Connect with us
Publicitate

Actualitate

Factură de energie electrică sau gaze, mărită nejustificat: Cum o poți contesta

Publicat

Publicitate

Conform FACIAS, putem amâna plata facturii de energie/gaze până la soluţionarea contestaţiei, doar în cazul în care am depus contestaţie privind cuantumul facturii de energie/gaze.

La fiecare trei luni, mulți români se trezesc cu facturi mărite nejustificat la energie. Emiterea facturilor la energie pe baza unor estimări de consum este dintre cele mai presante în această iarnă, stârnind multe îngrijorări în condițiile valului de scumpiri.

Ce puteți face dacă primiți facturi umflate la energie electrică sau la gaze: Aveți posibilitatea de a vă adresa furnizorului pentru clarificări privind factura/facturile emise. Furnizorul este obligat să vă comunice în scris și prompt explicații.

Publicitate

Puteți solicita furnizorului stornarea (anularea în vederea refacerii) facturilor emise eronat, conținând prețuri supra-estimate, aplicate retroactiv sau regularizate pe perioade care depășesc 3 luni anterioare (6 luni, în reglementarea în vigoare până în luna august), scrie antena3.ro.

Această solicitare este posibilă în baza indexului afișat pe contorul individual de energie electrică, index pe care îl puteți comunica furnizorului sau pe care trebuie să îl citească efectiv reprezentantul distribuitorului.

Procedura LEGALĂ pentru a contesta o factură umflată de furnizor nejustificat

În cazul în care furnizorul îți mărește nejustificat o factură, poți să depui o NOTIFICARE DE REFUZ LA PLATĂ.

Publicitate

Documentul poate fi descărcat de AICI.

Normele pe care furnizorii de energie trebuie să le respecte

Este esenţial să cunoaştem care sunt normele care trebuie respectate de către furnizor atunci când stabileşte valoarea consumului de energie electrică care stă la originea emiterii facturilor.

Dispoziţiile art. 74 al Ordinului nr. 64/2014 stabilesc, ca regulă pentru determinarea consumului de energie, autocitirea prin transmiterea indexului de consum de către client la termenul stabilit, operaţiune urmată de emiterea facturii.

Publicitate

În situaţia în care nu se procedează la autocitire şi la transmiterea datelor în termenul stabilit, prevederile aceluiaşi text de lege statuează că stabilirea consumului de energie se poate realiza şi prin următoarele modalităţi:

  • ”a) pe baza unui consum lunar estimat de energie electrică, stabilit de comun acord cu clientul final printr-o convenţie de consum, convenţie care poate fi modificată oricând la iniţiativa clientului final, sau la iniţiativa furnizorului, în situaţia în care furnizorul constată diferenţe semnificative între consumul lunar estimat şi consumul realizat;
  • b) pe baza unui consum estimat de către furnizor, având în vedere consumul determinat pe baza celor mai recente citiri;
  • c) pe baza unui consum estimat de către furnizor, având în vedere consumul din perioada similară a anului precedent.”

Un caz care necesită o atenţie specială o reprezintă ipoteza în care este necesară recalcularea consumului de energie electrică, datorită defectării aparatului de măsurare pe o anumită perioadă.

Juridice.ro precizează că în această situaţie sunt aplicabile prevederile Ordinului nr. 18/2005 al A.N.R.E., care, la art. 12, stabileşte următoarele modalităţi de calcul, aplicabile în această ordine:

  • ”a) pe baza înregistrărilor unui contor martor, cu acordul părţilor implicate în tranzacţia de energie electrică;
  • b) pe baza unui istoric de consum, stabilit pentru o perioadă de timp egală ca durată şi similară (din punct de vedere al condiţiilor de consum, determinate, de exemplu de anotimp etc.) cu cea în care grupul de măsurare nu a funcţionat;
  • c) pe baza măsurării energiei electrice active efectuate pentru o perioadă caracteristică, de cel puţin 7 zile, din momentul remedierii situaţiei care a condus la nefuncţionarea grupului de măsurare;
  • d) pe baza unei estimări a consumului, ţinând seama de numărul şi de puterea receptoarelor din dotarea consumatorului şi de durata de utilizare a fiecărui receptor (sistem pauşal), conform reglementărilor”.

Consumatorul care consideră că documentul fiscal emis pe numele său nu exprimă consumul real de energie electrică, impunându-i-se o obligaţie de plată exagerat de mare, are la îndemână posibilitatea sesizării instanţei de judecată, în vederea constrângerii furnizorului de energie la întocmirea actelor sus-menţionate, cu respectarea cerinţelor legale.

Paşi practici pentru a contesta factura la energie

Cum putem contesta factura:

  • la furnizor:Toţi furnizorii sunt obligaţi să ne pună la dispoziţie modalitatea de contestare şi termenele de timp.
  • la ANRE şi ANPC: Dacă nu suntem mulţumiţi de răspunsul furnizolului, (un răspuns standard primit este acela prin care suntem anunţaţi că s-a verificat, factura este corectă, dar ne dau posibilitatea să plătim în rate),  contestăm (imediat ce am primit răspunsul de la furnizor), la ANRE şi ANPC.
  • Încercăm să le punem la dispoziţie toate datele necesare, pentru a analiza cât mai corect). Şi aceste două instituţii vă pun la dispoziţie informaţii despre modalitatea de contestare: pe pagina lor web şi telefonic, dacă ne încurcăm.
  • în instanţă: Avem răspunsurile de la  ANRE şi Protecţia consumatorului (ANPC), dar tot suntem nemulţumiţi, atunci contestăm în instanţă. De cele mai multe ori, în instanţă (dacă are dreptate), consumatorul are câştig de cauză.

Cum contestăm factura în instanţă?

„Pentru a contesta facturile emise de către furnizorul de energie electrică trebuie să ne adresăm instanţei de judecată cu o cerere ”având ca obiect obligaţia de a face”.

Acest aspect este de o importanţă ridicată, luând în considerare numărul foarte mare de cetăţeni nemulţumiţi care se adresează în mod greşit instanţei de judecată cu o cerere în anulare a facturilor fiscale „factură fiscală nu poate constitui obiectul unei cereri în anulare, aceasta nereprezentând un act juridic în accepţiunea reclamată de art. 1324 din Codul Civil., şi, în raport de Legea nr. 82/1991 a contabilităţii”

Orice consumator nemulţumit de cuantumul exagerat al facturii emise de către furnizorul de electricitate şi care constată că aceasta nu îndeplineşte cerinţele legale minime de formă sau conţinut, fiind întocmită şi pe baza unui consum stabilit empiric de către operatorul economic, se poate adresa instanţei de judecată cu o acţiune împotriva acestuia din urmă, având ca obiect obligaţia de a face.

Taxa judiciară de timbru

În cazul de faţă, fiind vorba de o acţiune având ca obiect obligaţia de a face (evaluabilă în bani) se încadrează la dispoziţiile Art. 3 din OUG 80/2013 privind taxele judiciare de timbru. În funcţie de valoarea contestată (facturată) se calculează taxa judiciară astfel:

(1) Acţiunile şi cererile evaluabile în bani, introduse la instanţele judecătoreşti, se taxează astfel:

  • a) până la valoarea de 500 lei – 8%, dar nu mai puţin de 20 lei;
  • b) între 501 lei şi 5.000 lei – 40 lei + 7% pentru ce depăşeşte 500 lei;
  • C) între 5.001 lei şi 25.000 lei – 355 lei + 5% pentru ce depăşeşte 5.000 lei;
  • d )între 25.001 lei şi 50.000 lei – 1.355 lei + 3% pentru ce depăşeşte 25.000 lei;
  • e) între 50.001 lei şi 250.000 lei – 2.105 lei +2% pentru ce depăşeşte 50.000 lei;
  • f) peste 250.000 lei – 6.105 lei + 1% pentru ce depăşeşte 250.000 lei (2) Se taxează potrivit (1)şi următoarele categorii de acţiuni:
  • g)în constatarea nulităţii, anularea, rezoluţiunea sau rezilierea unui act juridic patrimonial; cererea privind repunerea părţilor în situaţia anterioară este scutită de taxă de timbru dacă este accesorie acestor cereri;
  • h)privind constatarea existenţei sau inexistenţei unui drept patrimonial;
  • i)prin care se solicită pronunţarea unei hotărâri judecătoreşti care ţine loc de act autentic de înstrăinare a unor bunuri imobile sau de constituire a unor drepturi reale asupra acestora.

3. Facturi foarte mari după schimbarea contorului

„În situaţia în care s-a constatat, în urma reclamaţiei noastre, că într-adevăr, contorul era defect, consumul nostru de energie va fi recalculat pe durata nefuncţionării conform prevederilor Ordinului ANRE nr. 121/2015.

Recalcularea nu poate depăşi intervalul de timp de la ultima citire, şi anume 6 luni pentru clienţii casnici şi clienţii finali noncasnici mici şi 3 luni pentru clienţii finali noncasnici mari.

4. Cât timp factura este în contestare, avem dreptul să nu plătim

Conform FACIAS, putem amâna plata facturii de energie/gaze până la soluţionarea contestaţiei, doar în cazul în care am depus contestaţie privind cuantumul facturii de energie/gaze.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Sondaj INSCOP: Surpriză în topul partidelor la alegerile parlamentare. Ce formațiune ocupă locul 2

Publicat

Publicitate

Un sondaj realizat de INSCOP la nivel național, în perioada 7-12 noiembrie, la comanda cotidianului Libertatea, indică faptul că PSD conduce în clasamentul intenției de vot pentru alegerile parlamentare, urmat de AUR.

„Pe data de 1 Decembrie se vor organiza alegeri parlamentare. Dvs cu ce partide ați vota dintre următoarele?”, a fost întrebarea din sondajul Libertatea.

Raportat la cei care declară că vin sigur la vot:

Publicitate
  • 30.7% PSD,
  • 21.2% AUR,
  • 15.4% PNL,
  • 12.8% USR,
  • 5.3% SOS România
  • UDMR 4.7%, REPER 3.1%,
  • Partidul Drept 1%, PER 0.8%, FD 1.3% și Partidul SENS 1.1%.

0.6% dintre respondenți spun că ar vota un independent, iar 2% alt partid.

Metoda de cercetare: interviu prin intermediul chestionarului.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Efective sporite de jandarmi pentru evenimentele de la sfârșitul acestei săptămâni pentru a preîntâmpina incidente nedorite

Publicat

Publicitate

Inspectoratul de Jandarmi Județean Botoșani a suplimentat efectivele angrenate în misiuni de ordine publică la finalul săptămânii, pentru ca manifestările publice cu caracter sportiv și cultural-artistic să se desfășoare în condiții de siguranță pentru participanți.

Vineri, începând cu ora 17.00, jandarmii vor avea în atenție evenimentul aniversar ARTA 56, organizat la Sala de sport Obor din orașul Darabani, unde este așteptat un număr mare de spectatori.

Sâmbătă, efectivele de jandarmerie vor asigura ordinea și siguranța publică pe Stadionul municipal Dorohoi, la meciul de fotbal de Liga a III-a dintre echipele Gloria Ultra – A.C.S. F.C. Bacău.

Publicitate

În ultima zi a săptămânii, de la ora 12.00, jandarmii vor fi alături de spectatori și vor acționa pentru respectarea fair-play-ului sportiv la meciul de fotbal dintre echipele A.C.S. Rapid Plopenii Mari – A.F.C. Cristalul Dorohoi, din faza judeteană a Cupei României, disputat la Complexul Sportiv Săveni.

În cadrul acestor misiuni, jandarmii vor coopera cu efective de poliție și pompieri, care vor acționa potrivit competențelor instituționale în vederea preîntâmpinării unor incidente nedorite.

Misiunile jandarmilor pentru siguranța cetățenilor, executate independent sau în cooperare cu polițiștii botoșăneni, vor continua zilnic pentru prevenirea și combaterea infracțiunilor, contravențiilor și a consumului de substanțe cu efect psihoactiv, precum și pentru intervenția la apelurile făcute la numărul unic de urgență 112.
Recomandăm participanților la manifestările publice să respecte măsurile stabilite de organizatori și indicațiile forțelor de ordine, să acorde atenția cuvenită minorilor care îi însoțesc și bunurilor personale de valoare și să solicite sprijinul jandarmilor în mod direct, atunci când situația o impune.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

(P) Alexandra Huțu, candidat PSD Senat: „Avem cele mai multe programe pentru susținerea familiilor și copiilor, dintre toate partidele”

Publicat

Publicitate

Parlamentarul social-democrat botoșănean Alexandra Huțu a prezentat o parte din programele dedicate familiilor cu copii pe care PSD le-a pregătit pentru următorii 4 ani.

 

Investiția în copii reprezintă cea mai importantă investiție, pentru că investim în viitor. De aceea, misiunea noastră este să asigurăm pentru toți copiii din România o viață cât mai bună și mai prosperă, respectându-le drepturile și șansele de a crește și de a se dezvolta într-o societate a drepturilor, libertăților și egalităților de șanse. În programul de guvernare am prevăzut atât măsuri fiscale de reducere a impozitelor pentru familiile cu venituri mici, cu mai mulți copii sau cu un singur părinte, cât și asigurarea de investiții pentru renovarea locuințelor din mediul rural, dar și măsuri de spijin pentru femeile care devin mame”, a declarat Alexandra Huțu.

Publicitate

 

Programele inițiate de miniștrii social-democrați care vor fi continuate de PSD dacă va intra la guvernare de anul viitor, sunt cele pentru susținerea cuplurilor cu probleme de fertilitate, sprijin financiar de 10.000 de lei la nașterea copilului pentru mamele cu vârsta între 20-30 de ani care au un venit și programul prin care familiile cu cel puțin 3 copii și cele monoparentale cu venituri reduse vor beneficia de gratuitate pentru copii la transport public, în tabere, acces la activități culturale și sportive și consiliere psihologică.

 

Publicitate

Măsurile fiscale prevăzute se referă la: reducerea contribuției pentru sănătate la salariile membrilor familiilor cu copii, finanțarea cursurilor de recalificare pentru părintele singur cu venituri mici, care dorește să-și schimbe domeniul profesional, prin oferirea de vouchere pentru servicii „before și after-school” și vouchere cu valoarea de 1.500 de lei per copil, pentru consultații și tratamente stomatologice sau pentru cheltuielile legate de educație.

 

Programul Utilități în interiorul locuințelor din mediul rural propus de PSD constă în finanțări cu fonduri europene acordate de stat pentru izolarea termică a locuințelor individuale, montarea ferestrelor cu geam termopan, precum și instalarea sistemelor fotovoltaice de încălzire și producere de energie pentru reducerea costurilor cu energia pentru familiile cu venituri mici.

Publicitate

 

Statul român este obligat să implementeze politici de încurajare a natalităţii şi de susţinere a mamelor și a familiilor. Datele ultimului Recensământ al Populaţiei au arătat o scădere de 1,1 milioane de locuitori faţă de recensământul din 2011, iar motivele care stau în spatele acestei scăderi sunt natalitatea în scădere continuă, migraţia şi deficitul demografic. Având în vedere toate acestea, este necesar să se pună accent pe o promovare permanentă a politicilor de creștere a natalităţii şi de scădere a migrației – ca factori ce țin de strategia națională de dezvoltare a țării noastre”, a subliniat candidata PSD Botoșani pentru Senat.

 

https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=122192194124217251&id=61556517540983&rdid=ZrxlqBxHYqCfBv07

 

CMF11240017

Citeste mai mult

Eveniment

Activitatea notarială electronică: Cetăţenii nu vor mai fi nevoiţi să se deplaseze fizic la notar, în anumite situații

Publicat

Publicitate

Activitatea notarială electronică. Guvernul a aprobat, joi, un proiect de lege privind activitatea notarială electronică. Prin intermediul unei platforme denumită Top-not, notarii vor putea legaliza documente și în variantă digitală care să aibă aceeași valoare ca și documentele pe hârtie, scrie alba24.ro

În plus, în anumite situații nu va mai fi nevoie de prezența fizică a cetățenilor la cabinetele notariale. Noile măsuri ar urma să fie aplicate din anul 2026. 

Proiectul a fost iniţiat de Ministerul Justiţiei, Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării şi Autoritatea pentru Digitalizarea României.

Publicitate

„Toate actele şi procedurile notariale electronice vor fi integrate într-o singură platformă IT, denumită Top-not, gestionată de Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România”, a scris ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan, pe Facebook.

„Cetăţenii nu vor mai fi nevoiţi să se deplaseze fizic la un birou notarial în situaţia în care actele şi procedurile notariale de care au nevoie vor putea fi îndeplinite fără prezenţă fizică”, a explicat ministrul Justiției, Alina Gorghiu.

Potrivit acesteia, printre beneficiile proiectului se află şi sume economisite pentru cei care apelează la serviciile notarilor publici, prin eliminarea costurilor de multiplicare ori legalizare a înscrisurilor, precum şi degrevarea sarcinilor şi înlăturarea muncii manuale a notarilor publici şi a personalului auxiliar din cadrul birourilor notariale.

Publicitate

Proiectul de lege aduce multiple beneficii pentru profesia de notar public, prin modernizarea și eficientizarea activității acestei profesii, și pentru mediul de afaceri național și internațional, permițând accesul simplificat și rapid la serviciile notariale, eliminând obstacolele distanței fizice și oferind o modalitate sigură de stocare și administrare a documentelor notariale. Actele și documentațiile întocmite în formă electronică vor fi administrate în condiții de securitate, păstrând confidențialitatea și integritatea informațiilor, cu respectarea secretului profesional.

Activitatea notarială electronică. Ce reprezintă actul notarial în formă electronică

Potrivit proiectului, actul notarial în formă electronică, purtând semnătura electronică calificată a notarului public, precum și sigiliul electronic calificat al Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România, aplicat de platforma Top-not, va fi de autoritate publică și va produce aceleași efecte juridice ca același act notarial întocmit pe suport hârtie.

Notarii publici care optează pentru îndeplinirea actelor și procedurilor notariale în formă electronică vor avea obligația să solicite Uniunii, în prealabil, autorizația pentru desfășurarea activității în această modalitate, precum și accesul la platforma Top-not și la programul informatic unic privind registrele biroului notarial.

Publicitate

Pentru îndeplinirea unui act sau a unei proceduri notariale în formă electronică, părțile vor sesiza notarul public printr-o cerere semnată cu semnătură electronică calificată.

Actele sau procedurile notariale vor putea fi îndeplinite în formă electronică numai la sediul profesional al notarului public, dacă părțile sunt prezente fizic și semnează actul cu semnătură electronică calificată.

La cererea părților, poate fi întocmit în formă electronică orice act notarial prevăzut de lege, cu respectarea normelor de competență teritorială.

Ce proceduri notariale se vor putea îndeplini în formă electronică

Potrivit proiectului aprobat de Guvern, notarul public va putea îndeplini în formă electronică, fără prezența fizică a solicitantului, următoarele acte și proceduri notariale:

  • consultații juridice scrise cu caracter notarial;
  • primirea și păstrarea documentelor în formă electronică în arhiva electronică notarială;
  • darea de dată certă înscrisurilor în formă electronică;
  • legalizarea semnăturii interpretului și traducătorului autorizat de pe traducerile în formă electronică.

De asemenea, va putea fi îndeplinită în formă electronică, fără prezența fizică a solicitantului, și încheierea de îndreptare a erorilor materiale și, după caz, de completare a omisiunilor vădite privind anumite acte și proceduri notariale, respectiv darea de dată certă înscrisurilor în formă electronică și legalizarea semnăturii interpretului și traducătorului autorizat de pe traducerile în formă electronică.

Activitatea notarială electronică: Operațiuni prin mijloace electronice, în procedura succesorală

În procedura succesorală notarială vor putea fi îndeplinite, prin mijloace electronice, fără prezența fizică a părților, următoarele operațiuni:

  • transmiterea cererii privind deschiderea procedurii, însoțită de certificatul de deces în formă electronică;
  • transmiterea cererii de amânare și comunicarea noului termen stabilit;
  • transmiterea cererilor de repunere pe rol a unui dosar succesoral;
  • transmiterea cererilor privind suspendarea procedurii succesorale;
  • transmiterea cererilor de inventariere a bunurilor ce au aparținut defunctului și a celor pentru punerea de sigilii;
  • transmiterea cererilor privind îndreptarea sau completarea actelor care prezintă erori materiale sau omisiuni vădite;
  • transmiterea către notarul public a altor cereri, însoțite, după caz, de documentația aferentă, în vederea îndeplinirii acestei proceduri.

În procedura autentificării înscrisurilor, vor putea fi îndeplinite, prin mijloace electronice, fără prezența fizică a părților, următoarele operațiuni:

  • transmiterea cererii de îndeplinire a procedurii;
  • verificările și comunicările în/către registrele publice, după caz;
  • transmiterea documentelor necesare în formă electronică;
  • transmiterea cererilor privind îndreptarea sau completarea actelor care prezintă erori materiale sau omisiuni vădite;
  • transmiterea către Oficiul Național al Registrului Comerțului a actelor privind societățile;
  • transmiterea de către notarul public a altor cereri, însoțite, după caz, de documentația aferentă, în vederea îndeplinirii acestei proceduri.

Încheierile privind îndreptarea erorilor materiale sau completarea omisiunilor vădite dintr-un act notarial întocmit pe suport hârtie nu pot fi întocmite în formă electronică.

În exercitarea activității notariale, pot fi îndeplinite de către notarul public, prin mijloace electronice, fără prezența fizică a părților, următoarele operațiuni:

  • transmiterea cererilor adresate instituțiilor și autorităților publice;
  • comunicarea cererilor și a oricăror alte documente pentru efectuarea operațiunilor de publicitate imobiliară;
  • solicitarea înregistrării fiscale a contribuabililor, la cererea acestora, ca urmare a îndeplinirii unor acte și proceduri notariale care necesită această operațiune;
  • îndeplinirea formalităților, la solicitarea părții, în vederea exercitării dreptului de preempțiune, în cazurile prevăzute de lege;
  • obținerea oricăror înscrisuri, certificate, avize și autorizații necesare întocmirii actelor și procedurilor notariale.

Eliberarea duplicatelor de pe înscrisurile notariale în altă formă decât cea în care au fost întocmite

La cererea oricăreia dintre părți, a succesorilor acestora, a reprezentantului legal sau convențional, precum și a oricărei persoane care justifică un drept sau un interes legitim, notarul public va putea elibera un duplicat în formă electronică al unui act notarial original pe suport hârtie aflat în arhiva sa, denumit E-duplicat. În cazul în care calitatea de notar public a încetat, iar arhiva acestuia este preluată de către Camera Notarilor Publici, E-duplicatul se eliberează de către un alt notar public desemnat de Președintele Colegiului director al Camerei, indiferent de data întocmirii acestui act.

La cererea oricăreia dintre persoanele menționate anterior, notarul public care a întocmit actul poate elibera un duplicat pe suport hârtie al unui act notarial original în formă electronică, aflat în arhiva Top-not, denumit A-duplicat. În cazul în care notarul public nu mai este în funcție, iar arhiva acestuia este preluată de către Camera Notarilor Publici, A-duplicatul se eliberează de către un alt notar public desemnat de Președintele Colegiului director al Camerei, indiferent de data întocmirii acestui act.

În textul duplicatului se reproduc cuvânt cu cuvânt atât cuprinsul înscrisului original, cât şi cel al încheierii prin care s-a încuviințat întocmirea acestuia. În locul semnăturii originale se menționează numele de familie şi prenumele fiecărui semnatar.

Duplicatul va avea aceeași forță probantă ca înscrisul original.

Pe prima pagină a duplicatului eliberat se va face mențiunea E-duplicat sau A-duplicat, după caz.

Emiterea copiei legalizate de pe înscrisuri într-o altă formă decât cea în care acestea au fost întocmite

Notarul public va elibera copii legalizate în formă electronică numai de pe înscrisurile originale pe suport hârtie prezentate de părți.

Se vor putea legaliza copii electronice atât de pe un înscris original pe suport hârtie în întregime, cât şi de pe părţi determinate ale acestuia, după confruntarea copiei electronice cu originalul. Copia electronică în extras cuprinde și elementele esențiale ale înscrisului şi nu poate denatura înţelesul şi conținutul înscrisului.

Notarul public va elibera copii legalizate pe suport hârtie ale actelor originale în formă electronică, după confruntarea copiei pe suport hârtie cu originalul în formă electronică.

Se vor putea legaliza copii pe suport hârtie numai de pe un înscris original în formă electronică în întregime.

Potrivit proiectului, legea va intra în vigoare în termen de 1 an și 6 luni de la data publicării acesteia în Monitorul Oficial al României.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending