Connect with us
Publicitate

Eveniment

Impozitarea persoanelor fizice care oferă servicii de înfrumusețare sau întreținere corporală. GHID, lansat de ANAF

Publicat

Publicitate

ANAF atenționează, într-un Ghid publicat vineri, 29 aprilie, pe site-ul instituției, că veniturile obținute de persoanele fizice din prestarea unor activități de înfrumusețare/întreținere corporală, în mod individual sau într-o formă de asociere sunt impozabile și se încadrează în categoria venituri din activități independente, relatează alba24.ro.

Potrivit ANAF, persoanele fizice care intenționează să obțină venituri din prestarea unor activități de înfrumusețare/întreținere corporală își pot desfășura activitatea în următoarelem forme de organizare:

a) individual și independent, ca persoane fizice autorizate;

Publicitate

b) ca întreprinzători titulari ai unei întreprinderi individuale;

c) ca membri ai unei întreprinderi familiale.

Orice activitate economică desfășurată permanent, ocazional sau temporar în România de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale trebuie să fie înregistrată și autorizată, în condițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 44/2008.

Publicitate

 

Autorizarea funcționării nu exonerează persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale de obligația de a obține, înainte de începerea activității, autorizațiile, avizele, licențele și altele asemenea, prevăzute în legi speciale, pentru desfășurarea anumitor activități economice.

Persoanele fizice care intenționează să obțină venituri din prestarea unor activități de înfrumusețare/întreținere corporală au obligația să solicite oficiului registrului comerțului de pe lângă tribunalul din județul în care își stabilesc sediul profesional, înregistrarea și autorizarea funcționării, înainte de începerea activității economice, ca persoană fizică autorizată, respectiv ca întreprinzător titular al unei întreprinderi individuale.

Publicitate

Reprezentantul întreprinderii familiale are obligația să solicite înregistrarea în registrul comerțului și autorizarea funcționării înainte de începerea activității economice.

Activități de înfrumusețare și întreținere corporală: Obligațiile fiscale declarative și de plată din punct de vedere al impozitului pe venit

Ulterior înregistrării în registrul comerțului și autorizării funcționării, persoanele fizice au obligația de a depune la organul fiscal Declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice (formular 212).

În cazul în care încep activitatea în cursul anului fiscal, persoanele fizice vor depune Declarația unică în termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului.

Publicitate

În declarația unică contribuabilul va completa în mod corespunzător Capitolul II – Date privind impozitul pe veniturile estimate/norma de venit a se realiza în România și contribuțiile sociale datorate, prin intermediul căruia contribuabilii își exercita și opțiunea privind determinarea venitului net anual:

  • fie pe baza normelor de venit;
  • fie în sistem real, pe baza datelor din contabilitate.

În situația în care persoana fizică începe activitatea în luna decembrie a anului de impunere, aceasta va depune Declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice – Capitolul I. Date privind veniturile realizate până la data de 25 mai inclusiv a anului următor celui de impunere.

În cazul în care venitul net anual din activități independente se determină pe bază de norme de venit, la stabilirea acestuia se utilizează normele de venit de la locul desfășurării activității. Impozitul se calculează prin aplicarea cotei de 10% asupra normei de venit.

Activități de înfrumusețare întreținere corporală: Unde sunt disponibile normele anuale de venit

Normele anuale de venit sunt disponibile pe site-ul ANAF, www.anaf.ro, secțiunea „ Asistență contribuabili”.

Dacă activitatea se desfășoară pe perioade mai mici decât anul calendaristic, norma de venit aferentă activității se reduce proporțional, astfel încât să reflecte perioada de an calendaristic în care s-a desfășurat activitatea respectivă.

În situația în care o persoană fizică desfășoară două sau mai multe activități care generează venituri din activități independente (activități de producție, comerț și prestări de servicii) venitul net din aceste activități se stabilește prin însumarea nivelului normelor de venit corespunzătoare fiecărei activități.

În situația în care persoana fizică desfășoară o activitate inclusă în nomenclatorul activităților pentru care venitul net se poate determina pe baza normelor anuale de venit și o altă activitate independentă, care nu este inclusă în nomenclator, venitul net anual se determină în sistem real, pe baza datelor din contabilitate.

Activități de înfrumusețare și întreținere corporală. Obligațiile fiscale declarative și de plată din punct de vedere al contribuțiilor sociale

Pentru veniturile realizate din activități independente, contribuabilul datorează contribuția de asigurări sociale dacă estimează pentru anul curent venituri din activități independente și venituri din drepturi de proprietate intelectuală, din una sau mai multe surse și/sau categorii de venituri, a căror valoare cumulată este cel puțin egală cu 12 salarii minime brute pe țară, în vigoare la termenul de depunere a Declarației unice privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice – Capitolul II.

Date privind impozitul pe veniturile estimate/norma de venit a se realiza în România și contribuțiile sociale datorate.

Contribuția de asigurări sociale se calculează prin aplicarea cotei de 25% asupra bazei anuale de calcul.

Obligații în cazul asocierilor fără personalitate juridică

Persoanele fizice care obțin venituri din prestarea unor activități de înfrumusețare/întreținere corporală își pot desfășura activitatea în cadrul unei asocieri fără personalitate juridică ca membri ai unei întreprinderi familiale.

În cadrul fiecărei asocieri fără personalitate juridică asociații au obligația să încheie contracte de asociere în formă scrisă, la începerea activității, care să cuprindă inclusiv date referitoare la:

a) părțile contractante;

b) obiectul de activitate și sediul asociației;

c) contribuția asociaților în bunuri și drepturi;

d) cota procentuală de participare a fiecărui asociat la veniturile sau pierderile din cadrul asocierii corespunzătoare contribuției fiecăruia;

e) desemnarea asociatului care să răspundă pentru îndeplinirea obligațiilor asociației față de autoritățile publice;

f) condițiile de încetare a asocierii.

Contribuțiile asociaților conform contractului de asociere nu sunt considerate venituri pentru asociație.

Contractul de asociere se înregistrează la organul fiscal competent, în termen de 30 de zile de la data încheierii acestuia. Organul fiscal are dreptul să refuze înregistrarea contractelor, în cazul în care acestea nu cuprind datele mai sus menționate.

În cazul unei asocieri fără personalitate juridică, veniturile și cheltuielile înregistrate se atribuie fiecărui asociat, corespunzător cotei de participare în asociere.

Vezi AICI Ghid privind tratamentul fiscal aplicabil veniturilor obținute de persoanele fizice din prestarea unor activități de înfrumusețare/întreținere corporală (.pdf)

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

FOTO: Pompierii botoșăneni, prezenți la Bursa locurilor de muncă cu oferta de școlarizare în instituțiile de resort

Publicat

Publicitate

Pompierii botoșăneni prezenți la „Bursa locurilor de muncă”

Tinerii interesați de o carieră de salvator au aflat, astăzi, la „Bursa locurilor de muncă”, mai multe informații despre instituțiile de învățământ care pregătesc ofițerii și subofițerii de pompieri și protecție civilă. Organizată de Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Botoșani, acțiunea a reunit, la Sala Polivalentă „Elisabeta Lipă” din municipiul Botoșani, persoane aflate în cautarea unui serviciu, standul pompierilor fiind unul dintre cele mai vizitate.

Astfel, specialiștii Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Nicolae Iorga” al Județului Botoșani le-au prezentat tinerilor prezenți la bursă mai multe informații despre admiterea la Facultatea de Pompieri din cadrul Academiei de Poliție “Alexandru Ioan Cuza” – sesiunea ce avea loc în această vară, dar și la Şcoala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești, pentru sesiunea din toamna acestui an.

Publicitate

A fost pus accent pe facilitățile asigurate elevilor, printre care se numără: școlarizare gratuită; condiții de cazare și hrănire, fără costuri; locul de muncă asigurat după absolvire, prin repartiţie și multe altele.

Mai multe detalii referitoare la admitere și procesul de formare în cadrul
Școlii de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă “Pavel Zăgănescu” Boldești și Facultății de Pompieri sunt disponibile pe site-urile instituțiilor: www.scoaladepompieri.ro și https://academiadepolitie.ro/facultatea-de-pompieri/ .

Informații suplimentare pot fi obținute de la Serviciul Resurse Umane al ISU Botoșani, de luni până vineri, între orele 09:00-15:00, telefonic, la numărul 0231/508 128.

Publicitate

Publicitate

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Lângă noi: 10 ani de închisoare pentru o femeie din Suceava care a vrut pensie, deși nu a lucrat nici măcar o zi din viața ei

Publicat

Publicitate

A vrut să păcăleacă sistemul de pensii dar a fost prinsă. Acum a primit o condamnare de la oamenii legii.

O femeie din Suceava, în vârstă de 64 de ani, și-a depus dosarul de pensionare, deși nu a lucrat nici măcar o zi din viața ei.Pe data de 15 mai 2024, femeia a fost condamnată la 10 luni de închisoare cu suspendare, după ce a încercat să păcălească sistemul, informează stiridinbucovina.ro.

Suceveanca s-a prezentat, pe data de 16 mai 2022, la Casa de Pensii pentru a depune dosarul de pensionare, din care reieșea că a muncit 13 ani ca muncitor necalificat la o firmă din municipiu, în perioada 01.05.1987 – 01.12.2000.

Publicitate

Funcționarii Casei de Pensii au făcut verificări și au aflat că suceveanca falsificase adeverința, așa că au dat-o pe mâna Poliției.

Astfel, Judecătoria Suceava a condamnat-o la 10 luni de închisoare cu suspendare sub supraveghere pentru o perioadă de doi ani, pentru tentativă la înșelăciune și uz de fals.

”Cunoscând caracterul fals al conținutului adeverinței nr. 428 din 21.06.2018, a prezentat-o funcționarilor publici din cadrul Casei Județene de Pensii Suceava. Urmarea imediată constă în starea de pericol pentru relațiile sociale referitoare la încrederea publică pe care trebuie să o inspire înscrisurile introduse în circuitul civil”, a argumentat Parchetul de pe lângă Judecătoria Suceava trimiterea în judecată a femeii, notează Adevărul.

Publicitate

În fața judecătorilor, femeia și-a recunoscut fapta și chiar a cerut și ca judecata să se facă în baza procedurii simplificate pentru a beneficia de o reducere cu o treime a pedepsei.

”Este necesară o soluție de condamnare a inculpatei, pentru motivele arătate în cadrul analizei situațiilor de fapt și de drept, referitoare la gravitatea infracţiunii, la lezarea obiectului juridic protejat de legea penală şi la necesitatea de conştientizare de către inculpată a situaţiei reprobabile în care s-a plasat prin propria conduită.

Raportat la aceste considerente, o soluție de amânare a aplicării pedepsei apare inoportună și insuficientă, chiar dacă inculpata este o persoană în vârstă și integrată în societate”, este concluzia instanței care a instrumentat cazul.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

(P) Eusebiu- Laurențiu Cilibiu, AUR: O infrastructură rutieră modernă este pașaportul spre dezvoltarea județului Botoșani

Publicat

Publicitate

Acest subiect al modernizării infrastructurii rutiere este veșnic în toate campaniile electorale ale partidelor care vin în fața alegătorilor să ceară voturi, deci este o problemă recunoscută, asumată de toți cei care s-au perindat pe la conducerea Consiliului Județean Botoșani, dar care nu au făcut mare lucru nici până în prezent. Situația se poate vedea în teritoriu de toți cetățenii acestui județ, care fiind poziționat geografic în cea mai nordică regiune, a avut mult de suferit din cauza infrastructurii rutiere deficitare. 

Așadar, în zadar avem bogății naturale, glie roditoare și oameni muncitori,  dacă nu venim ca și județ cu o infrastructură rutieră modernă pentru investitorii români dar și străini. Cei care au decis să-și extindă afacerile în judetul nostru au toată aprecierea mea, pentru că știu că a fost un mare minus în alegerea locației starea deplorabilă a  drumurilor județene botoșănene.

De aceea, principalul punct din programul meu ca și candidat pentru președinția Consiliului Județean Botoșani este identificarea și prioritizarea sectoarelor critice ale rețelei de drumuri în vederea  modernizării pentru a avea o infrastructură rutieră demnă de anul 2024. Scopul noastru e ca toate drumurile județene să fie cuprinse în proiectele de modernizare, dar și să sprijinim autoritațile publice locale pentru ca și drumurile comunale care sunt la nivel de pietriș sau pământ  să fie  asfaltate, pentru a avea o infrastructură sănătoasă pe orice traseu rutier am circula în județul Botoșani.

Publicitate

Starea precară a drumurilor și lipsa unei infrastructuri rutiere adecvate în satele și comunitățile rurale creează multiple dificultăți. Aceste drumuri sunt efectiv impracticabile în condițiile meteorologice extreme, îngreunează accesul între sate și orașe, conducând la izolarea unor comunități rurale, limitând accesul la servicii esențiale și oportunități economice.

In pofida faptului că în ultima perioadă s-a început asfaltarea mai multor drumuri județene si comunale în Botoșani situația este încă la un nivel inferior față de celelalte drumuri din țară, ceea ce evidențiază lipsa de progres în îmbunătățirea infrastructurii din partea conducerii județului nostru.

Dragi botoșăneni,  consider că merităm cu totii o infrastructură funcțională care este esențială pentru  asigurarea unui nivel de trai decent pentru toți cetățenii județului Botoșani, prin accesul la apă, electricitate, căldură și la o locuință rezistentă, dar și pentru a asigura o deplasare comodă atât a dumneavoastră cât și a altor entități, printr-o rețea de drumuri solidă. Este timpul să schimbăm partidele politice care au știut doar să promită frumos și să se prezinte în fața alegătorilor fără nicio remușcare după patru ani de mandat tot cu aceleași promisiuni electorale, este timpul pentru normalitate, este timpul să votați AUR.

Publicitate

 

ing. Eusebiu- Laurențiu Cilibiu        Candidat la președinția Consiliului Județean Botoșani

 

Publicitate

Material realizat de SC Modern Art Design SRL, la comanda partidului Alianța pentru Unirea Românilor, CMF 21240330

Citeste mai mult

Actualitate

Guvernul a stabilit numărul de locuri disponibile pentru școlarizarea elevilor și studenților pentru anul școlar următor

Publicat

Publicitate

Guvernul a stabilit numărul de locuri disponibile pentru școlarizarea copiilor, elevilor și studenților pentru anul școlar/universitar 2024-2025, inclusiv pentru etnici români din afara granițelor, cetățeni români cu domiciliul stabil în străinătate și pentru cetățeni străini în baza documentelor bilaterale în vigoare și a angajamentelor unilaterală, informează alba24.ro.

Astfel, printr-o hotărâre au fost stabilite numărul de locuri disponibile pentru școlarizarea copiilor, elevilor și studenților pentru anul școlar/universitar 2024-2025, inclusiv pentru etnici români din afara granițelor, cetățeni români cu domiciliul stabil în străinătate și pentru cetățeni străini în baza documentelor bilaterale în vigoare și a angajamentelor unilaterale.

Potrivit unui comunicat al Executivului, cifra totală de școlarizare pentru învățământul preuniversitar pentru anul școlar 2024 – 2025, cu excepția învățământului preuniversitar militar, se menține la nivelul celei aprobate pentru anul școlar 2023-2024. Cifrele de școlarizare propuse cuprind locuri pentru minori care solicită sau au dobândit o formă de protecție în România, respectiv locuri pentru minori apatrizi a căror ședere pe teritoriul României este oficial recunoscută.

Publicitate

Cifrele de şcolarizare pentru anul şcolar / universitar 2024-2025
Astfel, pentru educația timpurie (creșe și grădinițe) este alocat un număr de 665.000 locuri.

Pentru învățământul primar sunt prevăzute 933.000 locuri, iar pentru învățământul gimnazial cu frecvență la zi sunt prevăzute 813.000 locuri.

Pentru învățământul liceal – clasa a IX-a sunt prevăzute 134.000 de locuri pentru învățământul de zi, la care se adaugă 9.500 de locuri pentru învățământ seral şi cu frecvență redusă. Totodată, 16.000 de locuri sunt alocate pentru clasa a XI-a, învățământ seral.

Publicitate

Pentru învățământul profesional, anul I, sunt finanțate 60.000 locuri și 600 de locuri pentru stagii de pregătire practică. Pentru învățământul terțiar non-universitar (postliceal) sunt prevăzute 35.911 de locuri.

Pentru învățământul de artă, nivel primar și gimnazial, sunt prevăzute 21.500 de locuri; pentru învățământul sportiv, nivel primar și gimnazial: 15.500 de locuri; pentru învățământul sportiv suplimentar –cluburi sportive școlare: 53.000.

Pentru învățământul obligatoriu cu frecvență redusă, nivel primar și gimnazial și programului „A doua şansă”, inclusiv cel organizat în penitenciare, sunt finanţate 30.000 de locuri.

Publicitate

Pentru învățământul special pentru copii și elevi cu deficiențe și/sau boli cronice din cadrul unităților de învățământ și/sau a unităților sanitare sunt finanțate 30.450 de locuri.

Pentru învățământul superior/granturi de studii au fost alocate un număr de 113.078 de locuri, din care 68.092 de locuri pentru studii universitare de licență, 36.164 pentru studii universitare de master, 3.422 pentru studii universitare de doctorat, iar 5.400 pentru rezidențiat.

Pentru românii de pretutindeni, sunt prevăzute 1.900 de locuri pentru învățământul preuniversitar, respectiv 7.065 de locuri pentru învățământul superior cu un număr total de luni-bursă de 800.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending