Connect with us

Actualitate

LISTA școlilor din Botoșani finanțate prin PNRR pentru reducerea abandonului școlar. Vezi care sunt acestea

Publicat

Publicitate

Inspectoratul Școlar al Județului Botoșani a anunțat astăzi că Ministerul Educației a finalizat selecția proiectelor ce urmează a fi finanțate în prima etapă a Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS).

Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar este cuprins în cadrul Proiectului Național de Reformă „România Educată” și a fost aprobat de Comisia Europeană pentru finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență  cu o valoare de 543 milioane euro, a precizat inspectorul școlar General, Prof. Dr. Ada Alexandrina Macovei, într-un comunicat.

Mecanismul de Avertizare Timpurie în Educație (MATE), care stă la baza implementării programului, este un instrument dezvoltat și pilotat de Ministerul Educației cu sprijinul Băncii Mondiale și cu finanțare prin Instrumentul de asistență tehnică DG REFORM al Comisiei Europene.

În cadrul PNRAS sunt eligibile toate unitățile de învățământ cu risc ridicat și mediu de abandon școlar. Indicatorii surprind aspecte educaționale esențiale și valorifică o bază de date de 4.627 de școli din învățământul secundar inferior care au statutul de persoană juridică în rețeaua școlară actuală.

Toate cele 33 de unități de învățământ din județul Botoșani care au depus proiecte primesc finanțare.

Iată LISTA școlilor din Botoșani care primesc finanțare:

Publicitate
  1. LICEUL „DEMOSTENE BOTEZ” TRUŞEŞTI
  2. LICEUL TEHNOLOGIC TODIRENI
  3. LICEUL TEORETIC „ANASTASIE BAȘOTĂ” POMÂRLA
  4. ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ALEXANDRU IOAN CUZA” DOROHOI
  5. ȘCOALA GIMNAZIALĂ „DAN IORDĂCHESCU” HLIPICENI
  6. ŞCOALA GIMNAZIALĂ „DIMITRIE BRANDZĂ” VIIŞOARA
  7. ȘCOALA GIMNAZIALĂ „EPISCOP DOCTOR PARTENIE CIOPRON” PĂLTINIȘ
  8. ŞCOALA GIMNAZIALĂ „GHEORGHE COMAN” BRĂEŞTI
  9. ȘCOALA GIMNAZIALĂ „IOAN CERNAT” HAVÂRNA
  10. ȘCOALA GIMNAZIALĂ „IOAN MURARIU” CRISTINEȘTI
  11. ȘCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI CONSTANTINEANU” DOROBANȚI
  12. ŞCOALA GIMNAZIALĂ „TUDOR VLADIMIRESCU” ALBEŞTI
  13. ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 ADĂŞENI
  14. ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 ALBEŞTI
  15. ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 BĂLUŞENI
  16. ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 BLÂNDEŞTI
  17. ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 CĂLĂRAŞI
  18. ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 CORDĂRENI
  19. ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 CRISTEŞTI
  20. ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 DOBÂRCENI
  21. ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 DUMENI
  22. ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 DURNEȘTI
  23. ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 LUNCA
  24. ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 PRĂJENI
  25. ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 RĂDĂUȚI-PRUT
  26. ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 ROMA
  27. ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 SANTA MARE
  28. ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 SĂVENI
  29. ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 SULIȚA
  30. ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 ȘTIUBIENI
  31. ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 VĂCULEȘTI
  32. ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 VLĂDENI-DEAL
  33. ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 BOTOȘANI

Toate unitățile care au avut punctaj cel puțin 6 primesc finanțare

”Pentru a veni cât mai rapid și mai eficient în sprijinul solicitărilor comunității școlare, deși inițial era prevăzută finanțarea a 750 de unități de învățământ în această primă fază, Ministerul Educației a decis să selecteze și să finanțeze toate proiectele care îndeplinesc condițiile de finanțare conform metodologiei. Astfel, toate cele 1.391 de unități de învățământ care au obținut minimum 6/10 puncte vor fi invitate să încheie contracte de finanțare în perioada următoare și vor avea la dispoziție trei ani pentru a atinge obiectivele propuse”, precizează ministerul, într-un comunicat.

Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) este cuprins în cadrul Proiectului Național de Reformă „România Educată” și a fost aprobat de Comisia Europeană pentru finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență  cu o valoare de 543 milioane euro.

Mecanismul de Avertizare Timpurie în Educație (MATE), care stă la baza implementării programului, este un instrument dezvoltat și pilotat de Ministerul Educației cu sprijinul Băncii Mondiale și cu finanțare prin Instrumentul de asistență tehnică DG REFORM al Comisiei Europene.

În cadrul PNRAS sunt eligibile toate unitățile de învățământ cu risc ridicat și mediu de abandon școlar. Indicatorii surprind aspecte educaționale esențiale și valorifică o bază de date de 4.627 de școli din învățământul secundar inferior care au statutul de persoană juridică în rețeaua școlară actuală.

80% dintre școli sunt din mediul rural

Dintre cele 1391 cereri aprobate spre finanțare, 1114 sunt din mediul rural (80%) și 277 din mediul urban (20%). De asemenea, 419 sunt din zone cu marginalizare peste medie și severă și 260 din zone cu marginalizare medie și dezavantajate.

Valoarea totală a granturilor finanțate este de peste 191 milioane euro + TVA. Valoarea medie/grant este de 138.000 euro + TVA.

PNRAS reprezintă răspunsul Ministerului Educației la problematica părăsirii timpurii a școlii și a abandonului școlar.

Se adresează elevilor aflaţi în risc de abandon, în special:

  • elevi aparţinând grupurilor vulnerabile
  • elevi aparţinând minorităţii rome
  • elevi din mediul rural și urban mic
  • elevi cu dizabilităţi sau cerințe educaționale speciale (CES)
  • elevi din comunităţi dezavantajate economic
  • copii în risc de excluziune socială pe fondul sărăciei, lipsa locuinței, familie monoparentală, familii dezorganizate
  • elevi expuși altor riscuri sociale.

Granturi implementate direct de școli. Condiții

Programul este unul de susținere a reformei sistemului educațional, iar obiectivele sale sunt pliate pe realitatea și nevoile educaționale ale fiecărui elev în parte și ale tuturor elevilor dintr-o școală, iar în implementarea lui se vor regăsi și componente sociale, mai precizează ministerul.

Conform practicilor internaționale, PNRAS utilizează trei pârghii pentru a fi sustenabil:

  • autonomia școlii în utilizarea resurselor– granturile vor fi implementate direct de către unitățile de învățământ, în colaborare cu comunitatea locală;
  • răspundere pentru rezultate – sunt stabilite țintele ce trebuie atinse la nivel de școală: o rată mai mare de înscriere, o rată mai mică de absenteism, o rată mai mare de participare la examenele naționale, un procent mai mare de elevi care reușesc sa promoveze examenul de final de ciclu cu cel puțin nota 6;
  • evaluare– monitorizarea elevilor detectați în risc de abandon pentru a fi sprijiniți prin planuri individuale de învățare.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Ce se întâmplă cu salariul minim pe economie de la 1 ianuarie 2026. Discuții la reuniunea Consiliului Tripartit

Publicat

Publicitate

Consiliul Național Tripartit pentru Dialog Social se reunește miercuri, alături de premierul Ilie Bolojan. Discuțiile include tema salariului minim pe economie de la 1 ianuarie 2026, informează alba24.ro.

Guvernul și partenerii sociali trebuie să ajungă la un acord în privința majorării sau înghețării salariului minim brut garantat în plată, notează Mediafax.

În 23 octombrie, premierul Bolojan anunța „un acord de principiu” în coaliție pentru ca salariul minim actual, de 4.050 de lei brut, să fie menținut și pe parcursul anului 2026.

Ministrul Muncii, Florin Manole, a declarat, marți, că legea trebuie respectată și salariul minim trebuie să crească în 2026. Peste două milioane de oameni trăiesc de la o zi la alta cu un salariu brut cuprins între 4.050 lei și 4.500 lei. „Un om care muncește trebuie să aibă un trai decent”, afirmă Manole.

„Este puțin. Iar numărul este foarte mare. Faptul de a avea oameni care muncesc și trăiesc în risc de sărăcie mi se pare inacceptabil. (…) Este o linie roșie (dacă nu va fi de acord coaliția cu creșterea salariului minim – n.r.) raportată la puterea de cumpărare a celor care muncesc. Și eu sper să nu încalce linia”, a mai spus ministrul Florin Manole.

Dacă s-ar aplica legea salariului minim, s-ar putea crește salariul minim cu 300 de lei brut sau cu 700 de lei brut, a spus ministrul Muncii, Florin Manole.

Publicitate

Manole este convins că se va naște „o dispută, o dezbatere, o contradicție între opiniile de a nu crește salariul minim pe economie și opiniile de a crește salariul minim pe economie”.

Citeste mai mult

Economie

Românii ar putea avea câte un cont unic online pentru toate site-urile și aplicațiile statului. PROIECT, la Senat

Publicat

Publicitate

Românii ar putea avea câte un cont unic online pentru toate site-urile și aplicațiile statului, potrivit unui proiect de lege înregistrat recent la Senat. Scopul este de a oferi cetățenilor o modalitate unică și sigură de autentificare în serviciile publice digitale printr-un cont unic. Astfel, românii se vor conecta rapid la serviciile digitale, birocrația s-ar reduce, iar accesul la informații și proceduri online ar fi facilitate, informează alba24.ro.

O propunere legislativă privind utilizarea obligatorie a mecanismului național de identitate digitală ROeID și standardizarea autentificării electronice în administrația publică a fost înregistrată la Senat pentru dezbatere pe 8 decembrie.

„Pentru ca România să poată participa la ecosistemul digital european şi să permită utilizarea transfrontalieră a identităţii digitate, este necesar un cadru normativ intern obligatoriu, previzibil şi implementabil unitar la nivelul administraţiei publice”, se precizează în expunerea de motive a proiectului inițiat de președintele Comisiei pentru comunicații și tehnologia informației din Senat, senatorul USR Ciprian Rus.

Obiectivele propunerii legislative sunt următoarele:

  • instituirea obligativităţii utilizării mecanismului naţional de identitate digitală ROeID sau a unui serviciu acreditat conform standardelor eIDAS pentru autentificarea în platformele digitate publice;
  • stabilirea standardelor tehnice unitare de autentificare electronică;
  • introducerea unui termen unic de implementare pentru toate entităţile publice;
  • recunoaşterea mijloacelor de identificare electronică notificate la nivelul Uniunii Europene;
  • menţinerea accesului alternativ la servicii publice pentru persoanele care nu utilizează identificarea electronică, în spiritul incluziunii;
  • instituirea unui regim de monitorizare, transparenţă şi sancţiuni proporționale;
  • alinierea mecanismului ROeID la cerinţele Portofelului European de Identitate Digitală.

Cont unic online pentru toate site-urile și aplicațiile statului

Potrivit proiectului, entităţile publice vor fi obligate să implementeze în platformele digitale publice mecanismul naţional de identitate digitală ROeID sau un serviciu de identificare electronică acreditat în vederea autentificării şi identificării persoanelor.

Publicitate

Implementarea în platformele digitale publice a mecanismului naţional de identitate digitată ROeID sau a serviciului de identificare electronică acreditat va fi obligatorie pentru asigurarea identităţii electronice unice a următoarelor categorii de persoane care utilizează serviciile electronice publice:

  • persoanele fizice;
  • persoanele juridice şi reprezentanţii acestora;
  • funcţionarii publici şi personalul contractual al entităţii publice cu atribuţii în ceea ce priveşte accesul la platformele publice de tip SSO, prin care se oferă servicii electronice publice;
  • funcţionarii publici ori personalul contractual al entităţii publice cu atribuţii în soluţionarea unei cereri, petiţii, solicitări sau altele asemenea adresate de către persoanele fizice sau persoanele juridice entităţii publice competente;

Utilizarea mecanismului naţional de identitate digitală ROeID sau a serviciului de identificare electronică acreditat va fi voluntară.

Persoanele care aleg să nu utilizeze autentificarea şi identificarea electronică, în condiţiile prevăzute de lege, nu vor fi lipsite de accesul la serviciile publice la care au dreptul prin alte mijloace legale.

De asemenea, potrivit proiectului, entitățile publice vor accepta mijloace de identificare electronică şi portofelele europene de identitate digitală notificate sau recunoscute la nivelul Uniunii Europene, fără a supune utilizatorii unor cerinţe suplimentare.

Autoritățile publice vor implementa mecanismul național de identitate digitală ROeID ca sistem de identificare și autentificare electronică sau un serviciu de identificare electronică acreditat în termen de 12 luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi.

Standarde tehnice de autentificare şi identificare electronică

Autentificarea şi identificarea electronică realizată prin mecanismului naţional de identitate digitală ROeID sau prin serviciul de identificare electronică acreditat se va realiza cu respectarea standardelor tehnice aprobate prin normele metodologice.

Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) va publica pe site-ul propriu şi pe portalul informatic naţional roeid.ro un ghid care cuprinde documentaţia tehnică, modul de utilizare şi alte date informatice pentru a facilita implementarea mecanismului naţional de identitate digitală ROeID.

ADR va ține un registru actualizat, disponibil pe site-ul propriu, care va cuprinde următoarele informații:

  • lista entităţilor publice care au implementat mecanismului naţional de identitate digitală ROeID;
  • lista entităţilor publice aflate în curs de implementare a mecanismului naţional de identitate digitală ROeID;
  • lista entităţilor publice care nu au început implementarea mecanismului naţional de identitate digitală ROeID în termenul prevăzut;
  • menţiuni privind progresul tehnic şi statusul operaţional al mecanismului naţional de identitate digitală ROeID.

Sancțiuni pentru autoritățile publice

Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei, nerespectarea de către conducătorii entităţilor publice a dispoziţiilor prevăzute în proiect.

Constatarea contravenţiei şi aplicarea sancţiunii aferente se va face de către ADR.

Citeste mai mult

Eveniment

Adolescentă din Botoșani dată dispărută. Poliția cere sprijinul populației pentru găsirea ei

Publicat

Publicitate

O adolescentă din municipiul Botoșani este căutată de autorități după ce, potrivit familiei, a plecat de acasă și nu a mai revenit. Polițiștii au fost alertați și au deschis o anchetă pentru a stabili împrejurările dispariției și pentru a o găsi cât mai rapid.

Asiminei Denisa-Magdalena, în vârstă de 17 ani, născută la data de 14 septembrie 2008 în Botoșani, a fost văzută ultima dată în municipiul Botoșani. Conform informațiilor transmise, aceasta a plecat de la domiciliu la data de 6 decembrie 2025, îndreptându-se către o destinație necunoscută, fără a mai lua legătura cu familia.

Semnalmente

  • Înălțime: aproximativ 160 cm

  • Greutate: 50 kg

  • Constituție: slabă

    Publicitate

Până la această oră, nu există date care să indice locul în care s-ar putea afla, iar verificările sunt în desfășurare. Ancheta vizează toate ipotezele, iar polițiștii fac apel la cetățeni să ofere orice informație utilă identificării adolescentei.

Persoanele care dețin informații cu privire la dispariția Denisei-Magdalena Asiminei sunt rugate să anunțe de urgență Poliția, apelând 112 sau adresându-se celei mai apropiate unități de poliție.

Citeste mai mult

Economie

Revisal dispare din 2026: ITM Botoșani avertizează angajatorii să se înroleze în REGES-Online

Publicat

Publicitate

Inspectoratul Teritorial de Muncă Botoșani informează toți angajatorii din județ cu privire la obligativitatea înrolării în platforma REGES-Online până la data de 31 decembrie 2025.

 

Începând cu 1 ianuarie 2026, aplicația Revisal nu va mai fi disponibilă, iar transmiterea registrului general de evidență a salariaților se va realiza exclusiv prin intermediul platformei REGES-Online.

 

Nerespectarea obligației de a efectua trecerea la noul sistem până la termenul stabilit poate atrage sancțiuni contravenționale semnificative, conform prevederilor legale în vigoare.

 

Publicitate

Pentru sprijinirea angajatorilor în procesul de înrolare, Inspecția Muncii pune la dispoziție un document cu întrebări și răspunsuri utile, ce conține explicații clare privind procedurile necesare, pașii de urmat și aspectele tehnice legate de utilizarea REGES-Online. Documentul reprezintă un instrument practic menit să faciliteze adaptarea rapidă și corectă la noul sistem electronic. Se regăsește accesând linkul: https://www.inspectiamuncii.ro/documents/66402/85254633/%C3%8Entreb%C4%83ri+%C8%99i+r%C4%83spunsuri+REGES+ONLINE.pdf/690a056b-bcec-49ff-85e5-8d264e7301bc

 

De asemenea, pentru a-i sprijini în demersul de autentificare și de cunoaștere a funcționalităților noului sistem, recomandăm angajatorilor să acceseze:

-„Ghidul de Utilizare (Aplicație Angajator)” din secțiunea „Ajutor” pe portalul Reges-OnIine.

Reprezentanții ITM Botoșani își exprimă întreaga disponibilitate de a oferi sprijin și îndrumare angajatorilor care întâmpină dificultăți pe parcursul procesului de înrolare. Consultanța poate fi oferită atât telefonic, cât și la sediul instituției, în cadrul programului de relații cu publicul.

 

„Trecerea la REGES-Online este un pas esențial în digitalizarea evidenței muncii și ne dorim ca toți angajatorii să facă această tranziție în timp util și fără dificultăți. Suntem aici pentru a-i ajuta cu toate informațiile și clarificările necesare”, transmit reprezentanții ITM Botoșani – Daniela Petronela Lozneanu – Inspector-Șef și Alina Pahone – Inspector-Șef Adjunct Relații de Muncă .

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending