Connect with us

Actualitate

Opt autogunoiere compactoare cu capacitate maximă 16 mc vor ajunge la Botoșani. Astăzi a fost semnat contractul de furnizare

Publicat

Publicitate

Consiliul Județean Botoșani își susține angajamentul pentru promovarea și dezvoltarea politicilor și acțiunilor de conservare și îmbunătățire a mediului înconjurător și a atras de-a lungul timpului finanțări importante pentru accelerarea procesului de modernizare a sistemului de management al deșeurilor din județul Botoșani. Iar astăzi s-a concretizat încă un demers foarte important în această direcție.

Președintele Consiliului Județean Botoșani, Doina Federovici, a semnat contractul de furnizare a 8 (opt) vehicule de colectare și transport deșeuri, respectiv autogunoiere compactoare cu capacitate maximă 16 mc, această investiție venind în completarea infrastructurii de colectare/transport a deșeurilor municipale realizată prin proiectul „Sistem integrat de management al deșeurilor în județul Botoșani”, finanțat cu fonduri europene în cadrul programului POS Mediu. Contractul prevede, de asemenea, și punerea în funcțiune, instruirea personalului și service-ul post-livrare în perioada de garanție și post-garanție a vehiculelor pentru colectarea și transportul deșeurilor municipale din Județul Botoșani.

La eveniment au participat vicepreședintele Consiliului Județean Botoșani, Dorin Birta,  specialiști ai aparatului de specialitate al Consiliului Județean Botoșani, ai A.D.I. ”ECOPROCES” Botoșani și reprezentanții firmei S.C. GRADINARIU IMPORT EXPORT S.R.L., cea căreia i s-a atribuit, prin procedură de licitație publică, acest contract în valoare de 4.000.000 lei fără TVA. Termenele prevăzute în contract pentru livrarea celor 8 autogunoiere sunt: maxim 6 luni pentru 4 autogunoiere, respectiv maxim 9 luni pentru 4 autogunoiere, de la semnarea ordinului de începere. Contractul este finanțat integral din Fondul de Întreținere, Înlocuire și Dezvoltare (IID) aferent proiectului „Sistem integrat de management al deșeurilor în județul Botoșani”.

„Dezvoltarea continuă a sistemului de management al deșeurilor din județul nostru a fost în permanență în centrul preocupărilor Consiliului Județean Botoșani. Am făcut tot ceea ce a stat în atribuțiile noastre pentru a atrage fonduri și investiții care să susțină o calitate ridicată a mediului înconjurător, care să promoveze protejarea naturii și a sănătății umane, iar contractul pe care l-am semnat astăzi este parte a acestor eforturi. Trei dintre autogunoiere vor fi alocate municipiului Botoșani, două municipiului Dorohoi și câte una pentru Săveni, Ștefănești și Flămânzi” , a declarat Doina Federovici, președinte al Consiliului Județean Botoșani.

Unitățile administrativ-teritoriale sus-menționate au solicitat alocarea sumei necesare pentru modernizarea infrastructurii de colectare și transport deșeuri prin achiziționarea unor autogunoiere, fundamentând necesitatea investiției ca urmare a implementării sistemului de colectare a deșeurilor „din poartă în poartă”. Vehiculele vor fi puse la dispoziția operatorilor de salubrizare care au atribuite contracte de colectare și transport pentru aceste zone.

„Prin achiziționarea acestor autogunoiere compactoare preconizăm o acoperire mai bună a zonei de delegare a serviciului de colectare și transport, o reducere a timpilor de colectare, precum și eliminarea perioadelor de nefuncționare cauzate de defectarea frecventă a autogunoierelor aflate în uz la operatori” a declarat Dorin Birta, vicepreședintele Consiliului Județean Botoșani.

Publicitate

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

FRAUDE cu vacanțe de vis. MAI lansează o campanie de prevenire a fraudei online

Publicat

Publicitate

„Escrocii nu au scrupule, iar pentru a înșela apelează la tot felul de tertipuri”, au explicat reprezentanții MAI, precizând că în perioada vacanțelor cresc tentativele de fraudă în mediul online, relatează mediafax.ro.

„Se apropie sezonul vacanțelor, iar entuziasmul pentru o escapadă binemeritată este din ce în ce mai mare. Din păcate, în această perioadă cresc tentativele de fraudă în mediul online. În special, cele legate de achiziția biletelor de vacanță, cazări și pachete turistice!”, se arată în video-ul postat de MAI.

Dacă o ofertă sună prea bine ca să fie adevărată…

„Escrocii profită de dorința noastră de a găsi cele mai bune oferte și promit vacanțe de vis la prețuri mici. Dacă o ofertă sună prea bine ca să fie adevărată… probabil că așa și este!”

„Pentru a nu deveni victima unei fraude, evitați plata în avans prin metode nesigure, nu trimiți bani în conturi personale, căutați recenzii din mai multe surse și solicitați facturi.”

Să fim informați și atenți poate face diferența între vacanța ca o bucurie și vacanța ca o țeapă, este sfatul celor de la MAI, care îi avertizează și pe cei tentați de fraudele online: „Vacanță va fi și pentru cei care săvârșesc fapte de înșelăciune în mediul online! Dar nu la căldură!”

Publicitate

Citeste mai mult

Educație

15 unități de învățământ din 12 comune din Botoșani vor beneficia de fonduri pentru modernizarea grupurilor sanitare pentru elevi

Publicat

Publicitate

Guvernul a aprobat, în ultima ședință, alocarea de fonduri pentru modernizarea infrastructurii școlare din mediul rural, iar județul Botoșani se află printre beneficiarii importanți ai acestei măsuri. Potrivit deciziei, 15 școli, grădinițe și licee din 12 comune ale județului vor primi finanțare pentru reabilitarea grupurilor sanitare.

Valoarea totală a investițiilor alocate pentru Botoșani se ridică la 1,35 milioane de lei, ceea ce reprezintă peste 10% din fondurile distribuite la nivel național.

Intervențiile vizează, în principal, modernizarea sau finalizarea lucrărilor începute în anii anteriori, dar includ și două proiecte noi care vor demara în acest an. Scopul este ca, până la începutul viitorului an școlar, elevii să beneficieze de condiții moderne și sigure pentru desfășurarea procesului educațional.

Vor beneficia de aceste investiții unități de învățământ din comunele Blândești, Cândești (2 unități), Corni (2 unități), Frumușica, Havârna, Hănești, Hudești, Păltiniș, Românești, Tudora, Ungureni (2 unități) și Vorona.

Din cele 15 investiții, 13 sunt proiecte în curs, demarate în anii anteriori, iar 2 vor începe în acest an, în baza noii finanțări.

În aceste condiții este așteptat ca primarii din comunele vizate vor face tot ce le stă în putință pentru ca lucrările să fie finalizate la timp, astfel încât noul an școlar să înceapă în cele mai bune condiții pentru copii.

Publicitate

Acest demers se înscrie într-un plan mai amplu de modernizare a unităților de învățământ din mediul rural, cu scopul de a reduce discrepanțele dintre școlile de la sat și cele de la oraș și de a sprijini dezvoltarea educațională a copiilor din toate zonele județului.

Citeste mai mult

Economie

Carrefour retrage de la vânzare 12 tipuri de paste. Pericol pentru persoanele alergice la muștar

Publicat

Publicitate

Carrefour România a anunțat astăzi că a demarat o campanie urgentă de retragere și rechemare a 12 sortimente de paste marca Carrefour Classic, produse de compania italiană Ghigi 1870 S.p.A. Măsura vizează toate loturile și termenele de valabilitate ale acestor produse.

Motivul retragerii este lipsa menționării pe etichetă a unui alergen important: muștarul. Acesta poate provoca reacții severe persoanelor alergice, iar prezența sa neindicată constituie un risc major pentru sănătate.

Printre produsele retrase se regăsesc mai multe tipuri de paste, atât obișnuite, cât și integrale: Fusilli, Farfalle, Conchigliette, Penne Rigate, Spaghetti, Mezze Penne, Mezze Maniche și Tortiglioni.

Pastele au fost comercializate în peste 300 de magazine Carrefour din toată țara, inclusiv în marile orașe: București, Cluj, Timișoara, Iași, Constanța, Brașov, Sibiu, Ploiești, Arad, Oradea și Galați.

Ce trebuie să faci dacă ai cumpărat aceste produse?

Carrefour le recomandă clienților care au achiziționat pastele retrase să nu le consume, mai ales dacă suferă de alergie la muștar. Produsele pot fi returnate în orice magazin Carrefour, iar banii vor fi restituiți integral, fără a fi nevoie de bonul fiscal.

Publicitate

Pentru mai multe informații, clienții sunt încurajați să contacteze serviciul de relații cu clienții al Carrefour.

Citeste mai mult

Eveniment

Reguli noi pentru numărul tău de telefon! Ce se schimbă dacă vrei să-ți schimbi operatorul

Publicat

Publicitate

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a anunțat schimbări importante pentru toți românii care folosesc telefonul mobil și ar putea dori, la un moment dat, să schimbe rețeaua, dar să-și păstreze numărul, relatează agerpres.ro. 

Potrivit noilor reguli, transferul numerelor între companiile de telefonie va fi mai simplu, mai clar reglementat și cu mai puține bătăi de cap pentru utilizatori. ANCOM spune că schimbările sunt necesare pentru că, în ultima perioadă, tot mai multe companii din domeniul telecomunicațiilor au trecut prin fuziuni, divizări sau alte reorganizări, ceea ce a dus la complicații legate de dreptul de a folosi anumite numere de telefon.

Ce înseamnă asta, concret? Dacă un operator este preluat de altul sau dacă două firme se unesc, noile reguli stabilesc exact cine și cum poate folosi numerele deja existente. Scopul este ca tu, ca utilizator, să nu simți nicio diferență: numărul tău rămâne activ și funcțional, chiar dacă în spate au loc schimbări între firme.

O altă noutate importantă este că ANCOM introduce o procedură nouă pentru transferul numerelor, care poate fi aplicată atunci când celelalte variante legale nu mai funcționează. Transferul se va face doar dacă ambele părți sunt de acord și trebuie anunțat cu cel puțin 30 de zile înainte, împreună cu un plan clar de implementare.

Totodată, ANCOM a clarificat și modul în care funcționează portabilitatea numerelor – adică acea posibilitate de a-ți păstra numărul de telefon atunci când schimbi operatorul. Noile prevederi garantează că, în cazurile de reorganizare a companiilor, numerele portate rămân active, iar utilizatorii nu trebuie să facă nimic suplimentar.

Toate aceste măsuri vor intra în vigoare în ziua în care decizia ANCOM va fi publicată în Monitorul Oficial.

Publicitate

ANCOM este instituția care se ocupă de reglementarea comunicațiilor în România, având ca obiectiv principal protejarea drepturilor utilizatorilor și asigurarea unor servicii moderne și eficiente, mai ales în contextul digitalizării.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending