Connect with us

Educație

FOTO: „Împreună pentru integrarea educațională mai bună a copiilor cu nevoi speciale”, proiect de succes al IȘJ Botoșani

Publicat

Publicitate

Inspectoratul Școlar Județean Botoșani, în calitate de Beneficiar/Aplicant/Lider de parteneriat, implementează proiectul ”Together for a better educational integration of children with special educational needs” – ”Împreună pentru integrarea educațională mai bună a copiilor cu nevoi speciale”, 2SOFT/1.1/133.

Partenerul principal este Direcția Învățământ, Tineret și Sport Bălți, Republica Moldova, iar proiectul se desfășoară în stil oglindă, simetric. Proiectul a demarat în luna noiembrie a anului 2020 și se va finaliza în luna mai 2022, fiind finanțat prin Programului Operaţional Comun România-Republica Moldova, proiect de tip SOFT,  Obiectivul tematic 2: Sprijin pentru educaţie, cercetare, dezvoltare tehnologică şi inovare, Prioritatea 1.1 – Cooperare instituțională în domeniul educațional în vederea creșterii accesului la educație și a calității acesteia  – Joint Operational Programme Romania–Republic of Moldova 2014-2020, 2nd Call for Proposals.

Obiectivul general al proiectului este asigurarea accesului la o educație de calitate pentru copiii cu nevoi educaționale speciale, la nivelul a două regiuni – Botoșani, România și Bălți, Republica Moldova. Școlile pilot din județul nostru sunt: Școala Gimnazială nr. 12 Botoșani, Școala Gimnazială ”Elena Rareș” Botoșani, Școala Gimnazială ”Sfânta Maria” Botoșani, Școala Gimnazială ”Alexandru Ioan Cuza” Dorohoi, Liceul ”Demostene Botez” Trușești.

Din grupul țintă și de beneficiari ai proiectului, un număr de 100 de elevi, cadre didactice și părinți, din cele cinci școli pilot, au participat la o vizită culturală, la sediul Fundației Ștefan Luchian, în preajma zilei de naștere a pictorului, apoi au vizionat piesa ”Ursul păcălit de vulpe” la Teatrul de păpuși pentru copii și tineret ”Vasilache” Botoșani.

Traseul a fost continuat cu o vizită la Casa Memorială Nicolae Iorga, urmată de Muzeul Județean de Istorie și plimbarea recreativă în Parcul ”Mihai Eminescu”. Organizați pe grupuri de câte 20 de participanți din fiecare unitate, cu un program bine stabilit, pentru că și accesul la obiectivele propuse a fost restricționat, din cauza pandemiei, elevii, profesorii și părinții au fost primiți și la sediul Inspectoratului școlar județean Botoșani, unde au vizionat o serie de videoclipuri realizate în cadrul proiectului în celelalte școli partenere, au primit o surpriză și au evaluat activitatea.

Conducerea Inspectoratului școlar județean Botoșani, împreună cu experți din proiect, echipa de implementare, inspectori școlari, directori, cadre didactice din școlile pilot și părinți ai elevilor, am demonstrat cu toții că implicarea este cheia succesului, iar ”ÎMPREUNĂ” nu este doar o sintagmă fără conținut, ci un mod de viață, de educare și autoeducare, iar starea de bine contribuie la integrarea socială și la obținerea succesului.

Publicitate

Mai multe informații despre proiect și materialele de prezentare pot fi obținute, accesând site-ul https://togetherforchildren.ro/ sau https://isjbotosani.ro/proiecte-europene/proiecte-transfrontaliere/alte-proiecte/together-for-a-better-educational-integration-of-children-with-special-educational-need-impreuna-pentru-integrarea-educationala-mai-buna-a-copiilor-cu-nevoi-speciale.html.

Manager proiect,

Inspectoratul școlar județean Botoșani, Prof. Dr. Ada Alexandrina Macovei

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Educație

Reglementări privind temele pentru acasă în învățământul preuniversitar

Publicat

Publicitate

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a semnat vineri ordinul care reglementează temele pentru acasă în învățământul preuniversitar.

‘Între aspectele reglementate, menționăm, în sinteză, următoarele: tema pentru acasă este necesar să fie stabilită diferențiat, după cum urmează: tema obligatorie, care are un nivel mediu de dificultate, pentru toți elevii clasei, tema suplimentară, care este facultativă, cu caracter general sau individual-diferențiată, pentru activități de recuperare sau de pregătire pentru performanță. La nivelul educației timpurii și la clasa pregătitoare nu se dau teme pentru acasă. Timpul total alocat la învățământul primar pentru temele obligatorii va fi de maximum 1 oră. Pentru toate celelalte niveluri de învățământ preuniversitar temele obligatorii pentru acasă nu pot depăși 2 ore’, informează Ministerul Educației într-un comunicat de presă remis AGERPRES.

Altă măsură prevede că tema pentru acasă la o disciplină, având drept finalitate realizarea unor lucrări mai ample/de sinteză, poate să fie maximum una pe interval de învățare (modul).

În perioada vacanțelor, de regulă, nu se vor da teme pentru acasă elevilor din învățământul primar și gimnazial, se mai arată în ordinul ministrului Educației.

‘În stabilirea temelor pentru acasă se va evita apariția unor efecte negative, de tipul: pierderea interesului elevului față de învățare (din cauza cantității, dificultății sau monotoniei temelor etc.), oboseală fizică și emoțională, reducerea timpului liber destinat unor activități recreative (activități sportive, artistice, gospodărești, lectură etc.), adâncirea diferențelor dintre elevii performanți și cei aflați în dificultate. Se interzice utilizarea temei ca instrument de pedeapsă (cantitate mare de teme, exerciții repetitive), precum și solicitarea realizării/parcurgerii unor activități de învățare/conținuturi, care necesită o abordare sistematică în clasă și nu pentru a fi realizate/parcurse individual, ca temă pentru acasă’, precizează ordinul.

Potrivit acestuia, anual se va colecta feedbackul elevilor și al părinților cu privire la utilitatea și eficiența temelor pentru acasă.

Publicitate

‘Directorul, pentru învățământul primar, și dirigintele clasei, pentru celelalte niveluri ale învățământului preuniversitar, sunt responsabili pentru colectarea feedbackului, care va fi analizat în consiliile de administrație ale unităților școlare, care vor lua măsuri atât pentru eficientizarea educației prin teme, cât și pentru creșterea gradului de satisfacție al elevilor și părinților’, se menționează în comunicat.

Ordinul urmează a fi publicat în Monitorul Oficial. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Ce își doresc comisarii de mediu botoșăneni în seara de Moș Nicolae? Până una-alta, au dat câteva amenzi

Publicat

Publicitate
Ce își doresc comisarii de mediu în seara de Moș Nicolae?
Își doresc:
-să nu se confirme sesizăriile,
-operatorii economici să prezinte autorizaţiile de mediu și vizele anuale valabile,
-să fie realizate monitorizarile impuse prin actele de reglementare,
-să fie realizate în totalitate și la termen măsurile impuse anterior.
Poate lucrurile se schimba mâine….,
astăzi comisarii de mediu au scris 6 amenzi contravenționale în cuantum de 186.000 lei, 3 dintre acestea pentru desfășurarea activității fără a deține autorizaţie de mediu.

Citeste mai mult

Eveniment

Peste 80 de asistenți sociali din Vorona, instruiți de pompierii botoșăneni

Publicat

Publicitate

Peste 80 de asistenți sociali din comuna Vorona, care îngrijesc persoane cu nevoi speciale, au fost instruiți astăzi cum să reacționeze în momente critice și cum să prevină apariția unor situații de urgență. Activitatea de informare și educare preventivă a fost organizată la Căminul Cultural din localitate, la inițiativa Primăriei Comunei Vorona.

Încă din primele minute, participanții au fost implicați în activități practice. Paramedicii SMURD le-au prezentat modul corect de acordare a primului ajutor în caz de înec cu bol alimentar, cu ajutorul vestelor Heimlich special destinate instruirii. Ulterior, asistenții sociali au exersat manevrele de resuscitare pe manechine, pentru a dobândi deprinderi esențiale în acordarea primului ajutor.

Specialiștii din cadrul Inspecției de Prevenire și Serviciului Pregătire pentru Intervenție și Reziliența Comunităților le-au vorbit celor prezenți despre modul corect de utilizare a surselor de căldură, a instalațiilor electrice și de gaze naturale, precum și despre conduita adecvată în cazul producerii unor situații de urgență.

Tot în cadrul activității, participanții au aflat când și cum se folosește autospeciala de hidroperforare, fiind prezentate pe rând accesoriile din dotare și rolul fiecăruia în intervențiile operative.

Evenimentul face parte din programul permanent al Inspectoratului de Situații de Urgență „Nicolae Iorga” al Județului Botoșani dedicat pregătirii populației și sprijinirii instituțiilor care lucrează cu persoane vulnerabile, contribuind astfel la creșterea gradului de siguranță în comunitate.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Primăria municipiului Botoșani va organiza, în noaptea de Revelion, un spectacol care va include și un foc de artificii

Publicat

Publicitate

Primăria municipiului Botoșani va organiza, în noaptea de Revelion, un spectacol care va include și un foc de artificii, a declarat, vineri, pentru AGERPRES, primarul Cosmin Andrei.

Potrivit acestuia, focul de artificii reprezintă una din principalele atracții pentru botoșănenii care aleg să petreacă noaptea dintre ani în spațiul public.

‘Au fost discuții pe Facebook, comentarii din partea iubitorilor de animale, dar nu avem nicio petiție oficială din partea vreunei asociații. Cu siguranță, oamenii vin la spectacolul organizat de Primărie și pentru focul de artificii’, a afirmat Cosmin Andrei.

Bugetul alocat de municipalitate focului de artificii se ridică la 40.000 de lei. AGERPRES

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending