Connect with us
Publicitate

Actualitate

Opt autogunoiere compactoare cu capacitate maximă 16 mc vor ajunge la Botoșani. Astăzi a fost semnat contractul de furnizare

Publicat

Publicitate

Consiliul Județean Botoșani își susține angajamentul pentru promovarea și dezvoltarea politicilor și acțiunilor de conservare și îmbunătățire a mediului înconjurător și a atras de-a lungul timpului finanțări importante pentru accelerarea procesului de modernizare a sistemului de management al deșeurilor din județul Botoșani. Iar astăzi s-a concretizat încă un demers foarte important în această direcție.

Președintele Consiliului Județean Botoșani, Doina Federovici, a semnat contractul de furnizare a 8 (opt) vehicule de colectare și transport deșeuri, respectiv autogunoiere compactoare cu capacitate maximă 16 mc, această investiție venind în completarea infrastructurii de colectare/transport a deșeurilor municipale realizată prin proiectul „Sistem integrat de management al deșeurilor în județul Botoșani”, finanțat cu fonduri europene în cadrul programului POS Mediu. Contractul prevede, de asemenea, și punerea în funcțiune, instruirea personalului și service-ul post-livrare în perioada de garanție și post-garanție a vehiculelor pentru colectarea și transportul deșeurilor municipale din Județul Botoșani.

La eveniment au participat vicepreședintele Consiliului Județean Botoșani, Dorin Birta,  specialiști ai aparatului de specialitate al Consiliului Județean Botoșani, ai A.D.I. ”ECOPROCES” Botoșani și reprezentanții firmei S.C. GRADINARIU IMPORT EXPORT S.R.L., cea căreia i s-a atribuit, prin procedură de licitație publică, acest contract în valoare de 4.000.000 lei fără TVA. Termenele prevăzute în contract pentru livrarea celor 8 autogunoiere sunt: maxim 6 luni pentru 4 autogunoiere, respectiv maxim 9 luni pentru 4 autogunoiere, de la semnarea ordinului de începere. Contractul este finanțat integral din Fondul de Întreținere, Înlocuire și Dezvoltare (IID) aferent proiectului „Sistem integrat de management al deșeurilor în județul Botoșani”.

„Dezvoltarea continuă a sistemului de management al deșeurilor din județul nostru a fost în permanență în centrul preocupărilor Consiliului Județean Botoșani. Am făcut tot ceea ce a stat în atribuțiile noastre pentru a atrage fonduri și investiții care să susțină o calitate ridicată a mediului înconjurător, care să promoveze protejarea naturii și a sănătății umane, iar contractul pe care l-am semnat astăzi este parte a acestor eforturi. Trei dintre autogunoiere vor fi alocate municipiului Botoșani, două municipiului Dorohoi și câte una pentru Săveni, Ștefănești și Flămânzi” , a declarat Doina Federovici, președinte al Consiliului Județean Botoșani.

Unitățile administrativ-teritoriale sus-menționate au solicitat alocarea sumei necesare pentru modernizarea infrastructurii de colectare și transport deșeuri prin achiziționarea unor autogunoiere, fundamentând necesitatea investiției ca urmare a implementării sistemului de colectare a deșeurilor „din poartă în poartă”. Vehiculele vor fi puse la dispoziția operatorilor de salubrizare care au atribuite contracte de colectare și transport pentru aceste zone.

„Prin achiziționarea acestor autogunoiere compactoare preconizăm o acoperire mai bună a zonei de delegare a serviciului de colectare și transport, o reducere a timpilor de colectare, precum și eliminarea perioadelor de nefuncționare cauzate de defectarea frecventă a autogunoierelor aflate în uz la operatori” a declarat Dorin Birta, vicepreședintele Consiliului Județean Botoșani.

Publicitate

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Atenție, șoferi! COD GALBEN de ceață, prelungit pentru județul Botoșani. Vizibilitate redusă, izolat, sub 50 de metri

Publicat

Publicitate

Pentru evitarea producerii unor evenimente rutiere, adresăm conducătorilor auto recomandarea de a adapta viteza la condițiile de drum. Circulați prudent pentru siguranța dumneavoastră și a celorlalți participanți la trafic!

Meteorologii au actualizat prognoza și au prelungit Codul galben de ceață până la ora 12:30, pentru județul Botoșani.

Din această cauză se reduce vizibilitatea sub 200 de metri, izolat sub 50 de metri..

 

Citeste mai mult

Eveniment

ANAF va trimite Declarația unică deja completată cu veniturile încasate și sumele datorate

Publicat

Publicitate

Anul fiscal 2025 aduce o schimbare uriașă în sistemul ANAF. Fiscul le va transmite contribuabililor Declarația unică precompletată cu datele privind veniturile realizate și impozitul aferent datorat, precum și baza de calcul pentru CAS și CASS, conform informațiilor disponibile în bazele de date. Actul normativ a fost lansat vineri în dezbatere publică, iar noile documente vor ajunge la contribuabili în primăvara anului 2026, scrie realitatea.net.

Ca urmare, se va elimina obligația de a depune, în anul curent, Declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice pentru declararea venitului estimat (Cap. II), a impozitului pe venit, a contribuției de asigurări sociale și a contribuției de asigurări sociale de sănătate, capitolul privind veniturile estimate, precum și pentru toate celelalte situații în care intervin modificări/recalculări/rectificări ale acestora.

În plus, se va elimina obligația depunerii în anul curent a Declarației unice în cazul contribuabililor care în cursul anului fiscal încep sau încetează o activitate, precum și cei care întrerup temporar activitatea sau intră în suspendare temporară a activității potrivit legislației în materie, precum și în situaţiile în care intervin modificări ale clauzelor contractuale sau în cazul rezilierii, în cursul anului fiscal, a contractelor de închiriere încheiate între părţi. În aceste cazuri persoanele fizice au obligația depunerii declarației unice, până la data de 25 mai inclusiv a anului următor celui de realizare a veniturilor.

Românii care obţin venituri din cedarea folosinţei bunurilor din chirii vor avea obligaţia înregistrării contractului între părţi, precum şi a modificărilor survenite ulterior, în termen de cel mult 30 de zile de la încheierea/producerea modificării acestuia, la organul fiscal competent. În situația în care bunul este deținut în comun, prin contractul de închiriere sau, după caz, prin actul de modificare a acestuia, se desemnează proprietarul, uzufructuarul sau alt deținător legal care îndeplinește această obligație.

Contribuabilii al căror venit net se determină pe bază de norme de venit şi care în anul fiscal anterior au înregistrat un venit brut anual mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 25.000 euro, începând cu anul fiscal următor au obligaţia determinării venitului net anual în sistem real. Această categorie de contribuabili are obligaţia să completeze şi să depună declaraţia unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice până la termenul legal de depunere.

PROIECTUL ORDONANȚEI DE URGENȚĂ pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal și măsuri
specifice pentru digitalizar

Publicitate

 

Procedura de precompletare, verificare și transmitere a Declarației unice privind impozitul pe venit și contribuții sociale datorate de persoanele fizice se va aproba prin ordin al președintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

 

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Ce nume se sărbătoresc de Sfântul Dumitru. 260.000 de români își serbează onomastica

Publicat

Publicitate

Ce nume se sărbătoresc de Sfântul Dumitru. Sfântul Dumitru sau Sfântul Dimitrie, Izvorâtorul de Mir, este sărbătorit de creștini la data de 26 octombrie. Pe 27 octombrie, credincioșii îl prăznuiesc pe Sfântul Dimitrie cel Nou, ocrotitorul Bucureștilor, scrie alba24.ro.

Aproape 259.000 de români îşi sărbătoresc onomastica la praznicul Sfântului Dimitrie, cel mai întâlnit fiind prenumele masculin Dumitru, conform datelor furnizate Direcţia generală pentru evidenţa persoanelor din cadrul Ministerul Afacerilor Interne.

Cu această ocazie le puteți trimite mesaje și felicitări de Sfântul Dumitru persoanelor dragi, care își sărbătoresc onomastica pe 26 octombrie.

Potrivit tradiției populare, Sfântul Dumitru aduce cu el venirea iernii. Se spune că din această zi încep să apară temperaturile scăzute și frunzele copacilor încep să cadă.

Ce nume se sărbătoresc de Sfântul Dumitru

Situaţia statistică referitoare la românii de sex masculin care îşi sărbătoresc onomastica de Sfântul Dimitrie este:

  • Dima – 1.031;
  • Dimitri – 770;
  • Dimitrie – 6.178;
  • Dimitriu – 9;
  • Dimitru – 11;
  • Dumitrache – 659;
  • Dumitrică – 31;
  • Dumitriu – 30;
  • Dumitru – 209.692;
  • Dumitruţ – 16;
  • Mitache – 63;
  • Mitică – 6.879;
  • Mitrea – 69;
  • Mitrel – 69;
  • Mitrică – 91;
  • Mitru – 164;
  • Mitruş – 64;
  • Mitruţ – 439;
  • Mitu – 405;
  • Mituş – 157.

În ceea ce priveşte persoanele de sex feminin:

Publicitate
  • Demetra – 416;
  • Dima – 16;
  • Dimitra – 227;
  • Miţa – 1.763;
  • Dimitrina – 17;
  • Dimitriţa – 32;
  • Dumitra – 20.559;
  • Dumitrana- 254;
  • Dumitrica – 350;
  • Dumitriţa – 7.534;
  • Mitica – 560;
  • Mitra – 256;
  • Mitrica – 36.

Citeste mai mult

Eveniment

Reforma salarizării în sectorul public: Sporuri limitate, reintroducerea grilelor salariale și noi coeficienți de ierarhizare

Publicat

Publicitate

Limitarea sporurilor, reintroducerea grilelor salariale pentru administraţia locală și revizuirea coeficienţilor de ierarhizare sunt principalele măsuri avute în vedere de Guvern în reforma sistemului de salarizare din sectorul public.

Potrivit Planului bugetar-structural naţional pe termen mediu – 2025-2031, revizuirea coeficienţilor de ierarhizare pentru diferitele familii ocupaţionale va stabili criterii clare pentru ierarhizarea diferitelor categorii profesionale din sectorul public, va reduce disparităţile salariale şi va ajuta la alinierea plăţii cu responsabilităţile, experienţa şi calificările, scrie Agerpres.

„Această restructurare sprijină rezilienţa economică prin asigurarea unei compensări corecte a angajaţilor din sectorul public şi a unei motivaţii adecvate, reducând astfel riscul disputelor de muncă sau al ineficienţelor care ar putea perturba serviciile publice”, menţionează documentul citat.

Reintroducerea grilelor salariale specifice angajaţilor din administraţia locală, atât publici, cât şi contractuali, creează o mai mare consistenţă în practicile de remunerare între diferitele niveluri de guvernare, susţin autorii Planului.

De asemenea, măsura va reduce riscul fragmentării şi inegalităţii salariale, asigurând că angajaţii din administraţia locală sunt trataţi similar cu cei din administraţia centrală.

Publicitate

Limitarea sporurilor la 20%

Reforma salarizării în sectorul public mai prevede limitarea sporurilor la 20% din salariul de bază. Această măsură ajută la prevenirea inflaţiei salariale şi promovează sustenabilitatea finanţelor publice, asigurând că remunerarea se bazează în principal pe salariile de bază, mai degrabă decât pe sporuri discreţionare.

„Limitarea sporurilor reduce, de asemenea, potenţialul de abuz şi asigură că remuneraţia este mai predictibilă şi echitabilă pentru toţi angajaţii. Aceasta contribuie la sustenabilitatea fiscală, asigurând că cheltuielile salariale din sectorul public rămân gestionabile şi nu pun presiuni asupra bugetelor guvernamentale.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending