Connect with us

Eveniment

Fermierii botoșăneni avertizează că intră în faliment dacă nu-şi vând produsele

Publicat

Publicitate

Fermierii români avertizează că vor intra în faliment dacă nu-și vând produsele. Suma de 10 milioane de euro propusă a fi alocată României din rezerva de criză a UE este „ridicol de disproporționată”.

Federaţia Naţională PRO AGRO, LAPAR şi UNCSV, în numele fermierilor şi cooperativelor din România, readuce în atenţia autorităţilor dificultăţile majore prin care trece sectorul agricol în contexul prelungirii conflictului armat din Ucraina.

În calitatea sa de stat cu graniţă comună cu Ucraina, România a oferit sprijin necondiţionat pentru refugiaţii ucrainieni şi a contribuit fără rezerve la facilitarea tranzitului produselor agricole din Ucraina către statele din Uniunea Europeană şi către destinaţii terţe.

Fermierii români au arătat solidaritate deplină în relaţia cu agricultorii ucrainieni şi au înţeles că este important ca, în aceste momente dificile, să contribuie pentru a evita extinderea problemelor generate de conflict, printr-o criză a alimentelor în statele din lumea a treia.

Adoptarea de către Consiliu a regulamentului care permite liberalizarea temporară a comerţului, precum şi alte concesii comerciale cu privire la anumite produse ucrainene, au generat, pe lângă efectele dorite, consecinţe colaterale negative, care au afectat direct activitatea şi stabilitatea financiară a fermierilor români, determinându-le pierderi contabile, situaţii financiare deteriorate, constituiri de TVA şi impozit pe diferenţele negative şi suportarea costurilor generate de aceste situaţii. Aceste aspecte au fost reclamate de un număr din ce în ce mai mare de fermieri.

România se află din martie 2022 sub presiunea fluxurilor ucrainene.

Publicitate

Tarifele pentru diferitele componente ale logisticii au crescut necontrolat (de cel puţin 5 ori), iar fermierii români au fost penalizaţi din cauza costurilor ridicate.

Fermierii români avertizează că intră în faliment dacă nu-și vând produsele. Volumele suplimentare de marfă ucraineană au exercitat presiuni extreme asupra preţurilor

Disponibilitatea mijloacelor de transport: vagoane, camioane, barje, etc. a constituit un alt impediment major, pentru că toate au fost deviate către punctele de trecere pentru a transporta marfa ucraineană, proprietarii firmelor de logistică au fost atraşi de preţurile mari plătite de vânzătorii ucraineni.

Volumele suplimentare de marfă ucraineană au exercitat presiuni extreme asupra preţurilor, creând mari scăderi pe piaţa grâului, porumbului, rapiţei, cărnii de pasăre şi ouă, miere, lapte, etc.

„Am subliniat, în repetate rânduri, problemele generate de amestecul de către intermediari a produselor din Ucraina cu cele din România şi vânzarea lor fără a se specifica originea corectă; acest lucru afectează imaginea României pe piaţa internaţională şi va avea un efect pe termen lung asupra preţurilor produselor din România.

Neconformităţile şi abaterile de la standardele de calitate zădărnicesc eforturile, deloc puţine, ale fermierilor europeni de a fi furnizori de hrană curată.

Prin rolul său de reprezentant al intereselor fermierilor şi cooperativelor din România, Alianţa pentru Agricultură şi Cooperare a solicitat încă din mai 2022 introducerea unor clauze de salvgardare în legislaţia privind eliminarea tarifelor de import pentru Ucraina; aceste clauze nu au fost însă incluse, decidenţii europeni dând doar asigurări că vor veghea îndeaproape şi vor acţiona în cazul unor dereglări.

Dereglările s-au arătat curând şi au fost suportate cu bună-credinţă de către fermierii români, care nu au avut alt sprijin decât propria inventivitate şi propriile resurse”, arată fermierii.

Potrivit acestora, solidaritatea nu poate fi „într-un singur sens” şi „povara consecinţelor războiului nu poate fi suportată doar de statele limitrofe zonei de conflict, ci trebuie distribuită în egală măsură între statele membre”.

Fermierii români avertizează că intră în faliment dacă nu-și vând produsele. România are o mare problemă legată de reprezentarea interesului naţional

„Fiindcă nu putem schimba geografia, există nevoia unor măsuri de sprijin echitabile.

Eforturile fermierilor români şi nevoile lor, strict legate de consecinţele războiului, au fost supuse atenţiei autorităţilor române şi a celor europene în repetate rânduri.

Este o concurenţă neloială la adresa României, la adresa noastră, a fermierilor şi cooperativelor: din moment ce nu avem voie să cultivăm plante rezultate din tehnici de ameliorare moderne, cum putem să importăm produse agroalimentare GMO fără trasabilitatea necesară, conform regimului lor de reglementare?

Considerăm că România are o mare problemă legată de reprezentarea interesului naţional într-un context internaţional.

Este o lipsă de corectitudine şi solidaritate între ţările membre UE pentru rezolvarea acestei probleme punctuale de criză.

Considerăm că fără acordarea unui ajutor financiar de minim 100 euro/tona de produs pentru mărfurile agricole blocate în magaziile/silozurile fermierilor în această perioadă, vom discuta de falimentul fermierilor români, în anul 2023.

Fermierii români avertizează că intră în faliment dacă nu-și vând produsele. Fermierii au înfiinţat culturi agricole cu costuri mari de producţie în 2022 şi 2023

Estimăm că pentru circa 2 mil de tone blocate în stocuri, impactul financiar asupra fermierilor din România este de cca. 200 milioane de euro, în minus.

Fermierii au înfiinţat culturi agricole cu costuri mari de producţie în 2022 şi 2023, iar preţurile mici de vânzare ale acestora conduc către vânzarea în pierdere, iar pe termen scurt şi mediu înseamnă falimentul şi dispariţia majorităţii fermierilor autohtoni”, adaugă aceştia.

Fermierii arată că suma de 10 milioane de euro propusă a fi alocată României din rezerva de criză a UE este „ridicol de disproporţionată” în raport cu pagubele grave suferite de sectorul agricol românesc.

Compensările primite de fermieri ar fi absolut neglijabile şi fără niciun efect. Suma necesară este de cel puţin 200 milioane de euro.

Sursa: MediaFax

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

„Pirat” auto din Botoșani, prins cu opt pasageri pe un drum din Flămânzi. NU mai are voie să folosească mașina șase luni

Publicat

Publicitate

Luni, polițiștii din cadrul Poliției Orașului Flămânzi au oprit pentru control, pe drumul european DE 58, în orașul Flămânzi, un autoturism condus de un bărbat, din municipiul Botoșani.

 

În urma verificărilor efectuate s-a stabilit faptul că acesta transporta opt persoane, contra cost, în regim taxi, fără a fi autorizat în acest sens.

 

Conducătorul auto a fost sancționat contravențional cu amendă în valoare de 1.000 de lei, iar ca măsură complementară i-a fost suspendat dreptul de a utiliza autoturismul pentru o perioadă de 6 luni.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Firmele care își plătesc la timp datoriile la stat au o bonificație de 3%. Cum se aplică compensarea

Publicat

Publicitate

Firmele care își achită la timp datoriile către stat beneficiază de o bonificație de 3%. Ordinul emis de ministrul Finanțelor, Tanczos Barna, care stabilește procedura de acordare a reducerii de 3% din impozitul pe profitul anual și din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, aferente anului fiscal 2024 (sau unui an fiscal modificat ce începe în 2024), a fost publicat recent în Monitorul Oficial, scrie alba24.ro.

Bonificația este reglementată de OUG 107/2024 și vine ca o recompensă pentru firmele care își plătesc la timp datoriile la stat.

„Am introdus această facilitate în lege pentru cele aproximativ 560.000 de firme bune platnice, care își achită la timp datoriile la bugetul de stat. Este o măsură liberală ce vine în sprijinul mediului de afaceri, a celor care muncesc cinstit în această țară”, a scris deputatul PNL de Alba, Florin Roman, pe pagina de Facebook.

Bonificație de 3% pentru firmele care își plătesc la timp datoriile la stat

Ordinul ministrului finanțelor nr. 540/2025 pentru aprobarea Procedurii de acordare a bonificației de 3% din impozitul pe profit anual și din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor aferente anului fiscal 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024 a fost publicat în Monitorul Oficial pe 14 aprilie.

Ordinul aprobă procedura de acordare a bonificației de 3% din impozitul pe profit anual și din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor aferente anului fiscal 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024.

Publicitate

Procedura se aplică contribuabililor plătitori de impozit pe profit, indiferent de sistemul de declarare și plată, precum și contribuabililor plătitori de impozit pe veniturile microîntreprinderilor.

Contribuabilii beneficiază de o bonificație de 3% din impozitul pe profit anual și/sau din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor aferente anului fiscal 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, după caz.

Organul fiscal central competent constată din oficiu îndeplinirea condițiilor pentru acordarea bonificațiilor prevăzute prin emiterea unei decizii, astfel:

a) în cazul contribuabililor plătitori de impozit pe profit, după expirarea termenului de depunere a declarației privind impozitul pe profit anual, potrivit legii, aferentă anului fiscal 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, după caz;

b) în cazul contribuabililor plătitori de impozit pe veniturile microîntreprinderilor, după expirarea termenului de depunere a declarației privind impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, aferentă trimestrului IV al anului fiscal 2024, potrivit legii.

Condiții pentru acordarea bonificației
Bonificația se acordă de către organul fiscal central competent, cu respectarea de către contribuabil a următoarelor condiții:

a) are depuse toate declarațiile conform vectorului fiscal. Această condiție se consideră îndeplinită și în cazul în care, pentru perioadele în care nu s-au depus declarații fiscale, obligațiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de către organul fiscal;

b) are stins integral, la termenele prevăzute de lege, impozitul pe profit anual/impozitul pe veniturile microîntreprinderilor aferent anului 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, după caz

c) nu înregistrează nicio altă obligație fiscală restantă ori creanțe bugetare restante individualizate în titluri executorii emise potrivit legii și existente în evidența organului fiscal central în vederea recuperării, la termenul legal pentru depunerea declarațiilor prin care se declară impozitul pe profit anual aferent anului 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, respectiv prin care se declară impozitul pe veniturile microîntreprinderilor aferent trimestrului IV al anului fiscal 2024, potrivit legii.

Pentru contribuabilii plătitori de impozit pe profit care redirecționează sume din impozitul pe profit anual potrivit legii, acestea nu sunt luate în calcul la stabilirea bonificației.

Bonificația se calculează prin aplicarea procentului de 3% asupra:

a) impozitului pe profit anual/impozitului pe profit anual declarat de persoana juridică responsabilă, în cazul grupului fiscal, din care se scad sumele redirecționate potrivit legii;

b) impozitului datorat pe întregul an fiscal, determinat prin însumarea impozitelor pe veniturile microîntreprinderilor datorate trimestrial, potrivit legii;

c) atât a impozitului pe veniturile microîntreprinderilor, cât și a impozitului pe profit anual, impozite determinate potrivit lit. a) și b), în cazul microîntreprinderilor care devin plătitoare de impozit pe profit în anul 2024;

d) impozitului pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri dacă, la sfârșitul anului fiscal 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, acesta se datorează potrivit art. 181 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare.

Bonificație de 3% pentru firmele care își plătesc la timp datoriile la stat. Procedura de acordare
Pentru acordarea bonificației, compartimentul de evidență analitică pe plătitori din cadrul organului fiscal central competent, denumit în continuare compartiment de specialitate, identifică în evidențele fiscale contribuabilii:

a) după expirarea termenului de depunere a declarației privind impozitul pe profit anual, potrivit legii, aferentă anului fiscal 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, după caz, în cazul contribuabililor plătitori de impozit pe profit;

b) după expirarea termenului de depunere a declarației privind impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, aferentă trimestrului IV al anului fiscal 2024, potrivit legii, în cazul contribuabililor plătitori de impozit pe veniturile microîntreprinderilor.

Compartimentul de specialitate întocmește o listă separată pentru fiecare categorie de contribuabili, editată automat din aplicația informatică, care trebuie să conțină următoarele elemente:

a) denumirea contribuabilului;
b) codul de identificare fiscală;
c) denumirea obligației fiscale;
d) obligația fiscală declarată de contribuabili reprezentând impozit pe profit anual/impozit pe veniturile microîntreprinderilor, de natura celor ce fac obiectul acordării bonificației;
e) obligația fiscală stinsă de contribuabili în contul obligațiilor reprezentând impozit pe profit anual/impozit pe veniturile microîntreprinderilor;
f) cuantumul bonificației.

La întocmirea listelor, în cazul contribuabililor plătitori de impozit pe profit, se vor avea în vedere următoarele condiții:

a) există obligații fiscale privind impozitul pe profit anual aferent anului fiscal 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, după caz, din care se scad sumele redirecționate din impozit, potrivit legii;

b) există obligații fiscale privind impozitul pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri dacă, la sfârșitul anului fiscal 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, acesta se datorează potrivit art. 181 din Legea nr. 227/2015, cu modificările și completările ulterioare;

c) obligațiile fiscale privind impozitul pe profit anual/impozitul pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri, aferent anului 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, după caz, inclusiv impozitul pe profit anual/impozitul pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri, declarat de persoana juridică responsabilă, în cazul grupului fiscal, sunt stinse integral și la termenele prevăzute de lege;

d) sunt depuse toate declarațiile conform vectorului fiscal. Acest criteriu se consideră îndeplinit și în cazul în care, pentru perioadele în care nu s-au depus declarații fiscale, obligațiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de către organul fiscal;

e) nu sunt înregistrate nicio altă obligație fiscală restantă ori creanțe bugetare restante individualizate în titluri executorii emise potrivit legii și existente în evidența organului fiscal central în vederea recuperării, la termenul legal pentru depunerea declarațiilor prin care se declară impozitul pe profit anual aferent anului 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024.

La întocmirea listelor, în cazul contribuabililor plătitori de impozit pe veniturile microîntreprinderilor, se vor avea în vedere următoarele condiții:

a) există obligații fiscale reprezentând impozit pe veniturile microîntreprinderilor, după expirarea termenului de depunere a declarației privind impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, aferentă trimestrului IV al anului fiscal 2024, potrivit legii, sau există, concomitent, și obligații reprezentând impozitul pe profit anual, în cazul microîntreprinderilor care devin plătitoare de impozit pe profit în anul 2024, după caz;

b) sunt depuse toate declarațiile conform vectorului fiscal. Această condiție se consideră îndeplinită și în cazul în care, pentru perioadele în care nu s-au depus declarații fiscale, obligațiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de către organul fiscal;

c) sunt stinse integral și la termenele prevăzute de lege impozitul pe veniturile microîntreprinderilor aferent anului fiscal 2024, potrivit legii, și impozitul pe profit anual, în cazul microîntreprinderilor care devin plătitoare de impozit pe profit în anul 2024, după caz;

d) nu sunt înregistrate nicio altă obligație fiscală restantă ori creanțe bugetare restante individualizate în titluri executorii emise potrivit legii și existente în evidența organului fiscal central în vederea recuperării, la termenul legal pentru depunerea declarațiilor prin care se declară impozitul pe veniturile microîntreprinderilor aferent trimestrului IV al anului fiscal 2024, potrivit legii.

Citeste mai mult

Eveniment

Vouchere de vacanță 2025: Când se aprobă noile condiții de accesare a voucherelor. Anunțul ministrului Economiei

Publicat

Publicitate

Vouchere de vacanță 2025. Proiectul de Hotărâre de Guvern care stabilește noile norme pentru accesarea voucherelor de vacanță a fost trimis luni spre avizare, a anunțat marți ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului, Bogdan Ivan, scrie alba24.ro.

Este vorba despre voucherele care se utilizează pentru plata a 800 de lei la achiziționarea de pachete de servicii turistice în valoare de cel puțin 1.600 lei.

”Hotărârea de Guvern am trimis-o ieri în ciclul de avizare. Sper să o adoptăm săptămâna asta, în ședința de Guvern de mâine, într-o formă cât mai simplă, în care oamenii să vină pe bază de declarație pe proprie răspundere că au pus ei cofinanțarea de 800 lei, au folosit cei 800 lei din partea Guvernului și aduc o factură de minimum 1.600 lei care să ateste acest lucru”, a precizat ministrul.

El a mai spus că declarația pe proprie răspundere se va face ulterior, după ce se aduce factura pentru folosirea unui pachet turistic. ”E același mecanism ca și până acum, doar că diferența este că beneficiarii vor avea aceleași taxe aferente celor 800 lei, nu aferente sumei de 1.600 lei, ca la edițiile anterioare”, a menționat ministrul Ivan, potrivit Agerpres.

Acesta a arătat că a căutat împreună cu cei din Ministerul Finanțelor și cu cu operatorii din turism un mecanism cât mai simplu de decontare, ”pentru a nu încurca nici companiile, nici angajatorii, nici beneficiarii”.

”Și eu mi-aș dori să revenim la vechiul sistem de vouchere cu 1.600 de lei. Sunt încântat că am reușit în negocierile de la finalul anului trecut, când bugetul arăta cum arăta, să avem măcar această oportunitate de 800 lei. Am avut multiple discuții cu operatorii din turism și le mulțumesc pentru opiniile lor. Cred că acești 800 de lei sunt mai mult decât zero în orice calcul am face”, a afirmat Bogdan Ivan.

Publicitate

Vouchere de vacanță 2025. Condiții prevăzute

OUG nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025 prevede că instituțiile publice, indiferent de sistemul de finanțare și de subordonare, inclusiv activitățile finanțate integral din venituri proprii, înființate pe lângă instituțiile publice, precum și serviciile publice autonome de interes național, cu personalitate juridică, reglementate prin Legea nr. 41/1994:

acordă vouchere de vacanță în cuantum de 800 lei, în perioada 1 ianuarie 2025-31 decembrie 2025, personalului ale cărui salarii de bază nete din luna anterioară acordării acestora sunt de până la 8.000 lei.

Voucherele de vacanță emise în cursul anului 2025 se utilizează pentru plata a cel mult 50% din contravaloarea pachetelor de servicii turistice achiziționate, respectiv 800 de lei pentru achiziționarea de pachete de servicii turistice în valoare de cel puțin 1.600 lei.

Conform proiectului privind Normele metodologice pentru acordarea voucherelor de vacanță, pentru anul 2025, salariații din instituțiile publice care îndeplinesc condițiile din ordonanța de urgență și optează pentru acordarea voucherelor de vacanță își exprimă în scris angajamentul de a le utiliza pentru plata a cel mult 50% din contravaloarea pachetelor de servicii turistice achiziționate, respectiv 800 de lei pentru achiziționarea de pachete de servicii turistice în valoare de cel puțin 1.600 lei și de a suporta suma de 800 lei din fonduri proprii, potrivit formularului prevăzut ca model în anexa proiectului.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Viitorii aristocrați ai tehnologiei sunt acum în Botoșani

Publicat

Publicitate

Învățământul românesc sărbătorește în aceste zile întâlnirea celor mai strălucite minți pasionate de informatică, Botoșaniul fiind in prezent onorata gazdă a Olimpiadei de Informatică pentru Gimnaziu.

Un nucleu de profesori pasionați, cu rezultate remarcabile in pregătirea concursurilor naționale și internaționale activează în centrele de excelență din întreaga țară și inițiază elevii de gimnaziu în drumul spre înalta performanță. Județul nostru are reprezentanți de seamă în această comunitate a profesorilor îndrumători, mai exact fiind vorba despre Adrian Panaete, profesor la Colegiul Național „A. T. Laurian” Botoșani, cetățean de onoare al municipiului Botoșani, alături de colega sa Afrodita Giocaș, de la același colegiu, membră a Comisiei Tehnice și de Petru Simion Oprița, profesor la Liceul „Regina Maria” din Dorohoi, vicepreședinte al Comisiei Tehnice.

Concursurile de informatică adresate elevilor de gimnaziu au o istorie de peste 30 ani in Romania. In acest an, însă, organizarea olimpiadei are un aspect inedit, mai exact locația de desfășurare. Cei 360 de elevi din clasele V-VIII, participanți sosiți la Botoșani din întreaga țară, se întrec în a-și demonstra abilitățile informatice într-o sală de mari dimensiuni amenajată la o pensiune de renume din municipiul reședință de județ. Micuții informaticieni au și surprize pregătite de organizatori, după concurs fiind planificat un workshop „Algolymp”, dar și un „Hatch the code” (Vânătoare de ouă) în Parcul Primăriei. Miercuri, 16 aprilie, olimpicii vor afla rezultatele probelor, într-o festivitate de premiere ce se va desfîșura la Teatrul „Mihai Eminescu”, acolo unde a fost și deschis evenimentul, iar joi va avea loc barajul de selecție a lotului național de juniori.

Aceasta este a doua olimpiadă națională organizată la Botoșani în această primăvară, după cea de matematică, evenimentele fiind o bucurie pentru structurile din domeniul HORECA, precum și pentru cele din rețeaua muzeistică.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending