Connect with us

Eveniment

Propuneri PSD: Reducere cu 45% a plafonului la gaze și electricitate și dublarea volumului compensat

Publicat

Publicitate

Social-democraţii vor propune în coaliţie o serie de măsuri care să ducă la stoparea creşterii facturilor la energie electrică şi gaze, printre care reducerea valorii plafonului cu aproape 45% şi dublarea volumului care este compensat, relatează alba24.ro.

Anunțul a fost făcut de purtătorul de cuvânt al PSD, Radu Oprea.

„PSD va propune astăzi în coaliţie un pachet de măsuri care să aibă ca efect imediat stoparea creşterii facturilor la energie şi la gaze. (…)

În ce constau aceste măsuri?

În reducerea valorii plafonului la gaze şi la energie electrică cu aproape 45% şi în dublarea volumului care este compensat şi la energie, şi la gaze. (…) Dacă acest pachet de măsuri s-ar aplica începând cu 1 februarie (…), ar însemna că toţi consumatorii casnici din România, instituţiile publice, întreprinderile mici şi mijlocii, companiile, infrastructura critică să beneficieze de scăderi substanţiale la preţul facturilor la energie şi la gaze. (…) Avem astăzi o lege a plafonării şi a compensării, presupunem că a fost aplicată corect, şi atunci avem contracte care sunt încheiate deja la un anumit nivel al pieţei. Am ales o factură care există, cu un preţ al energiei active de 0,54 de lei, o cantitate de 350 kWh. Dacă am calcula valoarea facturată, am avea o avea o valoare a facturii de 189 de lei. Dacă s-ar aplica propunerile cu care vine astăzi PSD, am ajunge la o valoare a facturii de 91,5 lei”, a spus Oprea într-o conferinţă de presă la sediul central al PSD.

El a făcut referire şi la o factură de gaze, cu un consum de 200 de metri cubi, adică pentru un apartament cu 2 – 3 camere.

Publicitate

„Factura de bază cu oferta minimă din piaţă de astăzi, de 0,7 lei pe kWh, ar fi de 1.765 lei. Cu compensare cu legea actuală, valoarea facturii ar fi de 933 de lei, cu prevederile pe care PSD le propune, am ajunge la o valoare a facturii de 636 de lei”, a afirmat Oprea.

„Sunt măsuri care trebuie luate pentru consumatorul casnic şi pentru companii, IMM-uri, instituţii publice, mă refer la şcoli, la creşe, la instituţii de cultură, la instituţii de cult, la organizaţii neguvernamentale, la spitale şi la infrastructura critică. Adică, la CFR, de exemplu, şi costul biletului se poate scumpi din cauza creşterii preţurilor. Aici – de asemenea – plafonarea preţurilor şi scăderea TVA. Scăderea TVA este o măsură care poate fi luată de la 1 februarie, atât la consumatorul casnic, cât şi la IMM-uri”, a explicat acesta.

Despre facturile emise greșit

Radu Oprea a menţionat că facturile care au fost emise greşit trebuie recalculate imediat, fără penalităţi şi fără ca cetăţenii să sufere, iar în această perioadă ar trebui ca debranşarea să fie interzisă.

„Penalizarea dură a oricărui abuz este una dintre măsurile care pot să stopeze creşterea preţurilor, supraimpozitarea acolo unde se face profitul, nu doar la producător, pe tot lanţul, pentru că este nevoie de o repartiţie corectă a efortului pe care îl avem cu toţii. Nu trebuie să fie doar pe cetăţean sau doar pe consumatorul final”, a mai spus purtătorul de cuvânt al PSD.

Ciolacu: dublarea volumelor lunare de consum şi reducerea TVA de la 19% la 5%

UPDATE:

Preşedintele PSD, Marcel Ciolacu, a anunţat luni finalizarea pachetului de măsuri pentru stoparea creşterii facturilor la energie şi gaze, printre care a amintit reducerea nivelului plafonării tarifelor, dublarea volumelor lunare de consum şi reducerea TVA de la 19 la 5%.

„PSD a finalizat astăzi pachetul de măsuri care poate stopa creşterea facturilor la energie şi gaze. Am redus nivelul plafonării tarifelor, am dublat volumele lunare de consum şi am scăzut TVA de la 19 la 5%.

În acest fel, peste 90% dintre consumatori, persoane fizice şi companii, vor beneficia de scăderea facturilor pe care le vor primi după 1 februarie, facturi corespunzătoare lunii ianuarie. De aceeaşi protecţie vor beneficia şcolile, spitalele, companiile de transport public, instituţiile de cultură, ONG-urile. Aceste măsuri trebuie aplicate de la 1 februarie, fiindcă suntem în plină iarnă, în lunile de consum energetic maxim, iar românii au acum cea mai mare nevoie de ajutor”, a scris Ciolacu, pe Facebook.

El a adăugat că PSD a propus, de asemenea, un set de soluţii pentru descurajarea comportamentului speculativ al firmelor din energie şi măsuri pe termen scurt şi mediu pentru rezolvarea problemelor structurale ale industriei energetice.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Vouchere pentru copii, de 1.500 de lei, pentru tratamente stomatologice, începând din 2025

Publicat

Publicitate

Vouchere pentru copii, de 1.500 de lei: Programul „Un copil, un zâmbet” va oferi vouchere în valoare de 1.500 de lei, începând cu anul 2025. Cum pot fi utilizați banii și care sunt criteriile necesare pentru a beneficia de această inițiativă, este întrebarea pe care și-o pun părinții, scrie alba24.ro

Programul propus de Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse va oferi sprijin financiar, începând din 2025, pentru aproximativ 10.000 de copii.

Prin acest program, copiii vor avea acces la consultații, investigații, tratamente și proceduri stomatologice pe teritoriul României.

De asemenea, programul acoperă și costurile pentru aplicarea aparatelor ortodontice, toate serviciile fiind realizate în conformitate cu prevederile legii.

Sprijinul se acordă copiilor cu vârste între 6 și 18 ani.

Sprijinul financiar în valoare de 1,500 de lei este sub forma unui voucher digital și este menit să acopere costurile consultațiilor, procedurilor și tratamentelor stomatologice, inclusiv aplicarea de aparate ortodontice, în funcție de indicațiile medicului, potrivit proiectului de Hotărâre de Guvern.

Publicitate

Vouchere pentru copii de 1.500 de lei: Cum se obțin

Voucher-ul poate fi obținut pe baza unei cereri și a unei declarații pe propria răspundere depuse de părintele sau tutorele beneficiarului programului.

Declarația pe propria răspundere trebuie să ateste faptul că, pe parcursul anului 2025, nu s-a mai acordat un sprijin financiar similar prin intermediul altui program finanțat din fonduri publice.

Acordarea sprijinului financiar se realizează în ordinea cronologică a depunerii dosarelor
complete şi declarate eligibile.

Ce condiții trebuiesc îndeplinite pentru a primi acest voucher

  • Cel puțin un părinte trebuie să fie cetățean român și cu domiciliul în România;
  • venitul familiei nu trebuie să depășească 8.000 lei net/lună;
  • Consultările, investigațiile, tratamentele stomatologice și aplicarea aparatelor ortodontice trebuie realizate într-o unitate medicală stomatologică autorizată din România.

În prezent, normele de aplicare ale legii nu au fost încă anunțate, iar pentru ca programul să devină funcțional, este necesar ca proiectul de Hotărâre de Guvern să fie aprobat de Executiv și publicat în Monitorul Oficial.

Citeste mai mult

Eveniment

În atenția agenților economici: Utilizarea Platformei PULS pentru subvenționarea locurilor de muncă

Publicat

Publicitate

Aducem în atenția agenților economici faptul că pentru acordarea serviciilor privind depunerea solicitărilor în vederea încheierii convențiilor pentru subvenționarea locurilor de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă cu modificările și completările ulterioare, se utilizează Platform PULS .

Dezvoltată pentru a simplifica, finanța și eficientiza inserția pe piața muncii a persoanelor în căutarea unui loc de muncă, Platforma PULS oferă acum angajatorilor acces la modulele de subvenționare a locurilor de muncă și mediere a locurilor vacante.

 

Platforma PULS oferă un ghid complet de utilizare, menit să asiste angajatorii în fiecare etapă a procesului de accesare a subvențiilor pentru angajare prin suport tehnic și asistență detaliată. Serviciile oferite pot optimiza resursele necesare pentru angajarea de personal, beneficiind de un proces digitalizat, care reduce timpul și costurile administrative.

 

Modulul de subvenționare permite angajatorilor să acceseze digital sprijinul financiar pentru recrutarea și integrarea angajaților în condiții avantajoase, contribuind la inserția persoanelor inactive pe piața muncii și la dezvoltarea economiei locale.

Publicitate

Rugăm reprezentanții legali ai agenților economici să utilizeze această platformă care integrează toate serviciile furnizate de Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Botoșani .

 

Informații privind modalitatea de încărcare a documentației la următorul link:

https://www.anofm.ro/botosani/in-atentia-agentilor-economici-utilizarea-platformei-puls-pentru-subventionarea-locurilor-de-munca/

 

 

Pentru asistență suplimentară, invităm angajatorii să  contacteze funcționarii agenției la numărul de telefon  0231.536791 / 0231.536792 / 0231531160 .

 

Citeste mai mult

Eveniment

Mai mulți bani pentru unii salariați români. Crește deducerea personală de bază, de la 1 ianuarie 2025

Publicat

Publicitate

De la 1 ianuarie 2025, crește valoarea deducerii din venitul net lunar. Majorarea va fi aplicată odată cu creşterea salariului minim brut de la 3.700 de lei, la 4.050 de lei, scrie alba24.ro.

Persoanele fizice au dreptul la deducerea din venitul net lunar din salarii a unei sume sub formă de deducere personală. Aceasta este acordată pentru fiecare lună a perioadei impozabile numai pentru veniturile din salarii la locul unde se află funcţia de bază, conform Codului Fiscal, notează Ziarul Financiar.

Deducerea de bază este o sumă ce se scade din venitul brut al unei persoane, la calculul impozitului pe venit.

Cum se calculează deducerea personală

Deducerea personală de bază se acordă pentru persoanele fizice care au un venit lunar brut de până la 2.000 de lei peste nivelul salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, în vigoare în luna de realizare a venitului.

Nivelul deducerii personale va fi în funcţie de numărul persoanelor aflate în întreţinerea salariatului.

„Persoana în întreţinere poate fi soţia/ soţul, copiii sau alţi membri de familie, rudele contribuabilului sau ale soţului/ soţiei acestuia până la gradul al doilea inclusiv, ale cărei venituri, impozabile şi neimpozabile, nu depăşesc lunar 20% din salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată”, potrivit Codului fiscal.

Publicitate

Deducerea personală, de la 1 ianuarie 2025

  • 810 lei – pentru contribuabilii care nu au persoane în întreţinere (în prezent, 740 lei)
  • 1.013 lei – pentru contribuabilii care au 1 persoană în întreţinere (în prezent, 925 lei)
  • 1.215 lei – pentru contribuabilii care au 2 persoane în întreţinere (în prezent, 1.110 lei)
  • 1.418 lei – pentru contribuabilii care au 3 persoane în întreţinere (în prezent, 1.295 lei)
  • 1.823 lei – pentru contribuabilii care au 4 sau mai multe persoane în întreţinere (în prezent, 1.665 lei)

Citeste mai mult

Eveniment

Pensionarii care doresc tichete sociale pot face solicitare începând astăzi, 3 decembrie. Actele necesare

Publicat

Publicitate

Direcția de Asistență Socială Botoșani primește, începând de astăzi, 3 decembrie, cereri de la pensionarii care doresc tichete sociale. Persoanele care vor solicita acest ajutor trebuie să prezinte, pe lângă cerere, copia actului de identitate și cuponul de pensie din luna anterioară. Tichetele în cuantum de 100 de lei de persoană vor putea fi ridicate de la sediul Direcției de Asistență Socială, aflat pe strada Săvenilor, nr.12, zilnic, între orele 8:30 – 16:30.  

Beneficiarii acestui ajutor financiar sunt pensionarii sistemului public de pensii care au împlinit sau împlinesc în acest an 65 de ani și care au venitul net lunar (provenit dintr-o singură pensie sau din pensii cumulate, însumate cu 1/12 din valoarea netă a dobânzii anuale aferente depozitelor bancare deținute de pensionar), mai mic sau cel mult egal cu nivelul indemnizației sociale, multiplicată cu coeficientul 1,02, respectiv 1.307 de lei. Totodată, pensionarii nu trebuie să aibă venituri din beneficii de asistență socială pentru sprijinirea persoanelor cu nevoi speciale, ori indemnizații cuvenite persoanelor cu handicap grav sau accentuat.

În cazul în care unii pensionari nu se vor putea prezenta pentru a ridica tichetele, acestea vor fi date reprezentantului lor legal, cu condiția prezentării actului de identitate al reprezentantului și al beneficiarului.

Grija pentru semeni reprezintă o prioritate pentru Executivul Primăriei Botoșani, dovadă și faptul că am decis să continuăm și acest program social“, a declarat viceprimarul Dana Bețenchi.

Cu tichetele sociale, pensionarii obțin bunuri și servicii în valoare echivalentă constând în alimente, îmbrăcăminte, produse de igienă, medicamente, servicii medicale sau de curățenie, de la unitățile trecute în lista care va fi distribuită beneficiarilor.

Tichetele sociale pentru pensionari se acordă în baza Hotărârii de Consiliu Local nr.288 din 20 decembrie 2016, modificată prin Hotărârea de Consiliu Local nr.156 din aprilie 2022. Fondurile necesare acestui program social implementat de municipalitatea botoșăneană sunt asigurate de la bugetul local.

Publicitate

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending