Connect with us

Eveniment

„Pistoale” noi pentru Poliția Rutieră, după aproape 4 ani de pauză

Publicat

Publicitate

După aproape 4 ani de pauză în ceea ce privește palierul ,,echipamente specifice pentru poliția rutieră”, în contextul în care Uniunea Europeana se pregătește să ne plaseze din nou pe primul loc la numărul de accidente rutiere grave și la numărul de morți care a rezultat din acestea, iată că IGPR realizează una din achizițiile cele mai importante în acest an pentru combaterea fenomenului vitezei excesive și ale tragediilor ce derivă din acesta, potrivit Sindicatului Europol.

La o distanță de 2 luni de la momentul în care a fost semnat acordul cadru pentru 600 de complete, la data de 16.11.2022 a fost semnat și primul contract subsecvent pentru 150 de complete de cinemometre LIDAR, respectiv aparate radar tip pistol, pentru publicul larg. Câștigatorul licitației este Safety Camera Systems SRL, unic importator în România pentru acest tip de echipament.

Companiei i s-a atribuit acordul cadru pentru cele 600 de complete la o valoare de 38.129.034 lei fără TVA, iar la un calcul simplu rezultă faptul că un astfel de echipament ajunge să valoreze nu mai puțin de 63.548,39 lei (aprox. 12.800 euro). Conform IGPR, achiziția este necesară în vederea înlocuirii totale a vechilor aparate radar ce funcționează pe baza tehnologiei tip DOPPLER, care este uzată din punct de vedere fizic și moral la acest moment.

De altfel, dotarea cu aparatură radar la nivel național a structurilor de poliție rutieră este de 45,9%, iar una din cauzele principale ce stau la baza producerii accidentelor rutiere cu urmări grave, aflată în top 3, este viteza excesivă. De asemenea, trebuie menționat faptul că inclusiv după finalizarea acestei achiziții, acoperirea deficitului privind această tehnică va fi de aproximativ 80%.

CE VA CONȚINE COMPLETUL UNUI CINEMOMETRU

aparatul propriu-zis;
cablu de date și software-ul aferent pentru conexiunea la PC;
încărcător auto 12V;
încărcător la rețea 220V-230V, 50Hz;
valiză de depozitare și transport cu protecție la șocuri mecanice;
parasolar;
2 buc. acumulatori;
suport umăr și suport trepied;
card SD de 32 GB și cititor de card SD;
min. 2 buc. creioane pentru touch-screen;
buletin verificare metrologica valabil 1 an;
certificat de calibrare și garanție;
kit utilizare pe timp de noapte;
șnur de protecție;
manual de utilizare.
Livrarea se va face în cel mult 60 de zile de la data semnării contractului subsecvent, sens în care primul lot de 150 de complete va trebui livrat de către Safety Camera System până la data de 15.01.2023. De asemenea, aceștia vor fi obligați să asigure instruirea personalului desemnat, minim 100 de polițiști rutieri, în cel mult 30 de zile de la data recepției echipamentelor.

Publicitate

Tot pe acest palier, contractantul va instrui minim 4 specialiști ai Direcției Generale de Logistică – Direcția de Asigurare Logistică Integrată din cadrul M.A.I. în domeniul efectuării reparațiilor/intervențiilor în perioada post-garanție a cărei durată este de 24 de luni. De asemenea, cu titlu de noutate, compania câștigătoare va acoperi toate costurile necesare acestor instruiri și va pune la dispoziție toate materialele necesare bunei desfășurări a acestora.

În ceea ce privește principalele specificații tehnice ale cinemometrului, enumerăm următoarele:

utilizarea cinemometrului va fi doar statică, atât din interiorul unui vehicul aflat în staționare cât și din exterior,
temperatura ambientală de lucru este cuprinsă între -100C până la +500C;
umiditate relativă cuprinsă între 10% și 95%;
domeniul de măsurare a vitezei: min. 30km/h la 300km/h;
principiul de funcționare – Light Detection and Ranging;
erori maxime tolerate +/- 2 km/h pentru viteze de până la 100km/h, +/- 2% din valoarea măsurată pentru viteze egale sau mai mari de 100km/h;
distanta maximă de masurare: min. 1.100 m.;
distanța minimă de măsurare: max. 16 m;
timp de măsurare a vitezei (achiziție țintă): 0,33 sec. cu o toleranță de +/- 2%;
echipare GPS sau echivalent pentru determinarea coordonatelor spațiale, în timp real;
focalizare automată pe vehiculul-țintă;
iluminator IR în lungime de undă 800-900 nm.
Salutăm astfel cu această ocazie demersul achiziției care este extrem de necesară polițiștilor rutieri din întreaga țară pentru a putea desfășura activități de diminuare a riscurilor accidentelor de circulație cu urmări deosebite și sperăm ca echipamentele să fie distribuite colegilor spre folosință cât se poate de repede.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

INS: Aproape 3,6 milioane de români trăiesc în sărăcie. Copiii, cei mai afectați

Publicat

Publicitate

Institutul Național de Statistică a publicat noi date îngrijorătoare despre nivelul de trai din România. Rata sărăciei relative a fost, în 2024, de 19%, ceea ce înseamnă că aproape 3,6 milioane de persoane trăiesc sub pragul sărăciei.

Potrivit definiției INS, sărăcia relativă se referă la ponderea persoanelor cu un venit mai mic de 60% din media veniturilor totale din țară. În termeni concreți, acești oameni nu dispun de resurse suficiente pentru a-și asigura un standard de viață minim acceptabil.

Consecințele sunt multiple: locuințe precare, acces limitat la servicii medicale, dar și bariere serioase în educație, cultură, sport și timp liber.

Raportul arată că femeile sunt ușor mai afectate decât bărbații, însă cei mai vulnerabili rămân copiii, unde rata sărăciei urcă la 26%, urmați de tinerii între 18 și 24 de ani, cu 22%.

Diferențele regionale sunt majore. Regiunea Sud-Vest Oltenia înregistrează cea mai ridicată rată a sărăciei, de opt ori mai mare decât în zona București-Ilfov, unde veniturile sunt semnificativ mai ridicate.

INS atrage atenția că sărăcia în România rămâne una profundă, iar șansele de ieșire din această situație sunt reduse, în lipsa unor politici publice coerente care să sprijine categoriile vulnerabile.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Cod galben de ceață în mai multe zone din județul Botoșani. Vizibilitate redusă pe mai multe drumuri

Publicat

Publicitate

Meteorologii au emis, duminică dimineață, un Cod galben de ceață pentru o parte din județul Botoșani, valabil până la ora 11:00. Fenomenul reduce semnificativ vizibilitatea și îngreunează circulația rutieră, mai ales în nordul și nord-estul județului.

Potrivit avertizării, ceața densă determină scăderea vizibilității sub 200 de metri, iar izolat chiar sub 50 de metri, afectând drumurile din localitățile Hudești, Coțușca, Suharău, Rădăuți-Prut, Păltiniș, Mileanca, Darabani, Viișoara și Concești.

Autoritățile recomandă prudență maximă la volan. Pentru prevenirea unor evenimente nedorite, șoferii sunt sfătuiți să reducă viteza, să folosească sistemul de iluminare, să păstreze distanța de siguranță între autovehicule și să evite manevrele riscante.

Reprezentanții Inspectoratului pentru Situații de Urgență Botoșani anunță că pompierii militari sunt la datorie 24 de ore din 24, pregătiți să intervină în sprijinul cetățenilor în cazul producerii unor situații de urgență.

Citeste mai mult

Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2025: Sfântul Ierarh Nectarie de Eghina, Taumaturgul

Publicat

Publicitate

Sfântul Nectarie s-a născut la 1 octombrie 1846, de ziua Acoperământului Maicii Domnului, în Silivria în nordul Greciei. Părinţii săi, oameni săraci, dar credincioşi, l-au botezat Anastasis (gr. „înviere”). Copilului i s-a oferit o frumoasă educaţie creştină, lucru evident mai târziu. Dornic să își continue studiile, la vârsta de 14 ani se hotărăşte sa plece la Constantinopol.

La plecarea vaporului este consemnată o primă minune. Fiind sărac, nu este primit de căpitan pe vas. Însă vaporul nu a reuşit sa pornească decât după ce Anastasis a fost lăsat să urce. Mai mult, în timpul călătoriei el potoleşte o furtună cu ajutorul cruciuliţei dăruite de bunica sa, în care era inserat un fragment din lemnul Sfintei Cruci.

În Constantinopol lucrează din greu pentru a se întreţine. Rămânând fără haine și pantofi, scrie o scrisoare, cu adresa: „Pentru Domnul nostru Iisus Hristos în ceruri”, pe care o da unui vecin negustor să o pună la poștă. Impresionat, negustorul îi răspunde în aceeaşi manieră, trimițându-i un pachet cu cele necesare și semnând: „De la Hristos
pentru Anastasis”. Până la vârsta de 20 de ani, Anastasis a lucrat ca pedagog și dascăl pentru clasele mici la Școala Metocului Sf. Mormânt și împletea munca și lecturile din Sfânta Scriptură șsi Sfinţii Părinţi cu participarea la slujbe.

La vârsta de 20 de ani se retrage în insula Hios, în satul Liti, unde este numit învățător. Când a împlinit 27 de ani, a intrat în obştea mănăstirii de aici, Nea Moni, fiind călugărit trei ani mai târziu, cu numele Lazar, de către mitropolitul Gheorghe de Hios. Acelaşi mitropolit îl va hirotoni diacon cu numele Nectarie. În aceasta mănăstire s-a remarcat ca un bun predicator. Ascultându-I, un om înstărit, Ioan Hiotis Horemis, se va oferi să îl ajute să își continue studiile. Astfel, a plecat la Atena, urmând timp de trei ani liceul, pe care l-a absolvit cu rezultate deosebite.

A urmat apoi și Facultatea de Teologie din Atena, pe care a terminat-o în 1886, urmând ca după absolvire să slujească în Egipt. În 1886, Nectarie a fost numit predicator principal al Patriarhiei alexandrine și este hirotonit preot. Timp de trei ani a slujit in Biserica „Sf. Nicolae” din Cairo. În 1889, Patriarhul Sofronie I-a hirotonit Mitropolit onorific de Pentapolis.

Sfântul s-a mutat la Domnul la 8 noiembrie 1920, la vârsta de 74 de ani, fiind înmormântat intr-o camera de lângă biserica ctitorita de el însuși. A cunoscut dinainte ziua mutării sale la Domnul, descriind momentul în cele mai mici detalii. Întins în sicriu, din trupul sau au început sa izvorască picături de mir.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Accident la Vorona. O mașină a intrat în șanț, șoferul a primit îngrijiri la fața locului

Publicat

Publicitate

Un accident rutier a avut loc, în urmă cu puțin timp, în localitatea Vorona. În eveniment a fost implicat un singur autoturism.

La fața locului s-au deplasat pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani, cu o autospecială de stingere și modul de descarcerare, o ambulanță SMURD și una aparținând Serviciului Județean de Ambulanță Botoșani.

Aceștia au constatat faptul că autoturismul era în afara părții carosabile, răsturnat pe o parte și că nu erau persoane încarcerate.

Șoferul autoturismului, un bărbat de 60 de ani, a primit îngrijiri medicale la fața locului, dar a refuzat. transportul la spital.

Pompierii au asigurat măsurile de prevenire a incendiilor.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending