Connect with us

Actualitate

Măsuri speciale în cazul șoferilor începători sau al celor vârstnici

Publicat

Publicitate

Având în vedere numărul în creștere al accidentelor rutiere și necesitatea impunerii măsurilor de siguranță rutieră, armonizate la nivelul Uniunii Europene, directiva menționează mai multe aspecte, informează alba24.ro.

O nouă directivă privind reguli rutiere este în discuții la Uniunea Europeană. Aceasta include măsuri speciale, mai ales în cazul șoferilor începători sau a celor vârstnici.

Șoferii începători vor trebui să manifeste atenție sporită, restricțiile luate în calcul fiind o perioadă de probă de doi ani în care riscă pierderea permisului dacă depășesc viteza prea des.

Astfel, potrivit documentului, pentru acești conducători auto începători ar trebui stabilită o perioadă de probă de doi ani, în cursul căreia ei ar trebui să facă obiectul unor norme mai stricte și unor sancțiuni la nivelul întregii Uniuni în caz de încălcare a normelor respective din cauza influenței alcoolului.

Sancțiunile pentru astfel de comportamente ar trebui să fie eficace, proporționale, disuasive și nediscriminatorii, iar severitatea lor ar trebui să țină seama, în cea mai mare măsură posibilă, de obiectivele Uniunii pe termen mediu și lung privind reducerea la jumătate și aproape de zero a deceselor și a vătămărilor grave.

Limitarea vitezei pentru șoferii începători
În ceea ce privește orice alte restricții impuse conducătorilor auto începători, statele membre ar trebui să aibă libertatea de a pune în aplicare norme suplimentare pe teritoriul lor.

Publicitate

Limitele de viteză în cazul acestora vor fi, de exemplu, doar de 90 km/h pe autostrăzi.

Codul Rutier românesc prevede deja că șoferii începători trebuie să circule cu viteză mai mică cu 20 km/h, în primul an de la obținerea permisului, față de limita maxim admisă pentru categoria de autovehicule respectivă. De asemenea, aceștia nu au voie să conducă mașini în regim taxi.

O altă interdicție în discuții, la nivel de UE, este interzicerea conducerii pe timp de noapte.

”Țările membre pot stabili reguli speciale pentru șoferii începători pentru a restricționa conducerea pe timp de noapte, de la miezul nopții până la 6 dimineața”, se arată în proiect, document citat de ziarulromanesc.de.

O nouă directivă privind reguli rutiere este în discuții la Uniunea Europeană. Aceasta include măsuri speciale, mai ales în cazul șoferilor începători sau a celor vârstnici.

Având în vedere numărul în creștere al accidentelor rutiere și necesitatea impunerii măsurilor de siguranță rutieră, armonizate la nivelul Uniunii Europene, directiva menționează mai multe aspecte.

Citește și Modificare în Codul Rutier: Reguli noi la depășirea unei biciclete sau trotinete electrice. Interdicții pentru bicicliști
Șoferii începători vor trebui să manifeste atenție sporită, restricțiile luate în calcul fiind o perioadă de probă de doi ani în care riscă pierderea permisului dacă depășesc viteza prea des.

Astfel, potrivit documentului, pentru acești conducători auto începători ar trebui stabilită o perioadă de probă de doi ani, în cursul căreia ei ar trebui să facă obiectul unor norme mai stricte și unor sancțiuni la nivelul întregii Uniuni în caz de încălcare a normelor respective din cauza influenței alcoolului.

Sancțiunile pentru astfel de comportamente ar trebui să fie eficace, proporționale, disuasive și nediscriminatorii, iar severitatea lor ar trebui să țină seama, în cea mai mare măsură posibilă, de obiectivele Uniunii pe termen mediu și lung privind reducerea la jumătate și aproape de zero a deceselor și a vătămărilor grave.

Limitarea vitezei pentru șoferii începători
În ceea ce privește orice alte restricții impuse conducătorilor auto începători, statele membre ar trebui să aibă libertatea de a pune în aplicare norme suplimentare pe teritoriul lor.

Limitele de viteză în cazul acestora vor fi, de exemplu, doar de 90 km/h pe autostrăzi.

Vezi și Ce alcoolemie a avut un șofer din Alba care a băut cu o seară înainte de a fi testat două pahare de vin. Decizia judecătorilor
Codul Rutier românesc prevede deja că șoferii începători trebuie să circule cu viteză mai mică cu 20 km/h, în primul an de la obținerea permisului, față de limita maxim admisă pentru categoria de autovehicule respectivă. De asemenea, aceștia nu au voie să conducă mașini în regim taxi.

O altă interdicție în discuții, la nivel de UE, este interzicerea conducerii pe timp de noapte.

”Țările membre pot stabili reguli speciale pentru șoferii începători pentru a restricționa conducerea pe timp de noapte, de la miezul nopții până la 6 dimineața”, se arată în proiect, document citat de ziarulromanesc.de.

Și seniorii ar fi vizați de interdicții. Permisele auto ale vârstnicilor ar putea avea o valabilitate mai mică pe viitor.

Nouă categorie de permis
Se ia în calcul și introducerea unei categorii de permis „B+”. Șoferii care au această categorie de permis vor putea să conducă mașini mai grele de 1,8 tone – unde de regulă se regăsesc SUV-urile sau unele mașini electrice.

Totodată, este planificată o vârstă minimă uniformă pentru eliberarea permiselor auto. Acest lucru este menit să asigure că normele mai stricte pentru șoferii începători pot fi implementate mai ușor în Uniunea Europeană.

O nouă directivă privind reguli rutiere este în discuții la Uniunea Europeană. Aceasta include măsuri speciale, mai ales în cazul șoferilor începători sau a celor vârstnici.

Având în vedere numărul în creștere al accidentelor rutiere și necesitatea impunerii măsurilor de siguranță rutieră, armonizate la nivelul Uniunii Europene, directiva menționează mai multe aspecte.

Citește și Modificare în Codul Rutier: Reguli noi la depășirea unei biciclete sau trotinete electrice. Interdicții pentru bicicliști
Șoferii începători vor trebui să manifeste atenție sporită, restricțiile luate în calcul fiind o perioadă de probă de doi ani în care riscă pierderea permisului dacă depășesc viteza prea des.

Astfel, potrivit documentului, pentru acești conducători auto începători ar trebui stabilită o perioadă de probă de doi ani, în cursul căreia ei ar trebui să facă obiectul unor norme mai stricte și unor sancțiuni la nivelul întregii Uniuni în caz de încălcare a normelor respective din cauza influenței alcoolului.

Sancțiunile pentru astfel de comportamente ar trebui să fie eficace, proporționale, disuasive și nediscriminatorii, iar severitatea lor ar trebui să țină seama, în cea mai mare măsură posibilă, de obiectivele Uniunii pe termen mediu și lung privind reducerea la jumătate și aproape de zero a deceselor și a vătămărilor grave.

Limitarea vitezei pentru șoferii începători
În ceea ce privește orice alte restricții impuse conducătorilor auto începători, statele membre ar trebui să aibă libertatea de a pune în aplicare norme suplimentare pe teritoriul lor.

Limitele de viteză în cazul acestora vor fi, de exemplu, doar de 90 km/h pe autostrăzi.

Vezi și Ce alcoolemie a avut un șofer din Alba care a băut cu o seară înainte de a fi testat două pahare de vin. Decizia judecătorilor
Codul Rutier românesc prevede deja că șoferii începători trebuie să circule cu viteză mai mică cu 20 km/h, în primul an de la obținerea permisului, față de limita maxim admisă pentru categoria de autovehicule respectivă. De asemenea, aceștia nu au voie să conducă mașini în regim taxi.

O altă interdicție în discuții, la nivel de UE, este interzicerea conducerii pe timp de noapte.

”Țările membre pot stabili reguli speciale pentru șoferii începători pentru a restricționa conducerea pe timp de noapte, de la miezul nopții până la 6 dimineața”, se arată în proiect, document citat de ziarulromanesc.de.

Și seniorii ar fi vizați de interdicții. Permisele auto ale vârstnicilor ar putea avea o valabilitate mai mică pe viitor.

Nouă categorie de permis
Se ia în calcul și introducerea unei categorii de permis „B+”. Șoferii care au această categorie de permis vor putea să conducă mașini mai grele de 1,8 tone – unde de regulă se regăsesc SUV-urile sau unele mașini electrice.

Totodată, este planificată o vârstă minimă uniformă pentru eliberarea permiselor auto. Acest lucru este menit să asigure că normele mai stricte pentru șoferii începători pot fi implementate mai ușor în Uniunea Europeană.

Vârstele minime pentru eliberarea permisului
Vârste minime

(1) Vârsta minimă pentru eliberarea unui permis de conducere este următoarea:
(a) 16 ani pentru categoriile AM, A1 și B1;

(b) 18 ani pentru categoriile A2, B, BE, C1 și C1E;

(c) în ceea ce privește categoria A:

(i) 20 de ani pentru motociclete. Totuși, pentru a putea conduce motociclete din această categorie, este necesară o experiență de cel puțin doi
ani de conducere a motocicletelor din categoria de permis A2.
Se poate renunța la cerința privind experiența de doi ani în cazul în care candidatul are cel puțin 24 de ani;

(ii) 21 de ani pentru triciclurile motorizate care depășesc 15 kW;
(d) 21 de ani pentru categoriile C, CE, D1 și D1E;

(e) 24 de ani pentru categoriile D și DE.

(2) Statele membre pot majora sau reduce vârsta minimă pentru eliberarea unui permis de conducere:
(a) pentru categoria AM, vârsta poate fi redusă la 14 ani sau poate fi majorată la 18 ani;

(b) pentru categoria B1, vârsta poate fi majorată la 18 ani;

(c) pentru categoria A1, vârsta poate fi majorată la 18 ani dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele două condiții:

(i) există o diferență de doi ani între vârsta minimă pentru categoria A1 și vârsta minimă pentru categoria A2;
(ii) este necesară o experiență de cel puțin doi ani de conducere a motocicletelor din categoria de permis A2 înainte de a putea conduce motociclete din categoria A, astfel cum se prevede la alineatul (1) litera (c) punctul (i);
(d) pentru categoriile B și BE, vârsta poate fi redusă la 17 ani.

(3) Statele membre pot reduce vârsta minimă pentru categoria C la 18 ani, iar pentru categoria D la 21 de ani în cazul următoarelor vehicule:

(a) vehiculele utilizate de pompieri și cele utilizate de forțele de menținere a ordinii publice;
(b) vehiculele supuse unor încercări pe drum, în scopul reparațiilor sau al întreținerii.
(4) Permisele de conducere eliberate în conformitate cu alineatele (2) și (3) sunt valabile numai pe teritoriul statului membru emitent, până la data la care titularul permisului împlinește vârsta minimă prevăzută la alineatul (1).

Conținutul complet al documentului publicat de Comisia Europeană poate fi consultat AICI

Ce are la bază noua inițiativă de modificare a Codului Rutier în toată Europa
Inițiativa se bazează pe Directiva 2006/126/CE, care vizează îmbunătățirea siguranței rutiere și facilitarea liberei circulații prin:

introducerea unui model unic de permis de conducere al Uniunii Europene, obligatoriu pentru toți conducătorii auto începând cu 2033, cu scopul de a asigura o mai bună protecție împotriva fraudei și a falsificării;
clasificarea permiselor de conducere în funcție de tipurile de vehicule și de vârstele minime de la care pot fi conduse acestea;
reînnoirea administrativă obligatorie a tuturor permiselor de conducere noi o dată la 10 ani;
simplificarea sarcinii administrative a conducătorilor auto care își schimbă reședința într-un alt stat membru;
aplicarea unor norme minime comune privind aptitudinile, cunoștințele, aptitudinile fizice și mintale ale conducătorilor auto;
accesul progresiv la motociclete puternice, în funcție de vârsta minimă și de experiența anterioară de conducere a unor motociclete mai puțin puternice;
crearea unei rețele pentru schimbul de informații privind permisele de conducere între autoritățile naționale

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Un tren CFR a pierdut vagoane în mers. Călătorii au așteptat ore întregi să fie recuperați

Publicat

Publicitate

Un tren CFR a pierdut vagoane în mers. Incidentul s-a petrecut miercuri, fiind implicat Trenul IRN 1922 care circula pe ruta Oradea – Constanța. Călătorii au rămas în vagoanele desprinse, între stațiile Crivadia și Merișor, în județul Hunedoara, a informat alba24.ro.

Este vorba despre o defecțiune la unul dintre vagoane. Un cârlig s-a rupt, astfel că primele vagoane cu călători, atașate de locomotivă, au ajuns la stația Banița, iar restul au rămas ore întregi pe linie, până locomotiva le-a recuperat.

Vezi și Biletele de tren se scumpesc de la 1 august. LISTA cu noile tarife la călătoriile cu trenurile Intercity, Interregio și Regio

Trenul trebuia să ajungă la București la ora 5.30, însă a acumulat întârzieri de aproape cinci ore, potrivit radiocluj.ro.

Precizările CFR Călători
CFR Călători a făcut precizări privind acest incident:

”Trenul IRN 1922 care circula pe ruta Oradea – Constanța, a plecat din stația Banița cu o întârziere de 248 de minute, cauzată de o defecțiune tehnică apărută la unul dintre vagoane.

Publicitate

Problema a fost identificată la sistemul de cuplare al vagonului, iar în stația Craiova, din motive de siguranță și pentru a asigura continuarea călătoriei în condiții optime, vagonul afectat a fost înlocuit cu un alt vagon”.

În primul trimestru al anului 2025, peste 16 milioane de oameni au călătorit cu trenul, însă numărul pasagerilor a scăzut față de aceeași perioadă a anului trecut.

foto: arhivă, rol ilustrativ

Citeste mai mult

Eveniment

Liceeni botoșăneni participă la Festivalul Național de Teatru Tânăr Ideo Ideis, ajuns la ediția aniversară cu numărul 20

Publicat

Publicitate

În perioada 31 iulie – 5 august 2025, este programat, la Alexandria, Festivalul Național de Teatru Tânăr Ideo Ideis, ajuns la ediția aniversară cu numărul 20. La eveniment participă opt trupe de teatru, potrivit ideoideis.ro.

Ediția cuprinde o săptămână de spectacole, ateliere de dezvoltare personală, întâlniri inspiraționale, dialoguri între generații, momente de conexiune autentică și multă emoție.

Din cele peste 40 de trupe de teatru înscrise, au fost alese următoarele opt: ACT – Bacău; Amprente – Brașov; Artwork – Iași; Atelierul de Teatru – Botoșani; Gong – Roman; Les Dilettantes – Alexandria; Protha – Panciu; Mircea Albulescu – Câmpina. Fiecare trupă va fi însoțită de mentori din lumea teatrului profesionist, care îi vor ghida și susține în procesul de creație și autocunoaștere: Judith State, Paul Ipate, Andreea Grămoșteanu, Andrei Huțuleac, Maria Obretin, Gabriel Răuță, Corina Moise și Liviu Pintileasa.

Weekendul de festival e marcat de Seara Povestitorilor, un eveniment emblematic Ideo Ideis, care aduce pe scenă oameni cu voci autentice și povești care inspiră. Publicul din Alexandria are întâlnire cu: Maia Morgenstern (1 august, 20:30), Alina Ceușan & Ada Galeș (2 august, 20:30), jurnaliștii Recorder Cristian Delcea & Mihai Voinea (3 august, 20:30).

Publicitate

Accesul la festival este gratuit.

Parteneri ai evenimentului sunt Primăria Municipiului Alexandria și Consiliul Județean Teleorman prin Centrul Județean de Conservare și Promovare a Culturii Tradiționale Teleorman.

Ediția a XIX-a a Festivalului Ideo Ideis s-a desfășurat la Alexandria între 1 și 8 august 2024, ocazie cu care peste 140 de adolescenți din toată țara au participat la ateliere de teatru și dezvoltare personală și au prezentat în fața publicului spectacole.

În cadrul festivalului, a avut loc Cinemateca Târzie, ocazie cu care publicul a putut viziona filme românești și străine care au participat la importante competiții internaționale, aduse prin Caravana TIFF Unlimited.

Ediția a avut ca temă un mesaj de încurajare a tinerilor în fața presiunii din partea societății: ‘Ai tot ce ai nevoie’.

În 2023, Festivalul Național de Teatru Tânăr de la Alexandria s-a desfășurat între 11 și 18 august. Evenimentul a inclus un maraton de spectacole de teatru profesionist și proiecții de film, ateliere dedicate adolescenților din trupele selectate, expoziții și picturi pe ziduri, întâlniri cu artiști și profesioniști care regândesc implicarea comunitară, dar și activități și spectacole de teatru pentru copii, organizate în aer liber, în Parcul Vedea.

Ediția s-a desfășurat sub îndemnul ‘Faci lumea să semene cu tine’. Au fost selectate trupele Brightside Drama (București), Mircea Albulescu (Câmpina), Praf de Stele (Constanța), Drama Club (Botoșani), Gong (Roman), Nobody’s Group (Bacău), A.C.T. (Bacău). Acestora li s-au alăturat 20 de adolescenți selectați din opt orașe din țară în proiectul Experiența Ideo Ideis.

În cadrul festivalului au fost programate, de asemenea, spectacolele de teatru profesionist, precum ‘Acrobații – 7 zile din viața unor profesori de țară’, în regia lui David Schwartz, cu David Drugaru, Anamaria Feraru, Silvana Mihai, Katia Pascariu, Octavian Voina; și ‘Disco Regret’ în regia Irisz Kovacs, cu Ioana Abur, Cezar Antal și Iosif Paștina.

În anul 2022, festivalul s-a derulat între 15 și 21 august. Au fost selectate 10 trupe de teatru alcătuite din liceeni din toată țara, care au participat la ateliere și au pus în scenă piese sub îndrumarea profesioniștilor din domeniu.

De-a lungul anilor, Festivalul Național de Teatru Tânăr Ideo Ideis a reprezentat o platformă care a încurajat peste 5.000 de adolescenți să exprime ce sunt, prin ateliere de teatru și arte alăturate, întâlniri și discuții cu mentori. Din 2005 până în 2024, festivalul a inclus peste 500 de evenimente, reprezentând spectacole invitate, ateliere de măiestrie, filme și masterclass-uri, arată ideoideis.ro. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2025: Sfântul și Dreptul Iosif din Arimateea

Publicat

Publicitate

Sfântul Iosif era originar din seminţia lui Efraim. A fost un om bogat, ucenic în taină al Mântuitorului Iisus Hristos. Sfântul Iosif a fost cel care s-a ocupat de îngroparea Mântuitorului Iisus Hristos. Deși locuia în Ierusalim, datorită funcției înalte ce o deținea, provenea din Arimateea, adică din vechea cetate Rama, în care se născuse și lucrase ca profet, arhiereu și judecător marele Samuel, doxologia.ro.

Credința lui nu era doar una teoretică, ci se probase și prin fapte, de vreme ce se spune despre el: „Și iată un bărbat cu numele Iosif, sfetnic fiind, bărbat bun și drept” (Luca 23, 50-51). Până în momentul îngropării Domnului, el nu este amintit, dar nu-L întâlnește acum pentru prima dată pe Iisus, fiindcă se subliniază despre el că „fiind ucenic al lui Iisus, dar într-ascuns, de frica iudeilor ” (Ioan 19, 39). Era ucenic al Domnului în sensul că Îi urma învățătura, îndemnurile și sfaturile, însă nu se afișa pe față, fiindcă nu ieșea la propovăduire pentru Domnul, ca ceilalți ucenici.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO Siguranța nu intră în vacanță”: Pompierii botoșăneni, alături de copiii de la Școala de vară a Liceului „Demostene Botez” Trușești

Publicat

Publicitate

Peste 80 de copii înscriși la Școala de vară organizată de Liceul „Demostene Botez” Trușești au avut parte, în această dimineață, de o întâlnire specială cu pompierii botoșăneni. Activitatea s-a desfășurat în baza protocolului de colaborare încheiat între unitatea de învățământ și Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Nicolae Iorga” al Judeţului Botoșani, sub sloganul „Siguranța nu intră în vacanță”.

 

Copiii și-au dorit să petreacă câteva ore alături de salvatorii pe care îi admiră, fiind curioși să afle mai multe despre intervențiile acestora și despre cum pot preveni evenimentele nedorite.

 

“Ne putem juca cu brichetele, chibriturile sau cu jarul din sobă?”, “Pornim singuri aragazul pentru a ne pregăti masa?”, “Se întâmplă ceva dacă umblăm la prize?” – sunt doar câteva dintre întrebările la care au primit răspunsuri clare și adaptate vârstei lor.

 

Publicitate

Pompierii le-au explicat că jocul cu focul poate provoca incendii, folosirea aragazului este interzisă la vârste fragede pentru a preveni accidentele sau exploziile de gaze, iar manipularea prizelor prezintă risc de electrocutare.

 

Activitatea a fost nu doar educativă, ci și interactivă. Copiii au avut ocazia să vadă îndeaproape autospeciala de stingere a incendiilor, să probeze echipamentele de protecție folosite în misiunile operative și să testeze presiunea furtunelor, simulând stingerea unui incendiu imaginar. Entuziasmul a fost la cote maxime, iar curiozitatea – răsplătită cu informații utile și experiențe de neuitat.

 

Totodată, micuții au învățat ce trebuie să facă în cazul producerii unui incendiu sau al unui cutremur, iar pompierii au reușit, prin exemple practice și explicații adaptate, să le transmită lecții importante de viață și de siguranță.

 

La final, toți participanții au primit materiale informative din cadrul campaniilor naționale „RISC „, „Nu tremur la cutremur „, „Ai grijă la cea mai mare grijă:siguranța copilului tău „, „Mie nu mi se poate întâmpla ” și „Un cămin sigur pentru copilul tău ”

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending