Connect with us

Actualitate

Peste 50 de milioane de mașini electrice vor circula pe șoselele din Europa, până în 2030 (raport)

Publicat

Publicitate

Peste 50 de milioane de vehicule electrice vor circula pe șoselele din Europa, până în 2030, reprezentând 15% din totalul parcului auto, relevă un nou raport realizat de EY și Eurelectric -‘Plugging into potential: unleashing the untapped flexibility of EV’, dat luni publicității.

Potrivit sursei citate, până în 2030, VE ar putea contribui cu 4% la aprovizionarea anuală cu energie a Europei, suficient pentru consumul anual de energie a 30 de milioane de locuințe.

‘În contextul accelerării electrificării, asigurarea rentabilității, stabilității și eficienței rețelei electrice va necesita gestionarea modului și momentului în care vehiculele electrice sunt încărcate, precum și utilizarea energiei stocate în acumulatori pentru a oferi rețelei servicii de flexibilitate valoroase’, spune documentul.

Raportul analizează modul în care încărcarea inteligentă unidirecțională, care permite vehiculelor electrice să preia energie din rețea în momente optime, și tehnologia ‘vehicul-rețea’ (vehicle-to-grid, V2G), care permite vehiculelor electrice atât să preia energie, cât și să retrimită energie electrică în rețea, pot reduce costul total al deținerii unui vehicul pentru consumatori, pot oferi soluții pentru echilibrarea rețelei și pot accelera adoptarea energiei regenerabile.

‘Încărcarea inteligentă și vehiculul la rețea (vehicle-to-grid, V2G) nu mai sunt opționale – sunt esențiale pentru economisirea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea surselor de energie regenerabilă. Până în 2030, vehiculele electrice ar putea furniza 4% din aprovizionarea cu energie a Europei, suficient pentru a alimenta 30 de milioane de gospodării. Pentru România, aceasta reprezintă o oportunitate majoră de a optimiza costurile energetice, de a reduce congestia rețelei și de a accelera tranziția către energia curată’, a declarat Mihai Drăghici, Partener, Consultanță, EY România.

De asemenea, raportul semnalează faptul că flexibilitatea vehiculelor electrice oferă economii de costuri semnificative pentru consumatori. Astfel, valorificarea flexibilității VE poate reduce semnificativ costul total al deținerii unui vehicul pentru consumatori în comparație cu unul cu motor cu combustie internă. EY estimează că, prin simpla trecere la un vehicul electric echivalent, economiile anuale ar putea fi, în medie, de 4% în segmentul compact, de 9% în segmentul automobilelor de familie și de 14% pentru autovehiculele mari/SUV-uri, pe cele șase piețe-cheie din Europa.

Publicitate

Dar, deși economiile variază de la o piață la alta, studiul arată că, atunci când VE sunt încărcate în mod optim și proprietarii acestora sunt recompensați pentru revânzarea energiei în rețea, costul total de deținere a acestora se reduce semnificativ. Mai exact, un deținător de vehicul electric compact din Marea Britanie ar putea face economii de până la 19% (1.230 euro anual). În Germania, Suedia și Spania, costul total de deținere ar putea fi redus cu până la 14%. În Franța și Țările de Jos, economiile pot ajunge la 7% și, respectiv, 9%.

Segmentul automobilelor de familie ar putea oferi șoferilor economii anuale de 15% (1.200 euro) în Franța, ajungând până la 23% (1.800 euro anual) în Germania.

În segmentul SUV-urilor, deținătorii din Marea Britanie ar putea economisi până la 26% anual, în timp ce în Germania ar putea fi obținute economii de 29% (3.000 euro).

Flexibilitatea va contribui la obținerea unor economii anuale de 4 miliarde de euro, susțin autorii raportului.

‘Încărcarea inteligentă și tehnologia V2G nu sunt doar benefice pentru proprietarii de vehicule electrice, ci sunt și esențiale pentru gestionarea congestiei rețelei și reducerea costurilor cu investițiile în infrastructură. Raportul arată că: prin investiții anticipate în satisfacerea cererii viitoare, prin optimizarea rețelei și prin valorificarea flexibilității oferite de activele disponibile, operatorii de rețea europeni ar putea beneficia de economii anuale estimate la 4 miliarde de euro; până în 2030, vehiculele electrice ar putea să contribuie cu până la 4% din aprovizionarea anuală cu energie a Europei, adică echivalentul a 114 TWh, suficient pentru a asigura alimentarea cu energie a 30 de milioane de locuințe; până în 2040, dacă toate vehiculele electrice vor fi capabile de încărcare bidirecțională, peste 10% din necesarul energetic al Europei ar putea fi stocat și reinjectat în rețea atunci când este necesar’, se menționează în document.

Având în vedere faptul că mixul energetic al Europei se reorientează rapid către sursele regenerabile, devine esențială capacitatea de a stoca și descărca energie, atunci când este necesar. În acest sens, raportul relevă următoarele aspecte: situațiile de prețuri negative la electricitate au crescut cu 160% comparativ cu anul anterior – acestea au fost înregistrate pe aproape toate piețele europene de energie, fiind determinate de creșterea capacităților de producție subvenționate și neafectate de factorul preț, precum energia nucleară și panourile solare rezidențiale, în corelare cu o cerere scăzută; ererea de flexibilitate se va dubla în Europa până în 2030; flexibilitatea oferită de vehiculele electrice ar putea contribui la evitarea limitării producției de energie regenerabilă și la asigurarea disponibilității energiei în momentele de vârf de cerere.

Aceste aspecte fac ca încărcarea unidirecțională și bidirecțională să nu fie doar opțiuni, ci necesități, transmite documentul. Vehiculele electrice au potențialul de a oferi unele dintre cele mai accesibile, scalabile și flexibile soluții pentru nevoile energetice locale, reducând în același timp costul investițiilor în infrastructura rețelei.â

‘Adoptarea în masă a vehiculelor electrice este deja o realitate, dar, pentru a le exploata pe deplin potențialul, trebuie să le integrăm în rețea ca elemente care oferă flexibilitate. Încărcarea inteligentă și tehnologia V2G vor fi factori cheie ai acestei tranziții’, a afirmat, la rândul său, secretarul general al Eurelectric, Kristian Ruby.

În contextul în care se preconizează că cererea de energie electrică în Europa va depăși 4.500 TWh până în 2050, tehnologiile de încărcare inteligentă și V2G trebuie integrate acum în planificarea sistemului energetic, încurajând consumatorii să participe la asigurarea flexibilității, concluzionează raportul.

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 392.995 de angajați în peste 700 de birouri în 150 de țări și venituri de aproximativ 51,2 miliarde de dolari în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2024. Prezentă în România încă din anul 1992, EY furnizează, prin intermediul celor peste 1.000 de angajați din România și Republica Moldova, servicii integrate de audit, asistență fiscală, juridică, strategie și tranzacții, consultanță către companii multinaționale și locale. Are birouri în București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Chișinău. AGERPRES

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Economie

Modern Calor SA Botoșani lansează o licitație pentru mentenanța motoarelor termice: Investiție de peste 3,3 milioane de lei

Publicat

Publicitate

Compania de furnizare a energiei termice din Botoșani, Modern Calor SA, a lansat o licitație publică pentru selectarea unei firme specializate care să efectueze lucrările de mentenanță la motoarele termice. Lucrările sunt programate să aibă loc în această vară, iar valoarea totală estimată a contractului se ridică la 3.303.873 lei.

Anunțul a fost publicat pe platforma SEAP, platformă care asigură transparența procesului de achiziție publică. Potrivit documentației tehnice, mentenanța vizează modulul de cogenerare nr. 1, tip JMS 624 GS-N.LC versiunea H02, GE Jenbacher, și include lucrări preventive realizate conform planului de întreținere al producătorului.

Lucrările sunt împărțite în două mari activități. Prima constă în mentenanța preventivă a motorului termic nr. 1, tip J624 – H02 Jenbacher (varianta Shortblock), pentru 30.000 de ore de funcționare. În cadrul acestora, se vor înlocui componente esențiale, inclusiv colectoarele de gaze evacuate și izolația acestora, cu piese noi, originale Jenbacher. De asemenea, motorul termic existent va fi înlocuit cu un alt motor cu mentenanța corespunzătoare numărului de ore de funcționare stabilit.

A doua activitate vizează mentenanța preventivă a instalațiilor auxiliare și conexe ale modulului de cogenerare pentru 10.000 de ore de funcționare, excluzând componentele motorului termic.

Plata pentru aceste lucrări se va efectua în trei tranșe: 20% din valoarea contractului va fi achitată la 15 zile după recepția punerii în funcțiune, 40% în termen de 12 luni și restul de 40% în termen de 24 de luni. Facturile vor fi însoțite de procese-verbale de recepție, declarații de conformitate, certificate de calitate și alte documente tehnice relevante.

Această investiție în mentenanța echipamentelor de cogenerare are rolul de a asigura funcționarea eficientă și durabilă a sistemului de producție a energiei termice, contribuind astfel la menținerea unui serviciu de calitate pentru botoșăneni”, a explicat directorul Modern Calor SA Botoșani, Bogdan Varasciuc.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

România, pe primul loc în UE la decese cauzate de ACCIDENTE rutiere cu 77 de victime la un milion de locuitori

Publicat

Publicitate

România rămâne țara cu cel mai mare număr de decese în accidente rutiere din Uniunea Europeană, cu 77 de victime la un milion de locuitori, potrivit statisticilor oficiale. La nivel european, aproximativ 19.800 de persoane și-au pierdut viața în astfel de tragedii anul trecut, arată date oficiale publicate de autoritățile europene.

Comisia Europeană avertizează că progresele în reducerea accidentelor mortale nu sunt suficiente pentru atingerea obiectivului de reducere la jumătate a numărului deceselor până în 2030. Deși România și Bulgaria au înregistrat o scădere de peste 20% a numărului de victime față de 2019, nivelul rămâne alarmant. Comparativ cu 2023, România a înregistrat o reducere de doar 4% a deceselor rutiere. În contrast, cele mai sigure țări din UE sunt Suedia, Malta și Danemarca, unde s-au înregistrat mai puțin de 25 de decese la un milion de locuitori, față de media UE de 44 de victime la un milion.

Statisticile arată că 52% dintre accidentele fatale din UE au loc pe drumurile rurale, unde infrastructura deficitară și viteza excesivă contribuie la tragedii. Printre cei mai vulnerabili participanți la trafic se numără motocicliștii, pietonii și bicicliștii, care reprezintă aproape 70% dintre victimele accidentelor produse în mediul urban. De asemenea, bărbații sunt implicați în 77% dintre accidentele mortale, iar tinerii și vârstnicii sunt categoriile cele mai expuse riscurilor.

Pentru a combate numărul ridicat de accidente, Comisia Europeană a propus mai multe reforme. Printre acestea se numără actualizarea cerințelor pentru permisele de conducere, care include îmbunătățirea pregătirii șoferilor și adaptarea testelor la noile condiții de trafic. O altă măsură vizează aplicarea transfrontalieră a normelor de circulație, astfel încât șoferii să fie sancționați indiferent de țara în care au comis abateri. În plus, sunt prevăzute reglementări mai stricte privind inspecția tehnică auto, pentru reducerea numărului de vehicule nesigure care circulă pe drumurile europene.

Uniunea Europeană își propune reducerea cu 50% a numărului de decese rutiere până în 2030 și atingerea pragului de zero accidente mortale până în 2050. Pentru ca aceste obiective să devină realitate, România trebuie să accelereze implementarea măsurilor de siguranță rutieră și să îmbunătățească infrastructura.

Publicitate
Citeste mai mult

Administratie

Lucrările la PISTELE de bicicletă din Bucecea au fost reluate. Proiectul este finanțat de Uniunea Europeană prin PNRR

Publicat

Publicitate

Administrația publică a orașului Bucecea a anunțat reluarea lucrărilor pentru construirea pistelor de bicicletă, un proiect important pentru siguranța și mobilitatea locuitorilor.

Primarul Angel Gheorghiu a transmis că, în zonele unde s-a turnat deja stratul de beton, s-a început și nivelarea terenului, urmând ca, atunci când condițiile meteo vor permite, să fie aplicat și stratul de asfalt.

„Vă anunț cu bucurie că au reînceput lucrările pentru construirea pistelor de bicicletă, un proiect finanțat prin fonduri europene, care va aduce un plus de siguranță și mobilitate în orașul nostru. Știu că orice șantier vine și cu un anumit disconfort, dar vă rog să aveți răbdare și înțelegere. Aceste lucrări sunt necesare pentru a ne bucura, în curând, de o infrastructură modernă și prietenoasă cu toți participanții la trafic”, a transmis primarul orașului Bucecea, Angel Gheorghiu.

Primăria Bucecea asigură cetățenii că lucrările vor fi finalizate cât mai repede posibil și că proiectul va aduce îmbunătățiri semnificative infrastructurii locale.

Citeste mai mult

Eveniment

Amenzi de peste 3.500 de lei și măsuri luate pentru siguranța publică din partea Poliției Locale Botoșani

Publicat

Publicitate

Poliția Locală Botoșani a anunțat astăzi că a intensificat acțiunile de supraveghere și intervenție în municipiu pe parcursul zilelor de 16 și 17 martie 2025.

În cadrul acestor misiuni, agenții au monitorizat zonele de interes, precum instituțiile de învățământ, piețele, stațiile de transport public, locurile de joacă și parcările publice, cu scopul de a preveni și combate faptele antisociale.

Pe durata celor două zile, polițiștii locali au constatat 26 de situații de încălcare a legii și a regulamentelor locale, aplicând 23 de sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 3.542 de lei.

Printre cele mai frecvente nereguli descoperite se numără:
Parcarea ilegală pe alei pietonale – constatări în Centrul Istoric;
Blocarea stațiilor de transport public și taxi de către alte autovehicule – incidente semnalate la Casa Cărții și Capătul 1;
Comerț ambulant neautorizat – depistat în Piața Centrală;
Cerșetorie în zone aglomerate – persoane apte de muncă, surprinse apelând la mila publicului în intersecția Calea Națională – E.ON;
Avarii la rețeaua de apă și canalizare – semnalate la sensul giratoriu de la intersecția străzilor Sucevei și Pacea;
Abandonarea ilegală a deșeurilor – în Piața Viilor;
Incendierea intenționată a gunoiului – o persoană fără adăpost a aprins deșeurile dintr-un tomberon de pe Aleea Școlii pentru a se încălzi. Polițiștii locali au intervenit prompt, lichidând focul, iar persoana a fost transportată la secția de psihiatrie a Spitalului de Urgență Mavromati.

Acțiunile de monitorizare vor continua non-stop, cu sprijinul sistemului de supraveghere video, pentru a asigura siguranța și ordinea publică în municipiul Botoșani.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending