Connect with us
Publicitate

Actualitate

Educaţie rutieră pentru copiii între şase şi 10 ani. Alte măsuri solicitate de școlile de conducere pentru a reduce accidentele

Publicat

Publicitate

O serie de măsuri solicitate de școlile de conducere defensivă ar trebui să reducă numărul accidentelor grave din România, relatează alba24.ro. Asta dacă autorităţile sunt de acord să folosească propunerile pentru a construi o strategie de educaţie rutieră şi conducere defensivă, în contextul în care țara noastră este primul loc în Europa în privinţa numărului de morţi cauzat de accidente rutiere.

Printre măsurile propuse se numără:

  • educaţia rutieră pentru copiii între şase şi 10 ani
  • cursuri de conducere defensivă pentru şoferi
  • utilizarea unor sisteme mai bune de supraveghere şi de aplicare a legii şi modernizarea infrastructurii, măsuri similare planului Vision Zero implementat de Suedia.

România, pe primul loc în Europa la decese din accidente rutiere

„Avem nevoie urgentă de un plan pentru a reduce numărul de accidente şi de victime din România. În 2020 am fost pe primul loc în Europa, cu 85 de decese raportat la un milion de locuitori, dublu faţă de media europeană de 42 la un milion de locuitori.

Ne-am gândit pentru România la o strategie similară celei din Suedia, care în 1997 a adoptat Vision Zero, un plan prin care şi-a propus să scadă la zero numărul de decese până în 2020. Şi ei mai au de lucru, dar diminuarea este de 165%”, a declarat Titi Aur, iniţiatorul planului.

El a menţionat că planul implementat de suedezi s-a bazat pe trei piloni, respectiv educaţia, infrastructura şi legislaţia.

„Noi am gândit deja o strategie similară, am fost în Suedia pentru a vedea ce fac specialiştii de acolo, am realizat chiar şi un documentar, iar acum ne dorim să începem cât de curând lucrul alături de autorităţile din România. Această iniţiativă are un impact major asupra tuturor: populaţie, mediul de business şi statul român”, a spus Titi Aur.

Publicitate

Potrivit documentelor prezentate, un plan centralizat pentru siguranţa pe şosele ar putea reduce cu 20% până la 50%, în cinci ani, numărul de accidente mortale în România.

Propunerile pentru reducerea accidentelor

Soluţiile propuse de şcolile de conducere defensivă din România sunt:

  • Educaţia permanentă a conducătorilor de autovehicule – în contextul în care preşedintele Klaus Iohannis a promulgat de curând legea nr 20/2022 privind completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 prin care şoferii pot participa la cursuri de conducere defensivă.
  • Educaţie rutieră pentru copiii care parcurg ciclul primar de învăţământ. Vârsta de 6 – 10 ani este perioada cea mai bună pentru a forma deprinderile necesare pentru o deplasare corectă ca pieton. Este relevant exemplul Franţei care a introdus „permisul de pieton” pentru copii.
  • Respectarea legilor în vigoare privind utilizarea dispozitivelor de fixare a copiilor în scaun.
  • Folosirea extinsă a cazierului rutier al conducătorului auto implementat în România în 2009 şi furnizat la cerere de către Poliţia Rutieră. Acesta ar trebui folosit în relaţia conducătorului auto cu angajatorii săi şi cu societăţile de asigurări.
  • Îmbunătăţirea capacităţii de supraveghere şi impunere a legii prin implicarea mai activă a poliţiştilor rutieri alături de utilizarea frecventă a sistemelor automate de constatare a abaterilor. Lipsa de specialişti din cadrul Poliţiei poate fi acoperită cu sisteme automate de constatare a abaterilor pe drumurile publice, similar uzanţelor din multe state UE.
  • Întreţinerea infrastructurii rutiere şi asigurarea condiţiilor de siguranţă a acesteia. Existenţa şi menţinerea consecventă, completă a sistemelor de semnalizare rutieră, în conformitate cu standardele şi normele în vigoare (a marcajelor, indicatoarelor şi a amenajărilor de infrastructură rutieră, amplasate pe drumurile publice), duce la creşterea siguranţei pe drumurile publice.
  • Dezvoltarea continuă a infrastructurii rutiere prin construirea de autostrăzi, drumuri moderne, întreţinerea şi îmbunătăţirea corespunzătoare a celor existente.

Costuri imense din daune plătite de asigurători

„Dacă nu aplicăm acest plan, în fiecare an avem costuri sociale de aproximativ 3,32 miliarde de euro şi de 1,5 miliarde de euro ca daune materiale plătite de asiguratori. Nu avem încă o evaluare despre cât ar costa planul pe care îl propunem, dar ştim că rezultatele vor fi direct proporţionale cu investiţia făcută şi direcţiile pe care se vor face aceste investiţii.

Publicitate

De exemplu, investiţia unei companii în procesul de formare permanentă a şoferilor aduce o rentabilitate de minimum cinci ori suma investită prin reducerea costurilor rezultate ca urmare a unui accident rutier, dar şi a costurilor de exploatare. Un şofer va conduce mai sigur, mai economic, dar şi mai ecologic”, a explicat Titi Aur.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

CFR reduce viteza de circulație a trenurilor în condițiile noilor Coduri portocalii și roșii de caniculă

Publicat

Publicitate

Viteza de circulaţie a trenurilor care tranzitează judeţele aflate sub incidenţa noilor avertizări de Cod portocaliu şi Cod roşu de caniculă va fi în continuare adaptată la condiţiile meteo de temperaturi deosebit de ridicate pentru această perioadă, de 38 – 39 de grade Celsius în aer, a anunţat vineri CFR SA.

Potrivit unui comunicat al companiei, în perioada 21 – 23 iunie, pentru menţinerea siguranţei traficului feroviar pe raza judeţelor şi a municipiului Bucureşti, aflate sub incidenţa avertizărilor Administraţiei Naţionale de Meteorologie de Cod portocaliu şi Cod roşu de temperaturi de aproape 40 de grade Celsius în aer, se prelungeşte măsura de reducere a vitezei de circulaţie a trenurilor cu 20-30 km/h faţă de viteza normală.

“Adresăm scuze călătorilor pentru întârzierile inevitabile înregistrate în circulaţia trenurilor care tranzitează judeţele aflate sub incidenţa celor două avertizări de temperaturi caniculare, inclusiv a municipiului Bucureşti, asigurându-i totodată de faptul că reducerea vitezei de circulaţie cu 20 – 30 km/h faţă de viteza normală, care va conduce implicit şi la prelungirea duratei de parcurs a anumitor trenuri, este una dintre principalele măsuri aplicate, în astfel de situaţii, de orice sistem feroviar, în vederea menţinerii condiţiilor de siguranţă în trafic. În acest context, informăm faptul că reducerea vitezei de circulaţie se va aplica pe toate segmentele de cale ferată unde temperatura la nivelul şinei, în anumite intervale orare, atinge pragul de 50 de grade Celsius, această măsură fiind prevăzută de instrucţiile feroviare şi are drept scop desfăşurarea traficului feroviar în condiţii de siguranţă”, precizează reprezentanţii companiei.

CFR SA dă asigurări că personalul de specialitate din cadrul regionalelor de cale ferată ale CFR SA efectuează permanent, în această perioadă, revizii suplimentare pe reţea pentru verificarea directă a căii şi înregistrarea evoluţiei temperaturilor la nivelul şinei, iar operatorii de transport feroviar de călători şi de marfă (OTF) vor fi avizaţi operativ când se impune reducerea vitezei de circulaţie şi pe ce intervale de staţii, astfel încât aceştia să informeze, la rândul lor, pasagerii din trenurile aflate deja în circulaţie sau care urmează să circule în ziua respectivă despre condiţiile de trafic.

Administratorul de infrastructură feroviară recomandă publicului călător ca în această perioadă, înainte de efectuarea călătoriei, să solicite informaţii despre orele de sosire şi de plecare ale trenurilor din/în staţiile CFR, la casele de bilete ale operatorului de transport de la care a achiziţionat sau doreşte să achiziţioneze bilet şi să consulte periodic site-urile operatorilor de transport feroviar, pentru informaţii actualizate despre condiţiile şi măsurile impuse în graficul trenurilor înscrise în circulaţie.

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA administrează infrastructura feroviară publică. AGERPRES

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Evoluţia celor doi răniţi în explozia de la Dedeman, internați la Spitalul Floreasca din Bucureşti, este lent favorabilă, se mobilizează

Publicat

Publicitate

Evoluţia celor doi răniţi în explozia de la Botoşani şi care au fost aduşi la Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti este lent favorabilă, se mobilizează, a anunţat vineri Ministerul Sănătăţii.

“Cei doi pacienţi internaţi la Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti (Floreasca) au o evoluţie lent favorabilă, se mobilizează. Se continuă cu măsurile de îngrijire specifice de ATI şi Chirurgie plastică”, afirmă sursa citată.

Potrivit sursei citate, cei trei pacienţi de la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă “Sfântul Spiridon” din Iaşi sunt stabili, unul dintre aceştia cu evoluţie bună.

15 persoane au fost rănite în explozia urmată de incendiu produsă pe 7 iunie la un magazin de materiale de construcţii din municipiul Botoşani. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Furnizarea apei potabile în municipiul Dorohoi și localitățile Broscăuți, Șendriceni, Brăești, Leorda ar putea fi restricționată

Publicat

Publicitate

S.C. NOVA APASERV S.A. Botoșani informează că din cauza consumului de apă foarte ridicat înregistrat în ultimele zile urmare a vremii caniculare și a utilizării apei potabile la lucrările agricole, dar și din cauza capacității limitate a conductelor de transport a apei, pentru menținerea unor valori minime necesare ale parametrilor hidraulici (nivelul apei în rezervoare, presiuni) ai sistemului de alimentare cu apă Leorda-Dorohoi, dar și pentru a evita apariția unor avarii majore pe conductele de transport, este posibilă restricționarea furnizării apei potabile în municipiul Dorohoi și localitățile Broscăuți, Șendriceni, Brăești, Leorda în perioada 21.06.2024 -28.06.2024, între orele 18.00 – 07.00.

S.C. NOVA APASERV S.A. reînnoiește apelul ca toți utilizatorii să raționalizeze consumurile de apă numai pentru nevoile stricte, pentru a da posibilitatea tuturor abonaților noștri să beneficieze de serviciile de alimentare cu apă.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Este lege! Salariul minim european, aplicat în România. Cum va fi calculat. Precizările premierului

Publicat

Publicitate

Prin actul normativ se asigură transpunerea în legislația națională a Directivei (UE) 2022/2041 din 19 octombrie 2022 a Parlamentului European și a Consiliului privind salariile minime adecvate în Uniunea Europeană, scrie alba24.ro. Salariul minim european, aplicat în România Guvernul a aprobat vineri Legea privind stabilirea salariilor minime europene, a anunțat Ministerul Muncii.

Proiectul de lege urmează să fie supus adoptării de către Parlamentul României în regim de urgență.

Salariul minim european, aplicat în România. Cum va fi calculat

Salariul minim european este prevăzut, de asemenea, și în Planul Național de Redresare și Reziliență, Jalonul 392. Potrivit acestuia, salariul minim brut pe țară garantat în plată se va stabili în baza unui mecanism obiectiv bazat pe o formulă clară, în consultare cu partenerii sociali.

„Salariul minim brut pe țară garantat în plată va fi actualizat anual în funcție de puterea de cumpărare, nivelul general al salariilor și distribuția acestora, rata de creștere a salariilor și productivitatea muncii la nivel național.

Adecvarea acestui venit minim presupune ca salariul să nu fie mai mic de 50% din câștigul salarial mediu brut. În plus, proiectul de lege presupune întărirea rolului pe care îl au sindicatele și patronatele”, a declarat Simona Bucura-Oprescu, ministrul Muncii și Solidarității Sociale.

Publicitate

Salariul minim european. Cum va fi aplicat în România

De asemenea, se prevede că Directiva (UE) 2022/2041 se va aplica tuturor categoriilor de salariați, indiferent dacă aceștia își desfășoară activitatea în baza unui raport de muncă, raport de muncă cu caracter special (contract de mandat, contract de management, contract de activitate sportivă etc.) sau raport de serviciu.

Proiectul de act normativ mai prevede adoptarea unui plan de acțiune pentru promovarea negocierilor colective, pentru creșterea accesului salariaților la drepturi salariale negociate colectiv și la o acoperire a protecției prin contracte colective de muncă sau acorduri colective de muncă.

Se prevede, de asemenea, sancționarea nerespectării dispozițiilor privind garantarea în plată a salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, stabilit prin act normativ sau a nivelului salarial minim stabilit prin contractul colectiv de muncă aplicabil, cu amendă de la 3.000 de lei la 5.000 de lei pentru fiecare persoană căreia nu i s-a garantat în plată salariul minim brut.

Publicitate

Salariul minim european. Precizările premierului

Premierul Marcel Ciolacu a anunţat, vineri, că Guvernul va introduce salariul minim european în România cu scopul de a proteja puterea de cumpărare şi de a ridica salariul mediu brut la „cât mai aproape de 50% din salariul mediu net pe economie”.

„Introducem azi salariul minim european în România în concordanţă cu directiva europeană şi după consultări cu partenerii sociali. De fapt. urmărim protejarea puterii de cumpărare, un câştig salarial mediu brut cât mai aproape de 50% din salariul mediu net pe economie şi raportarea la productivitatea muncii.

Reamintesc că din 1 iulie majorăm salariul minim de la 3.300 la 3.700 lei şi vor beneficia circa 1,8 milioane de angajaţi”, a precizat Ciolacu, la începutul şedinţei de Guvern.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending