Connect with us
Publicitate

Actualitate

Ministrul Muncii, Marius Budăi: Am terminat de scris la minister un proiect privind orientarea tinerilor în carieră

Publicat

Publicitate

Ministerul Muncii a terminat de redactat un document privind orientarea tinerilor în carieră şi a fost derulat un proiect pilot în Oradea pentru a-l testa, denumit “Îndrăgostirea tinerilor de meserie”, a declarat ministrul Muncii, Marius Budăi, la Bacău, la dezbaterea proiectului naţional “Pactul pentru tineri”.

El a avertizat, în cadrul evenimentului organizat de Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF), că problema abandonului şcolar este foarte importantă deoarece va influenţa şi evoluţia societăţii româneşti în viitor şi a evocat măsurile cu o influenţă directă luate deja de ministerul pe care-l conduce, punctând asupra nevoii de a oferi tinerilor o orientare profesională acceptabilă, eficientă financiar.

“Da, prevenirea abandonului şcolar este o problemă, nu o să enumăr acum toate măsurile pe care le avem din punct de vedere al protecţiei sociale, al sprijiniri tânărului, al ce înseamnă noile reforme prin venitul minim de incluziune, unde, ca şi componentă principală este încurajarea părinţilor pentru a-şi găsi un loc de muncă, dar şi o componentă de asistenţă socială care se va derula prin autorităţile publice locale, cu sprijinul Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, şi anume, prin aceste anchete sociale să vedem de ce anume au nevoie aceşti copii, pentru a nu abandona şcoala, fie pentru a-i încuraja pe aceştia să meargă la şcoală. Am terminat de scris un proiect la Ministerul Muncii privind orientarea tinerilor în carieră, am făcut un proiect pilot în Oradea pentru a-l testa şi l-am intitulat “Îndrăgostirea tinerilor de meserie”. Îi ducem la şcoală pe copii, prevenim abandonul şcolar, dar ce facem cu ei? Nu putem fi toţi medici, nu putem fi toţi jurişti, economişti şi atunci trebuie să gândim foarte mult ce facem cu învăţământul dual, cu învăţământul tehnic. Avem nevoie de parteneriatul pe care Guvernul trebuie să îl facă acum între Muncă, Familie şi Educaţie, pentru că provocările sunt foarte mari”, a spus ministrul, conform unui comunicat al CONAF.

Publicitate

Preşedinta confederaţiei, Cristina Chiriac, a subliniat că nu există o soluţie magică pentru a reduce abandonul şcolar ci “există doar muncă, un dialog constant între cei care activează zi de zi pentru susţinerea mediului educaţional, ONG-uri şi antreprenoriat”.

“Acesta este trioul magic pe care noi am reuşit să îl construim cu ajutorul acestui proiect. Mi-aţi demonstrat şi dumneavoastră lucrul acesta, nevoia de a dezbate situaţia la firul ierbii, soarta abandonului şcolar trebuie să fie o prioritate şi o responsabilitate a fiecărui cetăţean român”, a adăugat Cristina Chiriac.

La rândul său, Gabriela Firea, ministrul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse, a confirmat atât efectul “Pactului pentru Tineri” de intensificare a găsirii unor soluţii legislative pentru reducerea abandonului şcolar, cât şi oportunitatea colaborării extinse între autorităţi, profesionişti şi mediul de afaceri.

Publicitate

“Vreau să fac un mic raport în faţa dumneavoastră cu ceea ce am făcut între timp, atât eu, cât şi domnul ministru, Marius Budăi şi colegii din Guvern. Săptămâna trecută am reuşit să prezint în faţa Guvernului României, să dezbatem şi să fie adoptat proiectul de lege de prevenire a separării copilului de familie din cauze şi motive diferite, dar grave, fie că este vorba de resursa financiară existentă, fie că este vorba de abandon, fie că este vorba de abuz sau violenţă domestică. Toate sunt cauze ale societăţii noastre pe care trebuie să le rezolvăm împreună: autorităţile centrale, locale, societatea civilă, mediul de afaceri. Nu putem să le rezolvăm decât împreună. Acesta este sensul şi mersul corect al unei societăţi democratice”, a explicat Gabriela Firea.

Ea a subliniat că legea va crea 150 de centre de zi pentru a-i găzdui pe aceşti copii care nu au condiţii de locuire civilizate, nu au o alimentaţie potrivită vârstei pentru o dezvoltare normală, nu au rechizite, nu au îmbrăcăminte, nu au o susţinere morală, psihologică, vocaţională.

“Ei sunt cei mai expuşi riscului de a abandona şcoala şi de a deveni, până la urmă, o problemă a statului, pe care trebuie să o rezolve ulterior. De ce să nu acţionăm când încă se poate, salvând viaţa acelui copil, a acelei familii, implicându-ne în societate şi contribuind la bunăstarea întregii ţări, pornind de la firul ierbii. Îndemn autorităţile locale să aplice pentru acest proiect până pe data de 9 februarie să obţină finanţare pentru construirea de la zero a unui centru de zi sau pentru amenajarea unei clădiri existente, dar pentru care nu a existat resursă pentru recompartimentare, igienizare. Este important să se depună proiecte, iar după data de 9 februarie voi anunţa câte aplicaţii avem”, a mai spus ministrul Familiei.

Publicitate

Marian Daragiu, subsecretar de stat în Ministerul Educaţiei, a semnalat, în cadrul dezbaterii, că abandonul şcolar este o problemă care are cauze şi rădăcini în multe domenii, care nu poate fi rezolvată doar de Ministerul Educaţiei.

 

“Privesc abandonul şcolar ca pe un rezultat, o consecinţă a ceva care nu a funcţionat, al unui sistem care, undeva, a dat greş. Părăsirea timpurie a şcolii este de asemenea un rezultat al unui sistem care undeva s-a crăpat, undeva s-a blocat. Când vorbim de abandonul şcolar şi soluţiile pe care le avem la îndemână, venim cu soluţii pe jumătate. Un cadru didactic încearcă să facă ceva, să îl ajute pe copil. Poate că merge până în comunitate şi ajunge la părinţi. Dar acolo se loveşte de o multitudine de factori. Ceea ce se întâmplă atunci când vorbim de abandon şcolar este ca şi cum am vedea doar vârful iceberg-ului, fără să înţelegem complexitatea fenomenului de dedesubtul apei. Iar cadrul didactic pus în faţa unei complexităţi, unei multitudini de factori intercorelaţi, dintr-odată, începe să cocheteze cu ideea de neputinţă. Pentru că problemele de acolo sunt probleme care ţin şi de familie, de domeniul social. Şi îşi dă seama că e doar un cadru didactic, care a doua zi va trebui să meargă la şcoală şi să spere că, toti copiii vor veni şi astăzi la şcoală. Dar copiii încep să nu mai vină, de şase ori mai mult în mediul rural. Conectarea cu piaţa muncii este soluţia, copiii vor să facă o meserie. Înţelegerea de către tineri a peisajului educaţional şi de ocupare a forţei de muncă depinde de experienţa părinţilor şi a familiei lor”, a punctat Marian Daragiu.

Publicitate

Totodată, cu această ocazie, preşedinta CONAF a solicitat miniştrilor şi politicienilor prezenţi la dezbatere o recalibrare a Legii Învăţământului printr-un amendament care să susţină educaţia practică.

“Zona de educaţie practică este esenţială pentru descoperirea vocaţiei tinerilor. Din punctul de vedere al specialiştilor, ar trebui să fie introdusă încă din ciclul gimnazial. Educaţia practică este un element esenţial al oricărei strategii de reţinere a elevilor la şcoală, asigură o tranziţie de la şcoală la locul de muncă şi este un instrument eficient nu numai în prevenirea abandonului şcolar, ci şi în pregătirea forţei de muncă calificate şi poate asigura perspective de carieră favorabile”, a menţionat Cristina Chiriac.

Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) este cea mai puternică confederaţie din România ce reuneşte interesele antreprenorilor în spiritul european al egalităţii de gen şi egalităţii de şanse. Organizaţia a luat fiinţă ca urmare a necesităţii de a crea o cultură antreprenorială modernă, sustenabilă şi echitabilă, nu numai pentru antreprenoriatul feminin, ci şi pentru întregul mediu de business. CONAF are în componenţa sa 2 federaţii, 10 patronate, 5 asociaţii, 24 sucursale şi peste 3.200 de companii.

CONAF organizează evenimente importante pentru societatea românească, centrate pe educaţie continuă, conştientizare şi găsire de soluţii pentru probleme şi domenii de larg interes public. Printre proiectele sale se numără “Pactul pentru Muncă”, în parteneriat cu Federaţia Patronală Petrol Gaze, “Pactul pentru Educaţie Antreprenorială” şi seria de dialoguri deschise, “Turismul Românesc: Între impas şi oportunitate”, ce au generat pe lângă ecourile în spaţiul public, decizii legislative şi schimbări pozitive de mentalităţi, relatează AGERPRES.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Educație

FOTO: Provocarea Pedagogic & ISJ BT: „Lasă Pământul să respire! Lasă-ți mașina acasă de Ziua Pământului!”  

Publicat

Publicitate

Astăzi, 22 aprilie 2024, provocarea lansată de Liceul Pedagogic „Nicolae Iorga” Botoșani și Inspectoratul Școlar Județean Botoșani a fost primită cu entuziasm de elevii și profesorii din Municipiul Botoșani.

La primele ore ale dimineții elevii, părinții, profesorii și inspectorii școlari s-au îndreptat spre unitățile de învățământ pe jos sau cu mijloace de transport nepoluante, demonstrând că, prin implicarea tuturor, o problemă globală poate fi soluționată, oferind o lume locuibilă generațiilor viitoare.

Publicitate

Citeste mai mult

Educație

FOTO: Peste 500 de elevi din Vorona au învățat cum să se protejeze în caz de cutremur

Publicat

Publicitate

Peste 500 de elevi, cadre didactice și personal auxiliar s-au evacuat, astăzi, pe timpul unor exerciții organizate la Liceul Tehnologic „Ștefan cel Mare și Sfânt” Vorona și Școala Gimnazială „Raluca Iurașcu” din Joldești.

Conform scenariului, în timpul orelor de curs s-a produs un cutremur. Cu acest prilej, cadrele didactice și elevii au simulat toți pașii ce trebuie urmați în cazul producerii unor astfel de evenimente, pentru a fi în siguranță. Însoțiți de învățători sau profesori, elevii au ieșit din sălile de clasă în momentul în care au auzit alarma și au mers la locurile de adunare. Acolo, îi așteptau pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani cu o autospecială de stingere. Elevii au avut ocazia să vadă mijloacele tehnice și echipamentele folosite de salvatori în misiuni.

Pe timpul activității, pompierii le-au transmis următoarele sfaturi:

Publicitate

În caz de cutremur:

– adăpostiți-vă sub pupitre și stați departe de ferestre, de pereții exteriori sau de obiectele care v-ar putea răni;

– protejaţi-vă capul şi faţa;

Publicitate

– nu ieșiți din clasă în timpul cutremurului;

– cadrul didactic va deschide ușa clasei și se va proteja lângă un perete de rezistență;

– veți putea ieși după terminarea seismului și verificarea căilor de evacuare.

Publicitate

Persoanele responsabile la nivelul unităților de învățământ au fost instruite cu privire la măsurile ce trebuie adoptate în cazul unei situații de urgență reale, astfel încât elevii și cadrele didactice să fie în siguranță.

Activitățile s-au desfășurat în baza protocoalelor de colaborare încheiate între ISU Botoșani și unițățile de învățământ, în cadrul „Săptămânii Verde” și ”Școlii Altfel”.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Amendă de 3000 de lei pentru proprietarul unui câine dintr-o rasă periculoasă. L-a lăsat liber și fără botniță la Coțușca

Publicat

Publicitate

În misiunile desfășurate de către echipajele Inspectoratului de Jandarmi Județean Botoșani în acest weekend, cu scopul de a preveni faptele antisociale, atât independent, cât și în colaborare cu polițiștii botoșăneni, au fost impuse sancțiuni contravenționale în sumă totală de peste 12.000 de lei, cu precădere pentru încălcări ale ordinii și liniștii publice.

Cea mai mare amendă, în sumă de 3000 de lei, a fost aplicată unui bărbat aflat sub influența băuturilor alcoolice, care sâmbătă seară a lăsat liber și fără botniță un câine din rasa Cane Corso în incinta spațiului de joacă pentru copii de lângă Primăria comunei Coțușca, fără să îi pese de posibilele consecințele ale atacului canin asupra unei persoane.

Rasa de câini Cane Corso face parte din categoria a II-a de câini periculoși, așa cum este definită de Ordonanța de Urgență nr.55/2002 privind regimul de deținere al câinilor periculoși sau agresivi.

Publicitate

“Proprietarii sau deținătorii temporari ai câinilor din rasele periculoase trebuie să aibă vârsta minimă de 18 ani, capacitate deplină de exercițiu și să nu fi fost condamnați pentru săvârșirea unei infracțiuni contra persoanei.

De asemenea, accesul câinilor periculoși din categoria a II-a (American Staffordshire Terrier, Tosa, Rottweiller, Dog Argentinian, Mastino Napolitano, Fila Brazileiro, Mastiff, Ciobănesc Caucazian, Cane Corso și metișii lor) în localurile publice, în mijloacele de transport în comun, în locurile publice, precum și în părțile comune ale imobilelor este permis numai dacă aceștia poartă botniță și sunt ținuți în lesă de o persoană care îndeplinește condițiile legale, iar nerespectarea acestei prevederi constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 1500 de lei la 3000 de lei”, a transmis purtătorul de cuvânt al Inspectoratul de Jandarmi Județean Botoșani, plutonier adjutant șef Dan Izotov.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

BLOCADA scoate ce este mai rău din trafic. Peste 300 de amenzi aplicate de polițiștii din Botoșani în ultimele 24 de ore

Publicat

Publicitate

În ultimele 24 de ore, polițiștii botoșăneni au organizat 7 acțiuni punctuale în județ, în cadrul planului BLOCADA, acționând în sistem integrat, împreună cu jandarmii și au intervenit la 41 de evenimente, majoritatea sesizate prin apel la 112.

 Activitățile desfășurate au avut drept scop asigurarea climatului de ordine și siguranță publică, creșterea gradului de disciplină rutieră și prevenirea și combaterea traficului și consumului de droguri sau alte substanțe interzise, iar în urma neregulilor constatate au fost aplicate 313 de sancțiuni contravenționale, în valoare de peste 200.000 de lei.

De asemenea, au fost reținute în vederea suspendării dreptului de a conduce 23 de permise de conducere și 17 certificate de înmatriculare.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending