Connect with us
Publicitate

Eveniment

Fermierii botoșăneni avertizează că intră în faliment dacă nu-şi vând produsele

Publicat

Fermierii români avertizează că vor intra în faliment dacă nu-și vând produsele. Suma de 10 milioane de euro propusă a fi alocată României din rezerva de criză a UE este „ridicol de disproporționată”.

Federaţia Naţională PRO AGRO, LAPAR şi UNCSV, în numele fermierilor şi cooperativelor din România, readuce în atenţia autorităţilor dificultăţile majore prin care trece sectorul agricol în contexul prelungirii conflictului armat din Ucraina.

În calitatea sa de stat cu graniţă comună cu Ucraina, România a oferit sprijin necondiţionat pentru refugiaţii ucrainieni şi a contribuit fără rezerve la facilitarea tranzitului produselor agricole din Ucraina către statele din Uniunea Europeană şi către destinaţii terţe.

Fermierii români au arătat solidaritate deplină în relaţia cu agricultorii ucrainieni şi au înţeles că este important ca, în aceste momente dificile, să contribuie pentru a evita extinderea problemelor generate de conflict, printr-o criză a alimentelor în statele din lumea a treia.

Adoptarea de către Consiliu a regulamentului care permite liberalizarea temporară a comerţului, precum şi alte concesii comerciale cu privire la anumite produse ucrainene, au generat, pe lângă efectele dorite, consecinţe colaterale negative, care au afectat direct activitatea şi stabilitatea financiară a fermierilor români, determinându-le pierderi contabile, situaţii financiare deteriorate, constituiri de TVA şi impozit pe diferenţele negative şi suportarea costurilor generate de aceste situaţii. Aceste aspecte au fost reclamate de un număr din ce în ce mai mare de fermieri.

România se află din martie 2022 sub presiunea fluxurilor ucrainene.

Tarifele pentru diferitele componente ale logisticii au crescut necontrolat (de cel puţin 5 ori), iar fermierii români au fost penalizaţi din cauza costurilor ridicate.

Fermierii români avertizează că intră în faliment dacă nu-și vând produsele. Volumele suplimentare de marfă ucraineană au exercitat presiuni extreme asupra preţurilor

Disponibilitatea mijloacelor de transport: vagoane, camioane, barje, etc. a constituit un alt impediment major, pentru că toate au fost deviate către punctele de trecere pentru a transporta marfa ucraineană, proprietarii firmelor de logistică au fost atraşi de preţurile mari plătite de vânzătorii ucraineni.

Volumele suplimentare de marfă ucraineană au exercitat presiuni extreme asupra preţurilor, creând mari scăderi pe piaţa grâului, porumbului, rapiţei, cărnii de pasăre şi ouă, miere, lapte, etc.

„Am subliniat, în repetate rânduri, problemele generate de amestecul de către intermediari a produselor din Ucraina cu cele din România şi vânzarea lor fără a se specifica originea corectă; acest lucru afectează imaginea României pe piaţa internaţională şi va avea un efect pe termen lung asupra preţurilor produselor din România.

Neconformităţile şi abaterile de la standardele de calitate zădărnicesc eforturile, deloc puţine, ale fermierilor europeni de a fi furnizori de hrană curată.

Prin rolul său de reprezentant al intereselor fermierilor şi cooperativelor din România, Alianţa pentru Agricultură şi Cooperare a solicitat încă din mai 2022 introducerea unor clauze de salvgardare în legislaţia privind eliminarea tarifelor de import pentru Ucraina; aceste clauze nu au fost însă incluse, decidenţii europeni dând doar asigurări că vor veghea îndeaproape şi vor acţiona în cazul unor dereglări.

Dereglările s-au arătat curând şi au fost suportate cu bună-credinţă de către fermierii români, care nu au avut alt sprijin decât propria inventivitate şi propriile resurse”, arată fermierii.

Potrivit acestora, solidaritatea nu poate fi „într-un singur sens” şi „povara consecinţelor războiului nu poate fi suportată doar de statele limitrofe zonei de conflict, ci trebuie distribuită în egală măsură între statele membre”.

Fermierii români avertizează că intră în faliment dacă nu-și vând produsele. România are o mare problemă legată de reprezentarea interesului naţional

„Fiindcă nu putem schimba geografia, există nevoia unor măsuri de sprijin echitabile.

Eforturile fermierilor români şi nevoile lor, strict legate de consecinţele războiului, au fost supuse atenţiei autorităţilor române şi a celor europene în repetate rânduri.

Este o concurenţă neloială la adresa României, la adresa noastră, a fermierilor şi cooperativelor: din moment ce nu avem voie să cultivăm plante rezultate din tehnici de ameliorare moderne, cum putem să importăm produse agroalimentare GMO fără trasabilitatea necesară, conform regimului lor de reglementare?

Considerăm că România are o mare problemă legată de reprezentarea interesului naţional într-un context internaţional.

Este o lipsă de corectitudine şi solidaritate între ţările membre UE pentru rezolvarea acestei probleme punctuale de criză.

Considerăm că fără acordarea unui ajutor financiar de minim 100 euro/tona de produs pentru mărfurile agricole blocate în magaziile/silozurile fermierilor în această perioadă, vom discuta de falimentul fermierilor români, în anul 2023.

Fermierii români avertizează că intră în faliment dacă nu-și vând produsele. Fermierii au înfiinţat culturi agricole cu costuri mari de producţie în 2022 şi 2023

Estimăm că pentru circa 2 mil de tone blocate în stocuri, impactul financiar asupra fermierilor din România este de cca. 200 milioane de euro, în minus.

Fermierii au înfiinţat culturi agricole cu costuri mari de producţie în 2022 şi 2023, iar preţurile mici de vânzare ale acestora conduc către vânzarea în pierdere, iar pe termen scurt şi mediu înseamnă falimentul şi dispariţia majorităţii fermierilor autohtoni”, adaugă aceştia.

Fermierii arată că suma de 10 milioane de euro propusă a fi alocată României din rezerva de criză a UE este „ridicol de disproporţionată” în raport cu pagubele grave suferite de sectorul agricol românesc.

Compensările primite de fermieri ar fi absolut neglijabile şi fără niciun efect. Suma necesară este de cel puţin 200 milioane de euro.

Sursa: MediaFax

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Rezultatele tragerilor la LOTO de joi, 22 februarie 2024

Publicat

LOTERIA ROMÂNĂ a continuat, joi, 22 februarie 2024, seria extragerilor Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc.

Numerele extrase, 22 februarie 2024:

Loto 6/49: 23, 27, 40, 45, 30, 6

Loto 5/40: 37, 6, 21, 2, 36, 15

Noroc:  2 3 4 8 1 5 1

Noroc Plus:  7 3 8 0 1 9

Super Noroc:  0 7 9 5 9 6

Joker: 23, 27, 26, 7, 33 + 10

Citeste mai mult

Economie

Decizie: 600 de milioane de lei pentru cultivatorii de tomate, cartofi şi usturoi

Publicat

Guvernul României aprobă, joi, noi măsuri pentru fermierii români, nu mai puțin de 600 de milioane de lei urmând a ajunge la cultivatorii de tomate, cartofi şi usturoi, relatează mediafax.ro.

Premierul Marcel Ciolacu a anunţat, la începutul şedinţei de guvern, măsuri pentru sprijinul fermierilor, promovate de ministrul Agriculturii, Florin Barbu.

„În total alocăm aproape 600 de milioane de lei pentru cultivatorii de tomate, cartofi şi usturoi românesc, dar şi pentru crescătorii de animale”, a spus Ciolacu.

Acesta a precizat că trebuie crescută producţia românească şi l-a încurajat pe ministrul Agriculturii să continue să vină cu astfel de soluţii pentru ca românii să aibă acces la hrană românească de calitate.

Citeste mai mult

Eveniment

Liber la ANGAJĂRI în spitale. 86 de posturi vor fi scoase la concurs la Botoșani

Publicat

Guvernul a aprobat, joi, un memorandum prin care 2.010 posturi vacante sau temporar vacante de anul trecut din sectorul sănătate şi asistenţă socială din cadrul instituţiilor publice locale vor putea fi ocupate prin concurs sau examen, a anunţat purtătorul de cuvânt al Executivului, Mihai Constantin, relatează agerpres.ro.

La Spitalul Judetean de Urgenta „Mavromati” din Botosani din cele aproximativ 165 de posturi necesare, ar urma să fie deblocate 86.

“Din 165, la memorandum ne-au aprobat 86, care se scot acum la concurs”, a explicat directorul Spitalul Judetean de Urgenta „Mavromati” din Botosani, Monica Adăscăliței.


“Guvernul a aprobat un memorandum adresat deficitului de personal din sectorul sanitar şi asistenţei sociale. Astfel, un număr de 2.010 posturi vacante sau temporar vacante în cursul anului trecut din cadrul instituţiilor publice locale vor putea fi ocupate prin concurs sau examen. De menţionat că a fost aprobată ocuparea tuturor posturilor de medici solicitate, respectiv 599”, a precizat Constantin, după şedinţa de Guvern.

El a menţionat că de la 1 ianuarie posturile care se vacantează în sistemul de sănătate pot fi scoase la concurs de către spitale fără întocmirea unui memorandum de aprobare.

“Vă reamintesc că decizia de astăzi se alătură altor două memorandumuri aprobate în şedinţa precedentă din 11 ianuarie: un memorandum propus de Ministerul Sănătăţii pentru spitalele din subordinea sa şi un memorandum propus de Ministerul Dezvoltării pentru spitalele aflate în subordinea autorităţilor locale. Este o soluţie survenită în urma discuţiilor cu sindicatele din sistemul medical pentru a rezolva una dintre problemele solicitate de către reprezentanţii sistemului medical din România”, a explicat Mihai Constantin.

Citeste mai mult

Educație

Admitere la ACADEMIA de POLIȚIE 2024: Au fost publicate condițiile de înscriere, probele de concurs, reguli și calendarul

Publicat

Au fost publicate condițiile în care se organizează admiterea la facultățile Academiei de Poliție în acest an iar etapele de concurs cuprind evaluarea performanței fizice, proba scrisă și examinarea medicală, relatează alba24.ro.

Anterior, candidații trebuie să fie declarați apți din punct de vedere psihologic.

Recrutările se fac de către compartimentele/responsabilii de resurse umane din cadrul

  • inspectoratelor de poliție
  • inspectoratelor pentru situații de urgență
  • inspectoratelor de jandarmi
  • penitenciare
  • IGPR

în funcție de specialitatea pentru care optează candidatul și domiciliul/reședința înscrise în cartea de identitate

Depunerea documentelor pentru dosarele de recrutare se face până în 2 august. Anterior se depun cererile de înscriere. La înscriere, se percepe o taxă de 450 de lei.

Academia de Poliție a publicat regulamentul de organizare a admiterii, cu regulile generale și calendar.

Admitere Academia de Poliție 2024. Facultăți

Academia organizează concurs de admitere în ciclul de studii universitare de licență la Facultatea de Poliţie şi Facultatea de Pompieri

Concursul de admitere se organizează pe facultăţi:

Facultatea de Poliţie:

  • domeniul de licenţă ,,Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică”, specializarea „Ordine şi siguranţă publică”, cu durata de 3 ani (180 de credite transferabile), învăţământ cu frecvenţă şi învăţământ cu frecvenţă redusă
  • domeniul de licenţă ,,Drept”, specializarea „Drept”, cu durata de 4 ani (240 de credite transferabile), învăţământ cu frecvenţă şi învăţământ la distanţă

Facultatea de Pompieri

  • domeniul de licenţă ,,Ingineria instalaţiilor”, specializarea „Instalaţii pentru construcţii-Pompieri”, cu durata de 4 ani (240 de credite transferabile), învăţământ cu frecvenţă

Admitere Academia de Poliție 2024. Condiții de înscriere

Pot participa candidați în vârstă de cel puțin 18 ani, cu cetățenie română, cu diplomă de bacalaureat sau echivalentă.

Pot participa şi absolvenţii studiilor efectuate în străinătate şi recunoscute de către Ministerul Educației.

Înscrierea se face la o singură specializare/program de studii universitare de licență din cadrul unei singure facultăți.

La forma de învăţământ cu frecvenţă redusă, programul de studii universitare de licenţă „Ordine şi siguranţă publică” al Facultăţii de Poliţie

  • pot participa agenţii/ subofiţerii/ maiştrii militari din M.A.I.

Înscrierile se fac la unităţile/ compartimentele de resurse umane/persoanele cu sarcini de recrutare din cadrul IPJ/ISU. Pentru specialitatea ”Penitenciare”, înscrierile se fac la structurile de resurse umane ale unităților penitenciare

Admitere Academia de Poliție 2024. Etape concurs admitere

  • I: proba eliminatorie de evaluare a perfomanței fizice
  • II: proba de evaluare a cunoștințelor
  • III: examinarea medicală

Admitere Academia de Poliție 2024. Calendar

  • 22-29 iulie 2024: achitarea taxei de înscriere (candidații declarați apt psihologic)
  • 17-18 august 2024: afișarea listei candidaților înscriși și sălilor pentru proba sportivă
  • 20-29 august: proba de evaluare a performanței fizice și afișarea rezultatelor
  • 31 august și 1 septembrie 2024: proba scrisă
  • 2 septembrie 2024: afișare rezultate provizorii proba scrisă
  • 2-3 septembrie: depunere contestații – on-line la Academia de Poliție ,,Alexandru Ioan Cuza”
  • 4 septembrie 2024: soluționarea contestațiilor
  • 5-27 septembrie 2024: examinarea medicală
  • 27 septembrie 2024: rezultate definitive
  • 29 septembrie: înmatriculare candidați ”admis”

Admitere Academia de Poliție 2024. Cine se poate înscrie fără să susțină examen

Se pot înscrie, fără susținerea probelor scrise de evaluare a cunoștințelor, pe locurile finanţate de la bugetul de stat

  • candidaţii care, în perioada studiilor liceale au obţinut distincţii (premiile I, II, III, menţiune) la olimpiadele şcolare naționale / internaționale recunoscute de Ministerul Educaţiei
    •  la disciplinele din cadrul probelor de evaluare a cunoștințelor pentru facultățile la care se înscriu
  • copiii polițiștilor/personalului militar rănit sau decedat într-un accident de muncă ori decedat ca urmare a participării la acțiuni militare, misiuni și operații
  • copiii militarilor invalizi și a civililor invalizi care, potrivit legii, au participat la acțiuni militare, misiuni și operații pe teritoriul sau în afara teritoriului Statului Român

Condiția este:

  •  să fie fost declaraţi „apt” și „promovat” (au îndeplinit baremul minimal de promovare), la proba eliminatorie de evaluare a performanței fizice și la examinarea medicală
  • să îndeplinească celelalte condiţii legale şi criterii specifice pentru admiterea în instituţiile de învăţământ ale MAI

Admitere Academia de Poliție 2024. Acte necesare pentru înscriere

  • cerere de înscriere
  • diploma de bacalaureat şi foaia matricolă a studiilor liceale (copii certificate/ legalizate)

Pentru candidați care au absolvit liceul în afara României, anterior 2024:

  • atestatul de recunoaştere a studiilor eliberat de către direcţia de specialitate din cadrul M.Ed. (copie certificată / legalizată)
  • diploma de bacalaureat sau echivalentă cu aceasta, în traducere legalizată
  • foaia matricolă din perioada studiilor liceale, în traducere legalizată.

Alte documente, după caz (dosarul de recrutare):

  • copie carte de identitate (pentru ce care și-au schimbat numele)
  • adeverință medicală și consimțământ informat
  • copie certificat naștere
  • copie certificat căsătorie (pentru ce care și-au schimbat numele)
  • cazierul judiciar al candidatului/extrasul de pe cazierul judiciar, solicitat de către
  • compartimentul cu sarcini de recrutare, pe baza consimțământului expres al candidatului
  • fotografie color 9/12 cm
  • declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare
  • documentele doveditoare obținerii distincțiilor (olimpici)

Admitere Academia de Poliție 2024. Taxa de înscriere

Taxa de înscriere la concursul de admitere este de 450 lei.

Se achită în contul Academiei de Poliție ”Al. I. Cuza” (CF 4266472), deschis la Trezoreria Sector 1 București (cont IBAN: RO35TREZ70120F330500XXXX), după depunerea documentelor de înscriere.

Plata se face exclusiv online (virament bancar, transfer online etc.), în perioada 22-29 iulie 2024 (data operațiunii bancare).

Taxa se poate plăti și ulterior declarării ”apt” psihologic, până cel mai târziu la 30 iulie 2024 (data operațiunii bancare).

Documentul de plată a taxei de înscriere va cuprinde

  • CNP candidat
  • codul unic de identificare atribuit candidatului.

Candidații declarați apt psihologic vor face dovada plății taxei în perioada constituirii dosarului de recrutare.

După încheierea perioadei de recrutare, până cel târziu la data de 28 iulie 2024 (data operațiunii bancare), candidații care nu au făcut dovada plății taxei de înscriere nu vor putea fi înscriși la concursul de admitere.

În situații excepționale, generate de eventuale riscuri ce privesc decontările interbancare, operațiunile de plată se pot corecta până cel târziu la data de 30 iulie 2024 – data operațiunii bancare.

Taxa de înscriere la concurs nu se restituie. Excepție este situația în care candidatul solicită acest lucru, până la data și ora la care a fost programat pentru susținerea probei sportive, dacă nu se prezintă sau renunță.

Admitere Academia de Poliție 2024. Cine este scutit de plata taxei de înscriere

Sunt scutiţi de plata taxei candidaţii aflaţi într-una din situaţiile:

  • orfanii de unul sau de ambii părinţi
  • copiii personalului didactic sau didactic auxiliar, în activitate sau pensionaţi
  • copiii personalului din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională, în activitate/ pensionat/ decedat
  • candidații proveniți din sistemul de protecție socială

Admitere Academia de Poliție 2024. Evaluarea perfomanței fizice

Candidaţii se vor prezenta în locațiile stabilite, cu cartea de identitate/pașaport, cu echipamentul sportiv necesar și cu cel puțin o oră înainte de începerea probei.

Candidații pot primi calificativ ”promovat” prin notare de la 5.00 la 10.00 sau ”nepromovat”.

Nota obținută la proba de evaluare a performanței fizice trebuie să fie minimum 5 (cinci).

La proba de evaluare a performanței fizice nu se admit reexaminări, repetări sau contestaţii.

Rezultatele se publică la finalul fiecărei zile de probe.

Admitere Academia de Poliție 2024. Proba scrisă – de evaluare a cunoştinţelor

Proba de evaluare a cunoştinţelor se desfăşoară la sediile Academiei de Poliție, în locurile prestabilite.

Pentru Facultatea de Poliție:

  • test grilă la Istorie, Limba română, Limba străină (pentru care a optat candidatul)
  • testul grilă va fi chestionar cu întrebări din cele trei discipline – câte 30 de întrebări din fiecare (0,3 puncte/răspuns plus un punct din oficiu)
  • timpul alocat este 4 ore.

Pentru Facultatea de Pompieri

  • test grilă la disciplinele: Algebră şi Elemente de analiză matematică şi Fizică (Mecanică, Fizică moleculară şi Termodinamică, Electricitate
  • testul grilă va fi chestionar cu întrebări din cele două discipline – câte 18 întrebări din fiecare (0,5 puncte/răspuns plus un punct din oficiu)
  • timpul alocat desfăşurării probei este de 4 ore.

Întrebările din chestionar se întocmesc, se evaluează şi se notează separat pe discipline. Lucrările se punctează cu note de la 1 la 10.

Nota la proba scrisă trebuie să fie minimum 5 (cinci). Reprezintă media aritmetică a notelor obținute la fiecare disciplină în parte, cu două zecimale, fără rotunjire.

Nota la fiecare disciplină în parte trebuie să fie minimum 5 (cinci).

Proba scrisă. Subiecte, acces în săli, ce este interzis

Subiectele se elaborează de către comisie, cu maxim 24 ore înainte de începerea probei de evaluare a cunoştinţelor. Din setul de teste grilă se trage la sorţi, pentru fiecare facultate, varianta care se administrează candidaţilor.

Sălile de susținere a probei scrise vor fi monitorizate audio-video.

Accesul în săli se face pe baza actului de identitate.

Candidaţii nu au voie să introducă în sălile de concurs

  • niciun material (cărţi, caiete, însemnări etc.)
  • dispozitive electronice care le-ar putea servi la rezolvarea subiectelor

Pentru redactarea răspunsurilor se vor folosi numai stilouri sau pixuri cu cerneală sau pastă de culoare albastră. Se interzice folosirea altor coli de hârtie pentru ciorne decât cele ştampilate. De asemenea, sunt interzise pixurile a căror pastă se poate șterge.

Responsabilii de sală şi supraveghetorii nu au voie să dea indicaţii cu privire la modul de rezolvare a subiectelor. Vor interzice candidaţilor să se consulte între ei.

Se consideră tentativă de fraudă şi intenţia candidatului de a comunica cu ceilalţi participanţi în concurs.

La terminarea redactării răspunsului sau la expirarea timpului alocat probei, fiecare candidat predă foaia de răspuns. Semnează în borderou pentru a certifica predarea.

Pentru ca un răspuns să fie considerat corect trebuie să conţină un singur X, iar celelalte trei căsuţe să fie barate cu o linie orizontală.

Evaluarea foilor de răspuns se face, în fiecare sală de concurs, de comisia formată din doi corectori (personalul de supraveghere de la sala respectivă).

Cum se calculează media de admitere

Media de admitere este media notelor obţinute

  • la proba de evaluare a performanței fizice
  • la proba scrisă

cu două zecimale, fără rotunjire.

Media de admitere este minimum 5 (cinci).

Nota la proba scrisă se cuantifică în procentaj de 60%, iar cea de la proba de evaluare a performanței fizice se cuantifică în procentaj de 40%.

Admitere Academia de Poliție 2024. Contestații

Termenul de depunere a contestaţiei este de 24 de ore de la data şi ora afişării rezultatului cu punctajul obţinut la proba de evaluare a cunoștințelor (liste provizorii),

Contestaţiile la proba de evaluare a cunoștințelor se transmit online

  • la adresa admitere@academiadepolitie.ro

Se soluționează la sediul Academiei de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza.

Candidații cuprinși în listele provizorii în categoria celor care au promovat proba scrisă după soluționarea contestațiilor se prezintă la unitățile de recrutare în vederea întocmirii fișei medicale.

Admitere Academia de Poliție 2024. Departajarea candidaților cu medii egale

Pentru departajarea candidaţilor care obţin media generală egală, se aplică succesiv următoarele criterii:

Facultatea de Poliţie

  • nota obţinută la disciplina Limba română
  • nota obţinută la disciplina Istorie
  • nota obținută la evaluarea performanței fizice
  • nota obţinută la disciplina Limba străină
  • media celor patru ani de liceu la disciplina Limba română
  • media la examenul de Bacalaureat
  • nota obținută la disciplina Limba română în cadrul examenului de Bacalaureat

Facultatea de Pompieri

  • nota obţinută la disciplinele Algebră şi Elemente de Analiză Matematică
  • nota obţinută la discipline Fizică
  • nota obținută la evaluarea performanței fizice
  • media celor patru ani de liceu la disciplina Limba română
  • media la examenul de Bacalaureat
  • nota obținută la disciplina Limba română în cadrul examenului de Bacalaureat

Departajarea este aplicabilă și pe parcursul desfășurării examinarea medicală pentru determinarea candidaților eligibili a participa la această probă.

Examinarea medicală

Examinarea medicală se realizează pentru candidații care se încadrează în numărul de locuri scoase la concursul de admitere

  • în ordinea descrescătoare a mediilor obținute la proba scrisă

Academia afișează situația candidaților care au finalizat examinarea medicală, succesiv, până la completarea numărului de locuri scoase la concursul de admitere.

Rezultate finale

Sunt declarați admiși candidații care au fost declarați apt medical, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere.

Locurile rămase neocupate precum și locurile rămase libere în urma renunțării candidatului sau pierderii locului ocupat prin concurs vor fi completate

  • prin redistribuirea candidaţilor declaraţi „respins” la aceeaşi facultate şi specialitate
  • pe baza opţiunilor acestora
  • în ordinea strict descrescătoare a mediilor obţinute (dar nu mai mică de 5,00)

Se aplică criteriile de departajare în cazul mai multor candidaţi cu aceeaşi medie.

Rezultatele finale ale admiterii sunt aduse la cunoștința candidaților prin afișare pe site-ul oficial al Academiei

Înmatriculare

Candidaţii declaraţi ”admis” vor fi înmatriculaţi, prin Dispoziţia Comandantului (Rectorului) Academiei, în anul I de studii

  • la facultăţile la care au concurat, până la data începerii anului universitar.

Candidații declarați ”admis” au obligația să depună la Academie, în vederea înmatriculării, la începerea anului universitar, diploma de bacalaureat în original.

Pentru a fi înmatriculaţi în anul I de studii, candidaţii declaraţi ”admis” trebuie să depună la secretariatul facultăţii la care au concurat, odată cu cererea de înmatriculare

  • dovada achitării, integral sau parţial, a contravalorii studiilor superioare de lungă durată, studiilor universitare de licenţă sau echivalente acestora
    • dacă au beneficiat gratuit de şcolarizare în cadrul unui astfel de program de studii universitare finanţate de la bugetul de stat
  • sau o declaraţie din care să rezulte că nu au beneficiat de subvenţie de la bugetul de stat pentru un alt program de studii universitare de licenţă sau echivalent.

Excepție: cei care au absolvit studiile liceale în anul participării la concursul de admitere.

Un candidat poate fi admis şi înmatriculat la cel mult două programe de studii concomitent, indiferent de ciclul de studii şi de instituţiile de învăţământ care le oferă

  • cu condiţia ca doar pentru un singur program de studii locul să fie subvenţionat de la bugetul de stat

Admitere Academia de Poliție 2024. Specialitatea Drept – învățământ la distanță

În septembrie 2024 se organizează sesiune de admitere la programul de studii universitare de licență, specializarea ,,Drept” (240 credite transferabile), Facultatea de Poliție

  • forma de învățământ ,,la distanță”.

Se va desfășura sub forma unui concurs de dosare.

Sunt scoase la concurs numai locuri în regim cu taxă.

La admitere pot candida

  • agenții de poliție/maiștri militari/subofițerii
  • ofițeri de poliție/ofițeri
  • personal M.A.I., inclusiv absolvenți ai studiilor universitare în domeniul ordine și siguranță publică
  • care dețin autorizații de acces la informații clasificate

Pentru înscrierea la concursul de dosare, candidaţii vor depune la adresa de e-mail cifrid@academiadepolitie.ro următoarele documente semnate și scanate:

  • cererea de înscrie completată – se regăsește la adresa https://www.academiadepolitie.ro/cifrid
  • cartea de identitate, scanată – pdf; (pentrucei care şi-au schimbat numele, copie după hotărârea judecătorească sau alte documente privind schimbarea numelui)
  • diploma de bacalaureat, scanată – pdf
  • foaia matricolă a studiilor liceale, scanată – pdf
  • adeverinţă medicală, scanată– pdf, eliberată de medicul de familie care să ateste că este apt pentru a urma studii universitare de licenţă
  • declarație pe proprie răspundere completată, semnată și scanată, din care să rezulte că documentele transmise în format electronic sunt conforme cu originalul

Candidatul va primi e-mail cu codul unic de identificare

Nu există o taxă de concurs.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate
Publicitate

Trending