Connect with us

Eveniment

Poliția Română, precizări despre eficientizarea activităților de pregătire profesională a polițiștilor. Măsuri dispuse

Publicat

Publicitate

Poliția Română face precizări despre măsuri privind eficientizarea activităților de pregătire profesională a polițiștilor. Inspectoratul General al Poliției Române anunță că sunt vizate măsuri pentru reducerea evenimentelor în care sunt implicați polițiști care conduceau autovehicule de serviciu, scrie Alba24.ro.

Instituția subliniază că nu s-a pus în discuție desființarea structurilor de pregătire profesională. Reacția apare în urma unei informații despre eliminarea pregătirii profesionale a polițiștilor pentru dobândirea deprinderilor pentru conducerea în regim prioritar.

„Având în vedere informațiile transmise în spațiul public de către un sindicat, cu privire la eliminarea pregătirii profesionale a polițiștilor pentru dobândirea deprinderilor pentru conducerea în regim prioritar și dispare DPP, Direcția Pregătire Profesională din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române face următoarele precizări:

Informațiile transmise sunt de natură a induce în eroare opinia publică, întrucât nu s-a pus în discuție desființarea structurilor de pregătire profesională”, a transmis Poliția Română, potrivit Mediafax.

Pregătirea profesională în Poliția Română – structura

Pregătirea profesională în Poliția Română, operaționalizată din punct de vedere structural-organizatoric în anul 2021, în formatul unei direcții centrale și a unor structuri teritoriale subordonate profesional, reprezintă o investiție esențială în privința capitalului uman al instituției, asumată de conducerea MAI și IGPR, potrivit sursei citate.

Publicitate

„Personalul specializat al acestei structuri reprezintă repere profesionale atât pentru polițiștii nou încadrați, cât și pentru cei experimentați, formarea profesională fiind un obiectiv strategic al instituției. Procesul de pregătire profesională s-a maturizat pe măsură ce această componentă s-a dezvoltat, calitatea intervenției polițienești fiind principala misiune a acestei structuri. În fiecare polițist care a intervenit pentru aplicarea legii, există o amprentă a procesului de pregătire profesională”, a adăugat Poliția.

Măsuri de eficientizare a activității polițiștilor

IGPR mai anunță că se dorește o eficientizare a activităților polițiștilor.

„Prin precizările aduse în discuție, în recenta videoconferință cu structurile Ministerului Afacerilor Interne, a fost cerută o eficientizare a activităților de pregătire profesională a polițiștilor în domeniul conducerii autospecialelor în regim prioritar, în contextul în care, în ultima perioadă, au avut loc evenimente în care au fost implicați polițiști care conduceau autovehicule de serviciu.

Domnul Secretar de Stat nu a adus în discuție desființarea Direcției Pregătire Profesională, ci o eficientizare a activităților desfășurate, astfel încât cursurile urmate de polițiști să contribuie la reducerea numărului acestor evenimente. Autoanaliza este necesară pentru îmbunătățirea oricărui sistem, astfel încât să identifice vulnerabilități și soluții pentru optimizarea activității”, au precizat reprezentanții Poliției.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Muncă nedeclarată și probleme de siguranță, descoperite în depozitele și firmele de curierat din Botoșani

Publicat

Publicitate

Inspectoratul Teritorial de Muncă Botoșani a desfășurat, la sfârșitul lunii noiembrie, o amplă acțiune de control în rândul firmelor care se ocupă de depozitare și manipularea mărfurilor, inclusiv în sectorul de curierat. Timp de cinci zile, inspectorii au verificat modul în care angajații sunt înregistrați și dacă aceștia lucrează în condiții sigure.

Două persoane găsite la lucru fără forme legale

În ceea ce privește respectarea legislației muncii, echipele de control au descoperit două persoane care munceau fără să aibă contractele înregistrate, situații care se încadrează la muncă nedeclarată. Angajatorul a fost amendat cu 40.000 de lei.

Inspectorii au întâlnit și alte probleme, printre care lipsa evidenței corecte a orelor de lucru sau nerespectarea zilelor de repaus săptămânal. Aceste nereguli îi pot priva pe angajați de drepturi importante, precum plata orelor suplimentare sau zilele libere prevăzute de lege.

Toate firmele verificate au avut probleme la capitolul siguranță

În ceea ce privește siguranța la locul de muncă, toate cele cinci firme controlate au fost sancționate. Inspectorii au găsit situații în care angajații nu erau informați suficient despre riscurile din activitatea pe care o desfășurau, iar semnalizarea din depozite era incompletă sau neclară.

Publicitate

Munca în depozite și în curierat este considerată una cu risc ridicat. Angajații manipulează adesea pachete grele, lucrează cu stivuitoare, se deplasează prin spații aglomerate și se confruntă cu variații de temperatură. Toate aceste situații cresc șansele de accidentare.

Pentru neregulile constatate, inspectorii au aplicat amenzi în valoare totală de 6.000 de lei și au dispus măsuri obligatorii de remediere.

46.000 de lei – totalul amenzilor aplicate

În urma campaniei, valoarea totală a sancțiunilor aplicate firmelor din județul Botoșani în domeniul muncii și al siguranței a ajuns la 46.000 de lei.

Reprezentanții ITM Botoșani au dat asigurări că astfel de acțiuni vor continua, având în vedere riscurile ridicate din acest domeniu de activitate.

Citeste mai mult

Eveniment

Informații false în numele MAI, legate de supravegherea cetățenilor

Publicat

Publicitate

Ministerul Afacerilor Interne a transmis o avertizare cu privire la o serie de mesaje false care anunță supravegherea cetățenilor în trafic și în zonele publice.

Precizările MAI

”Vă informăm că pe rețelele de socializare și pe cele de mesagerie circulă mesaje care anunță operaționalizarea unui sistem extins de supraveghere a cetățenilor în trafic și în zonele publice.

Aceste informații sunt false, iar tema este una care a fost reluată periodic în ultimii doi ani.
De fiecare data, Ministerul Afacerilor Interne a dezmințit aceste informații.

Informațiile false care circulă în numele MAI

Vă rugăm, informați-vă din surse oficiale. Siguranța rutieră este o prioritate, nu o glumă!” au precizat reprezentanții MAI, într-o postare pe Facebook.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2025: Sfântul Cuvios Sava cel Sfințit

Publicat

Publicitate

Sfântul Sava s-a născut în jurul anului 439, în vremea împăratului bizantin Teodosie cel Tânăr (408-450), în ținutul Capadociei. Părinții lui erau creștini și se numeau Ioan și Sofia. Încă de la vârsta de 8 ani a ales calea călugăriei și a intrat în mănăstirea numită a lui Flavian, unde a deprins să fie răbdător în toate și unde a învățat Psaltirea pe de rost. Era atât de înfrânat încă din copilărie, încât, văzând în grădină un măr și dorind să-l mănânce, a zis: „Frumos era la vedere și bun la mâncare rodul ce m-a omorât”. A luat mărul în mâini, dar nu l-a mâncat, ci l-a călcat în picioare și și-a făgăduit să nu mănânce niciodată mere.

 

La varsta de 18 ani ajunge la renumitul calugar Eftimie, care-l va trimite la Cuviosul Teoctist. Acolo s-a desavarsit si apoi a facut multe minuni. Din pricina covârșitoarei lui înduhovniciri, Cuviosul Eftimie îl numea copil bătrân. Și, cu cât creștea în vârstă, cu atât sporea și în virtute. De aceea l-a și înzestrat Hristos Domnul cu darul minunilor. Printre altele, prin rugăciunea lui a făcut să izvorască apă în locuri fără de apă. De altfel, Sfântul Sava era vestit ca făcător de minuni, în biografiile scrise de ucenici săi fiind consemnate numeroase fapte minunate.

 

Sfântul Sava a fost povățuitor și învățător multor călugări și a așezat tipicul sfintelor slujbe pe care îl urmează până astăzi Biserica Ortodoxă. Recunoscut fiind pentru virtuțile sale ieșite din comun, în jurul său s-a adunat o obște de monahi, pentru care Sfântul Sava a construit în Palestina o mănăstire care îi poartă numele. Cum numărul fraților a crescut considerabil în timp, mănăstirea a devenit vestită — o adevărată lavră aflată la cca 45 km de Ierusalim. A fost cunoscut și prețuit de patriarhii Ierusalimului, Salustiu (489-498), care l-a hirotonit preot, Ilie (498-516), pe care l-a vizitat în surghiun, Ioan III (516-524) și Petru (524-552), căruia i-a vindecat sora de o boală grea.

 

Publicitate

Sfântul Sava este numit ,,cel Sfințit” pentru că a fost hirotonit preot și rânduit îndrumător al tuturor sihaștrilor din Palestina. El a mers în două rânduri la Constantinopol, fiind trimis ca sol de către patriarhii Ierusalimului din acele vremuri, la împărații Anastasie (491-518) și Iustinian cel Mare (527-565). A murit la 5 decembrie, anul 532, la vârsta de 94 de ani, înconjurat de mulțime de ucenici, în lavra sa regăsindu-se figuri de seamă ale monahismului răsăritean, precum Andrei Criteanul sau Ioan Damaschin și fratele său, Cosma. În anul 584, când a fost deschis mormântul Cuviosului spre a fi îngropat trupul starețului Casian, moaștele Sfântului Sava au fost găsite nestricate și răspândind bună mireasmă.

 

În secolul al XII-lea, trupul Sfântului Sava a fost luat de cruciați și dus în Veneția. Acesta a fost adus înapoi în Mănăstirea Sfântul Sava cel Sfințit abia după înțelegerea dintre Papa Paul al VI-lea și Patriarhul ortodox grec Atenagora – Athinagorus, în cadrul vizitei papei în Țara Sfântă, în anul 1965.

Citeste mai mult

Actualitate

Alegeri în comuna Mihai Eminescu: Alegătorii pot vota doar la secția arondată domiciliului sau reședinței stabilite înainte de 7 iunie

Publicat

Publicitate

Autoritatea Electorală Permanentă reamintește alegătorilor, inclusiv celor din comuna Mihai Eminescu, județul Botoșani, unde pe 7 decembrie au loc alegeri parțiale, că își pot exercita dreptul de vot exclusiv la secția la care sunt arondați potrivit adresei de domiciliu sau, după caz, a adresei de reședință. Reședința trebuie să fi fost stabilită cu cel puțin șase luni înainte de scrutin, respectiv anterior datei de 7 iunie 2025, relatează mediafax.ro.

Instituția precizează că regula este valabilă la nivel național și că alegătorii nu se pot prezenta la o altă secție decât cea la care figurează în Registrul electoral. Pentru verificarea arondării, locuitorii din Mihai Eminescu pot consulta Registrul electoral la adresa www.registrulelectoral.ro, unde pot introduce CNP-ul pentru a afla secția corectă înainte de ziua votului.

În comunicatul AEP se reamintește și situația specială a municipiului București, unde alegătorii pot vota doar în sectorul de domiciliu sau reședință, conform Hotărârii nr. 95/2025. Deși aceste prevederi nu privesc alegătorii din Mihai Eminescu, ele subliniază caracterul strict al regulilor de arondare.

Pentru alegerile locale parțiale – care includ și scrutinul din comuna Mihai Eminescu – au fost înființate 1.771 de secții de votare la nivel național. Votarea va avea loc între orele 7.00 și 21.00, iar AEP recomandă tuturor alegătorilor să verifice din timp secția la care sunt arondați pentru a evita situațiile în care nu li se poate permite votul.

Scrutinul din comuna Mihai Eminescu este unul important pentru comunitate, iar respectarea regulilor privind arondarea secțiilor este esențială pentru buna desfășurare a procesului electoral.

Acte necesare

Alegătorii își pot exercita dreptul de vot în baza unui act de identitate valabil în ziua votării, după cum urmează: cartea de identitate, cartea electronică de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate, paşaportul diplomatic, paşaportul diplomatic electronic, paşaportul de serviciu, paşaportul de serviciu electronic, carnetul de serviciu militar (în cazul elevilor din şcolile militare).

Publicitate

Cetățenii Uniunii Europene cu domiciliul sau reședința în România își pot exercita dreptul de vot la alegerile locale în aceleași condiții ca cetățenii români, cu respectarea obligațiilor legale de înregistrare și de prezentare a documentelor prevăzute de lege. Aceștia prezintă biroului electoral al secţiei de votare documentul de identitate, împreună cu documentul care atestă adresa din România sau certificatul de înregistrare ori cartea de rezidență permanentă, după caz.

Cum se desfășoară votul

La intrarea în secția de votare, actul de identitate este scanat și verificat în Sistemul informatic de monitorizare a prezenței la vot (SIMPV). În urma verificării înscrierii alegătorului în listele electorale, acesta semnează în lista corespunzătoare, după care primește buletinul de vot și ștampila cu mențiunea „VOTAT”.

Votul se exprimă în cabina de vot, prin aplicarea ștampilei „VOTAT” în interiorul patrulaterului corespunzător opțiunii alese. Buletinul de vot pliat se introduce în urnă, iar ștampila se restituie membrilor biroului electoral al secției de votare.

Este interzisă fotografierea sau filmarea buletinului de vot, precum și orice formă de divulgare a opțiunii de vot în incinta secției de votare.

Alegătorii care, din motive obiective, nu pot vota singuri pot fi însoțiți în cabina de vot de o persoană aleasă de ei, alta decât membrii biroului electoral, candidații sau persoanele acreditate.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending