Connect with us

Administratie

Județul Botoșani, între ultimele zece județe din România la atragerea fondurilor europene

Publicat

Publicitate

A plătit o mulțime de specialiști din fonduri publice cu sume lunare chiar și de patru ori mai mari decât cele încasate de salariații din economia privată, însă se află între ultimele zece județe din România. Este vorba de județul Botoşani care a reușit să atragă în perioada 2014-2020 doar 116 contracte de finanțare de la Uniunea Ueuropeană, în valoare de 1.536.082.561, dintre care 68 pe programul POR şi 22 pe POCU.

Sumele cu care contribuie România la bugetul UE sunt direcţionate către finanţarea de programe şi proiecte în toate ţările UE (construcţii de drumuri, granturi pentru cercetători, protecţia mediului etc.).

Pot obţine finanţare europeană categorii precum cercetători, agricultori şi întreprinderile rurale, întreprinderile mici şi mijlocii, tineri, organisme de drept public, organizaţii neguvernamentale/non-profit etc, scrie https://european-union.europa.eu/.

Judeţele fruntaşe la fonduri europene au fost, în perioada 2014-2020, Ilfov (cele mai multe), Iaşi, Constanţa, Cluj, Dolj, Bacău. Judeţele care au atras cele mai puţine fonduri, în aceeaşi perioadă, au fost Teleorman (cele mai puţine), Covasna, Ialomiţa, Călăraşi, Neamţ.

Se observă, de asemenea, că cele mai multe fonduri în judeţe sunt atrase prin Programul Operaţional Regional (POR) şi Programul Operaţional Capital Uman (POCU), conform hărţii de pe site-ul Ministerul Fondurilor Europene, https://mfe.gov.ro/

Iată și tipurile de finanţare europeană:

Publicitate

UE oferă finanţare sub mai multe forme: granturi, finanţate parţial de UE şi parţial din alte surse şi, de obicei, sunt acordate în urma unor anunţuri publice cunoscute sub denumirea de cereri de propuneri; subvenţii gestionate de autorităţile naţionale şi regionale; împrumuturi, garanţii şi participare la capital, ca forme de sprijin financiar pentru acţiuni legate de politicile şi programele UE; premii acordate câştigătorilor concursurilor organizate în cadrul programului Orizont 2020.

Finanţarea directă este reprezentată, de obicei, de granturi pentru proiecte specifice legate de politicile europene şi este gestionată de UE.

Gestiunea partajată este cel mai utilizat tip de finanţare, fiind un sistem gestionat în parteneriat cu autorităţile naţionale şi regionale, reprezentând aproximativ 80% din bugetul UE. În acest scop, sunt utilizate 5 fonduri principale, sub egida fondurilor structurale de investiţii europene: Fondul european de dezvoltare regională: dezvoltare regională şi urbană; Fondul social european: incluziune socială şi bună guvernanţă; Fondul de coeziune: convergenţa economică a regiunilor mai puţin dezvoltate; Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală; Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime.

Finanţarea indirectă, cunoscută şi sub denumirea de subvenţii, este gestionată de autorităţile naţionale şi regionale, nu de UE, mai scrie https://european-union.europa.eu/.

Conform hărţii finanţării din fonduri europene până la 30 septembrie 2021, pentru perioada bugetară 2014-2020, publicată pe site-ul Ministerului Fondurilor Europene (https://mfe.gov.ro/), clasamentul judeţelor este următorul:

Ilfov: 111 contracte – 11.099.598.224 lei (dintre care 51 pe programul POR şi 40 pe programul POC)

Iaşi: 358 contracte – 7.915.987.182 lei (dintre care 202 pe programul POR, 48 pe programul POC)

Constanţa: 338 contracte – 7.605.342.750 lei (dintre care 265 pe programul POR şi 26 pe programul POIM)

Cluj: 532 contracte – 6.642.562.551 lei (dintre care 335 pe programul POR, 78 pe programul POC)

Dolj: 442 contracte – 5.538.590.373 lei (dintre care 266 pe programul POR şi 78 pe programul POCU)

Bacău: 229 contracte – 5.392.651.433 lei (dintre care 158 pe programul POR şi 27 pe programul POCU)

Tulcea: 482 contracte – 4.798.122.241 lei (dintre care 414 pe programul POR şi 25 pe programul POCU)

Timiş: 438 contracte – 4.714.123.924 (dintre care 307 pe programul POR şi 53 pe programul POCU)

Dâmboviţa: 210 contracte – 4.282.610.487 lei (dintre care 158 pe programul POR şi 20 pe programul POCU)

Galaţi: 221 contracte – 3.938.214.641 lei (dintre care 151 pe programul POR şi 20 pe POCU)

Bihor: 317 contracte – 3.711.270.686 lei (dintre care 216 pe programul POR şi 35 pe POC)

Prahova: 287 contracte – 3.638.267.406 lei (dintre care 196 pe programul POR şi 36 pe programul POC)

Bistriţa-Năsăud: 163 contracte – 3.247.616.357 lei (dintre care 115 pe programul POR şi 16 pe programul POC)

Argeş: 235 contracte – 3.064.615.868 lei (dintre care 178 pe programul POR şi 18 pe programul POIM)

Suceava: 253 contracte – 3.007.810.449 (dintre care 185 pe programul POR şi 17 pe POCU)

Buzău: 191 contracte – 2.935.762.152 lei (dintre care 151 pe programul POR şi 17 pe programul POCU)

Hunedoara: 323 contracte – 2.685.151.689 (dintre care 250 pe programul POR şi 34 pe programul POCU)

Alba: 270 contracte – 2.666.185.952 (dintre care 159 pe programul POR şi 68 pe programul POCU)

Gorj: 157 contracte – 2.604.680.787 lei (dintre care 111 pe programul POR şi 17 pe programul POCU)

Satu Mare: 143 de contracte – 2.604.284.732 lei (dintre care 112 proiecte sunt pe programul operaţional POR şi 8 pe POCU)

Olt: 222 contracte – 2.550.182.844 lei (dintre care 170 pe programul POR şi 10 pe programul POCU)

Braşov: 286 contracte – 2.517.719.787 (dintre care 211 pe programul POR şi 28 pe programul POCU)

Sibiu: 229 contracte – 2.512.217.151 (dintre care 156 pe programul POR şi 25 pe programul POCU)

Vrancea: 170 contracte – 2.452.651.378 (dintre care 127 prin programul POR şi 15 prin programul POCU)

Brăila: 97 contracte – 2.439.815.613 lei (dintre care 55 pe programul POR şi 25 pe programul POCU)

Mureş: 286 contracte – 2.394.530.164 lei (dintre care 206 pe programul POR şi 29 pe programul POCU)

Maramureş: 247 contracte – 2.367.346.766 (dintre care 156 pe programul POR şi 54 pe POCU)

Vâlcea: 250 contracte – 1.979.409.627 lei (dintre care 198 pe programul POR şi 13 pe programul POIM)

Caraş-Severin: 151 contracte – 1.900.965.392 lei (dintre care 119 pe programul POR şi 11 pe programul POCU)

Arad: 203 contracte – 1.853.315.394 (dintre care 154 pe programul POR şi 13 pe programul POCU)

Vaslui: 126 contracte – 1.773.404.381 lei (dintre care 59 pe programul POR şi 20 pe programul POCU)

Mehedinţi: 108 contracte – 1.584.728.830 lei (dintre care 76 pe programul POR şi 11 pe programul POCU)

Botoşani: 116 contracte – 1.536.082.561 (dintre care 68 pe programul POR şi 22 pe POCU)

Harghita: 219 contracte – 1.449.859.314 lei (dintre care 175 pe programul POR şi 11 pe programul POIM)

Sălaj: 117 contracte – 1.438.238.582 lei (dintre care 87 pe programul POR şi 8 pe POCU)

Giurgiu: 123 contracte – 1.182.743.804 lei (dintre care 75 pe programul POR şi 20 pe programul POCU)

Neamţ: 187 contracte – 1.140.940.550 lei (dintre care 118 pe programul POR şi 37 pe programul POCU)

Călăraşi: 113 contracte – 887.883.717 lei (dintre care 66 pe programul POR şi 27 pe programul POCU)

Ialomiţa: 87 contracte – 813.856.295 lei (dintre care 53 pe programul POR şi 16 pe programul POCU)

Covasna: 96 de contracte – 802.083.782 (dintre care 72 pe programul POR şi 10 pe programul POIM)

Teleorman: 78 contracte – 685.508.779 lei (dintre care 49 pe programul POR şi 17 pe programul POCU)

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Sursa: Agerpres

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Crin Antonescu anunță că își suspendă candidatura la prezidențiale și acuză partidele că l-au lăsat singur: „O să mă gândesc mai bine”

Publicat

Publicitate

Crin Antonescu a declarat, sâmbătă seara, la Digi24, că a suspendat unilateral acordul prin care a fost numit candidat al coaliției aflată la guvernare, scrie G4Media.ro.

„În legătură cu calitatea mea de candidat, cunoscută și recunoscută public până acum, aceea de candidat comun al coaliției aflate la guvernare, încep prin a anunța că în mod unilateral, adică eu, candidatul, consider acordul privitor la această candidatură suspendat”, a spus Crin Antonescu.

„Eu îl declar suspendat. Pentru că sunt două părți aici. Ce înseamnă suspendat? Înseamnă următorul lucru. Eu am primit o propunere de a fi candidatul unei coaliții politice, am acceptat această propunere, am asumat această candidatură și este o asumare de la care eu nu dau înapioi”, a adăugat fostul președinte al PNL.

Crin Antonescu a mai susținut că nu a fost susținut niciodată de serviciile secrete.

„Eu, toate funcțiile în cadrul sistemului democratic pe care le-am avut, toate au fost susținute de cetățeni și toate au fost prin alegeri libere”, a afirmat Antonescu.

Sursa: G4Media.ro

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Ajutor de deces în 2025: La ce valoare a ajuns. Noile reglementări aduc și o extindere a categoriilor de beneficiari

Publicat

Publicitate

Anul 2025 vine cu vești importante pentru români. În timp ce multe alte beneficii sociale încă așteaptă actualizări bugetare, ajutorul de deces va beneficia de o creștere semnificativă. Guvernul a decis să ajusteze valoarea acestui sprijin pentru a ține pasul cu costurile în creștere asociate serviciilor funerare, aducând astfel un sprijin binevenit familiilor îndoliate, scrie cancan.ro.

Începând cu 1 ianuarie 2025, suma alocată ajutorului de deces se va majora în funcție de statutul persoanei decedate. Astfel, dacă în 2024 persoanele asigurate primeau 7.567 de lei, iar cele neasigurate 3.784 de lei, în 2025 valorile cresc la 8.354 de lei pentru cei asigurați și 4.177 de lei pentru cei neasigurați. Această creștere vine să reducă povara financiară în momentele dificile.

Noile reglementări aduc și o extindere a categoriilor de beneficiari. Persoanele aflate în concediu pentru creșterea copilului, cu condiția să fi fost asigurate înainte de intrarea în concediu, pot acum să solicite acest sprijin. De asemenea, familiile celor care nu aveau asigurare sau pensie la momentul decesului pot beneficia de această măsură.

Procesul de solicitare a ajutorului de deces a fost și el simplificat pentru a facilita accesul la acest sprijin. Cererea poate fi făcută de soț, părinte, copil, tutore legal sau de persoana care a suportat costurile înmormântării. Actele necesare includ:

  • Cerere pentru acordarea ajutorului de deces (Anexa nr. 11).
  • Certificat de deces (original și copie).
  • Act de identitate al solicitantului (original și copie).
  • Acte de stare civilă ale solicitantului care să dovedească gradul de rudenie cu decedatul, sau actul care atestă calitatea de tutore sau mandatar (original și copie).
  • Dovada că solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces (original și copie).
  • Act medical care să ateste boala care a cauzat decesul, în cazul unui copil inapt, sau adeverință din învățământ pentru tinerii între 18-26 ani.
  • Adeverință de la angajator pentru a dovedi că persoana decedată avea calitatea de asigurat.
  • Declarație pe propria răspundere pentru a demonstra că membrul de familie nu era asigurat sau pensionar la data decesului.

Acest ajutor financiar este menit să acopere costurile de bază ale serviciilor funerare și să ofere un sprijin familiilor îndoliate. Majorarea sumei vine pe fondul creșterii salariului minim și al costurilor asociate organizării unei înmormântări.

Publicitate
Citeste mai mult

Educație

FOTO: „Adolescenții, Biserica și provocările lumii contemporane!”, proiect derulat de Liceul Trușești și Parohia „Sfinții Împărați Constantin și Elena” Drislea

Publicat

Publicitate

Proiectul CAER „Adolescenții, Biserica și provocările lumii contemporane!” a fost derulat în 2024 de către Liceul „Demostene Botez” Trușești în parteneriat cu Parohia „Sfinții Împărați Constantin și Elena” Drislea.

Potrivit informațiilor oferite de profesoara Cătălina Gania, proiectul vine în sprijinul elevilor, ajutându-i să-şi formeze o atitudine pozitivă față de școală, Biserică și societate în general, dar oferă în același timp și posibilitatea de exprimare și explorare a identității, dezvoltând capitalul social al copiilor. Activitățile proiectului urmăresc să genereze un mediu formator mai atractiv, în afara contextului instituțional, care să-i motiveze pe elevi să se implice în diverse activități.

Abordarea în comun de către școală și Biserică a activităților propuse, are un impact pozitiv asupra dezvoltării personalității elevilor, asupra performanțelor școlare și a integrării sociale. Foarte important în derularea acestor activități în parteneriat cu Biserica este faptul că elevii pot fi implicați atât în inițierea și organizarea, cât și în modul de desfășurare a acestora. Desfășurarea acelorași activități atât la școală, cât și la Biserică a stimulat implicarea elevilor, realizându-se o simbioză lucrativă deosebită, facilitând valorificarea talentelor personale și corelarea aptitudinilor cu atitudinile caracteriale.

„Viaţa adolescenţilor moderni între bine şi rău (droguri, avort, dependenţă de tehnologie, bullying)″

Activitatea principală a proiectului o reprezintă ″Viaţa adolescenţilor moderni între bine şi rău (droguri, avort, dependenţă de tehnologie, bullying)″ și urmărește implicarea unui număr cât mai mare de elevi. În această perioadă de căutare, în care adolescentul se confruntă cu numeroase trăiri, gânduri, sentimente, angoase şi speranţe, în încercarea de a-şi găsi drumul în viaţă, de a-şi afla propria identitate, şcoala și Biserica îi sunt alături. Aflat la graniţa dintre două identităţi, nici copil, dar nici adult încă, adolescentul are nevoie să fie ghidat în drumul său spre maturizare.

Activitatea urmărește să-i ofere răspunsuri la o serie de întrebări tulburătoare pentru el: drogurile, alcoolul, viaţa sexuală, avortul, tehnologia, violenţa, pentru că noi, adulții din jurul lui, avem datoria să-l ajutăm, să-l susţinem şi să-l inspirăm. Şcoala şi Biserica, doar împreună, vor putea cultiva iubire şi simţ civic în tinerele suflete care se formează. Se are în vedere formarea unei culturi moral-spirituale sănătoase, dar și cultivarea unor sentimente de bunătate, toleranță, respect și dezvoltarea imaginației și creativității.

Publicitate

Proiectul are în vedere colaborarea cu diverse unități de învățământ și parohii din județul Botoșani și din alte județe din țară și urmărește socializarea elevilor, a cadrelor didactice și preoților, prin adaptarea la celălalt, prin respectarea regulilor de grup. Elevii învaţă să se descopere împreună, să comunice, să se organizeze, să tolereze anumite comportamente și diferențe între oameni, să respecte reguli, să genereze propuneri, să expună impresii, păreri, încercând să dărâme barierele prejudecăţilor și dând naştere la solidarităţi şi adaptări la diverse situații.

„Prin derularea acestui proiect se dorește o altfel de învăţare. Cea mai de preț bogăție a unei parohii este reprezentată de către copii! Ziua în care Biserica se golește de copii, indică faptul că ea moare! Rugăciunea lor e mult mai primită decât a noastră, pentru că e din inimă curată!”, a mai precizat profesoara Cătălina Gania.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Bărbat doborât de frig, salvat de un jandarm pe o stradă din Botoșani

Publicat

Publicitate

Seara trecură, un bărbat întins pe o bancă de pe strada Primăverii a atras atenția lui Alex, subofițer în cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Botoșani.

Ora târzie, locul nepotrivit pentru odihnă și frigul l-au îndemnat pe jandarm să vadă ce se întâmplă cu bărbatul și dacă îl poate ajuta cu ceva.

Încercările de a vorbi cu bărbatul nu au avut succes, astfel că, după ce a verificat dacă are puls, Alex a apelat numărul unic de urgență 112 și, după sosirea unei ambulanțe, a ajutat la urcarea acestuia, în vederea transportării la Unitatea de Primire a Urgențelor din cadrul Spitalului Mavromati.

Având în vedere că, în această noapte, temperatura prognozată va atinge un minim de minus 4 grade Celsius, echipajele de jandarmerie aflate în misiuni de menținere a ordinii și siguranței publice vor avea în atenție persoanele vulnerabile, în vederea prevenirii unor posibile cazuri de hipotermie.

Recomandăm cetățenilor să solicite sprijinul autorităților competente atunci când observă persoane care au nevoie de ajutor, pentru a fi evitate situațiile ce se pot transforma în urgențe medicale ce le pot pune în pericol viață sau integritatea fizică.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending