Connect with us

Eveniment

Începe programul Rabla Local 2023 care va scoate 100.000 de mașini vechi și poluante de pe străzile României

Publicat

Publicitate

Ministrul Mediului a anunțat că programul Rabla Local va fi lansat  luni, 31 iulie 2023, de la ora 10.

Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a anunțat de la Cluj când va începe programul Rabla Local, care, împreună cu alte programe derulate, va scoate 100.000 de mașini vechi și poluante de pe străzile României.

Fechet a declarat, vineri, la Primăria Cluj-Napoca, într-o conferință de presă alături de primarul Emil Boc, că românii vor primi câte un voucher de 3000 de lei, din care Ministerul Mediului suportă 2400 de lei, iar primăriile 600 de lei, potrivit Cluj24.ro

Mașinile vechi de peste 15 ani se pot casa fără ca proprietarul să fie obligat să își cumpere o mașină nouă.

”Avem un buget de 250 de milioane de lei pentru acest program”, a precizat Mircea Fechet.

Mircea Fechet: „Luni, pe 31 iulie, la ora 10 dimineața, deschidem programul mult-așteptat «Rabla Local». Este acel program prin care fiecare român cu o mașină mai veche de 15 ani – fără a fi obligat să achiziționeze un autoturism nou pentru că, poate, nu stă prea bine cu banii în acest moment – poate casa mașina respectivă primind în schimb un voucher de 3.000 de lei”

Publicitate

Ministrul a adăugat că „este bine de știut că suma de 3.000 de lei se plătește cu un efort partajat între Ministerul mediului și autoritatea publică locală, respectiv, 2.400 de lei vin de la minister și 600 de lei de la primărie. Este un program pentru care alocăm aproape un sfert de miliard de lei. Vom scoate 100.000 de rable de pe străzile României folosind și Rabla Local, program care este complementar Rabla Clasic și Rabla Plus”.

Conform oficialului, „sunt deja 500 de primării înscrise în acest program așa că mă aștept să fie un succes la fel cum au fost și alte programe ale Administrației Fondului pentru Mediu (AFM)”.

Schimbările din programul Rabla Local

Ministerul Mediului a modificat regulile programului Rabla Local.

Una dintre noile reguli stabilește că cei care vor primi 3.000 de lei pentru casarea unei mașini vechi nu vor putea să-și cumpere, timp de trei ani, o mașină cu un nivel de poluare mai mic de Euro 5. Înainte, restricția viza mașinile cu normă de poluare de până la Euro 4.

De asemenea, pentru a face programul mai atractiv pentru primării, procentul de finanțare acordat în cadrul programului a fost modificat astfel:

– 80% de la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) – 2.400 de lei;
– 20% de la primărie – 600 de lei.

Înainte, stimulentul pentru casarea unei mașini vechi trebuia acoperit în mod egal de AFM și de primărie.

Ministerul Mediului a modificat și pragurile de finanțare.

Astfel, în cadrul unei sesiuni de înscriere, o primărie va putea obţine finanţare pentru cel mult:

  • – 50 de autovehicule uzate – pentru localitățile cu o populaţie sub 5.000 de locuitori;
  • – 100 de autovehicule uzate – pentru localitățile cu o populaţie cuprinsă între 5.001 şi 10.000 de locuitori;
  • – 500 de autovehicule uzate -pentru localitățile cu o populaţie cuprinsă între 10.001 şi 50.000 de locuitori;
  • -1.000 de autovehicule uzate -pentru localitățile cu o populaţie cuprinsă între 50.001 şi 200.000 de locuitori;
  • – 5.000 de autovehicule uzate – pentru localitățile cu o populaţie ≥ 200.001 de locuitori.

Ce presupune Rabla Local

Rabla Local este programul prin care românii pot casa maşini mai vechi de 15 ani, fără obligaţia de a cumpăra una nouă, primind la schimb suma de 3.000 lei.

Condiții de înscriere a mașinilor în program

Este considerat eligibil autovehicului care:

  • – este înregistrat în evidențele fiscale ale delegatului (primăria)
  • – la data solicitării acordării stimulentului pentru casare, are o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricației; dacă anul înmatriculării înscris în cartea de identitate este anterior anului fabricației, se consideră an de fabricație anul înmatriculării
  • – are norma de poluare Euro 3 sau inferioară
  • – conține componentele esențiale: motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, șasiu, precum și echipamente electronice de gestionare a funcțiilor eutovehiculului și dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricație.

Condiții pentru proprietari

  • – domiciliul sau reședința pe raza primăriei la care face solicitarea
  • – să nu aibă restanțe la plata taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul local și cel de stat
  • – să nu aibă condamnări definitive pentru infracțiuni împotriva mediului
  • – să nu folosească aceeași mașină pentru a obține alte finanțări din alte programe.

Rabla LOCAL la Alba Iulia

Consiliul Local Alba Iulia are de aprobat, în ședință extraordinară, marți, proiectul privind aplicarea programului ”Rabla Local 2023” în municipiu. Se propune buget de 600.000 de lei pentru 1000 de mașini mai vechi de 15 ani.

Bugetul menționat va fi susținut din bugetul local.

Proprietarii le vor putea casa în schimbul sumei de 3000 de lei. Proprietarii nu sun obligați să folosească acest stimulent pentru cumpărarea unei mașini noi.

Din totalul stimulentului pentru casare, 2.400 de lei va fi suportat din bugetul AFM, iar restul de 600 de lei din bugetul local.

Potrivit proiectului, în cadrul unei sesiuni de înscriere, unui solicitant i se pot vira sume reprezentând stimulent de casare pentru cel mult 1000 de autoevehicule uzate, pentru UAT cu populație între 50.0001 și 200.000 locuitori. Astfel, Primăria trebuie să asigure contribuție proprie de 600.000 lei.

În Alba Iulia, sunt înregistrate 41.089 mijloace de transport, din care 28.777 cu an declarat.

Sunt 9.749 autoturisme mai vechi de 15 ani, proprietari persoane fizice, respectiv 433 înregistrate pe persoane juridice.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Tentative de fraudă prin telefon. Infractorii pretind că sunt angajați ai băncilor. Atenționările Poliției

Publicat

Publicitate

Polițiștii atenționează privind tentative de fraudă prin telefon, cazuri în care infractorii pretind că sunt angajați ai băncilor și le cer cetățenilor transfer de bani în cont ”sigur”, scrie alba24.ro.

În ultima perioadă, au fost înregistrate mai multe cazuri prin care au fost comise fapte de natură penală, utilizându-se tehnica „spoofing”.

Autorii, folosind aplicații VoIP (voice over IP), cu numere de telefon din rețeaua națională de telefonie (pot fi numere de telefon compromise care aparțin unor instituții bancare), contactează cetățenii, pretinzându-se angajați ai băncilor.

În cadrul apelurilor, aceștia afirmă că victimele ar fi solicitat un împrumut și le cer să dezvăluie informații personale sensibile.

Ulterior, apelul este redirecționat către o altă persoană care se recomandă ca fiind din partea Poliției și le solicită victimelor să transfere bani într-un „cont sigur”, pentru a proteja fondurile. Această metodă a dus la pierderea unor sume mari de bani de către cetățenii de bună credință.

Tentative de fraudă prin telefon. Dosar penale

Publicitate

La nivelul României, au fost înregistrate dosare penale ca urmare a faptului că persoanele vătămate au dat curs și ultimei solicitări de transfer al banilor în contul „sigur”, iar din acel moment au pierdut controlul asupra fondurilor personale.

Aceasta este o formă de fraudă bazată pe tehnica de „spoofing”, prin care autorii falsifică informațiile de identificare pentru a se da drept o sursă de încredere (bănci, autorități), cu scopul de a înșela victimele (cetățenii de bună credință).

Atenționările polițiștilor
Poliția Alba transmite recomandări pentru protecția cetățenilor:

Nu răspundeți apelurilor telefonice nesolicitate, care vă cer informații sensibile sau transferuri de bani
Verificați orice informație primită prin canale oficiale, contactând direct instituțiile implicate
Nu transferați bani în conturi neoficiale sau suspecte!
Dacă aveți suspiciuni, contactați imediat autoritățile competente (poliție, bancă etc.).

Citeste mai mult

Cultura

Spectacolul „Tigrişorul Pietrek” la Teatrul „Vasilache” Botoșani

Publicat

Publicitate

Micuții botoșăneni sunt invitați în această săptămână la Teatrul „Vasilache” pentru a viziona spectacolul „Tigrişorul Pietrek”, după  H. Januszewska, adaptare de Maria Baciu, în zilele de:

– joi, 23 ianuarie 2025, de la ora 18:00,

– duminică, 26 ianuarie 2025, de la orele 11:00 și 12:30

 

Regia artistică Valentin Dobrescu, scenografia este semnată de Mihai Pastramagiu, muzica îi aparţine lui Constantin Panaite.

Distribuţia:  Andrei Iurescu, Ioana Buta, Ana Apetrei, Adelina Cojocariu și Pavel Petraşi

Publicitate

Vă invităm la teatru să vedeți cât de fricos este puiul de tigru, să urmăriţi călătoria Tigrişorului Pietrek, aventurile prin care trece şi lecţia de viaţă pe care o primeşte! De aceea, Tigrișorul Pietrek a fost pedepsit de Regele Tigrilor şi alungat din junglă. Tigrişorul Pietrek îşi pierde dunguliţele, iar ca să şi le recapete trebuie să dovedească un act de curaj! Își va recăpăta dungulițele? Rămâne să aflați doar dacă veți veni la spectacol!

Spectacolul se adresează preşcolarilor şi şcolarilor.

 

Preţ bilet 20  lei

 

Biletele pentru spectacolele Teatrului „Vasilache” se pot achiziţiona on line https://www.entertix.ro/g/334/teatrul-pentru-copii-si-tineret-vasilache.html sau accesând www.teatrulvasilache.ro secțiunea Cumpără Bilet, ori de la sediul instituţiei, de marţi şi până vineri, între orele 10:30 şi 12:30, dar şi înainte de începerea fiecărui spectacol, în limita locurilor disponibile.

Accesul în sala de spectacole se face cu o jumătate de oră înainte de începerea spectacolului.

 

Citeste mai mult

Eveniment

AEP: Începând de luni, alegătorii români din străinătate se pot înregistra online pentru votul la prezidențiale

Publicat

Publicitate

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) anunță că, începând de luni, alegătorii români cu domiciliul sau reședința în străinătate care doresc să voteze la alegerile prezidențiale din acest an prin corespondență sau la o secție de votare din afara țării se pot înregistra online pe portalul www.votstrainatate.ro.

Potrivit unui comunicat al AEP, până la ora 11.00 au fost primite patru cereri de vot prin corespondență, precizează sursa citată.

Portalul cuprinde două secțiuni: Alegător în străinătate la o secție de votare și Alegător în străinătate prin corespondență.

Alegătorul care dorește să se înscrie pentru votul prin corespondență trebuie să completeze un formular online, în care să menționeze numele, prenumele, codul numeric personal, adresa de domiciliu sau reședință, adresa de e-mail, precum și opțiunea de transmitere în țară sau la reprezentanța diplomatică a votului exprimat prin corespondență. La acest formular, alegătorul trebuie să anexeze copia scanată sau fotografia actului de identitate și a documentului care dovedește dreptul de ședere, eliberat de autoritățile străine.

Termenul-limită de înscriere în Registrul electoral ca alegător în străinătate prin corespondență este 20 martie 2025, ora 23,59.

De asemenea, alegătorul român care optează să voteze în străinătate la o secție de votare va completa un formular online, în care va înscrie numele, prenumele, codul numeric personal, adresa de e-mail, localitatea și statul unde optează să voteze, la care anexează copia scanată sau fotografia actului de identitate. AEP menționează că o secție de votare poate fi înființată la cererea a minimum 100 de cetățeni din aceeași localitate sau dintr-un grup de localități.

Publicitate

Termenul-limită de înscriere în Registrul electoral ca alegător în străinătate la o secție de votare este 4 martie 2025, ora 23,59.

Lista documentelor care atestă reședința în străinătate este cuprinsă în Ordinul ministrului afacerilor externe nr. 373/2024, cu modificările și completările ulterioare, și poate fi accesată la următorele link-uri:
https://www.mae.ro/sites/default/files/file/anul_2024/pdf_2024/2024.03.07_omae_373-2024_mof_al_ro_178_din_07.03.2024.pdf
https://www.mae.ro/sites/default/files/file/anul_2024/pdf_2024/omae_507-21.03.2024-_mofro_272-29.03.2024_completare_anexa_omae_373-2024_acte_resedinta-cu_bruxelles.pdf

Alegătorii pentru care Biroul electoral pentru votul prin corespondență nu a înregistrat primirea plicului cu opțiunea sa de vot își pot exercita dreptul de vot la acel scrutin la secțiile de votare.

Întrebări și sesizări legate de procedura de înregistrare pot fi transmise la adresa de e-mail contact@votstrainatate.ro, mai precizează AEP. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Au apărut noile formulare de înregistrare fiscală. Includ taxa pe stâlp și supra-impozitul pentru instituții de credit

Publicat

Publicitate

Au apărut noile formulare de înregistrare fiscală care includ taxa pe stâlp și impozitul suplimentar pentru instituțiile de credit.

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat „proiectul de ordin pentru aprobarea formularelor de înregistrare fiscală a contribuabililor și a tipurilor de obligații fiscale care formează vectorul fiscal” potrivit Termene.ro.

Anexele acestuia includ noile variante ale formularelor 010 (pentru persoane juridice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică), 013 (pentru contribuabilii nerezidenți care desfășoară activitate în România prin unul sau mai multe sedii permanente) și 700 (pentru mențiuni ulterioare înregistrării fiscale).

Noile formulare de înregistrare fiscală au fost modificate astfel încât să reflecte modificările fiscale intrate în vigoare în lunile trecute, mai precis cele două noi impozite ce vor fi achitate de contribuabilii vizați: impozitul suplimentar pentru instituțiile de credit și impozitul pe construcții speciale.

În referatul de aprobare se menționează că având în vedere noile prevederi legale, este necesară completarea vectorului fiscal cu două noi categorii de obligații fiscale de declarare, cu caracter permanent, respectiv:

impozitul suplimentar pentru instituțiile de credit;
impozitul pe construcții.
Noile formulare de înregistrare fiscală
Prevederile art.496 din Codul fiscal reglementează categoriile de contribuabili care sunt obligate la plata impozitului pe construcții, respectiv:

Publicitate

– persoanele juridice române, cu excepția instituțiilor publice, institutelor naționale de cercetare-dezvoltare, asociațiilor, fundațiilor și a celorlalte persoane juridice fără scop patrimonial, potrivit legilor de organizare și funcționare;

– persoanele juridice străine care desfășoară activitate prin intermediul unui sediu permanent în România;

– persoanele juridice cu sediul social în România înființate potrivit legislației europen

Patru noi taxe introduse pentru companii în 2024 și 2025

Din cauza deficitului bugetar excesiv, statul a introdus anul trecut și anul acesta patru noi taxe pentru marii contribuabili.

Astfel, introdus de la 1 ianuarie 2024, prin legea 296/2023, impozitul minim de 1% pe cifra de afaceri a fost impus companiilor cu venituri peste 50 de milioane în cazul cărora impozitul de 16% pe profit este mai mic decât cota de 1% din venituri.

Tot de la 1 ianuarie instituțiile de credit au plătit un impozit de 2% pe veniturile din dobânzi, dividende, taxe și comisioane etc, peste cota de impozit pe profit.

Astfel, după cum prevede legea 296, ”instituţiile de credit – persoane juridice române şi sucursalele din România ale instituțiilor de credit – persoane juridice străine datorează suplimentar impozitului pe profit un impozit pe cifra de afaceri calculat prin aplicarea asupra cifrei de afaceri a următoarelor cote de impozitare: 2%, pentru perioada 1 ianuarie 2024-31 decembrie 2025 inclusiv, 1% începând cu data de 1 ianuarie 2026”.

În ceea ce privește impozitul suplimentar pentru companiile din sectoarele petrol și gaze, acesta a fost impus întreprinderilor cu cifre de afaceri de peste 50 de milioane de euro sub forma unei cote de 0,5% ”suplimentar impozitului pe profit”.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending