Connect with us

Eveniment

În 24 de ore, românii îşi vor putea schimba furnizorul de energie electrică şi gaze naturale cu ajutorul unei platforme online

Publicat

Publicitate

Pentru schimbarea furnizorului, clientul are dreptul de a denunţa unilateral contractul de furnizare, cu respectarea condiţiilor contractuale şi cu obligaţia de a transmite furnizorului de energie electrică şi operatorului de reţea o notificare.

Românii îşi vor putea schimba furnizorul de energie electrică şi gaze naturale cu ajutorul unei platforme online, implementate de Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei.

În prezent, pe platformă se încarcă datele de către operatori.

Procesul va fi simplificat şi va dura doar 24 de ore, faţă de 21 de zile cât este în prezent.

Data la care aplicaţia poate fi utilizată de consumatorii finali va fi anunţată oficial de ANRE, potrivit Radio România Actualități.

Între timp, se lucrează la încărcarea datelor în reţea de către operatori şi furnizori, se arată într-un comunicat de vineri al ANRE.

Publicitate

Potrivit ANRE, acest proiect de peste 19 milioane de lei este cofinanţat din bani europeni în proporţie de 98%.

Cum se poate schimba furnizorul de energie electrică
Pentru schimbarea furnizorului, clientul are dreptul de a denunţa unilateral contractul de furnizare, cu respectarea condiţiilor contractuale şi cu obligaţia de a transmite furnizorului de energie electrică şi operatorului de reţea o notificare.

Notificarea trebuie trimisă cu cel puţin 21 de zile anterior datei schimbării furnizorului.

În timpul celor 21 de zile, prețul și celelalte condiții contractuale se mențin conform contractului cu vechiul furnizor.

Etapele procesului de schimbare a furnizorului

1. Iniţierea procesului de schimbare a furnizorului nu poate avea loc decât după ce clientul a optat pentru noul contract, pe piața liberă, la noul furnizor.

Furnizorul poate fi oricare dintre operatorii economici deţinători de licenţă de furnizare de pe teritoriul României, acest serviciu nefiind limitat la o anumită zonă geografică de deservire.

2. Pentru a încheia noul contract de furnizare a energiei electrice, clientul are obligaţia de a transmite furnizorului nou cel puţin următoarele date:

adresa locului de consum;
denumirea furnizorului actual;
codul unic de identificare a punctului/punctelor de măsurare înscris pe factura de energie electrică;
valoarea facturilor scadente şi neachitate până la data notificării, aferente energiei electrice furnizate;
datele referitoare la puterile absorbite/cantităţile de energie electrică pentru care trebuie asigurată furnizarea energiei electrice;
alte documente prevăzute în reglementările în vigoare, după caz.
3. După ce clientul final şi furnizorul nou convin asupra clauzelor contractuale, inclusiv asupra preţului energiei electrice, încheie contractul de furnizare a energiei electrice.

Contractul de furnizare a energiei electrice încheiat cu noul furnizor produce efecte de la data încetării contractului încheiat cu furnizorul actual.

4. Clientul final de energie electrică/Noul furnizor în numele clientului final este obligat să notifice furnizorului actual încetarea contractului de furnizare cu cel puţin 21 de zile înainte.

5. Notificarea trebuie să fie clară, să exprime în mod neechivoc decizia de schimbare a furnizorului actual şi să precizeze în mod expres data încetării contractului de furnizare existent.

Modelul de Notificare este prevăzut de legislaţia în vigoare.

La solicitarea clientului final şi pe baza contractului de furnizare a energiei electrice încheiat cu clientul final, noul furnizor are obligaţia de a întreprinde demersurile necesare încheierii contractului/contractelor pentru asigurarea serviciului/serviciilor de reţea.

Pentru clienţii casnici şi clienţii noncasnici mici nu este obligatorie citirea contorului de către operatorul de reţea în ziua în care are loc schimbarea furnizorului, fiind permisă preluarea indexului autocitit de clientul final.

Dacă operatorul de reţea are suspiciuni privind corectitudinea indexului comunicat de client sau dacă clientul respectiv nu a transmis indexul autocitit, atunci operatorul de reţea determină valoarea măsurată corespunzătoare momentului schimbării prin citire, iar, în situaţia în care acest lucru nu este posibil, prin estimarea consumului pe baza istoricului de consum sau a convenţiei de consum încheiată de clientul final respectiv.

6. În termen de maximum 42 de zile de la încetarea contractului, furnizorul/operatorul de reţea are obligaţia de a transmite clientului factura cu decontul final de regularizare a tuturor obligaţiilor de plată.

Clientul are obligaţia să plătească contravaloarea facturii până la termenul scadent.

7. Procesul de schimbare a furnizorului este gratuit, fiind interzisă perceperea oricăror taxe sau tarife legate de parcurgerea acestuia.

De asemenea, schimbarea furnizorului nu implică modificări de ordin tehnic.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Administratie

Măsurile incluse în programul de guvernare vor fi concretizate prin proiecte de lege și ordonanțe. Termenul pentru implementare a fost anunțat de ministrul Finanțelor.

Publicat

Publicitate

Măsurile prevăzute în programul de guvernare vor fi transpuse în proiecte legislative și ordonanțe, cu termen de finalizare stabilit pentru 1 august, a anunțat marți ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare.

”Măsurile cuprinse în programul de guvernare vor fi în perioada următoare transformate în proiecte legislative, ordonanțe, pe care Ministerul le va promova. Și, bineînțeles, respectând termenele care există în programul de guvernare, vom începe, lucrăm deja….

Fiecare măsură din programul de guvernare va fi prinsă. Termenul despre care discutăm este 1 august, lucrăm la aceste lucruri și o să vă răspund în momentul când pachetele legislative sunt definitivate. Sunt în lucru”, a spus Alexandru Nazare, după ceremonia de predare primire a mandatului de la Ministerul Finanțelor.

El a menționat că impactul fiecărei măsuri va fi detaliat când o să fie prezentat fiecare proiect legislativ.

Situația la preluarea mandatului

Alexandru Nazare a făcut o prezentare a situației finanțelor publice de la momentul preluării mandatului.

Publicitate

”Ca să ne punctăm pe cifre, cum stăm astăzi, deficit 3,4%, 64 de miliarde (lei n.r.), aproximativ echivalent procentual cu deficitul de anul trecut la mai, nominal cu 4 miliarde în plus, stoc de arierate considerate recuperabile la ANAF de 38,5 de miliarde. Discutabil cât sunt recuperabile, dar așa sunt, ăsta e momentul T0 pentru arieratele ANAF-ului.

Încrederea agențiilor de rating se bazează pe ceea ce facem de acum încolo, pe măsurile pe care le vom lua de acum încolo și a Comisiei Europene și așa mai departe.

Am dat un semnal foarte bun prin programul cu care s-a investit guvernul actual condus de domnul prim-ministru Bolojan.

Vreau să-i mulțumesc pe această cale că a venit la Ministerul Finanțelor și a dat un semnal foarte puternic către ANAF, Vamă și Antifraudă, să înceapă să-și facă treaba la modul cel mai serios”, a subliniat Alexandru Nazare, potrivit Agerpres.

Întrebat despre discuțiile anunțate cu o agenție de rating, ministrul a precizat că este normal ca imediat după investirea guvernului să existe discuții cu fiecare agenție de rating și cu Comisia Europeană.

”E un semnal foarte important că s-a format guvernul. Și bineînțeles că încep aceste discuții. E foarte bine că le avem și e foarte bine că de data asta le avem la un nivel de reprezentare adecvat. Adică la nivel de ministru și prim-ministru”, a mai spus Alexandru Nazare.

Citeste mai mult

Eveniment

Concediile medicale eliberate în timpul minivacanțelor, verificate la nivel național. Ministrul Sănătății susține că există suspiciuni cu privire la unele cazuri

Publicat

Publicitate

Controale în toată țara pentru concediile medicale acordate în perioada minivacanțelor. Ministrul Sănătății spune că ”par suspecte”. Alexandru Rogobete, a anunţat joi că a trimis în teritoriu Corpul de control al ministerului şi pe cel al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru a verifica „în detaliu” situaţia concediilor medicale.

Predispoziția la ”îmbolnăvire” a unor angajați crește și mai mult în apropierea sărbătorilor, a observat ministrul, care a publicat și un grafic pe care îl puteți vedea mai jos.

Potrivit acestuia, anul trecut ar fi fost eliberate un milion de astfel de concedii, în condiţii care „par suspecte”.

Controale în toată țara pentru concediile medicale

„O spun clar şi ferm: toleranţă zero pentru fraudarea concediilor medicale! Am trimis Corpul de control al Ministerului Sănătăţii, împreună cu Corpul de control al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, în teritoriu pentru o acţiune comună de verificare în detaliu.

Nu este normal şi este complet imoral ca un sistem întreg să ia din banii dedicaţi spitalelor, din tratamentele bolnavilor şi să finanţeze vacanţele unor angajaţi care beneficiază nejustificat de concedii medicale fictive

Publicitate

Graficul de mai jos nu este un EKG. Este o reprezentare grafică a recurenței cu care sute de mii de concedii medicale sunt eliberate, într-un mod suspect, fix în proximitatea zilelor de week-end și a sărbătorilor legale.
Predispoziția la ”îmbolnăvire” a unor angajați crește și mai mult în apropierea sărbătorilor.

 

Pe cifrele din anul 2024 vedem aproximativ un milion de concedii medicale eliberate, în condiții care par suspecte.

Vorbim despre aproape o treime din toate concediile medicale eliberate. Verificăm temeinic și acționăm.

Apelul meu ferm către personalul medical este să nu elibereze concedii medicale fără temei medical. Ne costă bani (de ordinul miliardelor de lei) și mai grav irosim resurse indispensabile pacienților cu afecțiuni grave (oncologice, cardiace sau AVC) care chiar au nevoie”, a scris ministrul pe Facebook.

Citeste mai mult

Cultura

Memorialul Ipotești: Ateliere de lectură și scriere 7-12 iulie 2025

Publicat

Publicitate

Memorialul Ipotești – Centrul Național de Studii Mihai Eminescu, instituție de cultură în subordinea Consiliului Județean Botoșani, organizează în perioada 7-12 iulie 2025 ediția anuală a Atelierelor de lectură și scriere, proiect cultural adresat elevilor de gimnaziu și liceu. Îndrumătorii celor două serii de ateliere dedicate poeziei și prozei vor fi scriitoarea Camelia Toma (poezie) și scriitorul Dumitru Crudu (proză).

Camelia Toma va lucra pornind de la expoziția „Tomagraph” a artistei Ana Toma, care se află în Sala Horia Bernea și a fost vernisată în cadrul „Zilelor Eminescu”. Instalațiile din expoziția Anei Toma sunt gândite, pornind de la un vers al unui poet, iar elevii vor parcurge calea inversă de identificare a versului pornind de la realizarea lor artistică, reconstituind și comentând textul.

Dumitru Crudu va lucra pe texte ale poeților contemporani și pe texte de Eminescu, îndrumând participanții în scrierea propriilor texte.

Atelierele sunt, astfel,  un prilej de familiarizare cu scrieri clasice și contemporane aduse în atenția elevilor participanți prin lecturi, dezbateri și scrieri originale. Copiii și tinerii între 11 și 18 ani, interesați de Ateliere de lectură și scriere, se pot înscrie la adresa m.ipotesti@gmail.com până la data de 03 iulie 2025.

 

 

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Se anulează toate zborurilor către și dinspre Emiratele Arabe Unite efectuate de compania Wizz Air

Publicat

Publicitate

Wizz Air a confirmat anularea tuturor zborurilor către și dinspre Emiratele Arabe Unite joi, în conformitate cu decizia anunțată marți de Wizz Air Group de a suspenda temporar toate cursele spre această destinație până la data de 30 iunie.

Compania Wizz Air Abu Dhabi, un joint venture între Wizz Air din Ungaria și fondul suveran de investiții din Abu Dhabi (ADQ), a confirmat că toate zborurile operate către și dinspre Emiratele Arabe Unite au fost anulate joi. Această decizie vine ca parte a directivei lansate de Wizz Air Group pentru a suspenda toate zborurile către această regiune până la 30 iunie, cu scopul de a proteja pasagerii și echipajele în contextul evoluțiilor geopolitice, conform Reuters.

Contextul geopolitic: Impactul conflictului Iran-Israel asupra traficului aerian

Recentul război de 12 zile dintre Iran și Israel a creat o stare de tensiune majoră în Orientul Mijlociu, determinând companiile aeriene internaționale să oprească temporar zborurile către unele destinații din regiune. Închiderea spațiului aerian și temerile privind siguranța au fost principalele motive pentru această măsură.
Deși o încetare a focului a intrat în vigoare marți, companiile aeriene, printre care și Wizz Air, au decis să mențină restricțiile pentru o perioadă de precauție.

Detalii despre joint venture-ul Wizz Air Abu Dhabi și implicarea ADQ

Wizz Air Abu Dhabi este o companie aeriană în parteneriat între Wizz Air, operatorul low-cost maghiar, și ADQ, fondul suveran de investiții al emiratelor. Această colaborare strategică a fost lansată pentru a extinde prezența Wizz Air în Orientul Mijlociu și pentru a deservi piețele emergente din această zonă. Suspendarea zborurilor reflectă astfel atât deciziile corporative globale, cât și condițiile locale de securitate.

Publicitate

Încetarea focului și perspectivele reluării zborurilor spre Emiratele Arabe Unite

Deși un armistițiu a fost stabilit recent în regiune, Wizz Air menține suspendarea zborurilor pentru o perioadă de timp, până la o evaluare completă a situației de securitate și a condițiilor de zbor. Pasagerii afectați sunt sfătuiți să contacteze compania pentru informații despre rambursări sau reprogramări. Compania va continua să monitorizeze situația și va anunța reluarea serviciilor în condiții de siguranță optimă.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending