Connect with us
Publicitate

Eveniment

În 24 de ore, românii îşi vor putea schimba furnizorul de energie electrică şi gaze naturale cu ajutorul unei platforme online

Publicat

Publicitate

Pentru schimbarea furnizorului, clientul are dreptul de a denunţa unilateral contractul de furnizare, cu respectarea condiţiilor contractuale şi cu obligaţia de a transmite furnizorului de energie electrică şi operatorului de reţea o notificare.

Românii îşi vor putea schimba furnizorul de energie electrică şi gaze naturale cu ajutorul unei platforme online, implementate de Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei.

În prezent, pe platformă se încarcă datele de către operatori.

Publicitate

Procesul va fi simplificat şi va dura doar 24 de ore, faţă de 21 de zile cât este în prezent.

Data la care aplicaţia poate fi utilizată de consumatorii finali va fi anunţată oficial de ANRE, potrivit Radio România Actualități.

Între timp, se lucrează la încărcarea datelor în reţea de către operatori şi furnizori, se arată într-un comunicat de vineri al ANRE.

Publicitate

Potrivit ANRE, acest proiect de peste 19 milioane de lei este cofinanţat din bani europeni în proporţie de 98%.

Cum se poate schimba furnizorul de energie electrică
Pentru schimbarea furnizorului, clientul are dreptul de a denunţa unilateral contractul de furnizare, cu respectarea condiţiilor contractuale şi cu obligaţia de a transmite furnizorului de energie electrică şi operatorului de reţea o notificare.

Notificarea trebuie trimisă cu cel puţin 21 de zile anterior datei schimbării furnizorului.

Publicitate

În timpul celor 21 de zile, prețul și celelalte condiții contractuale se mențin conform contractului cu vechiul furnizor.

Etapele procesului de schimbare a furnizorului

1. Iniţierea procesului de schimbare a furnizorului nu poate avea loc decât după ce clientul a optat pentru noul contract, pe piața liberă, la noul furnizor.

Publicitate

Furnizorul poate fi oricare dintre operatorii economici deţinători de licenţă de furnizare de pe teritoriul României, acest serviciu nefiind limitat la o anumită zonă geografică de deservire.

2. Pentru a încheia noul contract de furnizare a energiei electrice, clientul are obligaţia de a transmite furnizorului nou cel puţin următoarele date:

adresa locului de consum;
denumirea furnizorului actual;
codul unic de identificare a punctului/punctelor de măsurare înscris pe factura de energie electrică;
valoarea facturilor scadente şi neachitate până la data notificării, aferente energiei electrice furnizate;
datele referitoare la puterile absorbite/cantităţile de energie electrică pentru care trebuie asigurată furnizarea energiei electrice;
alte documente prevăzute în reglementările în vigoare, după caz.
3. După ce clientul final şi furnizorul nou convin asupra clauzelor contractuale, inclusiv asupra preţului energiei electrice, încheie contractul de furnizare a energiei electrice.

Contractul de furnizare a energiei electrice încheiat cu noul furnizor produce efecte de la data încetării contractului încheiat cu furnizorul actual.

4. Clientul final de energie electrică/Noul furnizor în numele clientului final este obligat să notifice furnizorului actual încetarea contractului de furnizare cu cel puţin 21 de zile înainte.

5. Notificarea trebuie să fie clară, să exprime în mod neechivoc decizia de schimbare a furnizorului actual şi să precizeze în mod expres data încetării contractului de furnizare existent.

Modelul de Notificare este prevăzut de legislaţia în vigoare.

La solicitarea clientului final şi pe baza contractului de furnizare a energiei electrice încheiat cu clientul final, noul furnizor are obligaţia de a întreprinde demersurile necesare încheierii contractului/contractelor pentru asigurarea serviciului/serviciilor de reţea.

Pentru clienţii casnici şi clienţii noncasnici mici nu este obligatorie citirea contorului de către operatorul de reţea în ziua în care are loc schimbarea furnizorului, fiind permisă preluarea indexului autocitit de clientul final.

Dacă operatorul de reţea are suspiciuni privind corectitudinea indexului comunicat de client sau dacă clientul respectiv nu a transmis indexul autocitit, atunci operatorul de reţea determină valoarea măsurată corespunzătoare momentului schimbării prin citire, iar, în situaţia în care acest lucru nu este posibil, prin estimarea consumului pe baza istoricului de consum sau a convenţiei de consum încheiată de clientul final respectiv.

6. În termen de maximum 42 de zile de la încetarea contractului, furnizorul/operatorul de reţea are obligaţia de a transmite clientului factura cu decontul final de regularizare a tuturor obligaţiilor de plată.

Clientul are obligaţia să plătească contravaloarea facturii până la termenul scadent.

7. Procesul de schimbare a furnizorului este gratuit, fiind interzisă perceperea oricăror taxe sau tarife legate de parcurgerea acestuia.

De asemenea, schimbarea furnizorului nu implică modificări de ordin tehnic.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

PROTEST în fața Ministerului Justiției: Angajații Registrului Comerțului vor bani mai mulți

Publicat

Publicitate

Angajaţii din Oficiul Naţional al Registrului Comerţului protestează, vineri, în faţa Ministerului Justiţiei, reclamând discriminarea salarială şi cerând majorări ale veniturilor.

„Este în plină desfăşurare acest protest în faţa Ministerului Justiţiei, organizat de Sindicatul Angajaţilor din Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (SAONRC), afiliat la Federatia Publisind şi la Blocul Naţional Sindical”, anunţă, vineri, sindicaliştii.

Sindicatul Angajaţilor din Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (SAONRC) reclamă inechităţile salariale şi discriminarea faţă de celelalte categorii de angajaţi din familia ocupaţională justiţie.

Publicitate

Sursa: realitatea.net

Citeste mai mult

Eveniment

Poliţiştii botoşăneni, alături de elevii Liceului Teoretic „Anastasie Başotă” Pomârla

Publicat

Publicitate

Joi,  polițiștii din cadrul Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității au fost invitații  elevilor și profesorilor  din cadrul Liceului Teoretic Anastasie Başotă Pomârla.

 

Siguranţa pe Internet a fost subiectul dezbătut de poliţişti cu elevii claselor gimnaziale şi liceale din cadrul unității  de învățământ. Recomandările generale s-au referit la  protejarea datelor personale, protejarea parolei, evitarea întâlnirilor cu persoane cunoscute pe internet sau anunţarea părinţilor despre intenţia unor astfel de întâlniri, selectarea atentă a imaginilor pe care le postează pe internet, respingerea unor contacte „agresive” venite din partea altor persoane şi anunţarea acestor incidente.

Publicitate

 

Răspunderea penală a reprezentat o altă temă de discuţie, fiind oferite date şi exemple concrete de situaţii în care minorii pot răspunde penal şi care sunt consecinţele unor astfel de fapte pentru aceştia.

 

Publicitate

Polițiștii au primit un feedback pozitiv din partea elevilor şi profesorilor participanți la activitățile preventive , informațiile prezentate fiind apreciate ca foarte utile în contextul actual.

 

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Pompierii botoșăneni au încheiat săptămâna în mijlocul copiilor de la Școala „Tudor Vladimirescu” din Avrămeni

Publicat

Publicitate

Pompierii botoșăneni încheie săptămâna în mijlocul copiilor. Astăzi, s-au întâlnit cu elevii de la Școala Gimnazială nr. 3 Tudor Vladimirescu din Avrămeni. La fel ca în zilele precedente, salvatorii le-au vorbit, pe înțelesul lor, ce trebuie să facă să nu ajungă în situații limită, dar și cum să se comporte dacă sunt implicați sau martori ai unor evenimente nedorite fie că este vorba de incendii, inundații, cutremur sau descoperirea muniției rămase neexplodate.

Pompierii i-au învățat și cum să reacționeze în cazul producerii unui incendiu și i-au angrenat într-un exercițiu de evacuare. Elevii și cadrele didactice au ieșit din clase în mod organizat și s-au deplasat la locul de adunare. Aici, au avut ocazia să vadă o autospecială de stingere a incendiilor, care aparține Stației de Pompieri Săveni, dar și să probeze echipamentele de protecție folosite de pompieri în misiunile operative.

Cu această ocazie, specialiștii din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Nicolae Iorga” al Județului Botoșani le-au transmis următoarele sfaturi în cazul producerii unui incendiu în incinta școlii:

Publicitate

– anunțați evenimentul primului adult pe care îl întâlniți și păstraţi-vă calmul;

– părăsiți clădirea sub supravegherea și îndrumarea unui cadru didactic;

– urmaţi căile de evacuare marcate. Nu vă întoarceţi spre locurile în care se manifestă incendiul pentru a vă lua ghiozdanele sau alte obiecte de valoare! Viaţa este mai importantă!

Publicitate

– când aţi ajuns în curte, îndreptaţi-vă spre locul de adunare marcat corespunzător. Aici, cadrele didactice vor face prezenţa.

– aşteptaţi intervenția pompierilor.

În cazul unui incendiu în locuință, copiii au fost sfătuiți să:

Publicitate

– anunţe imediat părinţii sau pe cei din jur, să strige după ajutor sau sune la 112 dacă sunt singuri;

– să își ajute frații sau prietenii de joacă mai mici pe timpul evacuării din clădire;

– să nu se ascundă în diferite locuri (sub pat, în dulap etc.);

Publicitate

– dacă este mult fum, să înainteze în genunchi, deoarece la nivelul podelei pot respira mai bine;

– să nu se întoarcă în clădire, nici măcar pentru animalele sau jucăriile preferate.

Activitatea a fost organizată în baza protocolului de colaborare încheiat între ISU Botoșani și unitatea de învățământ.

Pentru una dintre eleve, acțiunea de astăzi a fost una specială. De mică, Daria își dorea să petreacă o zi alături de pompieri. Și cum azi a împlinit 9 ani, întâlnirea cu eroii ei a fost cel mai frumos cadou.

Mai multe informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență pot fi obținute prin accesarea platformei naționale de pregătire în situații de urgență https://fiipregatit.ro și aplicația de mobil DSU care poate fi descărcată gratuit din App Store și Google Play.

Citeste mai mult

Eveniment

Tânăr de 20 de ani, reținut pentru că ar fi tâlhărit un bărbat pe o stradă din municipiul Botoșani

Publicat

Publicitate

Joi, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Botoșani au emis ordonanță de reținere pentru 24 de ore, pe numele unui tânăr, de 20 de ani, din municipiul Botoșani, bănuit de comiterea infracțiunii de tâlhărie calificată.

 

În urma probatoriului administrat s-a stabilit faptul că acesta, în noaptea de 23 spre 24 aprilie 2024, în timp ce se afla pe o stradă din municipiul Botoșani, prin întrebuințarea violenței, ar fi sustras, de la un bărbat de 40 de ani, 750 de lei, bani pe care îî avea în buzunarul pantalonilor.

Publicitate

 

În aceeași zi, tânărul a fost prezentat instanței de judecată cu propunere de arestare preventivă, aceasta fiind însușită de către instanță.

 

Publicitate

Tânărul a fost introdus în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă al I.P.J. Botoșani, cercetările fiind continuate pentru săvârșirea infracțiunii de tâlhărie calificată.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending