Connect with us

Educație

Ministerul Educației a publicat noile modele. Cum arată cataloagele și carnetele de elev pentru anul școlar 2022-2023

Publicat

Publicitate

Ministerul Educației a publicat noile modele de cataloage și carnet de elev, pentru anul școlar 2022-2023, care va fi structurat pe module în loc de semestre, relatează alba24.ro.

Este vorba despre documentele-model după care se tipăresc cataloagele și carnetele de elev, pentru fiecare ciclu de învățământ.

Modele de cataloage aferente nivelurilor de învățământ din sistemul de învățământ preuniversitar au fost publicate conform prevederilor art. 4 din Regulamentul privind regimul actelor de studii și al documentelor școlare gestionate de unitățile de învățământ preuniversitar (aprobat prin ordinul de ministru nr. 3.844/2016, cu modificările și completările ulterioare), prin care Ministerul Educației aprobă anual modelul și conținutul documentelor școlare.

Catalogul este un document școlar, iar potrivit legislației în vigoare începând cu 1 septembrie 2022, la fiecare disciplină de studiu/modul se încheie anual o singură medie, precizează ministerul.

Modele cataloage școlare 2022-2023:

Publicitate

Prevederi privind Catalogul pentru gimnaziu

  • La începutul anului şcolar, toţi elevii înscrişi în clasa respectivă se trec în catalog, în ordine alfabetică.
  • Dirigintele clasei este obligat ca, în primele zile după începerea anului şcolar, să întocmească catalogul clasei, completându-l cu toate datele cerute de formular (numele şi prenumele cadrelor didactice care predau la clasa respectivă, numele şi prenumele elevilor şi datele personale ale acestora).
  • Înscrierea disciplinelor în catalogul clasei se face de către profesorul diriginte, citeţ şi în întregime, în conformitate cu planul-cadru de învăţământ şi în funcţie de disciplinele opţionale stabilite.
  • Dirigintele are obligaţia să prezinte profesorilor care predau la clasa respectivă normele de utilizare a catalogului.
  • La sfârşitul anului şcolar se vor completa datele din tabelul ”Situaţia generală asupra mişcării și frecvenței elevilor şi a rezultatelor obţinute”.
  • În cazul elevilor transferaţi sau care nu mai frecventează cursurile, a celor sancţionaţi, corigenţi sau cu studii echivalate, dirigintele face menţiunea respectivă în rubrica rezervată în acest scop. Menţiunea privind transferul sau nefrecventarea cursurilor se va face şi în registrul de înscriere și de evidenţă a elevilor.
  • Cadrele didactice sunt obligate să noteze la începutul orei de curs absenţele elevilor în rubricile rezervate pentru fiecare disciplină de învăţământ. Exemplu: IX: 15, 17, 18 etc.; XII: 4, 5, 6 etc.;
  • II: 15, 17 etc.
  • Motivarea absenţelor se face de către diriginte, prin încercuirea acestora cu cerneală albastră, pe baza documentelor prezentate de părinți.
  • Absenţele puse elevilor care au întârziat la orele de curs din cauze obiective se motivează la sfârşitul orei de către profesorul respectiv.
  • Notele elevilor, de la 10 la 1, se trec în cifre.
  • Notele obţinute cu prilejul evaluărilor se trec în catalog cu cerneală albastră, indicându-se ziua şi luna. Exemplu: 7/8X.
  • Toate notele se trec în catalog citeţ, corect şi numai cu cerneală albastră. Mediile se trec în cifre şi litere, cu cerneală roşie.
  • Mediile încheiate la examenele de corigenţă constituie şi medii anuale la disciplinele respective, înscriindu-se în rubrica ”Media anuală”.
  • Pentru înscrierea absenţelor, precum şi pentru încheierea mediilor anuale răspunde în mod direct titularul de disciplină. Este interzisă înscrierea datelor fără note. Dirigintele răspunde de exactitatea calculului aritmetic al mediei generale anuale.
  • Nu se admit modificări de note în cataloagele şcolare.
  • Notele/mediile înscrise greşit în catalog se anulează, barându-se cu o linie orizontală şi se înlocuiesc cu notele/mediile corespunzătoare, înscrise cu cerneală roşie, sub semnătura profesorului şi a directorului care aplică sigiliul.
  • Eventualele modificări se fac cu tuş sau cu cerneală roşie, menţionând actul în temeiul căruia au fost efectuate.
  • La sfârşitul anului şcolar catalogul clasei se completează cu ultimele date prevăzute de reglementărileîn vigoare iar spaţiile şi paginile rămase libere se barează.
  • La sfârşitul anului şcolar se întocmeşte, pe ultima pagină a catalogului clasei, un procesverbal privind verificarea mediilor şi a mediilor generale, semnat de diriginte şi titularii de discipline şi vizat de directorul unităţii deînvăţământ.
  • Scoaterea catalogului din unitatea de învăţământ este interzisă.
  • Directorul este obligat să controleze sistematic completarea la zi şi corectă a cataloagelor cu datele necesare (absenţe, note, situaţii statistice etc.). Catalogul clasei, după completarea procesuluiverbal tipărit pe ultima sa pagină, se arhivează la unitatea de învăţământ preuniversitar, cu termen de păstrare permanent.

În fiecare dintre modelele de mai sus se regăsesc instrucțiuni privind notele, absențele, mediile etc.

Modele carnete școlare 2022-2023

Carnetul de elev este un document de corespondență între unitatea de învățământ și familia elevului.

Structura anului școlar 2022-2023

Anul școlar 2022-2023 va fi organizat pe module de cursuri și vacanțe scurte, în loc de semestre. Va începe în 5 septembrie și include cinci module de cursuri și alte cinci vacanțe.

În total, sunt 36 de săptămâni de cursuri. Prima vacanță va fi din 22 octombrie.

Calendarul anului școlar 2022-2023 diferă în fiecare județ, în funcție de vacanța de o săptămână din februarie, a cărei perioadă a fost aleasă de inspectoratele școlare, la nivel local.

În județul Alba, această vacanță va fi în perioada 20-24 februarie 2023 (a putut fi aleasă o săptămână din intervalul 6 – 26 februarie 2023), ceea ce influențează și finalul modulului 3 de cursuri și începutul celui de-al patrulea. Aici este diferența între județele din țară.

Structura anului școlar 2022-2023: cursuri și vacanțe – JUDEȚUL BOTOȘANI

  • cursuri (modulul 1) – de luni, 5 septembrie 2022, până vineri, 21 octombrie 2022
  • vacanţă (vacanța 1) – de sâmbătă, 22 octombrie 2022, până duminică, 30 octombrie 2022
  • cursuri (modulul 2) – de luni, 31 octombrie 2022, până joi, 22 decembrie 2022
  • vacanţă (vacanța 2) – de vineri, 23 decembrie 2022, până duminică, 8 ianuarie 2023
  • cursuri (modulul 3) – de luni, 9 ianuarie 2023, până vineri, 17 februarie 2023 (în Alba)
  • vacanţă (vacanța 3) – o săptămână: de luni, 20 februarie până vineri, 24 februarie
  • cursuri (modulul 4) – de luni, 27 februarie 2023 până joi, 6 aprilie 2023
  • vacanţă (vacanța 4) – de vineri, 7 aprilie 2023, până marţi, 18 aprilie 2023
  • cursuri (modulul 5) – de miercuri, 19 aprilie 2023, până vineri, 16 iunie 2023
  • vacanţă (vacanța 6, de vară) – de sâmbătă, 17 iunie 2023, până duminică, 3 septembrie 2023.

Anul școlar 2022-2023 – „Şcoala altfel”, „Săptămâna verde” și încheierea cursurilor pentru clasele VIII și XII-XIII

În ziua de 5 octombrie – Ziua internaţională a educaţiei şi în zilele nelucrătoare/ de sărbătoare legală prevăzute de lege şi de contractul colectiv de muncă aplicabil nu se organizează cursuri.

Programul naţional „Şcoala altfel” şi Programul „Săptămâna verde” se desfăşoară în perioada 27 februarie – 16 iunie 2023, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unităţii de învăţământ.

Derularea celor două programe nu se planifică în acelaşi interval de cursuri (modul de învăţare).

Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 2 iunie 2023.

Pentru clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 9 iunie 2023.

Pentru clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, cu excepția claselor a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, pentru clasele din învățământul postliceal, cu excepția calificărilor din domeniul sănătate și asistență pedagogică, și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 23 iunie 2023.

Vacanța din februarie în celelalte județe

  • Vacanță în perioada 6-10 februarie: Ilfov, Suceava
  • Vacanță în perioada 13-17 februarie: Argeș, Bihor, Bistrița-Năsăud, Călărași, Cluj, Dâmbovița, Gorj, Hunedoara, Teleorman, Prahova.
  • Vacanță în 20-24 februarie: Sibiu, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Satu Mare, Sălaj, Maramureș, Arad, Timiș, Constanța, Tulcea, Giurgiu, Ialomița, Olt, Dolj, Mehedinți, Caraș-Severin, Vâlcea, Buzău, Brăila, Galați, Vrancea, Bacău, Vaslui, Neamț, Iași, Botoșani.

Anul școlar 2022-2023 – alte noutăți

În anul școlar 2022-2023, la fiecare disciplină de studiu/modul, se încheie anual o singură medie, scrie în noul Regulament-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP), ce intră în vigoare de la 1 septembrie.

La fiecare disciplină, numărul de calificative/note acordate anual este cu cel puțin trei mai mare decât numărul de ore alocat săptămânal disciplinei în planul-cadru de învățământ.

În cazul curriculumului organizat modular, numărul de note acordate trebuie să fie corelat cu numărul de ore alocate fiecărui modul în planul de învăţământ, precum şi cu structura modulului, de regulă, o notă la un număr de 25 de ore.

Numărul minim de note acordate elevului la un modul este de două.

La sfârşitul clasei pregătitoare, evaluarea dezvoltării fizice, socioemoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor faţă de învăţare ale copilului, realizată pe parcursul întregului an şcolar, se finalizează prin completarea unui raport, de către cadrul didactic responsabil, în baza unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului educaţiei.

În învăţământul primar, la clasele I – IV, în cel secundar şi în cel postliceal, elevii vor avea la fiecare disciplină/modul, cu excepţia celor preponderent practice, cel puţin două evaluări prin lucrare scrisă/test pe an școlar.

La fiecare disciplină de studiu/modul, se încheie anual o singură medie, calculată prin rotunjirea mediei aritmetice a notelor la cel mai apropiat număr întreg. La o diferență de 50 de sutimi, rotunjirea se face în favoarea elevului.

La clasele I – IV se stabilesc calificative anuale la fiecare disciplină de studiu.

Pentru aceste clase, calificativul pe disciplină se stabileşte astfel: se aleg două calificative cu frecvenţa cea mai mare, acordate în timpul anului școlar, după care, în perioadele de recapitulare şi de consolidare a materiei, în urma aplicării unor probe de evaluare sumativă, cadrul didactic poate opta pentru unul dintre cele două calificative, în baza următoarelor criterii:

a) progresul sau regresul elevului;
b) raportul efort-performanţă realizată;
c) creşterea sau descreşterea motivaţiei elevului;
d) realizarea unor sarcini din programul suplimentar de pregătire sau de recuperare, stabilite de cadrul didactic şi care au fost aduse la cunoştinţa părintelui, tutorelui sau reprezentantului legal.
Calificativele la purtare se consemnează în catalog de către învăţători/institutori/profesorii pentru învăţământul primar.

În învăţământul secundar inferior, secundar superior şi postliceal, mediile anuale pe disciplină/ modul se consemnează în catalog de către cadrul didactic care a predat disciplina/modulul. Mediile la purtare se consemnează în catalog de profesorii diriginţi ai claselor.

Elevii scutiți de efort fizic trebuie să fie prezenți la orele de educație fizică.

Elevii scutiţi de efort fizic au obligaţia de a fi prezenţi la orele de educaţie fizică şi sport. Acestor elevi nu li se acordă calificative/note şi nu li se încheie media la această disciplină în anul în care sunt scutiţi medical.

Mediile minime pentru promovarea anului școlar

Sunt declaraţi promovaţi elevii care, la sfârşitul anului şcolar, obţin la fiecare disciplină de studiu/modul cel puţin media anuală 5 /calificativul „Suficient”, iar la purtare, media anuală 6 / calificativul „Suficient”.

Elevii liceelor pedagogice, ai liceelor teologice şi ai liceelor militare care obţin la purtare media anuală mai mică de 8 nu mai pot continua studiile la aceste profiluri. Aceşti elevi sunt obligaţi să se transfere, pentru anul şcolar următor, la alte profiluri/licee cu respectarea legislaţiei în vigoare şi a regulamentelor de organizare şi funcţionare a unităţilor în cauză.

Elevii de la clasele cu profil artistic sau sportiv trebuie să obţină media cel puţin 6 la disciplina principală de specialitate, pentru aceste profiluri/specializări.

Elevii de la clasele cu specializările muzică, coregrafie și arta actorului trebuie să obţină cel puţin nota 6 pentru specializarea respectivă/la examenul de sfârşit de an şcolar.

Elevii de la clasele cu specializările arte vizuale, arte plastice, arte decorative, arhitectură, arte ambientale, design, conservare-restaurare bunuri culturale trebuie să obţină la toate disciplinele practice de specialitate media anuală cel puţin 6.

Elevii de la clasele cu profil pedagogic trebuie să obţină la sfârşitul anului şcolar medii anuale de cel puţin 6 la disciplinele limba şi literatura română/limba şi literatura maternă, matematică/ aritmetică şi la disciplinele pedagogice de profil.

Elevii care nu îndeplinesc condiţiile de mai sus sunt obligaţi să se transfere, pentru anul şcolar următor, la alte profiluri/specializări, cu respectarea legislaţiei în vigoare şi a regulamentelor de organizare şi funcţionare a unităţilor în cauză.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Ambulanță distrusă de un șofer din Botoșani

Publicat

Publicitate

O autospecială a Serviciului de Ambulanță Județean (SAJ) Bistrița-Năsăud, care transporta un pacient, a fost implicată în noaptea de vineri spre sâmbătă într-un accident pe DN 17, pe raza localității Șieu-Sfântu, a informat managerul instituției, Annabella Muzsi.

Accidentul s-a produs în jurul orei 02:00, iar în urma lui atât membrii echipajului, cât și celălalt conducător auto implicat au fost răniți.Potrivit lui Muzsi, ambulanța avea semnalele de avertizare în funcțiune.

‘Ambulanța era în misiune, cu semnale de avertizare în funcțiune, derulând transferul unui pacient din CPU Beclean la UPU Bistrița. Din accident a rezultat rănirea asistentei șef de echipaj, care prezintă un politraumatism, fiind preluată de echipajul de terapie intensivă SMURD. Ambulanțierul și șoferul celuilalt autovehicul prezintă multiple contuzii, fără risc vital’, a transmis managerul SAJ Bistrița-Năsăud.

Annabella Muzsi a precizat că pacientul transportat de ambulanță nu prezenta leziuni rezultate din accidentul rutier.

Toate persoanele implicate în accident au fost transportate cu echipaje SAJ și SMURD la spitalul din Bistrița.

Potrivit Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Bistrița-Năsăud, șoferul mașinii care a lovit ambulanța este din județul Botoșani.

Publicitate

Niciunul dintre cei doi conducători auto implicați nu consumase alcool.

‘La locul evenimentului polițiștii au constatat că un autoturism care se deplasa pe direcția Bistrița înspre Dej, condus de un bărbat de 58 de ani din județul Botoșani, a intrat în coliziune cu o ambulanță care se deplasa din sens opus, condusă de un bărbat de 42 de ani din Mititei. În urma impactului, șoferul de 42 de ani și un pasager din același autovehicul, o femeie de 46 de ani din Chiuza, au fost răniți, necesitând acordarea de îngrijiri medicale de specialitate la spital. Cei doi conducători auto au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatele fiind negative’, a transmis IPJ sâmbătă.

Polițiștii continuă cercetările în cadrul unui dosar penal, urmând să fie stabilite cauza și circumstanțele producerii evenimentului rutier. AGERPRES

Citeste mai mult

Educație

Seminariștii din Dorohoi au luat aurul la concursul dedicat elevilor de gimnaziu și liceu, „Cu viața mea apăr viața”

Publicat

Publicitate

Peste 40 de elevi au participat, astăzi, la concursul cu tematică de protecţie civilă „Cu viaţa mea apăr viaţa”, organizat de Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Nicolae Iorga” al Județului Botoșani și Inspectoratul Școlar Județean Botoșani.

Probele s-au desfășurat pe terenul de sport al Liceului cu Program Sportiv Botoșani și au reunit la start nouă echipaje de la școli și licee din Botoșani, Dorohoi, Dumbrăvița, Dersca și Ipotești.

Concursul a avut ca scop cunoaşterea şi aprecierea factorilor de risc ce pot genera situaţii de urgenţă sau dezastre, a modului de acţiune în cazul iminenţei producerii unei situaţii de urgenţă, precum și formarea spiritului de solidaritate şi implicarea în acţiunile de prevenire şi de intervenţie în astfel de cazuri.

Concurenții au avut de susținut trei probe: una teoretică şi două practice. La proba teoretică, elevii au completat un chestionar cu întrebări din domeniul protecţiei civile. Probele practice au constat în transportarea unei persoane accidentate pe targă pe o distanță de 50 m și deplasarea cu masca pe figură într-un raion cu obstacole, contracronometru.

La final, clasamentul se prezintă astfel:

Categoria gimnaziu:

Publicitate

Locul I – Școala Gimnazială „Mihail Sadoveanu” Dumbrăvița

Locul II – Școala Gimnazială „Spiru Haret” Dorohoi

Locul III – Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” Dersca

La categoria liceu:

Locul I – Seminarul Teologic Liceal Ortodox „Sf. Ioan Iacob” Dorohoi

Locul II – Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi” Botoșani

Locul III – Liceul cu Program Sportiv Botoșani

Competiția s-a încheiat cu o festivitate de premiere, la care a participat inspectorul școlar general al Inspectoratului Școalar Județean Botoșani, profesor Bogdan Gheorghe Suruciuc.

Câștigătorii au primit diplome, medalii și cupe.

Adresăm felicitări tuturor elevilor care au participat și instituțiilor de învățământ din care aceștia au făcut parte: Școala Gimnazială „Spiru Haret” Dorohoi, Școala Gimnazială „Mihail Sadoveanu” Dumbrăvița, Școala Gimnazială nr. 10 Botoșani, Școala „Mihai Eminescu” Ipotești, Școala Gimnazială „Nicolae Iorga”‘ Dersca, Seminarul Teologic Liceal Ortodox „Sf. Ioan Iacob” Dorohoi, Liceul cu Program Sportiv Botoșani, Liceul „Regina Maria” Dorohoi și Liceul Tehnologic „Gheorghe Asachi” Botoșani.

Competiția a fost organizată cu sprijinul Consiliului Județean Botoșani, Serviciului Voluntar pentru Situații de Urgență Botoșani, a Filialei Județene a Societății Naționale de Cruce Roșie Botoșani și Liceului cu Program Sportiv Botoșani.

Citeste mai mult

Eveniment

Orașul Săveni și mai multe comune din județ rămân fără apă

Publicat

Publicitate

S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani informează consumatorii că, începând cu data de 31 mai 2025, ora 18:00, se vor înregistra inițial scăderi semnificative de presiune, urmate de sistarea totală a furnizării apei potabile, pentru o perioadă estimată de 48h.

Această situație este determinată de lucrările efectuate de Administrația Națională Apele Române -Exploatarea Complexă Stânca Costești, care intervine asupra prizei de captare a apei, în urma unor  disfuncționalități apărute ca efect al creșterii  accentuate a debitului cursului de apă și a condițiilor meteorologice nefavorabile. În urma acestor fenomene, priza a fost înfundată cu resturi vegetale, aluviuni și alte materiale, ceea ce face imposibilă asigurarea volumului de apă brută pentru tratare și distribuție.

Astfel, apa potabilă va fi furnizată cu presiune redusă, apoi sistată, către consumatorii din orașul Ștefănești, orașul Săveni, respectiv din comunele: Adășeni, Albești, Avrămeni, Călărași, Coțușca, Dângeni, Dobârceni, Durnești,  Drăgușeni, Hănești,  Hlipiceni, Manoleasa, Mihălășeni, Românești, Răuseni, Santa Mare, Știubieni, Todireni, Trușești, Ungureni și Vlăsinești.

De asemenea, facem mențiunea că umplerea și reechilibrarea sistemului sunt operațiuni ce trebuie să se facă lent și treptat, pentru evitarea producerii unor eventuale avarii și corelat cu configurația terenului în zonele de distribuție, informăm consumatorii că reluarea furnizării apei va fi resimțită diferențiat de către aceștia.

Citeste mai mult

Eveniment

VIDEO: Părintele Andrei Anușca a fost hirotesit iconom stavrofor de PS Nichifor. Sfânta Liturghie arhierească la Biserica Vovidenia

Publicat

Publicitate

Sâmbătă, Biserica Vovidenia din Botoșani a răsunat de glasurile a sute de copii și tineri, adunați pentru a participa la Sfânta Liturghie arhierească, moment de înălțare sufletească și comuniune profundă. Evenimentul s-a desfășurat în cadrul întâlnirii anuale a tinerilor din protopopiat, aducând împreună suflete curate, preoți slujitori și ierarhul locului, Preasfințitul Nichifor Botoșăneanul.

Dincolo de solemnitatea slujbei, s-a petrecut o clipă cu adânc ecou duhovnicesc. Părintele Andrei Anușcă, păstorul iubitor al credincioșilor din Parohia Vorona Centru, a fost hirotesit iconom stavrofor. Cu epitrahilul purtat cu demnitate și cu crucea stavroforă așezată la piept, părintele Andrei a primit o recunoaștere nu doar din partea ierarhiei bisericești, ci și din partea lui Dumnezeu, prin dragostea și aprecierea credincioșilor. Această distincție, vizibilă în fața altarului, este pecetea unei lucrări tăcute, dar roditoare, în mijlocul tinerilor, pe care i-a condus cu blândețe și înțelepciune spre Hristos.

Cu sensibilitatea specifică, Preasfințitul Nichifor a binecuvântat-o și pe preoteasa Ramona, cea care îl sprijină tainic și statornic pe părintele Andrei, precum și pe cei patru copii ai lor, o familie cu adevărat pilduitoare, icoană vie a dragostei curate și a slujirii în unitate.

La finalul Sfintei Liturghii, ierarhul a rostit un cuvânt de învățătură care a mișcat inimile tuturor:

„Îl simțim pe Hristos atunci când ne iubim unii pe alții, atunci când suntem încredințați că Dumnezeu lucrează în viața noastră, atunci când răspundem chemării Lui și împlinim voia Lui și ne împlinim rostul pe pământ. De aceea această întâlnire de astăzi ne cheamă să înnoim în noi această înțelegere, să luminăm în noi această putere de a fi cu Domnul, de a-I sluji și de a-L cunoaște, mai ales”, a spus PS Nichifor.
Aceste cuvinte, rostite cu blândețe, au fost primite emoție de cei implicați. Tinerii prezenți au trăit nu doar un eveniment organizat, ci o adevărată experiență de har și întărire în credință.

Ca semn al prețuirii și legăturii neîntrerupte cu poporul dreptcredincios, PS Nichifor a primit în dar o sfântă cruce de binecuvântare. Cu acest simbol a binecuvântat pentru prima dată adunarea de credincioși, într-un gest ce a pecetluit o zi de neuitat. O zi în care Dumnezeu a fost simțit aproape, viu, prezent în iubirea dintre oameni și în curăția inimilor celor mici.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending