Connect with us

Eveniment

Ordin de ministru: Școlile din Botoșani care au primit provocarea de a susține testări-pilot la limba română și matematică

Publicat

Publicitate
 Liceul Pedagogic „Nicolae Iorga” Botosani, Scoala Gimnaziala „Elena Rares” Botosani, Botosani Scoala Gimnaziala „Leon Danaila” Darabani, Liceul Tehnologic Bucecea, Scoala Gimnaziala Nr. 1 Vaculesti, Scoala Gimnaziala „Octav Bancila” Corni și Liceul Tehnologic „Stefan cel Mare si Sfant” Vorona sunt școlile care au primit provocarea unei testări-pilot la limba romana si matematica pentru toți elevii, mai putin cei din clasele a VIII-a si a XII-a. In plus, elevii de liceu vor sustine inclusiv o evaluare la istorie.

Ordinul de ministru prin care va fi introdusa evaluarea standardizata, in faza de pilotare, la sfarsitul acestui an scolar, a aparut in Monitorul Oficial. Evaluarea se va desfasura in format digital, la nivelul tuturor claselor, mai putin cele din anii terminali, in cate 7 unitati de invatamant din fiecare judet.

Ministrul Educatiei a anuntat recent ca isi doreste sa afle cat de pregatiti sunt elevii din Romania, prin urmare intentioneaza sa introduca, pana la sfarsitul acestui an scolar, o testare-pilot la limba romana si matematica pentru toti elevii, mai putin cei din clasele a VIII-a si a XII-a. In plus, elevii de liceu vor sustine inclusiv o evaluare la istorie.
„Avem in pregatire sa lansam o provocare, in masura in care reusim sa finalizam un proiect de ordin de ministru prin care sa reglementam evaluarea standardizata. Pentru inceput, la nivel pilot pentru elevii I-VII si mai apoi IX-XI. Fara elevii claselor terminale”, a declarat ministrul Educatiei, Sorin Cimpeanu, la conferinta pentru lansarea Raportului National de literatie, de saptamana trecuta.
Iata ce prevede Ordinul ministrului Educatiei
Art. 2. — Evaluarea standardizata la finalul anului scolar 2021—2022 se organizeaza de catre inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti in perioada 30 mai— 10 iunie pentru elevii claselor I—VII si in perioada 30 mai— 8 iunie pentru elevii claselor IX—XI.
Art. 3. — (1) Disciplinele la care se organizeaza evaluarea standardizata la finalul anului scolar 2021—2022 sunt urmatoarele:
a) pentru elevii claselor I—VII, limba romana si matematica;
b) pentru elevii claselor IX—XI, limba romana si, in functie de filiera, profil si specializare, disciplina care se sustine la examenul national de bacalaureat, ca proba obligatorie a profilului, matematica sau istorie.
(2) Testele pentru evaluarea standardizata la finalul anului scolar 2021—2022 sunt construite respectand programa scolara corespunzatoare fiecarei clase/discipline mentionate la alin. (1).
(3) Timpul de lucru efectiv pentru fiecare disciplina la care se sustine evaluarea standardizata este de 30 de minute pentru clasele din invatamantul primar, respectiv 60 de minute pentru clasele din invatamantul gimnazial si liceal.
Art. 4. — (1) Desfasurarea evaluarii standardizate la finalul anului scolar 2021—2022 se realizeaza in format digital, in baza unei instructiuni, care va fi comunicata inspectoratelor scolare judetene/al municipiului Bucuresti in termen de 3 zile de la publicarea prezentului ordin in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(2) Inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti si unitatile de invatamant se asigura ca elevii dispun de un numar suficient de dispozitive, precum: calculatoare, laptopuri, tablete sau telefoane smart, astfel incat in perioada de desfasurare a evaluarii standardizate la finalul anului scolar 2021—2022 sa se ofere posibilitatea fiecarui elev din clasele I—VII, respectiv IX—XI sa sustina aceasta evaluare.
(3) Dispozitivele utilizate trebuie sa fie conectate la reteaua internet, sa aiba un sistem de operare si un browser web. Fiecare elev trebuie sa aiba acces la browserul web.
Art. 5. — Pentru elevii cu deficiente/cerinte educationale speciale care doresc sa participe la evaluarea standardizata la finalul anului scolar 2021—2022 se aplica prevederile art. 31 si 32 din Metodologia de organizare si desfasurare a evaluarii nationale pentru absolventii clasei a VIII-a, aprobata prin Ordinul ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 4.801/2010, valabila si pentru anul scolar 2021—2022, prevederile art. 91 alin. (1) lit. c), alin. (2) si (3) din Metodologia de organizare si desfasurare a examenului de bacalaureat national — 2011, aprobata prin Ordinul ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 4.799/2010, cu modificarile ulterioare, valabila si pentru anul 2022, respectiv prevederile Procedurii nr. 25.464/2022*) cu privire la asigurarea conditiilor de egalizare a sanselor pentru elevii cu deficiente de vedere, deficiente de auz si tulburari de neurodezvoltare care sustin examenele nationale: evaluarea nationala pentru absolventii clasei a VIII-a si examenul national de bacalaureat — sesiunea 2022.
Art. 6. — (1) In urma evaluarii standardizate la finalul anului scolar 2021—2022 sunt furnizate detalii despre intrebarile/itemii la care elevul a raspuns si se genereaza rapoarte narative de evaluare la finalul fiecarui test.
(2) Rapoartele narative de evaluare nu se transforma in calificative/note acordate elevilor si nu pot fi utilizate in vederea evaluarii activitatii cadrelor didactice.
(3) Rapoartele narative de evaluare analizeaza in detaliu competentele elevilor, precizand nivelul de cunostinte, astfel incat la nivelul Ministerului Educatiei sa poata fi adoptata o serie de masuri pentru imbunatatirea performantelor scolare.
Art. 7. — (1) In vederea pilotarii evaluarii standardizate, Ministerul Educatiei incheie un protocol de colaborare, cu titlu gratuit, fara implicatii financiare ale partilor.
(2) In cadrul protocolului de colaborare, activitatile de pilotare pot fi organizate pana la finalul anului 2022.
Art. 8. — Se aproba lista unitatilor de invatamant participante la pilotarea evaluarii standardizate, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 9. — Directia generala invatamant preuniversitar, Centrul National de Politici si Evaluare in Educatie, inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti si unitatile de invatamant duc la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 10. — Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

LISTA scolilor partici​pante la pilotarea evaluarii standardizate

1 Alba Colegiul National „Inochentie Micu Clain” Blaj
2 Alba Scoala Gimnaziala „Vasile Goldis” Alba Iulia
3 Alba Scoala Gimnaziala „Axente Sever” Aiud
4 Alba Liceul Teoretic Teius
5 Alba Scoala Gimnaziala „Decebal” Cricau
6 Alba Scoala Gimnaziala „Nicolae Dragan” Galda de Jos
7 Alba Liceul Tehnologic Agricol „Alexandru Borza” Ciumbrud
8 Arad Colegiul Pedagogic „Preparandia — Dimitrie Tichindeal” Arad
9 Arad Scoala Gimnaziala „Nicolae Balcescu” Arad
10 Arad Scoala Gimnaziala Nr. 2 Santana
11 Arad Liceul Teoretic Sebis
12 Arad Scoala Gimnaziala „Gheorghe Popovici” Apateu
13 Arad Scoala Gimnaziala „Ioan Slavici” Siria
14 Arad Liceul Tehnologic Vinga
15 Arges Colegiul National Pedagogic „Carol I” Campulung
16 Arges Scoala Gimnaziala „Ion Minulescu” Pitesti
17 Arges Scoala Gimnaziala Nr. 1 Costesti
18 Arges Liceul Teoretic „Ion Mihalache” Topoloveni
19 Arges Scoala Gimnaziala Nr. 1 Poienarii de Arges
20 Arges Scoala Gimnaziala Nr. 1 Poiana Lacului
21 Arges Liceul Tehnologic „Petre Ionescu Muscel” Domnesti
22 Bacau Colegiul National Pedagogic „Stefan cel Mare” Bacau
23 Bacau Scoala Gimnaziala „Emil Racovita” Onesti
24 Bacau Scoala Gimnaziala „Liviu Rebreanu” Comanesti
25 Bacau Liceul Teoretic „Spiru Haret” Moinesti
26 Bacau Scoala Gimnaziala Ardeoani
27 Bacau Scoala Gimnaziala „Scarlat Longhin” Dofteana
28 Bacau Liceul Tehnologic „Jacques M. Elias” Sascut
29 Bihor Liceul Pedagogic „Nicolae Bolcas” Beius
30 Bihor Scoala Gimnaziala „Oltea Doamna” Oradea
31 Bihor Scoala Gimnaziala „Miron Pompiliu” Stei
32 Bihor Liceul Teoretic „Constantin Serban” Alesd
33 Bihor Scoala Gimnaziala Nr. 1 Varciorog
34 Bihor Scoala Gimnaziala „Aurel Pop” Osorhei
35 Bihor Liceul Teoretic „Gabriel Tepelea” Borod
36 Bistrita-Nasaud Colegiul National „George Cosbuc” Nasaud
37 Bistrita-Nasaud Scoala Gimnaziala „Lucian Blaga” Bistrita
38 Bistrita-Nasaud Scoala Gimnaziala „Mihai Eminescu” Nasaud
39 Bistrita-Nasaud Colegiul National „Petru Rares” Beclean
41 Bistrita-Nasaud Scoala Gimnaziala „Viorel Nimigeanu” Nimigea de Jos
42 Bistrita-Nasaud Liceul Tehnologic „Ion Caian Romanul” Caianu Mic
43 Botosani Liceul Pedagogic „Nicolae Iorga” Botosani
44 Botosani Scoala Gimnaziala „Elena Rares” Botosani
45 Botosani Scoala Gimnaziala „Leon Danaila” Darabani
46 Botosani Liceul Tehnologic Bucecea
47 Botosani Scoala Gimnaziala Nr. 1 Vaculesti
48 Botosani Scoala Gimnaziala „Octav Bancila” Corni
49 Botosani Liceul Tehnologic „Stefan cel Mare si Sfant” Vorona
50 Braila Colegiul National Pedagogic „Dumitru Panaitescu Perpessicius”
51 Braila Scoala Gimnaziala „Alexandru Ioan Cuza” Braila
52 Braila Scoala Gimnaziala „Spiru Haret” Insuratei
53 Braila Liceul Teoretic „Constantin Angelescu” Ianca
54 Braila Scoala Gimnaziala Surdila-Greci
55 Braila Scoala Gimnaziala Movila Miresii
56 Braila Liceul Tehnologic „Matei Basarab” Maxineni
57 Brasov Liceul „Andrei Muresanu” Brasov
58 Brasov Scoala Gimnaziala Nr. 9 „N. Orghidan” Brasov
59 Brasov Scoala Gimnaziala Ghimbav
60 Brasov Colegiul National „Doamna Stanca” Fagaras
61 Brasov Scoala Gimnaziala Cata
62 Brasov Scoala Gimnaziala Sanpetru
63 Brasov Liceul „Sextil Puscariu” Bran
64 Buzau Colegiul National Pedagogic „Spiru Haret” Buzau
65 Buzau Scoala Gimnaziala „George Emil Palade” Buzau
66 Buzau Scoala Gimnaziala „Gheorghe Vernescu” Ramnicu Sarat
67 Buzau Liceul Teoretic „Radu Vladescu” Patarlagele
68 Buzau Scoala Gimnaziala Magura
69 Buzau Scoala Gimnaziala „Constantin Ivanescu” Posta Calnau
70 Buzau Liceul Tehnologic „Sfantul Mucenic Sava” Berca
71 Calarasi Colegiul National „Neagoe Basarab” Oltenita
72 Calarasi Scoala Gimnaziala „Mihai Viteazul” Calarasi
73 Calarasi Scoala Gimnaziala „Gheorghe Manu” Budesti
74 Calarasi Liceul „Alexandru Odobescu” Lehliu-Gara
75 Calarasi Scoala Gimnaziala Nr. 1 Unirea
76 Calarasi Scoala Gimnaziala Nr. 1 Dor Marunt
77 Calarasi Liceul Tehnologic „Duiliu Zamfirescu” Dragalina
78 Caras-Severin Colegiul National „C.D. Loga” Caransebes
79 Caras-Severin Scoala Gimnaziala Nr. 7 Resita
80 Caras-Severin Scoala Gimnaziala Nr. 1 Bocsa
81 Caras-Severin Liceul „Matias Hammer” Anina
82 Caras-Severin Scoala Gimnaziala „Aurel Peia” Ezeris
83 Caras-Severin Scoala Gimnaziala „Gheorghe Fratila” Glimboca
84 Caras-Severin Liceul Teoretic „Eftimie Murgu” Bozovici
85 Cluj Colegiul National Pedagogic „Gheorghe Lazar” Cluj-Napoca
86 Cluj Scoala Gimnaziala „Ion Agarbiceanu” Cluj-Napoca
87 Cluj Scoala Gimnaziala „Teodor Murasanu” Turda
88 Cluj Liceul Teoretic „Pavel Dan” Campia Turzii
89 Cluj Scoala Gimnaziala Chiuiesti
90 Cluj Scoala Gimnaziala „Gheorghe Sincai” Floresti
91 Cluj Liceul Teoretic „Gelu Voievod” Gilau
92 Constanta Colegiul National Pedagogic „Constantin Bratescu” Constanta
93 Constanta Scoala Gimnaziala Nr. 24 „Ion Jalea” Constanta
94 Constanta Scoala Gimnaziala Nr. 2 „Poet Ovidiu” Ovidiu
95 Constanta Liceul Teoretic „Negru Voda” Constanta
96 Constanta Scoala Gimnaziala „Ion Borcea” Agigea
97 Constanta Scoala Gimnaziala Nr. 1 Valu lui Traian
98 Constanta Liceul Tehnologic Ciobanu
99 Covasna Colegiul National „Mihai Viteazul” Sfantu Gheorghe
100 Covasna Scoala Gimnaziala „Nicolae Colan” Sfantu Gheorghe
101 Covasna Scoala Gimnaziala „Mihail Sadoveanu” Intorsura Buzaului
102 Covasna Liceul „Korosi Csoma Sandor” Covasna
103 Covasna Scoala Gimnaziala „Comenius” Bretcu
104 Covasna Scoala Gimnaziala „Nicolae Russu” Sita Buzaului
105 Covasna Scoala Gimnaziala „Mihai Eminescu” Valea Mare
106 Dambovita Colegiul National Pedagogic „Constantin Cantacuzino” Targoviste
107 Dambovita Scoala Gimnaziala „Ion Alexandru Bratescu-Voinesti” Targoviste
108 Dambovita Scoala Gimnaziala Nr. 4 „Elena Donici Cantacuzino” Pucioasa
109 Dambovita Liceul Teoretic „Ion Ghica” Racari
110 Dambovita Scoala Gimnaziala Gura Sutii
111 Dambovita Scoala Gimnaziala Brezoaia, Brezoaele
112 Dambovita Liceul Tehnologic „Udrea Baleanu” Baleni
113 Dolj Colegiul National Pedagogic „Sefan Velovan” Craiova
114 Dolj Liceul Tehnologic „Horia Vintila” Segarcea
115 Dolj Liceul Tehnologic „Petre Banita” Calarasi
116 Dolj Scoala Gimnaziala „Eliza Opran” Isalnita
117 Dolj Scoala Gimnaziala „Traian” Craiova
118 Dolj Scoala Gimnaziala Farcas
119 Dolj Scoala Gimnaziala Filiasi
120 Galati Colegiul National „Costache Negri” Galati
121 Galati Scoala Gimnaziala „Stefan cel Mare” Galati
122 Galati Scoala Gimnaziala „Grigore Hagiu” Targu Bujor
123 Galati Liceul Tehnologic „Paul Bujor” Beresti
124 Galati Scoala Gimnaziala „Florea Julea” Nicoresti
125 Galati Scoala Gimnaziala „Sfantul Nicolae” Liesti
126 Galati Liceul Tehnologic Nr. 1 Corod
127 Giurgiu Liceul Teoretic „N. Cartojan” Giurgiu
128 Giurgiu Scoala Gimnaziala „Acad. M. Voiculescu” Giurgiu
129 Giurgiu Scoala Gimnaziala Nr. 1 Bolintin-Vale
130 Giurgiu Liceul Tehnologic „Tiu Dumitrescu” Mihailesti
131 Giurgiu Scoala Gimnaziala „Apostol Arsache” Vedea
132 Giurgiu Scoala Gimnaziala „Banu Baleanu” Bolintin-Deal
133 Giurgiu Liceul „Udriste Nasturel” Hotarele
134 Gorj Liceul Tehnologic „General Constantin Sandru” Balta, Runcu
135 Gorj Scoala Gimnaziala Capu-Dealului Branesti
136 Gorj Liceul Teoretic Novaci
137 Gorj Liceul Tehnologic „Constantin Brancusi” Pestisani
138 Gorj Scoala Gimnaziala Nr. 1 „G. Uscatescu” Targu Carbunesti
139 Gorj Colegiul National „Spiru Haret” Targu Jiu
140 Gorj Scoala Gimnaziala „Alexandru Stefulescu” Targu Jiu
141 Harghita Liceul „Marin Preda” Odorheiu Secuiesc
142 Harghita Scoala Gimnaziala „Liviu Rebreanu” Miercurea-Ciuc
143 Harghita Liceul Tehnologic „Liviu Rebreanu” Balan
144 Harghita Scoala Gimnaziala „Geo Bogza” Balan
145 Harghita Scoala Gimnaziala „Teodor Chindea” Voslabeni
146 Harghita Scoala Gimnaziala Tulghes
147 Harghita Liceul „Miron Cristea” Subcetate
148 Hunedoara Colegiul National Pedagogic „Regina Maria” Deva
149 Hunedoara Scoala Gimnaziala „Dominic Stanca” Orastie
150 Hunedoara Scoala Gimnaziala „Sfanta Varvara” Aninoasa
151 Hunedoara Liceul Tehnologic „Constantin Brancusi” Petrila
152 Hunedoara Scoala Gimnaziala „Constantin Daicoviciu” Beriu
153 Hunedoara Scoala Gimnaziala Dobra
154 Hunedoara Liceul Teoretic „Silviu Dragomir” Ilia
155 Ialomita Colegiul National „Mihai Viteazul” Slobozia
156 Ialomita Scoala Gimnaziala „Ion Heliade Radulescu” Urziceni
157 Ialomita Scoala Gimnaziala „George Valsan” Amara
158 Ialomita Scoala Gimnaziala „Ionel Perlea” Ograda
159 Ialomita Liceul Tehnologic Fierbinti-Targ
160 Ialomita Scoala Gimnaziala Facaeni
161 Ialomita Liceul Tehnologic „Iordache Zossima” Armasesti
162 Iasi Colegiul Pedagogic „Vasile Lupu” Iasi
163 Iasi Scoala Gimnaziala „Dimitrie A. Sturdza” Iasi
164 Iasi Scoala Gimnaziala „Iordache Cantacuzino” Pascani
165 Iasi Colegiul National „Stefan cel Mare” Harlau
166 Iasi Scoala Gimnaziala Bals
167 Iasi Scoala Gimnaziala „Profesor Mihai Dumitriu” Valea Lupului
168 Iasi Liceul Teoretic „Bogdan Voda” Halaucesti
169 Ilfov Liceul Tehnologic „Barbu Stirbey”
170 Ilfov Scoala Gimnaziala Nr. 2 Buftea
171 Ilfov Scoala Gimnaziala „Profesor Ion Visoiu” Chitila
172 Ilfov Liceul Teoretic „Horia Hulubei” Magurele
173 Ilfov Scoala Gimnaziala Nr. 1 Berceni
174 Ilfov Scoala Gimnaziala „Alexandru Odobescu” Chiajna
175 Ilfov Liceul Teoretic „Traian Lalescu” Branesti
176 Maramures Liceul Pedagogic „Regele Ferdinand” Sighetu Marmatiei
177 Maramures Scoala Gimnaziala „George Cosbuc” Baia Mare
178 Maramures Scoala Gimnaziala Nr. 7 Viseu de Sus
179 Maramures Liceul Tehnologic Agricol „Alexiu Berinde” Seini
180 Maramures Scoala Gimnaziala Bicaz
181 Maramures Scoala Gimnaziala Nr. 1 Moisei
182 Maramures Liceul Teoretic „Ioan Buteanu” Somcuta Mare
183 Mehedinti Colegiul National Pedagogic „Stefan Odobleja” Drobeta-Turnu Severin
184 Mehedinti Scoala Gimnaziala Nr. 15 Drobeta-Turnu Severin
185 Mehedinti Scoala Gimnaziala Vanju Mare
186 Mehedinti Liceul Tehnologic „Matei Basarab” Strehaia
187 Mehedinti Scoala Gimnaziala Sovarna
188 Mehedinti Scoala Gimnaziala Simian
189 Mehedinti Liceul Teoretic Cujmir
190 Mures Colegiul National Pedagogic „Mihai Eminescu” Targu Mures
191 Mures Scoala Gimnaziala „Liviu Rebreanu” Targu Mures
192 Mures Scoala Gimnaziala Iernut
193 Mures Liceul Tehnologic Iernut
194 Mures Scoala Gimnaziala Bala
195 Mures Scoala Profesionala „Gheorghe Sincai” Raciu
196 Mures Liceul Tehnologic „Vasile Netea” Deda
197 Neamt Liceul „Vasile Conta” Targu-Neamt
198 Neamt Scoala Gimnaziala „Vasile Alecsandri” Roman
199 Neamt Scoala Gimnaziala „Regina Maria” Bicaz
200 Neamt Liceul „Gh. Ruset Roznovanu” Roznov
201 Neamt Scoala Gimnaziala Nr. 1 Dochia
202 Neamt Scoala Gimnaziala Borlesti
203 Neamt Liceul Teoretic „Vasile Alecsandri” Sabaoani
204 Olt Liceul Teoretic „Nicolae Titulescu” Slatina
205 Olt Scoala Gimnaziala „Eugen Ionescu” Slatina
206 Olt Scoala Gimnaziala „Virgil Mazilescu” Corabia
207 Olt Liceul Tehnologic „Constantin Brancoveanu” Scornicesti
208 Olt Scoala Gimnaziala Poganu
209 Olt Scoala Gimnaziala Izbiceni
210 Olt Liceul Teoretic „Ion Gh. Rosca” Osica de Sus
211 Prahova Colegiul National Pedagogic „Regina Maria” Ploiesti
212 Prahova Scoala Gimnaziala „Nicolae Titulescu” Ploiesti
213 Prahova Scoala Gimnaziala „Inginer Gheorge Panculescu” Valenii de Munte
214 Prahova Liceul Teoretic „Serban Voda” Slanic
215 Prahova Scoala Gimnaziala „Laurentiu Fulga” Fulga de Sus
216 Prahova Scoala Gimnaziala Magurele
217 Prahova Liceul Tehnologic „Gheorghe Ionescu Sisesti” Valea Calugareasca
218 Salaj Liceul Pedagogic „Gheorghe Sincai” Zalau
219 Salaj Scoala Gimnaziala „Gheorghe Lazar” Zalau
220 Salaj Scoala Gimnaziala „Horea” Simleu Silvaniei
221 Salaj Liceul Teoretic „Ion Agarbiceanu” Jibou
222 Salaj Scoala Gimnaziala Nr. 1 Valcau de Jos
223 Salaj Scoala Gimnaziala „Gheorghe Sincai” Bobota
224 Salaj Liceul Tehnologic „Liviu Rebreanu” Hida
225 Satu Mare Colegiul National „Ioan Slavici” Satu Mare
226 Satu Mare Scoala Gimnaziala „Grigore Moisil” Satu Mare
227 Satu Mare Scoala Gimnaziala Nr. 3 Negresti-Oas
228 Satu Mare Liceul Tehnologic „George Baritiu” Livada
229 Satu Mare Scoala Gimnaziala Gherta Mica
230 Satu Mare Scoala Gimnaziala Doba
231 Satu Mare Liceul Tehnologic „Anghel Saligny” Turt
232 Sibiu Colegiul National Pedagogic „Andrei Saguna” Sibiu
233 Sibiu Scoala Gimnaziala Nr. 21 Sibiu
234 Sibiu Scoala Gimnaziala Ocna Sibiului
235 Sibiu Liceul Tehnologic „J. Lebel” Talmaciu
236 Sibiu Scoala Gimnaziala Racovita
237 Sibiu Scoala Gimnaziala „Mihai Viteazu” Selimbar
238 Sibiu Colegiul Tehnic „A.T. Laurian” Agnita
239 Suceava Colegiul National „Mihai Eminescu” Suceava
240 Suceava Scoala Gimnaziala Nr. 4 Suceava
241 Suceava Scoala Gimnaziala „Aurelian Stanciu” Salcea
242 Suceava Liceul Tehnologic „Stefan cel Mare” Cajvana
243 Suceava Scoala Gimnaziala Satu Mare
244 Suceava Scoala Gimnaziala „Vasile Tomegea” Boroaia
245 Suceava Liceul Tehnologic „Mihai Eminescu” Dumbraveni
246 Teleorman Colegiul National Pedagogic „Mircea Scarlat” Alexandria
247 Teleorman Scoala Gimnaziala „Stefan cel Mare” Alexandria
248 Teleorman Scoala Gimnaziala Nr. 2 Videle
249 Teleorman Liceul Teoretic Zimnicea
250 Teleorman Scoala Gimnaziala „Sfintii Voievozi” Bragadiru
251 Teleorman Scoala Gimnaziala „Grigore Dimitrie Ghica” Peretu
252 Teleorman Liceul Teoretic Piatra
253 Timis Colegiul National Pedagogic „Carmen Sylva” Timisoara
254 Timis Scoala Gimnaziala Nr. 30 Timisoara
255 Timis Scoala Gimnaziala Nr. 4 Lugoj
256 Timis Liceul Teoretic „Iulia Hasdeu” Lugoj
257 Timis Scoala Gimnaziala Tomesti
258 Timis Scoala Gimnaziala Dumbravita
259 Timis Liceul Teoretic „David Voniga” Giroc
260 Tulcea Liceul Teoretic „Ion Creanga” Tulcea
261 Tulcea Scoala Gimnaziala „Alexandru Ciucurencu” Tulcea
262 Tulcea Scoala Gimnaziala „Gheorghe Banea” Macin
263 Tulcea Liceul Teoretic „Gh. M. Murgoci” Macin
264 Tulcea Scoala Gimnaziala Dorobantu
265 Tulcea Scoala Gimnaziala Greci
266 Tulcea Liceul Tehnologic Topolog
267 Valcea Colegiul National de Informatica „Matei Basarab” Ramnicu Valcea
268 Valcea Scoala Gimnaziala „I. Gh. Duca” Ramnicu Valcea
269 Valcea Scoala Gimnaziala „Costea Marinoiu” Ocnele Mari
270 Valcea Liceul „Gheorghe Surdu” Brezoi
271 Valcea Scoala Gimnaziala Ghioroiu
272 Valcea Scoala Gimnaziala Mihaesti
273 Valcea Liceul Teoretic Maciuca
274 Vaslui Liceul Pedagogic „Ioan Popescu” Barlad
275 Vaslui Scoala Gimnaziala „Stefan cel Mare” Vaslui
276 Vaslui Scoala Gimnaziala „Mihai David” Negresti
277 Vaslui Liceul Tehnologic „Nicolae Iorga” Negresti
278 Vaslui Scoala Gimnaziala Nr. 1 Valeni
279 Vaslui Scoala Gimnaziala „Ion Murgeanu” Zorleni
280 Vaslui Liceul „Stefan cel Mare” Codaesti
281 Vrancea Colegiul National Pedagogic „Spiru Haret” Focsani
282 Vrancea Scoala Gimnaziala „Duiliu Zamfirescu” Focsani
283 Vrancea Scoala Gimnaziala Nr. 2 Marasesti
284 Vrancea Liceul Teoretic „Duiliu Zamfirescu” Odobesti
285 Vrancea Scoala Gimnaziala „Petre Mironescu” Mera
286 Vrancea Scoala Gimnaziala „Alexandru Vlahuta” Gugesti
287 Vrancea Liceul „Simion Mehedinti” Vidra
288 Bucuresti Scoala Gimnaziala „Sf. Voievozi”
289 Bucuresti Liceul Teoretic „George Calinescu”
290 Bucuresti Colegiul Tehnologic „Viaceslav Harnaj”
291 Bucuresti Colegiul National „Aurel Vlaicu”
292 Bucuresti Scoala Gimnaziala Nr. 183
293 Bucuresti Scoala Gimnaziala Nr. 13
294 Bucuresti Scoala Gimnaziala „Al. Costescu”
295 Bucuresti Scoala Gimnaziala Nr. 71
296 Bucuresti Scoala Gimnaziala Nr. 32
297 Bucuresti Scoala Gimnaziala „Sfantul Silvestru”
298 Bucuresti Scoala Gimnaziala Nr. 25
299 Bucuresti Liceul Tehnologic „Nikola Tesla”
300 Bucuresti Liceul Teoretic „C.A. Rosetti”
301 Bucuresti Colegiul National „Scoala Centrala”
302 Bucuresti Scoala Superioara Comerciala „N. Kretzulescu”
303 Bucuresti Colegiul Tehnic „Mihai Bravu”
304 Bucuresti Liceul Teoretic „Alexandru Ioan Cuza”
305 Bucuresti Scoala Gimnaziala Nr. 88
306 Bucuresti Scoala Gimnaziala Nr. 55
307 Bucuresti Scoala Gimnaziala Nr. 195
308 Bucuresti Scoala Gimnaziala „Federico Garcia Lorca”
309 Bucuresti Colegiul National „Ion Creanga”
310 Bucuresti Colegiul National de Arte „Dinu Lipatti”
311 Bucuresti Liceul Tehnologic „Mircea Vulcanescu”
312 Bucuresti Scoala Gimnaziala „Ienachita Vacarescu”
313 Bucuresti Scoala Gimnaziala Nr. 96
314 Bucuresti Scoala Gimnaziala Nr. 165
315 Bucuresti Scoala Gimnaziala Nr. 189
316 Bucuresti Scoala Gimnaziala Nr. 115
317 Bucuresti Scoala Gimnaziala Nr. 126
318 Bucuresti Scoala Gimnaziala Nr. 127
319 Bucuresti Scoala Gimnaziala „Luceafarul”
320 Bucuresti Scoala Gimnaziala Nr. 136
321 Bucuresti Scoala Gimnaziala Nr. 188
322 Bucuresti Liceul Teoretic „Ion Barbu”
323 Bucuresti Colegiul National „Elena Cuza”
324 Bucuresti Liceul cu Program Sportiv „Mircea Eliade”
325 Bucuresti Colegiul National „Grigore Moisil”
326 Bucuresti Colegiul Economic „Costin C. Kiritescu”
327 Bucuresti Scoala Gimnaziala Nr. 59
328 Bucuresti Scoala Gimnaziala „Sfantul Andrei”
329 Bucuresti Scoala Gimnaziala „Constantin Brancusi”
Sursa: https://www.portalinvatamant.ro

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Cultura

MOMENTUL DE CULTURĂ. CU GEORGICĂ MANOLE (395)

Publicat

Publicitate

O rubrică realizată de profesor Georgică Manole, scriitor, epigramist

 

DÂND O ȘANSĂ FRUMOSULUI

Citesc intens şi cu plăcere cărţile scrise de scriitorii coborâtori din munţii sălbatici ai Vrancei. fiindcă sunt un bun cunoscător al căilor întortocheate ale acestui ținut.. Ştiu Păuleştii, am fost în Coza invitat de colegul meu de liceu Toader Răduţă, am mers pe firul Putnei, am mers pe cel al Zăbalei până la Nereju, am trecut puntea de la Spulber şi am ajuns la Tojani şi de acolo, pe jos, peste văi prăpăstioase până la Andreiaşu, am mers cu celebrul trenuleţ Odobeşti – Burca, am ajuns pe la Vizantea. Vrâncenii sunt vecini cu trei mari zone româneşti: Moldova, Muntenia şi Ardealul. Ei au împrumutat caractere de la toţi ceilalţi. Puseurile de melancolie, visarea ca şi tendinţa de a fi conservatori prin valorificare exagerată a trecutului au fost luate de la moldoveni. De la munteni şi-au însuşit ambiţia şi puterea de muncă, asezonate cu elemente de balcanism sau chiar aventură. Gândul aşezat, timpul acela maxim de cugetare adâncă înainte de a face un pas au fost luate de la ardeleni. Din această psihologie a apărut în 2020 volumul „Coviltirul cu zâne”. Acest vehicul este unul stelar cu care umblă poezia prin lume. Sub acest acoperiş fragil, care poate ceda oricând în faţa unei primejdii cât de mici, îşi poartă metaforele ca pe nişte zâne. Trece prin lume şi numai cei însemnaţi de divinitate opresc să-şi aleagă zâne precum culegi stele de pe firmament. Căruţa aceasta a trecut de multe ori pe lângă Toader Răduţă, dar luat cu alte treburi nu s-a apropiat de ea, decât mai târziu. Născut în Coza Vrancei, undeva aproape de codrii cei merei ai acestor munţi, dacă nu chiar în inima lor, Toader Răduţă nu putea să se despartă de spiritualitatea celor din rândul cărora a plecat în lume. Cu această carte Toader Răduţă acoperă romantismul generaţiei noastre de liceeni. El stătea în mijlocul nostru precum o veioză între cărţi. Stăpân al limbii române încă de pe vremea când profesorul Vasile Lefter ne recomanda să aderăm la ideile mari ca să fim noi, versurile vin ca o mângâiere pentru generaţia de care vorbeam, una ajunsă la vârsta când deasupra capului stă sabia despărţirii de această lume.

În cel de-al doilea volum, „Șoapte în amurg” (2020), Toader Răduță apelează la „practica reamintirii”, destul de frecventă ca metodă în poemele acestui volum, dar și al poeziei sale în general. Aspectul mă face să cred, păstrând proporţiile, că Toader Răduţă este un mic Platon. Drumul invers ales de poet, unul către începuturi, este calea recomandată de filosoful grec pentru a ajunge la esenţa unor lucruri, fenomene, întâmplări etc., pe care n-o putem parcurge decât prin poezie. Ciclul „Şapte zeci” (copilăria, adolescenţa, mână-n mână, drum în doi, viaţa în oglindă, un semi…mai mult de jumătate şi sexagenari), pus sub semnul cifrei şapte, este de departe un rezultat al transmigraţiei sufletului poetului. O transmigraţie pe care Toader Răduţă o scoate din chingile teoretice ale metempsihozei, sufletul său picurându-se farmaceutic în amintiri.

Cel de-al treilea volum, „Secundele iubirii”(2023) ne amintește că autorul s-a născut într-un ţinut în care brazii stau cu vârfurile înfipte în cer, şi unde oamenii locului umblă printre ei cu o lejeritate specifică doar vrânceanului de la munte, Toader Răduţă transferă aceste semeţii versului său, dându-i un farmec special şi prin prezenţa unei solemnităţi specifică eului său. Poezia acestui volum este o ordonare pe orizontală a ideilor, o aşezare a acestora într-un timp care nu e lăsat să treacă asemenea unui vizitator grăbit. Poetul recuperează tot din propria viaţă, valorizând superior atât momentele de linişte cât şi pe cele de nelinişte. Orice poem este expresia unui sentiment, o sublimare a stărilor interioare, metafora îndeplinind două funcţii: estetică şi sensibilizatoare. I-aş aşeza întreaga poezie sub semnul unui citat din Rilke: „Totul este să preamăreşti. În poezie , noi vorbim de cele mai multe ori despre creaţia lui Dumnezeu. În momentul în care ştii să preamăreşti smerit un om, un copac, o floare, o întâmplare din viaţă, o taină, se naşte poezia.”

Publicitate

Cartea în discuție azi, „Veșnicii de-o clipă”(2025), se pliază pe mai vechea concepție a autorului despre frumos și pe care și-o prezintă printr-o concretețe dezarmantă. Față de Ela Răduță din a cărei operă frumosul poate fi controversat, la Toader Răduță frumosul are o direcție clară, explicită. Bănuiesc faptul că Toade Răduță nu acceptă aprioric frumosul. El și l-a clădit etapă cu atapă, ajungând să fructifice fiecare clipă. Poezia sa se desprinde din frumosul natural, urmărind să pună în evidență aspecte reale ale referențialului ales: iubita, copilăria, Muncelușul și Coza, părinții, starea de bunic, cenaclul „Miorița”, profesorul Vasile Lefter, Țara Vrancei cu oamenii săi etc.

Arhitectural vorbind, poemele se construiesc pe întrebări ce pornesc de la CUM și CE, răspunsurile mulându-se pe CÂND și CUM. Poemele lui Toader Răduță construiesc un discurs acrotatic în sensul dat de Marin Tarangul: „de îndată ce sufletul resimte evidenţa propriei sale adâncimi, se cufundă în ea ca în ceva care îi aparţine de drept şi prin asta devine nespus de adânc”. Poezia lui Toader Răduţă nu este una aridă, una specifică postbacovianismului, cât despre criptare nici vorbă. E o poezie dulce, foşnitoare. Cititorul trebuie să intre în acest volum ca şi cum ar circula pe o alee mărginită de flori, neavând cum să nu fie de acord cu acest poet care dă o şansă frumosului.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Bărbat de 53 de ani, salvat de pompieri după ce a fost prins sub o căruță cu lemne, la Hilișeu-Horia

Publicat

Publicitate

Un bărbat, în vârstă de 53 de ani, a fost salvat de pompieri, după ce a fost prins sub o căruță încărcată cu lemne. Evenimentul a avut loc în localitatea Iezer, în această după-amiază.

La caz au intervenit salvatorii din cadrul Detașamentului de Pompieri Dorohoi, cu o autospecială de intervenție, precum și un echipaj al Serviciului Județean de Ambulanță.

Pompierii au scos bărbatul de sub atelaj. Acesta era conștient și cooperant, fiind preluat de echipajul medical și transportat la spital pentru îngrijiri medicale de specialitate.

Cazul a rămas în atenția Poliției, care urmează să stabilească împrejurările exacte în care s-a produs incidentul.

Citeste mai mult

Cultura

„Îmbătați de dragoste”, pe scena Teatrului „Mihai Eminescu”, la sfârșit de săptămână

Publicat

Publicitate

Teatrul „Mihai Eminescu” invită botoșănenii în acest sfârșit de săptămână, la spectacolele La Academie” de Alexandra Felseghi și „Îmbătați de dragoste” după Pierre de Marivaux.

Iubitorii de artă sunt invitați sâmbătă, 18 octombrie, de la ora 1900, la Teatrul „Mihai Eminescu” la spectacolul „La Academie” de Alexandra Felseghi, regizat de Andrei Măjeri. Scenografia spectacolului este semnată de Adrian Balcău, coregrafia de Victoria Bucun, iar sound-design-ul de Adrian Piciorea. Din distribuția spectacolului fac parte: Gina Patrașcu-Zamfirache, Dana Bucătaru, Crenola Muncaciu, Cezar Amitroaei, Ioan Crețescu, Răzvan Amitroaei, Gheorghe Frunză, Sorin Ciofu, Radu Dragoș și elevii Ionuț Crețu, Matei Său.

„LA ACADEMIE este prima mea abordare a ceea ce se cheamă «teatru popular», un tribut adus mediului rural românesc, căruia îi aparțin și de la care mă revendic. Am lăsat toți porii deschiși către durerea celor care urlă din spatele unui mare râs, a unor grimase exprimate prin ludic și grotesc. Pociți, sleiți de forțe și adunați de spate, de munci, de abandon și bătrânețe, ei reușesc să-și descrețească frunțile, organizându-și propriile bucurii, imaginându-și libertăți și înșfăcându-și soarta chiar de gât. Ei sunt puternici, mândri și frumoși. Sunt liberi. Spectacolul nostru poate fi receptat ca o comedie pastorală, agrestă, bucolică, câmpenească, rustică sau rurală… Pe scurt, cu țărani. Dar poate fi și, totodată, răsturnat spre o tragedie în desfășurare. Spre un iminent cataclism.” (Andrei Măjeri)

Durata spectacolului: 1 h 50 min. (fără pauză)

Duminică, 19 octombrie de la ora 1900, vă invităm la spectacolul Îmbătați de dragoste” după Pierre de Marivaux, regia Alexandru Vasilachi.

 Scenografia spectacolului este realizată de Mihai Pastramagiu, iar coregrafia de Victoria Bucun.

Publicitate

Distribuția:

Cezar Amitroaei – D-nul Orgon, bătrân gentilom

Petruț Butuman – Mario, fiul său

Silvia Răileanu – Silvi, fiica sa

Sorin Ciofu – Dorian, pretendentul Silviei

Lidia Uja – Lizet, camerista Silviei

Răzvan Amitroaei – Victoire, valetul lui Dorian

              Să fie adevărat că haina-l face pe om? Se poate interzice dragostea pe motiv de apartenență la paliere sociale diferite? Este loc în suflet și pentru dragoste și pentru rațiune? E adevărat că dragostea-i oarbă și rațiunea rece precum gheața?

              Veți găsi aceste întrebări nu doar în spectacol, dar și în inimile fiecărui îndrăgostit. Hai să ne îmbătăm de dragoste, de teatru!

Biletele se găsesc la Agenția teatrală din Teatrul „Mihai Eminescu”, intrarea din strada Cuza Vodă.

Preț bilet : 50 – stal; 60  – lojă;

Tel. 0735.779.821 ▪marți-vineri: 10°°-18°° ▪ sâmbătă, duminică: 13°°-19°°

 https://eventbook.ro/program/teatrul-mihai-eminescu-botosani

Citeste mai mult

Educație

Lecție de empatie și siguranță: Polițiștii botoșăneni i-au învățat pe elevii din Hănești și Borolea cum să spună „NU” violenței și bullyingului

Publicat

Publicitate

Elevii de la Școala Gimnazială „Teofil Vâlcu” Hănești și de la unitatea arondată, Școala Gimnazială „Platon Ciucă” din Borolea, au trăit în această săptămână o lecție diferită – una despre prietenie, empatie și curajul de a cere ajutor atunci când este nevoie.

Activitatea a fost organizată de reprezentanții Poliției Botoșani, în cadrul proiectului educațional interinstituțional „Copilărie în siguranță”, care aduce împreună polițiști, profesori și elevi în lupta împotriva violenței și bullyingului.

Într-un cadru prietenos, polițiștii le-au explicat copiilor, pe înțelesul lor, ce înseamnă violența fizică și verbală, cum pot recunoaște semnele bullying-ului și, mai ales, cum să reacționeze atunci când ei sau colegii lor devin victime. Discuțiile au fost presărate cu exemple concrete, întrebări, jocuri de rol și momente de reflecție.

Un accent special a fost pus pe siguranța în mediul online, acolo unde pericolele pot părea invizibile, dar sunt la fel de reale. Elevii au aflat cât de important este să își protejeze datele personale, să nu accepte prietenii necunoscuți pe rețelele sociale și să anunțe un adult de încredere dacă sunt abordați în mod suspect.

„Este esențial ca elevii să înțeleagă că orice formă de violență are consecințe și că este în regulă să ceară ajutor atunci când se simt amenințați sau în pericol. Doar prin colaborarea dintre școală, familie și poliție putem construi un mediu sigur pentru copii”, au transmis reprezentanții Poliției Botoșani.

Copiii au fost extrem de receptivi. Au pus întrebări, au povestit întâmplări din viața lor și au învățat că empatia și respectul pot schimba atmosfera dintr-o clasă, dintr-o comunitate, dintr-o lume.

Publicitate

Reprezentanții școlilor au subliniat că astfel de activități vor continua, scopul comun fiind prevenirea comportamentelor deviante și promovarea unei culturi a respectului.

„Ne dorim ca fiecare elev să se simtă în siguranță, ascultat și valorizat. Copiii au nevoie de repere pozitive și de adulți care să le arate că lumea poate fi un loc bun, dacă alegem să fim buni unii cu alții”, au transmis cadrele didactice implicate.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending