Connect with us

Eveniment

Polițist din sursă externă. Care sunt condițiile de recrutare și angajare

Publicat

Publicitate

Criza de personal în Poliție a fost cauzată, după cum spuneau autoritățile, de pensionări şi numărul mic de locuri din şcolile de poliţie, relatează alba24.ro.În ultima perioadă au fost organizate mai multe sesiuni de angajări din sursă externă la Poliția Română. Au fost scoase la concurs sute de posturi, în contextul în crizei de personal.

Criza de personal a fost cauzată, după cum spuneau autoritățile, de pensionări şi numărul mic de locuri din şcolile de poliţie.

Recent, MAI a anunțat că numărul de locuri alocat unităților de învățământ militar din subordinea instituției a fost majorat, în condițiile în care instituția pe care o conduce are un deficit de 30.000 de posturi.

Angajările din sursă externă au fost organizate atât anul trecut cât și în anii anteriori. Vorbim de angajați din sursă externă, adică nu cei care au absolvit studii de specialitate MAI.

Potrivit MAI, polițistul este funcționar public civil, cu statut special, înarmat, care poartă, de regulă, uniformă şi exercită atribuţiile stabilite pentru Poliţia Română prin lege, ca instituţie specializată a statului.

De asemenea, poliţistul işi desfăşoară activitatea profesională în interesul şi în sprijinul persoanei, comunităţii şi instituţiilor statului, exclusiv pe baza şi în executarea legii, cu respectarea principiilor imparţialităţii, nediscriminării, proporţionalităţii şi gradualităţii.

Publicitate

Pentru a intra în rândul polițiștilor, candidatul trebuie să fie din punct de vedere medical, fizic şi psihologic. În funcție de postul respectiv, mai trebuie să treacă de o probă scrisă.

Condiții generale de recrutare din sursă externă – Poliția Română

Pentru a se înscrie la concursurile sau examenele pentru încadrare din sursă externă, candidaţii trebuie să îndeplinească, cumulativ, anumite condiţii generale:

  • să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
  • să cunoască limba română, scris şi vorbit;
  • să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
  • să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu, exclusiv pentru candidatul declarat ”admis”).
  • să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
  • să aibă studii corespunzătoare cerinţelor postului / în funcție de postul pentru candidează – cel puțin absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat; dovada absolvirii se face cu diploma sau adeverinţă din care să rezulte faptul că a susţinut şi promovat examenul de bacalaureat
  • să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist;
  • să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
  • să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
  • să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
  • să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
  • să nu aibă, la încadrarea ca poliţist, calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic;
  • să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentație, în ţinuta de vară (condiție ce va fi verificată cu ocazia examinării medicale, în cazul candidatului declarat ”admis”);
  • dacă prin încadrare directă, potrivit nivelului studiilor şi/sau vechimii în specialitate nu dobândesc grade profesionale mai mici decât gradele militare echivalente deţinute în rezervă;
  • să deţină/obţină certificat de securitate UE de nivelul prevăzut în fişa postului (doar acolo unde este cazul).

În funcţie de specificul activităţii profesionale pentru care sunt scoase la concurs funcţiile, pot fi stabilite criterii specifice de recrutare.

Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Mai mulți câini au fost împușcați pe raza comunei Corlăteni. Polițiștii au pornit o anchetă

Publicat

Publicitate

La data de 01 ianuarie 2025, polițiștii din cadrul I.P.J. Botoșani s-au sesizat din oficiu cu privire la săvârșirea infracțiunii de ,,uciderea animalelor, cu intenție fără drept”, ca urmare a apariției în mediul online a unor informații conform cărora, pe raza comunei Corlăteni, jud. Botoșani, ar fi fost împușcate mai multe exemplare canine.

S-a constituit echipa operativă formată din polițiști din cadrul Biroului pentru Protecția Animalelor și Serviciului Arme Explozivi și substanțe Periculoase, iar în urma verificãrilor efectuate s-a constatat faptul că la data de 30 ianuarie 2025, în comuna Corlăteni a fost organizatã o acțiune de îndepărtare și recoltare a animalelor sălbatice de pe raza comunei, în baza unui contract incheiat între autoritățile locale și A.J.V.P.S. Botoșani.

Pentru desfășurarea activităților a fost emisă o autorizația de vânătoare pentru următoarele tipuri de vânat: vulpi, gaiță, coțofană și câini hoinari.

Confom prevederilor Legii nr. 407/2006 – a vânãtorii și a protecției fondului cinegetic, art. 19 alin. (3) ,,pisicile hoinare si câinii salbãticiți sau hoinari gãsiți pe suprafețele fondurilor cinegetice se captureazã sau se impușcă fără restricții si făra obligarea la despăgubiri, iar fapta nu poate fi sancționată”.

În cadrul activităților au fost executate focuri de armă utilizând muniție tip alică asupra a doi câini hoinari, ce au părăsit imediat zona, nefiind identificați ulterior, existând posibilitatea să fie loviți de proiectile. În același context au mai fost recoltate o vulpe, 4 coțofene și 2 gaițe.

Activitatea de vânătoare si uzul de armă au fost efectuate conform prevederilor Legii nr. 407/2006 privind organizarea vânătorii.

Publicitate

În cauză se continuă cercetările sub aspectul săvârșirii infracțiunii sus menționate, urmând ca la finalizarea acestora să se propune soluție procedurală.

Citeste mai mult

Eveniment

O casă din orașul Darabani a fost la un pas să se facă scrum. Cauza probabilă stabilită de pompieri

Publicat

Publicitate

O casă din orașul Darabani a fost în pericol, în această seară, după ce funinginea depusă pe pereții interiori ai coșului de fum s-a aprins.
Pompierii militari de la Punctul de Lucru Darabani și Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Darabani au acționat prompt și au stins flăcările înainte de a produce pagube materiale.

Pentru prevenirea unor situații similare, ISU Botoșani vă reamintește:

– verificaţi coşurile de evacuare a fumului, pentru ca acestea să nu prezinte fisuri care să permită scânteilor să incendieze materialele combustibile ale planșeului sau acoperișului (grunzi, astereală etc.);

– curățați periodic coșurile de fum pentru eliminarea depunerilor de funingine care se pot aprinde sau pot obtura canalele de evacuare;

– tencuiți şi văruiți partea din pod a coşului de fum, în scopul sesizării imediate a fisurilor (căldura sau scânteile care ies prin fisurile unui coş de fum deteriorat constituie surse de aprindere, dacă în zona lor există elemente de construcţie sau structuri din lemn: grinzi, bârne, suport acoperiş etc.);

– îngrășați zidăria coşului la trecerea prin planşee, lăsând un spaţiu între această zidărie şi elementele combustibile ale planşeului;

Publicitate

– păstrați distanţa dintre faţa exterioară a coşurilor şi elementele combustibile ale acoperişului.

Citeste mai mult

Economie

Ministrul Finanțelor: Noi nu calculăm nicio majorare de taxe sau de impozite în 2025

Publicat

Publicitate

Guvernul României a alocat 2 miliarde de lei pentru acordarea unui ajutor financiar one-off (plată unică) destinat pensionarilor cu venituri mici.

Ministrul Finanțelor, Tanczos Barna, explică faptul că Guvernul a alocat deja un buget de 2 miliarde de lei pentru un ajutor one-off (adică o plată unică) destinat pensionarilor cu pensii mici. Totuși, deocamdată nu s-a stabilit clar:

  • Cine va beneficia – Nu s-a decis până la ce nivel al pensiei se va acorda acest sprijin.
  • Cum va fi distribuit – Nu se știe dacă banii vor fi plătiți într-o singură tranșă sau în mai multe (ex. două sau trei tranșe).
  • Metoda exactă de alocare – Nu există încă un plan detaliat despre modul în care se va împărți suma alocată.

Detaliile specifice, precum pragul maxim al pensiei pentru eligibilitate și modalitatea de plată, urmează să fie stabilite de către Ministerul Muncii după aprobarea bugetului.

 

Măsurile care urmează să fie luate

  • Ministerul Muncii trebuie să facă o analiză și să vină cu propuneri concrete.
  • După această analiză, se va decide în cadrul Coaliției de guvernare care sunt criteriile exacte și modalitatea de plată.
  • Se estimează că aceste detalii vor fi clarificate în una-două săptămâni după aprobarea bugetului.

Declarația ministrului Finanțelor

Până în momentul de față, avem o anvelopă aprobată (2 miliarde de lei, n.r.). Din câte știu, nu a existat nicio discuție concretă cu privire la modul de alocare, modul de împărțire și la nivelul pensiei până la care se va aloca un sprijin anual one-off pentru cei cu pensii mici.

Trebuie să așteptăm ca Ministerul Muncii să înceapă această analiză și să putem analiza variantele. Eu nu am văzut nici măcar un material de lucru. Cu siguranță, după aprobarea bugetului, în cel mai scurt timp, Ministerul Muncii va pregăti pentru Coaliție câteva alternative și se vor lua decizii acolo” a precizat ministrul Finanțelor.

Publicitate

El a explicat, de asemenea, că nu există nicio discuție concretă nici cu privire la modalitatea de plată, respectiv dacă se va plăti o dată sau se va plăti în două sau trei tranșe, și nici cu privire la pensia maximă până la care se va acorda acest ajutor.

”Rugămintea mea este să așteptăm o săptămână, două săptămâni. În această perioadă, după aprobarea bugetului, cu siguranță Ministerul Muncii va avea posibilitatea să vină cu un calcul concret pentru Coaliție”, a mai spus Tanczos Barna.

Conform unor surse guvernamentale citate de economedia.ro, se ia în considerare ca acest ajutor să fie acordat pensionarilor cu pensii de până la 3.000 de lei. Totuși, aceste detalii nu au fost încă finalizate și vor fi clarificate în perioada următoare

Citeste mai mult

Eveniment

Ajutorul financiar pentru pensionarii cu venituri mici a fost aprobat. Până la ce nivel al pensiei se va acorda

Publicat

Publicitate

Guvernul României a alocat 2 miliarde de lei pentru acordarea unui ajutor financiar one-off (plată unică) destinat pensionarilor cu venituri mici, scrie alba24.ro.

Ministrul Finanțelor, Tanczos Barna, explică faptul că Guvernul a alocat deja un buget de 2 miliarde de lei pentru un ajutor one-off (adică o plată unică) destinat pensionarilor cu pensii mici. Totuși, deocamdată nu s-a stabilit clar:

Cine va beneficia – Nu s-a decis până la ce nivel al pensiei se va acorda acest sprijin.

Cum va fi distribuit

Nu se știe dacă banii vor fi plătiți într-o singură tranșă sau în mai multe (ex. două sau trei tranșe).

Metoda exactă de alocare – Nu există încă un plan detaliat despre modul în care se va împărți suma alocată.
Detaliile specifice, precum pragul maxim al pensiei pentru eligibilitate și modalitatea de plată, urmează să fie stabilite de către Ministerul Muncii după aprobarea bugetului.

Publicitate

Astfel, ajutorul financiar pentru pensionari este aprobat în principiu, dar încă nu s-a decis clar cine îl primește, cât primește și cum va fi plătit. Ministerul Muncii trebuie să finalizeze aceste detalii în perioada următoare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending