Connect with us

Economie

Opt din zece români care vor să acceseze „Casa Verde 2024” nu ştiu de ce documente au nevoie (sondaj)

Publicat

Publicitate

Majoritatea românilor (80%) care vor să fie beneficiari ai programului „Casa Verde” nu ştiu ce documente sunt necesare pentru a se înscrie în program şi a fi eligibili pentru finanţarea panourilor solare, arată rezultatele unui studiu intern, realizat de o companie specializată în sisteme fotovoltaice.

Potrivit datelor centralizate de Kilowat, în ultimele luni, mii de persoane au solicitat companiei informaţii despre „Casa Verde 2024”.

„În 60% din cazuri au întrebat când începe programul, în aproape 80% din cazuri ce documente sunt necesare pentru înscriere, iar în 40% din cazuri au întrebat dacă înscrierea poate fi făcută de compania noastră, deoarece o parte din ei nu au acces la Internet sau nu ştiu să folosească aplicaţia de înscriere. Din aceste cauze, mulţi români nu reuşesc să se înscrie în programul Casa Verde. Încă există confuzie legat de documentele şi procesele necesare înscrierii în programul Casa Verde, iar pentru a-i ajuta vom lansa, începând cu această săptămână, o serie de sesiuni de informare, online, un webinar gratuit, prin care aducem clarificări şi răspundem întrebărilor viitorilor beneficiari. Românii doresc să devină independenţi energetic şi să scape de grija facturilor, având în vedere scumpirile din ultima vreme şi cele anunţate pentru următoarea perioadă. Şi, astfel, suntem pregătiţi să îi ajutăm cu detaliile pe care trebuie să le ştie pentru a aplica pentru finanţare”, explică, într-un comunicat de presă, Albert Soare, fondator Kilowat.

Specialiştii recomandă pregătirea din timp a documentelor necesare pentru înscrierea în program. Cel mai important lucru de ştiut este faptul că, pentru a fi eligibili a primi finanţare, numai proprietarii locuinţei se pot înscrie. În plus, aceştia nu trebuie să aibă datorii la bugetul de stat.

Concret, pentru a se înscrie şi a fi eligibili în Programul „Casa verde”, aplicanţii trebuie să aibă următoarele documente: Cerere de înscriere în program – completată cu datele necesare (va fi disponibilă odată ce va fi publicat ghidul de înscriere în sesiunea 2024); Act de identitate al solicitantului (proprietar al locuinţei); Certificat de atestare fiscală, obţinut de la ANAF – dovada că solicitantul nu are datorii la bugetul de stat; Certificat de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale – DITL – dovada faptului că nu sunt datorii la bugetul local; Extras de carte funciară – ANCPI – se poate obţine online de pe site-ul Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară sau fizic la instituţie.

Programul „Casa Verde 2024” vine cu o noutate, respectiv finanţarea bateriilor de stocare a energiei.

Publicitate

„La cea mai mică eroare de montaj, bateriile îşi pot pierde peste 50% din capacitatea de stocare, astfel că investiţia iniţială şi contribuţia beneficiarilor devin practic inutile. Recomandarea noastră este ca românii care îşi doresc să scape de grija facturilor la energie să acţioneze responsabil şi să lucreze doar cu instalatori autorizaţi, care au în stoc echipamente omologate. Dacă nu sunt setate corect, bateriile se pot deteriora rapid. În loc să funcţioneze 10 ani sau 20 de ani, cât au garanţie, se pot defecta în doar câteva zile. Mai mult decât atât, dacă nu sunt instalate şi exploatate corect, îşi pierd foarte repede puterea, o simplă eroare putând să scadă capacitatea de stocare. Dacă bateriile nu funcţionează corect, sistemul fotovoltaic îşi pierde practic jumătate din utilitate. Deja nu mai putem vorbi de independenţă energetică sau facturi zero la curent. Iar acest lucru e cu atât mai riscant cu cât, conform legii, o persoană poate beneficia o singură dată de un astfel de program de finanţare. Altfel spus, Casa Verde este unica noastră şansă de a nu plăti minim 7.000-10.000 de euro pe un sistem fotovoltaic complet”, susţine Soare.

Înscrierile în sesiunea „Casa Verde 2024” pentru persoane fizice încep pe 27 septembrie şi au loc pe site-ul AFM, conform Ministerului Mediului. Sesiunea de anul acesta are un buget-record de două miliarde de lei şi o finanţare per beneficiar eligibil de 30.000 de lei pentru panouri solare şi baterii de stocare a energiei.

Înfiinţată de către fondatorii companiei SanoVita, Kilowat este una dintre cele mai mari companii de soluţii de energie regenerabilă din România. Până în prezent, compania a montat peste o mie de sisteme fotovoltaice, pentru 700 de beneficiari în întreaga ţară, din care 30% prin Programul „Casa Verde”. AGERPRES

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Mai mulți câini au fost împușcați pe raza comunei Corlăteni. Polițiștii au pornit o anchetă

Publicat

Publicitate

La data de 01 ianuarie 2025, polițiștii din cadrul I.P.J. Botoșani s-au sesizat din oficiu cu privire la săvârșirea infracțiunii de ,,uciderea animalelor, cu intenție fără drept”, ca urmare a apariției în mediul online a unor informații conform cărora, pe raza comunei Corlăteni, jud. Botoșani, ar fi fost împușcate mai multe exemplare canine.

S-a constituit echipa operativă formată din polițiști din cadrul Biroului pentru Protecția Animalelor și Serviciului Arme Explozivi și substanțe Periculoase, iar în urma verificãrilor efectuate s-a constatat faptul că la data de 30 ianuarie 2025, în comuna Corlăteni a fost organizatã o acțiune de îndepărtare și recoltare a animalelor sălbatice de pe raza comunei, în baza unui contract incheiat între autoritățile locale și A.J.V.P.S. Botoșani.

Pentru desfășurarea activităților a fost emisă o autorizația de vânătoare pentru următoarele tipuri de vânat: vulpi, gaiță, coțofană și câini hoinari.

Confom prevederilor Legii nr. 407/2006 – a vânãtorii și a protecției fondului cinegetic, art. 19 alin. (3) ,,pisicile hoinare si câinii salbãticiți sau hoinari gãsiți pe suprafețele fondurilor cinegetice se captureazã sau se impușcă fără restricții si făra obligarea la despăgubiri, iar fapta nu poate fi sancționată”.

În cadrul activităților au fost executate focuri de armă utilizând muniție tip alică asupra a doi câini hoinari, ce au părăsit imediat zona, nefiind identificați ulterior, existând posibilitatea să fie loviți de proiectile. În același context au mai fost recoltate o vulpe, 4 coțofene și 2 gaițe.

Activitatea de vânătoare si uzul de armă au fost efectuate conform prevederilor Legii nr. 407/2006 privind organizarea vânătorii.

Publicitate

În cauză se continuă cercetările sub aspectul săvârșirii infracțiunii sus menționate, urmând ca la finalizarea acestora să se propune soluție procedurală.

Citeste mai mult

Eveniment

O casă din orașul Darabani a fost la un pas să se facă scrum. Cauza probabilă stabilită de pompieri

Publicat

Publicitate

O casă din orașul Darabani a fost în pericol, în această seară, după ce funinginea depusă pe pereții interiori ai coșului de fum s-a aprins.
Pompierii militari de la Punctul de Lucru Darabani și Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Darabani au acționat prompt și au stins flăcările înainte de a produce pagube materiale.

Pentru prevenirea unor situații similare, ISU Botoșani vă reamintește:

– verificaţi coşurile de evacuare a fumului, pentru ca acestea să nu prezinte fisuri care să permită scânteilor să incendieze materialele combustibile ale planșeului sau acoperișului (grunzi, astereală etc.);

– curățați periodic coșurile de fum pentru eliminarea depunerilor de funingine care se pot aprinde sau pot obtura canalele de evacuare;

– tencuiți şi văruiți partea din pod a coşului de fum, în scopul sesizării imediate a fisurilor (căldura sau scânteile care ies prin fisurile unui coş de fum deteriorat constituie surse de aprindere, dacă în zona lor există elemente de construcţie sau structuri din lemn: grinzi, bârne, suport acoperiş etc.);

– îngrășați zidăria coşului la trecerea prin planşee, lăsând un spaţiu între această zidărie şi elementele combustibile ale planşeului;

Publicitate

– păstrați distanţa dintre faţa exterioară a coşurilor şi elementele combustibile ale acoperişului.

Citeste mai mult

Economie

Ministrul Finanțelor: Noi nu calculăm nicio majorare de taxe sau de impozite în 2025

Publicat

Publicitate

Guvernul României a alocat 2 miliarde de lei pentru acordarea unui ajutor financiar one-off (plată unică) destinat pensionarilor cu venituri mici.

Ministrul Finanțelor, Tanczos Barna, explică faptul că Guvernul a alocat deja un buget de 2 miliarde de lei pentru un ajutor one-off (adică o plată unică) destinat pensionarilor cu pensii mici. Totuși, deocamdată nu s-a stabilit clar:

  • Cine va beneficia – Nu s-a decis până la ce nivel al pensiei se va acorda acest sprijin.
  • Cum va fi distribuit – Nu se știe dacă banii vor fi plătiți într-o singură tranșă sau în mai multe (ex. două sau trei tranșe).
  • Metoda exactă de alocare – Nu există încă un plan detaliat despre modul în care se va împărți suma alocată.

Detaliile specifice, precum pragul maxim al pensiei pentru eligibilitate și modalitatea de plată, urmează să fie stabilite de către Ministerul Muncii după aprobarea bugetului.

 

Măsurile care urmează să fie luate

  • Ministerul Muncii trebuie să facă o analiză și să vină cu propuneri concrete.
  • După această analiză, se va decide în cadrul Coaliției de guvernare care sunt criteriile exacte și modalitatea de plată.
  • Se estimează că aceste detalii vor fi clarificate în una-două săptămâni după aprobarea bugetului.

Declarația ministrului Finanțelor

Până în momentul de față, avem o anvelopă aprobată (2 miliarde de lei, n.r.). Din câte știu, nu a existat nicio discuție concretă cu privire la modul de alocare, modul de împărțire și la nivelul pensiei până la care se va aloca un sprijin anual one-off pentru cei cu pensii mici.

Trebuie să așteptăm ca Ministerul Muncii să înceapă această analiză și să putem analiza variantele. Eu nu am văzut nici măcar un material de lucru. Cu siguranță, după aprobarea bugetului, în cel mai scurt timp, Ministerul Muncii va pregăti pentru Coaliție câteva alternative și se vor lua decizii acolo” a precizat ministrul Finanțelor.

Publicitate

El a explicat, de asemenea, că nu există nicio discuție concretă nici cu privire la modalitatea de plată, respectiv dacă se va plăti o dată sau se va plăti în două sau trei tranșe, și nici cu privire la pensia maximă până la care se va acorda acest ajutor.

”Rugămintea mea este să așteptăm o săptămână, două săptămâni. În această perioadă, după aprobarea bugetului, cu siguranță Ministerul Muncii va avea posibilitatea să vină cu un calcul concret pentru Coaliție”, a mai spus Tanczos Barna.

Conform unor surse guvernamentale citate de economedia.ro, se ia în considerare ca acest ajutor să fie acordat pensionarilor cu pensii de până la 3.000 de lei. Totuși, aceste detalii nu au fost încă finalizate și vor fi clarificate în perioada următoare

Citeste mai mult

Eveniment

Ajutorul financiar pentru pensionarii cu venituri mici a fost aprobat. Până la ce nivel al pensiei se va acorda

Publicat

Publicitate

Guvernul României a alocat 2 miliarde de lei pentru acordarea unui ajutor financiar one-off (plată unică) destinat pensionarilor cu venituri mici, scrie alba24.ro.

Ministrul Finanțelor, Tanczos Barna, explică faptul că Guvernul a alocat deja un buget de 2 miliarde de lei pentru un ajutor one-off (adică o plată unică) destinat pensionarilor cu pensii mici. Totuși, deocamdată nu s-a stabilit clar:

Cine va beneficia – Nu s-a decis până la ce nivel al pensiei se va acorda acest sprijin.

Cum va fi distribuit

Nu se știe dacă banii vor fi plătiți într-o singură tranșă sau în mai multe (ex. două sau trei tranșe).

Metoda exactă de alocare – Nu există încă un plan detaliat despre modul în care se va împărți suma alocată.
Detaliile specifice, precum pragul maxim al pensiei pentru eligibilitate și modalitatea de plată, urmează să fie stabilite de către Ministerul Muncii după aprobarea bugetului.

Publicitate

Astfel, ajutorul financiar pentru pensionari este aprobat în principiu, dar încă nu s-a decis clar cine îl primește, cât primește și cum va fi plătit. Ministerul Muncii trebuie să finalizeze aceste detalii în perioada următoare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending