Connect with us

Actualitate

Măsuri speciale în cazul șoferilor începători sau al celor vârstnici

Publicat

Publicitate

Având în vedere numărul în creștere al accidentelor rutiere și necesitatea impunerii măsurilor de siguranță rutieră, armonizate la nivelul Uniunii Europene, directiva menționează mai multe aspecte, informează alba24.ro.

O nouă directivă privind reguli rutiere este în discuții la Uniunea Europeană. Aceasta include măsuri speciale, mai ales în cazul șoferilor începători sau a celor vârstnici.

Șoferii începători vor trebui să manifeste atenție sporită, restricțiile luate în calcul fiind o perioadă de probă de doi ani în care riscă pierderea permisului dacă depășesc viteza prea des.

Astfel, potrivit documentului, pentru acești conducători auto începători ar trebui stabilită o perioadă de probă de doi ani, în cursul căreia ei ar trebui să facă obiectul unor norme mai stricte și unor sancțiuni la nivelul întregii Uniuni în caz de încălcare a normelor respective din cauza influenței alcoolului.

Sancțiunile pentru astfel de comportamente ar trebui să fie eficace, proporționale, disuasive și nediscriminatorii, iar severitatea lor ar trebui să țină seama, în cea mai mare măsură posibilă, de obiectivele Uniunii pe termen mediu și lung privind reducerea la jumătate și aproape de zero a deceselor și a vătămărilor grave.

Limitarea vitezei pentru șoferii începători
În ceea ce privește orice alte restricții impuse conducătorilor auto începători, statele membre ar trebui să aibă libertatea de a pune în aplicare norme suplimentare pe teritoriul lor.

Publicitate

Limitele de viteză în cazul acestora vor fi, de exemplu, doar de 90 km/h pe autostrăzi.

Codul Rutier românesc prevede deja că șoferii începători trebuie să circule cu viteză mai mică cu 20 km/h, în primul an de la obținerea permisului, față de limita maxim admisă pentru categoria de autovehicule respectivă. De asemenea, aceștia nu au voie să conducă mașini în regim taxi.

O altă interdicție în discuții, la nivel de UE, este interzicerea conducerii pe timp de noapte.

”Țările membre pot stabili reguli speciale pentru șoferii începători pentru a restricționa conducerea pe timp de noapte, de la miezul nopții până la 6 dimineața”, se arată în proiect, document citat de ziarulromanesc.de.

O nouă directivă privind reguli rutiere este în discuții la Uniunea Europeană. Aceasta include măsuri speciale, mai ales în cazul șoferilor începători sau a celor vârstnici.

Având în vedere numărul în creștere al accidentelor rutiere și necesitatea impunerii măsurilor de siguranță rutieră, armonizate la nivelul Uniunii Europene, directiva menționează mai multe aspecte.

Citește și Modificare în Codul Rutier: Reguli noi la depășirea unei biciclete sau trotinete electrice. Interdicții pentru bicicliști
Șoferii începători vor trebui să manifeste atenție sporită, restricțiile luate în calcul fiind o perioadă de probă de doi ani în care riscă pierderea permisului dacă depășesc viteza prea des.

Astfel, potrivit documentului, pentru acești conducători auto începători ar trebui stabilită o perioadă de probă de doi ani, în cursul căreia ei ar trebui să facă obiectul unor norme mai stricte și unor sancțiuni la nivelul întregii Uniuni în caz de încălcare a normelor respective din cauza influenței alcoolului.

Sancțiunile pentru astfel de comportamente ar trebui să fie eficace, proporționale, disuasive și nediscriminatorii, iar severitatea lor ar trebui să țină seama, în cea mai mare măsură posibilă, de obiectivele Uniunii pe termen mediu și lung privind reducerea la jumătate și aproape de zero a deceselor și a vătămărilor grave.

Limitarea vitezei pentru șoferii începători
În ceea ce privește orice alte restricții impuse conducătorilor auto începători, statele membre ar trebui să aibă libertatea de a pune în aplicare norme suplimentare pe teritoriul lor.

Limitele de viteză în cazul acestora vor fi, de exemplu, doar de 90 km/h pe autostrăzi.

Vezi și Ce alcoolemie a avut un șofer din Alba care a băut cu o seară înainte de a fi testat două pahare de vin. Decizia judecătorilor
Codul Rutier românesc prevede deja că șoferii începători trebuie să circule cu viteză mai mică cu 20 km/h, în primul an de la obținerea permisului, față de limita maxim admisă pentru categoria de autovehicule respectivă. De asemenea, aceștia nu au voie să conducă mașini în regim taxi.

O altă interdicție în discuții, la nivel de UE, este interzicerea conducerii pe timp de noapte.

”Țările membre pot stabili reguli speciale pentru șoferii începători pentru a restricționa conducerea pe timp de noapte, de la miezul nopții până la 6 dimineața”, se arată în proiect, document citat de ziarulromanesc.de.

Și seniorii ar fi vizați de interdicții. Permisele auto ale vârstnicilor ar putea avea o valabilitate mai mică pe viitor.

Nouă categorie de permis
Se ia în calcul și introducerea unei categorii de permis „B+”. Șoferii care au această categorie de permis vor putea să conducă mașini mai grele de 1,8 tone – unde de regulă se regăsesc SUV-urile sau unele mașini electrice.

Totodată, este planificată o vârstă minimă uniformă pentru eliberarea permiselor auto. Acest lucru este menit să asigure că normele mai stricte pentru șoferii începători pot fi implementate mai ușor în Uniunea Europeană.

O nouă directivă privind reguli rutiere este în discuții la Uniunea Europeană. Aceasta include măsuri speciale, mai ales în cazul șoferilor începători sau a celor vârstnici.

Având în vedere numărul în creștere al accidentelor rutiere și necesitatea impunerii măsurilor de siguranță rutieră, armonizate la nivelul Uniunii Europene, directiva menționează mai multe aspecte.

Citește și Modificare în Codul Rutier: Reguli noi la depășirea unei biciclete sau trotinete electrice. Interdicții pentru bicicliști
Șoferii începători vor trebui să manifeste atenție sporită, restricțiile luate în calcul fiind o perioadă de probă de doi ani în care riscă pierderea permisului dacă depășesc viteza prea des.

Astfel, potrivit documentului, pentru acești conducători auto începători ar trebui stabilită o perioadă de probă de doi ani, în cursul căreia ei ar trebui să facă obiectul unor norme mai stricte și unor sancțiuni la nivelul întregii Uniuni în caz de încălcare a normelor respective din cauza influenței alcoolului.

Sancțiunile pentru astfel de comportamente ar trebui să fie eficace, proporționale, disuasive și nediscriminatorii, iar severitatea lor ar trebui să țină seama, în cea mai mare măsură posibilă, de obiectivele Uniunii pe termen mediu și lung privind reducerea la jumătate și aproape de zero a deceselor și a vătămărilor grave.

Limitarea vitezei pentru șoferii începători
În ceea ce privește orice alte restricții impuse conducătorilor auto începători, statele membre ar trebui să aibă libertatea de a pune în aplicare norme suplimentare pe teritoriul lor.

Limitele de viteză în cazul acestora vor fi, de exemplu, doar de 90 km/h pe autostrăzi.

Vezi și Ce alcoolemie a avut un șofer din Alba care a băut cu o seară înainte de a fi testat două pahare de vin. Decizia judecătorilor
Codul Rutier românesc prevede deja că șoferii începători trebuie să circule cu viteză mai mică cu 20 km/h, în primul an de la obținerea permisului, față de limita maxim admisă pentru categoria de autovehicule respectivă. De asemenea, aceștia nu au voie să conducă mașini în regim taxi.

O altă interdicție în discuții, la nivel de UE, este interzicerea conducerii pe timp de noapte.

”Țările membre pot stabili reguli speciale pentru șoferii începători pentru a restricționa conducerea pe timp de noapte, de la miezul nopții până la 6 dimineața”, se arată în proiect, document citat de ziarulromanesc.de.

Și seniorii ar fi vizați de interdicții. Permisele auto ale vârstnicilor ar putea avea o valabilitate mai mică pe viitor.

Nouă categorie de permis
Se ia în calcul și introducerea unei categorii de permis „B+”. Șoferii care au această categorie de permis vor putea să conducă mașini mai grele de 1,8 tone – unde de regulă se regăsesc SUV-urile sau unele mașini electrice.

Totodată, este planificată o vârstă minimă uniformă pentru eliberarea permiselor auto. Acest lucru este menit să asigure că normele mai stricte pentru șoferii începători pot fi implementate mai ușor în Uniunea Europeană.

Vârstele minime pentru eliberarea permisului
Vârste minime

(1) Vârsta minimă pentru eliberarea unui permis de conducere este următoarea:
(a) 16 ani pentru categoriile AM, A1 și B1;

(b) 18 ani pentru categoriile A2, B, BE, C1 și C1E;

(c) în ceea ce privește categoria A:

(i) 20 de ani pentru motociclete. Totuși, pentru a putea conduce motociclete din această categorie, este necesară o experiență de cel puțin doi
ani de conducere a motocicletelor din categoria de permis A2.
Se poate renunța la cerința privind experiența de doi ani în cazul în care candidatul are cel puțin 24 de ani;

(ii) 21 de ani pentru triciclurile motorizate care depășesc 15 kW;
(d) 21 de ani pentru categoriile C, CE, D1 și D1E;

(e) 24 de ani pentru categoriile D și DE.

(2) Statele membre pot majora sau reduce vârsta minimă pentru eliberarea unui permis de conducere:
(a) pentru categoria AM, vârsta poate fi redusă la 14 ani sau poate fi majorată la 18 ani;

(b) pentru categoria B1, vârsta poate fi majorată la 18 ani;

(c) pentru categoria A1, vârsta poate fi majorată la 18 ani dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele două condiții:

(i) există o diferență de doi ani între vârsta minimă pentru categoria A1 și vârsta minimă pentru categoria A2;
(ii) este necesară o experiență de cel puțin doi ani de conducere a motocicletelor din categoria de permis A2 înainte de a putea conduce motociclete din categoria A, astfel cum se prevede la alineatul (1) litera (c) punctul (i);
(d) pentru categoriile B și BE, vârsta poate fi redusă la 17 ani.

(3) Statele membre pot reduce vârsta minimă pentru categoria C la 18 ani, iar pentru categoria D la 21 de ani în cazul următoarelor vehicule:

(a) vehiculele utilizate de pompieri și cele utilizate de forțele de menținere a ordinii publice;
(b) vehiculele supuse unor încercări pe drum, în scopul reparațiilor sau al întreținerii.
(4) Permisele de conducere eliberate în conformitate cu alineatele (2) și (3) sunt valabile numai pe teritoriul statului membru emitent, până la data la care titularul permisului împlinește vârsta minimă prevăzută la alineatul (1).

Conținutul complet al documentului publicat de Comisia Europeană poate fi consultat AICI

Ce are la bază noua inițiativă de modificare a Codului Rutier în toată Europa
Inițiativa se bazează pe Directiva 2006/126/CE, care vizează îmbunătățirea siguranței rutiere și facilitarea liberei circulații prin:

introducerea unui model unic de permis de conducere al Uniunii Europene, obligatoriu pentru toți conducătorii auto începând cu 2033, cu scopul de a asigura o mai bună protecție împotriva fraudei și a falsificării;
clasificarea permiselor de conducere în funcție de tipurile de vehicule și de vârstele minime de la care pot fi conduse acestea;
reînnoirea administrativă obligatorie a tuturor permiselor de conducere noi o dată la 10 ani;
simplificarea sarcinii administrative a conducătorilor auto care își schimbă reședința într-un alt stat membru;
aplicarea unor norme minime comune privind aptitudinile, cunoștințele, aptitudinile fizice și mintale ale conducătorilor auto;
accesul progresiv la motociclete puternice, în funcție de vârsta minimă și de experiența anterioară de conducere a unor motociclete mai puțin puternice;
crearea unei rețele pentru schimbul de informații privind permisele de conducere între autoritățile naționale

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Pompierii botoșăneni avertizează: Lumânările lăsate nesupravegheate, pericol de incendiu

Publicat

Publicitate

În Noaptea de Înviere şi de Paşte credincioșii vor aprinde lumânări sau candele în locuinţe. Pentru ca aceste sărbători să fie petrecute fără incidente, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Nicolae Iorga” al Judeţului Botoșani recomandă respectarea următoarelor măsuri de apărare împotriva incendiilor:

– asigurați-vă că lumânarea se află în poziţie verticală şi că este fixată într-un suport special destinat, astfel încât să nu cadă sau să curgă picături de ceară fierbinte;

– nu lăsați lumânările aprinse dacă trebuie să părăsiţi încăperea. Cel mai bine este să le stingeţi pentru a evita producerea unui incendiu în lipsa dumneavoastră;

– amplasați întotdeauna lumânările pe o suprafaţă netedă rezistentă la căldură;

– nu vă aplecați deasupra lumânărilor: s-ar putea să vă ia foc părul sau hainele;

– nu amplasați lumânările aprinse foarte aproape de tot ceea ce se poate aprinde uşor (mobilier, perdele, ziare etc.) sau în locuri unde pot ajunge copiii mici şi animalele de companie, pentru a nu le răsturna şi provoca incendii;

Publicitate

– stingeți întotdeauna lumânările înainte de a le muta;

– nu adormiţi cu lumânările aprinse.

Reamintim că în perioada Sărbătorilor Pascale, pompierii vor fi la datorie, în județul Botoșani. Misiunea acestora este de a asigura un răspuns eficient și rapid în cazul producerii unor situații de urgență și de a interveni pentru acordarea primului ajutor calificat.

În Noaptea de Înviere, autospeciale de stingere cu apă și spumă vor fi dispuse la Mănăstirile Zosin, Popăuți, Vorona, Sihăstria Voronei, Guranda, Gorovei și Negreni, acolo unde se preconizează să participe un număr mare de credincioși.

Totodată, în municipiile Botoșani și Dorohoi, orașele Darabani și Săveni, pompierii din cadrul Detașamentelor Botoșani și Dorohoi, Stației Săveni și Punctului de Lucru Darabani vor avea misiuni de patrulare în apropierea lăcașurilor de cult în vederea prevenirii unor evenimente nedorite.

Citeste mai mult

Eveniment

Mesaje de Paști pentru părinți. Cuvinte din suflet pentru cei care ne-au iubit necondiționat

Publicat

Publicitate

Sărbătoarea Învierii Domnului este, poate, cel mai profund moment în care ne putem întoarce cu inima spre cei care ne-au fost mereu sprijin – părinții.

În forfota de zi cu zi, uităm prea des să le arătăm cât îi prețuim, cât de mult îi iubim și cât de recunoscători le suntem pentru toate sacrificiile făcute în tăcere.

Paștele devine, astfel, o clipă potrivită pentru a le dărui un gând cald, o urare sinceră, un mesaj din suflet.

Indiferent dacă sunt aproape sau departe, cuvintele noastre pot atinge inima lor.

Alba24.ro a adunat, mai jos, 20 de mesaje de Paști Fericit, care pot fi trimise părinților în această perioadă sfântă, mesaje care îmbină respectul, dragostea și recunoștința pentru cei care ne-au crescut cu răbdare și credință.

Mesaje de Paște pentru părinți

Paștele acesta îmi aduce aminte cât de recunoscător sunt pentru voi. Vă iubesc și vă doresc să aveți parte de sărbători senine!

Publicitate

Fie ca Lumina Sfântă a Învierii să vă aducă liniște, sănătate și bucurii alături de toți cei dragi.

Dragii mei, vă doresc un Paște binecuvântat! Sunteți lumina din viața mea și vă port în inimă mereu.

Vă mulțumesc că mi-ați oferit întotdeauna iubire și sprijin. Paște fericit, cu suflet împăcat și zâmbete sincere!

Vă îmbrățișez cu dor și vă doresc ca Lumina Învierii să vă aducă tot ce e mai bun pe lume.

Fie ca fiecare rugăciune rostită să vă fie ascultată. Să aveți un Paște liniștit, cald și plin de har!

Vă iubesc din toată inima și îmi doresc ca Paștele acesta să ne aducă și mai aproape sufletește.

Gândul meu bun zboară către voi azi, în această zi sfântă. Paște cu sănătate, liniște și binecuvântări!

Mami, tati, voi sunteți familia mea și sprijinul meu necondiționat. Paște fericit și plin de recunoștință!

Sărbători Pascale cu pace în suflet și lumină în priviri. Vă doresc un Paște cu adevărat minunat!

Mulțumesc că m-ați învățat ce înseamnă credința, iubirea și răbdarea. Paște binecuvântat, dragi părinți!

Să vă fie masa îmbelșugată, casa luminată și inimile pline de dragoste! Paște fericit, cu tot sufletul!

Fie ca speranța și bucuria Învierii să vă însoțească în fiecare zi. Vă iubesc și vă doresc toate cele bune!

Paștele este momentul în care îmi amintesc cât sunt de norocos să vă am. Hristos a înviat!

Vă trimit un gând cald și o îmbrățișare, în această zi sfântă. Să aveți un Paște liniștit și fericit!

Să vă bucurați de tihna și lumina acestei sărbători, iar inima voastră să fie plină de pace și mulțumire.

Paștele să vă aducă liniște în suflet, sănătate și zâmbete în fiecare zi.

Gândurile mele de iubire și recunoștință se îndreaptă către voi. Paște fericit, părinți dragi!

Să aveți parte de sărbători senine și binecuvântate! Vă port în inimă și vă mulțumesc pentru tot.

În această zi sfântă, vreau doar să vă spun cât de mult vă iubesc și cât însemnați pentru mine. Paște fericit!

     

Citeste mai mult

Eveniment

VIDEO: Prohodul Domnului și procesiune emoționantă, la Biserica Sfânta Ecaterina din Botoșani

Publicat

Publicitate

A fost zi de doliu și la Biserica „Sfânta Ecaterina” din cartierul ANL Bucovina, municipiul Botoșani, credincioșii tânguindu-se la cântarea Prohodului Domnului, asemenea ortodocșilor din lumea întreagă în VINEREA MARE sau „vinerea seacă” cum o numesc oamenii din popor. Cu haine cernite, cu lumânări aprinse, mulți dintre ei cu lacrimile șiroind, zeci credincioși au înconjurat biserica în cântări sfâșietoare, într-o procesiune care prefigurează înmormântarea Mântuitorului.

Ziua a început cu slujba Vecerniei din Vinerea Patimilor, numită și Vecernia scoaterii Sfântului Epitaf, care se săvârșește în cursul dimineții din Vinerea Mare. Aici are loc procesiunea scoaterii din sfântul altar a sfântului Epitaf, care este aşezat în mijlocul bisericii.

Sfântul Epitaf, numit şi Sfântul Aer, este o pânză de in sau de mătase, pe care se află imprimată, brodată sau pictată Icoana Punerii în mormânt a Mântuitorului. Sfântul Epitaf rămâne spre închinare în mijlocul Bisericii până la slujba Deniei Prohodului, oficiată în cursul serii. În cadrul acestei slujbe, preoții și credincioșii vor purta în procesiune Sfântul Epitaf, în jurul bisericii, actualizând evenimentul înmormântării Domnului nostru Iisus Hristos. După încheierea pro­ce­siu­nii, Sfân­tul Epi­taf este dus în Sfân­tul Altar, fiind aşe­zat pe Sfântă Masă unde va rămâne în toată peri­oada pas­cală – până în aju­nul săr­bă­to­rii Înălţă­rii Dom­nu­lui, când este aşe­zat la locul său, în biserică, se arată în „Învățătura de credință ortodoxă”.

Seara, la ora 18.00, credincioșii au umplut biserica la Denia Prohodului Domnului. După intonarea celor trei stări ale Prohodului, au înconjurat biserica cu Sfântul Epitaf, după care la întoarcerea în sfântul lăcaș au plecat genunchii la citirea pericopei evanghelice. Slujba s-a încheiat cu cuvântul de învățătură al părintelui paroh Liviu Florariu, care a scos în evidență frumusețea cântărilor de la Prohodul Domnului. „Sunt cântări de o frumusețe aparte. Parcă îți încălzesc inima, parcă te gândești cum Domnul s-a răstignit pe cruce, a răbdat pentru noi, oamenii, iar acum se coboară cu trupul în mormânt”, a spus în cuvântul său părintele Liviu.

Prohodul este ultima slujbă a Deniilor şi poate cea mai înălțătoare. Peste o zi credincioșii se vor întâlni din nou și starea de tristețe va dispărea, preschimbându-se în Bucuria Învierii când vor auzi salutul pascal: „Hristos a înviat!”.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Sfânta și Marea Sâmbătă. Semnificațiile acestei zile. Ultimele pregătiri pentru sărbătoarea de Paști

Publicat

Publicitate

În Sfânta și Marea Sâmbătă prăznuim îngroparea dumnezeiască și trupească a Mântuitorului nostru Iisus Hristos și pogorârea la iad, prin care neamul nostru fiind chemat din stricăciune, a fost mutat spre viață veșnică. Prezentând semnificațiile acestei zile din Săptămâna Patimilor, sinaxarul rezumă conținutul Prohodului Domnului și al cântărilor rânduite pentru Vecernia aceleiași zile, săvârșită sâmbătă dimineața împreună cu Liturghia Sfântului Vasile cel Mare.

Cele patruzeci de zile ale Postului Mare întrec pe celelalte zile, iar mai mare decât acestea este săptămâna cea mare. Mai mare decât săptămâna mare este această Sfântă și Mare Sâmbătă. Se numește săptămâna mare nu pentru că zilele ei ar fi mai mari sau ar avea mai multe ceasuri, ci pentru că în ea s-au săvârșit și mai cu seamă azi, minunile mari și mai presus de fire și faptele neobișnuite ale Mântuitorului nostru.

După cum la întâia facere a lumii, Dumnezeu, săvârșind toate lucrurile, și în urmă în ziua a șasea a creat pe om, făptura cea mai de seamă, iar în ziua a șaptea S-a odihnit de toate lucrurile Lui și a sfințit ziua, numind-o Sâmbătă, care se tâlcuiește odihnă, tot așa și la facerea lumii celei spirituale, săvârșind toate în chipul cel mai bun, în ziua a șasea a creat din nou pe omul și înnoindu-l iarăși prin Crucea cea de viață purtătoare S-a odihnit încă o dată cu o odihnă desăvârșită, de toate lucrurile Lui, dormind un somn dătător de viață și mântuitor. Cuvântul lui Dumnezeu a stat cu trupul în mormânt, iar cu sufletul Lui curat și dumnezeiesc Se pogoară și în iad. Sufletul a fost despărțit prin moarte de trup și l-a dat în mâinile Tatălui.

Tot Tatălui i-a dat și propriul Său sânge, fără să-I fie cerut; iar sângele Lui a fost preț de răscumpărare pentru noi. Sufletul Domnului n-a fost ținut în iad ca sufletele celorlalți sfinți. Cum putea, oare, să fie ținut odată ce n-avea asupra Lui, ca ceilalți drepți, nimic din blestemul strămoșesc? Dar nici dușmanul nostru, diavolul, n-a luat sângele prin care am fost răscumpărați, cu toate că noi eram în stăpânirea lui. Cum putea, oare, să ia sângele lui din altă parte decât de la Dumnezeu? Dar, oare, tâlharul de diavol putea să-l ia chiar pe Dumnezeu? Domnul nostru Iisus Hristos a locuit trupește în mormânt și cu Dumnezeirea, care era strâns unită cu trupul. A fost împreună cu tâlharul în rai,  a fost și în iad, după cum s-a spus, împreună cu sufletul Lui îndumnezeit. Într-un chip mai presus de fire ca Dumnezeu necuprins era cu Tatăl, împărățind împreună cu Duhul. Era pretutindeni. Dumnezeirea n-a suferit nimic în mormânt, după cum n-a suferit nimic pe Cruce.

Trupul Domnului a suferit și stricăciune, adică despărțirea sufletului de trup, dar nicidecum stricăciune în înțelesul unei putreziri a trupului și o nimicire desăvârșită a mădularelor. Iosif coborând de pe Cruce sfântul trup al Domnului l-a înmormântat într-un mormânt nou, punând o piatră foarte mare la intrarea mormântului. Într-adevăr, iudeii s-au dus Vineri la Pilat și i-au spus: „Ne-am adus aminte că înșelătorul Acela a spus pe când trăia, că după trei zile Se va scula. Ni se pare că este bine ca prin puterea ta să poruncești să se întărească mormântul cu ostași”.

Dacă este un înșelător, pentru ce, iudeilor, I-ați ascultat cu râvnă cuvintele Lui pe când trăia? Dar când a spus Hristos: Mă voi scula?. Poate că iudeii au scos asta din pilda cu Iona. Negreșit ei sunt fără de judecată când cer să fie întărit mormântul ca să nu se fure cumva trupul. O, cât sunt de lipsiți de judecată! Nu știau că ceea ce făceau în sprijinul lor o făceau împotriva lor! Pilat le-a îngăduit, iar ei, împreună cu o ceată de ostași, au întărit mormântul și l-au și pecetluit. Și s-a făcut asta pentru a nu se pune la îndoială Învierea Domnului, o dată ce era străină și paza și pecetea. Dar deodată iadul se cutremură, când simte puterea Domnului, dând după puțină vreme afară, din pricina înghițirii nedrepte a lui Hristos, piatra cea tare și din capul unghiului.

Publicitate

 

Cu pogorârea Ta nespusă, Hristoase Dumnezeul nostru, miluiește-ne pe noi, Amin!

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending