Connect with us
Publicitate

Eveniment

Poliția reamintește că s-au modificat regulile de circulație în sensurile giratorii din România. Ce prevede legea

Publicat

Publicitate

Poliția Română reamintește că regulile de circulație în sensurile giratorii au fost modificate, schimbarea având loc în februarie, cu publicarea legii în Monitorul Oficial pe 17 februarie.

„Știați că regulile de circulație în sensurile giratorii s-au schimbat? Nu mai este permis să ieșiți direct de pe banda a 2-a sau a 3-a a sensului giratoriu și să tăiați fața celor de pe celelalte benzi.

Pentru a efectua această manevră, trebuie să semnalizați intenția, să vă asigurați că puteți face acest lucru fără să periclitați siguranța celorlalți participanți la trafic.

Publicitate

Vechea practică nu mai este valabilă conform ultimelor modificări! Conduceți prudent!”, a comunicat Poliția Română, citată de știrileprotv.ro.

Marian Godina, unul dintre cei care au comentat postarea Poliției, a declarat:

„Am lucrat 11 ani la Poliția Rutieră și am soluționat numeroase accidente de acest gen, sancționând persoanele care ieșeau din sensul giratoriu direct de pe banda a doua sau a treia fără să se asigure.

Publicitate

În 2016, am explicat într-o postare de ce este vinovată persoana care iese din sens și taie benzile fără să se asigure, însă unii, chiar și polițiști, mi-au contestat argumentele.

Așadar, ”vechea practică” nu a fost niciodată corectă, doar pentru cei care nu doreau să înțeleagă că nu au dreptate. Sper că acum s-au lămurit”, a scris polițistul.

Principalele măsuri adoptate:

  • stabilirea aspectelor procedurale aferente dispunerii măsurii tehnico-administrative a retragerii permisului de conducere;
  • reglementarea obligației administratorului drumului public cu privire la amenajarea stațiilor de tramvaie și la aplicarea marcajelor necesare pentru stațiile de tramvaie care nu sunt prevăzute cu refugiu pentru pietoni;
  • definirea intersecției cu sens giratoriu și clarificarea regulilor de circulație aplicabile în cazul acesteia;
  • corelarea normei de conduită privind interdicția conducătorului de autovehicul, tractor agricol sau forestier de a circula pe drumurile publice având montate pe autovehicul şi tractor agricol sau forestier anvelope cu alte dimensiuni ori caracteristici decât cele prevăzute în certificatul de înmatriculare sau de înregistrare, cu norma de sancționare din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice;
  • reglementarea posibilității poliției de frontieră de a efectua verificări în evidența permiselor de conducere reținute și a sancțiunilor aplicate conducătorilor de autovehicule, tractoare agricole sau forestiere ori tramvaie;
  • stabilirea circuitului administrativ al permiselor de conducere reținute în funcție de natura faptelor săvârșire;
  • corelarea prevederilor Regulamentului cu noile cazuri în care se eliberează dovadă înlocuitoare a permisului de conducere fără drept de circulație;
  • completarea Regulamentului cu prevederile necesare punerii în aplicare a măsurii tehnico – administrative a interdicției de a conduce autovehicule pe teritoriul României pentru titularii permiselor de conducere eliberate de o autoritate străină;
  • completarea Regulamentului cu prevederile necesare punerii în aplicare a beneficiului reducerii perioadei de suspendare a exercitării dreptului de a conduce.

În mod special, în cazul intersecțiilor cu sens giratoriu, documentul precizează că toți conducătorii de vehicule trebuie să respecte regulile privind circulația pe benzi, având obligația să semnalizeze din timp părăsirea intersecției și să se asigure că o pot face fără să perturbe circulația sau să pună în pericol siguranța celorlalți participanți la trafic.

Publicitate

De asemenea, hotărârea de guvern introduce o definiție mai clară a sensului giratoriu.

Codul rutier va fi adaptat astfel noilor măsuri.

Amenzile de circulație ar putea să crească

Amenzile de circulație ar putea să crească de anul acesta. Punctul de amendă se calculează prin lege la o valoare de 10% din salariul minim brut pe economie. În mod normal, atunci când crește salariul minim crește și punctul de amendă.

Publicitate

Până acum, Guvernul a decis de două ori să înghețe valoarea punctului de amendă, prin ordonanța de urgență.

Prima dată în 2017, pentru 2018 și a doua oară în 2018, pentru 2019.Valoarea punctului de amendă a rămas la 145 lei, deși salariul minim brut pe economie a crescut în 2018 la 1900 lei și în 2019 la 2080 de lei.

Iar, fără această măsură, punctul de amendă ar fi crescut la 190, respectiv 208 lei.

Toate modificările, pe articole

1. La articolul 2, după punctul 4 se introduce un nou punct, punctul 41, cu următorul cuprins:

„41. intersecție cu sens giratoriu – intersecție dirijată, semnalizată ca atare, prevăzută cu una sau mai multe benzi de circulație, în care circulația se desfășoară într-o singură direcție în jurul unei zone centrale.”

2. La articolul 2, punctul 6 se modifică și va avea următorul cuprins:

„6. retragerea permisului de conducere – măsură tehnico-administrativă constând în reținerea documentului și interzicerea dreptului de a conduce autovehicule, tractoare agricole sau forestiere ori tramvaie, dispusă de poliția rutieră în cazurile prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr.
195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată, cu modificările și completările
ulterioare.”

3. La articolul 6, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(4) Administratorul drumului public este obligat să delimiteze stațiile mijloacelor de transport public de persoane care nu sunt prevăzute cu alveole/refugii, prin aplicarea marcajului „Stație autobuz, troleibuz, tramvai.”

4. La articolul 76 litera d), punctul 4 se modifică și va avea următorul cuprins:

„4. Pentru stații de autobuze, troleibuze, taximetre, precum și pentru stațiile de tramvaie care
nu sunt prevăzute cu refugiu pentru pietoni.”

5. La articolul 83, alineatele (3) și (6) se modifică și vor avea următorul cuprins:

„(3) Marcajul format dintr-o linie în zig-zag semnifică interzicerea staționării vehiculelor pe partea drumului pe care este aplicat. O astfel de linie completată cu înscrisul „Bus”, „Taxi” sau ”Tram” poate fi folosită pentru semnalizarea stațiilor de autobuze, troleibuze, taximetre, respectiv a stațiilor de tramvaie care nu sunt prevăzute cu refugiu pentru pietoni.

(6) Marcajele sunt de regulă de culoare albă, cu excepția celor ce se aplică pe elementele laterale drumului, care sunt de culoare albă, neagră sau galbenă și neagră, precum și a celor temporare, folosite la organizarea circulației în zona lucrărilor, care sunt de culoare galbenă.

În zonele periculoase sau unde staționarea vehiculelor este limitată în timp, marcajele pot fi și de alte
culori.”

6. La articolul 107, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins:

„(11) În cazul intersecțiilor cu sens giratoriu, conducătorii de vehicule trebuie să respecte regulile privind circulația pe benzi, având obligația să semnalizeze din timp părăsirea intersecției și să se asigure că o pot face fără să perturbe circulația sau să pună în pericol siguranța celorlalți participanți la trafic.”

7. La articolul 148, punctul 15 se modifică și va avea următorul cuprins:

,,15. să circule având montate pe autovehicul și tractor agricol sau forestier anvelope cu alte dimensiuni ori caracteristici decât cele pentru care au fost omologate ori care prezintă tăieturi sau rupturi ale cordului ori sunt uzate peste limita admisă;”

8. La articolul 178, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:

„(3) În exercitarea atribuției prevăzute la alin. (1), polițiștii de frontieră pot efectua verificări în evidența permiselor de conducere reținute și a sancțiunilor aplicate conducătorilor de autovehicule, tractoare agricole sau forestiere, ori tramvaie.”

9. La articolul 190, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1), cu următorul cuprins:

„(11) În situațiile prevăzute la art. 102 alin. (3) lit. g) și h) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare, dovada înlocuitoare a permisului de conducere se eliberează cu drept de circulație pentru o perioadă de 15 zile.”

10. Articolul 191 se modifică și va avea următorul cuprins:

„(1) În situaţia în care contravenientul a săvârşit fapta pe raza de competenţă a altui judeţ decât cel care îl are în evidenţă, permisul de conducere se păstrează la serviciul poliţiei rutiere pe teritoriul căruia a fost constatată contravenţia până la expirarea termenului prevăzut de lege pentru introducerea plângerii împotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei, după care se trimite serviciului poliţiei rutiere al judeţului care îl are în evidenţă.

(2) Permisul de conducere se păstrează la serviciul poliției rutiere din județul care are în evidență titularul, până la restituire.

(3) În situațiile prevăzute la art. 111 alin. (1) lit. b) și alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare, permisul de conducere se păstrează la serviciul poliției rutiere pe teritoriul căruia a fost constatată fapta, până la restituire, anulare sau dispunerea interdicției de a conduce autovehicule pe teritoriul României, după caz.”

11. La articolul 196, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(2) Dacă cea de-a doua faptă este una dintre cele prevăzute la art. 102 alin. (3) lit. a) sau art. 102 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare, polițistul rutier eliberează titularului permisului o dovadă înlocuitoare fără drept de circulație.”

12. După articolul 196 se introduce un nou articol, articolul 1961, cu următorul cuprins:

„Art. 1961

– (1) În cazul prevăzut la art. 221 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu ocazia retragerii permisului de conducere, polițistul rutier înmânează titularului acestuia dispoziția de retragere.

(2) Dispoziția prevăzută la alin.(1) cuprinde data, ora și locul unde este încheiată, gradul profesional, numele și prenumele polițistului rutier, unitatea din care acesta face parte, numele, prenumele, codul numeric personal, domiciliul sau reședința titularului, numărul și seria actului de identitate ori, în cazul cetățenilor străini, al persoanelor fără cetățenie sau al cetățenilor români cu domiciliul în străinătate, seria și numărul pașaportului ori ale altui document de trecere a frontierei de stat, data eliberării acestuia și statul emitent, numărul permisului de conducere, respectiv perioada și motivul pentru care a fost dispusă măsura.

(3) Permisul de conducere retras se păstrează la sediul structurii de poliție din care face parte polițistul rutier care a dispus retragerea până la expirarea perioadei pentru care a fost dispusă măsura tehnico-administrativă.

Permisul de conducere poate fi restituit, la cererea titularului, după expirarea perioadei pentru care a fost dispusă măsura tehnico-administrativă și până la expedierea acestuia la serviciul poliției rutiere pe raza căruia a fost dispusă măsura tehnico-administrativă, dacă nu a intervenit unul dintre cazurile de reținere prevăzute la art. 111 alin. (1) lit. b), c), e) și g) din

Ordonanța de urgență a Guvernului nr.195/2002, republicată, cu modificările și completările
ulterioare.

(4) În situația în care permisul de conducere este restituit titularului, structura de poliție prevăzută la alin. (3) trimite o copie a dispoziției de retragere a permisului de conducere, cel mai târziu în prima zi lucrătoare care urmează celei în care a fost emisă, la serviciul poliției rutiere pe raza căruia a fost dispusă măsura tehnico-administrativă.

(5) În cazul în care permisul de conducere nu a fost restituit potrivit alin. (3), în prima zi lucrătoare care urmează celei în care expiră perioada pentru care a fost dispusă retragerea, permisul de conducere se trimite la serviciul poliției rutiere pe raza căruia a fost dispusă măsura tehnicoadministrativă, însoțit de o copie a dispoziției de retragere a permisului de conducere.

(6) După primirea documentelor prevăzute la alin. (4) sau (5), după caz, serviciul poliției rutiere pe raza căruia a fost dispusă măsura tehnico-administrativă efectuează imediat mențiunile corespunzătoare în evidența permiselor de conducere reținute și a sancțiunilor aplicate conducătorilor de autovehicule, tractoare agricole sau forestiere ori tramvaie.

Permisul de conducere, cu excepția celui eliberat de o autoritate străină, se înaintează la serviciul poliției rutiere care îl are în evidență în vederea restituirii, în prima zi lucrătoare care urmează celei în care au fost efectuate mențiunile, dacă titularul acestuia nu a solicitat restituirea la nivelul acestei structuri ori nu a intervenit unul dintre cazurile de reținere prevăzute la art. 111 alin. (1) lit. b), c), e) și g) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.195/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare.”

13. La Capitolul VII Secțiunea a 2-a, titlul paragrafului 3 se modifică și va avea următorul cuprins:

„§ 3. Anularea permisului de conducere eliberat de autoritatea română sau interdicția de a conduce autovehicule pe teritoriul României pentru titularii permiselor de conducere eliberate de o
autoritate străină.”
14. Articolul 203 se modifică și va avea următorul cuprins:

„(1) – Anularea permisului de conducere eliberat de autoritatea română, în cazurile prevăzute la art. 114 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se dispune:

a) de şeful serviciului poliţiei rutiere pe raza căruia a fost constatată fapta, în baza hotărârii judecătoreşti rămase definitivă, dispusă de o instanţă din România;

b) de şeful poliţiei rutiere din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, în baza unei hotărâri judecătoreşti rămase definitivă, pronunţată de către o autoritate străină competentă, pentru o infracţiune săvârşită de titular pe teritoriul statului respectiv, dacă pentru fapta săvârşită legislaţia română prevede această măsură.

(2) În cazul titularului unui permis de conducere eliberat de o autoritate străină, interdicția de a conduce autovehicule pe teritoriul României pe o perioadă de 1 an se dispune de către șeful serviciului poliției rutiere pe a cărei rază de competență a fost constatată fapta, în baza unei hotărâri judecătorești rămase definitive.

(3) Dispoziția privind interdicția de a conduce autovehicule pe teritoriul României se emite de către șeful serviciului poliției rutiere prevăzut la alin. (2) la data la care a luat cunoștință de hotărârea judecătorească rămasă definitivă. Din perioada prevăzută la alin. (2), în executarea acesteia, se deduce perioada cuprinsă între momentul rămânerii definitive a hotărârii judecătorești și momentul emiterii dispoziției privind interdicția de a conduce autovehicule pe teritoriul României calculată pe zile pline.

(4) Perioada de 1 an prevăzută la alin. (2) se calculează pe zile pline. Ziua în care începe executarea interdicției și ziua în care încetează se socotesc în durata executării.

(5) Dispoziția privind interdicția de a conduce autovehicule pe teritoriul României se comunică titularului permisului de conducere la adresa de domiciliu, reședință sau rezidență din România.

(6) Permisul de conducere reținut, însoțit de dispoziția privind interdicția de a conduce autovehicule pe teritoriul României, se transmite de către serviciul poliției rutiere care a dispus interdicția la autoritatea străină care l-a eliberat, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la emiterea dispoziției.

(7) În situația în care titularul permisului de conducere nu are adresă de domiciliu, reședință sau rezidență în România, la documentele prevăzute la alin. (6) se atașează o solicitare ca titularul permisului de conducere să fie înștiințat cu privire la măsura dispusă împotriva sa.

(8) Anularea permisului de conducere al persoanei decedate se dispune de şeful serviciului poliţiei rutiere pe raza căruia titularul a domiciliat, în condiţiile existenţei unui certificat de deces.

(9) Măsura anulării permisului de conducere se comunică, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare, titularului permisului de conducere, la domiciliul acestuia, pentru situaţiile prevăzute la alin. (1).

(10) În termenul prevăzut la alin. (9 ab24), permisul de conducere se transmite de serviciul poliţiei rutiere care a dispus anularea la autoritatea competentă care l-a eliberat, în vederea efectuării menţiunii în evidenţă.”

15. Articolul 205 se modifică și va avea următorul cuprins:

„(1) Punctele de penalizare se înscriu în evidența permiselor de conducere reținute și a sancțiunilor aplicate conducătorilor de autovehicule, tractoare agricole sau forestiere ori tramvaie de către:

a) serviciul poliției rutiere pe raza căruia a fost constatată fapta în cel mult 7 zile de la data
primirii procesului-verbal de constatare și sancționare a contravenției în condițiile art. 204 alin. (2).

b) poliția locală în termen de cel mult 7 zile de la data întocmirii procesului-verbal de constatare și sancționare a contravenției, în condițiile legii”.

16. La articolul 219 alineatul (1), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins:

„b) la expirarea termenului de suspendare, când sancțiunea a fost aplicată ca urmare a săvârșirii unei contravenții pentru care legea prevede suspendarea dreptului de a conduce sau, după caz, a fost majorată cu 30 de zile;”

17. La articolul 2201, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(3) Cererea se depune în primele două treimi ale perioadei de suspendare a exercitării dreptului de a conduce pentru care titularul permisului de conducere solicită reducerea.”

Art. II – Regulamentul de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1391/2006, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu modificările și completările aduse prin prezenta hotărâre, se republică în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Aprilie 2024: Nu s-au înregistrat accidente de mediu la Botoșani, dar a fost sesizată poliția URGENT pentru arderea miriștilor

Publicat

Publicitate

Comisariatul Județean Botoșani al Gărzii Naţionale de Mediu a anunțat astăzi că în luna aprilie 2024 a efectuat un număr de 35 acțiuni de inspecţie și control, conform planului anual de inspecții, 32 de inspecţiile fiind neplanificate și 3 inspecții planificate.

Controalele au fost efectuate conform HG nr. 1005/2012 privind organizarea și funcționarea Gărzii Naționale de Mediu pe mai multe direcții:

– 3 controale la obiective care dețin autorizație integrată de mediu,

Publicitate

– 14 controale de verificare a respectării măsurilor din actele de reglementare,

– 6 controale în urma sesizărilor,

– 7 controale dispuse de Comisariatul General

Publicitate

– 1 control pentru identificarea de obiective noi

– 5 controale cu alte autorități.

“Urmare a acestor inspecții, pentru neconformitățile constatate au fost aplicate 24 sancțiuni contravenționale, din care: 3 avertismente și 21 amenzi contravenționale, în valoare totală de 320.000 lei și 1 sancțiune complementară de sistare activitate.

Publicitate

 Nu s-au înregistrat incidente/accidente de mediu”, a transmis Comisariatul Județean Botoșani al Gărzii Naţionale de Mediu.

Instituția a mai adăugat că s-au înaintat organelor de ceretare penală 4 sesizări penale pentru săvârșirea faptelor prevazute de OUG 57/2007, art.52, alin(1) lit d, OUG 195/2005, art.98, alin(1) lit.a: arderea miriștilor, stufului, tufarișurilor și vegetației ierboase din ariile protejate, deteriorarea şi/sau distrugerea locurilor de reproducere ori de odihnă pentru speciile de animale sălbatice terestre și acvatice din cadrul: ROSPA0049 Iazurile de pe Valea Ibănesei-Bașeului Podrigăi, ROSPA0156 – Iazul Mare Stăuceni-Dracșani, ROSPA0110 Acumulările Rogojești – Bucecea.

“Am dat curs invitațiilor de a participa la Programul “Săptămâna Verde” derulat în cadrul școlilor și grădinițelor de pe raza UAT Albești, UAT Cândești, UAT Mihălășeni, UAT Botoșani.

Publicitate

Mulțumim încă odată profesorilor pentru eforturile pe care le faceți pentru Săptămâna Verde și sperăm că toate informațiile prezentate să vă fie cât mai utile și de folos pentru școlari și preșcolari.

Împreună vom face educația pentru mediu să fie pe înțelesul tuturor”, a mai adăugat Comisariatul Județean Botoșani al Gărzii Naţionale de Mediu.

Citeste mai mult

Eveniment

Dramă încă fără soluție: Peste jumătate dintre părinții care muncesc în alte țări nu vin acasă de SĂRBĂTORI

Publicat

Publicitate

Mai mult de jumătate –  55% –  dintre părinții care lucrează peste graniță nu vor petrece sărbătorile pascale în țară, alături de copiii lor, în vreme ce 39% spun că vor veni acasă pentru Paște, iar 6% nu erau încă deciși cu privire la venirea în țară, arată datele unei anchete realizate de Salvați Copiii România, în rândul beneficiarilor programului dedicat copiilor cu părinții plecați din țară.

În ceea ce privește motivele pentru care părinții nu pot veni, cel mai des menționate au fost lipsa banilor alocați drumului până în România și faptul că nu reușesc să își ia concediu/zile libere în această perioadă.

Organizația Salvați Copiii România va extinde programul de suport pentru copiii rămași singuri acasă în urma migrației economice a părinților, program care a oferit sprijin pentru peste 25.600 de copii şi adulţi, dintre care 4.600 doar cu sprijinul PEPCO România, prin activităţi de conectare părinţi – copii, derulate atât în centrele locale Salvaţi Copiii, cât şi în peste 60 de şcoli partenere.

Publicitate

Astfel, copiii cu părinţii plecaţi la muncă în străinătate împreună cu părinţii lor şi persoanele în grija cărora au rămas din șase judeţe – Suceava, Iași, Vaslui, Mureș, Hunedoara și Dâmbovița – vor fi integrați în programe complexe de sprijin psiho-socio-educațional, cu sprijinul PEPCO România. Totodată, în cadrul acestui program este continuată şi campania de conștientizare a importanței timpului de calitate părinte-copil, lansată în 2022 sub egida mesajului „Împreună totul este mai bine!”, prin dezvoltarea de materiale şi ghiduri cu activităţi specifice şi recomandări, organizarea de activităţi de conectare părinţi/persoane în grija cărora au rămas copiii – copii, de caravane de informare şi consiliere în mediul rural, de workshopuri pentru cadre didactice pentru stimularea preluării modelelor de activităţi în cât mai multe şcoli.

TABLOU DE ȚARĂ: SITUAȚIA PE REGIUNI

Conform studiului naţional cu privire la situaţia copiilor cu părinţii plecaţi la muncă în străinătate realizat de Salvaţi Copiii România în 2022, 13,8% dintre copiii din România, 536.000 de copii, au avut în perioada iunie 2021 – iunie 2022 unul sau ambii părinți plecați la muncă în străinătate.

Publicitate

În perioada vizată de studiu înregistram următoarele volume de copii cu cel puțin un părinte plecat la muncă în străinătate în ultimul an:

  • Regiunea Nord-Est – 138.065 de copii, respectiv 17.8% din copiii din regiune (în medie unu din șase copii);
  • Regiunea Sud-Muntenia – 107.150 de copii, respectiv 20.3% din copiii din regiune (în medie unu din cinci copii);
  • Regiunea Nord-Vest – 71.374 de copii, respectiv 13.9% din copiii din regiune (în medie unu din șapte copii);
  • Regiunea Sud-Est – 57.513 copii, respectiv 12.1% din copiii din regiune (unu din opt copii);
  • Regiunea Vest – 48.177 de copii, respectiv 14.7% dintre copiii din regiune (unu din șapte copii);
  • Regiunea București Ilfov – 45.725 de copii, respectiv 10.2% din copiii din regiune (în medie unu din zece copii);
  • Regiunea Sud-Vest Oltenia – 44.025 de copii, respectiv 13.0% din copiii din regiune (aproximativ unu din opt copii);
  • Regiunea Centru – 24.465 de copii, respectiv 5.1% din copiii din regiune (în medie unu din douăzeci de copii).

Estimările au avut la bază volumul calculat la nivel național, reprezentativitatea selecției în plan regional depășind marja de eroare a eșantionului total.

Campania destinată creșterii gradului de conștientizare a părinților cu privire la importanța comunicării cu copiii și a petrecerii de timp de calitate cu aceștia va fi continuată începând cu perioada  sărbătorilor de Paște. Părinții și aparținătorii copiilor din program vor fi implicați sau îndrumați către diferite activiăți de conectare specifice, de la distanță, având în vedere că majoritatea părinților nu se  întorc în țară, sau directe, inspirate din materialele campaniei promovate în rândul acestora. De asemenea, peste 60 de școli partenere stimulează realizarea unor astfel de activități.

Publicitate

Pentru copiii ai căror părinți sunt nevoiți să muncească în alte țări, sărbătorile sunt grele, atunci când părinții nu reușesc să vină acasă. Sentimentul de singurătate este acutizat în astfel de momente și de aceea este vital ca legătura cu părinții să fie păstrată, chiar și de la distanță. Sunt consecințe emoționale, dar și sociale ale acestui fenomen atât de specific țării noastre”, spune Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România.

„Perioada sărbătorilor este una în care familiile trebuie să fie împreună, iar copiii să aibă prilejul de a petrece momente valoroase alături de părinții lor. Însă, există un număr foarte mare de copii care nu au această șansă, deoarece părinții lor nu au posibilitatea de a se întoarce acasă nici măcar de sărbători. Astfel, continuăm să susținem demersurile organizației Salvați Copiii, pentru a veni în sprijinul acestor copii dar și al părinților și aparținătorilor lor. Ne bucurăm sincer că aceștia vor fi integrați în programe complexe de sprijin psiho-socio-educațional, pentru a menține conexiunea fizică și emoțională atât de necesară pentru o dezvoltare sănătoasă”, spune Bogdan Grigoriu, Head of Region at PEPCO Romania, Bulgaria and Greece. 

Servicii ale organizaţiei Salvaţi Copiii destinate protecției copiilor cu părinții plecați la muncă în străinătate

Publicitate

Amploarea fenomenului copiilor cu părinții plecați la muncă în străinătate a făcut necesară dezvoltarea unei rețele de servicii specializate destinate acestor copii. Organizația Salvați Copiii a creat astfel de servicii, adresate atât copiilor, cât și părinților lor și persoanelor în grija cărora au rămas copiii, începând cu anul 2010.

În centrele de zi destinate acestor copii, echipele interdisciplinare formate din psihologi, asistenţi sociali şi cadre didactice oferă servicii de consiliere psihologică şi socială, activităţi de suport şcolar şi activităţi de socializare pentru copii, precum şi activităţi de educaţie parentală, consiliere socială şi îndrumare juridică pentru adulţi.

Programul a fost derulat în Bucureşti şi 18 judeţe: Argeş, Braşov, Caraş-Severin, Constanţa, Dâmboviţa, Dolj, Galaţi, Hunedoara, Iaşi, Mureş, Neamţ, Olt, Suceava, Timiş, Tulcea, Vaslui, Vâlcea și Vrancea. Doar în 2023, am derulat programe locale în 50 de şcoli din aceste judeţe.

Peste 130.000 de persoane, părinți, copii și specialiști, au fost informate cu privire la impactul negativ pe care plecarea părinților îl are asupra copiilor rămași acasă, respectiv la obligațiile ce le revin părinților la părăsirea țării.

Citeste mai mult

Eveniment

CARIERA MILITARĂ în Jandarmeria Română, PROMOVATĂ pe Pietonalul Unirii din municipiul Botoșani

Publicat

Publicitate

Miercuri, 1 mai, între orele 10.00 – 12.00, jandarmii botoșăneni vor promova cariera militară în Jandarmeria Română pe Pietonalul Unirii din municipiul Botoșani, în fața Muzelui de Istorie Județean Botoșani.

Tinerii interesați au ocazia să obțină informații referitoare la oferta de școlarizare pentru Școlile Militare de Subofițeri Jandarmi Fălticeni și Drăgășani, care în sesiunea de admitere aprilie – iulie 2024 au pus la dispoziția candidaților nu mai puțin de 700 de locuri.

“Dacă ai vârsta de maxim 27 de ani, diplomă de bacalaureat și ești într-o formă fizică bună, atunci ai ocazia să te înscrii pentru examenul de admitere până pe data de 14 mai inclusiv.

Publicitate

Unul din cele 700 de locuri poate fi al tău, dacă dorești să lucrezi într-o echipă profesionistă.

TE AȘTEPTĂM ÎN ECHIPA NOASTRĂ!”,a transmis purtătorul de cuvânt al Inspectoratul de Jandarmi Județean Botoșani, plutonier adjutant șef Dan Izotov.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Alexandra Huțu: „Pentru cinstirea veteranilor de război, continuăm și în acest an Concursul de eseuri EROUL DE LÂNGĂ MINE”

Publicat

Publicitate

Deputatul Alexandra Huțu, după participarea la ceremonia oficială dedicată Zilei Veteranilor de Război, a reamintit că și în acest an are loc Concursul de eseuri „Eroul de lângă mine”. Concursul este destinat elevilor botoșăneni și urmărește valorificarea și transmiterea experiențelor veteranilor de război botoșăneni și ale familiilor acestora în conștiința elevilor din județul Botoșani. Festivitatea de premiere va avea loc pe 12 iunie 2024, cu o zi înainte de sărbătorirea Zilei Eroilor.

Putem să contribuim fiecare dintre noi la perpetuarea în conștiința generațiilor tinere a sentimentelor de recunoștință față de eroii și martirii neamului nostru. Eu sunt recunoscătoare pentru că, de anul trecut, am pornit într-un demers frumos, aici, în județul nostru binecuvântat: împreună cu Asociația Națională Cultul Eroilor „Regina Maria” – Filiala Botoșani și Asociația Națională a Veteranilor de Război – Filiala Botoșani, am organizat prima ediție a Concursului de eseuri «Eroul de lângă mine», destinat elevilor de gimnaziu și de liceu, care are în prim-plan veteranii de război botoșăneni”, a declarat Alexandra Huțu.

Publicitate

Nu toată lumea înțelege cu adevărat ce înseamnă titlul de veteran de război, chiar dacă o explicație se găsește cu ușurință în Dicționarul explicativ al limbii române. Potrivit acestuia, „veteranul” este definit ca „ostaș român eliberat după terminarea serviciului militar și care obținea la eliberare o serie de privilegii; soldat (în vârstă) care a participat la unul sau mai multe războaie”.

Însă, deputatul Alexandra Huțu este de părere că „definiția din Dicționar nu ne explică emoțiile, felul în care se mobilizau mental veteranii sau atrocitățile prin care aceștia au trecut pe câmpurile de bătălie și nici nu ne învață cum să îi respectăm. De aceea, atât cât ne mai permite timpul, să învățăm ce înseamnă sacrificiul, demnitatea, patriotismul și eroismul, nu din dicționar, ci de la cei care poartă pe chip istoria patriei noastre: veteranii de război. Concursul urmărește ca aceste fapte și sentimente să fie transmise și păstrate, așa cum le-au trăit veteranii și familiile acestora”.

De aceea, parlamentarul botoșănean încurajează elevii din județ să se înscrie la Concurs, pentru că astfel, aceștia vor putea afla istoria direct de la cei care au înfăptuit-o, mai ales că organizator este și Asociația Națională Cultul Eroilor „Regina Maria” – Filiala Botoșani, care oferă organizării Concursului expertiza unora dintre cei mai buni istorici ai județului nostru, membri ai Asociației.

Publicitate

„Mă bucur de colaborarea cu domnul col. (r) Gheorghe Timofte, președintele Asociației «Cultul Eroilor» Botoșani și iată că împreună facem front comun și susținem educarea copiilor și tinerilor în spirit patriotic, militând și încurajând cât mai mult participarea acestora la evenimentele și manifestările dedicate veteranilor de război. Mă înclin în fața veteranii de război și le doresc sănătate și zile binecuvântate!”, a încheiat parlamentarul social-democrat.

Regulamentul Concursului de eseuri „Eroul de lângă mine”, precum și Anexele acestuia pot fi descărcate accesând link-ul https://drive.google.com/drive/folders/149yhdCLQE8ZPKSAyjhZSUOFDijr2g7e8?usp=sharing

De asemenea, acestea pot fi solicitate la adresa de email erouldelangaminebt@gmail.com ori pot fi consultate online accesând paginile de Facebook ale deputatului Alexandra Huțu și Asociației Naționale Cultul Eroilor “Regina Maria” – Filiala Botoșani.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending