Connect with us

Actualitate

Educaţie rutieră pentru copiii între şase şi 10 ani. Alte măsuri solicitate de școlile de conducere pentru a reduce accidentele

Publicat

O serie de măsuri solicitate de școlile de conducere defensivă ar trebui să reducă numărul accidentelor grave din România, relatează alba24.ro. Asta dacă autorităţile sunt de acord să folosească propunerile pentru a construi o strategie de educaţie rutieră şi conducere defensivă, în contextul în care țara noastră este primul loc în Europa în privinţa numărului de morţi cauzat de accidente rutiere.

Printre măsurile propuse se numără:

  • educaţia rutieră pentru copiii între şase şi 10 ani
  • cursuri de conducere defensivă pentru şoferi
  • utilizarea unor sisteme mai bune de supraveghere şi de aplicare a legii şi modernizarea infrastructurii, măsuri similare planului Vision Zero implementat de Suedia.

România, pe primul loc în Europa la decese din accidente rutiere

„Avem nevoie urgentă de un plan pentru a reduce numărul de accidente şi de victime din România. În 2020 am fost pe primul loc în Europa, cu 85 de decese raportat la un milion de locuitori, dublu faţă de media europeană de 42 la un milion de locuitori.

Ne-am gândit pentru România la o strategie similară celei din Suedia, care în 1997 a adoptat Vision Zero, un plan prin care şi-a propus să scadă la zero numărul de decese până în 2020. Şi ei mai au de lucru, dar diminuarea este de 165%”, a declarat Titi Aur, iniţiatorul planului.

El a menţionat că planul implementat de suedezi s-a bazat pe trei piloni, respectiv educaţia, infrastructura şi legislaţia.

„Noi am gândit deja o strategie similară, am fost în Suedia pentru a vedea ce fac specialiştii de acolo, am realizat chiar şi un documentar, iar acum ne dorim să începem cât de curând lucrul alături de autorităţile din România. Această iniţiativă are un impact major asupra tuturor: populaţie, mediul de business şi statul român”, a spus Titi Aur.

Potrivit documentelor prezentate, un plan centralizat pentru siguranţa pe şosele ar putea reduce cu 20% până la 50%, în cinci ani, numărul de accidente mortale în România.

Propunerile pentru reducerea accidentelor

Soluţiile propuse de şcolile de conducere defensivă din România sunt:

  • Educaţia permanentă a conducătorilor de autovehicule – în contextul în care preşedintele Klaus Iohannis a promulgat de curând legea nr 20/2022 privind completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 prin care şoferii pot participa la cursuri de conducere defensivă.
  • Educaţie rutieră pentru copiii care parcurg ciclul primar de învăţământ. Vârsta de 6 – 10 ani este perioada cea mai bună pentru a forma deprinderile necesare pentru o deplasare corectă ca pieton. Este relevant exemplul Franţei care a introdus „permisul de pieton” pentru copii.
  • Respectarea legilor în vigoare privind utilizarea dispozitivelor de fixare a copiilor în scaun.
  • Folosirea extinsă a cazierului rutier al conducătorului auto implementat în România în 2009 şi furnizat la cerere de către Poliţia Rutieră. Acesta ar trebui folosit în relaţia conducătorului auto cu angajatorii săi şi cu societăţile de asigurări.
  • Îmbunătăţirea capacităţii de supraveghere şi impunere a legii prin implicarea mai activă a poliţiştilor rutieri alături de utilizarea frecventă a sistemelor automate de constatare a abaterilor. Lipsa de specialişti din cadrul Poliţiei poate fi acoperită cu sisteme automate de constatare a abaterilor pe drumurile publice, similar uzanţelor din multe state UE.
  • Întreţinerea infrastructurii rutiere şi asigurarea condiţiilor de siguranţă a acesteia. Existenţa şi menţinerea consecventă, completă a sistemelor de semnalizare rutieră, în conformitate cu standardele şi normele în vigoare (a marcajelor, indicatoarelor şi a amenajărilor de infrastructură rutieră, amplasate pe drumurile publice), duce la creşterea siguranţei pe drumurile publice.
  • Dezvoltarea continuă a infrastructurii rutiere prin construirea de autostrăzi, drumuri moderne, întreţinerea şi îmbunătăţirea corespunzătoare a celor existente.

Costuri imense din daune plătite de asigurători

„Dacă nu aplicăm acest plan, în fiecare an avem costuri sociale de aproximativ 3,32 miliarde de euro şi de 1,5 miliarde de euro ca daune materiale plătite de asiguratori. Nu avem încă o evaluare despre cât ar costa planul pe care îl propunem, dar ştim că rezultatele vor fi direct proporţionale cu investiţia făcută şi direcţiile pe care se vor face aceste investiţii.

De exemplu, investiţia unei companii în procesul de formare permanentă a şoferilor aduce o rentabilitate de minimum cinci ori suma investită prin reducerea costurilor rezultate ca urmare a unui accident rutier, dar şi a costurilor de exploatare. Un şofer va conduce mai sigur, mai economic, dar şi mai ecologic”, a explicat Titi Aur.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Administratie

VIDEO. Cosmin Andrei despre lucrările de la Teatrul Mihai Eminescu: Avem parte de un constructor foarte serios

Publicat

Primarul municipiului Botoșani, Cosmin Andrei, a anunțat că a inspectat astăzi șantierul deschis în urmă cu aproximativ 3 luni de la Teatrul Mihai Eminescu pentru a analiza ritmul lucrărilor și evoluția acestora, și dă asigurări că lucrările sunt în grafic.

Întrucât termenul de finalizare a lucrărilor este decembrie 2023, pentru a se asigura că această dată va fi respectată, constructorii erau la datorie și astăzi în ciuda temperaturilor scăzute și a vremii nefavorabile, desfășurându-și  activitatea cu precădere în interior, a explicat municipalitatea de la Botoșani.

Cosmin Andrei spune lucrările sunt în grafic iar până acum s-a finalizat aproape în totalitate etapa de decapare, atât pe interior cât și pe exterior, în timp ce la etajul al doilea s-au executat lucrările de tencuire și execuție instalație electrică în proporții mari.

De asemenea, cupola exterioară este refăcută în totalitate și pregătită pentru a fi acoperită când vremea va permite, în timp ce instalația electrica de la subsol este făcută în totalitate. De asemenea, se lucrează la restul acoperișului și la refacerea sălii de spectacole, ajunsă într-un grad ridicat de degradare!

“Avem parte de un constructor foarte serios, care astăzi este în grafic cu lucrările, organizând șantierul de așa natură încât vremea să nu reprezinte un factor de stopare a acestora. Vom susține aceste vizite în mod regulat pentru a informa botoșănenii și pentru a-i asigura că vom termina acest șantier așa cum ne-am asumat, la sfârșitul anului 2023”, a precizat primarul Cosmin Andrei.

Edilul botoșănean a dat asigurări că va depune toate diligențele pentru ca toate plățile să fie efectuate la timp, astfel ca lucrările să se desfășoare fără întreruperi.

Citeste mai mult

Eveniment

“Pirat” auto, blocat în trafic de polițiști la Botoșani: Transporta șapte pasageri și nu avea nici măcar asigurare obligatorie

Publicat

Un pirat auto a fost sancționat pentru transport public neautorizat iar mașina i-a fost blocată în trafic de polițiștii rutieri după ce a fost prins transportând nu mai puțin de șapte pasageri și nici măcar nu avea asigurare obligatorie.

La data de 27 ianuarie 2023, polițiștii din cadrul Serviciului Rutier au desfășurat activități pentru prevenirea și combaterea pirateriei auto și pentru depistarea conducătorilor auto care nu respectă regulile de circulație.

Citește și Prins de polițiști: Botoșănean cu permisul ANULAT și 0,73 mg/l alcool pur “la bord”, “zbura” pe șoseaua din Corlăteni

Astfel, în timp ce se aflau pe drumul național D.N. 29 D, în municipiul Botoșani, polițiștii au oprit pentru control, un autoturism condus de un bărbat, de 57 de ani, din municipiul Botoșani.

În urma verificărilor efectuate s-a stabilit faptul că acesta transporta 7 persoane, în regim taxi, fără a fi autorizat în acest sens.

Mai mult decât atât, acesta nu deținea polița de asigurare obligatorie pentru autoturismul pe care îl conducea.

Bărbatul a fost sancționat contravențional cu amendă în cuantum de 1.000 de lei, totodată fiind dispusă suspendarea dreptului de utilizare a autovehiculului.

Citeste mai mult

Eveniment

Prins de polițiști: Botoșănean cu permisul ANULAT și 0,73 mg/l alcool pur “la bord”, “zbura” pe șoseaua din Corlăteni

Publicat

Un botoșănean cu permisul anulat și 0,73 mg/l alcool pur “la bord” care zburda pe șoseaua din Corlăteni a fost prins de polițiștii dorohoieni.

La data de 27 ianaurie 2023, polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală nr. 4 Dorohoi au oprit pentru control, pe drumul public, din comuna Corlăteni, un autoturism condus de un bărbat, de 58 de ani, din municipiul Botoșani.

Citește și: 240 de autovehicule verificate și peste 100 de sancțiuni aplicate de polițiștii de la Botoșani în ultimele 24 de ore

În urma verificărilor efectuate s-a stabilit faptul că acesta are permisul de conducere anulat, din luna mai 2022.

Totodată, a fost testat cu aparatul etilotest, valoarea rezultată fiind de 0,73 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Cercetările sunt continuate sub aspectul comiterii infracțiunii de conducere fără permis și conducere sub influența alcoolului.

Citeste mai mult

Eveniment

240 de autovehicule verificate și peste 100 de sancțiuni aplicate de polițiștii de la Botoșani în ultimele 24 de ore

Publicat

Peste 100 de sancțiuni au fost aplicate de polițiștii Serviciului Rutier de la Botoșani în urma unor acțiuni desfășurate ieri în județ.

La data de 27 ianuarie 2023, polițiștii din cadrul Serviciului Rutier au organizat o acțiune, pe raza întregului județ, pentru prevenirea și combaterea accidentelor rutiere care au ca principală cauză generatoare nerespectarea limitei legale de viteză.

Citește și: Bărbat din Hilișeu Horia, dus la Penitenciar după o condamnare pentru ucidere din culpă și conducere sub influența alcoolului

Astfel, în cadrul activităților desfășurate au fost controlate 240 de autovehicule, iar în urma neregulilor constatate au fost aplicate peste 100 de sancțiuni contravenționale, în valoare de peste 43.000 de lei.

Dintre acestea, 64 de sancțiuni au fost aplicate pentru nerespectarea limitei legale de viteză.

Totodată, au fost reținute 4 permise de conducere și 4 certificate de înmatriculare, au mai adăugat polițiștii de la Botoșani.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate