Connect with us

Educație

Ministerul Educației a publicat noile modele. Cum arată cataloagele și carnetele de elev pentru anul școlar 2022-2023

Publicat

Publicitate

Ministerul Educației a publicat noile modele de cataloage și carnet de elev, pentru anul școlar 2022-2023, care va fi structurat pe module în loc de semestre, relatează alba24.ro.

Este vorba despre documentele-model după care se tipăresc cataloagele și carnetele de elev, pentru fiecare ciclu de învățământ.

Modele de cataloage aferente nivelurilor de învățământ din sistemul de învățământ preuniversitar au fost publicate conform prevederilor art. 4 din Regulamentul privind regimul actelor de studii și al documentelor școlare gestionate de unitățile de învățământ preuniversitar (aprobat prin ordinul de ministru nr. 3.844/2016, cu modificările și completările ulterioare), prin care Ministerul Educației aprobă anual modelul și conținutul documentelor școlare.

Catalogul este un document școlar, iar potrivit legislației în vigoare începând cu 1 septembrie 2022, la fiecare disciplină de studiu/modul se încheie anual o singură medie, precizează ministerul.

Modele cataloage școlare 2022-2023:

Publicitate

Prevederi privind Catalogul pentru gimnaziu

  • La începutul anului şcolar, toţi elevii înscrişi în clasa respectivă se trec în catalog, în ordine alfabetică.
  • Dirigintele clasei este obligat ca, în primele zile după începerea anului şcolar, să întocmească catalogul clasei, completându-l cu toate datele cerute de formular (numele şi prenumele cadrelor didactice care predau la clasa respectivă, numele şi prenumele elevilor şi datele personale ale acestora).
  • Înscrierea disciplinelor în catalogul clasei se face de către profesorul diriginte, citeţ şi în întregime, în conformitate cu planul-cadru de învăţământ şi în funcţie de disciplinele opţionale stabilite.
  • Dirigintele are obligaţia să prezinte profesorilor care predau la clasa respectivă normele de utilizare a catalogului.
  • La sfârşitul anului şcolar se vor completa datele din tabelul ”Situaţia generală asupra mişcării și frecvenței elevilor şi a rezultatelor obţinute”.
  • În cazul elevilor transferaţi sau care nu mai frecventează cursurile, a celor sancţionaţi, corigenţi sau cu studii echivalate, dirigintele face menţiunea respectivă în rubrica rezervată în acest scop. Menţiunea privind transferul sau nefrecventarea cursurilor se va face şi în registrul de înscriere și de evidenţă a elevilor.
  • Cadrele didactice sunt obligate să noteze la începutul orei de curs absenţele elevilor în rubricile rezervate pentru fiecare disciplină de învăţământ. Exemplu: IX: 15, 17, 18 etc.; XII: 4, 5, 6 etc.;
  • II: 15, 17 etc.
  • Motivarea absenţelor se face de către diriginte, prin încercuirea acestora cu cerneală albastră, pe baza documentelor prezentate de părinți.
  • Absenţele puse elevilor care au întârziat la orele de curs din cauze obiective se motivează la sfârşitul orei de către profesorul respectiv.
  • Notele elevilor, de la 10 la 1, se trec în cifre.
  • Notele obţinute cu prilejul evaluărilor se trec în catalog cu cerneală albastră, indicându-se ziua şi luna. Exemplu: 7/8X.
  • Toate notele se trec în catalog citeţ, corect şi numai cu cerneală albastră. Mediile se trec în cifre şi litere, cu cerneală roşie.
  • Mediile încheiate la examenele de corigenţă constituie şi medii anuale la disciplinele respective, înscriindu-se în rubrica ”Media anuală”.
  • Pentru înscrierea absenţelor, precum şi pentru încheierea mediilor anuale răspunde în mod direct titularul de disciplină. Este interzisă înscrierea datelor fără note. Dirigintele răspunde de exactitatea calculului aritmetic al mediei generale anuale.
  • Nu se admit modificări de note în cataloagele şcolare.
  • Notele/mediile înscrise greşit în catalog se anulează, barându-se cu o linie orizontală şi se înlocuiesc cu notele/mediile corespunzătoare, înscrise cu cerneală roşie, sub semnătura profesorului şi a directorului care aplică sigiliul.
  • Eventualele modificări se fac cu tuş sau cu cerneală roşie, menţionând actul în temeiul căruia au fost efectuate.
  • La sfârşitul anului şcolar catalogul clasei se completează cu ultimele date prevăzute de reglementărileîn vigoare iar spaţiile şi paginile rămase libere se barează.
  • La sfârşitul anului şcolar se întocmeşte, pe ultima pagină a catalogului clasei, un procesverbal privind verificarea mediilor şi a mediilor generale, semnat de diriginte şi titularii de discipline şi vizat de directorul unităţii deînvăţământ.
  • Scoaterea catalogului din unitatea de învăţământ este interzisă.
  • Directorul este obligat să controleze sistematic completarea la zi şi corectă a cataloagelor cu datele necesare (absenţe, note, situaţii statistice etc.). Catalogul clasei, după completarea procesuluiverbal tipărit pe ultima sa pagină, se arhivează la unitatea de învăţământ preuniversitar, cu termen de păstrare permanent.

În fiecare dintre modelele de mai sus se regăsesc instrucțiuni privind notele, absențele, mediile etc.

Modele carnete școlare 2022-2023

Carnetul de elev este un document de corespondență între unitatea de învățământ și familia elevului.

Structura anului școlar 2022-2023

Anul școlar 2022-2023 va fi organizat pe module de cursuri și vacanțe scurte, în loc de semestre. Va începe în 5 septembrie și include cinci module de cursuri și alte cinci vacanțe.

În total, sunt 36 de săptămâni de cursuri. Prima vacanță va fi din 22 octombrie.

Calendarul anului școlar 2022-2023 diferă în fiecare județ, în funcție de vacanța de o săptămână din februarie, a cărei perioadă a fost aleasă de inspectoratele școlare, la nivel local.

În județul Alba, această vacanță va fi în perioada 20-24 februarie 2023 (a putut fi aleasă o săptămână din intervalul 6 – 26 februarie 2023), ceea ce influențează și finalul modulului 3 de cursuri și începutul celui de-al patrulea. Aici este diferența între județele din țară.

Structura anului școlar 2022-2023: cursuri și vacanțe – JUDEȚUL BOTOȘANI

  • cursuri (modulul 1) – de luni, 5 septembrie 2022, până vineri, 21 octombrie 2022
  • vacanţă (vacanța 1) – de sâmbătă, 22 octombrie 2022, până duminică, 30 octombrie 2022
  • cursuri (modulul 2) – de luni, 31 octombrie 2022, până joi, 22 decembrie 2022
  • vacanţă (vacanța 2) – de vineri, 23 decembrie 2022, până duminică, 8 ianuarie 2023
  • cursuri (modulul 3) – de luni, 9 ianuarie 2023, până vineri, 17 februarie 2023 (în Alba)
  • vacanţă (vacanța 3) – o săptămână: de luni, 20 februarie până vineri, 24 februarie
  • cursuri (modulul 4) – de luni, 27 februarie 2023 până joi, 6 aprilie 2023
  • vacanţă (vacanța 4) – de vineri, 7 aprilie 2023, până marţi, 18 aprilie 2023
  • cursuri (modulul 5) – de miercuri, 19 aprilie 2023, până vineri, 16 iunie 2023
  • vacanţă (vacanța 6, de vară) – de sâmbătă, 17 iunie 2023, până duminică, 3 septembrie 2023.

Anul școlar 2022-2023 – „Şcoala altfel”, „Săptămâna verde” și încheierea cursurilor pentru clasele VIII și XII-XIII

În ziua de 5 octombrie – Ziua internaţională a educaţiei şi în zilele nelucrătoare/ de sărbătoare legală prevăzute de lege şi de contractul colectiv de muncă aplicabil nu se organizează cursuri.

Programul naţional „Şcoala altfel” şi Programul „Săptămâna verde” se desfăşoară în perioada 27 februarie – 16 iunie 2023, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unităţii de învăţământ.

Derularea celor două programe nu se planifică în acelaşi interval de cursuri (modul de învăţare).

Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 2 iunie 2023.

Pentru clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 9 iunie 2023.

Pentru clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, cu excepția claselor a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, pentru clasele din învățământul postliceal, cu excepția calificărilor din domeniul sănătate și asistență pedagogică, și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 23 iunie 2023.

Vacanța din februarie în celelalte județe

  • Vacanță în perioada 6-10 februarie: Ilfov, Suceava
  • Vacanță în perioada 13-17 februarie: Argeș, Bihor, Bistrița-Năsăud, Călărași, Cluj, Dâmbovița, Gorj, Hunedoara, Teleorman, Prahova.
  • Vacanță în 20-24 februarie: Sibiu, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Satu Mare, Sălaj, Maramureș, Arad, Timiș, Constanța, Tulcea, Giurgiu, Ialomița, Olt, Dolj, Mehedinți, Caraș-Severin, Vâlcea, Buzău, Brăila, Galați, Vrancea, Bacău, Vaslui, Neamț, Iași, Botoșani.

Anul școlar 2022-2023 – alte noutăți

În anul școlar 2022-2023, la fiecare disciplină de studiu/modul, se încheie anual o singură medie, scrie în noul Regulament-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP), ce intră în vigoare de la 1 septembrie.

La fiecare disciplină, numărul de calificative/note acordate anual este cu cel puțin trei mai mare decât numărul de ore alocat săptămânal disciplinei în planul-cadru de învățământ.

În cazul curriculumului organizat modular, numărul de note acordate trebuie să fie corelat cu numărul de ore alocate fiecărui modul în planul de învăţământ, precum şi cu structura modulului, de regulă, o notă la un număr de 25 de ore.

Numărul minim de note acordate elevului la un modul este de două.

La sfârşitul clasei pregătitoare, evaluarea dezvoltării fizice, socioemoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor faţă de învăţare ale copilului, realizată pe parcursul întregului an şcolar, se finalizează prin completarea unui raport, de către cadrul didactic responsabil, în baza unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului educaţiei.

În învăţământul primar, la clasele I – IV, în cel secundar şi în cel postliceal, elevii vor avea la fiecare disciplină/modul, cu excepţia celor preponderent practice, cel puţin două evaluări prin lucrare scrisă/test pe an școlar.

La fiecare disciplină de studiu/modul, se încheie anual o singură medie, calculată prin rotunjirea mediei aritmetice a notelor la cel mai apropiat număr întreg. La o diferență de 50 de sutimi, rotunjirea se face în favoarea elevului.

La clasele I – IV se stabilesc calificative anuale la fiecare disciplină de studiu.

Pentru aceste clase, calificativul pe disciplină se stabileşte astfel: se aleg două calificative cu frecvenţa cea mai mare, acordate în timpul anului școlar, după care, în perioadele de recapitulare şi de consolidare a materiei, în urma aplicării unor probe de evaluare sumativă, cadrul didactic poate opta pentru unul dintre cele două calificative, în baza următoarelor criterii:

a) progresul sau regresul elevului;
b) raportul efort-performanţă realizată;
c) creşterea sau descreşterea motivaţiei elevului;
d) realizarea unor sarcini din programul suplimentar de pregătire sau de recuperare, stabilite de cadrul didactic şi care au fost aduse la cunoştinţa părintelui, tutorelui sau reprezentantului legal.
Calificativele la purtare se consemnează în catalog de către învăţători/institutori/profesorii pentru învăţământul primar.

În învăţământul secundar inferior, secundar superior şi postliceal, mediile anuale pe disciplină/ modul se consemnează în catalog de către cadrul didactic care a predat disciplina/modulul. Mediile la purtare se consemnează în catalog de profesorii diriginţi ai claselor.

Elevii scutiți de efort fizic trebuie să fie prezenți la orele de educație fizică.

Elevii scutiţi de efort fizic au obligaţia de a fi prezenţi la orele de educaţie fizică şi sport. Acestor elevi nu li se acordă calificative/note şi nu li se încheie media la această disciplină în anul în care sunt scutiţi medical.

Mediile minime pentru promovarea anului școlar

Sunt declaraţi promovaţi elevii care, la sfârşitul anului şcolar, obţin la fiecare disciplină de studiu/modul cel puţin media anuală 5 /calificativul „Suficient”, iar la purtare, media anuală 6 / calificativul „Suficient”.

Elevii liceelor pedagogice, ai liceelor teologice şi ai liceelor militare care obţin la purtare media anuală mai mică de 8 nu mai pot continua studiile la aceste profiluri. Aceşti elevi sunt obligaţi să se transfere, pentru anul şcolar următor, la alte profiluri/licee cu respectarea legislaţiei în vigoare şi a regulamentelor de organizare şi funcţionare a unităţilor în cauză.

Elevii de la clasele cu profil artistic sau sportiv trebuie să obţină media cel puţin 6 la disciplina principală de specialitate, pentru aceste profiluri/specializări.

Elevii de la clasele cu specializările muzică, coregrafie și arta actorului trebuie să obţină cel puţin nota 6 pentru specializarea respectivă/la examenul de sfârşit de an şcolar.

Elevii de la clasele cu specializările arte vizuale, arte plastice, arte decorative, arhitectură, arte ambientale, design, conservare-restaurare bunuri culturale trebuie să obţină la toate disciplinele practice de specialitate media anuală cel puţin 6.

Elevii de la clasele cu profil pedagogic trebuie să obţină la sfârşitul anului şcolar medii anuale de cel puţin 6 la disciplinele limba şi literatura română/limba şi literatura maternă, matematică/ aritmetică şi la disciplinele pedagogice de profil.

Elevii care nu îndeplinesc condiţiile de mai sus sunt obligaţi să se transfere, pentru anul şcolar următor, la alte profiluri/specializări, cu respectarea legislaţiei în vigoare şi a regulamentelor de organizare şi funcţionare a unităţilor în cauză.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Până la 7 ani de închisoare pentru militarii sau polițiștii care se angajează ca mercenari. Proiect al MAI

Publicat

Publicitate

Cadrele militare active sau în rezervă din Armata Română, serviciile speciale, Poliție și Jandarmerie nu vor mai avea voie să activeze ca mercenari în cadrul unor companii militare private, potrivit unui proiect de Ordonanță de Urgență publicat recent de Ministerul Afacerilor Interne.

Documentul prevede sancțiuni dure pentru cei care încalcă această interdicție – între 2 și 7 ani de închisoare – și are ca scop prevenirea implicării personalului român cu pregătire militară în conflicte externe, în afara cadrului reglementat de statul român.

Proiectul de ordonanță de urgență publicat de MAI prevede introducerea unui nou articol în Codul Penal, cu titlul „Participarea la activități interzise”, relatează alba24.ro.

„Exercitarea unei funcții sau prestarea unui serviciu în sectorul privat care presupune desfășurarea de activități cu caracter militar ori de securitate privată, în zone de conflict armat, ori desfășurarea de activități de recrutare, instruire sau consultanță pentru societăți sau companii militare ori de securitate private prezente în zone de conflict armat, cu excepția celor încredințate de autoritățile statului român, de către cadre militare, soldați sau gradați profesioniști, polițiști sau polițiști de penitenciare, în activitate sau în rezervă, se pedepsește cu închisoare de la 2 la 7 ani și interzicerea unor drepturi”, se arată în proiectul ordonanței de urgență.

Astfel, actul normativ completează golurile din legislație care le-au permis recent angajaților din MApN și MAI să-și ia concedii și să acționeze ca mercenari în Congo, în armata privată a lui Horațiu Potra.

Personalul militar și polițienesc activ are pregătire specială în utilizarea armelor, tacticilor de luptă și de intervenție, iar posibilitatea de a opera fără supraveghere într-un mediu de conflict poate duce la transferul cunoștințelor și experienței acumulate în serviciul statului român în beneficiul societăților militare private sau chiar teroriste, mai ales în cazul în care aceștia devin instructori sau combatanți pentru grupuri implicate în conflicte armate.

Publicitate

Participarea cadrelor militare, polițiștilor sau polițiștilor de penitenciare în conflicte militare internaționale ca angajați ai societăților militare ori de securitate private prezintă riscuri majore ca aceștia să fie supuși la activități de radicalizare, să participe la comiterea unor crime de război sau a unor infracțiuni grave.

Totodată, angajarea în astfel de structuri poate deschide calea unor contacte periculoase cu grupuri paramilitare sau organizații criminale internaționale, care pot fi folosite ulterior împotriva intereselor naționale ori în detrimentul îndeplinirii atribuțiilor de serviciu”, se precizează în nota de fundamentare a proiectului publicat de MAI.

Potrivit reprezentanților MAI, „implicarea cadrelor militare, polițiștilor sau polițiștilor de penitenciare în conflicte armate, ca mercenari, este de natură să afecteze capacitatea operațională, misiunile și personalul structurilor din care aceștia fac parte. Mai mult, aceasta poate fi interpretată ca o implicare indirectă a statului român și ar putea afecta imaginea internațională a României, atrage sancțiuni diplomatice sau conduce la tensionarea/deteriorarea relațiilor cu statele implicate”.

Citeste mai mult

Educație

Școală, profesori și elevi de excepție: Handbaliștii de la C.S. Unirea – Noua Generație Săveni vor reprezenta România la Eurofest 2025, în Slovenia

Publicat

Publicitate

Lotul de handbaliști al Clubului Sportiv “Unirea – Noua Generație” Săveni, cea mai mare parte elevi ai Școlii Gimnaziale nr. 1 din Săveni, vor reprezenta micul oraș din nodrul Moldovei și județul Botoșani la prestigiosul Turneu Internațional Eurofest, care se va desfășura în perioada 3–8 iulie 2025, în localitatea Koper, Slovenia.

Evenimentul reunește anual peste 240 de echipe și mii de tineri sportivi din întreaga lume, fiind unul dintre cele mai mari festivaluri europene dedicate sportului juvenil.

În cadrul evenimentului, delegația din Săveni va avea un stand cultural dedicat tradițiilor locale, prin care își propune să promoveze valorile românești și identitatea comunității din nordul Moldovei. Profesorul Gabriela Răducanu, coordonatoarea echipei, face apel la producătorii locali interesați să se alăture inițiativei: „Dacă sunt producători locali care vor să fie promovați cu produse, o vom face cu plăcere.”, a transmis ambițioasa și sufletista antrenoare.

Participarea la Eurofest vine în continuarea unui sezon de excepție pentru echipa care provine în cea mai mare parte de la Școala Gimnazială de la Săveni. Formația de junioare IV a reușit, în luna mai, o calificare istorică la Turneul Final Național, fiind singura echipă din întreaga regiune Moldova (RO1) care a ajuns în această fază a competiției.

Rezultatul este cu atât mai remarcabil cu cât clubul are doar doi ani și jumătate de existență. Totodată, două jucătoare au fost premiate individual:

– Adelina Airinei – desemnată cea mai bună extremă stânga;

Publicitate

– Alessia Zadobrinschi – cea mai bună apărătoare.

„Fetele au muncit doi ani cât alții în șapte”, declara la acea vreme antrenoarea Gabriela Răducanu, mulțumind comunității locale și Primăriei Săveni pentru sprijinul acordat.

Prezența la Eurofest nu va fi doar una sportivă, ci și una simbolică, de reprezentare culturală și identitară a orașului Săveni și a României în ansamblu și pune în evidență munca ambițioasă a administrație publice locale de la Săveni, condusă de primarul Relu Târzioru, dar și a profesorilor din Școala Gimnazială nr. 1 din Săveni, condusă de director Dana Angelica Maticiuc, și a Clubului Sportiv “Unirea – Noua Generație” Săveni, un club care la doar doi ani de la înființare reușește lucruri care par imposibile.

Citeste mai mult

Eveniment

Primarul comunei Drăgușeni, acuzat de luare de mită. A fost plasat sub control judiciar de Direcția Națională Anticorupție

Publicat

Publicitate

Procurorii Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul teritorial Suceava au  anunțat astăzi că au dispus punerea în mișcare a acțiunii penale și luarea măsurii controlului judiciar pentru 60 de zile față de Eugen Nechita, primarul comunei Drăgușeni, județul Botoșani, acuzat de luare de mită în formă continuată.

Potrivit anchetatorilor, în perioada octombrie 2024 – februarie 2025, edilul ar fi pretins de la un administrator al unei firme suma de 200.000 de lei pentru a-și exercita atribuțiile de serviciu în legătură cu efectuarea plăților aferente unui contract de modernizare a drumurilor din comună. Din această sumă, Nechita ar fi primit efectiv, în trei tranșe, 90.000 de lei.

DNA precizează că banii au fost solicitați și primiți în contextul derulării contractului public menționat, iar faptele ar fi fost comise în mod repetat, sub forma a două acte materiale.

Pe durata controlului judiciar, primarul trebuie să respecte o serie de obligații stricte: să se prezinte la toate citațiile autorităților, să nu părăsească județul Botoșani fără aprobarea procurorilor, să nu ia legătura cu anumite persoane implicate în dosar și să nu intre în sediul primăriei Drăgușeni. De asemenea, i se interzice să exercite funcția de primar, în cadrul căreia ar fi săvârșit faptele.

Inculpatului i s-a atras atenția că, în cazul încălcării cu rea-credință a obligațiilor impuse, măsura controlului judiciar poate fi înlocuită cu arestul la domiciliu sau arestarea preventivă.

DNA reamintește că punerea în mișcare a acțiunii penale este o etapă procesuală care nu înfrânge principiul prezumției de nevinovăție.

Publicitate

Citeste mai mult

Administratie

Măsurile incluse în programul de guvernare vor fi concretizate prin proiecte de lege și ordonanțe. Termenul pentru implementare a fost anunțat de ministrul Finanțelor.

Publicat

Publicitate

Măsurile prevăzute în programul de guvernare vor fi transpuse în proiecte legislative și ordonanțe, cu termen de finalizare stabilit pentru 1 august, a anunțat marți ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare.

”Măsurile cuprinse în programul de guvernare vor fi în perioada următoare transformate în proiecte legislative, ordonanțe, pe care Ministerul le va promova. Și, bineînțeles, respectând termenele care există în programul de guvernare, vom începe, lucrăm deja….

Fiecare măsură din programul de guvernare va fi prinsă. Termenul despre care discutăm este 1 august, lucrăm la aceste lucruri și o să vă răspund în momentul când pachetele legislative sunt definitivate. Sunt în lucru”, a spus Alexandru Nazare, după ceremonia de predare primire a mandatului de la Ministerul Finanțelor.

El a menționat că impactul fiecărei măsuri va fi detaliat când o să fie prezentat fiecare proiect legislativ.

Situația la preluarea mandatului

Alexandru Nazare a făcut o prezentare a situației finanțelor publice de la momentul preluării mandatului.

Publicitate

”Ca să ne punctăm pe cifre, cum stăm astăzi, deficit 3,4%, 64 de miliarde (lei n.r.), aproximativ echivalent procentual cu deficitul de anul trecut la mai, nominal cu 4 miliarde în plus, stoc de arierate considerate recuperabile la ANAF de 38,5 de miliarde. Discutabil cât sunt recuperabile, dar așa sunt, ăsta e momentul T0 pentru arieratele ANAF-ului.

Încrederea agențiilor de rating se bazează pe ceea ce facem de acum încolo, pe măsurile pe care le vom lua de acum încolo și a Comisiei Europene și așa mai departe.

Am dat un semnal foarte bun prin programul cu care s-a investit guvernul actual condus de domnul prim-ministru Bolojan.

Vreau să-i mulțumesc pe această cale că a venit la Ministerul Finanțelor și a dat un semnal foarte puternic către ANAF, Vamă și Antifraudă, să înceapă să-și facă treaba la modul cel mai serios”, a subliniat Alexandru Nazare, potrivit Agerpres.

Întrebat despre discuțiile anunțate cu o agenție de rating, ministrul a precizat că este normal ca imediat după investirea guvernului să existe discuții cu fiecare agenție de rating și cu Comisia Europeană.

”E un semnal foarte important că s-a format guvernul. Și bineînțeles că încep aceste discuții. E foarte bine că le avem și e foarte bine că de data asta le avem la un nivel de reprezentare adecvat. Adică la nivel de ministru și prim-ministru”, a mai spus Alexandru Nazare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending