Zeci de copii, din trei comune din județ, au avut parte de momente memorabile și de bucurii de neuitat, la sfârșitul săptămânii trecute, în cadrul unui proiect care tinde spre continuitate, „Tabăra prieteniei”. Inițiativa, care are girul Inspectoratului Școlar Botoșani, implică ca parteneri școlile din Blândești, Unțeni și Gorbănești. Anul acesta, gazda evenimentului dedicat copiilor din clasele a VII-a și a VIII-a a fost Școala Gimnazială Nr.1 din Blândești.
Activitățile din cadrul taberei fost structurate pe mai multe etape, în cadrul cărora elevii au fost provocați să facă o introspecție în propriile suflete pentru a evoca anumite trăiri, pentru a scoate la iveală năzuințe care le-ar putea contura viitorul. Grupele de lucru au primit nume tematice: „Curaj”, „Încredere”, „Bucurie” și câte un minijurnal în care să noteze, cu sinceritate absolută, idei, impresii și soluții cu privire la desfășurarea anului școlar care se încheie.
„Au primit un minijurnal în care să facă inventarul anului școlar care se încheie, să menționeze, de exemplu, un obstacol, cel mai dificil lucru, un prieten nou pe care și l-au făcut, un lucru nou încercat, o reușită a lor, cea mai amuzantă amintire, și multe altele”, ne-a dezvăluit directorul Școlii Blândești, profesoara Elena Tănasă.
O parte interesantă a taberei a constituit-o activitatea sportivă, unde zecile de elevi au avut nevoie de curaj și de încredere pentru că bucuria a fost la ea acasă. Fiecare a primit câte un tricou din partea organizatorilor care la final a fost „inscripționat” cu mesaje motivante, scrise inclusiv de directoarea școlii.
Profesorul de religie al Școlii Blândești, George Brânzei, s-ar putea spune că a fost sufletul activității. În calitatea sa de coordonator și-a dorit ca totul să meargă pe roate, sprijinit de colegii devotați. „Astăzi, dorul de copilărie și-a făcut simțită prezența în cel mai inedit mod la Blândești. Școala de aici și-a dat mâna cu școlile din Gorbănești și Unțeni și au transformat această zi într-o filă de poveste ce va fi pusă la loc de cinste în inimile copiilor claselor a VII-a și a VIII-a ce au făcut un tot al prieteniei numărând aproximativ 60 de suflete. Sunt recunoscător echipei cu care am reușit să duc la bun sfârșit acest proiect minunat și mă plec în fața acestor oameni minunați: -Părintele Cosmin și soția sa Ecaterina, oameni de care mă leagă o prietenie de mai bine de 10 ani și care sunt mereu un model de curaj și optimism. Doamnele Consilier Școlar Laura și Andreea-Alexandra, tinere cadre cu o voință incredibilă de a face bine, de a face de calitate. Domnul Robert, Profesor de educație fizica la Școala Gimnazială nr.1 Unțeni, cel care a fost promotor al activității sportive. În final, nu uităm de inima acestei tabere, Doamna Director Tanasa Elena care a pus, nu doar ștampile, ci și suflet în toată buna organizare a lucrurilor. Mulțumim Inspectoratului General pentru Situații de Urgență Botoșani pentru activitatea atât de frumoasă oferita în dar copiilor. Mulțumim SC Angelus SRL, La Strada, Wenge și Paul’s Pizza pentru masa copiilor. Mulțumim Carrefour Botoșani pentru dulciurile dăruite la final de zi. Nu ne place, dar este necesar să precizăm că această activitate a fost realizată din fondurile proprii ale echipei. Acestea au acoperit cheltuielile materialelor didactice și a realizării unui ambient corespunzător. Astfel s-a scris povestea: Tabăra Prieteniei La mulți ani tuturor, raze ale Harului ce ne sunteți pildă de iubire și frumos!”, a scris profesorul de religie George Brânzei pe pagina sa de facebook.
Demonstrația pompierilor
Publicitate
În ultima parte a activităților, pompierii botoșăneni le-au dăruit elevilor de la Școlile Gimnaziale din Blândești, Gorbănești și Unțeni un cadou cu totul special: „model de urmat”. Aceștia au răspuns invitației de a participa la proiectul „Tabăra Prieteniei”, organizat de cele trei instituții de învățământ, pentru a-i ajuta pe tineri să-și aleagă o carieră. Pompierii le-au împărtășit experiențele trăite de-a lungul anilor, le-au vorbit despre avantajele și riscurile acestei meserii și le-au explicat pașii ce trebuie urmați pentru a putea îmbrăca haina de salvator.
A fost pus accent pe facilitățile asigurate elevilor, printre care se numără: școlarizare gratuită; condiții de cazare și hrănire, fără costuri; locul de muncă asigurat după absolvire, prin repartiţie și multe altele.
Iar pentru a-i familiariza cu ce trebuie să facă un salvator, le-au prezentat o autospecială de stingere și autospeciala pirotehnică și le-au arătat cu funcționează fiecare accesoriu, în parte. Totodată, i-au angrenat în exerciții demonstrative pentru a le testa rapiditatea, îndemânarea, spiritul de echipă, rezistența fizică și psihică, calități de bază ale unui pompier. Nu au lipsit nici sfaturile legate de prevenirea situațiilor de urgență. Specialiștii ISU Botoșani le -au spus și ce trebuie să facă în cazul în care viața lor sau a celor dragi le este pusă în pericol.
La finalul activităților, elevii participanți au primit câte un pachet consistent de dulciuri din partea sponsorilor.
În loc de epilog
Luni dimineață, elevii care au participat la „Tabăra prieteniei” au dus în băncile de la școală și în mijlocul colegilor spiritul activităților în care au fost antrenați. Poveștile nu au contenit, iar ca o dovadă a bucuriei care încă persistă au venit la ore îmbrăcați în tricourile pe care au primit „autografe” de la profesori și chiar elevi cu care au legat noi prietenii. „Le-am spus: Hai, că astăzi merge, dar de mâine nu mai veniți așa”, a zâmbit directorul Școlii din Blândești, Elena Tănasă.
Potrivit proiectului, „Tabăra prieteniei” își mută „sediul” bucuriei anul care vine, locația urmând a fi aleasă între celelalte două comune rămase, astfel că din gazdă binevoitoare Școala Blândești va ajunge oaspete.
ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.
Oamenii de știință confirmă că bărbații au un auz mai slab decât femeile. Studiul arată că factori precum altitudinea și viața urbană influențează auzul, relatează mediafax.ro.
Un nou studiu confirmă că bărbații au un auz semnificativ mai puțin sensibil decât femeile, indiferent de frecvență și populație, scrie Daily Mail.
Cercetarea, realizată de o echipă internațională de oameni de știință, a analizat 450 de persoane din 13 țări, inclusiv Ecuador, Anglia, Gabon, Uzbekistan și Africa de Sud.
Studiul a măsurat sensibilitatea cohleară și a constatat că femeile au, în medie, un auz cu doi decibeli mai sensibil decât bărbații – o diferență subtilă, dar semnificativă.
Este cunoscut faptul că, în general, oamenii aud mai bine cu urechea dreaptă decât cu cea stângă și că auzul se deteriorează odată cu înaintarea în vârstă.
Diferențele biologice și influența hormonilor
Cercetătorii sugerează că această variație ar putea fi cauzată de diferențele hormonale din timpul dezvoltării fetale sau de mici particularități structurale ale cohleei.
Publicitate
De asemenea, femeile tind să aibă performanțe mai bune în percepția vorbirii și în alte teste auditive, ceea ce indică faptul că creierul lor procesează sunetele mai eficient.
Impactul mediului asupra auzului
Studiul a arătat, de asemenea, că factorii de mediu influențează sensibilitatea auditivă. Persoanele care trăiesc în păduri au cea mai mare sensibilitate auditivă, posibil datorită adaptării la un mediu bogat în sunete non-umane, în timp ce cei care locuiesc la altitudini mari au cea mai scăzută sensibilitate.
Populațiile urbane au prezentat o tendință de percepție a frecvențelor mai înalte, probabil din cauza filtrării zgomotelor de trafic de frecvență joasă.
Coordonatoarea studiului, Dr. Patricia Balaresque, a subliniat importanța luării în considerare a influențelor biologice și de mediu asupra auzului.
Constatările, publicate în Scientific Reports, ar putea contribui la o mai bună înțelegere a pierderii auzului și a diferențelor individuale în toleranța la zgomot.
Doi bărbați din județul Suceava au fost reținuți de polițiști, fiind suspectați de furtul a peste un milion de euro dintr-o locuință de pe raza localității Milișăuți, au anunțat, duminică, reprezentanții Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ), relatează agerpres.ro.
Potrivit acestora, cei doi indivizi, de 35 și 36 de ani, din municipiul Rădăuți, ar fi pătruns, cu fețele acoperite și cu mănuși, în locuința unui bărbat de 67 de ani din orașul Milișăuți și ar fi sustras peste un milion de euro.
Furtul a avut loc pe 17 martie, atunci când victima a sesizat polițiștii.
‘Deși autorii și-au luat o serie de măsuri care să le asigure protecția și să îngreuneze ancheta (au acționat cu fețele acoperite, au folosit mănuși, au deconectat sistemul de energie electrică, s-au deplasat pe căi de acces lăturalnice fără monitorizare video, au filat locația un timp îndelungat etc.), polițiștii au reușit în scurt timp să stabilească un cerc de suspecți și să obțină date importante pentru stabilirea modului de acțiune și probarea activității infracționale (…) În toată această perioadă evaluarea activităților investigative și de cercetare penală s-a făcut zilnic, corelându-se și coroborându-se datele și informațiile obținute în dinamică, evidențiindu-se piste solide care au dus în final la identificarea și prinderea persoanelor bănuite de comiterea faptei’, au precizat oficialii IPJ.
În cursul zilei de vineri, polițiștii din Suceava, sub coordonarea procurorilor Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Suceava, au efectuat șapte percheziții la locuințe și locații folosite de către cele două persoane bănuite de comiterea faptelor.
Ulterior, polițiștii au continuat activitățile investigative și de monitorizare, obținând date cu privire la faptul că cei doi bărbați bănuiți de comiterea furtului intenționează să părăsească țara, încercând să se sustragă cercetărilor și să își asigure scăparea.
Publicitate
În aceste condiții, polițiștii au intensificat activitățile specifice și au constituit filtre rutiere, în seara de 28 martie, autoturismul în care se aflau cei doi bărbați fiind localizat și reperat în zona DN 17, pe raza comunei Vama, un echipaj efectuând semnal regulamentar de oprire. Șoferul vehiculului nu s-a conformat semnalului, continuându-și deplasarea în viteză și încercând să scape pe drumurile laterale, însă pe un drum forestier din zonă nu și-a mai putut continua deplasarea din cauza terenului accidentat. Imediat, cei doi ocupanți au abandonat vehiculul și au fugit în zona împădurită.
Au fost constituite mai multe echipe de căutare și s-a acționat concentric prin restrângerea treptată a arealului de căutare, fiind dispuse totodată toate măsurile de siguranță și securitate pentru polițiștii implicați, reușindu-se găsirea celor doi bărbați, care erau ascunși în fondul forestier. Cei doi au fost încătușați și preluați de către polițiști fără incidente, nefiind necesară utilizarea forței sau a armamentului, supunându-se somațiilor polițiștilor.
Supermarketurile Profi din Botoșani nu se află pe lista magazinelor care vor fi vândute unor alte companii de retail alimentar, ca urmare a deciziei Consiliului Concurenței pentru aprobare a preluării rețelei de către Mega Image.
În contextul achiziției rețelei de magazine Profi de către grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize – proprietarul Mega Image –, Consiliul Concurenței a impus mai multe condiții pentru aprobarea tranzacției. Una dintre acestea presupune vânzarea a 87 de magazine din țară, în special din zone unde cele două rețele sunt deja concurente directe.
Niciun municipiu, oraș sau comună din județul Botoșani nu se regăsește pe lista celor 44 de localități în care vor fi cedate magazine ca urmare a acestei fuziuni. Documentul oficial publicat de Consiliul Concurenței indică localități precum Timișoara, Oradea, București, Azuga, Predeal, Popești-Leordeni, Bragadiru, Pantelimon, Ploiești, Florești, Cluj-Napoca, dar nu și localități din Alba, cum ar fi Alba Iulia, Aiud, Blaj sau Sebeș.
Lista magazinelor PROFI care vor fi vândute unor alte companii de retail alimentar
În județul Botoșani sunt 11 de magazine Profi, iar această decizie este una liniștitoare pentru cei câteva sute angajați, în contextul în care au existat temeri că rețeaua ar putea fi fragmentată sau restructurată agresiv în urma achiziției. În realitate, magazinele Profi din Botoșani își vor continua activitatea sub brandul Mega Image sau Profi fără a fi afectate de procesul de cesiune catre un alt retailer alimentar.
În ceea ce privește magazinele cesionate Mega Image s-a angajat oficial să nu reintre pe aceste piețe pentru o perioadă de cel puțin 10 ani, consolidând astfel independența operațională a unităților ce vor fi vândute.
Achiziția Profi de către Mega Image este în prezent în etapa finală de aprobare, iar investitorii interesați de cele 87 de magazine scoase la vânzare au avut termen până la 19 martie 2025 pentru a trimite oferte neangajante, conform datelor obținute de Digi24.ro.
Publicitate
Această măsură are scopul de a preveni concentrarea excesivă pe anumite piețe locale și de a asigura diversitatea opțiunilor pentru consumatori.
Reguli clare pentru relațiile cu furnizorii: Mega Image trebuie să implementeze proceduri transparente privind listarea și delistarea furnizorilor, aplicabile atât pentru Mega Image, cât și pentru Profi.
Achiziția Profi – o afacere de 1,3 miliarde de euro
Mega Image a finalizat achiziția rețelei de magazine Profi, consolidându-și astfel poziția pe piața de retail din România. Tranzacția, evaluată la 1,3 miliarde de euro, a fost aprobată de Consiliul Concurenței cu anumite condiții menite să mențină un mediu concurențial echitabil, potrivit economica.ro
Detalii despre tranzacție și rețelele implicate:
Valoarea tranzacției: Achiziția rețelei Profi de către Ahold Delhaize, compania-mamă a Mega Image, a fost realizată pentru suma de 1,3 miliarde de euro, reprezentând cea mai mare tranzacție din sectorul retail alimentar din România.
Numărul total de magazine Profi: La momentul achiziției, Profi opera peste 1.700 de magazine în România, având cea mai extinsă rețea de retail din țară.
Numărul total de magazine Mega Image: Mega Image deținea aproximativ 969 de magazine sub brandurile Mega Image și Shop&Go, concentrate în principal în zonele urbane.
Prin această achiziție, Ahold Delhaize își dublează prezența pe piața românească, devenind unul dintre cel mai important jucător din sectorul de retail alimentar.