Connect with us

Actualitate

Ordonanța austerității a fost publicată în Monitorul Oficial. De unde taie Guvernul

Publicat

Publicitate

Ordonanța de urgență privind reducerea cheltuielile bugetare a fost publicată în Monitorul Oficial. Actul normativ a fost adoptat vineri de Guvern.

Proiectul de ordonanţă prevede o reducere cu 10% a cheltuielilor cu bunurii şi servicii în instituţii publice, interdicţia ca acestea să achiziţioneze autoturisme, mobilier şi birotică, oprirea angajărilor la stat, cu unele excepţii, înjumătăţirea numărului de posturi din Cabinete şi Cancelarii.

„Am adoptat o serie de măsuri în vederea unei chibzuiri a banului public. Față de forma pe care am avut-o în transparență decizională, au apărut și câteva modificări. Pe scurt – stabilirea de limite lunare de cheltuieli de către Guvern și derogarea de la aceste limite doar prin Memorandum aprobat tot de către Guvern, reducerea cu 10% a cheltuielilor cu bunuri și servicii, cu excepția cheltuielilor din domeniul sănătății și educației, interzicerea achiziționării, preluării în leasing sau a închirierii de autoturisme, mobilier și aparatură, birotică, de către autoritățile și instituțiile publice”, spunea atunci Adrian Câciu, ministrul Finanțelor.

El afirma că există o excepție privind Programul Rabla, pentru autoritățile care achiziționează autoturisme nepoluante.

De asemenea, OUG prevede suspendarea ocupării prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante, cu excepția posturilor unice.

„Aici, prin memorandum sectoarele vor veni în fața Guvernului, dacă este necesară o derogare pentru acele sectoare unde este necesară în continuare angajarea de personal, inclusiv educație și sănătate. Un nou instrument de flexibilizare a achității facturilor restante către furnizorii de energie electrică, în baza schemei de compensare care funcționează potrivit OUG 27, în sensul în care până când se pot echilibra sumele din Fondul de tranziție, care se alimentează din veniturile excepționale realizate de producătorii din sectorul energetic, ministerul Energiei și Ministerul Muncii pot să achite facturile restante la furnizori, pe baza deconturilor venite de la ANRE, din bugetele proprii, din alte titluri de cheltuieli. Față de actul normativ pus în transparență publică, a fost eliminat articolul legat de sporul de doctorat, în baza discuțiilor pe care le-am avut cu sectoarele. Acest articol din legea salarizării există, rezidă și în legea salarizării și s-a considerat că o complicare a modului în care este acest articol în legea salarizării nu este la acest moment oportună, urmând ca în noua lege a salarizării să se clarifice mai concret modul în care sporul de doctorat va fi acordat”, a adăugat ministrul de Finanțe, potrivit Mediafax.

Publicitate

Cele 10 măsuri de austeritate pe care le ia Guvernul

1. Cheltuielile cu bunuri și servicii vor trebui reduse cu 10%.

Există o excepție: respectiv cheltuielile cu medicamentele și materialele sanitare, cu serviciile medicale, pentru cheltuielile cu acțiuni și programe de sănătate, precum și în cazul cheltuielilor aferente unităților de învățământ preuniversitar și universitar.

2. Autoritățile și instituțiile publice, inclusiv cele care au venituri proprii, nu vor mai putea achiziționa, prelua în leasing sau închiria autoturisme, precum și mobilier și aparatură birotică.

Acolo unde este nevoie de astfel de bunuri, vor trebui să se facă redistribuiri inclusiv de la alte instituții.

În ceea ce privește achizițiile publice aflate în curs de desfășurare, acestea vor putea fi finalizate.

3. Îngheață angajările la stat.

În cazuri temeinic justificate, prin memorandum aprobat în şedinţa Guvernului se poate aproba organizarea de concursuri sau examene.

Pentru posturile pentru care s-a desfășurat proba scrisă a concursurilor sau examenelor, ori proba practică, se pot continua procedurile de ocupare a acestora.

Funcțiile publice de conducere pot fi exercitate cu caracter temporar, fără obligativitatea organizării unor concursuri, cu notificarea prealabilă a Agenției Naționale a Funcționarilor Publici cu 5 zile înainte de dispunerea măsurii.

4. Personalul care deţine titlul ştiinţific de doctor beneficiază de o indemnizaţie pentru titlul ştiinţific de doctor în cuantum de 50% din nivelul salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, care se acordă lunar numai dacă îşi desfăşoară activitatea în domeniul pentru care deţine titlul și dacă are prevăzute în fișa postului un set de atribuții obiective și cuantificabile care să permită verificarea lunară a modului în care activitatea acestuia este valorificată în mod suplimentar.

Cuantumul salarial al acestei indemnizaţii nu se ia în calcul la determinarea limitei sporurilor, compensaţiilor, primelor, premiilor şi indemnizaţiilor.

În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență, conducătorii autorităților și instituțiilor publice, indiferent de modul de finanțare și subordonare, au obligația de a dispune modificarea fișelor de post.

5. Sumele reținute, în proporție de 10% în bugetul de stat, în bugetul asigurărilor sociale de stat și bugetul asigurărilor pentru șomaj se anulează cu ocazia primei rectificări bugetare, cu excepția cheltuielilor de investiții, a cheltuielilor cu stocurile rezervă de stat și de mobilizare și cheltuielilor aferente despăgubirilor civile.

6. Agenția pentru Calitatea și Marketingul Produselor Agroalimentare se va înființa în 2024. Practic, prin ordonanță este o amânare de 1 an.

7. Pentru o perioadă de 24 luni de la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență, autoritățile contractante care atribuie contracte de achiziție publică ce au ca obiect produse agroalimentare aplică criteriul de atribuire cel mai bun raport calitate-preț.

Ponderea stabilită pentru factorul de evaluare privind calitatea va fi de 70% din punctajul total și este compusă din: 50% pentru subfactorul „lanțul de aprovizionare” și 20% pentru deținerea autorizației/înregistrării sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor sau a certificatului fitosanitar sau a certificatului de origine, după caz, și pentru respectarea legislației privind trasabilitatea produselor agroalimentare.

8. Membru CA la maxim două companii de stat

În anul 2023, personalul din cadrul autorităților și instituțiilor publice pot deține calitatea de membru al consiliului de administrație și/ sau de membru al consiliului de supraveghere la maxim două întreprinderi publice sau în organele de conducere ale altor entități deținute de stat sau de

unitățile administrativ-teritoriale al cărui sediu se află pe teritoriul României.

9. După intrarea în vigoare a ordonanței de urgență, Guvernul poate adopta proiecte de acte normative/documente de politici publice a căror aplicare atrage micşorarea veniturilor sau majorarea cheltuielilor aprobate prin buget, doar dacă acestea sunt însoțite de fișa financiară.

10. Schimbări în privința numărului de posturi din cadrul cabinetului şi cancelariei

Numărul maxim de posturi din cadrul cabinetului, respectiv cancelariei este:

  • 9 posturi pentru cabinetul prim-ministrului;
  • 6 posturi pentru cabinetul viceprim-ministrului cu portofoliu, ministrului de stat;
  • 4 posturi pentru cabinetul viceprim-ministrului fără portofoliu;
  • 4 posturi pentru cabinetul ministrului, secretarului general al Guvernului şi şefului Cancelariei Prim-Ministrului;
  • 4 posturi pentru cabinetul ministrului delegat;
  • 2 posturi pentru cabinetul secretarului general adjunct al Guvernului, secretarului de stat şi asimilatului acestuia din cadrul ministerelor şi aparatului de lucru al Guvernului şi consilierului de stat;
  • 2 posturi pentru cabinetul conducătorului de organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu rang de secretar de stat;
  • 1 post pentru cabinetul subsecretarului de stat şi asimilatului acestuia din cadrul aparatului de lucru al Guvernului din cadrul ministerelor şi al celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale”.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Cultura

În weekend, spectacolele „Portugalia” de Zoltán Egressy și „Îmbătați de dragoste”, Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani

Publicat

Publicitate

Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani invită botoșănenii în acest sfârșit de săptămână, la spectacolele „Portugalia” de Zoltán Egressy și „Îmbătați de dragoste” după Pierre de Marivaux.

Iubitorii de teatru sunt așteptați, sâmbătă, 15 noiembrie de la ora 1900,  la Teatrul „Mihai Eminescu” la spectacolul Portugalia” de Zoltán Egressy.

Regia: Vladimir Anton
Scenografia: Gelu Rîșca
Coregrafia: Victoria Bucun
Asistent regie: Răzvan Amitroaei

Distribuția:
FUNDĂ – Alexandra Vicol
PORECLĂ – Răzvan Amitroaei
CÂRCIUMAR – Gheorghe Frunză
SFECLĂ – Sorin Ciofu

PREOT – Alexandru Dobynciuc
CLAMĂ – Bogdan Muncaciu
FEMEIA – Gina Patrașcu-Zamfirache

SATANĂ – Valentin Popa
SOȚIE – Oana-Maria Tudoran
Spectacol nominalizat la Gala Premiilor UNITER 2021 la categoria CEA MAI BUNĂ ACTRIȚĂ ÎNTR-UN ROL PRINCIPAL (Alexandra Vicol pentru rolul „Fundă”)

Într-un sat de la marginea lumii, oamenii nu au nume. Ei sunt porecle – Fundă, Sfeclă, Clamă. Toți tânjesc după un altceva, după un altcineva. Dar nimeni nu face nimic pentru a-și împlini visul.
Portugalia, visul unui tânăr scriitor în trecere, devine visul tuturor: un loc mirific, necunoscut, un tărâm de poveste, unde marea se întâlnește cu cerul, cu oameni fericiți – chiar dacă uneori triști.
„Portugalia” este o comedie despre oameni obișnuiți, cu oameni obișnuiți. Cu umorul involuntar, cu situații comice care capătă, pe parcurs, conotații dureroase, este o poveste în  care un om își descoperă sau redescoperă sensul, rostul vieții. 

Duminică, 16 noiembrie de la ora 1900, vă invităm la spectacolul Îmbătați de dragoste” după Pierre de Marivaux, regia Alexandru Vasilachi.

Publicitate

 Scenografia spectacolului este realizată de Mihai Pastramagiu, iar coregrafia de Victoria Bucun.

Distribuția:

Cezar Amitroaei – D-nul Orgon, bătrân gentilom

Petruț Butuman – Mario, fiul său

Silvia Răileanu – Silvi, fiica sa

Sorin Ciofu – Dorian, pretendentul Silviei

Lidia Uja – Lizet, camerista Silviei

Răzvan Amitroaei – Victoire, valetul lui Dorian

              Să fie adevărat că haina-l face pe om? Se poate interzice dragostea pe motiv de apartenență la paliere sociale diferite? Este loc în suflet și pentru dragoste și pentru rațiune? E adevărat că dragostea-i oarbă și rațiunea rece precum gheața?

              Veți găsi aceste întrebări nu doar în spectacol, dar și în inimile fiecărui îndrăgostit. Hai să ne îmbătăm de dragoste, de teatru!

Biletele se găsesc la Agenția teatrală din Teatrul „Mihai Eminescu”, intrarea din strada Cuza Vodă.

Biletele se găsesc la Agenția teatrală din Teatrul „Mihai Eminescu”, intrarea din strada Cuza Vodă.

Preț bilet : 50 lei– stal; 60 lei – lojă;

Preț bilet elevi – 20 lei ; pensionari – 25 lei

Tel. 0735.779.821 ▪marți-vineri: 10°°-18°° ▪ sâmbătă, duminică: 13°°-19°°

 https://eventbook.ro/program/teatrul-mihai-eminescu-botosani

 

Citeste mai mult

Eveniment

Conacul „Ion Pillat” din Miorcani, dedicat persoanelor vârstnice: IPS Teofan a binecuvântat noul centru de zi pentru bătrâni

Publicat

Publicitate

În localitatea Miorcani din județul Botoșani, Conacul „Ion Pillat” a renăscut printr-un amplu proiect de restaurare și transformare într-un centru de zi dedicat persoanelor vârstnice. Binecuvântat de Înaltpreasfințitul Părinte Teofan, Mitropolitul Moldovei și Bucovinei, noul așezământ îmbină grija pentru bătrâni cu păstrarea memoriei unei mari familii culturale românești, oferind spații moderne pentru activități sociale, medicale și culturale.

Inaugurarea noului centru a avut loc luni, 10 noiembrie, în prezența autorităților locale și județene, precum și a numeroși oameni de cultură.

După slujba de sfințire oficiată de ierarh, dimpreună cu un sobor format din reprezentanți ai Protopopiatului Darabani și ai Centrului Eparhial, Părintele Mitropolit a dat citire mesajului transmis de Preafericitul Părinte Patriarh Daniel, intitulat Un vechi conac boieresc a reînviat într-un Centru de zi pentru bunici:

Această renaștere a conacului „Ion Pillat” ne arată că zidurile nu sunt doar piatră, ci și memorie vie. Restaurarea lor nu este doar o lucrare arhitecturală, ci și o restaurare a sensului vieții, o redare a luminii unui loc care poartă amintirea poeziei, a rugăciunii și a slujirii. Desigur, nu întâmplător, aici, la marginea Prutului, pe vechea Cale a Hotinului, care era un drum al negustorilor și al istoriei, se reface astăzi un drum al sufletului, care leagă trecutul de viitor, credința de cultură, iubirea de Dumnezeu de iubirea aproapelui.

De aceea, cu recunoștință, aducem mulțumiri doamnei Monica Ioana Pillat, poetă, prozatoare și membră a Uniunii Scriitorilor, urmașă demnă a unei familii care a slujit neamul și cultura română. Prin gestul de credință și prin încrederea acordată acestui demers, domnia sa a continuat testamentul moral și spiritual al poetului Ion Pillat, care scria:

Satul meu de peste Prut, cu biserică și cruce,

Publicitate

E icoană de tăcere, e răgazul care duce

Dorul omului de-acasă până-n cerul de lumină.”

Astăzi, această „icoană de tăcere” prinde din nou viață. Conacul „Ion Pillat” nu rămâne un loc al trecutului, ci devine un spațiu al speranței, unde Biserica, statul și oamenii de bunăvoință se unesc pentru a prețui bătrânețea cu demnitate și dragoste. Aici, fiecare gest de îngrijire, fiecare zâmbet oferit unui vârstnic, fiecare cuvânt rostit cu blândețe devine o lumină vie, o confirmare a poeziei lui Ion Pillat în limbajul faptelor frumoase.

În anul 2002, în vremea păstoririi Preafericirii Sale ca Mitropolit al Moldovei şi Bucovinei, doamna Cornelia Jeana Pillat (soţia lui Dinu Pillat, trecută la Domnul în anul 2005), împreună cu fiica sa, doamna Monica Ioana Pillat, au donat clădirea conacului şi anexele sale, curtea, livada, pădurea şi alte terenuri către Arhiepiscopia Iaşilor, care a înfiinţat aici Centrul Cultural-social „Ion Pillat” din Miorcani, pentru desfăşurarea de programe sociale.

În perioada 2017–2025, la iniţiativa Arhiepiscopiei Iaşilor, s-a implementat un amplu proiect având ca obiectiv reabilitarea, modernizarea şi dotarea clădirii Conacul „Ion Pillat”, în vederea înfiinţării centrului social de zi destinat persoanelor vârstnice.

Un cuvânt de recunoștință a fost rostit și de IPS Teofan, care a subliniat că, în acest așezământ, vor fi organizate și diferite evenimente dedicate tinerilor:

Pentru o perioadă de timp cât mai îndelungată, bătrânii, persoanele mai în vârstă, vor putea beneficia de acest centru de zi pentru o clipă petrecută într-un spațiu frumos, pentru un moment de recuperare medicală sau de lectură, spațiile fiind generoase, însă și pentru alte activități, probabil alături de copiii din localitate, pentru o activitate culturală sau sportivă. Totodată, cei iubitori de carte, ca pe de o parte să aducă cinstirea cuvenită acestei onorabile familii, atât de mult legată de frumusețea poetică, precum și alte activități pe care Mitropolia, Parohia, Primăria, precum și alte instituții din județ, le pot desfășura aici.

Monica Ioana Pillat, fiica prozatorului Dinu Pillat și nepoata poetului Ion Pillat, a primit din partea Părintelui Patriarh Daniel Ordinul „Maica Domnului – Rugătoarea”. De asemenea, cei care au realizat și implementat proiectul de renovare au primit din mâna ierarhului distincții de vrednicie.

În cadrul centrului social de zi vor funcționa mai multe spații destinate evenimentelor culturale, un cabinet medical, un cabinet de consiliere și un cabinet de kinetoterapie.

Am venit astăzi la Miorcani, am fost mai mult decât plăcut impresionată de modul în care a fost recondiționat, salvat practic de la ruină acest conac, știu că eforturile au fost mari, îndelungi, dar rezultatul este pe măsură. Oricine va veni aici, dincolo de parc și de conac în exterior, care putea fi vizitat și înainte, acum în interior sunt recondiționate încăperile și nu este vorba numai de bani sau de fondurile care au fost atrase, este foarte multă investiție umană și foarte mult suflet pus de toți cei care au implementat acest proiect, ne-a declarat Carmen Brăgaru, cercetător la Institutul de Istorie și Teorie Literară „G. Călinescu” al Academiei Române.

Proiectul „ÎNFIINȚARE CENTRU DE ZI PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE ÎN SAT MIORCANI, JUD. BOTOȘANI”, Cod SMIS 114122, a fost implementat prin intermediul unei finanțări nerambursabile acordate prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020, Axa prioritară 8 – Dezvoltarea infrastructurii de sănătate și sociale, Prioritatea de investiții 8.1 – Investițiile în infrastructurile sanitare și sociale care contribuie la dezvoltarea la nivel național, regional și local, reducând inegalitățile în ceea ce privește starea de sănătate și promovând incluziunea socială prin îmbunătățirea accesului la serviciile sociale, culturale și de recreare, precum și trecerea de la serviciile instituționale la serviciile prestate de colectivitățile locale, Obiectivul specific 8.3 – Creșterea gradului de acoperire cu servicii sociale, Grup vulnerabil: persoane vârstnice.

Prin înființarea centrului, Arhiepiscopia Iașilor și-a propus să faciliteze accesul la serviciile sociale, medicale și de recreere pentru minim 180 de persoane vârstnice aflate în dificultate din comuna Rădăuți-Prut și va avea capacitatea de a desfăşura următoarele activități:

  1. Activități recreative și de integrare socială – Se vor putea desfășura activităţi practice (lucru manual, grădinărit, confecționat obiecte decor, tricotat), activităţi informative (citire presă, cărţi, reviste, urmărirea programe radio sau TV), activităţi recreative (sărbătorirea zilelor de naştere şi a altor sărbători/evenimente speciale, plimbări în aer liber etc).

  2. Servicii de recuperare în scopul menținerii sau ameliorării statusului funcțional al

    beneficiarului – Centrul va beneficia și de un cabinet complet de kinetoterapie, astfel încât

    beneficiarii să se bucure de servicii/terapii de recuperare/reabilitare funcțională, conform recomandărilor dintr-un plan individualizat de asistență și îngrijire. Centrul realizează va realiza evidența activităților/ serviciilor efectuate sau a terapiilor de recuperare/reabilitare funcțională urmate de beneficiari.

  3. Monitorizarea stării de sănătate a beneficiarilor şi asigurarea unor servicii medicale – În cadrul unui cabinet medical, vârstnicii vor fi monitorizați din punct de vedere al stării de sănătate, pe perioada în care se află în centru, și, după caz, vor putea primi servicii medicale de bază sau de specialitate, în funcție de situația particulară în care se află.

Citeste mai mult

Administratie

Primăria Municipiului Botoșani anunță LICITAȚIE pentru atribuirea locurilor de parcare nou-amenajate

Publicat

Publicitate

Consiliul Local al Municipiului Botoşani, cu sediul în Piaţa Revoluţiei nr. 1. anunţă că în data de 05.12.2025 ora 09:00, va organiza licitaţia publică deschisă, cu strigare, pentru rezervarea locurilor de parcare nou-amenajate în ultima perioadă a anului 2025, acolo unde este cazul, după cum urmează:
– Str. Calea Naţională nr. 39;
– Str. împărat Traian nr. 14. Str. împărat Traian la stradă- integral.
– Str. Tudor Vladimirescu – sector între sensul giratoriu şi împărat Traian:
– Str. Victoriei. Pietonal Transilvaniei. Calea Naţională 99-101;
– Str. O. Onicescu 24-28;
– ANL Bucovina sens unic;
– Str. George Enescu sector între Capăt 1 şi Hand of Help ambele sensuri:

Pe site-ul oficial al Primăriei Municipiului Botoşani www.primariabt.ro, găsiţi ataşate hărţile folosite. în care locurile scoase la licitaţie sunt notate în culoarea roşie.

Înscrierile la licitaţie se vor face în perioada 18.11.2025-02.12.2025 Ia Primăria Municipiului Botoşani. Calea Naţională nr. 101 – sediul „Casa Cărţii”. Serviciul Patrimoniu, în zilele de luni – joi ale săptămânii între orele 09:00 – 14:00 şi vineri în intervalul orar 09:00 -11:00. Cererile pot fi depuse până la ora 12:00 în data de 02.12.2025.

Preţul de pornire la licitaţie este de 260 lei/an, pentru persoane fizice la nivelul anului 2025. Taxa obţinută în urma licitaţiei cu strigare va fi menţinută în fiecare an, iar la aceasta se va adăuga şi eventualul coeficient de indexare aplicat la taxa de bază anuală.

Licitaţia se va desfăşura în sala CINEMATOGRAFULUI UNIREA Botoşani, situat în str. Unirii.
Durata de rezervare este până la 31 decembrie 2025. cu posibilitate de prelungire anual.
Pot depune cereri de înscriere persoanele fizice care locuiesc in raza parcării, deţin autovehicul proprietate personală, în leasing sau preluat în comodat de la firme sau alte persoane fizice și nu deţin garaj în zona respectivă.

De asemenea, este permis doar un loc de parcare pentru un apartament, indiferent de câţi membri de familie deţin autoturism.

Publicitate

Pentru înscriere vor fi prezentate, în original și în copie, următoarele documente: cartea de identitate (buletin) şi după caz, actul de vânzare-cumpărare al apartamentului, certificatul de înmatriculare al maşinii şi, după caz, contractul de comodat sau de leasing. Taxa de participare la licitaţie este de 10 lei. După data apariţiei prezentului anunţ privind licitaţia, nu se mai primesc cereri de atribuire a locurilor de parcare formulate de către persoanele care deţin un certificat de încadrare într-un grad de handicap sau persoane juridice.

Eventualele contestații ale licitației se vor putea formula în maxim 5 zile de la data organizării acesteia.

Pentru relații suplimentare, vă uteți adresa Serviciului Patrimoniu (Casa Cărții), telefon 0372.316.757.

Citeste mai mult

Eveniment

RAR: Mașinile utilizate pot fi vândute doar după ce s-a primit cartea de identitate a vehiculului

Publicat

Publicitate

Registrul Auto Român (RAR) a demarat o acțiune de informare și control la nivel național, având ca obiect verificarea modului în care operatorii economici care pun la dispoziție pe piață vehicule utilizate (second hand) respectă prevederile Ordonanței de Urgență privind omologarea, eliberarea cărții de identitate a vehiculului (CIV) și certificarea autenticității vehiculelor rutiere.

Potrivit unui comunicat al RAR, remis marți AGERPRES, în ultima perioadă, instituția a înregistrat destul de multe sesizări referitoare la comercializarea de vehicule utilizate pentru care nu s-a emis CIV. Fiind o acțiune proactivă tematică, se vor face verificări la toți operatorii economici care pun la dispoziție vehicule utilizate. Concret, se verifică dacă persoanele juridice care pun în vânzare vehicule utilizate oferă cumpărătorilor CIV, așa cum prevede legea.

Astfel, în conformitate cu art. 10 alin. (5) din OG 78/2000, ‘la înstrăinarea vehiculului rutier ultimul proprietar al acestuia are obligația de a transmite dobânditorului cartea de identitate a vehiculului.’

RAR subliniază că scopul acestor controale este asigurarea respectării legislației în vigoare și protejarea consumatorilor care achiziționează respectivele vehicule, anterior înmatriculate sau înregistrate în alte state. Prin această campanie de informare și control, RAR urmărește de asemenea creșterea transparenței pe piața vehiculelor utilizate, informarea corectă a consumatorilor și întărirea disciplinei comerciale în domeniu.

Prin aceste acțiuni, RAR urmărește să prevină unele situații precum cele în care cumpărătorului i se vinde un vehicul fără CIV, cu promisiunea că va putea obține ulterior acest document de la RAR. Totuși, în cazul în care vehiculul prezintă modificări față de configurația omologată, neconformități tehnice și/sau lipsesc documentele necesare pentru eliberarea CIV, vânzătorul se exclude de la orice răspundere, plasând întreaga responsabilitate asupra cumpărătorului, acesta aflându-se astfel într-o situație defavorabilă, fiind nevoit să suporte costuri suplimentare pentru readucerea vehiculului la conformitate sau chiar imposibilitatea utilizării acestuia.

‘Atunci când cumperi un vehicul utilizat, nu îți asuma și riscurile din istoricul lui! Achiziționează mașina doar după ce vânzătorul a obținut cartea de identitate a vehiculului – CIV de la Registrul Auto Român RA. Cel care înstrăinează vehiculul are această obligație legală, iar noul proprietar are dreptul să primească CIV de la cel căruia îi oferă banii. În caz contrar, comerciantul încalcă legea, iar cumpărătorul riscă să achiziționeze un vehicul pe care nu îl va putea înmatricula sau înregistra sau care îi va aduce cheltuieli neprevăzute’, atenționează reprezentanții RAR. AGERPRES

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending