei Educaționale am avut ocazia să cunosc oameni minunați cu suflete deosebite și cu bogate bagaje intelectuale, a căror experiență relatată în cadrul acestor întâlniri unice m-a ajutat mult la proiectarea activităților mele, dar și la dobândirea de încredere în mine și în ideile mele, deoarece atunci când te simți vlăguit, dar vezi că nu ești singurul în această situație, prinzi aripi nevăzute și ocolești ocazia de a te da bătut.

Acest lucru s-a întâmplat și la Sinaxa Educațională #5. Pe toți cei prezenți la acest eveniment ne unesc aceleași frământări, aceleași dorințe și aceleași întrebări. Este minunat să întâlnești astfel de oameni, când zi de zi te lovești de ignoranța altora.

Simt că această comunitate devine o mare familie și cel mai minunat loc de a te întâlni cu cei dragi nu poate fi decât Mănăstirea Oașa, casa sufletului meu și a multora dintre noi” – Prof. Mina Oprișa, Arad.

”Ediția a V a din acest an a fost timp de calitate, 2 zile petrecute în comuniune și interrelaționare prin intermediul organizatorilor implicați și dedicați. (…) Ca exerciții sufletești, participarea zilnică la Dumnezeiasca Liturghie și alte slujbe de seară, clipe de neuitat – pentru că lucrăm cu veșnicia – au încununat activitatea întâlnirii de toamnă, conferindu-i o aură strălucitoare, luminoasă, de protecție divină, într-un cadru natural absolut superb, cu persoane de excepție” – Prof. Garofița Sorina Docolin, Timișoara.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Primăriile vor putea decide în viitor dacă în oraș sunt necesare jocuri de noroc. Se vrea descentralizarea ONJN

Publicat

Publicitate

Premierul României, Ilie Bolojan, a făcut vineri 11 iulie, o serie de declarații referitoare la viitoarele reforme administrative. Este vorba despre o serie de măsuri fiscale care vor fi parte din cel de al doilea pachet propus de Guvern, scrie alba24.ro

Una dintre temele importante ale pachetului de măsuri este reformarea administrației locale. Față de acest subiect Ilie Bolojan a vorbit despre reduceri de personal în administrația locală, dar și noi puteri pe care acestea trebuie să le primească.

Un subiect legat de reforma administrației locale este descentralizarea Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc. Mai exact, momentan, ONJN este singurul organism care poate oferi licențe pentru amplasarea unui local care are jocuri de noroc.

Din acest motiv, guvernul condus de Bolojan vrea descentralizarea ONJN. Asta ar însemna că pe viitor administrația locală va putea decide dacă va aproba apariția unui local de jocuri de noroc sau nu. Mai exact, aceștia vor putea decide dacă pe o stradă sunt necesare jocuri de noroc sau nu.

Administrația locală va putea hotârî dacă localurile cu jocuri de noroc să se afle doar pe o stradă spre exemplu, sau doar într-o zonă a orașului.

”Vom veni cu o prevedere care va descentraliza autorizarea jocurile de noroc: Primăria poate să autorizeze o zonă, o stradă sau un cartier sau Mamaia de exemplu în municipiul Constanța, unde pe baza unei taxe speciale primăria poate să stabilească intensitatea.

Primăriile vor hotărî dacă au nevoie de jocuri de noroc și câte. Astăzi, orașele noastre sunt invadate de aceste jocuri de noroc”, a declarat Ilie Bolojan.

Publicitate

Momentan acesta este doar o prevedere propusă de Ilie Bolojan.

Citeste mai mult

Eveniment

Poșta Română cumpără 36 de autoutilitare pentru serviciul de curierat

Publicat

Publicitate

Compania Națională ‘Poșta Română’ va cumpăra pentru serviciul de curierat 24 de camioane și 12 remorci pentru care va aloca peste 25 de milioane de lei, a anunțat vineri operatorul public poștal.

‘Compania Națională ‘Poșta Română’ își continuă strategia de modernizare printr-o nouă investiție semnificativă în flota auto, menită să crească eficiența serviciilor de curierat și să asigure un transport mai sigur și mai rapid. Această inițiativă reflectă angajamentul companiei față de adaptarea continuă la nevoile pieței și la ritmul accelerat al schimbărilor din sectorul logistic’, se arată într-un comunicat al companiei transmis AGERPRES.

Valoarea estimată a investiției este de 25,38 milioane de lei (fără TVA) și include: 24 de camioane cu o capacitate de 18-20 tone; 12 remorci de 18 tone.

Camioanele și remorcile vor fi achiziționate prin leasing financiar pe o perioadă de doi ani și vor beneficia de polițe CASCO valabile patru ani și asigurare RCA pentru primul an, precizează compania.

‘Această achiziție face parte dintr-un program amplu de transformare și modernizare a companiei, completând investițiile recente în echipamente IT, soluții de automatizare și dezvoltarea unor servicii moderne, aliniate cerințelor clienților și standardelor europene. Prin această inițiativă, Poșta Română își reconfirmă poziția de lider pe piața serviciilor poștale și de logistică din România, demonstrând o viziune pe termen lung orientată spre calitate, siguranță și eficiență operațională’, se mai arată în comunicat.

Anunțul este disponibil în SEAP, iar termenul limită pentru depunerea ofertelor sau a cererilor de participare este 11 august, ora 15:00. AGERPRES

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Jandarmii au fost alături de participanții Programului de Tabere ARC 2025, desfășurat la Centrul de Agrement ,,,Codrii de Aramă” Agafton

Publicat

Publicitate

Vineri, după-amiază, cei aproximativ 130 de participanți la cea de-a doua serie a Programului de Tabere ARC 2025, desfăsurat la Centrul de Agrement ,,,Codrii de Aramă” Agafton, au primit vizita jandarmilor botoșăneni.

Programul de Tabere ARC, organizat de Departamentul pentru Românii de Pretutindeni este destinat elevilor, studenților și tinerilor români din afara granițelor țării și are ca scop dezvoltarea abilităților de comunicare în limba română, informarea tinerilor asupra istoriei românilor și aprofundarea cunoștințelor de cultură și civilizație românească.

Jandarmii le-au prezentat câteva aspecte din evoluția în timp a Jandarmeriei Române, de la înființarea acesteia pe 3 aprilie 1850 și până în prezent, misiunile executate și competențele legale ale jandarmilor, precum și măsurile de autoprotecție pe timpul participării la tabără, în vederea prevenirii producerii unor fapte antisociale.

Activitatea a continuat cu procedee de autoapărare executate de elevii jandarmi Daniel și Iustin, după care grupa conductori câini de serviciu a executat un exercițiu de disciplină canină și de intervenție pentru prinderea unui infractor care nu se supune somațiilor.

Activități similare se vor desfășura și ka următoarele patru serii ale Taberelor ARC 2025 de la Agafton, la care participă în total aproximativ780 de elevi și tineri români din Ucraina și Republica Moldova.

Publicitate

Citeste mai mult

Administratie

VIDEO: Premierul României, Ilie Bolojan: În ce va consta al doilea set de măsuri de reducere a cheltuielilor bugetare

Publicat

Publicitate

Premierul României, Ilie Bolojan, susține vineri, 11 iulie, o conferință de presă la Palatul Victoria. Mai exact, prim ministrul fac declarații legate de cel de al doilea pachet de măsuri fiscale, scrie alba24.ro. 

În urmă cu câteva zile, premierul României, a declarat că cel de al doilea pachet de măsuri fiscale vizează reforma pensiilor speciale, a companiilor de stat și combaterea evaziunii.

Ministrul a spus că acest pachet ar urma să ajungă pe mesele parlamentarilor până la sfârșitul lunii iulie.

 

Cele mai importante declarații

  • Avem nevoie de stabilitate politică, iar asta înseamnă noi pachete de măsuri.
  • Pachetele vor fi prezentate în următoarele două saptămâni.
  • Un pachet important ține de reforma societăților comerciale la care acționar este statul.
  • Vom asigura toată transparența companiilor de stat. Măsura va intra în vigoare de săptămâna viitoare. Unii s-au instalat pentru câțiva ani de zile pe baza unor indicatori de performanță care sunt formali din păcate, care nu înseamnă indicatori specifici care țin de industria respectivă, și dacă ți-ai făcut ședințele lunare și dacă bifezi câte ceva ai rezolvat o bună parte din indicatori. Indicatorii financiari sunt reduși în așa fel încât nu există indicatori care să arate clar că la o societate care este în pierdere există indicatori relevanți.
  • Vom modifica legislația, propunem scăderea numărului de membri în conducere și plafonarea indemnizațiilor.
  • Vom modifica legislația, cu un număr mai mic de membri în bordul de conducere și vom micșora salariile.
  • E nevoie să creștem eficiența acestor companii, iar indicatorii să fie cerți. Reducerea subvenției date de stat, îmbunătățirea serviciilor, profiturile suplimentare să revină statului.
  • E nevoia de închiderea societăților care acumulează pierderi mai mulți ani consecutivi.
  • Nu vom mai putea tolera astfel de situații în care câștigurile sunt net diferențiate față de performanță.
  • Modificarea legislației fiscale. Este vorba despre măsuri de încasare a taxelor. Trebuie să creștem gradul de încasare. Spre exemplu pentru a combate munca la negru trebuie controale serioase. Trebuie să finalizăm digitalizarea ANAF, din analize de risc se vede unde sunt problemele. Trebuie să modificăm legislația pe componenta de insvolvență, de creanțe. Trebuie să ne mărim capacitatea de a executa silit și confisca.
  • Limitarea mandatelor celor care conduc ANAF-ul.
  • A doua direcție importantă: Reducerea risipei din sistemul de sănătate.
  • O componentă importantă de cheltuieli sunt cele pe Sănătate. Nu mă refer la fondurile europene sau bugetele de investiții, mă refer la sumele care intră în sistem prin casa de sănătate.
  • În urmă cu 10 ani, 2014, 2015 ponderea cheltuielilor din veniturile curente ale statului erau 11%, acum au crescut la 14-16%. Asta înseamnă niște sume foarte mari. De exemplu, 2021 – 49 de miliarde, 2022- 54 miliarde, 2023 – 59 de miliarde, 2024-73 miliarde, 2025 – estimat 77 de miliarde.
  • La întâlnirea cu președintele CNAS am fost informat că avem nevoie de cel puțin 10 miliarde ca să putem termina acest an.
  • Dacă nu s-ar întâmpla nimic până la sfârșitul anului vom ajunge la 16%. Acest nivel se apropie de cel din pandemie din 2020, doar atunci am mai avut o așa creștere, în rest ne-am stabilizat undeva la 11%.
  • Se vede că în ultimii ani aceste cheltuieli pe componenta de sănătate sunt mult mai mari, cu cel puțin 10%, față de creșterea veniturilor. Nu este o direcție bună.
  • Un alt pachet important este reforma administrației publice. Tot pachetul trebuie pus în practica. Aici ne referim la impozitarea proprietății, dar și la alte măsuri care țin de administrația locală.
  • Este nevoie să creștem capacitatea administrativă. Trebuie să le creștem capacitatea de încasare a datoriilor.
  • O altă componentă este descentralizarea jocurilor de noroc. Mai exact este nevoie ca primăria din localitate să autorizeze intensitatea jocurilor de noroc. Au nevoie de jocuri de noroc, sau nu. Orașele noastre sunt invadate de jocuri de noroc.
  • Administrații locale mai eficiente. Trebuie să renormăm personalul. Mai exact să țină cont de numărul de locuitori. Normările trebuie făcute pe baze reale.
  • Trebuie să redimensionăm acest aparat (cel local).
  • Trebuie să evaluăm funcționarii, să existe o evaluare periodică a angajaților din sistemul public.
  • Pensionarea magistraților: Pensii speciale. Avem câteva realități care nu pot fi contestate. Avem o pensionare prea rapidă a magistraților. Se pensionează undeva la 48 de ani.
  • Dacă începi imediat după ce ai terminat facultatea, la 48 de ani te poți pensiona. Trebuie să creștem vârsta, nu știu, 30, 35 de ani de muncă. Să se facă nu foarte departe de vârsta standard de pensionare de 65 de ani.
  • A treia componentă: nivelul pensiei. Astăzi pensia este 80% din salariul brut, dar nu mai mult decât ultimul salariu. Un salariu brut înseamnă în general un salariu net +40-50%. Asta înseamnă că 80% din salariul brut este mai mare decât salariul net.

    Cred că o formulare corectă și cinstită – 80% din salariul net și nu mai e cazul să pui dar nu mai mult decât ultimul salariu. Este o prevedere bună, corectă și cinstită. Acestea vor fi elementele de bază după care vom discuta în perioada următoare ca să ajungem la o soluție ca după consultarea magistraților să venim cu o soluție corectă, Și sistemul de justiție trebuie să își câștige încrederea oamenilor.

    Trebuie și o nouă lege de salarizare, care să nu scadă veniturile, dar să nu mai avem atâtea sporuri. Să avem o salarizare clară, transparentă, predictibilă, au notat reporterii g4media.ro.

    Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending