Connect with us

Actualitate

LISTA școlilor din Botoșani finanțate prin PNRR pentru reducerea abandonului școlar. Vezi care sunt acestea

Publicat

Publicitate

Inspectoratul Școlar al Județului Botoșani a anunțat astăzi că Ministerul Educației a finalizat selecția proiectelor ce urmează a fi finanțate în prima etapă a Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS).

Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar este cuprins în cadrul Proiectului Național de Reformă „România Educată” și a fost aprobat de Comisia Europeană pentru finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență  cu o valoare de 543 milioane euro, a precizat inspectorul școlar General, Prof. Dr. Ada Alexandrina Macovei, într-un comunicat.

Mecanismul de Avertizare Timpurie în Educație (MATE), care stă la baza implementării programului, este un instrument dezvoltat și pilotat de Ministerul Educației cu sprijinul Băncii Mondiale și cu finanțare prin Instrumentul de asistență tehnică DG REFORM al Comisiei Europene.

În cadrul PNRAS sunt eligibile toate unitățile de învățământ cu risc ridicat și mediu de abandon școlar. Indicatorii surprind aspecte educaționale esențiale și valorifică o bază de date de 4.627 de școli din învățământul secundar inferior care au statutul de persoană juridică în rețeaua școlară actuală.

Toate cele 33 de unități de învățământ din județul Botoșani care au depus proiecte primesc finanțare.

Iată LISTA școlilor din Botoșani care primesc finanțare:

Publicitate
  1. LICEUL „DEMOSTENE BOTEZ” TRUŞEŞTI
  2. LICEUL TEHNOLOGIC TODIRENI
  3. LICEUL TEORETIC „ANASTASIE BAȘOTĂ” POMÂRLA
  4. ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ALEXANDRU IOAN CUZA” DOROHOI
  5. ȘCOALA GIMNAZIALĂ „DAN IORDĂCHESCU” HLIPICENI
  6. ŞCOALA GIMNAZIALĂ „DIMITRIE BRANDZĂ” VIIŞOARA
  7. ȘCOALA GIMNAZIALĂ „EPISCOP DOCTOR PARTENIE CIOPRON” PĂLTINIȘ
  8. ŞCOALA GIMNAZIALĂ „GHEORGHE COMAN” BRĂEŞTI
  9. ȘCOALA GIMNAZIALĂ „IOAN CERNAT” HAVÂRNA
  10. ȘCOALA GIMNAZIALĂ „IOAN MURARIU” CRISTINEȘTI
  11. ȘCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI CONSTANTINEANU” DOROBANȚI
  12. ŞCOALA GIMNAZIALĂ „TUDOR VLADIMIRESCU” ALBEŞTI
  13. ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 ADĂŞENI
  14. ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 ALBEŞTI
  15. ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 BĂLUŞENI
  16. ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 BLÂNDEŞTI
  17. ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 CĂLĂRAŞI
  18. ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 CORDĂRENI
  19. ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 CRISTEŞTI
  20. ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 DOBÂRCENI
  21. ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 DUMENI
  22. ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 DURNEȘTI
  23. ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 LUNCA
  24. ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 PRĂJENI
  25. ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 RĂDĂUȚI-PRUT
  26. ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 ROMA
  27. ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 SANTA MARE
  28. ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 SĂVENI
  29. ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 SULIȚA
  30. ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 ȘTIUBIENI
  31. ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 VĂCULEȘTI
  32. ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 VLĂDENI-DEAL
  33. ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 2 BOTOȘANI

Toate unitățile care au avut punctaj cel puțin 6 primesc finanțare

”Pentru a veni cât mai rapid și mai eficient în sprijinul solicitărilor comunității școlare, deși inițial era prevăzută finanțarea a 750 de unități de învățământ în această primă fază, Ministerul Educației a decis să selecteze și să finanțeze toate proiectele care îndeplinesc condițiile de finanțare conform metodologiei. Astfel, toate cele 1.391 de unități de învățământ care au obținut minimum 6/10 puncte vor fi invitate să încheie contracte de finanțare în perioada următoare și vor avea la dispoziție trei ani pentru a atinge obiectivele propuse”, precizează ministerul, într-un comunicat.

Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) este cuprins în cadrul Proiectului Național de Reformă „România Educată” și a fost aprobat de Comisia Europeană pentru finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență  cu o valoare de 543 milioane euro.

Mecanismul de Avertizare Timpurie în Educație (MATE), care stă la baza implementării programului, este un instrument dezvoltat și pilotat de Ministerul Educației cu sprijinul Băncii Mondiale și cu finanțare prin Instrumentul de asistență tehnică DG REFORM al Comisiei Europene.

În cadrul PNRAS sunt eligibile toate unitățile de învățământ cu risc ridicat și mediu de abandon școlar. Indicatorii surprind aspecte educaționale esențiale și valorifică o bază de date de 4.627 de școli din învățământul secundar inferior care au statutul de persoană juridică în rețeaua școlară actuală.

80% dintre școli sunt din mediul rural

Dintre cele 1391 cereri aprobate spre finanțare, 1114 sunt din mediul rural (80%) și 277 din mediul urban (20%). De asemenea, 419 sunt din zone cu marginalizare peste medie și severă și 260 din zone cu marginalizare medie și dezavantajate.

Valoarea totală a granturilor finanțate este de peste 191 milioane euro + TVA. Valoarea medie/grant este de 138.000 euro + TVA.

PNRAS reprezintă răspunsul Ministerului Educației la problematica părăsirii timpurii a școlii și a abandonului școlar.

Se adresează elevilor aflaţi în risc de abandon, în special:

  • elevi aparţinând grupurilor vulnerabile
  • elevi aparţinând minorităţii rome
  • elevi din mediul rural și urban mic
  • elevi cu dizabilităţi sau cerințe educaționale speciale (CES)
  • elevi din comunităţi dezavantajate economic
  • copii în risc de excluziune socială pe fondul sărăciei, lipsa locuinței, familie monoparentală, familii dezorganizate
  • elevi expuși altor riscuri sociale.

Granturi implementate direct de școli. Condiții

Programul este unul de susținere a reformei sistemului educațional, iar obiectivele sale sunt pliate pe realitatea și nevoile educaționale ale fiecărui elev în parte și ale tuturor elevilor dintr-o școală, iar în implementarea lui se vor regăsi și componente sociale, mai precizează ministerul.

Conform practicilor internaționale, PNRAS utilizează trei pârghii pentru a fi sustenabil:

  • autonomia școlii în utilizarea resurselor– granturile vor fi implementate direct de către unitățile de învățământ, în colaborare cu comunitatea locală;
  • răspundere pentru rezultate – sunt stabilite țintele ce trebuie atinse la nivel de școală: o rată mai mare de înscriere, o rată mai mică de absenteism, o rată mai mare de participare la examenele naționale, un procent mai mare de elevi care reușesc sa promoveze examenul de final de ciclu cu cel puțin nota 6;
  • evaluare– monitorizarea elevilor detectați în risc de abandon pentru a fi sprijiniți prin planuri individuale de învățare.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Polițiștii botoșăneni au explicat elevilor Școlii Nr.11 Botoșani consecințele bullyingului. Acțiune derulată în cadrul Săptămânii ,,Școala Altfel”

Publicat

Publicitate

În cadrul săptămânii Scoala Altfel, elevii claselor a V-a B, a IV-a C si a V-a A de la Școala Gimnazială Nr.11 Botoșani au participat la o lecție de prevenire a delincvenței juvenile având ca teme bullying-ul și cyberbullying-ul, fenomene tot mai frecvente în rândul copiilor .

Activitatea a avut ca scop informarea și conștientizarea elevilor cu privire la riscurile mediului clasic și online, formele de manifestare ale cyberbullying-ului, precum și consecințele legale și psihologice ale acestui tip de comportament. Doamna inspector Venedict Diana, reprezentanta Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani, a prezentat exemple concrete, adaptate vârstei elevilor, subliniind faptul că hărțuirea, amenințările, distribuirea de imagini sau mesaje jignitoare pot atrage răspunderea penală sau contravențională.

Pe parcursul lecției, elevii au fost încurajați să participe activ la discuții, să identifice situații de risc și să învețe modalități corecte de reacție în cazul în care devin victime sau martori ai bullying-ului sau cyberbullying-ului.

De asemenea, s-a pus accent pe importanța comunicării cu părinții, profesorii sau reprezentanții autorităților atunci când apar astfel de situații.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Vremea până la 19 ianuarie: diferențe mari de temperatură între regiuni. Cum va fi de Crăciun și de Anul Nou

Publicat

Publicitate

Meteorologii anunță o perioadă cu variații semnificative de temperatură de la o regiune la alta, până la jumătatea lunii ianuarie. Potrivit prognozei Administrației Naționale de Meteorologie (ANM), valorile termice vor fi apropiate de cele normale în centru, mai ridicate în vest și mai scăzute în est și nord-est, cu episoade de ger la începutul anului 2026.

Săptămâna viitoare începe cu temperaturi de 4-5 grade în centru și est, 6-7 grade în sud și nord și 9 grade în vest. Minimele vor varia între -1 grad și 2 grade.

Vremea de Crăciun 2025

Începând cu ziua de ajun, 24 decembrie, sunt anunțate precipitații. Vor fi ploi în 24, 25 și 26 decembrie în vest. În centru este posibil să ningă chiar în ziua de Crăciun. În sud va ploua în 24 decembrie și s-ar putea să ningă în 26 decembrie. În est sunt anunțate ninsori în 24 și 27 decembrie.

Temperaturile vor fi de 5-6 grade în centru (minime de -2… 1 grad), 6-7 grade în vest (minime de 0-2 grade), 6-9 grade în nord (minime de -5…1 grad). Variații mari de temperatură sunt semnalate în perioada 24-26 decembrie în sud: se răcește de la 7 grade la 3 și apoi 0 grade). În est, temperaturile coboară de la 4 grade la 0 grade Celsius (cu minime de -7 grade din 26 decembrie).

Vremea de Anul Nou 2026

În perioada 31 decembrie – 4 ianuarie, vremea va fi mai rece. În centru sunt prognozate maxime de 0-2 grade și minime până la -9 grade. În noaptea de Revelion vor fi până la -8 grade. S-ar putea să ningă din 3 ianuarie.

În sud vor fi -1 grad…0 grade (-6 grade în noaptea de Revelion), în vest 1-3 grade (minime de -5…-6 grade), în este -3…-2 grade (minime de până la -9 grade), în nord -3 grade (minime până la -10 grade).

Publicitate

Vremea în prima minivacanță din 2026

În continuare, în perioada ce include zilele libere 6-7 ianuarie, vremea va fi deosebit de rece. Vor fi condiții de ger. În centru, maximele vor fi între 1 grad și -1 grad iar minimele coboară până la -10 grade.

În sud vor fi maxime de 0..-1 grad și minime de -7 grade. În vest vor fi 1-2 grade (minime de -7 grade), în est -3 grade (minime de până la -10 grade). În nord minimele coboară până la -11 grade și maximele ajung doar la -3 grade.

Se mai încălzește după 12 ianuarie, când sunt anunțate perioade cu ploi și ninsori în majoritatea regiunilor.

Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a prezentat prognoza pentru următoarele patru săptămâni, până în 19 ianuarie.

Vremea în săptămâna 22-28 decembrie

Valorile termice se vor situa în jurul celor specifice pentru această săptămână pe întreg teritoriul României. Acestea vor fi posibil ușor mai ridicate în regiunile vestice, dar și mai coborâte în cele nord-estice.

Regimul pluviometric va fi excedentar în regiunile sudice și sud-estice, dar și deficitar în cele nord-vestice. În rest, va fi în general apropiat de cel normal pentru acest interval.

Vremea în săptămâna 29 decembrie – 4 ianuarie

Temperaturile medii vor fi mai coborâte decât cele normale pentru această perioadă la nivelul întregii țări, dar mai ales în regiunile extracarpatice.

Cantitățile de precipitații vor fi apropiate de cele normale pentru acest interval, în cea mai mare parte a țării.

Vremea în săptămâna 5-11 ianuarie

Temperatura medie a aerului va avea valori ușor mai coborâte decât cele normale pentru această perioadă, în majoritatea regiunilor.

Regimul pluviometric va fi ușor excedentar în regiunile extracarpatice, iar în rest va fi în general apropiat de cel normal pentru acest interval.

Vremea în săptămâna 12- 19 ianuarie

Mediile valorilor termice se vor situa ușor sub cele specifice pentru această săptămână, pe întreg teritoriul României.

Cantitățile de precipitații estimate pentru acest interval vor fi ușor excedentare în regiunile extracarpatice, iar în rest vor fi apropiate de cele normale.

Citeste mai mult

Eveniment

Botoșăneanca Simona Radiș a fost desemnată sportiva anului în cadrul Galei CSA Steaua. Lista premiilor acordate

Publicat

Publicitate

Simona Radiș și Magdalena Rusu, medaliate cu aur la Campionatele Mondiale și Europene de canotaj, au fost desemnate sportivele anului 2025 de Clubul Sportiv al Armatei Steaua în cadrul galei organizate, vineri, la Cercul Militar din Capitală.

Titlul de juniorului anului l-a primit înotătorul Robert Badea, medaliat cu bronz la Campionatele Mondiale și cu aur la Campionatele Europene, iar echipa anului a fost desemnată formația de fotbal a grupării militare.

Comandantul Clubului Sportiv al Armatei Steaua, Eduard Danilof, a declarat în cadrul festivității că 2025 a fost un an complex și solicitant, dar în același timp acesta a confirmat valoarea sportivilor grupării.

Lista premiilor acordate în cadrul Galei Sportivii Anului 2025 CSA Steaua este următoarea:

Sportivul anului – Simona Radiș și Magdalena Rusu (canotaj)
Juniorului anului – Robert Badea (înot)
Echipa anului – echipa de fotbal CSA Steaua
Laureați: Emma Șonț (scrima), David Matei (tir sportiv), Andra Sebe (box), Anca Grosu (haltere), Ioana Miron (haltere), Florin Arteni (canotaj), Ciprian Tudosă (canotaj), Adriana Adam (canotaj), Geanina Jucanariu (canotaj), Cătălin Chirilă (canoe), Andreea Beatrice Ana (lupte), Kateryna Zelenikh (lupte), Cristian Bodîrlău (sambo), Bernadette Szocs (tenis de masă), Andreea Dragoman (tenis de masă), Andrei Istrate (tenis de masă), Peter Sidi (tir sportiv), Elizabeta Samara (tenis de masă), Darius Movileanu (tenis de masă), Eduard Ionescu (tenis de masă), Theodor Matican (ciclism/dizabilități), Kateryna Moskalova (sambo), Raluca Strămăturaru (sanie) și Carmen Manolescu (sanie).
AGERPRES

Publicitate
Citeste mai mult

Educație

Bucuria de a bucura: Elevii Școlii Gimnaziale Nr. 2 Miorcani au organizat un Târg de Crăciun pentru Masa Bucuriei cu suflet mare

Publicat

Publicitate

Școala Gimnazială Nr. 2 Miorcani a fost cuprinsă astăzi, 19 decembrie 2025, de emoție, culoare și glasuri cristaline, odată cu organizarea Târgului de Crăciun „Bucuria de a bucura!”. Pentru o zi, elevii au devenit negustori ai faptelor bune, punând în vânzare obiecte realizate cu migală, creativitate și multă dăruire.

Scopul evenimentului a fost unul nobil: sprijinirea proiectului „Masa Bucuriei”, un demers inițiat și coordonat de profesorul Vasile Postolachi și antreprenor Nenisca Andrei, dedicat ajutorării celor aflați în nevoie. Fiecare obiect cumpărat a însemnat mai mult decât un simplu dar – a fost o dovadă de solidaritate și implicare.

Părinții, cadrele didactice, dar și reprezentanți ai autorităților locale, inclusiv primarul comunei, s-au alăturat inițiativei, susținând cu entuziasm munca elevilor și mesajul profund al târgului. Atmosfera a fost una caldă, plină de voie bună, zâmbete și bucurie autentică, specifică sărbătorilor de iarnă.

Organizatorii au transmis mulțumiri tuturor celor implicați – elevilor, învățătorilor, diriginților, părinților și susținătorilor – subliniind că darurile strânse vor ajunge, cu bucurie, la suflete încercate, aducând speranță și lumină acolo unde este nevoie.

„Târgul de Crăciun de la Miorcani a demonstrat, încă o dată, că generozitatea și spiritul comunitar pot transforma o zi obișnuită într-o adevărată sărbătoare a inimii. Un eveniment atât de frumos, încât ți-ai fi dorit să nu se mai termine. Atat eu cat si bunul meu frate Andrei Nenisca vă mulțumim pentru implicarea voastră, dragi și minunați copii, mulțumim doamnelor și domnilor învățători și diriginți pentru munca depusă impreună, mulțumim și părinților care s-au alăturat cu drag acestui proiect dar și domnului primar care a susținut intenția bună și munca elevilor nostri! Noi vom duce cu bucurie ceea ce ne-ați dăruit cu drag, să bucurăm suflete încercate!”, a transmis profesorul Vasile Postolachi.

Iată și câteva imagini surprinse astăzi:

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending