Connect with us
Publicitate

Actualitate

Preșcolarii și elevii vor avea excursii gratuite în „Săptămâna verde”. Când se organizează și cine se poate înscrie

Publicat

Publicitate


Un ordin de ministru publicat recent în Monitorul Oficial stabilește condițiile de participare, mecanismul de alocare a fondurilor și formularul de înscriere și de raportare pentru școli. Programul „Săptămâna Verde” are alocat un buget de 100 de milioane de lei pentru fiecare an, 2024 și 2025. Școlile pot depune cereri de înscriere până în septembrie 2024, urmând ca fondurile să fie acordate în octombrie 2024, scrie alba24.ro.

Excursii gratuite pentru preșcolari și elevi, în „Săptămâna verde”.

Școlile și liceele din țară pot solicita finanțare pentru activitățile desfășurate în cadrul Programului „Săptămâna Verde” pentru anii 2024 și 2025. Astfel, instituțiile de învățământ pot primi fonduri pentru organizarea de excursii cu tematică legată de mediu, urmând să fie acoperite cheltuielile pentru cazare, transport, mese sau bilete. 

 

Programul „Săptămâna Verde” 2024 – 2025

Ordinul pentru aprobarea Metodologiei de implementare a activităților școlare locale din cadrul programului „Săptămâna verde”, pentru anii 2024 și 2025, finanțate din Fondul pentru mediu, a fost publicat în Monitorul Oficial joi, 6 iunie.

Publicitate

Potrivit documentului, schimbările climatice și degradarea mediului sunt probleme cu care ne confruntăm la nivel național și internațional. Abordarea acestora trebuie să aibă în vedere schimbări radicale atât la nivel economic, cât și la nivel social.

„Educația este unul dintre pilonii îmbunătățirii răspunsului la schimbările climatice, prin schimbarea comportamentului uman, în vederea protejării naturii și a resurselor, fiind recunoscut faptul că educația pentru climă joacă un rol fundamental în adaptarea comportamentală și mentală a societății la schimbările climatice.

Educația privind schimbările climatice și mediul are rolul de a contribui la modelarea comportamentelor individuale, de grup și de sistem care duc la degradarea naturii și a mediului înconjurător și de a împuternici oamenii să contribuie la rezolvarea de probleme și la schimbări sistemice.

Publicitate

Scopul educației privind schimbările climatice și mediul este de a contribui la atingerea obiectivelor de sustenabilitate pe termen lung, de a sprijini actorii relevanți (inclusiv autoritățile publice centrale și locale) în lupta cu efectele grave ale poluării, degradării mediului și schimbărilor climatice și de a crește capacitatea lor de intervenție.

Educația privind schimbările climatice și mediul promovează un stil de viață sustenabil prin dezvoltarea de competențe ecosociale, dezvoltarea unui mediu școlar sustenabil, dezvoltarea capacității elevilor de a reflecta și de a acționa în vederea protejării mediului, dezvoltarea competențelor de bază pentru o economie circulară bazată pe o utilizare sustenabilă a resurselor naturale și adoptarea unui stil de viață care favorizează protejarea biodiversității și refacerea ecosistemelor naturale.

Educația pentru mediu și schimbări climatice presupune o abordare integrată la nivelul unității de învățământ (management, director, profesor, elevi, personalul unității de învățământ)”, se precizează în documentul citat.

Programul „Săptămâna verde” este finanțat din Fondul pentru mediu și are ca scop sprijinirea unităților de învățământ în derularea unor activități cât mai interesante și atractive pentru preșcolari și elevi, cu efecte imediate și pe termen lung în formarea la aceștia a unei atitudini protective față de mediu.

Activitățile din cadrul Programului „Săptămâna verde” se adresează preșcolarilor, elevilor din învățământul preșcolar, primar, gimnazial și liceal.

Înscrierea și selecția unităților de învățământ
Finanțarea este disponibilă unităților de învățământ de stat cu personalitate juridică din țară, de nivel preșcolar, primar, gimnazial și liceal, pe baza înscrierii la inspectoratul școlar județean/Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISJ/ISMB), în limitele fondurilor disponibile.

Condițiile de participare sunt următoarele:

a) unitatea de învățământ trebuie să aibă personalitate juridică;
b) unitatea de învățământ trebuie să completeze un formular de înscriere și să îl transmită la ISJ/ISMB, în termenele stabilite, conform calendarului activităților.
Toate unitățile de învățământ care se înscriu conform condițiilor vor primi finanțare. Dacă există unități de învățământ care nu se vor înscrie până la termenul-limită sau în perioada de grație de maximum o săptămână de la expirarea acestui termen, bugetele acestora vor fi alocate altor unități de învățământ din același județ/municipiul București, la decizia inspectoratului școlar.

Excursii gratuite pentru preșcolari și elevi, în „Săptămâna verde”. Activități eligibile
Unitățile de învățământ sunt încurajate să proiecteze, să inițieze și să desfășoare activități adaptate nevoilor preșcolarilor/elevilor și climatului școlar.

Activitățile sunt bazate pe implicarea activă a preșcolarilor/elevilor, pe cooperare și crearea unui spațiu de învățare adecvat pentru fiecare și pot avea un impact semnificativ și pozitiv asupra acestora.

Activitățile eligibile în cadrul programului sunt:

participarea la excursii în domeniul educației pentru mediu și schimbări climatice (transport, cazare și masă — dacă este cazul, intrare la grădini botanice/în parcuri naționale, la muzee, bilete la evenimente sau la cinema — filme documentare etc.), inclusiv deplasări pentru cercetare în teren (rezervații, situri de importanță comunitară — plante/animale ocrotite);
amenajarea spațiului verde al școlii/amenajarea de minigrădini botanice sau minisere/amenajarea de grădini (mobilier de grădină din materiale reciclate/reciclabile sau recuperate, material săditor, pământ, fertilizant, unelte, mănuși, folie de plastic, pietriș, scoarță de copac, gărdulețe, vopsea ecologică etc.);
acțiuni de ecologizare, colectare de deșeuri (mănuși, saci, unelte etc.);
amenajarea unui „colț verde” în interiorul unității de învățământ (mobilă din materiale reciclate sau recuperate, unelte, pufuri și perne, plante în ghiveci, diverse resurse ludice și educative pe tema educației pentru mediu și schimbări climatice etc.);
participarea la competiții locale, județene sau naționale de ecologie/protecția mediului/educație pentru mediu (consumabile pentru realizare de materiale și proiecte de mediu conform regulamentelor, transport, cazare și masă pentru participanți, dacă nu sunt asigurate de organizatori);
organizarea de minitabere urbane de educație pentru mediu și schimbări climatice (standuri, kituri, materiale reciclabile și reciclate pentru ateliere de crafting, alimente și băuturi pentru participanți, materiale promoționale din materiale reciclate etc.);
participarea și organizarea de schimburi de experiență cu alte unități de învățământ din comunitate sau din țară, în domeniul educației pentru mediu și schimbări climatice;
participarea profesorilor la cursuri de formare în domeniul educației pentru mediu și schimbări climatice, urmate de aplicarea noilor cunoștințe și abilități la clasă;
amenajarea de diorame, terarii și acvarii.
Bugetul și mecanismul de alocare a fondurilor
Bugetul total alocat programului pentru anul 2024 și anul 2025 este în valoare de 100.000.000 lei.

Lista cu unitățile de învățământ care vor beneficia de finanțare în anul 2024 sau 2025, după caz, va fi înaintată Ministerului Educației la finalul anului școlar 2023—2024, de ISJ/ISMB.

Tipuri de cheltuieli permise în cadrul Programului de finanțare:

consumabile pentru organizarea de lecții demonstrative și cercuri pedagogice interdisciplinare (biologie, fizică, chimie, geografie), urmate de organizarea de proiecte interdisciplinare interactive de educație pentru mediu și schimbări climatice;
kituri pentru laboratoarele de chimie și biologie, necesare pentru activități de educație pentru mediu și schimbări climatice;
achiziții de truse/instrumente pentru măsurarea unor parametri de calitate (apă, aer, sol etc.);
recipiente pentru colectarea selectivă a deșeurilor;
achiziționarea de auxiliare didactice și mijloace de învățământ multimedia în domeniul educației pentru mediu și schimbări climatice;
abonamente la platforme educaționale care conțin materiale pe tema educației pentru mediu și schimbări climatice (eduboom, twikl, mozabook etc.);
consumabile pentru organizarea unor evenimente artistice/de creație cu teme ecologice sau a unor concursuri locale, județene, regionale și naționale de educație pentru mediu și schimbări climatice;
pentru activitățile eligibile din cadrul programului.
Din fondurile alocate nu sunt permise cheltuielile salariale.

Excursii gratuite pentru preșcolari și elevi, în „Săptămâna verde”. Calendarul activităților

Activitățile finanțate pot fi derulate de unitățile de învățământ pe parcursul anilor calendaristici 2024 și 2025 și vor avea următorul calendar:

Informarea unităților de învățământ privind oportunitatea înscrierii în programul de finanțare – mai—septembrie 2024
Înscrierea unităților de învățământ în programul de finanțare – mai—septembrie 2024
Alocarea bugetelor solicitate – octombrie 2024
Coordonarea/Susținerea și monitorizarea activităților la nivelul unităților de învățământ – 2024 și 2025
Desfășurarea activităților la nivelul unităților de învățământ – 2024 și 2025
Raportarea activităților desfășurate și a rezultatelor obținute la nivelul unităților de învățământ – în maximum o lună de la finalizarea activităților
fiecărei unități de învățământ preuniversitar
Centralizarea rezultatelor obținute la nivel județean și raportarea acestora – decembrie 2024, decembrie 2025
Centralizarea rezultatelor obținute la nivel național și raportarea acestora – martie 2026

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Educație

Avocatul Poporului cere Ministerului Educației ca elevii din familii monoparentale să primească bursa socială

Publicat

Publicitate
Avocatul Poporului a cerut Ministerului Educației ca elevii din familii monoparentale să primească bursa socială indiferent de venitul pe membru de familie, precizează Federația Părinților și Aparținătorilor Legali (FEPAL) într-un comunicat transmis Edupedu.ro. Reacția Avocatului Poporului vine după ce FEPAL a cerut implicarea instituției, precizând că Ministerul Educației face o discriminare la acordarea burselor sociale pe anul școlar 2024-2025. Amintim, bursele sociale pentru elevii din familii monoparentale sunt condiționate de venit în anul școlar 2024-2025,conform metodologiei cadru de acordare a burselor școlare, publicată în Monitorul Oficial, iar anul trecut școlar nu exista această condiție.
  • Edupedu.ro a scris că o mamă singură a transmis o scrisoare deschisă premierului Marcel Ciolacu pe motiv că noile prevederi legate de bursele sociale pentru elevii din familii monoparentale din anul școlar 2024-2025 au ca efect „o nouă discriminare pe care o face Ministerul Educației între copiii din România”.

Avocatul Poporului cere Ministerul Educației ca bursele sociale din familiile monoparentale să fie acordate indiferent de veniturile pe membru de familie, adică să revină la vechile reguli din Ordinul nr. 6238 din 8 septembrie 2023, unde se preciza că bursa socială se acordă elevilor care provin din familii monoparentale, “fără a se lua în considerare nivelul venitului mediu pe membru de familie”.

“Am revenit la Ministerul Educației și am solicitat formularea unui punct de vedere pe marginea celor de mai sus, dar și din perspectiva analizării oportunității modificării și completării Ordinului nr. 5518/11 iulie 2024 privind aprobarea Metodologiei-cadru de acordare a burselor, în sensul revenirii la vechea reglementare din Ordinul nr. 6238 din 8 septembrie 2023 privind aprobarea Metodologiei-cadru de acordare a burselor, care acorda vocație la obținerea bursei sociale elevilor din familiile monoparentale, indiferent de venitul pe membru de familie. În funcție de informațiile/documentele obținute, vom propune și efectua, după caz, și alte demersuri necesare soluționării dosarului constituit ca urmare a sesizării din oficiu”, scrie în solicitare.

Avocatul Poporului mai precizează că a cerut lămuriri de la Ministerul Educației și în altă privință semnalată: “Instituția s-a sesizat din oficiu la data de 22 iulie 2024, în contextul dispozițiilor referitoare la situația elevilor olimpici naționali care se califică în loturile pentru etapele internaționale ale olimpiadelor și nu obțin niciun premiu sau medalie în categoria elevilor cu vocație la bursa de merit sau de excelență, solicitând Ministerului Educației un punct de vedere pe marginea celor semnalate cu această ocazie”.

“Ulterior inițierii demersurilor sus-menționate, mai mulți petenți, printre care și dumneavoastră, ne-au semnalat o altă problemă cauzată de apariția Ordinului nr. 5518/11 iulie 2024 privind aprobarea Metodologiei-cadru de acordare a burselor, respectiv situația elevilor din familiile monoparentale. Concret, din punct de vedere al venitului, nu există diferențe între familia monoparentală și familia copilului orfan de unul dintre părinți și, totuși, în cazul familiei monoparentale, bursa este condiționată de venit.
Cu titlu de exemplu, dumneavoastră ne-ați sesizat faptul că numărul familiilor monoparentale nu este unul foarte mare în România, astfel încât noile prevederi nu au capacitatea să genereze o economie bugetară semnificativă, însă sunt de natură să creeze o nouă discriminare pe care o face Ministerul Educației între elevii cu vocație la bursa socială”, scrie în răspunsul Avocatului Poporului către FEPAL.

Informații de context

Bursele sociale pentru elevii din familii monoparentale sunt condiționate de venit în anul școlar 2024-2025, conform metodologiei cadru de acordare a burselor școlare, publicată în Monitorul Oficial. Pentru elevii din familii monoparentale se va lua în calcul venitul mediu net lunar pe membru de familie, pe ultimele 12 luni, care trebuie să fie mai mic de un salariu minim net pe economie.

În anul școlar 2023-2024, bursele sociale pentru elevii din familii monoparentale nu au fost condiționate de venit, deși în proiectul inițial al metodologiei de acordare a buselor Ministerul Educației condiționa de venit bursa socială pentru elevii cu un părinte decedat și bursa socială pentru elevii din familii monoparentale.

Publicitate

 

Federația Părinților și Aparținătorilor Legali (FEPAL) a înaintat recent o petiție către Avocatul Poporului, solicitând o intervenție în legătură cu noile reglementări privind acordarea burselor pentru elevi, stabilite prin Ordinul Ministerului Educației nr. 5518/11 iulie 2024.

“Analizând Metodologia-cadru de acordare a burselor pentru anul școlar 2024-2025, FEPAL a identificat o problemă semnificativă: noile prevederi discriminează elevii din familii monoparentale prin impunerea unor condiții de venit, în timp ce elevii orfani beneficiază de aceleași burse fără restricții financiare. Această situație riscă să amplifice inegalitățile și să afecteze accesul la educație pentru un segment vulnerabil al elevilor”, scria în comunicatul FEPAL.

Publicitate

“Este crucial ca toți elevii să beneficieze de oportunități egale, fără discriminări bazate pe structura familială. Reglementările actuale sunt inechitabile și nu reflectă realitățile sociale cu care se confruntă elevii din familii monoparentale”, a declarat Daniela Tarnovski, Director de Program – Familii Monoparentale.

FEPAL a solicitat Avocatului Poporului să analizeze aceste reglementări și să intervină pentru a asigura un sistem de burse echitabil, care să nu discrimineze elevii în funcție de contextul familial.

Recent, pe 21 august, Asociația Creștem Copii Fericiți și Asociația Părinților L.T. „Lucian Blaga” București a solicitat Ministerului Educației modificarea Metodologiei-cadru de acordare a burselor în anul școlar 2024-2025, astfel încât toți elevii care provin din familii monoparentale să poată beneficia de burse sociale, fără a se lua în considerare nivelul venitului mediu pe membru de familie și lansează petiția „Toți elevii din familiile monoparentale au aceleași drepturi. Toți au nevoie de sprijin!”, conform unui comunicat transmis redacției Edupedu.ro.

Prima sesizare a fost făcută de o mamă care semnalează că noile prevederi legate de bursele sociale pentru elevii din familii monoparentale din anul scolar 2024-2025 au ca efect „o nouă discriminare pe care o face Ministerul Educației între copiii din România”, într-o scrisoare deschisă către Prim-Ministrul României, Marcel Ciolacu.

Citeste mai mult

Eveniment

Eclipsă parțială de lună plină, vizibilă în România. Evenimente astronomice în septembrie 2024

Publicat

Publicitate

Eclipsă parțială de lună plină, vizibilă în România. Este cel mai important fenomen astronomic al lunii septembrie, vizibil din țara noastră. Se va produce în data de 18 septembrie și va avea punctul maxim la ora 5:44. Fenomenul este cu atât mai frumos cu cât se suprapune peste o lună plină, scrie alba24.ro.

Practic vorbim despre cea de a doua din cele patru superluni consecutive.

Luna plină din septembrie este cunoscută sub numele de Luna Recoltei, iar în acest an nu doar că va fi mai aproape de Pământ, dar va fi însoțită și de o eclipsă parțială.

Eclipsă parțială de lună plină: Evenimente astronomice septembrie 2024
8 septembrie – Saturn în opoziție

18 septembrie – Luna Plină (Superluna)

18 septembrie – Eclipsă de lună plină vizibilă în România

Publicitate

20 septembrie – Neptun în opoziție

22 septembrie – Echinocțiul de toamnă

O eclipsă parțială de Lună este un fenomen astronomic în care doar o parte din Lună intră în umbra Pământului.

Publicitate

Acest lucru se întâmplă atunci când Soarele, Pământul și Luna nu sunt perfect aliniate într-o linie dreaptă, ci parțial.

În timpul unei eclipse parțiale de Lună, o parte din suprafața Lunii intră în umbra Pământului (umbra propriu-zisă), în timp ce cealaltă parte rămâne în penumbră, care este o umbră parțială, mai puțin întunecată.

Aceasta înseamnă că o parte a Lunii va părea întunecată, în timp ce restul rămâne mai luminos.

Citeste mai mult

Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2024: Sfântul Proroc Zaharia și Dreapta Elisabeta, părinții Sfântului Ioan Botezătorul

Publicat

Publicitate

Sfântul proroc Zaharia a trăit în secolul I î.Hr., în Palestina. Era fiul lui Varahia, din neamul lui Aaron, fiind preot în templul din Ierusalim. Zaharia era căsătorit cu Sfânta Elisabeta (tot din neamul lui Aaron), sora sfintei Ana, mama Maicii Domnului. Deși „erau amândoi drepți înaintea lui Dumnezeu, umblând fără prihană în toate poruncile și rânduielile Domnului” (Luca 1, 6), Zaharia și Elisabeta nu aveau nici un copil, deoarece Elisabeta era stearpă și amândoi erau înaintați în zilele lor.

În acele timpuri, acest fapt era considerat ca fiind o pedeapsă de la Dumnezeu. În zilele lui Irod Antipa, împăratul Iudeii, un înger îl anunță pe dreptul Zaharia, preot din tată-n fiu și înaintat în vârstă, pe când era în Templul Domnului pentru tămâiere, că rugăciunea sa a fost ascultată: neprihănita Elisabeta, stearpă și înaintată la rândul ei în vârstă, va naște un copil al cărui nume trebuia să fie Ioan. Îngerul îl vestește pe cel ce avea să devină Ioan Botezătorul.

Lui Zaharia nu-i vine să creadă, iar îngerul îl pedepsește făcându-l mut până în ziua în care urmau să se adeverească acestea. Peste un timp Elisabeta, nevasta sa, rămâne însărcinată și se ține ascunsă cinci luni. Îngerul Gavriil o vestește pe fecioara Maria că îl va naște pe Iisus, dar și că Elisabeta, rudenia ei, va zămisli un fiu căci este însărcinată în a șasea lună. Maria se scoală chiar în zilele acelea și pleacă în grabă spre munți, spre cetatea lui Iuda unde locuiau Zaharia și Elisabeta. Intră în casa lui Zaharia și urează de bine Elisabetei. Atunci pruncul Ioan săltă de bucurie în pântece și Elisabeta se umple de Duh Sfânt, strigând cu glas tare că fecioara Maria și rodul pântecelui ei sunt binecuvântați. Maria stă cu Elisabeta cam trei luni, după care pleacă acasă.

Elisabeta, soția lui Zaharia, l-a născut pe cel ce va fi cunoscut ca Sfântul Ioan Botezătorul, ultimul dintre prooroci, înainte-mergător și botezător al Domnului nostru Iisus Hristos, în satul Orini (sau Ein-Kerem, în Israelul de azi), în apropiere de Ierusalim, cu șase luni înaintea nașterii lui Iisus. Elisabeta naște un fiu, iar vecinii și rudele ei care auziseră că Domnul a arătat mare îndurare față de ea, se bucurau împreună cu ea. În ziua a opta, au venit să-i pună numele Zaharia, după numele tatălui său, dar Elisabeta se opune, spunând că numele noului născut va fi Ioan. Ei îi spun Elisabetei că nimeni din rudeniile ei nu poartă acest nume și îl întreabă apoi și pe Zaharia iar acesta scrie pe o tăbliță tot Ioan (numele pe care i-l spusese îngerul).

Și toți se minunară căci nu se înțeleseseră unul cu altul despre nume. În clipa aceea, i s-a deschis gura, i s-a dezlegat limba, și el vorbea și binecuvânta pe Dumnezeu. Pe toți vecinii i-a apucat frica, și în tot ținutul acela muntos al Iudeii, se vorbea despre toate aceste lucruri. Toți cei ce le auzeau, le păstrau în inima lor, și ziceau: „Oare ce va fi pruncul acesta?”. Zaharia , tatăl lui, umplându-se de Duh Sfânt, începe să proorocească despre Ioan că va fi un mare proroc. Atunci când regele Irod a auzit de la magi despre nașterea lui Mesia, el a hotărât să ucidă toți copiii având vârsta sub doi ani, din Betleem și din zona înconjurătoare. În aceste zile tragice, a venit rândul Sf. Zaharia de a fi de serviciu la Templul din Ierusalim. Acolo a fost găsit de ostașii trimiși de Irod, care au încercat în zadar să afle de la Zaharia unde este ascuns fiul său. Atunci, la porunca lui Irod, aceștia l-au ucis pe Sfântul Prooroc Zaharia, înjunghiindu-l „între templu și altar” (Matei 23, 35).

Sfânta Elisabeta a murit după patruzeci de zile de la uciderea sfântului Zaharia. Sfântul proroc Ioan Botezătorul, protejat de Domnul, a locuit în pustie până în anul 15 al domniei împăratului Tiberiu (anul 29 d.Hr.), când, auzind Cuvântul lui Dumnezeu, a început a predica pocăința către mulțimile care veneau la el, pregătindu-le să îl primească pe Mântuitorul.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Candidații lui Iftime au primit votul liberalilor de la Botoșani pentru a candida la Parlamentarele din decembrie 2024

Publicat

Publicitate

Liberalii de la Botoșani au votat astăzi în unanimitate lista cu candidați propusă de noul președinte al PNL Botoșani, Valeriu Iftime, pentru Parlamentul României.

Chiar dacă sunt practic nume necunoscute pentru liberalii de a Botoșani, dar oameni de încredere ai noului lider al PNL de la Botoșani, toți candidații lui Valeriu Iftime au primit astăzi votul Comitetului de Coordonare Județean a Partidului Național Liberal – Filiala Botoșani.

După mai multe discursuri de prezentare, candidații nominalizați de Valeriu Iftime au fost acceptați în unanimitate și votați de toți cei peste 200 de reprezentanți al PNL din tot județul. Lista propusă de noul lider al PNL nu a întâmpinat nicio opoziție și nici abțineri.

“PNL are oameni noi în aceste alegeri. Toți candidații noștri au făcut școala la zi, în timp ce contracandidații noștri la 40 de ani abia citeau Baltagul iar la 45 de ani dădeau Bac-ul. Toți vrem schimbarea iar schimbarea nu poate veni decât de la oameni noi”, a transmis noul președinte al PNL Botoșani, Valeriu Iftime.

Iată și lista cu candidații PNL Botoșani după ce a primit votul Comitetului de Coordonare Județean a Partidului Național Liberal – Filiala Botoșani

Pentru funcțiile de senator, vor candida:

Publicitate
  1. Ovidiu Jitaru
  2. ⁠Ionela Aiftincă
  3. ⁠Valeriu Iftime
  4. ⁠Marian Bidașcă
  5. ⁠Bogdan Suruciuc

Pentru Camera Deputaților, vor intra în cursa electorală:

  1. Eduard Mititelu
  2. ⁠Luciana Buliga
  3. ⁠Alexandru Dumitriu
  4. ⁠Bogdan Dăscălescu
  5. Ioana ⁠Rusu
  6. ⁠Andrei Nenișcă
  7. Gabriel ⁠Timofte
  8. ⁠Gelu Graur

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending