Connect with us

Educație

Înscrierile la grădiniță și creșă 2024 au intrat în ETAPA de ajustări. Înscrierile se mai pot face până în 29 august. Calendar

Publicat

Publicitate

În perioada 19-29 august, se desfășoară etapa de ajustări în cadrul înscrierilor la grădiniță sau creșă. Au acces copiii care nu au fost repartizați în primele două etape.

Potrivit metodologiei, în această etapă se realizează înscrierea copiilor care nu au fost înscriși în primele două etape din lipsă de locuri sau din diferite alte motive. De asemenea, pot fi înscriși copiii care nu au participat la primele două etape, relatează alba24.ro.

La această etapă au acces următoarele categorii de copii:

  • copiii care au rămas nerepartizați după derularea celor două etape anterioare, cu prioritate cei de 4 ani și de 5 ani
  • copiii care au solicitat înscrierea în clasa pregătitoare din învățământul primar și nu au fost admiși ca urmare a avizului negativ al CJRAE/CMBRAE
  • copiii de peste 2 ani care solicită înscrierea în grupa mică din învățământul preșcolar.

Afișarea rezultatului și a numărului de locuri libere după etapa de ajustări va avea loc pe 30 august 2024, la ora 14.00.

Apoi. se înregistrează în SIIIR toți copiii înscriși în anul școlar 2024-2025 în unitățile de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar. Repartizarea pe formațiuni de studiu este programată pe 9 septembrie 2024, ora 16.00.

Publicitate

Înscrieri la grădiniță sau creșă 2024. Unde poate fi înscris copilul

În grupele de nivel antepreșcolar (creșă) pot fi înscriși copiii cu vârsta de până la 3 ani, în limita locurilor disponibile.

În grupele de nivel preșcolar (grădiniță) pot fi înscriși copiii cu vârste între 3 și 6 ani, în limita locurilor disponibile.

Prin cifra de școlarizare se asigură, cu prioritate, cuprinderea generației de copii de 4 ani în grupa mijlocie și a copiilor de 5 ani în grupa mare.

Unitatea de învățământ aleasă de părinte/reprezentantul legal al copilului poate fi o creșă sau grădiniță din apropierea domiciliului/reședinței sau din apropierea locului de muncă.

Părintele/reprezentantul legal al copilului poate opta pentru înscrierea în orice unitate de învățământ cu personalitate juridică, cu grupe de nivel antepreșcolar respectiv preșcolar. Condiția este ca aceasta să aibă locuri libere rămase după etapa de reînscrieri.

Acte necesare pentru înscrieri

Dosarul de înscriere la creșă/grădiniță/ serviciul de educație timpurie complementar cuprinde următoarele documente:

  • cerere-tip: pe această cerere, părintele/reprezentantul legal al copilului va trece trei opțiuni (trei unități de învățământ) pe care acesta le are în vedere pentru copil
  • copie de pe certificatul de naștere al copilului
  • copie de pe actele de identitate ale părinților/reprezentantului legal
  • adeverință de angajat pentru fiecare dintre părinți/reprezentantul legal sau adeverință privind perioada concediului de creștere și îngrijire copil, pentru tipul de program prelungit, respectiv pentru înscrierea în învățământul antepreșcolar
  • alte documente doveditoare care fac obiectul criteriilor generale sau specifice de înscriere și care sunt analizate în timpul procesului de înscriere.
  • (după caz) în situația transmiterii prin e-mail sau prin poștă a cererii-tip, părintele va transmite unității de învățământ o declarație pe propria răspundere cu privire la veridicitatea informațiilor completate în cerere.
  • (dacă este cazul) dovada modului în care se exercită autoritatea părintească în cazul părinților divorțați și informații privind părintele la care a fost stabilită locuința minorului.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

FOTO: Accident la Huțani! Trei persoane au ajuns la spital

Publicat

Publicitate

Trei persoane au ajuns la spital în urma unui accident rutier produs, în această după-amiază, pe Drumul European 58, în apropierea localității Huțani. În eveniment au fost implicate două autoturisme.

 

La fața locului au intervenit pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani, cu o autospecială de stingere și modul de descarcerare, un echipaj de prim ajutor SMURD, precum și două ambulanțe aparținând Serviciului Județean de Ambulanță. Cele trei victime au fost preluate de echipajele medicale și transportate la spital pentru acordarea îngrijirilor de specialitate.

 

Echipajele de pompieri au acționat pentru înlăturarea pericolului de incendiu, prin deconectarea bornelor bateriilor celor două autovehicule implicate.

 

Publicitate

Pentru prevenirea producerii unor astfel de evenimente rutiere, Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Nicolae Iorga” al Județului Botoșani reamintește conducătorilor auto importanța respectării regulilor de circulație și a adoptării unei conduite prudente la volan, pentru siguranța proprie și a celorlalți participanți la trafic.

Citeste mai mult

Eveniment

Festivalul Tradițiilor Meșteșugărești din municipiul Dorohoi supravegheat de jandarmi

Publicat

Publicitate

Festivalul Tradițiilor Meșteșugărești din municipiul Dorohoi, Zilele comunei Dersca, și Sfințirea bisericii cu hramul ,,Sfântul Mucenic Gheorghe” din satul Oneaga, comuna Cristești sunt trei manifestări publice cu prezență numeroasă la care jandarmii, împreună cu partenerii instituționali, vor asigura ordinea și siguranța publică în acest sfârșit de săptămână.

Efectivele de jandarmerie, în cooperare cu polițiștii și pompierii botoșăneni, vor acționa proactiv pentru prevenirea și combaterea faptelor antisociale de natură penală sau contravențională, fluidizarea traficului rutier și pietonal, precum și pentru prevenirea unor situații de urgență, potrivit competențelor instituționale.
În afara acestor evenimente, jandarmii botoșăneni vor acorda sprijin Grupării de Jandarmi Mobile Bacău în cadrul misiunii de ordine publică executată la meciul de fotbal dintre echipele F.C. Botoșani și F.C. Csikszereda Miercurea Ciuc, disputat sâmbătă pe Stadionul municipal Botoșani, începând cu ora 18.45.
Jandarmii vor participa și la misiunile de menținere a ordinii și liniștii publice independent sau în sistem integrat, cu efective de poliție și vor interveni la solicitările făcute de cetățeni prin apel la numărul unic de urgență 112.

De asemenea, jandarmii aflați în dispozitivele de pază și protecție instituțională la obiectivele din competența Inspectoratului de Jandarmi Județean Botoșani vor aplica măsurile stabilite pentru preîntâmpinarea unor posibile incidente în zona de dispunere a acestora, iar în cazul constatării unor fapte de încălcare a legislației specifice vor proceda la identificarea autorilor și tragerea lor la răspundere.

Recomandăm participanților la manifestările publice să respecte măsurile stabilite de organizatori și indicațiile forțelor de ordine, să acorde atenția cuvenită minorilor care îi însoțesc și bunurilor personale de valoare și să solicite sprijinul jandarmilor în mod direct, atunci când situația o impune, pentru ca intervenția acestora să aibă loc în cel mai scurt timp și să aibă efectul scontat.

Citeste mai mult

Eveniment

Peste 2.000 de persoane angajate prin intermediul AJOFM Botoșani, în primele șapte luni ale anului

Publicat

Publicitate

În perioada ianuarie-iulie 2025, au fost integrate pe piața muncii datorită măsurilor de stimulare a ocupării forței de muncă implementate de Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Botoșani un număr total de 2.002 persoane.

Din totalul persoanelor ocupate până la data de 31 iulie 2025, 961 au peste 45 de ani, 290 au vârsta cuprinsă între 35 și 45 de ani, 91 au între 30 și 35 de ani, 180 au între 25 și 30 de ani, iar 480 sunt tineri sub 25 de ani. Din totalul persoanelor ocupate, 660 sunt tineri NEETs.

Numărul femeilor încadrate este de 732, iar al bărbaţilor de 1.026, ponderea acestora în totalul persoanelor încadrate fiind de 41,64%, respectiv de 58,36 %.

În funcţie de rezidenţă, 881 persoane angajate în perioada de referinţă provin din mediul urban, iar 1.121 persoane sunt din mediul rural.

Nivelul de pregătire al persoanelor pentru care a fost identificat un loc de muncă arată că cele mai multe au studii liceale (716), profesionale (523), gimnaziale (518), postliceale (41) iar (143) fiind cu studii universitare. Din totalul persoanelor încadrate prin intermediul AJOFM Botoșani la data de 31.07.2025, un număr de 519 persoane fac parte din categoria celor greu şi foarte greu ocupabile .

Precizăm că încadrarea într-o categorie de ocupabilitate se realizează ca urmare a activităţii de profilare a persoanelor înregistrate în evidenţele AJOFM Botoşani.

Publicitate

În perioada de referință, numărul persoanelor care au beneficiat de asistenţă pentru înregistrarea în evidenţă ca persoane în căutare de loc de muncă, în vederea asigurării protecţiei sociale privind acordarea indemnizaţiei de şomaj sau cuprinderea în măsuri active, a fost de 5.979 persoane.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Campania „Sănătate pentru sate”: 400 de persoane din Suceava și Botoșani au beneficiat de consultații gratuite

Publicat

Publicitate

Între 18 și 20 august 2025, voluntarii de la Paraclisul Catedralei Naționale au oferit consultații medicale gratuite la Parcul Științific și Tehnologic din Siret, județul Suceava. Aproximativ 400 de persoane au beneficiat de consultații în specializările diabet, nutriție, dermatologie, cardiologie, gastroenterologie, oftalmologie, urologie, psihiatrie, ortopedie, ORL, chirurgie generală, medicină internă, pediatrie și ginecologie, precum și de investigații EKG și ecografii.

Campania a inclus și testarea gratuită Babeș-Papanicolau în scopul prevenirii cancerului de col uterin, pentru 100 de femei din zonă. Activitățile s-au desfășurat cu sprijinul preotului paroh Hapenciuc Ioan,de la Biserica ‘Sfânta Treime’ Siret, și al autorităților locale.

Dănuț Prună – Voluntar coordonator la Paraclisul Catedralei Naționale a menționat: ‘Pe parcursul activității, au fost realizate investigații variate, consultații clinice în mai multe specializări medicale, precum și testări specifice pentru depistarea precoce a unor boli cronice. Pentru mulți pacienți, aceasta a fost prima ocazie de a beneficia de un consult de specialitate aproape de casă. Suntem impresionați de deschiderea și recunoștința comunității și considerăm că aceste acțiuni sunt extrem de importante.’

Ioan Mateiciuc – Director Centrul Cultural Siret a explicat: ‘Pentru comunitatea noastră, prezența unei astfel de caravane medicale este extrem de importantă. Faptul că peste 30 de medici din București au fost prezenți aici, la Siret, a reprezentat un sprijin semnificativ și o dovadă de solidaritate. Îmi doresc din suflet ca aceste campanii să continue și în viitor, nu doar la Siret, ci să se multiplice la nivelul întregului județ. O astfel de inițiativă aduce beneficii reale și de durată oamenilor care au cea mai mare nevoie de ele.’

Pr. Hapenciuc Ioan – Paroh, Biserica ‘Sfânta Treime’ Siret a subliniat: ‘Medicii voluntari au parcurs peste 500 de kilometri pentru a fi aici, alături de comunitate, și ne bucurăm să vedem o prezență atât de numeroasă de medici specialiști. Pe durata celor 3 zile au fost câteva sute de oameni la consultații, dovadă clară că aceste acțiuni sunt cu adevărat necesare. Această mobilizare a echipei medicale arată profesionalism, credință și dorința de a fi aproape de oameni.’

Dr. Alina Enășoiu – Oftalmolog a remarcat: ‘La pacienții din mediul rural întâlnim o paletă complexă de afecțiuni oculare. Consider esențial consultul oftalmologic periodic, pentru că doar așa putem identifica bolile la timp și putem interveni eficient, obținând rezultate favorabile. Dacă aceste controale sunt neglijate, riscăm să descoperim afecțiunile în stadii avansate, când nu se mai poate face decât un simplu diagnostic, fără posibilitatea reală de tratament.’

Publicitate

Dr. Maria Răvaș – Chirurg generalist a precizat: ‘Indiferent de specialitatea medicală, prevenția este extreme de importantă. În mediul rural, am întâlnit numeroase patologii de ordin chirurgical, fapt care argumentează necesitatea ca pacienții să se prezinte la timp atunci când au o problemă pentru care există posibilitatea unei intervenții chirurgicalăe. Cu cât pacienții vin mai devreme, cu atât putem interveni mai eficient și putem rezolva problemele de sănătate înainte ca ele să devină grave.’

Dr. Simona Carniciu – Medic diabet, nutriție și boli metabolice a recomandat: ‘Cea mai frecventă problemă întâlnită la pacienții cu diabet din mediul rural este lipsa educației medicale și a cunoștințelor despre boală: de la înțelegerea mecanismelor diabetului, până la noțiuni legate de alimentație și stil de viață. Recomand mereu oamenilor să adopte un stil de viață simplu și echilibrat: să consume alimente cât mai naturale, să facă mișcare zilnic – chiar și moderată – și să evite produsele ultraprocesate, pline de aditivi și conservanți. O viață mai puțin complicată, mai atentă la alegerile de zi cu zi, este cheia pentru reducerea riscului de îmbolnăvire.’

Campania ‘Sănătate pentru sate’ se desfășoară în baza unui protocol încheiat în anul 2015 între Patriarhia Română și Ministerul Sănătății. Acțiunea de la Siret a marcat prima ediție desfășurată în județul Suceava.

Până în prezent, în cadrul campaniei au fost organizate 153 de acțiuni în județele Ilfov, Prahova, Maramureș, Argeș, Călărași, Dâmbovița, Giurgiu, Teleorman, Botoșani, Buzău, Vâlcea și Suceava, numărul beneficiarilor ridicându-se la peste 17.000 de persoane.

Dănuț Prună
Voluntar Coordonator – Paraclisul Catedralei Naționale

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending