Connect with us

Eveniment

FOTO: Copiii de la Grădinița Nr 19 din Botoșani, învățați de pompieri să-și protejeze viața

Publicat

Publicitate

Copiii de la Grădinița nr. 19 Botoșani învățați să-și protejeze viața

Pompierii botoșăneni s-au întâlnit, astăzi, cu preșcolarii de la Grădinița nr. 19 din municipiul Botoșani, pentru a le explica diferența dintre bine și rău. Aceștia, le-au vorbit, pe înțelesul lor, despre cum trebuie să se comporte pentru a fi în siguranță acasă, la grădiniță, pe stradă sau în grupul de prieteni. I-au învățat cum să reacționeze în cazul producerii unui incendiu sau cutremur și i-au angrenat în două exerciții de evacuare.

Și pentru ca activitatea să fie interactivă, s-a organizat și un concurs cu tematică de protecție civilă și prevenire a incendiilor. Mulți dintre preșcolari au demonstrat că dețin foarte multe cunoștințe despre prevenirea incendiilor, dar toți au răspuns corect la întrebări, dovadă că au fost foarte atenți la lecția de siguranță. Efortul lor a fost răsplătit cu câte o diplomă, care le-a fost oferită de Pompierul Sam.

Pirotehnicienii le-au prezentat cele mai frecvente elemente de muniție, rămase neexplodate din timpul celor două conflicte armate, care sunt descoperite pe raza județului Botoșani, autospeciala pirotehnică, aparatura și echipamentele cu care intervin în astfel de situații. Totodată, le-au vorbit despre cum trebuie să se comporte în cazul în care descoperă muniție neexplodată.

Copiii au aflat și în ce situații pompierii intervin cu autospecialele de stingere și cum se folosește fiecare accesoriu. Cei mai curajoși au probat echipamentele de protecție folosite în misiuni și au testat presiunea furtunelor ca și când ar fi stins un incendiu.

De asemenea, persoanele responsabile la nivelul grădiniței au fost instruite cu privire la măsurile ce trebuie adoptate în cazul unei situații de urgență reale, astfel încât preșcolarii și cadrele didactice să fie în siguranță.

Publicitate

Cu această ocazie, specialiștii din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Nicolae Iorga” al Județului Botoșani le-au transmis celor mici următoarele sfaturi în cazul producerii unui incendiu în incinta grădiniței:

– anunțați evenimentul primului adult pe care îl întâlniți și păstraţi-vă calmul;

– părăsiți clădirea sub supravegherea și îndrumarea unui cadru didactic;

– urmaţi căile de evacuare marcate. Nu vă întoarceţi spre locurile în care se manifestă incendiul pentru a vă lua ghiozdanele sau alte obiecte de valoare! Viaţa este mai importantă!

– când aţi ajuns în curte, îndreptaţi-vă spre locul de adunare marcat corespunzător. Aici, cadrele didactice vor face prezenţa.

– aşteptaţi intervenția pompierilor.

În cazul unui incendiu în locuință, copiii au fost sfătuiți să:

– anunţe imediat părinţii sau pe cei din jur, să strige după ajutor sau sune la 112 dacă sunt singuri;

– să își ajute frații sau prietenii de joacă mai mici pe timpul evacuării din clădire;

– să nu se ascundă în diferite locuri (sub pat, în dulap etc.);

– dacă este mult fum, să înainteze în genunchi, deoarece la nivelul podelei pot respira mai bine;

– să nu se întoarcă în clădire, nici măcar pentru animalele sau jucăriile preferate.

Activitatea a fost organizată în baza protocolului de colaborare încheiat între ISU Botoșani și unitatea de învățământ, în cadrul programului național „Școala altfel”.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Educație

FOTO: „Diferiți, dar egali”: Mobilitate de învățare pentru profesori la Școala Gimnazială Nr. 2 Tudor Vladimirescu – Albești

Publicat

Publicitate

În perioada 12 -16 mai 2025, la Școala Gimnazială Nr. 2 Tudor Vladimirescu-Albești a avut loc cea de-a treia mobilitate din cadrul proiectului Erasmus + „Diferiți, dar egali”, o mobilitate de învățare pentru profesorii din cele patru școli partenere: Școala Gimnazială Nr. 2 Tudor Vladimirescu-Albești – ROMÂNIA; OU „Sv. sv. Kiril i Metodiy“ – BULGARIA; OOU Petar Pop Arsov – MACEDONIA DE NORD și Canakkale Provincial National Education Directorate – TURCIA.

În cele cinci zile petrecute în România, școlile partenere din cadrul proiectului Erasmus + „Diferiți, dar egali” au participat la numeroase activități și workshop-uri în vederea dezvoltării unor competențe civice, sociale, a unor abilități de cooperare, de integrare, de învățare a obiceiurilor și tradițiilor celorlalți. Astfel, cei zece profesori prezenți la unitatea de învățământ din România au descoperit tradițiile populare românești, au participat la activități ce au presupus incluziunea, diversitatea culturală și multiculturalism, toate fiind realizate cu scopul de a fi aplicate în școlile partenere pentru a atinge obiectivul combaterii abandonului școlar, a prevenirii eșecului școlar și pentru a elimina barierele sociale, etnice și de orice altă formă de discriminare.

Programul mobilității a cuprins următoarele activități:

  1. Ziua 1: deschiderea mobilității (la care au participat inspectorul școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Botoșani, prof. Bogdan Suruciuc, inspector – prof. Sandu Liliana Cristina și primarul comunei Albești – Cristian Câmpanu); vizitarea Școlii Gimnaziale Nr. 2 Tudor Vladimirescu-Albești; participarea la workshop-ul pe tema incluziunii „Include-mă în viața ta!”; vizitarea Primăriei Albești și participarea la o masă rotundă pe tema educației și a sistemului de învățământ din școlile partenere în proiect.
  2. Ziua 2: Plantarea copacului prieteniei – simbolul proiectului Erasmus + „Diferiți, dar egali”; participarea la workshop-ul realizat în parteneriat cu părinții (vizitarea afacerilor locale ale părinților); participarea la workshop-ul pe tema diversității culturale „Încondeierea ouălor. Tradiție de zeci de ani” la Muzeul de Etnografie din Trușești.
  3. Ziua 3: Vizitarea orașului Iași. Descoperirea unor obiective turistice și culturale reprezentative pentru zona Moldovei: Palatul Culturii; Biserica Sfinții Trei Ierarhi; Biserica Sf. Nicolae Domnesc; Teatrul „Vasile Alecsandri”; Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” – Sala Pașilor Pierduți.
  4. Ziua 4: Pe urmele lui Mihai Eminescu: activități culturale care au presupus vizitarea Bisericii Uspenia (unde a fost botezat poetul); vizitarea Casei Memoriale „Mihai Eminescu” din Ipotești; vizitarea Muzeului din Ipotești și drumeție spre „lacul cu nuferi”; cina tradițională.
  5. Ziua 5: participarea la workshop-ul „Uniți prin diversitate!” – realizarea unei capsule a timpului în care fiecare țară parteneră a transmis un mesaj care va rămâne pentru eternitate; ceremonia de decernare a certificatelor; încheierea mobilității.
  6. Proiectul Erasmus + „Diferiți, dar egali”, un proiect de Educație școlară, KA2, parteneriate la scară mică, nr. ref. 2023-2-RO01-KA210-SCH-000177472, a fost implementat în școlile partenere încă din mai 2024, având ca obiective: creșterea gradului de participare a elevilor la activitatea școlară din instituțiile partenere; dezvoltarea comportamentului responsabil al comunităților școlare în raport cu egalitatea de șanse; cultivarea unei relații mai bune între părinți și școli prin inițierea unui număr sporit de activități comune școală-familie-comunitate: activități de consiliere parentală, programe educaționale dezvoltate în școlile partenere și scăderea discriminării elevilor vulnerabili din școlile partenere.

Citeste mai mult

Eveniment

Titularizarea se schimbă: Ce propune ministrul Educației pentru a simplifica angajarea în școli

Publicat

Publicitate

Schimbări la Titularizare: Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, propune modificări pentru simplificarea procesului de angajare în învățământ.

Varianta luată în calcul este introducerea unui examen național de licențiere didactică, similar rezidențiatului din medicină în ceea ce privește o eventuală organizare în centre de concurs la nivel zonal.

„Ca titular ești mai protejat, circuli mai ușor de la o școală la alta – dar sunt și dezavantaje – birocrația și faptul că oameni valoroși ajung să repete examenul de titularizare.

Dacă iei peste 7, devii licențiat în sistem. Asta te ajută pentru că, fiind licențiat, poți participa direct la concursuri pentru poziții pe perioadă determinată sau nedeterminată – fie direct la școală, fie la un centru de concursuri”, a declarat ministrul, luni, potrivit edupedu.ro

Noul model are drept obiectiv profesionalizarea carierei didactice și simplificarea procesului de angajare, notează ministrul.

Titularizarea este examenul de angajare pe o perioadă nedeterminată într-o școală. Pentru a se titulariza – deci pentru a se angaja pe o perioadă nedeterminată – profesorii trebuie să obțină minimum nota 7 atât la examenul scris, cât și la inspecția la clasă în profilul postului.

Publicitate

Schimbări la Titularizare. Declarațiile ministrului

Avem tot mai puțini profesori în anumite domenii. Uneori chiar profesorii buni care nu reușesc să obțină o poziție, trebuie să dea examenul de mai multe ori

Propunerea pe care am să o fac (…) principiile pentru regândirea titularizării: să avem un examen național care să permită licențierea didactică. Dacă ai luat peste 7 ai devenit licențiat în sistem. Asta te ajută pentru că așa poți să participi la concursuri pe poziții pe perioadă determinată/nedeterminată. Dacă ai ocupat o poziție pe nedeterminat, ești titular și licențiat în sistem. Pentru totdeauna? În principiu da, dacă îți faci treaba. La 5 ani – evaluări la standarde minime, dacă nu le ai urmează o perioadă de 1-2 ani de remedială.

Foarte important: dacă poziția respectivă – una pe perioada determinată, devine viabilă pentru titularizare, se transformă pe perioadă nedeterminată.

Trebuie să mărim salariul, să vină cu responsabilități. Standard minim de performanță: primești mai mult, dai mai mult. Dincolo de salariul mediu, trebuie să creăm indicatori care să le permită profesorilor să câștige mai mult. Nu tuturor, ci celor care se implică mai mult.

Avem nevoie și de potențialul de a câștiga mai mult pe baza unor indicatori de performanță, progres și incluziune.

Locurile care nu se acoperă de licențiați se scot la concurs în regim de suplinire pentru cei care nu trec licențierea. Să ne asigurăm că unitățile școlare vor anunța posturile libere.

Schimbări la Titularizare: posturi pe perioadă determinată

Dacă ai obținut o notă peste prag și ai devenit licențiat în sistem, iar școala este mulțumită de performanța ta, ar trebui să ai posibilitatea de a continua de la un an la altul, prin decizia școlii.

Iar atunci când atingi vechimea stabilită pentru o poziție pe perioadă nedeterminată – de exemplu, după 4 ani –, să poți trece pe nedeterminată.

Dar nu până la pensie, ci cu evaluări periodice din cinci în cinci ani.

Citeste mai mult

Eveniment

Municipiul Dorohoi și comunele Șendriceni și Broscăuți rămân fără apă. Anunțul Nova Apaserv

Publicat

Publicitate

S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani informează că, începând de marți, 20 mai 2025, ora 12:00, până miercuri, 21 mai 2025, ora 12:00, se vor executa lucrări de modernizare și reabilitare la rezervoarele de la Dealu Mare, care deservesc municipiul Dorohoi și localitățile limitrofe.

Pe durata acestor lucrări, furnizarea apei potabile va fi întreruptă în municipiul Dorohoi  și în comunele Șendriceni și Broscăuți.

Pentru a evita disconfortul generat de lipsa apei, recomandăm consumatorilor afectați să  își asigure  rezerve minime de apă pentru uz casnic, pe durata întreruperii.

Citeste mai mult

Eveniment

Trei echipe pe podium, la finalul Olimpiadei Naționale a Sportului Școlar, etapa națională, la volei pentru gimnaziu fete

Publicat

Publicitate

În perioada 15-18 mai 2025, Liceul Tehnologic „Ștefan cel Mare și Sfânt” Vorona a fost gazda Olimpiadei Naționale a Sportului Școlar, etapa națională, la volei pentru gimnaziu fete, ediția 2024-2025.

Trei echipe au urcat pe podium la finalul competiției și au fost premiate ieri la festivitatea de închidere a olimpiadei:

Locul I – Liceul Teoretic „Jozef Tajovsky” Nădlac, jud. Arad;

Locul al II-lea – Liceul Teoretic „Marin Preda” București;

Locul al III-lea – Școala Gimnazială „Lucian Grigorescu” Medgidia, jud. Constanța.

 

Publicitate

Evenimentul a fost  organizat de Inspectoratul Școlar Județean Botoșani, în parteneriat cu Primăria și Consiliul Local al comunei Vorona.

„Felicitări tuturor voleibalistelor participante care, indiferent de locul ocupat în clasament, au demonstrat nu doar calități sportive remarcabile, ci și caracter, respect față de adversar și dăruire față de echipă!

Felicitări cadrelor didactice și antrenorilor care au fost alături de aceste fete pas cu pas, motivându-le și pregătindu-le pentru performanță!

Felicitări echipelor și sportivelor câștigătoare, celor care, prin pasiune pentru volei, pun bazele viitorului sportului românesc!

România are nevoie de generații puternice, motivate și curajoase – precum aceste fete!” a declarat Bogdan Gheorghe SURUCIUC, inspector școlar general.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending