Connect with us

Actualitate

MOMENTUL DE CULTURĂ. CU GEORGICĂ MANOLE (296)

Publicat

Publicitate

O rubrică realizată de profesor Georgică Manole, scriitor, epigramist:

DIN CAIETUL MEU DE ÎNSEMNĂRI

Citesc jurnalul Cameliei Răileanu, „Întoarcerea din Iad” (ediţie îngrijită şi cuvânt înainte de Florentina Toniţă, Editura „Eikon”, Bucureşti, 2018). Reţin de la pagina 32: „Astăzi citesc în pagina culturală a ziarului local despre o altă carte a lui Cristi B. Lucrarea lui de doctorat la Sorbona: „Călugărul şi moartea”.  El e un viitor Eliade, se spune. Prin iarnă am aflat că el şi Smaranda sunt studenţi la indianistică, doctoranzi la Sorbona. Pe Cristi l-am cunoscut în adolescenţă. Era brunet, demonic, trăznea a ţigări proaste şi făcea pe haimanaua. Părea trist şi sensibil. Şi negrul îl prindea bine. Deşi singuratic, era curtat de toate fetele şi-l priveam ca, mai târziu, pe Andru. Învăţa franceza purtând în buzunar un mic dicţionar din care rupea câte o foaie când considera că terminase de memorat tot. Scria poezii, iar în lucrarea de olimpiadă îmi spunea că a făcut numai nişte „speculaţii”. Într-o noapte de întorceam de la Operă toţi „olimpicii” şi profesorul nostru s-a oprit ca străluminat în mijlocul străzii, să exclame: „Ce frumos scrii tu, Carmen!” Entuziasm de poet în miez de noapte. Un sâmbure de lumină în miezul adolescenţei mele.  O adolescenţă marcată de spaimă şi de violenţă. Eu n-am fost un  „copil teribil”, cum a fost Cristi, dar am avut părinţi teribili şi, ca-n piesa omonimă a lui Cocteau, îmi numeam adesea casa: harabaua blestemată. Viitorul Eliade avea un scris infect: mărunt, de tipar, îngrămădit. Mi-a scris o poezie pe o banchetă, în tren, când ne întorceam de la „naţionala” de română. Am şi acum peticul acela de hârtie. Versurile sunau ciudat de delicat pentru un „dur” ca el: „Când macii înfloresc / prin păr şi prin buzunare  / Îmi cer smerit semenilor şi Timpului / iertare”; 

Adrian Romilă, în „Luceafărul de dimineaţă” nr. 1 din 2006,  despre  „cititorul profesionist”: 1. „are mereu timp pentru lectură”; 2. „când nu are timp şi-l procură sacrificând somnul de noapte, întâlniri cu prietenii, privitul la televizor”; 3. „posedă acel organ special capabil să reacţioneze puternic la claritatea de cristal a unei formulări, la atingerea catifelată a unei metafore, la intensitatea culorilor dintr-o imagine sau la eşafodajul complicat al ideilor”; 4. „lumea e multidimensională, cu deschideri şi treceri, labirintică încrucişare de staţii şi parcursuri”; 5. „EU-l său are conturul în mişcare, trece prin alţii pentru a ajunge la sine mai bogat, încărcat de experienţa oglindirii prin sinele tuturor celor pe care i-a cunoscut şi i-a asimilat printr-un fascinant act de iubire: lectura”; 

Psihologul Ana Muntean consideră că atunci când se naşte un copil, acesta se naşte de două ori: 1. „în primul rând BIOLOGIC (aducând pe lume încă o fiinţă); 2. În al doilea rând PSIHOLOGIC (aducând pe lume încă un om a cărui caracteristică dominantă este aceea de a fi fiinţă socială); 

  1. D. Zeletin, în „Ateneu” nr. 1 din 2006, face o paralelă între Sadoveanu şi Vasile Voiculescu. Reţinem: 1. SADOVEANU: „preocupat de epic şi de ideea istoriei ca sumă de eroi şi de viteji” – VOICULESCU: „consumă din plin experienţa medicului dăruit”; 2. SADOVEANU: „are plăcerea naturii” – VOICULESCU: „are plăcerea naturalului”; 3. SADOVEANU: „a început prin naturalism” – VOICULESCU: „a sfârşit prin naturalism”; 4. SADOVEANU: „are înclinaţia de a contempla natura” – VOICULESCU: „are înclinaţia de a experimenta natura”; 5. SADOVEANU: „păstrează distanţa faţă de mister” – VOICULESCU: „”percută misterul lumii”; 6. SADOVEANU: „e detaşat” –VOICULESCU: „e implicat”; 6. SADOVEANU: „se opreşte la om” – VOICULESCU: „trece dincolo de om”; 7. SADOVEANU: „izvorăşte din semnul exclamării” – VOICULESCU: „izvorăşte din semnul întrebării”; 8. SADOVEANU: „încifrează iniţierea până la semn”- VOICULESCU: „divulgă iniţierea până la destrămare”; 9. SADOVEANU: „e resemnat în faţa inaccesibilului”- VOICULESCU: „se lasă provocat de inaccesibil până la obsesiv”; 10. SADOVEANU: „ipostaza de MAG” – VOICULESCU: „ipostaza de APOSTOL”;

Andrei Pleşu, în „Dilema veche” nr. 780 din 2019, despre  vanitate: „Nu scapă nimeni. Sau aproape nimeni. Loveşte în proşti (care devin fuduli) ca şi în deştepţi (care devin proşti). Sminteşte, în egală măsură, pe urâţi şi pe frumoşi, pe talentaţi şi pe netalentaţi, pe credincioşi şi pe atei, pe politicieni şi pe „simplii cetăţeni”, pe laici ca şi pe aparţinătorii clerului. Reuşeşte să transforme complexele de inferioritate în complexe de superioritate, încurajează impostura,  amputează simţul ridicolului, inhibă orice urmă de umor, de decenţă, de generozitate.  Eul propriu pârjoleşte totul în jur: realitatea devine materie primă a unor ambiţii private, ceilalţi devin adversari sau unelte, viaţa nu mai e trăită decât ca o mare ocazie pentru un cult egolatru. Cazurile de vindecare sunt rare.”; 

Publicitate

Continui să citesc jurnalul Cameliei Răileanu, „Întoarcerea din Iad” (ediţie îngrijită şi cuvânt înainte de Florentina Toniţă, Editura „Eikon”, Bucureşti, 2018). Reţin de la pagina 52 despre Nichita Stănescu (decedat în ziua de 13 decembrie 1983): „Nichita Stănescu a intrat în poezia românească ca un Făt – Frumos în basm. Înalt, zvelt… Aşa scria Paul Georgescu. Nichita Stănescu a ieşit din viaţă ca din basm, spun eu acum cu gândul la gerurile din acea zi de 13. Despre moartea poetului n-am aflat de la şcoală, nici de la Radio sau TV, ci de la vânzătorul de ziare din centru, vânzător pe lângă care treceam zilnic, fără să-i dau importanţă. Pe atunci vânzătorii nu aveau ştiri senzaţionale cu care să-şi vândă ziarele. Ce ştiri să fi avut? Că-n judeţul Dolj s-au recoltat atâtea şi atâtea tone de grâu la hectar? Dar „Scânteia” din acea zi avea, în pagina de mică publicitate, la capitolul decese, un anunţ pe care vânzătorul l-a făcut public, strigând: Luaţi „Scânteia”! A murit Nichita Stănescu! A murit poetul! Şi arătând tuturor anunţul pe pagină. Tinerii liceeni, ieşind de la şcoală, se îmbulzeau ca atunci când se primea revista „Flacăra” a lui Adrian Păunescu. Tinerii se îmbulzeau şi repetau: A murit poetul! Poetul Stănescu! I s-a făcut o troiţă de lemn. Au plâns câţiva adolescenţi bucureşteni. A plâns şi Gheorghe Tomozei, care a scos imediat un album memorial. N-am avut bani să-l cumpăr. Eram o adolescentă fără bani, doar cu lacrimi. Păream patetică şi singulară”; 

  1. D. Zeletin, în „Ateneu” nr. 1 din 2006, face o paralelă între Sadoveanu şi Vasile Voiculescu. Continuăm să reţinem: 11. SADOVEANU: „suferinţa e problema celorlalţi” – VOICULESCU: „suferinţa e problemă personală”; 12. SADOVEANU: „măreţia sa e o indiferenţă ataractică şi cu nimb în faţa misterului lumii” – VOICULESCU: „rămâne veşnic ispitit să intre în jertfelnicul galeriilor unei lumi care nu se dezvăluie perfect ori se arată numai prin semne, spaţiu strâmt, neprielnic desfacerii aripilor, impropriu măreţiei”; 13. SADOVEANU: „lasă misterul acolo unde se află şi-l cântă într-o continuă stare de graţie” – VOICULESCU: „forţează misterul şi îl iscodeşte ritualic”; 14. SADOVEANU: aşterne ireal peste real, de unde impresia de levitaţie” – VOICULESCU: „scotoceşte realul din imaginar, de unde impresia de arheolog în căutarea arhetipurilor”; 15. SADOVEANU: „zări exterioare” – VOICULESCU: „zări lăuntrice”;

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Reguli mai stricte pentru șoferii începători, la nivelul Uniunii Europene. Permisele devin digitale. Ce prevăd noile norme

Publicat

Publicitate

Reguli mai stricte pentru șoferii începători. Uniunea Europeană a adoptat recent o nouă directivă pentru reducerea accidentelor rutiere în statele membre. Potrivit documentului, șoferii începători vor fi supuși unor reguli mai stricte, iar permisul de conducere va deveni digital.

Potrivit unui comunicat al Comisiei Europene, în întreaga UE intră în vigoare norme modernizate privind permisele de conducere și recunoașterea reciprocă a decăderii din dreptul de a conduce autovehicule. Măsurile vizează reducerea numărului de accidente pe drumurile din UE și a sarcinii administrative nejustificate pentru cetățeni și autorități.

Numai anul trecut, 19 940 de persoane și-au pierdut viața pe drumurile din UE. Acest lucru arată progrese constante, dar lente, către obiectivul UE „viziunea zero” de a reduce la jumătate numărul deceselor și al vătămărilor grave cauzate de accidente rutiere până în 2030 și de a se apropia de eliminarea acestora până în 2050.

Noile norme includ măsuri care s-au dovedit a îmbunătăți în mod semnificativ siguranța rutieră, inclusiv introducerea unui sistem de conducere însoțită la nivelul UE pentru conducătorii auto în vârstă de 17 ani și a unei perioade de probă la nivelul UE pentru conducătorii auto începători. Recunoașterea reciprocă a decăderii din dreptul de a conduce autovehicule va asigura faptul că conducătorii auto care comit infracțiuni grave se confruntă cu consecințe, indiferent dacă au condus în interiorul sau în afara țării lor de origine.

În plus, UE introduce permise de conducere digitale ale UE care pot fi accesate de pe telefoane mobile sau alte dispozitive digitale și care pot fi utilizate în întreaga UE.

„Astăzi este un important pas înainte în modernizarea sistemului nostru de acordare a licențelor pentru conducătorii auto și în reducerea numărului inacceptabil de decese cauzate de accidente rutiere în întreaga UE. Fiecare viață pierdută pe drumurile noastre este una prea mult. Noile noastre norme ne vor aduce mai aproape de „viziunea zero” – zero decese și vătămări grave pe drumurile din UE până în 2050”, a declarat comisarul pentru transport durabil și turism, Apostolos Tzitzikostas.

Publicitate

Permise de conducere digitale

Noua directivă privind permisele de conducere introduce un permis de conducere complet digital, disponibil pe un telefon mobil sau pe un alt dispozitiv digital. Permisele pentru autoturisme și motociclete vor avea ca regulă generală o valabilitate de până la 15 ani, iar pentru vehicule grele perioada maximă rămâne mai scurtă – de 5 ani.

Acesta va fi emis în portofelul UE pentru identitatea digitală.

Această inovație va simplifica procedurile administrative atât pentru cetățeni, cât și pentru autoritățile naționale, facilitând în același timp în mod semnificativ înlocuirea, reînnoirea și schimbul de licențe atunci când se deplasează între statele membre.

După o scurtă perioadă de tranziție, permisele de conducere digitale vor fi eliberate în mod implicit în toate statele membre.

Cu toate acestea, permisele de conducere fizice rămân disponibile la cerere, în special pentru cei care nu dețin un telefon inteligent sau care preferă sau au nevoie de un document fizic (de exemplu, atunci când călătoresc în țări terțe care nu recunosc permisele digitale).

Sisteme de conducere însoțită pentru conducătorii auto în vârstă de 17 ani

Noua directivă introduce un sistem de conducere însoțită la nivelul UE pentru conducătorii auto în vârstă de 17 ani (categoria B). S-a dovedit că sistemele de conducere însoțită îmbunătățesc în mod semnificativ siguranța rutieră.

Statele membre vor avea posibilitatea de a introduce un astfel de sistem în anumite condiții și pentru conducătorii de camioane în vârstă de 17 ani (categoriile C1, C1E și C), cu recunoașterea reciprocă a unor astfel de sisteme între statele membre care îl aplică. Această măsură reduce decalajul „de la școală la roată”, contribuind astfel la atragerea unui număr mai mare de tineri către profesia de șofer de camion.

Reguli mai stricte pentru șoferii începători

Noua directivă introduce o perioadă de probă de cel puțin doi ani pentru conducătorii auto începători, în cursul căreia aceștia vor face obiectul unor norme și sancțiuni mai stricte în întreaga UE. Sunt prevăzute și sancțiuni mai severe pentru alcool, droguri și nefolosirea centurii sau a sistemelor de retenție pentru copii.

Acest lucru este esențial, deoarece, chiar dacă conducătorii auto tineri reprezintă doar 8 % din totalul conducătorilor auto, 2 din 5 coliziuni fatale implică un conducător auto sau un motociclist cu vârsta sub 30 de ani.

Verificări mai sistematice ale aptitudinii de a conduce

Capacitatea de a conduce a titularilor de permise de conducere va fi verificată în viitor într-un mod mai sistematic.

Noua directivă conține mai multe dispoziții care urmăresc să stabilească dacă un conducător auto este în continuare apt (fizic și mental) să conducă.

Conducătorilor auto li se va cere cel puțin să completeze o autoevaluare înainte de a li se elibera un permis și la fiecare reînnoire a permisului sau să respecte alte sisteme de evaluare concepute la nivel național.

O mai bună protecție a utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor

Pentru a proteja mai bine utilizatorii vulnerabili ai drumurilor, cum ar fi pietonii, bicicliștii și utilizatorii de trotinete electrice și de alte dispozitive de micromobilitate, noile norme adaptează cerințele de formare și de testare pentru a pune un accent mai mare pe siguranța acestor grupuri.

Adaptarea normelor de acordare a licențelor la progresele tehnice

Pentru a alinia normele de acordare a licențelor de conducere la progresele tehnice ale vehiculelor și la tranziția către vehicule cu emisii zero, noile cerințe de testare vor evalua, de exemplu, cunoștințele și competențele legate de sistemele avansate de asistență la conducere și de alte tehnologii automatizate.

Promovarea utilizării vehiculelor cu motor alternativ și a altor vehicule speciale

Noua Directivă privind permisele de conducere permite, de asemenea, conducerea cu un permis de categoria B a vehiculelor care utilizează combustibili alternativi, inclusiv a vehiculelor de urgență, cu o greutate maximă de până la 4,25 tone (în loc de 3,5 tone).

Acest lucru ține seama de faptul că vehiculele alimentate cu combustibili alternativi sunt adesea mai grele decât vehiculele cu propulsie convențională, de exemplu din cauza greutății bateriei, și, prin urmare, ar trebui să contribuie la promovarea introducerii lor pe piață, deoarece nu este necesară o categorie de permis mai mare pentru a le conduce.

De asemenea, vor fi introduse noi norme care să permită conducătorilor auto care dețin un permis de conducere de categoria B să dobândească drepturi suplimentare de a conduce rulote grele, în urma unei formări sau testări specifice decise de statul membru.

Recunoașterea la nivelul UE a licențelor UE eliberate în schimbul licențelor din anumite țări terțe

În prezent, permisele UE eliberate într-un stat membru al UE în schimbul permiselor de conducere originare dintr-o țară terță sunt marcate cu codul „70” și nu trebuie să fie recunoscute de alte state membre dacă titularii lor își stabilesc reședința acolo.

Noua directivă prevede recunoașterea la nivelul UE a licențelor UE eliberate în schimbul licențelor din anumite țări terțe care au un cadru de siguranță rutieră similar cu cel al UE. Împreună cu statele membre, Comisia va evalua și va decide, pentru fiecare țară în parte, care țări terțe urmează să beneficieze de un astfel de tratament.

Permisiunea cetățenilor de a-și obține permisul de conducere în statul membru de origine

Luarea permisului de conducere nu ar trebui să fie un examen de limbă.

Prin urmare, noile norme vor permite cetățenilor să își obțină permisul de conducere în statul membru de cetățenie în cazul în care statul membru în care locuiesc nu oferă servicii de interpretare sau traducere în limba lor (UE), atunci când doresc să își obțină permisul de conducere pentru prima categorie B (autoturisme).

Recunoașterea reciprocă a decăderii din dreptul de a conduce autovehicule

Noua directivă privind decăderea din dreptul de a conduce autovehicule va garanta că conducătorii auto care comit infracțiuni grave într-un stat membru se confruntă cu consecințe consecvente în întreaga UE.

Printr-un sistem de recunoaștere reciprocă, decăderile din drepturi emise într-un stat membru se vor aplica acum în întreaga UE pentru infracțiuni grave, cum ar fi excesul de viteză (50 km/h peste limită), conducerea sub influență și provocarea decesului sau a vătămării grave prin conducerea imprudentă.

Etapele următoare

Noua legislație este în prezent în vigoare și va deveni aplicabilă în statele membre în patru ani, după transpunerea în legislația națională, cu o excepție pentru normele privind vehiculele propulsate alternativ și conducerea însoțită, care vor deveni aplicabile în doi și, respectiv, trei ani.

Citeste mai mult

Eveniment

Băuturile alcoolice se scumpesc din 2026. Producătorii spun că impactul va fi major și va crește contrabanda

Publicat

Publicitate

Băuturile alcoolice vor deveni mai scumpe de la 1 ianuarie 2026, când ar urma să intre în vigoare o nouă creștere a accizelor. Producătorii și importatorii din domeniu cer Guvernului să renunțe momentan la măsură, susținând că majorarea precedentă nu a adus rezultatele anticipate, relatează alba24.ro.

Asociația Producătorilor și Importatorilor de Băuturi Spirtoase precizează că o nouă majorare de 10% a accizelor este prevăzută în HG 141/2025 pentru 1 ianuarie 2026.

Reprezentanții asociației avertizează că păstrarea acestui calendar de creștere a accizei va avea consecințe dramatice, cu impact major asupra proliferării băuturilor din piața nefiscalizată.

Potrivit sursei citate, veniturile colectate de stat din accizele aplicate băuturilor spirtoase au înregistrat o scădere de 53,87 milioane lei, în primele nouă luni ale anului 2025 față de perioada similară a lui 2024, în pofida majorării nivelului accizei cu peste 14,4%. În primele 10 luni, scăderea este cu circa 4% față de anul trecut.

Accize majorare de două ori într-un an. Efecte

Acciza la băuturile spirtoase s-a majorat de două ori – o dată cu 4,4% începând de la 1 ianuarie 2025 și a doua oară cu 10% începând de la 1 august 2025.

”Dacă o majorare de 15% a accizei ar duce la o creștere de 15% a încasărilor, am constata aproximativ 140 de milioane de lei încasați în plus, în 2025, și nu 44 de milioane în minus față de 2024. Chiar dacă diferența de venituri încasate ar fi recuperată până la sfârșitul anului, cifrele arată clar că mărirea de acciză nu are efectele scontate de creștere a veniturilor statului.

Publicitate

Este inutil să insistăm să majorăm și în 2026 acciza la spirtoase în condițiile în care în 2025 nu am văzut niciun alt efect în afară de împingerea în faliment a producătorilor locali și creșterea prețului la raft cu beneficii doar pentru piața ilicită’, a declarat Florin Rădulescu, președintele Spirits România, citat de Agerpres.

Producătorii și importatorii de băuturi spirtoase propun guvernului amânarea creșterii suplimentare a accizei cu încă 10% de la 1 ianuarie 2026 până ce va putea fi analizat impactul măririlor de până acum asupra încasărilor la buget și asupra consumului de băuturi fiscalizate.

”Este nevoie de o perioadă de cel puțin un an pentru a estima impactul creșterilor de până acum, mai ales că avem exemplele din trecutul recent, când creșterile de acciză au ajutat doar piața ilicită”, a mai spus Florin Rădulescu.

Calcularea accizelor

Potrivit unui studiu realizat recent de Roland Berger, citat de asociație, 30–40% din consumul de băuturi spirtoase din România rămâne netaxat, fiind legat de producția ilicită, contrabandă sau produse contrafăcute. Această situație duce la pierderi semnificative de venituri – estimate la 45-65 de milioane de euro anual.

”Accizele şi TVA-ul reprezintă aproximativ 60% din preţul final al băuturilor spirtoase. Desi toate băuturile alcoolice conțin același ingredient activ — etanolul — iar o unitate standard de bere, vin sau băuturi spirtoase are același efect asupra organismului uman, taxarea este disproporționată. Consumatorii plătesc aproape de patru ori mai multă acciză pentru o unitate standard de băutură spirtoasă decât pentru bere și de până la 64 de ori mai mult decât pentru vin.

În acest context, industria băuturilor spirtoase a solicitat adoptarea unui cadru fiscal mai echilibrat pentru diferitele categorii de băuturi, bazat pe conținutul de alcool pur”, a mai anunțat asociația.

În 2013, Guvernul a aplicat o majorare de 34% a accizei la băuturile spirtoase, ceea ce a dus la o scădere de aproximativ 20% a consumului taxat în 2014, cu venituri din accize mai mari cu doar 9%. La acel moment, tiparele de consum au evidențiat un fenomen îngrijorător: în 2014, deși consumul total de băuturi spirtoase a rămas relativ stabil față de 2013, consumul netaxat a crescut cu aproximativ 10%, semnalând o migrare către piața ilicită, în urmă majorării abrupte a accizei.

Citeste mai mult

Eveniment

Accident grav la Bălușeni! Mașină răsturnată pe cupolă, șofer transportat la spital

Publicat

Publicitate

Un accident rutier a avut loc, în această dimineață, pe un drum din localitatea Bălușeni. În eveniment a fost implicat un singur autoturism.

La fața locului s-au deplasat pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani, cu o autospecială de stingere și modul de descarcerare, dar și o ambulanță SMURD.

Aceștia au constatat faptul că autoturismul era pe partea carosabilă, răsturnat pe cupolă și că nu erau persoane încarcerate.

Șoferul mașinii a fost preluat de echipajul medical și transportat la spital pentru îngrijiri de specialitate. Pompierii au asigurat măsurile de prevenire a incendiilor.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Părintele Calistrat își serbează ziua de naștere

Publicat

Publicitate

Părintele Calistrat Chifan s-a născut la data de 3 decembrie 1965, în județul Suceava, din părinți bucovineni.

În vremea copilăriei, Părintele Calistrat mergea pe la Mănăstirile Putna, Sucevița și Dragomirna, în acele locuri unde i-a și fost insuflat duhul Ortodoxiei.

După absolvirea liceului, Părintele Calistrat Chifan a efectuat stagiul militar (1985).

Când s-a eliberat, a cunoscut un absolvent de seminar teologic, de la care a deprins câteva învățături despre viața religioasă.

Părintele Calistrat a început sa meargă la Mănăstirea Putna, aflată în apropierea casei, acolo unde l-a cunoscut pe starețul mănăstirii, Părintele Iachint Unciuleac.

S-a spovedit, iar starețul l-a îndrumat duhovnicește, se arată pe pagina de facebook a Mănăstirii Vlădiceni

Publicitate

Devenit monah, și după o perioadă petrecută în țară, Părintele Calistrat a mers și a viețuit la Schitul Prodromu de la Sfântul Munte Athos, acolo unde l-a cunoscut pe Avva Iulian Lazăr și pe alți părinți înduhovniciți.

Revenit în țară, în anul 1991, Părintele Calistrat Chifan a fost numit stareț al Mănăstirii Bârnova, de către Mitropolitul Daniel al Moldovei pe atunci, având ascultare să refacă și să reorganizeze mănăstirea, care, la acea vreme, se găsea într-o stare precară.

Prin stăruință și cu ajutorul lui Dumnezeu, în timp de 18 ani, Părintele Calistrat a reușit să reașeze monahismul în Mănăstirea Bârnova, așa cum este întemeiat și bine așezat pe învățătura Mântuitorului Hristos și a Sfinților Părinți.

După încheierea acestei misiuni, din data de 1 martie 2009, Adunarea Eparhială a Arhiepiscopiei Iașilor, i-a mai dat o ascultare, mutându-l la Mănăstirea Vlădiceni, acolo unde se află în prezent.

Această ascultare însemna să fie duhovnic și povățuitor de suflete. Și de atunci, zi de zi, călăuzește pe calea mântuirii pe toți creștinii necăjiți și întristați, îmbogățindu-i cu daruri și har.

Întru mulți ani, Părinte Calistrat!

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending