Connect with us

Actualitate

Măsuri speciale în cazul șoferilor începători sau al celor vârstnici

Publicat

Publicitate

Având în vedere numărul în creștere al accidentelor rutiere și necesitatea impunerii măsurilor de siguranță rutieră, armonizate la nivelul Uniunii Europene, directiva menționează mai multe aspecte, informează alba24.ro.

O nouă directivă privind reguli rutiere este în discuții la Uniunea Europeană. Aceasta include măsuri speciale, mai ales în cazul șoferilor începători sau a celor vârstnici.

Șoferii începători vor trebui să manifeste atenție sporită, restricțiile luate în calcul fiind o perioadă de probă de doi ani în care riscă pierderea permisului dacă depășesc viteza prea des.

Astfel, potrivit documentului, pentru acești conducători auto începători ar trebui stabilită o perioadă de probă de doi ani, în cursul căreia ei ar trebui să facă obiectul unor norme mai stricte și unor sancțiuni la nivelul întregii Uniuni în caz de încălcare a normelor respective din cauza influenței alcoolului.

Sancțiunile pentru astfel de comportamente ar trebui să fie eficace, proporționale, disuasive și nediscriminatorii, iar severitatea lor ar trebui să țină seama, în cea mai mare măsură posibilă, de obiectivele Uniunii pe termen mediu și lung privind reducerea la jumătate și aproape de zero a deceselor și a vătămărilor grave.

Limitarea vitezei pentru șoferii începători
În ceea ce privește orice alte restricții impuse conducătorilor auto începători, statele membre ar trebui să aibă libertatea de a pune în aplicare norme suplimentare pe teritoriul lor.

Publicitate

Limitele de viteză în cazul acestora vor fi, de exemplu, doar de 90 km/h pe autostrăzi.

Codul Rutier românesc prevede deja că șoferii începători trebuie să circule cu viteză mai mică cu 20 km/h, în primul an de la obținerea permisului, față de limita maxim admisă pentru categoria de autovehicule respectivă. De asemenea, aceștia nu au voie să conducă mașini în regim taxi.

O altă interdicție în discuții, la nivel de UE, este interzicerea conducerii pe timp de noapte.

”Țările membre pot stabili reguli speciale pentru șoferii începători pentru a restricționa conducerea pe timp de noapte, de la miezul nopții până la 6 dimineața”, se arată în proiect, document citat de ziarulromanesc.de.

O nouă directivă privind reguli rutiere este în discuții la Uniunea Europeană. Aceasta include măsuri speciale, mai ales în cazul șoferilor începători sau a celor vârstnici.

Având în vedere numărul în creștere al accidentelor rutiere și necesitatea impunerii măsurilor de siguranță rutieră, armonizate la nivelul Uniunii Europene, directiva menționează mai multe aspecte.

Citește și Modificare în Codul Rutier: Reguli noi la depășirea unei biciclete sau trotinete electrice. Interdicții pentru bicicliști
Șoferii începători vor trebui să manifeste atenție sporită, restricțiile luate în calcul fiind o perioadă de probă de doi ani în care riscă pierderea permisului dacă depășesc viteza prea des.

Astfel, potrivit documentului, pentru acești conducători auto începători ar trebui stabilită o perioadă de probă de doi ani, în cursul căreia ei ar trebui să facă obiectul unor norme mai stricte și unor sancțiuni la nivelul întregii Uniuni în caz de încălcare a normelor respective din cauza influenței alcoolului.

Sancțiunile pentru astfel de comportamente ar trebui să fie eficace, proporționale, disuasive și nediscriminatorii, iar severitatea lor ar trebui să țină seama, în cea mai mare măsură posibilă, de obiectivele Uniunii pe termen mediu și lung privind reducerea la jumătate și aproape de zero a deceselor și a vătămărilor grave.

Limitarea vitezei pentru șoferii începători
În ceea ce privește orice alte restricții impuse conducătorilor auto începători, statele membre ar trebui să aibă libertatea de a pune în aplicare norme suplimentare pe teritoriul lor.

Limitele de viteză în cazul acestora vor fi, de exemplu, doar de 90 km/h pe autostrăzi.

Vezi și Ce alcoolemie a avut un șofer din Alba care a băut cu o seară înainte de a fi testat două pahare de vin. Decizia judecătorilor
Codul Rutier românesc prevede deja că șoferii începători trebuie să circule cu viteză mai mică cu 20 km/h, în primul an de la obținerea permisului, față de limita maxim admisă pentru categoria de autovehicule respectivă. De asemenea, aceștia nu au voie să conducă mașini în regim taxi.

O altă interdicție în discuții, la nivel de UE, este interzicerea conducerii pe timp de noapte.

”Țările membre pot stabili reguli speciale pentru șoferii începători pentru a restricționa conducerea pe timp de noapte, de la miezul nopții până la 6 dimineața”, se arată în proiect, document citat de ziarulromanesc.de.

Și seniorii ar fi vizați de interdicții. Permisele auto ale vârstnicilor ar putea avea o valabilitate mai mică pe viitor.

Nouă categorie de permis
Se ia în calcul și introducerea unei categorii de permis „B+”. Șoferii care au această categorie de permis vor putea să conducă mașini mai grele de 1,8 tone – unde de regulă se regăsesc SUV-urile sau unele mașini electrice.

Totodată, este planificată o vârstă minimă uniformă pentru eliberarea permiselor auto. Acest lucru este menit să asigure că normele mai stricte pentru șoferii începători pot fi implementate mai ușor în Uniunea Europeană.

O nouă directivă privind reguli rutiere este în discuții la Uniunea Europeană. Aceasta include măsuri speciale, mai ales în cazul șoferilor începători sau a celor vârstnici.

Având în vedere numărul în creștere al accidentelor rutiere și necesitatea impunerii măsurilor de siguranță rutieră, armonizate la nivelul Uniunii Europene, directiva menționează mai multe aspecte.

Citește și Modificare în Codul Rutier: Reguli noi la depășirea unei biciclete sau trotinete electrice. Interdicții pentru bicicliști
Șoferii începători vor trebui să manifeste atenție sporită, restricțiile luate în calcul fiind o perioadă de probă de doi ani în care riscă pierderea permisului dacă depășesc viteza prea des.

Astfel, potrivit documentului, pentru acești conducători auto începători ar trebui stabilită o perioadă de probă de doi ani, în cursul căreia ei ar trebui să facă obiectul unor norme mai stricte și unor sancțiuni la nivelul întregii Uniuni în caz de încălcare a normelor respective din cauza influenței alcoolului.

Sancțiunile pentru astfel de comportamente ar trebui să fie eficace, proporționale, disuasive și nediscriminatorii, iar severitatea lor ar trebui să țină seama, în cea mai mare măsură posibilă, de obiectivele Uniunii pe termen mediu și lung privind reducerea la jumătate și aproape de zero a deceselor și a vătămărilor grave.

Limitarea vitezei pentru șoferii începători
În ceea ce privește orice alte restricții impuse conducătorilor auto începători, statele membre ar trebui să aibă libertatea de a pune în aplicare norme suplimentare pe teritoriul lor.

Limitele de viteză în cazul acestora vor fi, de exemplu, doar de 90 km/h pe autostrăzi.

Vezi și Ce alcoolemie a avut un șofer din Alba care a băut cu o seară înainte de a fi testat două pahare de vin. Decizia judecătorilor
Codul Rutier românesc prevede deja că șoferii începători trebuie să circule cu viteză mai mică cu 20 km/h, în primul an de la obținerea permisului, față de limita maxim admisă pentru categoria de autovehicule respectivă. De asemenea, aceștia nu au voie să conducă mașini în regim taxi.

O altă interdicție în discuții, la nivel de UE, este interzicerea conducerii pe timp de noapte.

”Țările membre pot stabili reguli speciale pentru șoferii începători pentru a restricționa conducerea pe timp de noapte, de la miezul nopții până la 6 dimineața”, se arată în proiect, document citat de ziarulromanesc.de.

Și seniorii ar fi vizați de interdicții. Permisele auto ale vârstnicilor ar putea avea o valabilitate mai mică pe viitor.

Nouă categorie de permis
Se ia în calcul și introducerea unei categorii de permis „B+”. Șoferii care au această categorie de permis vor putea să conducă mașini mai grele de 1,8 tone – unde de regulă se regăsesc SUV-urile sau unele mașini electrice.

Totodată, este planificată o vârstă minimă uniformă pentru eliberarea permiselor auto. Acest lucru este menit să asigure că normele mai stricte pentru șoferii începători pot fi implementate mai ușor în Uniunea Europeană.

Vârstele minime pentru eliberarea permisului
Vârste minime

(1) Vârsta minimă pentru eliberarea unui permis de conducere este următoarea:
(a) 16 ani pentru categoriile AM, A1 și B1;

(b) 18 ani pentru categoriile A2, B, BE, C1 și C1E;

(c) în ceea ce privește categoria A:

(i) 20 de ani pentru motociclete. Totuși, pentru a putea conduce motociclete din această categorie, este necesară o experiență de cel puțin doi
ani de conducere a motocicletelor din categoria de permis A2.
Se poate renunța la cerința privind experiența de doi ani în cazul în care candidatul are cel puțin 24 de ani;

(ii) 21 de ani pentru triciclurile motorizate care depășesc 15 kW;
(d) 21 de ani pentru categoriile C, CE, D1 și D1E;

(e) 24 de ani pentru categoriile D și DE.

(2) Statele membre pot majora sau reduce vârsta minimă pentru eliberarea unui permis de conducere:
(a) pentru categoria AM, vârsta poate fi redusă la 14 ani sau poate fi majorată la 18 ani;

(b) pentru categoria B1, vârsta poate fi majorată la 18 ani;

(c) pentru categoria A1, vârsta poate fi majorată la 18 ani dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele două condiții:

(i) există o diferență de doi ani între vârsta minimă pentru categoria A1 și vârsta minimă pentru categoria A2;
(ii) este necesară o experiență de cel puțin doi ani de conducere a motocicletelor din categoria de permis A2 înainte de a putea conduce motociclete din categoria A, astfel cum se prevede la alineatul (1) litera (c) punctul (i);
(d) pentru categoriile B și BE, vârsta poate fi redusă la 17 ani.

(3) Statele membre pot reduce vârsta minimă pentru categoria C la 18 ani, iar pentru categoria D la 21 de ani în cazul următoarelor vehicule:

(a) vehiculele utilizate de pompieri și cele utilizate de forțele de menținere a ordinii publice;
(b) vehiculele supuse unor încercări pe drum, în scopul reparațiilor sau al întreținerii.
(4) Permisele de conducere eliberate în conformitate cu alineatele (2) și (3) sunt valabile numai pe teritoriul statului membru emitent, până la data la care titularul permisului împlinește vârsta minimă prevăzută la alineatul (1).

Conținutul complet al documentului publicat de Comisia Europeană poate fi consultat AICI

Ce are la bază noua inițiativă de modificare a Codului Rutier în toată Europa
Inițiativa se bazează pe Directiva 2006/126/CE, care vizează îmbunătățirea siguranței rutiere și facilitarea liberei circulații prin:

introducerea unui model unic de permis de conducere al Uniunii Europene, obligatoriu pentru toți conducătorii auto începând cu 2033, cu scopul de a asigura o mai bună protecție împotriva fraudei și a falsificării;
clasificarea permiselor de conducere în funcție de tipurile de vehicule și de vârstele minime de la care pot fi conduse acestea;
reînnoirea administrativă obligatorie a tuturor permiselor de conducere noi o dată la 10 ani;
simplificarea sarcinii administrative a conducătorilor auto care își schimbă reședința într-un alt stat membru;
aplicarea unor norme minime comune privind aptitudinile, cunoștințele, aptitudinile fizice și mintale ale conducătorilor auto;
accesul progresiv la motociclete puternice, în funcție de vârsta minimă și de experiența anterioară de conducere a unor motociclete mai puțin puternice;
crearea unei rețele pentru schimbul de informații privind permisele de conducere între autoritățile naționale

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

De vineri se schimbă vremea. ANM a emis cod GALBEN de vreme rea în mai mult de jumătate de țară

Publicat

Publicitate

Chiar dacă astăzi la Botoșani și în întreaga țară a fost vreme de primăvară autentică, ANM a emis cod GALBEN de vreme rea pentru ziua de mâine în mai mult de jumătate de țară.

Atenționarea de vreme rea este valabilă de pe data de 10 ianuarie aproape în toată țara, de la ora 14, cu intensificări ale vântului și viscol la munte.

În zona noastră, vântul va prezenta intensificări cu viteze de 50…70 km/h în Moldova, sudul Banatului, Transilvania, cea mai mare parte a Olteniei și sud-vestul Munteniei. La munte, mai ales la altitudini mari, rafalele vor depăși 70…90 km/h și va fi viscol. În a doua parte a nopții de vineri spre sâmbătă (10/11 ianuarie) vor mai fi intensificări ale vântului, cu viteze de 40…50 km/h la munte, precum și în sudul și estul teritoriului.

În intervalul menționat, temporar vor fi precipitații moderate cantitativ, mai ales sub formă de ploaie în zona joasă din Banat, Crișana și Moldova, mixte în Maramureș și Transilvania și predominant ninsoare în zonele de deal și munte unde se va depune strat nou de zăpadă.

În celelalte regiuni vor fi ploi slabe și doar pe alocuri lapoviță sau ninsoare. Temperaturile maxime vor scădea semnificativ, vineri (10 ianuarie) în vestul, nord-vestul și centrul țării, iar sâmbătă (11 ianuarie) și în celelalte regiuni, iar minimele vor deveni preponderent negative.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Rezultatele tragerilor la LOTO de joi, 9 ianuarie 2025

Publicat

Publicitate

LOTERIA ROMÂNĂ a continuat, duminică, 9 ianuarie 2025, seria extragerilor Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc.

Numerele extrase, 9 ianuarie 2025:

Loto 6/49: 43, 29, 24, 46, 14, 11

Loto 5/40: 22, 13, 2, 27, 1, 5

Joker: 39, 29, 44, 5, 34 + 14

Noroc: 7 6 9 7 3 2 2

Publicitate

Noroc Plus: 2 8 7 0 7 1

Super Noroc: 5 9 8 9 6 9

Citeste mai mult

Educație

Primar, gimnazial și liceal: Elevii cu 10 pe linie vor putea promova doi ani de studii într-un an școlar. În ce condiții

Publicat

Publicitate

Elevii care obțin media 10 pe linie vor avea posibilitatea de a finaliza doi ani de studii într-un singur an școlar, conform unei metodologii publicate recent în Monitorul Oficial. Această oportunitate este disponibilă o singură dată pentru fiecare ciclu de învățământ: primar, gimnazial și liceal, relatează alba24.ro.

Pentru a beneficia de acest program, elevii trebuie să participe la cel puțin 50% dintre orele aferente anului curent și la minimum 40% din orele celui de-al doilea an de studii. În plus, pentru promovare, elevii trebuie să obțină calificativul „Foarte Bine” la finalul celui de-al doilea modul în învățământul primar sau o medie de cel puțin 9 la gimnaziu și liceu.

Elevii cu 10 pe linie vor putea promova doi ani de studii într-un an școlar

Ordinul ministrului educației pentru aprobarea Metodologiei privind promovarea a 2 ani de studii într-un an școlar în învățământul preuniversitar a fost publicat în Monitorul Oficial pe 8 ianuarie.

Potrivit metodologiei, elevii capabili de performanțe școlare înalte pot promova doi ani de studii într-un an școlar, ca parte a parcursului educațional subsumat învățământului preuniversitar obligatoriu.

Accelerarea promovării se realizează prin parcurgerea a doi ani de studii într-un singur an școlar de către elevii care au rezultate școlare excepționale și care au capacitatea fizică și intelectuală de a se adapta cerințelor parcurgerii acestui proces și integrării lor într-o clasă cu elevi de vârstă mai mare.

Parcurgerea a doi ani de studii într-un singur an școlar se face pentru doi ani de studii consecutivi:

Publicitate
  • anul în care este înscris elevul în urma promovării, în regim obișnuit, denumit în continuare „an curent/clasă curentă”
  • anul următor acestuia, pe care elevul îl parcurge suplimentar, în același timp cu anul curent, denumit în continuare „al doilea an de studiu”

Parcurgerea a doi ani de studii într-un an școlar se poate realiza o singură dată în fiecare dintre ciclurile de învățământ: primar, gimnazial și liceal.

Clasele de început de ciclu de învățământ se exclud din program. În învățământul primar, înscrierea în program se poate realiza începând cu nivelul de vârstă specific clasei a III-a.

Elevii cu 10 pe linie vor putea promova doi ani de studii într-un an școlar. Accesul elevilor la program

Potrivit metodologiei, elevii care se înscriu în programul de parcurgere a doi ani de studii într-un an școlar trebuie să îndeplinească următoarele criterii de selecție:

Pentru cei care se înscriu pentru parcurgerea claselor a III-a și a IV-a:

  • să aibă, în anul școlar anterior anului curent, calificativul „Foarte bine” la fiecare disciplină de studiu;
  • să aibă, în anul școlar anterior anului curent, calificativul „Foarte bine” la purtare;

Pentru cei care se înscriu în program la nivel gimnazial și liceal:

  • media generală 10 la fiecare disciplină de studiu pentru elevii din învățământul gimnazial și liceal;
  • să aibă, în anul școlar anterior anului curent, media anuală 10 la purtare;

Pentru toți elevii care se înscriu în program:

  • să promoveze un test interdisciplinar din curriculumul clasei anterioare clasei curente, cu un punctaj de cel puțin 80% din totalul punctajului acordat pe test.

Elevii cu 10 pe linie vor putea promova doi ani de studii într-un an școlar. Documente necesare pentru înscriere

Pentru înscrierea elevilor în programul de parcurgere a doi ani de studii într-un an școlar trebuie depuse următoarele documente:

  • cererea părintelui/reprezentantului legal al elevului;
  • dosarul personal al elevului;
  • rezultatul obținut la testul interdisciplinar;
  • avizul favorabil al consilierului școlar;
  • avizul favorabil al medicului școlar sau al medicului de familie;
  • avizul consiliului profesoral al unității de învățământ.

Dosarul personal al elevului cuprinde:

  • portofoliul educațional al elevului, întocmit conform legislației în vigoare;
  • raportul profesorului pentru învățământul primar/dirigintelui, finalizat cu propunerea „admis”/„respins”;
  • raportul fiecărui profesor al clasei, finalizat cu propunerea „admis”/„respins”, în cazul elevilor din învățământul gimnazial și liceal;
  • raportul consilierului școlar privind capacitatea de adaptare la parcurgerea a doi ani de studii într-un an școlar și de integrare într-o clasă cu elevi de vârstă mai mare, finalizat cu
    propunerea „admis”/„respins”;
  • raportul medicului școlar sau al medicului de familie privind starea de sănătate și dezvoltarea fizică a elevului, finalizat cu propunerea „admis”/„respins”

Desfășurarea programului de parcurgere a doi ani de studii într-un an școlar

Parcurgerea celor doi ani de studii într-un an școlar se realizează prin:

  • frecventarea a cel puțin 50% din cursurile școlare aferente anului curent și a cel puțin 40% din cursurile școlare aferente celui de-al doilea an de studiu conform planului personalizat de învățare elaborat de comisia de monitorizare;
  • studiu individual;
  • consultații/tutoriale asigurate de profesorul pentru învățământul primar/profesorii clasei celui de-al doilea an de studiu.

În vederea promovării a doi ani de studii într-un an școlar, elevul va fi evaluat la fiecare disciplină/modul din planul-cadru de învățământ al celor doi ani.

Pentru încheierea situației școlare, elevul susține evaluări periodice sumative, pe durata anului școlar, după cel de-al doilea modul și pe durata celui de-al cincilea modul.

Probele de evaluare pot fi: scrise, orale, practice și de aptitudini incluse în planul personalizat de învățare, calendarul acestora fiind stabilit de comun acord de către părinte/tutorele
legal, elev și dirigintele clasei și avizat de către consiliul profesoral.

Conținutul probelor de evaluare va respecta curriculumul școlar.

Înregistrarea situației școlare se face în cataloagele și registrele matricole ale celor două clase în care elevul este înmatriculat.

Întreruperea programului de promovare a doi ani de studii într-un an școlar se realizează în următoarele situații:

  • la cererea elevului sau a părintelui/reprezentantului legal al elevului;
  • dacă la finalul celui de-al doilea modul, calificativul obținut este „Bine” — pentru elevii din ciclul primar, respectiv media notelor la evaluarea curentă pe discipline este mai mică de 9 — pentru elevii din ciclul gimnazial și liceal;
  • dacă elevul nu promovează evaluările periodice sumative la cel puțin 3 dintre disciplinele/modulele la care a optat pentru evaluarea sumativă;
  • la recomandarea argumentată a comisiei.

În urma întreruperii programului, elevul își continuă studiile în clasa curentă.

Citeste mai mult

Eveniment

Concediu 2025: Grecia se așteaptă la un val de turiști români, după intrarea României în Schengen

Publicat

Publicitate

Reprezentanții din sectorul turismului din nordul Greciei se așteaptă pe o creștere semnificativă a numărului de turiști români, odată cu integrarea completă a Bulgariei și României în spațiul Schengen, relatează alba24.ro.

Numărul turiștilor din cele două țări este de așteptat să crească și să umple hotelurile din Pieria, Halkidiki, dar și din Salonic. Asta după ani întregi în care turiștii au fost descurajați de întârzierile uriașe la frontieră.

„Le spunem bun-venit celor două țări în Spaţiul Schengen”, spune Iraklis Tsitlakidis, președintele Uniunii Hotelierilor din Pieria, pentru TheOpinion. „Așteptam calitatea de membru de mulți ani”, a adăugat el.

„Această acţiune nu poate avea decât efecte pozitive pentru Grecia, Bulgaria și România”, a adăugat Tsitlakidis, care în declarațiile sale anterioare pentru TheOpinion a subliniat că lipsa românilor a fost deosebit de resimţită în vara lui 2024.

„Încet-încet, schimbarea va începe să se vadă în sistemul de rezervări”, a adăugat acesta, spunând că este încă prea devreme pentru a trage concluzii.

Drept o „evoluţie foarte bună” a caracterizat, la rândul ei, Eleni Lampoura, secretarul Asociației pentru Apartamente de Închiriat „I ASPROVALTA”, aderarea oficială a Bulgariei și României la zona Schengen.

Publicitate

Aceste două țări împreună cu Serbia oferă cel mai mare volum de vizitatori în regiune în mod tradiţional.

„În anii precedenți, problema cu cozile de la graniță era uriașă”, adaugă ea, menționând că de multe ori acest fapt a acționat ca un factor de descurajare pentru călătorii care doreau să viziteze Grecia.

„Această mare tracasare i-a direcţionat de multe ori spre plajele din Bulgaria sau România în locul Greciei”.

„Sperăm la o creștere a fluxului de turiști, deoarece deservim în principal turismul rutier”, mai spune Eleni Lampoura, subliniind totuși cât de important este ca şi administrația locală, statul și companiile turistice să asigure o infrastructură cât mai bună.

„Când ne așteptăm la mai mulți oameni, trebuie să investim și în cea mai bună infrastructură” a adăugat Lampoura.

Grecia a susținut România pentru aderarea la Schengen

În noiembrie 2023, reprezentanți ai turismului din Halkidiki au ridicat problema aderării Bulgariei și României la Spaţiul Schengen printr-o interpelare adresată Comisiei Europene în care se sublinia necesitatea acestei aderări.

„Sunt două știri importante”, spune Grigoris Tassios, președintele Asociației Hotelierilor din Halkidiki, pentru TheOpinion, „prima este că anul trecut ne-am întors la nivelul sosirilor din 2019, iar a doua este că s-a pus punct tracasării celor care călătoresc spre regiunea noastră”.

„Deja este mult mai probabil ca mai ales cei din centrul și nordul României să vină să ne viziteze, spre deosebire de trecut”, a adăugat Tassios.

„Următorul pas este îmbunătățirea infrastructurii la granițele terestre, dacă vrem să fim considerați o țară europeană, așa cum a început deja să se întâmple cu punctul de trecere de la Kipoi”, a conchis el.

În urmă cu un an, a existat și o inițiativă a unor europarlamentari români, Vlad Gheorghe și Dacian Cioloș, care au propus un ”Schengen regional” care să fluidizeze traficul la frontiere, în drumul spre Bulgaria și Grecia.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending