PENSII 2022: Angajații pot verifica online ce vechime de muncă au acumulat. Serviciul electronic este pus la dispoziție de Casa Naţională de Pensii Publice (CNPP).
De asemenea, pot verifica și dacă angajatorii le-au plătit contribuţia la pensie, aferentă salariului.
Pentru a avea acces la aceste date, orice angajat îşi poate deschide, pe site-ul Casei Naţionale de Pensii Publice, un cont online, informează alba24.ro.
Prin acces la acest cont se pot verifica aceste date în timp real și numele angajatorilor care au virat, până la data accesării contului, contribuţia de asigurări sociale (CAS). Sunt disponibile şi venitul brut la care au plătit CAS, dar și informații referitoare la viramentele la Pilonul II de pensii.
Datele la care aveţi acces prin accesarea contului online la Casa de Pensii:
date din carnetul dumneavoastră de muncă
stagiile lunare şi anuale de cotizare la pensii, începând din aprilie 2001 (punctajul realizat la pensie, până acum)
informații din declarațiile D112 (declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor
asigurate) depuse de angajatorii pe care i-aţi avut până acum
informații referitoare la viramentele la Pilonul II de pensii
informații despre pensia comunitară, dacă e cazul
Vechime în muncă: cum se deschide contul online la Casa de Pensii
Pentru deschiderea contului online, trebuie completat un formular
se completează numele, prenumele, adresa de email, tipul, seria, numărul actului de identitate
se selectează judeţul şi localitatea de domiciliu, specificate în actul de identitate
se introduce textul de validare (codul captcha) publicat în imaginea aflată sub formular
se apasă butonul „finalizează şi transmite formular”
veți primi un email în care atașat se găsește formularul în format PDF
se tipărește formularul completat online, apoi se semnează olograf și se printează
data completatării online e trecută automat pe această cerere.
cu documentul printat și semnat vă prezentaţi la orice Casă de Teritorială de Pensii din ţară, împreună cu actul de identitate în original şi copie sau, după caz, cu documentele justificative în original şi copie pentru fiecare persoană terţă căreia îi va administra contul creat în sistemul informatic al Casei de Pensii
formularul semnat olograf e valabil oricând de la data tipăririi lui
în aceeaşi zi sau a doua zi de la data prezentării la Casa de Pensii veţi primi, pe adresa de email indicată de dumneavoastră în formular, un email de confirmare că a fost creat, pe portalul CNPP, contul dumneavoastră online
Cont online la casa de Pensii: Validarea contului
în emailul primit de la CNPP, linkul este valabil doar 72 de ore de la momentul primirii emailului. Trebuie să intrați pe acest link pentru a finaliza procedura de creare a contului online. La acest link veţi alege parola pe care vreţi să o folosiţi pentru a vă accesa propriul cont online.
Accesarea linkulului după 72 de la ore de la primirea emailului de confirmare, implică ștergerea din sistem şi procedura de completare trebuie reluată de la capăt (completaţi din nou formularul, îl tipăriţi, apoi îl semnaţi şi vă prezentaţi cu el la Casa de Pensii).
Cum poţi verifica vechimea ta în muncă. PASUL 1
Primul pas este autentificarea în contul de utilizator. Apeși pe butonul „Autentificare” din colțul din dreapta-sus al site-ului www.cnpp.ro. Se va deschide o pagină în care vei introduce e-mail-ul și parola pe care le-ai setat pentru contul tău, iar apoi vei apăsa pe „Autentificare”.
Cum poţi verifica vechimea ta în muncă. PASUL 2
Odată intrat în cont, vei avea la dispoziție un meniu în partea stângă a paginii. În meniu, selectezi „Datele mele din sistemul public de pensii”.
Cum poţi verifica vechimea ta în muncă. PASUL 3
În acea secțiune, poți alege fie un document cu stagiile lunare de cotizare înregistrate în evidențele CNPP începând cu aprilie 2001, fie un document cu stagiile anuale de cotizare. Intri pe stagii lunare sau pe stagii anuale și apoi apeși pe „Generează raport actualizat”.
Cum poţi verifica vechimea ta în muncă. PASUL 4
Diferența este că în primul fișier poți vedea situația vechimii lună cu lună (zile lucrate, venituri, condiții de muncă, punctaj, angajatorii care au cotizat pentru tine, vechime totală de muncă acumulată), din aprilie 2001 și până în prezent, iar în al doilea poți vedea doar situația anuală (fără detalii lunare). Dacă vrei să vezi situația anterioară lunii aprilie 2001, trebuie selectat „Informații din carnetul de muncă” și apăsat pe „Generează raport actualizat”.
Cum poţi verifica vechimea ta în muncă. PASUL 5
După ce ai solicitat generarea unui raport actualizat (sau a mai multor rapoarte), trebuie să aștepți câteva minute până se generează efectiv în sistem și devine disponibil în contul tău. Când un raport este gata, primești un e-mail de notificare și raportul îl poți descărca, în format PDF, din contul de pe site-ul CNPP. Mai precis, te duci înapoi în pagina în care ai cerut generarea raportului și vei găsi acolo fișierul descărcabil.
ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.
Mâine, 13 septembrie, traficul rutier din municipiul Botoșani va fi restricționat temporar pentru buna desfășurare a activităților prilejuite de inaugurarea noului sediu al Inspectoratului pentru Situații de Urgență.
Potrivit autorităților, restricțiile se vor aplica astfel:
între orele 08:00 – 12:00, pe strada Ștefan cel Mare;
între orele 11:00 – 12:00, pe strada Uzinei.
Șoferii sunt sfătuiți să circule cu prudență în zonă și să respecte indicațiile polițiștilor rutieri prezenți la fața locului pentru fluidizarea traficului.
Reprezentanții instituțiilor de ordine și siguranță publică transmit că măsurile sunt necesare pentru a asigura protecția participanților la eveniment și desfășurarea acestuia în condiții optime.
În acest sfârșit de săptămână, jandarmii botoșăneni, împreună cu partenerii instituționali, vor asigura ordinea și siguranța publică la manifestările cu participare numeroasă organizate în municipiul Botoșani, orașul Săveni și comuna Ibănești.
Sâmbătă, jandarmii vor lua măsurile necesare pentru prevenirea și combaterea faptelor antisociale la prima ediție a evenimentului ,,Condu prudent”, organizat de Club Rotary Botoșani în parcarea magazinului Elvila, între orele 12.00 – 17.00.
Atât sâmbătă, cât și duminică, efectivele de jandarmerie vor fi alături de participanții la manifestările organizate de Asociația Arlechino Moldova în orașul Săveni, respectiv Crosul Săvenilor, competițiile de fotbal pentru copii – Daciada Arlechino, Festivalul Internațional de Folclor ,,Plaiuri Săvinene” și Festivalul Luminilor.
Sâmbătă, între orele 09.00 – 10.30, pe timpul desfășurării Crosului Săvenilor pe traseul Stadion – str. Oborului – str. Ștefan cel Mare – str. Dr. Ciucă – str. A.I. Cuza – str. Zorilor- str. Gh. Asachi – str. Mihail Kogălniceanu – str. 1 Decembrie 1918 – Stadion, vor fi luate măsuri de restricționare progresivă a circulației de către polițiștii rutieri, sens în care recomandăm conducătorilor auto să manifeste răbdare față de măsurile luate de autorități pentru siguranța participanților.
Duminică, jandarmii vor acționa pentru ca liniștea participanților la Acatistul Sfintei Cruci din municipiul Botoșani, organizat de Protopopiatul Botoșani la monumentul din apropierea bazarului și la manifestările religioase prilejuite de sfințirea crucii- monument Crucea Măgura din comuna Ibănești să nu fie tulburată de producerea unor incidente nedorite.
În afara acestor misiuni, ca de altfel în fiecare zi, jandarmii vor acționa împreună cu polițiștii botoșăneni pentru prevenirea faptelor antisociale de natură penală și contravențională în mediul urban și rural, a traficului și consumului ilegal de substanțe psihoactive și vor interveni la apelurile făcute de cetățeni prin numărul unic de urgență 112.
Publicitate
Recomandăm participanților la manifestările publice să respecte măsurile stabilite de organizatori și indicațiile forțelor de ordine, să acorde atenția cuvenită minorilor care îi însoțesc și bunurilor personale de valoare și să solicite sprijinul jandarmilor în mod direct atunci când sesizează producerea unor fapte antisociale care îi afectează pe ei sau pe cei din jur.
Sâmbătă, 13 septembrie 2025, pompierii botoșăneni marchează o zi cu dublă semnificație. Pe lângă sărbătorirea Zilei Pompierilor din România, va avea loc și inaugurarea noului sediu al Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Nicolae Iorga” al județului Botoșani și al Detașamentului de Pompieri Botoșani.
Evenimentul oficial de inaugurare va începe la ora 11:00, participanții fiind așteptați încă de la ora 10:30.
Această investiție se înscrie în programul național de modernizare a infrastructurii critice de intervenție, având ca obiectiv creșterea capacității de răspuns la dezastre și adaptarea la schimbările climatice. Noul sediu din Botoșani este al șaptelea finalizat în cadrul proiectului „Îmbunătățirea managementului riscurilor de dezastre” (P166302), finanțat printr-un acord de împrumut între Guvernul României și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare.
Tot în aceeași zi, după încheierea inaugurării, pâna la ora 17:00, la Detașamentul de Pompieri Botoșani, situat pe strada Uzinei nr. 3, din municipiul Botoșani, se va desfășura „Ziua Porților Deschise”. Publicul larg este invitat să participe la o serie de activități atractive și educative:
– puncte de informare preventivă;
– sesiuni de instruire în acordarea primului ajutor;
– expoziții de tehnică de intervenție și echipamente;
– jocuri interactive și trasee aplicative;
– coborâri pe tiroliană;
– surprize dedicate copiilor.
Administrația Fondului pentru Mediu organizează în perioada 15 septembrie 2025, ora 10:00 – 17 septembrie 2025, ora 23:59, sesiunea de validare a producătorilor, în cadrul Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic, dedicat persoanelor fizice.
În ședința de Guvern din 11 septembrie 2025, a fost adoptată Hotărârea Guvernului privind Lista sumelor alocate categoriilor de proiecte prioritare finanțate din Fondul pentru mediu, inclusiv a bugetului noului Program Rabla Auto 2025. Noul ghid de finanțare al Programului Rabla Auto 2025 a fost publicat în Monitorul Oficial al României.
Conform unui comunicat al AFM, condițiile de participare în Programul Rabla Auto 2025, precum și documentele pe care trebuie să le depună producătorii/dealerii auto pot fi găsite în ghidul de finanțare al programului.
Lista producătorilor validați rămâne valabilă și pentru noul program destinat persoanelor fizice, cu condiția semnării unui nou contract de participare cu AFM (anexa nr. 2 din ghid). Contractul va fi transmis prin aplicație de către AFM. Contractul se semnează electronic și se încarcă în aplicație în termen de 2 zile lucrătoare de la primirea notificării. Neîncărcarea contractului în termenul menționat echivalează cu refuzul de participare la program, precizează AFM.
Bugetul alocat programului este de 200 milioane lei. Valoarea ecotichetului este: 18.500 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou pur electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen;
15.000 lei – pentru achiziționarea unui autovehicul nou plug-in hibrid sau a unei motociclete electrice; 12.000 lei – pentru achiziționarea unui autovehicul nou hibrid; 10.000 lei pentru achiziționarea unui autovehicul nou cu propulsie termică (inclusiv GPL/GNC) sau a unei motociclete.
De asemenea, la finalul lunii septembrie urmează să fie lansată și sesiunea pentru persoane fizice în cadrul Programului.
Publicitate
‘Administrația Fondului pentru Mediu își exprimă angajamentul ferm pentru demararea, în cel mai scurt timp, a unuia dintre cele mai așteptate programe de finanțare, destinat sprijinirii persoanelor fizice în vederea achiziționării de autovehicule noi, cu un impact redus asupra mediului. Prin alocarea unui buget de 200 de milioane de lei, se pot aduce pe piață aproximativ 15.000 autovehicule noi reducând emisiile poluante și îmbunătățind calitatea vieții prin protejarea mediului înconjurător’, a declarat Florin Bănică, președintele Administrației Fondului pentru Mediu, citat în comunicat. AGERPRES