Connect with us

Actualitate

Noua metodă de furt a autoturismelor de lux. „Jaf în 30 de secunde”. Nicio mașină nu este în siguranță

Publicat

Publicitate

Poliția a arestat 31 de membri ai unui grup de crimă organizată care vindea tehnologie cu ajutorul căreia hoții puteau fura mașini fără a fi nevoie de cheie. Gruparea acționa în toată Europa, scrie alba24.ro

Printre persoanele arestate se numără dezvoltatorii de software din spatele instrumentelor, hoții de mașini și cei care le vindeau după ce erau furate, potrivit Europol.

Organizația și-a proiectat și comercializat echipamentul deghizat într-o „soluție de diagnosticare auto”, scrie siteul therecord.media.
Anchetatorii au spus că pachetul vândut de criminali includea o tabletă, conectori și software.

Raidurile din 22 de locații din Europa au dus săptămâna trecută la confiscarea acestui echipament, alături de peste un milion de euro în bunuri obținute din activități criminale și zeci de chei goale pentru autoturisme.

Europol a spus că infractorii au vizat vehicule fără cheie de la doi producători francezi de mașini fără a oferi numele lor.

Tehnici avansate de hacking

Publicitate

Tehnicile de hacking par a fi mult mai sofisticate decât ceea ce era până acum pe piață.

În alte situații de furt de mașini fără ajutorul unei chei, criminalii folosesc un amplificator pentru a găsi semnalul telecomenzii și a-l transmite mașinii.

Europol a s transmis însă că echipamentul acestei bande le-a permis hoților să „înlocuiască software-ul original al vehiculelor, permițând deschiderea ușilor și pornirea contactului fără cheia reală”.

Jandarmeria a declarat că un site web care vinde echipamentul a fost dezafectat. Potrivit autorităților, acesta a fost găzduit în Franța și a fost conectat la mai multe afaceri înregistrate în țară.

Ancheta a scos la iveală „53.000 de conexiuni”, sau conexiuni, la site-ul de vânzare și suspectează că fiecare dintre acestea ar putea corespunde unui furt de mașină sau unei încercări de reprogramare a cheilor.

Organizația a fost susținută de o rețea de zece revânzători.

Pandora, dispozitivul care scanează cheia mașinii prin ușa casei
Dotați cu tehnologie, hoții au pus la punct o nouă metodă și reușesc să fure mașini de zeci sau sute de mii de euro.

Cu ajutorul unui dispozitiv numit Pandora scanează cheia autoturismului prin ușa casei, fără că proprietarul să aibă habar scrie stirileprotv.ro

Generează astfel o dublură și dispar în 30 de secunde, cu tot cu autoturismul de lux. Astfel de lovituri sunt tot mai dese și în România, după ce în Anglia polițiștii vorbesc deja despre un fenomen.

Imaginile surprinse de o cameră de supraveghere a unui imobil arată cum în 30 de secunde un individ mascat reușește cu un dispozitiv să copieze semnalul dat de cheia unui autoturism de lux și să pornească mașina parcată în fața casei.

„jaf în 30 de secunde”, fără cheie, fără forțarea ușilor
Dispozitivul folosit se numește Pandora și costă pe piața neagră 10.000 de euro. Pandora poate deschide mașinile de lux indiferent de anul de producție, spun experții auto.

În câteva secunde, crează practic o dublură a cheii originale prin copierea datelor necesare și astfel hoții deschid și pornesc mașina. Apoi dispar. Metoda de furt cu Pandora a fost denumită „jaf în 30 de secunde” sau ”relay atack”.

Până acum, polițiștii de la Furturi Auto au recuperat mai multe autoturisme și au prins două grupări de hoți care acționau cu dispozitive Pandora în România.

Dacă infractorii apucă să scoată mașinile din țară, acestea sunt găsite și recuperate mai greu pentru că adesea noii proprietari sunt din lumea interlopă.

Șterg seriile de sașiu și reușesc să păstreze autoturismele furate.

Pentru că recepționarea semnalului se poate face și prin ușa casei iar tehnologia utilizata are rază de până la 1 km, specialiștii spun că în afara de asigurarea autoturismului în caz de furt o altă metodă de protecție ar fi și păstrarea cheilor în locuri cât mai îndepărtate de ușa de la intrare, protejate de o husă sau o cutie de aluminiu.

Vulnerabilități la noile sisteme care permit deschiderea mașinii fără a scoate cheia din buzunar
Sistemul keyless entry permite şoferilor să deschidă maşina şi să pornească motorul fără a scoate cheia din buzunar.

Sistemul este extrem de popular şi este oferit chiar şi în dotarea standard a multor maşini. Din păcate, are o vulnerabilitate care uşurează foarte mult munca hoţilor de maşini.

Modelele de mașini noi pot fi furate între 10 secunde și un minut
În testul realizat de What Car?, DS 3 Crossback şi Audi TT RS au putut fi furate în 10 secunde, Land Rover Discovery, în 20 de secunde (dar nu a putut fi condusă mai departe), iar Land Rover Discovery Sport, în 30 de secunde.

Ceva mai dificil a fost în cazul unui Mercedes Clasa A, în cazul căruia operaţia a durat 50 de secunde, şi BMW X3 şi Ford Fiesta, care le-au luat un minut întreg „hoţilor”.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Reglementări mai clare privind parcările publice și private. Propunere pentru modificarea Codului Rutier

Publicat

Publicitate

O nouă inițiativă legislativă depusă la Senat propune modificarea Codului Rutier pentru a introduce reglementări mai clare privind parcările publice și private. Proiectul de lege urmărește să stabilească norme stricte privind utilizarea, amenajarea și gestionarea locurilor de parcare, atât în spațiile publice, cât și în cele private cu acces public, relatează alba24.ro.

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea art.63, alin.(4) și a art.65 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice a fost înregistrată la Senat pentru dezbatere pe 31 martie.

Proiectul a fost inițiat de parlamentari de la PNL, între care deputatul de Alba, Florin Roman.

Potrivit inițiatorilor, ținând cont de faptul că numărul autovehiculelor crește exponențial, în contextul unei urbanizări care se derulează la fel de repede, fluxul cu care autoritățile sunt nevoite să administreze eficient spațiile de parcare devine unul rapid și îngrijorător. În aceste circumstanțe, un anumit loc de parcare public sau privat (un spațiu specific amenajat și marcat pentru acest scop) este permis să fie folosit prin lăsarea autovehiculului nesupravegheat, pentru un timp mai îndelungat.

Din punct de vedere juridic, parcarea publică este definită ca fiind „spațiul destinat staționării temporare a vehiculelor, situată pe domeniul public sau într-o zonă special amenajată, accesibilă tuturor. Aceasta este gestionată și reglementată de administrația publică locală sau de alte entități autorizate”.

Prin OUG 195/2002 autoritățile publice locale au responsabilitatea de a reglementa parcările publice pe care acestea le au în administrare. Totodată, ordonanța definește și stabilește o serie de reguli în ceea ce privește oprirea, staționarea și parcarea pe drumurile publice.

Publicitate

Parcările private, în România, nu sunt reglementate printr-o singură lege. Legislaţia relevantă care face referire la dreptul de proprietate şi utilizarea terenurilor private, inclusiv parcările, este împărtăşită atât de Codu] Civil cât şi de Legea nr. 196/2018 privînd înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea aşociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor.

Proprietatea este definită de Codul civil dreptul de a poseda, folosi şi dispune de un bun în mod exclusiv şi absolut, în limitele legii. Proprietarul unei parcări private are dreptul de a desemna cine poate folosi acea locaţie şi sub ce condiţii. Prin urmare, un proprietar poate include reguli şi regulamente pentru o parcare privată care poate include o interdicţie de utilizare sau fixarea unor tarife. Dacă o proprietate privată, cum ar fi o parcare, este ocupată împotriva voinţei sale, proprietarul poate solicita evacuarea persoanelor în mod legal.

Parcările publice și private, reglementate în Codul rutier

Proiectul înregistrat la Senat prevede modificarea și completarea OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.

„Parcarea publică este un spaţiu destinat staţionării temporare a vehiculelor, situată pe domeniul public sau într-o zonă special amenajată, accesibilă tuturor. Aceasta este gestionată şi reglementată de administrația publică locală sau de alte entități autorizate.

De asemenea, cazurile și condițiile în care oprirea, staționarea sau parcarea pe drumul public este permisă se stabilesc prin regulament, în conformitate cu prevederile OUG 195/2002.

Regulile se aplică și parcărilor private.

Citeste mai mult

Eveniment

Lângă noi: 21 de percheziții într-un dosar privind introducerea ilegală în țară a unor arme de vânătoare, la Suceava

Publicat

Publicitate

Polițiștii Serviciului Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Suceava efectuează, miercuri, 21 de percheziții domiciliare la persoane din mai multe localități din mediul rural cercetate pentru nerespectarea regimului armelor și munițiilor.

Potrivit IPJ, perchezițiile se desfășoară într-un dosar complex, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Suceava, privind arme de vânătoare introduse ilegal în țară și utilizate pentru acte de braconaj, în perioada 2024 – 2025.

 

Foto: IPJ Suceava


 

Publicitate

Activitățile beneficiază de sprijinul polițiștilor Serviciului de Investigare a Criminalității Economice, Serviciului Ordine Publică, Serviciului Investigații Criminale și Serviciului Criminalistic din cadrul IPJ Suceava, precum și de sprijinul polițiștilor din cadrul serviciilor arme, explozivi și substanțe periculoase Iași, Bacău, Neamț, Bistrița, Maramureș și Serviciului pentru Intervenții și Acțiuni Speciale.

La acțiunea de amploare participă polițiști suceveni și din județele limitrofe, sprijiniți de grupe cu luptători din cadrul Serviciului pentru Acțiuni Speciale. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Botoșani: Constructor desemnat pentru Linia Electrică Aeriană de 400 KV care va traversa sudul județului

Publicat

Publicitate

Proiectul construirii Liniei Electrice Aeriene (LEA) de 400 kV Suceava – Bălți, care va traversa sudul județului nostru, a intrat în linie dreaptă. După trei luni de la stabilirea ofertei câștigătoare, comisia de achiziție din cadrul CNTEE „Transelectrica” a semnat contractul pentru proiectarea și execuția acestei linii de interconectare a sistemului energetic național cu cel din Republica Moldova.

„Realizarea LEA 400 kV Suceava – Bălți, care va traversa sudul județului, este un proiect foarte important pentru Botoșani. La începutul lunii trecute am solicitat Secretarului General al Guvernului și ministrului Energiei detalii despre acest proiect major care poate contribui la dezvoltarea județului, iar vestea bună vine de la Transelectrica și, anume, semnarea contractului pentru proiectarea și execuția acestei linii de interconectare”, a declarat senatorul Doina Federovici, președintele PSD Botoșani.

Oferta declarată câștigătoare aparține asocierii conduse de firma Electromontaj și se ridică la aproximativ 35 de milioane de euro, fără TVA.

Durata de realizare a contractului este de 52 luni de la data de emitere a ordinului administrativ de începere a activităţii de proiectare. 16 luni sunt alocate proiectării și obținerii autorizațiilor necesare, iar 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

Proiectul LEA 400 kV Suceava – Bălți, care va fi realizat din bugetul CNTEE „Transelectrica”, constă în construirea liniei propriu-zise, cu o lungime totală de 142 km, între cele două localități, dintre care 93 km pe teritoriul României (302 stâlpi metalici în România, 157 în Republica Moldova), a unei celule de linie de 400 kV în stația de la Suceava și unei stații de sistem de 400/330kV Bălţi, în Republica Moldova, lângă stația existentă Bălți.

În Planul de Dezvoltare a Rețelelor Electrice de Transport pentru perioada 2024–2033, CNTEE „Transelectrica” a prevăzut o analiză pentru „realizarea unei stații în zona Botoșani pentru racordarea centralelor electrice din surse regenerabile”.

Publicitate

Comunicat de presă

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Elevii Liceului Teoretic „Dr. Mihai Ciucă” Săveni s-au întâlnit cu jandarmii

Publicat

Publicitate

Activităţile în spațiul public prilejuite de aniversarea, în ziua de 3 aprilie, a celor 175 de ani de la înfiinţarea Jandarmeriei Române, au debutat ieri dimineață la Liceul Teoretic ,,Dr. Mihai Ciucă” Săveni.

Jandarmii le-au prezentat elevilor autospecialele din dotare, mijloacele de intervenție și, nu în ultimul rând, câinii de serviciu, care au executat, împreună cu conductorii lor, exerciții de disciplină și intervenție.
De asemenea, elevii au primit informații despre cariera de militar jandarm și pliante cu aspecte de interes privind admiterea la Academia de Poliție ,,Alexandru Ioan Cuza” București și Școlile Militare de Subofițeri Jandarmi Fălticeni și Drăgășani, dar și flyere preventive în cadrul campaniei ,,Școli în siguranță”.

Doritorii au avut ocazia să relaționeze direct și cu doi elevi jandarmi, aceștia fiind cei mai în măsură să le povestească cum au decurs probele de concurs în cadrul admiterii sau cum se desfășoară o zi de studiu în Școala Militară de Subofițeri Jandarmi Fălticeni.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending