Connect with us

Actualitate

OPINII Cătălin Silegeanu: Conflictul interminabil dintre Doina Federovici și Valeriu Iftime seamănă cu o ceartă între elevii corigenți

Publicat

Publicitate

Conflictul interminabil dintre Doina Federovici și Valeriu Iftime pe marginea celei mai stringente probleme cu care se confruntă județul Botoșani – furnizarea deficitară a apei și handicapurile operatorului Nova Apaserv – seamănă cu o ceartă între elevii corigenți. Niciunul dintre ei nu și-a făcut temele, nu sunt capabili nici să lucreze la un proiect comun pentru a trece clasa, dar se acuză reciproc și inundă spațiul public cu lamentări pentru ca profesorul, adică electoratul, să acorde o șansă unuia dintre ei.

În cea mai delicată situație se află actuala conducere a Consiliului Județean, care reprezintă tabăra PSD. În patru ani nu s-a mișcat un deget pentru redresarea companiei Nova Apaserv. Nu s-a făcut nimic pentru atragerea experților care ar fi putut elabora o strategie coerentă și proiecte fezabile de dezvoltare a operatorului de apă. Toate plângerile și eșecurile care includeau Nova Apaserv au fost ascunse sub preș și ignorate, până când atenția publicului se îndrepta spre alte situații revoltătoare. Culmea, nici în campania electorală nu a îndrăznit nimeni din PSD să comenteze starea jalnică în care se află Nova Apaserv.

Singurul aspect cu care s-au lăudat managerii unși de PSD este acel compartiment antifraudă, pentru a induce botoșănenilor că hoții sunt unicii responsabili pentru declinul financiar al companiei. Și când directorul anunța pierderi de apă de aproape 70%, cantități rezultate din avarii uriașe, uitate săptămâni la rând, cine era de vină? După mintea lor, probabil Ceașescu, pentru că nu a găsit să cumpere și să îngroape magistrale care să reziste sute de ani. Nu s-a gândit că după el vin turme de incompetenți și leneși care se uită la conducte, se uită la ghiduri de finanțare, se plâng, iar se uită la conducte. Și doar se uită, pentru că nu știu să rezolve nici cu o armată de consultanți plătiți regește din banul public.

Este un adevăr pe care echipa de profesioniști PSD îl recunoaște abia acum, când cere cu disperare soluții din partea unui om fără niciun fel de funcție sau demnitate publică, care nu încasează niciun leu pentru a oferi soluții. PSD ar face bine să ceară soluții de la premierul pe care ni-l bagă pe gât în fiecare zi, să ceară soluții de la tinerii specialiști cu care se mândresc din cale afară, că tare i-a plăcut fiecăruia să devină director sau administrator peste noapte deși învârt doar trei idei în cap. Abia de la acești oameni se cuvine ca, la finalul unui mandat de conducere și putere decizională totală, președintele Doina Federovici să ceară soluții.

Cât despre Valeriu Iftime, este cât se poate de evident că imaginea tehnocratului pregătit să tranșeze orice problemă într-o manieră metodică nu mai bate cu realitatea unui începător depășit. Nu i-a plăcut deloc această etichetare în campania electorală, dar este o realitate pe care nu o mai poate masca sub experiența de antreprenor. Mersul lucrurilor este cu totul altul în administrație decât în mediul privat. A promis mari schimbări, măsuri, planuri și soluții privind Nova Apaserv, pentru că știa că PSD a eșuat total în această direcție și costul electoral s-a revărsat în bazinul PNL. Pus în fața faptului împlinit pe nepregătite, se pare că Valeriu Iftime este la fel de om ca toți ceilalți și nicidecum vreun geniu fantastic, pentru că evită să prezinte strategia pe care ar implementa-o începând cu luna octombrie. Se străduiește și el cu niște consultanți, la fel cum s-au strofocat PSD-iștii în ultimii patru ani.

Totuși, nu poate fi trecut cu vederea un aspect esențial, care poate fi cheia de interpretare a acestui circ politic care pe botoșăneni îi costă enorm. Să nu uităm că prin consiliile de administrație succedate la vârful Nova Apaserv s-au perindat și directori PNL, și directori PSD.

Publicitate

Ambele partide au căpușit această societate și au creat haos intern, exact așa cum viermii parazitează ugerul unei bovine pline de lapte. Laptele s-a stricat și viermii se mănâncă între ei. Asta este clasa lor politică.

Cătălin Silegeanu – PRIM-VICEPREȘEDINTE AUR BOTOȘANI

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Noul Mers al Trenurilor 2025 – 2026, din 14 decembrie: Tarife mai mari pentru călătoriile cu trenul

Publicat

Publicitate

Începând cu data de 14 decembrie, Noul Mers al Trenurilor 2025–2026 devine oficial aplicabil, aducând modificări importante în circulația feroviară din România. Odată cu noile grafice de circulație, CFR Călători anunță și majorarea tarifelor pentru biletele de călătorie, schimbare care va fi resimțită de toți pasagerii care aleg transportul feroviar.

Bilete de tren mai scumpe

Biletele de tren se vor scumpi cu aproape 10% din 14 decembrie. Conducerea CFR Călători spune că majorarea de preţ reprezintă indexarea cu rata inflaţiei, potrivit prevederilor legale, notează Romania-actualitati.ro.

În urmă cu un an, indexarea a fost de 4,6%. În iulie, a fost o nouă scumpire, ca urmare a majorării TVA, de la 19 la 21%.

Noutăți în Mersul Trenurilor 2025-2026

CFR Călători a anunțat că va continua introducerea în circulație a vagoanelor și locomotivelor modernizate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Noile vagoane sunt dotate cu internet Wi-Fi, sisteme de informare audio-video, camere de supraveghere, prize electrice, instalații de climatizare, toalete ecologice. Acestea au și spații special amenajate pentru persoanele cu mobilitate redusă și chiar vagoane bar-bistro.

Unele trenuri Interregio care leagă Bucureștiul de Mărășești – Suceava/Iași, precum și de Brașov vor fi reclasificate în Intercity. Va fi utilizat material rulant modernizat prin PNRR.

Se vor introduce noile rame electrice Alstom Coradia Stream, puse la dispoziție de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Aceste rame pot atinge viteze de până la 160 km/h.

Publicitate

Vor fi utilizate în compunerea a 26 de trenuri cu circulație zilnică, repartizate pe cele mai solicitate rute:

  • 14 trenuri între București Nord și Constanța și retur
  • 6 trenuri între București Nord și Craiova și retur
  • 2 trenuri pe ruta București Nord – Craiova – Deva și retur
  • 2 trenuri între București Nord și Arad și retur
  • 2 trenuri București Nord – Brașov și București Nord – Timișoara Nord și retur.

Până în 1 februarie 2026 ar urma să fie operate 11 rame din primul lot de 12.

În 2026 vor fi puse în circulație 7 trenuri formate din rame PESA, aflate în prezent în proces de testare și recepție, pe relația București – Buzău – Adjud și retur. Acestea sunt achiziționate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).

Vor mai fi folosite și vagoane modernizate în ultimii ani din fonduri proprii, conforme cu standardele europene, precum și material rulant mai vechi, aflat într-un proces gradual de înlocuire.

Trenuri internaționale

Legături directe între Budapesta și București. Trenurile IR 72 și IR 73 vor circula pe relația directă Budapesta Keleti – București Nord, extinzând traseul actual care se încheia la Craiova.

Revenirea trenurilor la Viena Westbahnhof. Trenurile IR 346 și IR 347 vor circula din nou până la Viena Westbahnhof, pe un traseu direct, via Budapesta Kelenfold (în loc de Budapesta Keleti). Totodată, relația Baia Mare – Viena Westbahnhof va continua să fie deservită de trenurile Someș 687/686.

Noi trenuri sezoniere pe ruta București – Giurgiu – Ruse. Pentru sezonul estival 2026, vor fi introduse 4 trenuri noi pe relația București Nord – București Progresu – Giurgiu – Ruse și retur.

Continuare colaborare cu Ucraina. Parteneriatul cu compania feroviară ucraineană UZ va continua în noul mers prin menținerea grupei de vagoane Kiev – Ungheni – București Nord și retur. Grupa directă a trenului Prietenia 401/402 va oferi o conexiune între România și Ucraina.

Reducerea timpilor de staționare la frontieră. Având în vedere aderarea României la spațiul Schengen, staționările trenurilor internaționale vor fi reduse, ca urmare a eliminării controlului documentelor.

Citeste mai mult

Eveniment

Amenzi de aproximativ 9.000 de lei și permise reținute în urma unei acțiuni a poliției la Dorohoi

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Dorohoi, împreună cu cei ai Secțiilor de Poliție Rurală nr. 5 Mihăileni, nr. 6 Pomârla și nr. 4 Dorohoi, au desfășurat, la data de 13 decembrie 2025, o acțiune amplă pentru menținerea ordinii publice și prevenirea și combaterea infracțiunilor stradale, pe raza municipiului Dorohoi și a localităților învecinate.

În cadrul activităților desfășurate, oamenii legii au legitimat 70 de persoane și au controlat 63 de autovehicule. În urma neregulilor constatate, au fost aplicate 32 de sancțiuni contravenționale, valoarea totală a amenzilor fiind de aproximativ 9.000 de lei.

Sancțiunile au fost aplicate pentru abateri de la regimul circulației pe drumurile publice, iar ca măsuri complementare, polițiștii au reținut cinci permise de conducere și au retras trei certificate de înmatriculare.

Astfel de acțiuni vor continua și în perioada următoare, scopul acestora fiind creșterea gradului de siguranță a cetățenilor și descurajarea faptelor antisociale, atât în mediul urban, cât și în zonele limitrofe.

Citeste mai mult

Economie

Amenzi de peste 20.000 de lei în urma controalelor poliției la trecerile la nivel cu calea ferată din Dorohoi și Săveni

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Biroului Rutier Dorohoi și Biroului Rutier Săveni au desfășurat, la data de 11 decembrie 2025, o acțiune amplă pentru prevenirea accidentelor rutiere în zona trecerilor la nivel cu calea ferată, pe raza localităților Dorohoi și Săveni.

În cadrul controalelor efectuate, oamenii legii au legitimat 50 de persoane și au oprit pentru verificări 46 de autovehicule. În urma neregulilor constatate, au fost aplicate 49 de sancțiuni contravenționale, valoarea totală a amenzilor depășind 20.000 de lei.

O parte semnificativă dintre sancțiuni, respectiv 11, au vizat nerespectarea regulilor de circulație la trecerile la nivel cu calea ferată, una dintre principalele cauze ale producerii accidentelor grave în astfel de zone.

Totodată, polițiștii au dispus măsuri complementare, fiind reținute două permise de conducere și retrase cinci certificate de înmatriculare și au transmis că acțiunea face parte din eforturile continue ale poliției rutiere de a crește siguranța participanților la trafic și de a reduce riscul accidentelor produse în zonele cu grad ridicat de pericol.

Citeste mai mult

Eveniment

Patru metri cubi de material lemnos, confiscat de polițiști în urma unui control la o firmă din Botoșani

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Serviciului de Ordine Publică, împreună cu un reprezentant al Gărzii Forestiere Suceava – Compartimentul Botoșani, au desfășurat, la data de 12 decembrie 2025, o acțiune de control pe linia respectării legislației privind circulația, depozitarea, prelucrarea și comercializarea materialului lemnos.

Verificările au avut loc la punctul de lucru al unei societăți comerciale din municipiul Botoșani, unde oamenii legii au constatat mai multe nereguli. În urma controlului, s-a stabilit că societatea deținea aproximativ patru metri cubi de material lemnos pentru care nu existau documente legale de proveniență.

Ca urmare a celor constatate, administratorul firmei a fost sancționat contravențional cu amendă în valoare de 10.000 de lei, conform legislației în vigoare. Totodată, cantitatea de material lemnos identificată a fost confiscată de polițiști.

Acțiunea face parte dintr-o serie de controale menite să prevină și să combată tăierile ilegale de arbori, precum și comercializarea materialului lemnos fără respectarea normelor legale.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending